PDA

Bekijk Volledige Versie : Kritiek Rottenberg op PvdA-leider Samsom



Umarvlie
08-09-15, 10:30
AMSTERDAM - Felix Rottenberg heeft scherpe kritiek op PvdA-voorman Diederik Samsom. In een gesprek met Vrij Nederland deze week omschrijft hij hem als „als de bedrijfsleider van het kabinet”.

Rottenberg leidt binnen de PvdA de selectiecommissie die zoekt naar nieuwe kandidaten voor de Tweede Kamer. De verkiezingen staan gepland voor maart 2017. Hij verwacht dat na de verkiezingen een ,,veel kleinere'' fractie overblijft.

Verder heeft Samsom volgens Rottenberg na de verkiezingen van 2012 veel te snel een kabinet gevormd met de VVD. ,,Het waren overhaaste ondoordachte onderhandelingen.'' Hij noemt het strategisch ,,heel onverstandig''.

Volgens Rottenberg is de positie van de PvdA ,,door dit kabinet structureel aangetast''. Hij voegt eraan toe: ,,Daar moeten we radicale conclusies uit trekken, anders worden we weggevaagd.''

,,Mannen als Samsom en Dijsselbloem hebben zich aan dit kabinet gecommitteerd. Ze geloven nog steeds dat de PvdA het op deze manier redt. Dat ís niet zo!’', aldus oud-partijvoorzitter Rottenberg.

De commissie die Rottenberg leidt, maakte ook het profiel van de nieuwe lijsttrekker. Die moet een linksere koers kunnen uitdragen. ,,Lodewijk Asscher is daar heel actief mee bezig. Die heeft het in zich.''

Het is ,,dapper'' dat Samsom deze coalitie overeind probeert te houden, zegt Rottenberg in de VN. ,,Hij is een ecologisch bewogen man die zich zou kunnen ontwikkelen tot een geweldige minister van duurzaamheid in een volgend kabinet.''

(Bron: Telegraaf)

Umarvlie
08-09-15, 12:17
Spekman: 'Kritiek stom en fout'
DEN HAAG - Partijvoorzitter Spekman noemt de uitlatingen van Felix Rottenberg ’stom en fout’. Als hij excuses maakt, mag hij wat hem betreft aanblijven. „Mensen moeten leren van fouten, maar het moet niet nog een keer gebeuren", waarschuwt hij.

Spekman baalt ervan dat Rottenberg Samsom zo hard heeft aangevallen. „Zo gaan we niet met elkaar om." Ook dat het wel vaker gebeurt dat PvdA’ers elkaar het leven zuur maken, zint hem niet. „Ik weet dat het gebeurt in onze partij. We moeten niet elkaar afbranden", geeft hij zijn partijgenoten mee.

Bedrijsleider
Rottenberg omschreef Samsom in een interview met Vrij Nederland als de 'bedrijfsleider van het Kabinet'. Samsom heeft volgens Rottenberg na de verkiezingen van 2012 veel te snel een kabinet gevormd. ,,Mannen als Samsom en Dijsselbloem hebben zich aan dit kabinet gecommitteerd. Ze geloven nog steeds dat de PvdA het op deze manier redt. Dat ís niet zo!’', aldus oud-partijvoorzitter Rottenberg.

Samsom omschreef de kritiek van Rottenberg dinsdag als 'elkaar scherp houden': ,,Soms wat tactischer dan een andere keer."

(Bron: Telegraaf)

Umarvlie
08-09-15, 14:22
Samsom kribbig na vergadering

DEN HAAG - De PvdA heeft tijdens een drie uur durende fractievergadering het interview met Felix Rottenberg besproken. Na afloop toonde Diederik Samsom zich geïrriteerd.

Hij gaf aan dat hij het vervelend vond dat journalisten nog tal van vragen hadden over de pijnlijke kwestie. Samsom wil zich vooral focussen op de vluchtelingenkwestie en de werkloosheid, zei hij.

"Als u alleen maar over dat interview wilt vragen en niets over de aanpak van de vluchtelingen, dan wens ik u nog een goeie dag", beet hij de pers toe, terwijl hij zich omdraaide en weg stiefelde.

(Bron: Telegraaf)

He wat flauw.

mark61
08-09-15, 18:01
Tis altijd knokken in een partij in neergang. Die Rottenberg is overigens een klier; wilde geen verantwoordelijkheid nemen destijds, vanwege zijn 'gezondheidssituatie', maar wil vanuit de coulissen wel invloed hebben. Doe mee of houd je klep, zou ik zeggen.

Als die klup me interesseerde, dan :hihi:

Wizdom
08-09-15, 19:49
AMSTERDAM - Felix Rottenberg heeft scherpe kritiek op PvdA-voorman Diederik Samsom. In een gesprek met Vrij Nederland deze week omschrijft hij hem als „als de bedrijfsleider van het kabinet”.

Rottenberg leidt binnen de PvdA de selectiecommissie die zoekt naar nieuwe kandidaten voor de Tweede Kamer. De verkiezingen staan gepland voor maart 2017. Hij verwacht dat na de verkiezingen een ,,veel kleinere'' fractie overblijft.

Verder heeft Samsom volgens Rottenberg na de verkiezingen van 2012 veel te snel een kabinet gevormd met de VVD. ,,Het waren overhaaste ondoordachte onderhandelingen.'' Hij noemt het strategisch ,,heel onverstandig''.

Volgens Rottenberg is de positie van de PvdA ,,door dit kabinet structureel aangetast''. Hij voegt eraan toe: ,,Daar moeten we radicale conclusies uit trekken, anders worden we weggevaagd.''

,,Mannen als Samsom en Dijsselbloem hebben zich aan dit kabinet gecommitteerd. Ze geloven nog steeds dat de PvdA het op deze manier redt. Dat ís niet zo!’', aldus oud-partijvoorzitter Rottenberg.

De commissie die Rottenberg leidt, maakte ook het profiel van de nieuwe lijsttrekker. Die moet een linksere koers kunnen uitdragen. ,,Lodewijk Asscher is daar heel actief mee bezig. Die heeft het in zich.''

Het is ,,dapper'' dat Samsom deze coalitie overeind probeert te houden, zegt Rottenberg in de VN. ,,Hij is een ecologisch bewogen man die zich zou kunnen ontwikkelen tot een geweldige minister van duurzaamheid in een volgend kabinet.''

(Bron: Telegraaf)

Mannen als Samson en Dijsselbloem denken alleen aan hun carriere... De rest zal ze een zorg zijn....

Bofko
08-09-15, 23:38
Samson is geen straatvechter en dat schijn je te moeten zijn in de politiek tegenwoordig als de peilingen tegen zitten.Rottenberg is niet met de tijd meegegaan.

super ick
09-09-15, 07:33
Dat Rottenberg openlijk Samson aanvalt is al onbeschoft en bovendien oliedom.

Dat hij vervolgens Asscher min of meer aanwijst als opvolger van Samson getuigd van een enorm gebrek aan sociale intelligentie of een ontembare drang om zichzelf te profileren.
De kans is namelijk aanwezig dat de PvdA straks een oppositiepartij wordt met negen zetels in de kamer. Wie zegt dat Asscher het ziet zitten om een kleine oppositiepartij te leiden?

Rottenberg beledigd de kopstukken van zijn partij en brengt ze in verlegenheid. Die kan is incompetent.

StevieK
09-09-15, 16:36
Mannen als Samson en Dijsselbloem denken alleen aan hun carriere... De rest zal ze een zorg zijn....

Doen bijna alleeen aantal jaren politiek, met de balkenende norm, om daarna in het bedrijfsleven een goed betaalde job te krijgen die een paar maal de balkenende norm overtreft.

In de politiek zijn het gewoon meelopers met een beetje oppositie, maa rvooral niet te veel vwant dan creeer je werkelijk vijanden en moet je beschermd worden. Allemaal met een berg botor op de kop.
Dan nog Wim Kok, begon met links te lullen om daarna recht te vullen.

Samson , ik herinnerde me nog eens uit uitspraak, het gezin de hoesteen van de samenleving, je gezin heel heel erg belangrijk, was hij er niet vandoor met een andere vrouw ?, en liet zijn gezin stikken. Omgeacht wat het is maar de kinderen moeten gezamelijk et pappa en mamma opgevoed worden. Dus die Samson is ook al niet meer geloofwaardig.

Nederlandertje
10-09-15, 01:51
Samson is geen straatvechter en dat schijn je te moeten zijn in de politiek tegenwoordig als de peilingen tegen zitten.Rottenberg is niet met de tijd meegegaan.

Samson is juist wel een straatvechter. Hij is jaren activist geweest van greenpeace. Probleem is alleen dat VVD rijkere Nederlanders trekt en die minder wuspelturig zijn. PVDA trekt vooral mensen in de lagere inkomensgroep en die zijn veel wispelturiger. PVDA heeft teveel toegegeven bij de vorming van het kabinet.

Bofko
10-09-15, 02:24
Samson is juist wel een straatvechter. Hij is jaren activist geweest van greenpeace. Probleem is alleen dat VVD rijkere Nederlanders trekt en die minder wuspelturig zijn. PVDA trekt vooral mensen in de lagere inkomensgroep en die zijn veel wispelturiger. PVDA heeft teveel toegegeven bij de vorming van het kabinet.

Activisme en straatvechterij zijn geen synoniemen.

Ik beken onmiddelijk dat ik totaal geen Haagse politiek-watcher ben.Ik stem ook geen PvdA ,maar ik vind Samsom een fatsoenlijke en realistische vent.Maar ik weet eigenlijk niet of ik hem ook een goed politicus vind.

Nederlandertje
10-09-15, 08:45
Activisme en straatvechterij zijn geen synoniemen.

Ik beken onmiddelijk dat ik totaal geen Haagse politiek-watcher ben.Ik stem ook geen PvdA ,maar ik vind Samsom een fatsoenlijke en realistische vent.Maar ik weet eigenlijk niet of ik hem ook een goed politicus vind.

Dat is juist de reden waarom hij leider werd om dat de vorige te soft was en hij moest voor wat pit zorgen. Denk dat de PVDA het beste af is als Aboutaleb leider wordt.

Ibrah1234
10-09-15, 10:48
Dat is juist de reden waarom hij leider werd om dat de vorige te soft was en hij moest voor wat pit zorgen. Denk dat de PVDA het beste af is als Aboutaleb leider wordt.

Of hij geschikt is als fractievoorzitter kan ik niet beoordelen en behoor dan ook niet tot het deel van het electoraat wat PVDA stemt maar de no-nonsense uitspraken van Aboutaleb vallen bij mij zeker niet verkeerd.

super ick
11-09-15, 08:09
Eerst was Job het gedoodverfde succes om de PvdA op te stuwen in de vaart der volkeren. Toen zou Samson het klusje klaren. Nu kan Asscher zichzelf naar de kloten helpen. Op het schild hijsen om er bij tegenslag onmiddellijk weer afgetrapt te worden. En maar janken dat de kiezer hen niet snapt.

Langzamerhand beginnen kiezers eindelijk eens meer de mooie praatjes te vergelijken met daden. Totaal geen boodschap aan kiezer behalve enkele maanden voor de verkiezingen. Iedere keer weer beslissingen nemen waar geen draagvlak voor is had de politiek allang op moeten breken. Wij zijn te makke schapen.

Eerlijk vertellen hoe het ervoor staat. Niet brullen terwijl je weet dat Brussel anders gaat beslissen en Nederland mee moet.

Handen af van de hypotheekrente-aftrek. Jaja.
Geen cent meer naar Griekenland. Jaja.
Referendum straal negeren. Jaja, ook D66.

Het ergste is nog wel het aantal incapabelen. Wegens disfunctioneren op moeten stappen. Uiteraard pas als er geen ontkennen meer mogelijk is. Of als de kluit belazerd is, verduisterd, verzwegen, gelogen, gestolen. Het maakt niet uit. Enkele maanden later duiken ze doodleuk weer op met een goedbetaalde overheidsbaan.
Behalve als Jan Lul een kopietje maakt voor zijn tennisclub. Dan vliegt hij er direct uit en als hij pech heeft komt hij nog op een zwarte lijst ook.

Wij zijn makke schapen.