PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen moslims hier, klinkt het in Oost-Europa



Marsipulami
04-09-15, 13:19
Geen moslims hier, klinkt het in Oost-Europa



Ekke Overbeek − 22/05/15, 12:25

De oostelijke lidstaten van de EU verzetten zich fel tegen het voorstel van Brussel om vluchtelingen te verdelen over de hele Unie. De kans dat Hongarije, Tsjechië, Slowakije, Polen en de Baltische staten erin slagen het voorstel van de Commissie te blokkeren, is klein. Koren op de molen van xenofobe, anti-Europese politici. .

Immigranten zijn niet welkom in Oost-Europa, en zeker niet als het moslims zijn

'Laat je varken uit bij de moskee.' Met die leuze riep Tomio Okamura, een Tsjechische politicus van Japanse komaf, een paar maanden geleden zijn landgenoten op hun afkeer van de islam te laten blijken. De oproep werd op sociale media volop belachelijk gemaakt, maar de Tsjechische populist raakte wel degelijk een gevoelige snaar.

Immigranten zijn niet welkom in Oost-Europa, en zeker niet als het moslims zijn. De IVCRN, de Tsjechische afkorting voor: 'islam in Tsjechië willen wij niet', heeft de laatste tijd ruim 120.000 likes verzameld op Facebook en organiseert regelmatig demonstraties. En dat in een land waar ruim 10 miljoen Tsjechen wonen en 3000 moslims.

'Gematigde nazi'

De IVCRN kan in elk geval rekenen op de zwijgende welwillendheid van president Zeman. Deze verklaarde in het blad Reflex dat een 'gematigde moslim' net zoiets is als 'een gematigde nazi'.

Niet iedereen in Tsjechië denkt er zo over, maar slechts 150 mensen gingen in februari de straat op onder het motto 'Vluchtelingen welkom'. Ze vroegen voorbijgangers een petititie van Amnesty te ondertekenen, waarin Tsjechië werd opgeroepen om duizend vluchtelingen op te nemen. De kans van slagen is nihil.

Als het voorstel van de Europese Commissie het haalt, wordt Tsjechië gedwongen 525 vluchtelingen op te nemen. Praag verzet zich met hand en tand. Al in december verklaarde de Tsjechische minister van binnenlandse zaken, Milan Chovanec, dat zijn regering geen Europese quota-regeling accepteert.

Beoordeling

Dit jaar stemde de Tsjechische regering in met de komst van vijftien zieke Syrische kinderen en hun families. Echter niet zonder toepassing van een integratiecriterium. "De kinderen zullen worden gekozen op basis van onze beoordeling hoe goed ze kunnen integreren in de samenleving, bijvoorbeeld van welke religie ze zijn", aldus minister Chovanec. .

Oftewel: liever geen moslims.

In buurland Polen gaat het net zo. Het 38 miljoen inwoners tellende land nam twee jaar geleden 70 Syriërs op, vorig jaar 115. De Syriërs kwamen er goed vanaf. Van de in totaal ruim 8000 asielaanvragen, de meeste van mensen afkomstig uit de voormalige Sovjet-Unie, werd slechts 16 procent gehonoreerd.

"De hulp die Polen biedt is symbolisch in vergelijking met andere landen. [...] Hierdoor kan het imago van Polen worden geschaad", aldus de stichting Estera, die zich inzet voor het opnemen van 1500 Syriërs. Christelijke Syriërs, welteverstaan. De christenen zullen makkelijk in de Poolse samenleving integreren met hulp van kerkgenootschappen, zo betoogt Estera.

Anti-islamcommentaren

In Polen leven 20.000 moslims, maar de angst voor de islam is tastbaar. Het internet staat bol van de anti-islamcommentaren. De nationalistisch-katholiek getinte media zetten de toon.

Een greep uit publicaties van afgelopen week: 'Jonge moslims vallen katholieken aan' en 'De moslims vallen aan, de media zwijgen'. Maar ook in liberalere media ligt het onderwerp gevoelig: 'Moslims bekeren op straat in Polen' en 'De inwoners van Warschau zijn bang voor een moslimgetto in hun stad'. .

Hongarije

Hongarije neemt het voortouw bij het Oost-Europese verzet. "Het invoeren van quota voor de verdeling van immigranten over de landen van de EU is waanzin. Zulke quota moedigen mensen aan om naar Europa te komen", verklaarde de Hongaarse premier Viktor Orban deze week. De premier voelt de hete adem in de nek van het extreem-rechtse Jobbik. De VN-organisatie voor vluchtelingen UNHCR spreekt van 'groeiende uitingen van xenofobie in Hongarije'. Hongarije is voor veel migranten die via de Balkan komen het eerste EU-land op hun weg. Ruim 42.000 mensen vroegen er vorig jaar om asiel. In de eerste twee maanden van dit jaar al meer dan 28.000.

Tsjechië en Slowakije

Tsjechië nam afgelopen week officieel afstand van het Commissie-voorstel. "Tsjechië wil vluchtelingen helpen op basis van beslissingen van zijn eigen soevereine regering en zich niet laten leiden door mechanismen die worden vastgesteld door de Europese Unie", verklaarde premier Bohuslav Sobotka. In Tsjechië hebben 3000 mensen een vluchtelingenstatus. Slowakije sloot zich aan bij het verzet van Praag. "Ik weiger elke politiek gebaseerd op quota", aldus de Slowaakse premier Robert Fico.

Polen

Polen manoeuvreert voorzichtig in de quotakwestie. Viceminister van buitenlandse zaken Trzaskowski is 'verbaasd' over het quotavoorstel van de Europese Commissie en zegt dat het indruist tegen eerdere besluiten van de Europese Raad. Warschau heeft de steun van Zuid-Europese landen nodig om de vluchtelingenquota van tafel te krijgen. Dat ligt gevoelig, want Polen is het met veel van die landen weer oneens over een andere kwestie: de relatie met Rusland. Veel Zuid-Europese landen - die kampen met de vluchtelingenstroom uit Afrika - willen de relatie met Moskou normaliseren, Polen juist niet. .

Mark
04-09-15, 16:13
tja die kijken naar west europa en hebben geen trek in alle ellende

super ick
04-09-15, 19:07
tja die kijken naar west europa en hebben geen trek in alle ellende

Ik vraag mij af waarom zij geen moslims willen.

Allemaal vooroordelen, racisme?

Abudhar
04-09-15, 22:27
Oost-Europa is gewoon een zwaar depressiviteit deel van Europa. Daarom.
Heb er nooit graag gekomen. Depressieve atmosfeer hing er daar eind jaren 90 en de jaren na 2000. Bah, bah, bah!
Misschien is het wel leuk als je blank bent en de juist naam draagt. Maar voor mij was er niets aan.
Ben ik nou weer aan het discrimineren of maak ik hier gewoon een observering?

Marsipulami
04-09-15, 22:57
tja die kijken naar west europa en hebben geen trek in alle ellende

Welke ellende ?

H.P.Pas
04-09-15, 23:09
Ben ik nou weer aan het discrimineren of maak ik hier gewoon een observering?

Aan het generaliseren en fantaseren. Tegen de klippen op.

Oost-Europa is ongeveer zo groot als West-Europa en minstens zo gevariëerd.

Ibrah1234
04-09-15, 23:40
Welke ellende ?

Geen of gering maatschappelijk draagvlak en de angst we met zijn allen vanwege het toegenomen gewicht door het sociaal vangnet vallen.

Samir75017
05-09-15, 00:34
Oost-Europa is gewoon een zwaar depressiviteit deel van Europa. Daarom.
Heb er nooit graag gekomen. Depressieve atmosfeer hing er daar eind jaren 90 en de jaren na 2000. Bah, bah, bah!
Misschien is het wel leuk als je blank bent en de juist naam draagt. Maar voor mij was er niets aan.
Ben ik nou weer aan het discrimineren of maak ik hier gewoon een observering?

Always thought like you.

H.P.Pas
05-09-15, 00:38
Welke ellende ?

Jihad-pubers.
Bommen in metro's en mitrailleur-salvo's op onwelgevallige krantenredacties.

Marsipulami
05-09-15, 01:11
Geen of gering maatschappelijk draagvlak

Een hond begint te blaffen naar alles wat vreemd, onbekend of nieuw is. Mensen zijn wat dat betreft niet zoveel verschillend van honden. Eén keer een hond wat vertrouwd is met het nieuwe gegeven of de nieuwe persoon dan wordt hij rustig, mensen zijn ook zo.



en de angst we met zijn allen vanwege het toegenomen gewicht door het sociaal vangnet vallen.

Het Westeuropese land dat de voorbije decennia het grootste aantal vluchtelingen opnam in verhouding tot zijn eigen bevolkingsaantal is ook de economische motor van Europa. Een sterke sociale zekerheid hoort bij een sterke economie.

Ik heb meer vertrouwen in de Duitse aanpak met een openheid naar nieuwe migranten, dan in de aanpak van mensen die van Europa een heel groot open lucht bejaardentehuis dat zichzelf wel zal betalen willen maken.

Marsipulami
05-09-15, 01:26
Jihad-pubers.
Bommen in metro's en mitrailleur-salvo's op onwelgevallige krantenredacties.

Daar lees of hoor ik wel eens van via de media en natuurlijk voelt een mens zich daar ook wel eens ongemakkelijk bij. Maar objectief gezien sterven er in België en Nederland en Europa veel meer mensen door een koolmonoxide vergiftiging als gevolg van slecht werkende verwarmingstoestellen dan door terreuraanslagen. Ik pleit dus wat veiligheid betreft voor meer controles op verwarmingstoestellen eerder dan voor het inzetten van het leger tegen (moslim-) vluchtelingen.

Abudhar
05-09-15, 08:38
Aan het generaliseren en fantaseren. Tegen de klippen op.

Oost-Europa is ongeveer zo groot als West-Europa en minstens zo gevariëerd.

Ik ben niet aan het fantaseren. Het zal vast wel aan mij liggen en mijn kroeshaar.

Al Sawt
05-09-15, 12:53
tja die kijken naar west europa en hebben geen trek in alle ellende

Welke ellende?

Al Sawt
05-09-15, 12:55
Oost-Europa is gewoon een zwaar depressiviteit deel van Europa. Daarom.
Heb er nooit graag gekomen. Depressieve atmosfeer hing er daar eind jaren 90 en de jaren na 2000. Bah, bah, bah!
Misschien is het wel leuk als je blank bent en de juist naam draagt. Maar voor mij was er niets aan.
Ben ik nou weer aan het discrimineren of maak ik hier gewoon een observering?

Oost-Europa en verdraagzaamheid is historisch een slechte combinatie. Vraag de joden, zigeuners en andere minderheden over hun ervaringen.

Al Sawt
05-09-15, 12:58
Jihad-pubers.
Bommen in metro's en mitrailleur-salvo's op onwelgevallige krantenredacties.

Een detail in de geschiedenis. Aanslagen in West-Europese landen zijn verwerpelijk maar reactie op Europese agressie in Midden Oosten.

H.P.Pas
05-09-15, 15:33
Daar lees of hoor ik wel eens van via de media en natuurlijk voelt een mens zich daar ook wel eens ongemakkelijk bij.

Maar objectief gezien sterven er in België en Nederland en Europa veel meer mensen door een koolmonoxide vergiftiging als gevolg van slecht werkende verwarmingstoestellen dan door terreuraanslagen. Ik pleit dus wat veiligheid betreft voor meer controles op verwarmingstoestellen eerder dan voor het inzetten van het leger tegen (moslim-) vluchtelingen



Dat is helemaal waar maar zo functioneert de openbare meningsvorming niet. In Oost- noch West-Europa.
Daarom plaats jij ook liever een foto van één dood jongetje ipv. een doortimmerde statistiek met harde gegevens.

H.P.Pas
05-09-15, 15:54
Een detail in de geschiedenis. Aanslagen in West-Europese landen zijn verwerpelijk maar reactie op Europese agressie in Midden Oosten.

Ga dat, desnoods samen met Mars, de Oost-Europeanen uitleggen. Wordt een harde dobber, vrees ik.

Hawa
05-09-15, 16:08
Als je goede arbeidskrachten nodig hebt dan zijn het wel die Polen die er nog iets van bakken.
Maar die worden ook niet gedoogd, omdat die gasten hun blik altijd naar beneden hebben en je nooit eens groeten. (is mijn ervaring).
En die drinken veel alcoholische dranken.
En ze zijn zeer katholiek en ook nog eens anti-homo.

Laatst bij achterburen reparatie in dakgoot,zag ik die Pool gewoon plassen tegen de gevel van die andere buur.
Met zijn dikke pens.
En dan is er ook nog een Afrikaan bij betrokken en die hangt gewoon aan zogenaamde steunen die niet eens die steun kunnen bieden,gelukkig heeft hij het overleeft.

Maar in voormalig Oost-Duitsland moeten die asielzoekers niet gaan wonen, het is uitzichtloos.
Al die mensen die er aan komen met bussen, worden bekogeld met stenen en centra worden in de fik gestoken.

Met mijn eigen ook gezien. In Maagdenburg. Hoe mensen mijn zoontje van negen aan gingen staren, die bleven gewoonweg staan. En die jongen met zijn kale kop met zijn bomber jack met ogen die allang zijn gedoofd in zijn jonge jaren.
Als je zwart bent heb je daar gewoonweg geen leven, het is er vreselijk.

En daarom moeten asielzoekers daar niet gedropt worden, dan krijgen ze een dubbel trauma te verwerken, ik hoop dat Merkel dat ook in ziet.

Toen ik in Tsjechie was zag ik heel veel Afrikanen als bewakers bij restaurants,en musea,in hoofdstad Praag.
Maar Tsjechen onderling zijn ook niet aardig. Bestel je iets en je krijgt iets heel anders voorgeschoteld, en dan breekt ook daar de hel los op het terras.

Men denkt dat Duitsland een vrij land is.
Maar waarom scoort Erdoghan dan zoveel stemmen voor zijn Ak-partij.?
Er zijn nog genoeg van die stammen die nog in eerwraak denken.
En denk je dat gewone Duitsers het zo breed hebben hoe wij dus denken, nee dus.
In Beieren in die bierhavens laat ze niet scheten of zo, maar doen de Hitler groet als die welkom.
Studenten die hier studeren omdat het hier stukken goedkoper is.
Verder zijn er ook genoeg modernen in Duitsland,Russen die daar al langer wonen die in de kunst hangen, in de muziek of in het klassieke ballet.
Berlijn een wereldstad waar vele nationaliteiten dus wonen daar gaat het wel goed.
Vanaf Berlijn naar grens Tsjechie,Polen is het bar en boos in discriminatie, je ziet daar ook heel veel hoeren.
Die gedreven worden door de maffia.
Vanaf Berlijn naar het westen is het beter maar toch vertrouw ik hier ook niet op.
fijne dag...

Al Sawt
05-09-15, 16:28
Ga dat, desnoods samen met Mars, de Oost-Europeanen uitleggen. Wordt een harde dobber, vrees ik.

Polen, Baltische staten, Tsjechie en Slowakije, waren onderdeel van Westerse agressie in Irak in 2003. Dus ook zij dragen schuld.

Al Sawt
05-09-15, 16:31
Wil overigens een ding duidelijk maken: Poetin heeft Europa met annexatie van Krim en Ossetie, Europa lik op stuk gegeven.

super ick
05-09-15, 16:54
Polen, Baltische staten, Tsjechie en Slowakije, waren onderdeel van Westerse agressie in Irak in 2003. Dus ook zij dragen schuld.

Aha, kan ik met deze argumentatie ook de nek van de Turkse bakker afsnijden?

Hij is tenslotte moslim en draagt schuld van de daden van IS. :maf:

Ibrah1234
05-09-15, 16:58
Aha, kan ik met deze argumentatie ook de nek van de Turkse bakker afsnijden?

Hij is tenslotte moslim en draagt schuld van de daden van IS. :maf:

Ja natuurlijk, immers tot laat in de jaren 80 hebben Nederlanders bomaanslagen gepleegd in Duitsland vanwege WOII.

Al Sawt
05-09-15, 17:05
Aha, kan ik met deze argumentatie ook de nek van de Turkse bakker afsnijden?

Hij is tenslotte moslim en draagt schuld van de daden van IS. :maf:
Er is verschil tussen geopolitieke processen en borrelpraat op bruine kroeg niveau.

Mark
05-09-15, 17:17
Een detail in de geschiedenis. Aanslagen in West-Europese landen zijn verwerpelijk maar reactie op Europese agressie in Midden Oosten.

Polen, Baltische staten, Tsjechie en Slowakije, waren onderdeel van Westerse agressie in Irak in 2003. Dus ook zij dragen schuld..

Dus je geeft zelf aan dat zulke aanslagen een logisch gevolg zijn van acties van landen en geeft aan dat deze landen schuld hebben. Dus aanslagen kunnen verwachten als logisch gevolg.

En dan vraag je je af waarom ze deze groepen mensen niet toe willen laten.

Mark
05-09-15, 17:21
Welke ellende?

- hoge criminaliteit onder allochtonen
- hoge mate van werkeloosheid (problemen met taal / opleiding)
- geen integratie
- mogelijke terroristen (je gaf zelf al aan dat aanslagen logisch zijn en het gevolg van politiek)
- mogelijke criminelen (geen enkele controle wie er nu binnenkomt, genoeg oorlogscriminelen en mensen die geestelijke problemen hebben)
- culturele mismatch
- verliezen van eigen identiteit van de autochtone bevolking
- hoge kosten voor opvang
- getthovorming door samenwonen van grote groepen allochtonen
- uiteindelijk voelen de allochtonen zich ook niet thuis in hun nieuwe land


Ik zeg niet dat het zo zwart en wit is, maar een influx van vluchtelingen van een compleet andere cultuur leidt tot een hoop uitdagingen en daar hebben ze geen zin in.

StevieK
05-09-15, 17:22
Er is verschil tussen geopolitieke processen en borrelpraat op bruine kroeg niveau.

En natuurlijk ben jij wijzer dan alle politici bij elkaar...

Mark
05-09-15, 17:22
Oost-Europa en verdraagzaamheid is historisch een slechte combinatie. Vraag de joden, zigeuners en andere minderheden over hun ervaringen.

Dat klopt, misschien dat ze beter naar het verdraagzame Saudi Arabie kunnen gaan. Of de golfstaten.

Oh nee wacht die laten ook niemand toe behalve als je een aziatische slaaf bent.

Hawa
05-09-15, 17:43
Nou zakt mijn rokje wel af met je onnozele betoog in gepeupel in die ouderwetse stroming die jij dus betoogt.

In die ziele heil van je eigen geschreeuw zal het nooit die wereld Vrede dus gaan worden.

Nationale gevoelens zijn bij voorbaat al verdacht. Die raken Vrede niet, maar willen OnVrede!

Zo kan je je eigen volk dus hersenspoelen,zonder enig perspectief.

Jammer dat hier van die dwang Hazen rondlopen met hun dwangmatige gedachten koers.

Iedereen heeft fouten gemaakt in het verleden, maar laten we wel wezen het onderste uit de kan gaan halen wil niet eens, Je moet compromissen sluiten in het goede, dat bijvoorbeeld Palestina eigen staat gaat worden.

Maar die eigen staat zal er nooit komen omdat men geen enkel gezichtverlies wil leiden.
Het gaat dan niet om het Palestijnse volk die in Vrede wil gaan leven maar om die kleine massa van indoctrinanten die elkaar bevechten in koers waaraan Palestijnen niks mee te maken willen hebben.
Gezichtverlies, dat is het woord.
Zoals ook met die kolonisten die denken dat zij het pact in handen hebben en lak hebben aan al die Palestijnen.

De bezem moet er door heen, en al die kwaadwillende zogenaamde politieke leiders alles af gaan pakken en geen kans meer maken om hele volk te gaan bezoedelen met praktijken dat het volk het niet wil, maar hun eigen dogmatische leiders aan het eind van hun Latijn laten verzuipen. Dat een volk van al die Palestijnen hun eigen staat kunnen gaan opbouwen zonder die Nationalistische bemoeienissen,geld ook voor die gemekker van die zogenaamde joden die denken dat ze Abraham vertegenwoordigen in dessert.
Als we het over die haat hebben, dan is daar wel die haar vertegenwoordigt.
En die haat gaat nog verder dan mijn bed show.
Hoe kunnen dwaze mannen oorlogen hanteren,mensen gaan onthoofden,indoctrineren,hersenspoelen,de verkeerde weg in die haat opdrijven, dat moet een keer verboden worden en met grote ijver al diegenen het land uit smijten en als die mensen hanteren die niet voor Vrede vechten maar haat willen verkondigen.
Die moeten naar het land van Ooit verbannen worden, waar ze met zijn allen elkaar kunnen gaan bevechten ergens hier op deze aardbol.
En al onze veiligheidsdiensten moeten zich dood gaan schamen omdat ze nog nooit iets gemeenschappelijks hebben gedaan. Hierarchie is nog steeds aan de orde en daarom ontglippen kwaadaardige wezens buiten al die wetten.
Als je iets te melden hebt, dan ben je niet geloof waardig. Als het kalf is verdronken dan dempt men de put,en zo is het westen met hun arrogante kut kop.
fijne dag,

Ibrah1234
05-09-15, 18:02
Iedereen heeft fouten gemaakt in het verleden, maar laten we wel wezen het onderste uit de kan gaan halen wil niet eens, Je moet compromissen sluiten in het goede, dat bijvoorbeeld Palestina eigen staat gaat worden.

Maar die eigen staat zal er nooit komen omdat men geen enkel gezichtverlies wil leiden.
Het gaat dan niet om het Palestijnse volk die in Vrede wil gaan leven maar om die kleine massa van indoctrinanten die elkaar bevechten in koers waaraan Palestijnen niks mee te maken willen hebben.
Gezichtverlies, dat is het woord.
Zoals ook met die kolonisten die denken dat zij het pact in handen hebben en lak hebben aan al die Palestijnen.

En ja hoor!! Joden, kolonisten en Palestijnen worden er weer bijgesleept. Het plaatje is weer compleet.

Uiteindelijk is het weer allemaal de schuld van het westen en de Joden en verdient Assat de Nobelprijs voor de Vrede.

Umarvlie
06-09-15, 08:09
Welke ellende hier in het Westen? Welnu het westen waar Oost Europa zelf maar wat graag deel uit wilde maken om van te kunnen profiteren...

super ick
06-09-15, 09:07
Er is verschil tussen geopolitieke processen en borrelpraat op bruine kroeg niveau.

Ik dacht al dat je deze kant op zou gaan. Iedere keer hetzelfde liedje. :zwaai:

super ick
06-09-15, 09:09
Welke ellende hier in het Westen? Welnu het westen waar Oost Europa zelf maar wat graag deel uit wilde maken om van te kunnen profiteren...

Het westen......een raar fenomeen. Het wordt gehaat, de vlaggen verbranden ze regelmatig op straat. Om vervolgens het leven te wagen om er te komen.

Ook de vader van dat arme ventje aangespoeld op het strand. Die man zat hoog en droog in Turkije. Niet meer in levensgevaar.

Yup
06-09-15, 11:24
Welke ellende hier in het Westen? Welnu het westen waar Oost Europa zelf maar wat graag deel uit wilde maken om van te kunnen profiteren...

Wellicht dat Umarvlie op WSDB wil uitleggen dat het wonen in het westen geen ellende is voor moslims. Islamitische prikkers op WSDB zijn regelmatig een andere mening toegedaan.

Dank u!

Umarvlie
07-09-15, 07:51
Wellicht dat Umarvlie op WSDB wil uitleggen dat het wonen in het westen geen ellende is voor moslims. Islamitische prikkers op WSDB zijn regelmatig een andere mening toegedaan.

Dank u!

Misschien dat Yup eerst begrijpend moet leren te lezen voordat dergelijke verzoeken worden geuit in relatie tot WSDB.

super ick
07-09-15, 09:02
- hoge criminaliteit onder allochtonen
- hoge mate van werkeloosheid (problemen met taal / opleiding)
- geen integratie
- mogelijke terroristen (je gaf zelf al aan dat aanslagen logisch zijn en het gevolg van politiek)
- mogelijke criminelen (geen enkele controle wie er nu binnenkomt, genoeg oorlogscriminelen en mensen die geestelijke problemen hebben)
- culturele mismatch
- verliezen van eigen identiteit van de autochtone bevolking
- hoge kosten voor opvang
- getthovorming door samenwonen van grote groepen allochtonen
- uiteindelijk voelen de allochtonen zich ook niet thuis in hun nieuwe land


Ik zeg niet dat het zo zwart en wit is, maar een influx van vluchtelingen van een compleet andere cultuur leidt tot een hoop uitdagingen en daar hebben ze geen zin in.

Grootste deel van de genoemde nadelen spelen niet bij opvang in de regio. Kennelijk is raketten knallen makkelijker dan zware internationale druk uitoefenen om dit voor elkaar te krijgen. Als we dan dat geld van die raketten overmaken voor die hulp daar dan kunnen die mensen hun leven voort zetten in de eigen omgeving, cultuur, taal, etc.

Dat die mensen hier aan de grnes staan is indirect de schuld van onze eigen politici die fout op fout mogen stapelen en eindeloos blijven zitten.

Umarvlie
07-09-15, 09:04
indirect de schuld van onze eigen politici die fout op fout mogen stapelen en eindeloos blijven zitten.

Ja, en wie kiezen die politici?

Al Sawt
07-09-15, 14:17
Ja natuurlijk, immers tot laat in de jaren 80 hebben Nederlanders bomaanslagen gepleegd in Duitsland vanwege WOII.

Nee, hoor. Nederlanders waren niet negatief tegenover Duitse bezetting. Sterker nog; Bureaucratie werd door de Duitsers gehandhaafd en gebruikt om bezet Nederland te besturen. Wat in schril contrast stond met de Amerikaanse inval in Irak. Ontmanteling van bureaucratie en veiligheidsapparaat was oorzaak van anarchie en opkomst van organisaties als I.S.

P.S. Verhalen dat Nederlanders tegen de Duitse bezetting waren. Zijn niets meer dan een hersenspinsel van jouw grootouders. Dus niet serieus nemen.

Umarvlie
07-09-15, 14:20
Ha ha Al Sawt... ik krijg een deja-vu (https://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%A9_en_Arie_Temmes).

Al Sawt
07-09-15, 14:25
Dus je geeft zelf aan dat zulke aanslagen een logisch gevolg zijn van acties van landen en geeft aan dat deze landen schuld hebben. Dus aanslagen kunnen verwachten als logisch gevolg. Het spreekt boekdelen dat landen als Zweden, Ierland, Noorwegen en Duitsland nooit geconfronteerd werden met aanslagen gepleegd door moslim terroristen.

Bemoeizucht en agressie van het Westen in de Arabische wereld, heeft haar opgezadeld met terreurdreiging en vluchtelingenstroom.


En dan vraag je je af waarom ze deze groepen mensen niet toe willen laten.Heb ik mezelf nooit afgevraagd. Maar ik vind het hypocriet dat landen met grote stromen emigratie, weigeren om migranten toe te laten op basis van culturele of religieuze kenmerken. Alsof Polen, Hongaren, Balten en etc goed integreren in hun nieuwe gastlanden.

Overigens net zo hypocriet als aversie van Marokkaanse bevolking tegen komst van Afrikaanse migranten.

Al Sawt
07-09-15, 14:28
Ik dacht al dat je deze kant op zou gaan. Iedere keer hetzelfde liedje. :zwaai:Yep. Kennelijk was je danig bewust van het feit dat je met een drogreden kwam. Anders had je nooit verwacht welke kant ik opging.

Ibrah1234
07-09-15, 14:56
P.S. Verhalen dat Nederlanders tegen de Duitse bezetting waren. Zijn niets meer dan een hersenspinsel van jouw grootouders. Dus niet serieus nemen.

Net als zijn kleinzoon ook een cavalerist. Verschil was dat de Duitse cavalerie ruim voor het uitbreken van de oorlog de paarden al hadden verruild met tanks.

Moet inderdaad een feestje zijn geweest zijn geweest, na de laatste biecht bij de veldkapelaan, cavaleriecharges tegen gemotoriseerde voertuigen en tanks uit te voeren.

Maar dat lag allemaal anders volgens jou?

Al Sawt
07-09-15, 14:58
- hoge criminaliteit onder allochtonen Je had het over moslims. Criminaliteitscijfers onder allochtonen zijn hoog. Vooral onder Marokkanen. Maar die worden echter overtroffen door Antillianen (een veel kleinere groep en geen moslims). Andere grote groep moslims, Turken, zijn van alle vier grote migranten groepen het laagst vertegenwoordigt. Zij moeten zelfs Surinamers voor laten gaan.

Het mag duidelijk zijn dat criminaliteit niet gerelateerd is aan religie.


- hoge mate van werkeloosheid (problemen met taal / opleiding)Klopt. Maar dat is worsteling van de eerste drie generaties. Elke nieuwe generatie presteert beter dan vorige. Aantal Turkse en Marokkaanse studenten aan HBO en WO opleidingen, groeit elke jaar. En taalbeheersing onder Marokkanen en Turken wordt steeds beter (http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/allochtonen/publicaties/artikelen/archief/2008/2008-2570-wm.htm).
Overigens is taal geen maatstaf voor succesvolle integratie. Surinamers en Antillianen komen uit Nederlands taalgebied. Niemand kan met droge ogen beweren dat integratie van deze twee groepen vlekkeloos verloopt.




- geen integratieOp welke bronnen baseer je het?


- mogelijke terroristen (je gaf zelf al aan dat aanslagen logisch zijn en het gevolg van politiek)
Ik geef ook aan dat landen als Zwitserland, Oostenrijk en Scandinavische landen, nauwelijks te maken hebben met terrorisme. Misschien heeft het ook te maken met gebrek aan een oorlogszuchtig buitenlandpolitiek.



- mogelijke criminelen (geen enkele controle wie er nu binnenkomt, genoeg oorlogscriminelen en mensen die geestelijke problemen hebben)Meeste asielzoekers die naar Europa gaan. Hadden of hebben bevoorrechte posities in het land van herkomst. Vaak zijn ze hoger opgeleid en zijn in bezit van geld. Want een reis naar Europa is niet echt goedkoop. Maar goed. Met een stroom van 100.000en zullen er altijd idioten en kwaadwillenden tussen zitten.

-
culturele mismatchNon argumentatie. Volgens criminoloog Frans Bovenkerk zorgt gelijkenissen tussen Nederlandse en Marokkaanse cultuur voor extra stimulans voor criminaliteit onder Marokkaanse jongeren. Zaken als vrijheidsdrang, individueel gedrag en liefde voor softdrugs zijn volgens Frans Bovenkerk, gedeelde waarden.



- verliezen van eigen identiteit van de autochtone bevolkingOnzin. Autochtone bevolking is ruimschoots in meerderheid. Wie beweert dat autochtonen een minderheid worden in eigen land, is een fantast en bovenal een valse onheilsprofeet. Geboortecijfers (http://http://www.nationaalkompas.nl/bevolking/geboorte/zijn-er-verschillen-naar-etniciteit/) onder allochtonen is aan het dalen. Willen allochtonen ooit een meerderheid worden, dan moeten ze fokken als konijnen.




- hoge kosten voor opvang Kosten voor overzeese oorlogen zijn nog hoger.

- getthovorming door samenwonen van grote groepen allochtonenAchterstandswijken zijn een ding en ghetto is iets anders. Nederland kent geen ghetto`s.


- uiteindelijk voelen de allochtonen zich ook niet thuis in hun nieuwe land



Ik zeg niet dat het zo zwart en wit is, maar een influx van vluchtelingen van een compleet andere cultuur leidt tot een hoop uitdagingen en daar hebben ze geen zin in.
Klopt. Want die landen zijn lekker homogeen. Aangezien zij geen minderheden (als zigeuners, Russen, joden etc) binnen hun landsgrenzen hebben.

Maar vind je het niet hypocriet dat grootste leveranciers van emigranten binnen de E.U. en profiteurs van E.U. subsidies, geen Europese solidariteit willen tonen? En dat terwijl hun landgenoten overlast en criminaliteit veroorzaken in andere landen.

Umarvlie
07-09-15, 15:05
Net als zijn kleinzoon ook een cavalerist. Verschil was dat de Duitse cavalerie ruim voor het uitbreken van de oorlog de paarden al hadden verruild met tanks.

Moet inderdaad een feestje zijn geweest zijn geweest, na de laatste biecht bij de veldkapelaan, cavaleriecharges tegen gemotoriseerde voertuigen en tanks uit te voeren.

Maar dat lag allemaal anders volgens jou?

Not many people know that the greatest use of horses in any military conflict in history was by the Germans in WWII: 80% of their entire transport was equestrian. Despite all the propaganda about Blitzkreig, formidable German R&D, industrial design and production, the day to day mechanics of that fighting force involved an average of 1.1 million horses throughout the war. Of the 322 German divisions in the middle of the war - 1943 - only 52 were armored or motorized. (http://www.zdnet.com/article/the-wwii-german-army-was-80-horse-drawn-business-lessons-from-history/)

Al Sawt
07-09-15, 15:11
Net als zijn kleinzoon ook een cavalerist. Verschil was dat de Duitse cavalerie ruim voor het uitbreken van de oorlog de paarden al hadden verruild met tanks.

Moet inderdaad een feestje zijn geweest zijn geweest, na de laatste biecht bij de veldkapelaan, cavaleriecharges tegen gemotoriseerde voertuigen en tanks uit te voeren. Maar dat lag allemaal anders volgens jou?Yep! Nederlandse verdediging was gestoeld op statische verdediging achter de waterlinies. Dus geen manoeuvres met cavalerie of (gemotoriseerde) infanterie. Daarom investeerde Nederland ook weinig tot nooit in tanks of gemotoriseerde infanterie.

Maar het ging hier niet om militaire kant van Duitse bezetting. Maar over het uitvoeren van een bezetting. Duitsers hadden de Nederlandse veiligheidsapparaat en bureaucratie in tact gehouden om het land vlekkeloos te besturen. De Amerikanen en hun consorten hebben de Iraakse veiligheidsapparaat en bureaucratie ontmanteld. Met als gevolg dat het land in een anarchie terecht kwam.

Nederlanders waren overigens heel gewillig, afgezien van paar helden. Daarom klinkt het niet geloofwaardig als men beweert dat Nederlanders al vanaf begin tegen Duitse bezetting waren. Houding werd in latere oorlogsjaren gewijzigd.

Ook Marokkanen hebben vaak last om hun positie ten aanzien van de Franse kolonisatie, romantiseren. In het echt stonden meeste Marokkanen niet eens negatief tegenover de Fransen.

Al Sawt
07-09-15, 15:16
Dat klopt, misschien dat ze beter naar het verdraagzame Saudi Arabie kunnen gaan. Of de golfstaten.

Oh nee wacht die laten ook niemand toe behalve als je een aziatische slaaf bent. Klopt. Maar landen als Syrie, Libanon, Jordanie, Egypte etc. hebben miljoenen buitenlandse vluchtelingen binnen hun grenzen.

Overigens wil ik wel onderstrepen dat rijke individuen in landen als Golfregio en S.A. miljoenen euro`s aan donaties schenken. Ook wil ik nog een keer onderstrepen dat S.A. en haar lakeien in Golf, toch iets (https://www.saudiembassy.net/latest_news/news08191501.aspx) doen.

Al Sawt
07-09-15, 15:20
Not many people know that the greatest use of horses in any military conflict in history was by the Germans in WWII: 80% of their entire transport was equestrian. Despite all the propaganda about Blitzkreig, formidable German R&D, industrial design and production, the day to day mechanics of that fighting force involved an average of 1.1 million horses throughout the war. Of the 322 German divisions in the middle of the war - 1943 - only 52 were armored or motorized. (http://www.zdnet.com/article/the-wwii-german-army-was-80-horse-drawn-business-lessons-from-history/)
En niemand weet dat Frankrijk meer tanks in haar bezit had dan Duitsland. Ook is het niet veel bekend dat Duitsland in haar invasie van Frankrijk, gebruik maakte van tanks die door Tsjecho-Slowakije geproduceerd zijn. Duitsers waren goed om de tanks te integreren in een gehele oorlogsvoering. Communicatie speelde daarbij een belangrijke rol.

mark61
07-09-15, 16:04
Nee, hoor. Nederlanders waren niet negatief tegenover Duitse bezetting.

P.S. Verhalen dat Nederlanders tegen de Duitse bezetting waren. Zijn niets meer dan een hersenspinsel van jouw grootouders. Dus niet serieus nemen.

Dit is onzinnig.

Verder neem ik mijn ouders, die als volwassenen de oorlog hebben meegemaakt, wel degelijk serieus. In ieder geval eerder dan jouw onwetende gebral.

Werkelijk.

De aanhang van de NSB lijkt me wel een aardige indicatie:

Afnemende aanhang van 1936 tot 1940

Vanaf eind 1935 begon de NSB-aanhang evenwel terug te lopen in de meeste gebieden. Het ledental was op 1 januari 1937 gedaald tot 48.000, daarna ging die daling in versneld tempo door (32.000 op 1 januari 1940). De Tweede Kamerverkiezingen van mei 1937 werden een echec: 4,22% van de stemmen, dus bijna een halvering ten opzichte van 1935. Bij de Statenverkiezingen van april 1939 daalde de NSB-aanhang verder tot 3,89%.

Verbod op lidmaatschap

Die teruggang kwam doordat de tegenstand van de zijde van de democratische partijen, van de vakbeweging en de kerken veel sterker werd toen het fascisme een ernstig te nemen gevaar bleek. De Nederlandse regering nam maatregelen: eind 1933 was het NSB-lidmaatschap voor ambtenaren verboden en eind 1935 nam de regering-Colijn het initiatief tot een verbod van particuliere weerkorpsen (zie ook Uniformverbod). De NSB-leiding hief naar aanleiding hiervan de WA eigener beweging op. De Rooms-katholieke Kerk verbood haar leden vanaf 1935 het lidmaatschap, hoewel eerst in de oorlog excommunicatie zou volgen. De synode van de Gereformeerde Kerk verbood NSB-lidmaatschap in 1936, tezamen met dat van de Christelijk-Democratische Unie.

Radicalisering

Hoofdoorzaak van de teruggang was echter de radicalisering die de beweging vanaf 1935 doormaakte en die vele sympathisanten van haar vervreemdde. Op ideologisch gebied werden de staatsabsolutistische denkbeelden van hegeliaanse filosofen (B. Wigersma, S.A. van Lunteren e.a.), die in de eerste jaren in de NSB de toon aangaven, vanaf 1935 verdrongen door de 'volkse' theorieën van 'bloed en bodem'. In zijn brochure De bronnen van het Nederlandsche nationaalsocialisme (herfst 1937) aanvaardde Mussert het racistische antisemitisme (in de dagelijkse propaganda van de NSB had een anti-joodse mentaliteit reeds tevoren een onderhuidse rol gespeeld). Tijdens de Tweede Wereldoorlog steeg het aantal leden tot ongeveer 100.000. De nieuwe leden - van wie velen in mei 1940 toetraden - werden door de oudgedienden van de partij vaak smalend als 'meikevers' betiteld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal-Socialistische_Beweging#Afnemende_aanhang_van_1936 _tot_1940

Je vliegt hier echt totaal uit de bocht.

Dat veel mensen bang waren en een terreurbewind gehoorzaamden ligt nogal voor de hand. Maar blij met de bezetting is je reinste flauwekul.

Al Sawt
07-09-15, 16:11
Dit is onzinnig.

Verder neem ik mijn ouders, die als volwassenen de oorlog hebben meegemaakt, wel degelijk serieus. In ieder geval eerder dan jouw onwetende gebral.

Werkelijk.

De aanhang van de NSB lijkt me wel een aardige indicatie:

Afnemende aanhang van 1936 tot 1940

Vanaf eind 1935 begon de NSB-aanhang evenwel terug te lopen in de meeste gebieden. Het ledental was op 1 januari 1937 gedaald tot 48.000, daarna ging die daling in versneld tempo door (32.000 op 1 januari 1940). De Tweede Kamerverkiezingen van mei 1937 werden een echec: 4,22% van de stemmen, dus bijna een halvering ten opzichte van 1935. Bij de Statenverkiezingen van april 1939 daalde de NSB-aanhang verder tot 3,89%.

Verbod op lidmaatschap

Die teruggang kwam doordat de tegenstand van de zijde van de democratische partijen, van de vakbeweging en de kerken veel sterker werd toen het fascisme een ernstig te nemen gevaar bleek. De Nederlandse regering nam maatregelen: eind 1933 was het NSB-lidmaatschap voor ambtenaren verboden en eind 1935 nam de regering-Colijn het initiatief tot een verbod van particuliere weerkorpsen (zie ook Uniformverbod). De NSB-leiding hief naar aanleiding hiervan de WA eigener beweging op. De Rooms-katholieke Kerk verbood haar leden vanaf 1935 het lidmaatschap, hoewel eerst in de oorlog excommunicatie zou volgen. De synode van de Gereformeerde Kerk verbood NSB-lidmaatschap in 1936, tezamen met dat van de Christelijk-Democratische Unie.

Radicalisering

Hoofdoorzaak van de teruggang was echter de radicalisering die de beweging vanaf 1935 doormaakte en die vele sympathisanten van haar vervreemdde. Op ideologisch gebied werden de staatsabsolutistische denkbeelden van hegeliaanse filosofen (B. Wigersma, S.A. van Lunteren e.a.), die in de eerste jaren in de NSB de toon aangaven, vanaf 1935 verdrongen door de 'volkse' theorieën van 'bloed en bodem'. In zijn brochure De bronnen van het Nederlandsche nationaalsocialisme (herfst 1937) aanvaardde Mussert het racistische antisemitisme (in de dagelijkse propaganda van de NSB had een anti-joodse mentaliteit reeds tevoren een onderhuidse rol gespeeld). Tijdens de Tweede Wereldoorlog steeg het aantal leden tot ongeveer 100.000. De nieuwe leden - van wie velen in mei 1940 toetraden - werden door de oudgedienden van de partij vaak smalend als 'meikevers' betiteld.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal-Socialistische_Beweging#Afnemende_aanhang_van_1936 _tot_1940

Je vliegt hier echt totaal uit de bocht.

Dat veel mensen bang waren en een terreurbewind gehoorzaamden ligt nogal voor de hand. Maar blij met de bezetting is je reinste flauwekul.
Ik heb nergens gezegd dat Nederlanders stonden te juichen. Wel was er een soort van verzoening met status quo. Dat had niks te maken met binnenlands politiek of krachten. Maar meer met het feit dat groot deel van de Nederlanders, normalisering wou van de situatie. Dergelijke processen zie je overal. Mensen beginnen zich pas te verzetten tegen bezetting als zij kennis maken met hardvochtige of zwakke kant van de bezetters.

Al Sawt
07-09-15, 16:13
Welke ellende hier in het Westen? Welnu het westen waar Oost Europa zelf maar wat graag deel uit wilde maken om van te kunnen profiteren...Wel de lusten en niet de lasten!

Al Sawt
07-09-15, 16:14
En natuurlijk ben jij wijzer dan alle politici bij elkaar...
Ik ben wijzer dan gemiddelde prikker op Maroc.nl.

Hawa
07-09-15, 16:14
En ja hoor!! Joden, kolonisten en Palestijnen worden er weer bijgesleept. Het plaatje is weer compleet.

Uiteindelijk is het weer allemaal de schuld van het westen en de Joden en verdient Assat de Nobelprijs voor de Vrede.
.................................................. .................................................. ................
Dat doe je toch zelf, idioot,
met je eigen plaatje in-compleet.
fijne dag....

mark61
07-09-15, 16:16
Ik heb nergens gezegd dat Nederlanders stonden te juichen. Wel was er een soort van verzoening met status quo. Dat had niks te maken met binnenlands politiek of krachten. Maar meer met het feit dat groot deel van de Nederlanders, normalisering wou van de situatie. Dergelijke processen zie je overal. Mensen beginnen zich pas te verzetten tegen bezetting als zij kennis maken met hardvochtige of zwakke kant van de bezetters.

Je zei dat ze 'niet negatief' waren tegenover de bezetting. Dat is onzin. Ik schat dat 99% negatief was tegenover de bezetting.

Dat je daar niet veel van merkte is wat anders.

Verzet was in Nederland eigenlijk onmogelijk. Je kan je hier nergens verstoppen, en de represailles zijn enorm.

Ik vraag me zelfs af of het bestaande verzet veel nuttigs heeft gedaan. Het in brand steken van de gemeentelijke administratie, zeker. Maar het doden van (hoge) Duitsers zeker niet.

Tis leuk, heldhaftig verzet en honderdduizenden doden. Maar veel zin heeft / had het niet. Tis vooral leuk als je er zelf niet mee te maken hebt.

Al Sawt
07-09-15, 16:37
Je zei dat ze 'niet negatief' waren tegenover de bezetting. Dat is onzin. Ik schat dat 99% negatief was tegenover de bezetting.

Dat je daar niet veel van merkte is wat anders.

Verzet was in Nederland eigenlijk onmogelijk. Je kan je hier nergens verstoppen, en de represailles zijn enorm.

Ik vraag me zelfs af of het bestaande verzet veel nuttigs heeft gedaan. Het in brand steken van de gemeentelijke administratie, zeker. Maar het doden van (hoge) Duitsers zeker niet.

Tis leuk, heldhaftig verzet en honderdduizenden doden. Maar veel zin heeft / had het niet. Tis vooral leuk als je er zelf niet mee te maken hebt.
Je had ook passief verzet. Dat was er ook niet in begin dagen van de bezetting.

Ik blijf er bij: Meeste volkeren die bezet worden, conformeren zich met de bezetting. Verhalen, over daden van verzet door heldhaftige verzetslieden, die achteraf worden verteld. Vormen niks meer en niks minder dan een cosmetisch laagje om nationale geweten van een land te reinigen. Overigens een ziekte waar ook mening Marokkanen last van heeft.

Maar goed. Dat zeg ik ook vanuit mijn luxe positie. Aangezien ik in vrijheid ben opgevoed.

Hawa
07-09-15, 16:47
Als het volk gehersenspoeld word en het gaat verhalen op andere groeperingen dan is het volgens mij de schuld aan de politiek,of aan het geloof waar men zich in die tijd in bevond.

Nederlanders moeten zich een keer ook kunnen verdiepen in het Afrikaanse volk die ook werd ingeroepen in oorlogen.
Die armoede die daar was. Zelfs het Ottomaanse rijk heeft met behulp van mensen uit Noord-Afrika Europa bevochten.
Deze Noord-Afrikanen die zo arm waren als job liepen in de voorlinie met traditionele kleding nog aan.
Die vielen het eerst, terwijl dit regiem aan Ottomanen in Europa willekeurig jonge jongetjes ging ronselen,die werden gebruikt om het aanzien en vertrouwen te transporteren: Later werden deze geroofde jongetje die Janitsaren. Zoals je ook Mamalukken dus hebt die later privileges kregen in Egypte.
Maar hier hebben moslims geen kaas van gegeten, hun eigen volk als slaven in Ottomaanse rijk.

Nederlanders die heulden met Duitsers, waren nog erger dan al die Duitse militairen.
Nu vergeeft men die NSB-ers, maar oorzaak en gevolg moet je ook niet onderschatten.

Ik ben niet opgevoed met verraders, ik ben hier tegen opgevoed. Je houd je mond stil.
Maar al die haat mag niet doorgaan, je moet je eigen ontdekken, die geschiedenis, maar toch,ik hou niet van verraders,
Joden verraden voor vijf gulden in die tijd.
Welke haat?
Omdat al die joden niks deelden met al die Nederlanders?
Wat moesten ze delen dan?
Joden die handeltje hadden, joden die gewoon werkten als gewone burger.
Maar ja zondebok maken is niet zo moeilijk hoor?
Kan je je zelf verrijken en die vijf gulden in de zak gaan stoppen, wat een christen zijn.
Omdat joden verraders waren aan het kruis aan Jezus.
En dan mag je gewoon joden gaan verraden?
Zie dat jongetje liggen aan het strand
iedereen gaat week worden
en dan doen ze iets
hun eigen schuld en belofte aflossen bij
die poort van het leed.

Lag dat meisje daar in water
met haar mooie kleertjes aan
en niemand sprong in de bres.

Waarom in de bres springen en je eigen schuld en boete
aflaten?

Nederlanders die denken niet.
Ze doen niet aan denken
en als ze wel denken dat moet
het met bakken met knuffels
waaraan het riool gaat verstoppen.

Oude verwassen kleren en afgetrapte schoenen
ligt opgeslagen in zielige armetierige gebouwen
waar misschien voorouders zijn afgemaakt
voor die vijf gulden.

Zie die kind liggen
zie die andere kind verbrand en heel veel pijn
met die klote wapens
waaraan die wapenhandelaars bakken vol met geld scoren.

Hun eigen kinderen worden behandeld als prinsen en prinsessen.

Is het niet zo dat deze jammer
je eigen jammer
van oorsprong welke jammer dan ook
een keer moet stoppen.

Gooi dan maar die steen door het raam
gooi stenen door ramen
van die politiek.

We willen Vrede
geen wapens
We zijn mensen
geen wapens
We willen leven
geen wapens.

En als dat verboden gaat worden
dan
eten we veel olijven
van die Appel
met die onnozele heerschappij
zoals die God die er niet is
bij velen er wel bij is
zoals Allah Akbar,
zoals God is de grootste,
lekker mooi dus niet.

fijne dag....

mark61
07-09-15, 17:17
Je had ook passief verzet. Dat was er ook niet in begin dagen van de bezetting.

Ik blijf er bij: Meeste volkeren die bezet worden, conformeren zich met de bezetting. Verhalen, over daden van verzet door heldhaftige verzetslieden, die achteraf worden verteld. Vormen niks meer en niks minder dan een cosmetisch laagje om nationale geweten van een land te reinigen. Overigens een ziekte waar ook mening Marokkanen last van heeft.

Maar goed. Dat zeg ik ook vanuit mijn luxe positie. Aangezien ik in vrijheid ben opgevoed.

Conformeren is al heel wat anders. Dat is wat ik zeg: je legt je erbij neer. Mensen moeten eten en drinken, en hebben gezinnen te voeden. Wat stel je je voor, dat ambtenaren massaal ontslag nemen? En dan?

Inderdaad. Wij hebben hier en nu makkelijk praten.

super ick
07-09-15, 19:51
1. Nee, hoor. Nederlanders waren niet negatief tegenover Duitse bezetting.

2. P.S. Verhalen dat Nederlanders tegen de Duitse bezetting waren. Zijn niets meer dan een hersenspinsel van jouw grootouders. Dus niet serieus nemen.

1. graag een bron of onderbouwing

2. is onbeschoft.

StevieK
07-09-15, 20:09
Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk Berichten
Nee, hoor. Nederlanders waren niet negatief tegenover Duitse bezetting.

P.S. Verhalen dat Nederlanders tegen de Duitse bezetting waren. Zijn niets meer dan een hersenspinsel van jouw grootouders. Dus niet serieus nemen.

Dom gezwets

Heb je bronnen

Mijn ouders hebben de oorlog meegemaakt , ben men oudste broer door die kl*te moffen verloren.
Mijn ouwe heer heeft in het verzet gezeten, ja heeft vele m*ffen naar het rijk der fabelen gestuurd.

ik heb daar veel met mijn vader over gepraat, gelukkig heeft hij actieve verzet overleefd anders kon ik je deze opmerking niet geven. Mijn ouwe was geen leugenaar, want bij het vertellen van zijn verhalen kwamen de herrinneringen weer terug, daar werd ie ook emotineel onder.





Waarschijnlijk was jij nog in die tijd vloeibaar en heb je schijnbaar later alleen maar duitse propaganda gelezen

Praat en discuseer niet over zaken waar je absoluut geen verstand van heb.

CONTRA
07-09-15, 20:27
Dom gezwets

Heb je bronnen



ja ik heb daar bronnen voor. van mn eigen familie weet ik dat mn vader niet negatief stond tegenover het leven onder de bezetting. die deed als kind af en toe klusjes en boodschappen voor duitse soldaten en kreeg daar wat zakgeld voor. mn opa aan moederskant zat by de nsb en zn broer zat by de ϟϟ. van beide kanten van mn familie in amsterdam heb ik met uitzondering vd hongerwinter weinig negatieve verhalen gehoord over het leven onder de bezetting. het leventje bleef grotendeels het gangetje gaan tot aan de hongerwinter. toen kregen ze het zwaar.

H.P.Pas
07-09-15, 21:13
Het spreekt boekdelen dat landen als Zweden, Ierland, Noorwegen en Duitsland nooit geconfronteerd werden met aanslagen gepleegd door moslim terroristen.


:wtf: https://de.wikipedia.org/wiki/Versuchte_Bombenanschl%C3%A4ge_vom_31._Juli_2006



Die versuchten Bombenanschläge vom 31. Juli 2006 waren ein fehlgeschlagener islamistischer Terroranschlag auf deutsche Eisenbahnzüge. Die zwei eingesetzten Kofferbomben waren jedoch konstruktionsbedingt nicht explosionsfähig.[1]
()
Nach Angaben des Focus hat eine Untersuchung der Bundesanstalt für Materialforschung und -prüfung ergeben, dass die Kofferbomben einen Feuerball mit 15 Meter Durchmesser und umherfliegende Metallsplitter im Umkreis von hundert Metern hätten bewirken können. Die Zerstörungskraft der Bomben wäre mit der Wirkung der Sprengsätze bei den Terroranschlägen am 7. Juli 2005 in London vergleichbar. Beide Züge wären vermutlich bei der Explosion entgleist.[3] Laut libanesischer Anklageschrift gegen Dschihad Hamad[4] soll sich zudem in einem der Koffer Speisestärke befunden haben, die sich nach einer Explosion in Form von Feinstaub auf die Atemwege der Opfer lege und dadurch zu weiteren Opfern durch Ersticken führen sollte.

H.P.Pas
07-09-15, 21:26
Ik ben wijzer dan gemiddelde prikker op Maroc.nl.

Was mijn grootvader ook. :bril:

Marsipulami
07-09-15, 22:04
Mijn (reeds lang) overleden vader was oudstrijder gedurende de ganse WOII tegen Nazi-Duitsland. Als ik hem vroeg of hij veel mensen had doodgeschoten zei hij dat hij slechts één keer tijdens de oorlog zijn geweer gebruikt had. Dat was bij een poging om een mus uit een boom te schieten. Het was er echter naast zei hij. Niettemin kreeg hij na de oorlog een medaille voor moed, vaderlandsliefde enz. Ik ben nog altijd heel erg trots op mijn vader.

Wizdom
07-09-15, 23:12
Dan moeten ze ook maar Algebra afschaffen, Universiteiten en het decimale getallen stelsel afschaffen en geen olie meer importen uit Islamitische landen.... Ook het redeneringsbeginsel moeten ze ook maar meteen gaan afschaffen en terug gaan naar de zwarte Middeleeuwen toen wat de leider zij ook meteen de waarheid en geschreven wet was en de knuppel, de enige manier was om te overtuigen....

super ick
08-09-15, 07:06
Je had ook passief verzet. Dat was er ook niet in begin dagen van de bezetting.

Ik blijf er bij: Meeste volkeren die bezet worden, conformeren zich met de bezetting. Verhalen, over daden van verzet door heldhaftige verzetslieden, die achteraf worden verteld. Vormen niks meer en niks minder dan een cosmetisch laagje om nationale geweten van een land te reinigen. Overigens een ziekte waar ook mening Marokkanen last van heeft.

Maar goed. Dat zeg ik ook vanuit mijn luxe positie. Aangezien ik in vrijheid ben opgevoed.

Je schreef in eerste instantie dat Nederland 'BLIJ' was met de bezetting.
Daarna downplayde tot niet negatief.
Nu kom je met dit antwoord.

Hoe zeg je draaikont in het Arabisch?

super ick
08-09-15, 07:10
:wtf: https://de.wikipedia.org/wiki/Versuchte_Bombenanschl%C3%A4ge_vom_31._Juli_2006

.


Tja.......daar gaat de redenering van de zgn 'gerechtvaardigde' terroristische aanslag.

888
08-09-15, 08:37
Polen weigert absoluut vluchtelingen toe te laten. Ook zeggen ze omdat daar geen werk is voor de vluchtelingen. Hoorde van een aantal Poolse mensen op de Nederlandse radio.

Al Sawt
08-09-15, 10:55
1. graag een bron of onderbouwing

2. is onbeschoft.

1. Ga lekker snuffelen in archieven van NIOD.
2. Klinkt onbeschoft. Is het ook. Maar dat verwijt heb ik ook van mijn mede Marokkanen ontvangen. Helaas ben ik slecht in het verbloemen van historische feiten.

Al Sawt
08-09-15, 11:15
Dom gezwets
Heb ik op jouw teentjes getrapt?


Heb je bronnen Nee. Je hebt gelijk. Alle 17 miljoen Nederlanders waren tegen de bezetting. Paar NSB-ers en Oostfrontgangers daargelaten.


Mijn ouders hebben de oorlog meegemaakt , ben men oudste broer door die kl*te moffen verloren.Ten eerste; Verschrikkelijk! Ten tweede: Jouw familie is een van de weinige die passief of actief tegen de Duitsers in het geweer kwam.

P.S. Ter jouw informatie: Mijn grootouders en mijn ouders hadden de Spaanse bezetting van Marokko meegemaakt. Mijn oma en opa verloren al hun broers en zussen bij bombardementen van de Spanjaarden. Mijn opa heeft als verzetsstrijder paar keer de dans ontsprongen. Inclusief een uitzending naar Stalingrad.
Ik weet precies hoe verdriet 70 jr. na dato kan doorwerken. Maar daarmee tover ik niet alle Marokkanen onder Spaanse of Franse bezetting, als verzetslieden of tegenstanders van de bezetting.


Mijn ouwe heer heeft in het verzet gezeten, ja heeft vele m*ffen naar het rijk der fabelen gestuurd.Jouw opa is dan een held. Meeste verzetslieden pleegden geen gewapende aanslagen op de Duitsers. Uit angst voor represailles en collectieve strafexpedities.


ik heb daar veel met mijn vader over gepraat, gelukkig heeft hij actieve verzet overleefd anders kon ik je deze opmerking niet geven. Mijn ouwe was geen leugenaar, want bij het vertellen van zijn verhalen kwamen de herrinneringen weer terug, daar werd ie ook emotineel onder.Geloof ik.
Ik weet precies hoe verdriet 70 jr. na dato kan doorwerken. Maar daarmee tover ik niet alle Marokkanen onder Spaanse of Franse bezetting, als verzetslieden of tegenstanders van de bezetting






Waarschijnlijk was jij nog in die tijd vloeibaar en heb je schijnbaar later alleen maar duitse propaganda gelezen

Praat en discuseer niet over zaken waar je absoluut geen verstand van heb.Geloof mij: Op geschiedenis gebied is mijn kennis dichtgespijkerd. Ik kan over heel veel zaken rationeel denken. Zelfs over zaken die door mijn familie als gevoelig worden ervaren. Denk daarbij aan de bezetting van Marokko door de Spanjaarden.

Kortom: Ik heb absoluut verstand!

Al Sawt
08-09-15, 11:18
Je schreef in eerste instantie dat Nederland 'BLIJ' was met de bezetting.
Daarna downplayde tot niet negatief.
Nu kom je met dit antwoord.

Hoe zeg je draaikont in het Arabisch?Veel segmenten in de Nederlandse samenleving waren blij met de Duitse invasie. Niet alleen NSB-ers. Ook andere krachten die vrezen voor een communistische dictatuur. Overgrote meerderheid was niet negatief. Ik besef ter dege dat het erg klinkt en dat het geen trotse gegeven is. Maar waarheid is soms hard.

Umarvlie
08-09-15, 11:57
Foute voorouders (http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/26741_1_op_de_3_nederlanders_heeft_foute_voorouder s/)

Umarvlie
08-09-15, 12:29
Onrealistisch en onhaalbaar:

Coalitie eens over vluchtelingen

DEN HAAG - De coalitiepartijen VVD en PvdA hebben een akkoord bereikt over de opvang van vluchtelingen in ons land. Staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Asiel) geeft om 13.00 uur een toelichting en stuurt dan ook een brief naar de Tweede Kamer.

Het akkoord tussen de regeringspartijen VVD en PvdA betekent volgens bronnen dat er gekozen wordt voor opvang van vluchtelingen in veilige gebieden in de regio en een herverdeling van de vluchtelingen die al in Europa zijn. Dat zou betekenen dat er waarschijnlijk tussen de 7000 en 8000 vluchtelingen extra in Nederland worden gehuisvest.

Het kabinet zal ook rond de 100 miljoen euro vrij maken voor de vluchtelingenkampen in de regio. Vluchtelingen moeten daar ook onderwijs en zorg kunnen krijgen.

Volgens bronnen stelt het kabinet voor dat mensen die in de toekomst asiel aanvragen in Europa, worden teruggestuurd naar een veilig gebied in de regio waar ze vandaan komen. Dat zou betekenen dat vluchtelingen uit Syrië, die aankomen op Kos of Lampedusa, vanaf daar zo snel mogelijk met het vliegtuig worden teruggestuurd naar een veilig vluchtelingenkamp in Jordanië, Libanon of Turkije. Daarvoor moeten eerst wel afspraken worden gemaakt met die landen.

Daarnaast is het kabinet onder voorwaarden bereid mee te werken aan een herverdeling van de huidige groep vluchtelingen die al in Europa is. Hiervoor geldt dat volgens een verdeelsleutel wordt bepaald hoeveel vluchtelingen elk EU-land gaat opnemen. Dat betekent dat wie asiel aanvraagt in Nederland of Duitsland mogelijk een verblijfsvergunning krijgt voor een van de Baltische landen of elders in Europa. Dat moet een einde maken aan de huidige stromen van vluchtelingen in Europa. Het kabinet is bereid de verdeelsleutel die Brussel hiervoor deze week zal voorstellen over te nemen.

(Bron: Telegraaf)

H.P.Pas
08-09-15, 13:03
Foute voorouders (http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/26741_1_op_de_3_nederlanders_heeft_foute_voorouder s/)

Het meest verhelderend in deze link is de eerste reactie:

Uit een ander onderzoek blijkt:
"1 op de 3 Nederlanders heeft voorouders die slachtoffer waren van Nazi-regime".

Wat ik wil zeggen dat het een stigmatiserende tendentieuze kop is voor mensen die geen greintje benul hebben van statistiek. Hoeveel voorouders heb je na 3 of 4 generaties? Als daar dan eentje lid was van de NSB hoor je al snel bij die 1 op de 3.

Spijker op de kop. Wie nu tegen de dertig loopt heeft 56 voorouders ( 8 overgroot- 16 betover-groot- en 32 betbetovergrootouders) die in de oorlog volwassen waren.
Dwz als 1 op de 168 Nederlanders fout waren heeft hij een kans van 1 op 3 op een foute voorouder.
Voor het einde van deze eeuw heeft elke Nederlander minstens één foute voorouder. En minstens één die in het verzet zat.

super ick
08-09-15, 15:20
Overgrote meerderheid was niet negatief. Ik besef ter dege dat het erg klinkt en dat het geen trotse gegeven is. Maar waarheid is soms hard.

Dit is geen waarheid maar een verkeerde interpretatie.

H.P.Pas
08-09-15, 15:35
Veel segmenten in de Nederlandse samenleving waren blij met de Duitse invasie. Niet alleen NSB-ers. Ook andere krachten die vrezen voor een communistische dictatuur. Overgrote meerderheid was niet negatief. Ik besef ter dege dat het erg klinkt en dat het geen trotse gegeven is. Maar waarheid is soms hard.

Het is een bewering. Die je op geen enkele manier hard of aannemelijk maakt; ik vraag mij af, waar je hem vandaan hebt.
In Rotterdam
(https://www.google.ch/search?q=bombardement+rotterdam&hl=de-CH&biw=1347&bih=924&site=webhp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CB0QsARqFQoTCNb3i-3C58cCFQQ7GgodtMoMQg&dpr=0.95#imgrc=tXxbaVuC3AlonM%3A) (waar mijn hele familie vandaan komt) heerste weinig blijdschap.

Oiseau
08-09-15, 16:41
Oost-Europa heeft weinig tot niets te bieden en dat weten de vluchtelingen (Moslims en niet Moslims). Dus Oost-Europa als ze echt gevluchte Moslims niets gunt dan zou ze hen juist verwelkomen?! maar ja, zo verlicht en christelijk zijn ze ook weer niet daar !. Het is gunstiger voor een vluchteling om daar niet te willen zijn.
( geluk bij ongelukkige houding zeg maar!)

888
10-09-15, 13:57
Poolse Minister President heeft in het Poolse Parlement gesproken dat Polen verplicht ten opzichte van de Europese Unie om toch vluchtelingen op te nemen. Ze zijn om.

Al Sawt
15-09-15, 15:02
Het is een bewering. Die je op geen enkele manier hard of aannemelijk maakt; ik vraag mij af, waar je hem vandaan hebt.
In Rotterdam
(https://www.google.ch/search?q=bombardement+rotterdam&hl=de-CH&biw=1347&bih=924&site=webhp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CB0QsARqFQoTCNb3i-3C58cCFQQ7GgodtMoMQg&dpr=0.95#imgrc=tXxbaVuC3AlonM%3A) (waar mijn hele familie vandaan komt) heerste weinig blijdschap.Rotterdam was maar een (akelige) uitzondering.

super ick
16-09-15, 07:30
Ik laat het zo. Ik krijg flashbacks.

Al Sawt
16-09-15, 10:46
Ik laat het zo. Ik krijg flashbacks.

Ik laat het zo. Ik krijg voldoening om mijn medemens een workshop te geven.