PDA

Bekijk Volledige Versie : Femen-activisten bestormen podium islam-conferentie



Eric de Blois
18-09-15, 02:02
Femen-activisten bestormen podium islam-conferentie

Bron : joop.nl (http://www.joop.nl/wereld/detail/artikel/33824_femen_activisten_bestormen_podium_islam_conf erentie/) - 13 september 2015

Naakte lijven met 'Niemand onderwerpt me, niemand bezit me, ik ben mijn eigen profeet' ... Een van de islamitische sprekers bepleit onderdrukking van de vrouw



https://youtu.be/wM-wxU86v8g

De feministische actiegroep Femen heeft het podium bestormd tijdens een islamitische conferentie in Pontoise nabij Parijs. De in zwarte gewaden vermomde activisten trokken hun kleding uit en op hun naakte lichamen waren protestkreten te zien tegen het patriarchaat, oftewel de mannelijke overheersing.

De media-actiegroep Femen verzet zich tegen allerlei vormen van vrouwenonderdrukking en vooral ook tegen religies die verkondigen dat God de vrouw ondergeschikt heeft gemaakt aan de man, zoals de islam en het christendom. De twee vrouwen beklommen het podium en schreeuwden volgens de vast actiemethode van Femen met ontbloot bovenlijf protestleuzen: "Niemand onderwerpt me, niemand bezit me, ik ben mijn eigen profeet".

De twee vrouwen werden als snel belaagd door security en toeschouwers. Daarbij werden de weerloze activistes, beiden zelf afkomstig uit islamitische milieus, geschopt en geslagen door de toegestormde gelovigen. De vrouwen werden snel afgevoerd door de politie.

Op de islamitische conferentie, die voor de derde keer werd gehouden in Pontoise, stond de rol van de vrouw centraal. Of liever gezegd de onderdanige rol. Een van de sprekers was Nader Abou Anas, een geestelijke die onderwerping van de vrouw bepleit. Een petitie, twee weken geleden, om de omstreden conferentie te verbieden werd door 6000 mensen ondertekend. Naast discussies en lezingen waren er kook-workshops en werd er religieus goedgekeurde kleding verkocht.

Eric de Blois
18-09-15, 02:07
Een van de sprekers was Nader Abou Anas, een geestelijke die onderwerping van de vrouw bepleit.

Vanuit dit perspectief een goede en terecht actie. Uiteraard zal dit weinig invloed hebben op de patriarchale cultuur, maar het signaal is goed. Deze actie heeft een vervolg nodig. Het beste zou natuurlijk zijn om de onderdrukkers zelf te onderdrukken en uit te sluiten van de maatschappij. Zij vervuilen de westerse cultuur en samenleving.

Juffrouw_Saartje
18-09-15, 08:09
Vanuit dit perspectief een goede en terecht actie. Uiteraard zal dit weinig invloed hebben op de patriarchale cultuur, maar het signaal is goed. Deze actie heeft een vervolg nodig. Het beste zou natuurlijk zijn om de onderdrukkers zelf te onderdrukken en uit te sluiten van de maatschappij. Zij vervuilen de westerse cultuur en samenleving.

Je gaat maar weer blindelings van alles uit. Waarschijnlijk weet je niet eens wat voor een uitspraken deze Nader Abou Anas doet, en ga je ze nu pas googlen.

Ik vind de femen actie pervers en van weinig respect getuigen. Wij moslims bepalen zelf wel hoe we tegen die zogenaamde 'patriarchale cultuur' willen aankijken en niet jij of deze gillende activisten. Ik storm toch ook niet een katholieke kerk binnen, om de dienst te verstoren of wel soms?

Dat gebeuk van die toeschouwers vind ik overigens ook niet kunnen.

Moge Allah SWT deze activisten en ons leiden. Amien.

Iznogoodh
18-09-15, 08:31
Je gaat maar weer blindelings van alles uit. Waarschijnlijk weet je niet eens wat voor een uitspraken deze Nader Abou Anas doet, en ga je ze nu pas googlen.

Ik vind de femen actie pervers en van weinig respect getuigen. Wij moslims bepalen zelf wel hoe we tegen die zogenaamde 'patriarchale cultuur' willen aankijken en niet jij of deze gillende activisten. Ik storm toch ook niet een katholieke kerk binnen, om de dienst te verstoren of wel soms?

Dat gebeuk van die toeschouwers vind ik overigens ook niet kunnen.

Moge Allah SWT deze activisten en ons leiden. Amien.

'Wij moslims'. Wat klinkt dat grappig.
Precies de toon die je kunt verwachten van mensen die geen vrijheid willen geven aan leden binnen hun eigen groep.

Juffrouw_Saartje
18-09-15, 09:21
'Wij moslims'. Wat klinkt dat grappig.
Precies de toon die je kunt verwachten van mensen die geen vrijheid willen geven aan leden binnen hun eigen groep.

Weet je wat grappig is? Dat jij zo selectief leest! Richt je pijlers liever op Eric, die voor mij bepaald hoe ik in mijn eigen land moet leven:


Het beste zou natuurlijk zijn om de onderdrukkers zelf te onderdrukken en uit te sluiten van de maatschappij. Zij vervuilen de westerse cultuur en samenleving.

H.P.Pas
18-09-15, 10:43
Ik vind de femen actie pervers en van weinig respect getuigen.

Dat is zo. Respect echter kun je niet eisen, dat moet je verdienen. Vraag is of deze bijeenkomst respect verdient. Een conferentie over 'de rol van de vrouw' waarbij geen vrouw aan het woord komt, en ik vrees dat dat hier het geval was, is een lachwekkende vertoning en voor geen weldenkend mens serieus te nemen. Dat het hier een oeroude traditie betreft, ouder nog dan Zwarte Piet, maakt de zaak niet beter.

mark61
18-09-15, 15:44
geschopt en geslagen door de toegestormde gelovigen

Geweldige reclame voor de positie van de vrouw in de islam.

super ick
18-09-15, 17:53
Weet je wat grappig is? Dat jij zo selectief leest! Richt je pijlers liever op Eric, die voor mij bepaald hoe ik in mijn eigen land moet leven:

O, volgens mij ging het juist over een groep mannen die bepalen hoe vrouwen dienen te leven.

Prima actie van die vrouwen.