PDA

Bekijk Volledige Versie : Hongaarse bisschop bekritiseert paus: "Dit zijn geen vluchtelingen"



Marsipulami
09-09-15, 11:04
Hongaarse bisschop bekritiseert oproep paus: dit zijn geen vluchtelingen

door KN


Mgr. Laszlo Kiss-Rigo heeft zich in klare bewoordingen gekeerd tegen de solidariteitsoproep van paus Franciscus in de vluchtelingencrisis.


“Ik doe een beroep op alle parochies, religieuze gemeenschappen, kloosters en bedevaartsplaatsen in heel Europa om een vluchtelingengezin op te nemen”, aldus de paus afgelopen zondag na het Angelus-gebed.

Invasie

De paus vergist zich, verklaart de bisschop van Szeged-Csanád. Dat is een gebied in het zuiden van Hongarije niet ver van de grens met Servië, die sterk door de migrantenstromen is getroffen. “Dit zijn geen vluchtelingen. Dit is een invasie”, benadrukte Kiss-Rigo. “Ze komen hierheen met de kreet ‘Allahu Akbar’ (Allah is groot) en willen ons veroveren.”

Christelijke karakter

De oproep van de paus staat tegenover een opvatting die het meest prominent naar voren is gebracht door de premier van Hongarije, Viktor Orban. Hij ziet de vloed van migranten als een bedreiging van het christelijke karakter van zijn land en van Europa. Bisschop Kiss-Rigo verklaarde het geheel met Orban eens te zijn. De paus daarentegen “kent de situatie niet”, aldus de bisschop. (KN/The Washington Post)

Umarvlie
09-09-15, 11:15
Is dat een Grieks-Orthodoxe bisschop soms?

Marsipulami
09-09-15, 11:30
Is dat een Grieks-Orthodoxe bisschop soms?

Ik vrees Rooms Katholiek.

H.P.Pas
09-09-15, 12:05
Ik vrees Rooms Katholiek.

Tsja. De ene katholiek is de andere niet.
Toch ?

Marsipulami
09-09-15, 12:06
Tsja. De ene katholiek is de andere niet.
Toch ?

En dat is maar goed ook.

super ick
09-09-15, 17:55
katholieken zijn beesten. Allemaal!