PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Overheid kan alle Nederlanders afluisteren’



Marsipulami
01-09-15, 15:53
‘Overheid kan alle Nederlanders afluisteren’


Vandaag om 11:07 door gjs | Bron: BELGA
. .
De beoogde nieuwe wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten leidt ertoe dat alle Nederlanders kunnen worden afgeluisterd zonder dat zij ergens van verdacht worden. In het wetsvoorstel ontbreken waarborgen voor de bescherming van de privacy. Dat zegt het Nederlandse College voor de Rechten van de Mens, een bij wet ingestelde onafhankelijke toezichthouder, dinsdag.

Grootste kritiekpunt is volgens het college dat de veiligheidsdiensten hun verruimde bevoegdheden mogen uitoefenen zonder dat zij de toestemming nodig hebben van een onafhankelijk orgaan, zoals bijvoorbeeld een rechter. Er is alleen toestemming van de minister van Binnenlandse Zaken nodig. In Zweden, Duitsland en België is volgens het college wel toestemming van een onafhankelijke instantie vereist.

Ook hekelt het College voor de Rechten van de Mens dat de enige onafhankelijke toezichthouder op de wet, de CTIVD, de overheid niet dwingend een halt kan toeroepen.

Eric de Blois
01-09-15, 21:34
Tja in een tijd dat er veel idioten rondlopen met plannen over aanslagen, moet je wat. Ik vind het een goed plan. Het beschermen van burgers impliceert ook het controleren daarvan. Er lopen nu eenmaal veel mensen rond met slechte plannen.

Wizdom
04-09-15, 23:26
Tja in een tijd dat er veel idioten rondlopen met plannen over aanslagen, moet je wat. Ik vind het een goed plan. Het beschermen van burgers impliceert ook het controleren daarvan. Er lopen nu eenmaal veel mensen rond met slechte plannen.

Niet zeuren als ze met een geblindeerd busje ze je komen ophalen....

Magrabiya
05-09-15, 00:24
Alsof die mensen met slechte plannen dommer zijn dan de overheid ...die passen zich natuurlijk hierop aan dus uiteindelijk kost t alleen de gewone nette burger zijn privacy..de slechte plannen mensen plannen verder..waar is de grens? wat heeft de burger zelf nog te zeggen wat ie wel en niet wil, alles wordt al voor iedereen bepaald of dat nou is door degene die kwaad in gedachte heeft of de zogenaamde beschermer..

Wizdom
07-09-15, 23:53
Alsof die mensen met slechte plannen dommer zijn dan de overheid ...die passen zich natuurlijk hierop aan dus uiteindelijk kost t alleen de gewone nette burger zijn privacy..de slechte plannen mensen plannen verder..waar is de grens? wat heeft de burger zelf nog te zeggen wat ie wel en niet wil, alles wordt al voor iedereen bepaald of dat nou is door degene die kwaad in gedachte heeft of de zogenaamde beschermer..

Wat dacht je van deze... Als overheid wil ik meer controle over mijn volk... Ik verzin een pretext en zorg ervoor dat 1 enkele individu over de scheef gaat... Breng het groots in het nieuws en breng de al voorbereidde regelgeving uit om "het kwaad" te bestrijden en zie daar hoe makkelijk het is om een heel volk te knechten.... Beetje recept a la 9/11... Omdat het zo makkelijk gaat krijgen ze de smaak te pakken en hakken ze steeds verder in, in de eens zo verheerlijkte privacy en vrijheden... Over niet al te korte tijd zijn we met zijn allen te volgen op een iphone... Als aapjes in de zoo....

super ick
08-09-15, 08:15
Wat dacht je van deze... Als overheid wil ik meer controle over mijn volk... Ik verzin een pretext en zorg ervoor dat 1 enkele individu over de scheef gaat... Breng het groots in het nieuws en breng de al voorbereidde regelgeving uit om "het kwaad" te bestrijden en zie daar hoe makkelijk het is om een heel volk te knechten.... Beetje recept a la 9/11... Omdat het zo makkelijk gaat krijgen ze de smaak te pakken en hakken ze steeds verder in, in de eens zo verheerlijkte privacy en vrijheden... Over niet al te korte tijd zijn we met zijn allen te volgen op een iphone... Als aapjes in de zoo....

Je bent al overal te volgen.

Wat bedoel je met verheerlijkte vrijheden?