PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen lijk geen moord



Ibrah1234
08-09-15, 12:47
Mohamed B. vrijgesproken (http://www.telegraaf.nl/binnenland/24468253/__Mohamed_B._vrijgesproken__.html)

Mijnheer B. zal er niet al te frisse ideeën op na houden maar de enkele rechtsoverwegingen zoals ik die kan lezen zijn te volgen.

Plannen die niet ten uitvoer zijn gebracht a priori strafbaar stellen kan ik slechts ten dele volgen. Elke zaak zal uiteraard op eigen meritus moeten worden beoordeeld.

Eric de Blois
08-09-15, 21:36
De rechter ging mee in een smoes die de advocaat bedacht had voor B. Mohammed B. zou een fantast zijn die indruk wilde maken op vrouwen. De handleiding die B in bezit had voor het vervaardigen van een explosief werd door de rechtbank kennelijk als ongevaarlijk geacht. We moeten afwachten hoe B. met zijn vrijheid omgaat in een omgeving die hij diep minacht en haat.

Bofko
09-09-15, 00:20
Beetje meer vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak mannen....
Justitie baseert zijn oordeel op concrete zaken , buitenstaanders op stereotypes.Stereotypes leidden vroeger tot volksgerichten.....

Eric de Blois
09-09-15, 04:14
Beetje meer vertrouwen in de Nederlandse rechtspraak mannen....
Justitie baseert zijn oordeel op concrete zaken , buitenstaanders op stereotypes.Stereotypes leidden vroeger tot volksgerichten.....

Dat is waar, volksgerichten moeten we helemaal niet willen. Staat nog wel overeind dat B. een handleiding voor het vervaardigen van een explosief in zijn bezit had. We moeten dan maar afwachten dat een aanslag gaat lukken, want preventief oppakken van mensen die concrete plannen hebben, is juridisch een bijna onmogelijke opgave.

super ick
09-09-15, 07:23
Ik ga er vanuit dat ze daar niet allemaal boter op hun hoofd hebben. Pubers halen soms vreemde streken uit om aandacht te trekken.
Over losse stukken ijs rennen met het gevaar te verzuipen bijvoorbeeld. Knettergek, achteraf bekeken.
Ik maakte met vriendjes 'bommen' van tweenhalveliter liter benzine icm vuurwerk. De explosie maakte een korte vuurzuil die boven de flats in de buurt uitkwam. Machtig vonden we dat. Staken we wel af op een open veld want we wilden geen schade veroorzaken.
Ik stel me zomaar voor dat je als Marokkaantje vandaagdedag wellicht als terrorist verdacht wordt als je dat doet.

Waarschijnlijk vind hij momenteel het gedoe rondom aanslagen interessant, wat op zich een ziekelijke gedachte is maar niet strafbaar.

Het OM is in hoger beroep begreep ik. Dus er loopt vast wel een onderzoek.