PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko in de winter



Ibrah1234
17-09-15, 11:37
Op diverse sites wordt Marokko afgeraden (http://www.winterzon.net/marokko.htm) om te overwinteren vanwege de lagere temperaturen in de winter.

Op de kaart ligt het zuiden van Marokko echter op dezelfde hoogte als de Canarische eilanden :confused:

Op diverse sites van wereldreizigers valt te lezen dat de temperatuur in de winter in het zuiden boven de 20 graden kan liggen. Of hangt het er maar vanaf waar je vertoeft in Marokko?

Tomas
17-09-15, 13:30
Ja, natuurlijk hangt dat er van af waar je bent. Zelfs Marrakech is in December en Januari niet echt lekker. Maar Ouarzazate, de zuid kant van de Atlas is al beter. Nog zuidelijker zoals Zagora of Mhamid is nog warmer. Daar ga je 's zomers dood, maar de winter is ok. Maar daar is wel alleen woestijn. Daar moet je van houden. je kan natuurlijk ook naar de kust gaan ten zuiden van de Atlas. Hoe dat is weet ik niet. Ik denk dat dat tegen kan vallen. Ik meen me te herinneren dat Marokko last heeft van omhoog stijgend diepzee water, en daarom weinig profiteert van de warme golfstroom, zoals de Kanarische eilanden wel doen. Maar dat moet je opzoeken.

Al Sawt
18-09-15, 11:40
Op diverse sites wordt Marokko afgeraden (http://www.winterzon.net/marokko.htm) om te overwinteren vanwege de lagere temperaturen in de winter.

Op de kaart ligt het zuiden van Marokko echter op dezelfde hoogte als de Canarische eilanden :confused:

Op diverse sites van wereldreizigers valt te lezen dat de temperatuur in de winter in het zuiden boven de 20 graden kan liggen. Of hangt het er maar vanaf waar je vertoeft in Marokko?

Zuiden. Omgeving Agadir valtmee. Vermijd Atlas gebergte wegens sneeuwval. Overigens is Noord Marokko in het winter tamelijk te doen. Het is koud. Maar in vergelijking met Nederland valt het wel mee.

P.S. Kijk goed naar jouw accommodatie. Een huis dat van binnen is betegeld is mooi. Maar het is binnen wel stervenskoud.

Ibrah1234
22-09-15, 08:08
Zuiden. Omgeving Agadir valtmee. Vermijd Atlas gebergte wegens sneeuwval. Overigens is Noord Marokko in het winter tamelijk te doen. Het is koud. Maar in vergelijking met Nederland valt het wel mee.

P.S. Kijk goed naar jouw accommodatie. Een huis dat van binnen is betegeld is mooi. Maar het is binnen wel stervenskoud.

Zo rond de 20 graden inderdaad (Agadir) las ik net. Trails in de Atlas zal ik zeker niet overslaan. Ook de charme van Marokko denk ik zoveel variatie in klimaat en natuur.