PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische bisschoppen: ‘Zet uw deuren open voor asielzoekers’



Marsipulami
21-08-15, 14:36
Bisschoppen doen oproep aan huiseigenaars

‘Zet uw deuren open voor asielzoekers’


Vandaag om 14:17 door rvs | Bron: BELGA
. .

De Belgische bisschoppen en Caritas International vragen huiseigenaars om hun woning of appartement te verhuren als opvangplaatsen voor asielzoekers. De organisatie wil in ruil het beheer van die woonsten op zich nemen.

‘Vandaag dreigt een groeiend tekort aan individuele woningen voor asielzoekers’, waarschuwen Caritas International en de Bisschoppenconferentie. ‘Daarom wil Caritas International een beroep doen op het solidariteitsgevoel van huiseigenaars.’

‘Wij vragen congregaties, parochies en de christelijke gemeenschap in de brede zin van het woord om na te gaan op welke manier ze aan deze oproep gevolg kunnen geven, zoals ook paus Franciscus ons uitnodigt om onze deuren te openen voor de medemens die op zoek is naar de bescherming van een staat’, aldus de Belgische bisschoppen.

Caritas zoekt huizen en appartementen die bewoonbaar zijn, de nodige sanitaire voorzieningen en een kookhoek hebben en voor minstens zes maanden verhuurd kunnen worden. In ruil betaalt de organisatie een correcte huurprijs en staat ze zelf garant voor het goede onderhoud van de woning.

‘We kunnen momenteel de nodige sociale begeleiding verzekeren in Brussel, Mechelen, Antwerpen, Oostende, Luik, Seraing, Verviers en Charleroi. Maar buiten deze steden zoeken we nog woningen voor mensen die erkend zijn als vluchteling’, besluiten de geestelijken.

Umarvlie
21-08-15, 14:48
Zet uw deuren open

Deuren? bedoelen ze hiermee voor- en achter- deur soms? Goed voor de DOORstroom dus.

Marsipulami
21-08-15, 15:07
Deuren? bedoelen ze hiermee voor- en achter- deur soms? Goed voor de DOORstroom dus.

De katholieke kerk heeft een eeuwenlange traditie van zorg voor de meest kwetsbaren in onze samenleving. Het gaat er inderdaad om vluchtelingen te laten doorstromen naar een bestaan dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid.

super ick
21-08-15, 16:36
De katholieke kerk heeft een eeuwenlange traditie van zorg voor de meest kwetsbaren in onze samenleving.

Jep. De kinderen.....

Marsipulami
21-08-15, 16:44
Jep. De kinderen.....

Ja voor kinderen heeft de katholieke kerk ook veel gedaan, zoals gratis onderwijs voor kinderen uit de lagere sociale klassen en de opvang van weeskinderen in een tijd dat daar nog geen subsidies voor bestonden.

Ibrah1234
21-08-15, 17:01
Bisschoppen doen oproep aan huiseigenaars

‘Zet uw deuren open voor asielzoekers’


Vandaag om 14:17 door rvs | Bron: BELGA
. .

De Belgische bisschoppen en Caritas International vragen huiseigenaars om hun woning of appartement te verhuren als opvangplaatsen voor asielzoekers. De organisatie wil in ruil het beheer van die woonsten op zich nemen.

Heeft dat geen aanzuigende werking?

Ik snap het niet. Onze bejaarden lopen in luiers rond en mogen zich douchen eens in de zoveel tijd als er al een verpleegster beschikbaar is.

Kunnen ze niet beter oproepen enkele bejaarden in huis te nemen?

Marsipulami
21-08-15, 18:13
Heeft dat geen aanzuigende werking?

Ja, voor de economie. Zie het als een investering in de toekomt van de economie.


Ik snap het niet. Onze bejaarden lopen in luiers rond en mogen zich douchen eens in de zoveel tijd als er al een verpleegster beschikbaar is.

Ik heb nog niet gehoord van Europese steden zoals Calais waar bejaarden in geïmproviseerde krottenwijken samentroepen.


Kunnen ze niet beter oproepen enkele bejaarden in huis te nemen?

Het één sluit het ander niet uit. Als vluchtelingen en bejaarden samenwonen, dan kunnen ze zorgen voor elkaar. De bejaarde kan dan langer thuis blijven wonen en de vluchteling heeft onderdak. Ondertussen kunnen pa en ma met een gerust hart naar hun werk en de kinderen naar school.

super ick
22-08-15, 19:48
Ja voor kinderen heeft de katholieke kerk ook veel gedaan, zoals gratis onderwijs voor kinderen uit de lagere sociale klassen en de opvang van weeskinderen in een tijd dat daar nog geen subsidies voor bestonden.

Jep en tegelijkertijd met hun vieze vlerken in hun broekjes zitten en daarna alles onder het tapijt proberen vegen.

Marsipulami
23-08-15, 17:45
Jep en tegelijkertijd met hun vieze vlerken in hun broekjes zitten en daarna alles onder het tapijt proberen vegen.

Tja, die gevallen van kindermisbruik. Dat waren natuurlijk geen 'echte' katholieken. Eerder een soort atheïsten die op een bepaald moment van hun leven op de verkeerde trein gestapt waren.

Smiler
24-08-15, 08:50
Tja, die gevallen van kindermisbruik. Dat waren natuurlijk geen 'echte' katholieken. Eerder een soort atheïsten die op een bepaald moment van hun leven op de verkeerde trein gestapt waren.

Sarcasme?

super ick
24-08-15, 08:55
Sarcasme?

Hij tracht een heel positief beeld neer te zetten van de RKK. Ik herinner mensen aan de waarheid over deze criminele organisatie. Als hij geen antwoord meer heeft wordt hij onbeschoft.
Een klein laagje beschaving aan de buitenkant. Als dat eraf is blijkt er een onbeschoft katholiek varken onder te zitten.

Marsipulami
24-08-15, 09:20
Hij tracht een heel positief beeld neer te zetten van de RKK. Ik herinner mensen aan de waarheid over deze criminele organisatie. Als hij geen antwoord meer heeft wordt hij onbeschoft.
Een klein laagje beschaving aan de buitenkant. Als dat eraf is blijkt er een onbeschoft katholiek varken onder te zitten.


19933 Neem gerust een zakdoekje !

Smiler
24-08-15, 10:10
19933 Neem gerust een zakdoekje !

Ik zou dat zakdoekje zelf houden!

Op dit forum lees ik aardig veel, posten doe ik niet zo vaak.
Zou jij ook eens moeten doen, lezen en bekijken hoe verschillende mensen over verschillende zaken denken en daar wat van leren. Je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn.

Jij gooit elke dag een hele hoop "nieuws" dit forum op, met welk doel? Het lijkt er sterk op dat je probeerd de mensen hier te overtuigen van jouw "gelijk" en dat jouw religie de enige ware religie is. En als er wat nagatiefs over word gezegd dan is het niet waar of je maakt het er vanaf met een triest bericht als:

Neem gerust een zakdoekje!

Kom je er niet meer uit? Durf je niet toe te geven aan de fouten van de RKK? Of stop je altijd je vingers in je oren en je handen voor je ogen als iets je niet bevalt?

Marsipulami
24-08-15, 10:37
Ik zou dat zakdoekje zelf houden!

Op dit forum lees ik aardig veel, posten doe ik niet zo vaak.
Zou jij ook eens moeten doen, lezen en bekijken hoe verschillende mensen over verschillende zaken denken en daar wat van leren. Je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn.

Jij gooit elke dag een hele hoop "nieuws" dit forum op, met welk doel? Het lijkt er sterk op dat je probeerd de mensen hier te overtuigen van jouw "gelijk" en dat jouw religie de enige ware religie is. En als er wat nagatiefs over word gezegd dan is het niet waar of je maakt het er vanaf met een triest bericht als:

Neem gerust een zakdoekje!

Kom je er niet meer uit? Durf je niet toe te geven aan de fouten van de RKK? Of stop je altijd je vingers in je oren en je handen voor je ogen als iets je niet bevalt?

Ik vind dat atheïsten erg lange tenen hebben. Wat vind jij ?

Smiler
24-08-15, 10:57
Ik vind dat atheïsten erg lange tenen hebben. Wat vind jij ?

Dat je eerst eens naar jezelf moet kijken en niet zoals nu weer met het vingertje gaan wijzen. Er zullen best atheïsten zijn met lange tenen. Maar om nu te zeggen: "Ik vind dat atheïsten lange tenen hebben". Wat vind jij dan van de volgende stelling: Ik vind dat Katholieken pedosexuelen zijn. Wat vind jij?

Marsipulami
24-08-15, 11:03
Dat je eerst eens naar jezelf moet kijken en niet zoals nu weer met het vingertje gaan wijzen.

Herlees je eigen posts eens in deze thread.

Smiler
24-08-15, 12:52
Herlees je eigen posts eens in deze thread.

Dat bedoel ik dus! Ik heb het over jou, over jou persoonlijk!! En niet over alle Katholieken of wat dan ook. Nee over jou persoonlijk en wat je allemaal hier neer gooit. Dan kom jij met "Ik vind dat atheisten erg lange tenen hebben"..

Jij bent echt een super troll.. Je wilt helemaal geen discussie en al helemaal niks van een andere kant bekijken.

Het is altijd.. Kijk ons Belgen het is beter doen dan de Nederlanders.. Kijk ons Katholieken eens goede mensen zijn, natuurlijk veel beter dan die atheisten.. Maar als iemand een tegengeluid geeft dan komt er altijd een reactie als:

Zakdoekje nodig?

Lekker makkelijk is dat...

Marsipulami
24-08-15, 20:05
Maar als iemand een tegengeluid geeft dan...


Luister eens jongen. Ik weet niet in welk hol onder de grond jij de voorbije 20 jaar geleefd hebt. Maar de problematiek omtrent seksueel misbruik binnen de katholieke kerk kwam de voorbije 20 jaar om de haverklap in de pers, krantenredacties smulden ervan, parlementaire onderzoekscommissies werden opgericht, onderzoeksrapporten besteld, enz. Ik heb Superick of jou dus echt niet nodig om me op deze problematiek te wijzen. Ik heb er trouwens zelf 10-tallen topics over geopend op dit forum. Als een internettrol echter systematisch probeert andere discussies te verzieken die over een ander onderwerp gaan, dan ga ik daar dus niet ernstig op reageren. Stop je pedante wijsvingertje dus maar weer weg en kruip terug in je hol.

super ick
25-08-15, 07:18
Luister eens jongen. Ik weet niet in welk hol onder de grond jij de voorbije 20 jaar geleefd hebt. Maar de problematiek omtrent seksueel misbruik binnen de katholieke kerk kwam de voorbije 20 jaar om de haverklap in de pers, krantenredacties smulden ervan, parlementaire onderzoekscommissies werden opgericht, onderzoeksrapporten besteld, enz. Ik heb Superick of jou dus echt niet nodig om me op deze problematiek te wijzen. Ik heb er trouwens zelf 10-tallen topics over geopend op dit forum. Als een internettrol echter systematisch probeert andere discussies te verzieken die over een ander onderwerp gaan, dan ga ik daar dus niet ernstig op reageren. Stop je pedante wijsvingertje dus maar weer weg en kruip terug in je hol.

Ik vind dat Katholieken lange tenen hebben, vind je niet?

Marsipulami
25-08-15, 07:50
Ik vind dat Katholieken lange tenen hebben, vind je niet?

Integendeel, ik vind dat katholieken zich wat assertiever zouden mogen opstellen. Mensen die stompzinnige dingen vertellen over het katholicisme hebben het recht om over hun eigen stompzinnigheid geïnformeerd te worden. Dat is een vorm van welbegrepen katholieke naastenliefde jegens andersdenkenden.

Samir75017
25-08-15, 10:18
The Germans are intelligent. They perfectly know that Europe's ageing population is a big threat. Native Germans have too few children to replace earlier generations. 800 000 asylum seekers in a year will help fill the gap.

Samir75017
25-08-15, 10:18
http://api.theweek.com/sites/default/files/styles/tw_image_9_4/public/63358_article_full.jpg

super ick
25-08-15, 17:40
Integendeel, ik vind dat katholieken zich wat assertiever zouden mogen opstellen. Mensen die stompzinnige dingen vertellen over het katholicisme hebben het recht om over hun eigen stompzinnigheid geïnformeerd te worden. Dat is een vorm van welbegrepen katholieke naastenliefde jegens andersdenkenden.

Katholieke naastenliefde? Zoals verbranden van andersdenkenden?

Marsipulami
25-08-15, 23:57
Katholieke naastenliefde? Zoals verbranden van andersdenkenden?

Heb je ook een mening over het eigenlijke onderwerp van deze topic ? Meer bepaald het standpunt van de Belgische bisschoppen ivm huidige opvangcrisis voor (meestal andersdenkende) asielzoekers.

Bofko
26-08-15, 03:37
Het standpunt van Belgische bisschoppen?

Jij neemt ze serieus Mars.

Maar wie nog meer ?

Marsipulami
26-08-15, 06:50
Het standpunt van Belgische bisschoppen?

Jij neemt ze serieus Mars.

Maar wie nog meer ?

Toch 200 huiseigenaars in de voorbije 4 dagen.




RUIME RESPONS VOOR CARITASOPROEP TOT HUISEIGENAARS

Dinsdag, 25 augustus 2015 terug

Bron: Caritas/Isabel Corthier

BRUSSEL (KerkNet) – Volgens Johanna Vanraes, communicatieverantwoordelijke van Caritas Internationaal, kende de oproep voor huiseigenaars, die hun woning of appartement willen verhuren om het hoofd te bieden aan het tekort aan opvangplaatsen door het groeiende aantal asielaanvragen, een grote respons: "Vooral in Wallonië zijn er vele positieve reacties. Vele eigenaars hebben via e-mail gereageerd. Wij maken nu een inventaris op om na te gaan waar wij de vluchtelingen kunnen onderbrengen. Wie een aanbod deed, wordt door onze medewerkers gecontacteerd."

"In totaal kregen wij meer dan tweehonderd reacties, maar er blijven telefoons en e-mails binnenlopen. Caritas is bijzonder blij met deze grote golf van solidariteit. De woningen zijn in eerste instantie bestemd voor nieuwe asielzoekers, die veelal uit Syrië afkomstig zijn. De meesten moeten nog een procedure voor de erkenning als vluchteling doorlopen. Maar het is bijzonder waarschijnlijk dat hun aanvraag ook daadwerkelijk wordt erkend, door de situatie in hun land van herkomst."

Caritas blijft ook ter plaatse mensen helpen: "Het internationale Caritasnetwerk is niet enkel in Syrië zelf, maar ook in Libanon, Jordanië, Irak en Turkije nauw betrokken bij de hulpverlening aan vluchtelingen en de kwetsbare lokale bevolking. Caritas blijft op beide fronten, zowel de opvang hier als de hulpverlening daar, actief. Velen zijn op de vlucht in eigen land of in de buurlanden, omdat zij hopen nog naar hun huizen terug te kunnen keren of hopen onderdak te vinden bij vrienden en familie. Maar de situatie neemt wel dramatische proporties aan. Velen verliezen de hoop op een normalisering van de situatie en kiezen uiteindelijk toch voor emigratie."

Huiseigenaars die willen helpen bij de opvang kunnen zich nog steeds via onderstaande link bij Caritas aanmelden.

(Kerknet)

super ick
26-08-15, 08:29
Heb je ook een mening over het eigenlijke onderwerp van deze topic ? Meer bepaald het standpunt van de Belgische bisschoppen ivm huidige opvangcrisis voor (meestal andersdenkende) asielzoekers.

Ja. Stelletje hypocriete schijnheilige kindermisbruikers.