PDA

Bekijk Volledige Versie : Psalm moet geweer uit handen van moslimterroristen houden



Marsipulami
05-09-15, 09:56
Psalm moet geweer uit handen van moslimterroristen houden


Vandaag om 10:42 door mtm | Bron: BELGA
. .

Een Amerikaanse wapenproducent heeft een aanvalsgeweer ontwikkeld dat ‘werd ontworpen om nooit door moslimterroristen te worden gebruikt’. Daartoe is het geweer getooid met een tempelierskruis en een psalm. De plaatselijke moslimgemeenschap reageert geschokt.

Het in de Amerikaanse staat Florida voorgestelde geweer kreeg de naam ‘Crusader’ (kruisvaarder). Het heeft als opschrift psalm 144:1: ‘Blessed be the Lord my Rock, who trains my hands for war, my fingers for battle’ (Gezegend is de heer, mijn rots: Hij leert mijn handen vechten, mijn vingers naar de wapens grijpen). De producent, Spike’s Tactical, is ervan overtuigd dat geen enkele oprechte moslim zo’n wapen zal aanraken.

‘Christelijke terroristen’

Volgens de moslimgemeenschap moet de wapenlobby ophouden vooroordelen tegen moslims te gebruiken voor eigen gewin. De raad van Amerikaanse-islamitische relaties in Florida spreekt van een provocatie. ‘Is dit wapen voor christelijke terroristen ontworpen’, vraagt Hasan Shibly, de directeur van de raad, in de krant Orlando Sentinel. Hij wijst erop dat op de meer dan 200 meervoudige moorden die dit jaar al plaatsvonden in de VS, er slechts eentje was waarbij een moslim betrokken was.
.