PDA

Bekijk Volledige Versie : 'IS plant nucleaire holocaust'



Umarvlie
30-09-15, 09:38
RAQQA - Terroristen van IS hebben plannen voor de 'grootste religieuze zuivering in de geschiedenis' met behulp van nucleaire wapens. Dat beweert een Duitse journalist die tien dagen undercover doorbracht bij de terreurorganisatie.

De 75-jarige Jürgen Todenhöfer, een voormalig parlementslid, heeft zijn ervaringen opgeschreven in zijn boek Inside IS - 10 Tage im 'Islamischen Staat'. Hij waarschuwt erin voor een 'nucleaire tsunami' tegen het westen en iedereen die zich tegen IS keert.

De journalist denkt dat het westen militair niet opgewassen is tegen het kalifaat, schrijft hij volgens de Britse krant Express. "De kracht van IS wordt enorm onderschat," aldus Todenhöfer. "Ze hebben nu een gebied van twee keer de grootte van het Verenigd Koninkrijk in handen en worden gesteund door een enorm enthousiasme dat ik nog nooit heb meegemaakt in een oorlogsgebied. En elke dag melden zich honderden vrijwilligers aan van over de hele wereld."

Met gruwelijke video's van onthoofdingen wil de terreurorganisatie angst zaaien bij hun vijanden. "En dat lukt heel goed. Kijk maar hoe makkelijk Mosul werd ingenomen met minder dan 400 man," zegt hij. "Dit zijn de wreedste en gevaarlijkste strijders die ik ooit ben tegengekomen."

Onderhandelen
Na maanden onderhandelen via Skype mocht Todenhöfer vorig jaar komen. Hij maakte de reis samen met zijn zoon, die ook filmde. De twee werden begeleid door de Britse terrorist Jihadi John, die bekend werd door zijn rol in verschillende onthoofdingsvideo's.

Voor zijn vertrek maakte hij zijn testament op. "Natuurlijk had ik de verschrikkelijke onthoofdingvideo's gezien en het was mijn grootste zorg om dat te voorkomen."

Volgens critici kon Todenhöfer alleen zo dicht bij IS komen vanwege zijn reputatie als felle criticaster van het Amerikaanse beleid in Irak en Afghanistan.

(Bron: Telegraaf)

Al Sawt
30-09-15, 13:17
RAQQA - Terroristen van IS hebben plannen voor de 'grootste religieuze zuivering in de geschiedenis' met behulp van nucleaire wapens. Dat beweert een Duitse journalist die tien dagen undercover doorbracht bij de terreurorganisatie.

De 75-jarige Jürgen Todenhöfer, een voormalig parlementslid, heeft zijn ervaringen opgeschreven in zijn boek Inside IS - 10 Tage im 'Islamischen Staat'. Hij waarschuwt erin voor een 'nucleaire tsunami' tegen het westen en iedereen die zich tegen IS keert.

De journalist denkt dat het westen militair niet opgewassen is tegen het kalifaat, schrijft hij volgens de Britse krant Express. "De kracht van IS wordt enorm onderschat," aldus Todenhöfer. "Ze hebben nu een gebied van twee keer de grootte van het Verenigd Koninkrijk in handen en worden gesteund door een enorm enthousiasme dat ik nog nooit heb meegemaakt in een oorlogsgebied. En elke dag melden zich honderden vrijwilligers aan van over de hele wereld."

Met gruwelijke video's van onthoofdingen wil de terreurorganisatie angst zaaien bij hun vijanden. "En dat lukt heel goed. Kijk maar hoe makkelijk Mosul werd ingenomen met minder dan 400 man," zegt hij. "Dit zijn de wreedste en gevaarlijkste strijders die ik ooit ben tegengekomen."

Onderhandelen
Na maanden onderhandelen via Skype mocht Todenhöfer vorig jaar komen. Hij maakte de reis samen met zijn zoon, die ook filmde. De twee werden begeleid door de Britse terrorist Jihadi John, die bekend werd door zijn rol in verschillende onthoofdingsvideo's.

Voor zijn vertrek maakte hij zijn testament op. "Natuurlijk had ik de verschrikkelijke onthoofdingvideo's gezien en het was mijn grootste zorg om dat te voorkomen."

Volgens critici kon Todenhöfer alleen zo dicht bij IS komen vanwege zijn reputatie als felle criticaster van het Amerikaanse beleid in Irak en Afghanistan.

(Bron: Telegraaf)En hoe komen zij aan nucleaire wapens? Broodje aap verhaal van een dementerende journalist.

Umarvlie
30-09-15, 13:45
Denk dat het hierom gaat:


ervaringen opgeschreven in zijn boek

't boek moet wel verkopen natuurlijk....

Mark
30-09-15, 15:22
De journalist denkt dat het westen militair niet opgewassen is tegen het kalifaat, schrijft hij volgens de Britse krant Express. "De kracht van IS wordt enorm onderschat," aldus Todenhöfer. "Ze hebben nu een gebied van twee keer de grootte van het Verenigd Koninkrijk in handen en worden gesteund door een enorm enthousiasme dat ik nog nooit heb meegemaakt in een oorlogsgebied. En elke dag melden zich honderden vrijwilligers aan van over de hele wereld."

(Bron: Telegraaf)

http://apollo-na-uploads.s3.amazonaws.com/1430604942118/you-went-full-retard-never-go-full-retard.jpg

justnordin
30-09-15, 16:00
wel aardig van die Britse John dat ie hem een rondleiding heeft gegeven in Engelwood zo iets als Hollywood.

Ibrah1234
30-09-15, 16:07
En hoe komen zij aan nucleaire wapens? Broodje aap verhaal van een dementerende journalist.

Een "vuile bom" zou kunnen maar dan moeten ze wel aan radioactief materiaal zien te geraken.

Ik weet niet of er in het door hun gecontroleerde gebied ziekenhuizen zijn met radioactief afval maar daarmee zou je in principe een vuile bom kunnen maken. Een geheel onrealistisch scenario lijkt me dit niet.

Een paar van die vuile bommen en de hele samenleving is ontwricht.

Eric de Blois
30-09-15, 18:19
Je kunt als Jürgen met je roomwitte kafirsmoel nooit undercover gaan tussen extremisten van is. Dat lukt niet, want deze lieden zijn van nature achterdochtig, moeten niets hebben van het westen en vertrouwen dus geen kuffar. Laat staan dat je hen zulke informatie zou kunnen ontfutselen. In tien dagen kun je niet doordringen tot de hoogste kringen van deze organisatie. Maar ik geloof wel zonder dit verhaal van Jürgen dat IS graag gebruik zou willen maken van massa-vernietigingswapens en dat ze ook zullen proberen deze te verkrijgen. Stelen dus. Het gaat ze nog wel een keer lukken om een primitieve kernbom te maken of stelen. Aan de wil ontbreekt het hen zeker niet.



“ISIL is the baby of George W Bush” (http://www.euronews.com/2015/01/16/there-is-no-strategy-against-isil-laments-german-writer-todenhofer/)
German journalist and author Jürgen Todenhöfer is perhaps best known for supposedly being the first Westerner to have embedded with Islamic State militants.He spent ten days in ISIS controlled territories in Iraq (http://www.euronews.com/tag/iraq/) and Syria, and has now released an interview with a German Islamic state fighter Christian Emde.
In the video, the suspected militant reveals the group has big ambitions beyond its borders and wants to kill all Shi’ite Muslims.

Euronews spoke to Todenhöfer about his 13-minute film which has sparked a row within Germany about the militant group’s ambitions.

Todenhöfer: “terrorist violence is the fallout of our own wars.”

Kirsten Ripper, euronews: “What’s your view about the raids in several European countries and the Belgian authorities foiling an alleged attack?”

Jürgen Todenhöfer, writer and journalist: “I think that our security organisations are doing everything they need to, but I’m afraid of hysteria.”

KR, euronews: “For years you have been arguing for greater understanding of Islam in your books. Why do you think the religion is treated unfairly?”

JT: “During the last 200 years an Arabic country has never attacked the West. We must explain why we fought wars in Afghanistan, in Iraq and in Libya. And if we are looking for a reason why this horrible organisation ISIL (http://www.euronews.com/tag/isil/)exists, we must have a look at its history. ISIL was founded some weeks after the US-led invasion of Iraq. The organisation is the baby of George W. Bush. And the violence, that we face now is the fallout or boomerang effect of our own wars.”

KR, euronews: What surprised you most during your visit to ISIL controlled territories

JT: “This organisation is much stronger than our politicians, Western politicians believe. We have no strategy against ISIL, because to bombard cities where only 5,000 ISIL fighters are, would lead to the killing of thousands of civilians and this leads to new terrorism (http://www.euronews.com/tag/terrorism/) and it will not defeat ISIL.”

KR, euronews: You were heavily criticised for your interview with a German jihadi. Could you have been tougher?

“It doesn’t matter what I think about IS. I have written this several times. My judgement of ISIL is devastating. It was important to find out what ISIL thinks. And I can say to any journalist who thinks that in the lion’s den one could have be tougher, that I can provide them with entry and they can talk with the IS leaders.

super ick
30-09-15, 18:46
Undercover na lange vooronderhandelingen met een rondleiding. Jaja.

super ick
30-09-15, 18:47
En hoe komen zij aan nucleaire wapens? Broodje aap verhaal van een dementerende journalist.

Een vuile bom maken kan.

Eric de Blois
30-09-15, 18:58
Een vuile bom maken kan.

Dat denk ik ook. En ik denk ook dat zo een bom zeker in hun verlanglijstje staat. Dat deduceer ik uit waar ze zo al toe in staat zijn tot op heden. Het is een verzameling van psychopaten. Uit niets blijkt enige menselijkheid achter de doelen van IS. Dat is de ideale sfeer om zo'n bom te vervaardigen.

Ibrah1234
01-10-15, 09:42
Je kunt als Jürgen met je roomwitte kafirsmoel nooit undercover gaan tussen extremisten van is. Dat lukt niet, want deze lieden zijn van nature achterdochtig, moeten niets hebben van het westen en vertrouwen dus geen kuffar.

Reken maar dat er wemelt van westerse, Israëlische en Saoedische undercover veldagenten.

Het staat buiten kijf dat veldagenten van militaire inlichtingendiensten, voorzien van baarden, witte pyjama's en een koran onder de arm, zijn al lang ter plekke om informatie te verzamelen.

Dat hele IS is allang in kaart gebracht.

Al Sawt
01-10-15, 17:52
Een "vuile bom" zou kunnen maar dan moeten ze wel aan radioactief materiaal zien te geraken.



Ik weet niet of er in het door hun gecontroleerde gebied ziekenhuizen zijn met radioactief afval maar daarmee zou je in principe een vuile bom kunnen maken. Een geheel onrealistisch scenario lijkt me dit niet.

Een paar van die vuile bommen en de hele samenleving is ontwricht.
Nieuwsconsumenten hebben een ziekte. Namelijk: Simplisme. Het is een ziekte dat elk vorm van kritisch nadenken en nuance uitschakelt. Waardoor zij gewillige luisteraars vormen voor valse onheilsprofeten.

Want wie genuanceerd en kritisch kan nadenken, komt algauw tot volgende conclusie: Verspreiding van radioactief materiaal, vooral in staten zonder productiemogelijkheden (zoals Irak), wordt nauwkeurig gedocumenteerd. Mocht dergelijke materiaal in handen vallen van onwelwillende figuren, dan had International Atomic Energy Agency (IAEA) allang aan de bel getrokken. Daarnaast patrouilleren vliegtuigen, drones en satellieten boven Irak en Syrië die radioactieve stralingen kunnen detecteren. Kans is dus heel klein dat IS een radioactieve bom kan maken en vervolgens 5000 km naar het westen kan smokkelen.

Overigens horen wij sinds ineenstorting van Sovjet Unie dat terroristen kernwapens zullen bemachtigen. Maar bijna 30 jaar na dato, is het niets meer dan een valse voorwendsel om evangelie van preventieve oorlogen en regiem change te prediken.

Al Sawt
01-10-15, 19:23
dat IS graag gebruik zou willen maken van massa-vernietigingswapens en dat ze ook zullen proberen deze te verkrijgen. Stelen dus. Het gaat ze nog wel een keer lukken om een primitieve kernbom te maken of stelen. Aan de wil ontbreekt het hen zeker niet.

Het wordt steeds maar gekker! De een na andere idioot geeft een 'waarheidsduiding' op basis van totale onwetendheid!?!?!?!?!?! Maar misschien moeten bepaalde figuren zich eerst inlezen in literatuur met betrekking tot ontwikkelen en vervoeren van chemische wapens. Want dat vereist zeer hoogwaardige infrastructuur. Een infrastructuur dat bestaat uit tal van faciliteiten voorzien van laboratoria en zwaar apparatuur. Apparatuur dat ook nog eens veel energie vereist, waar de raffinaderijen en stuwdammen in handen van IS niet aan kunnen voldoen. Dan heb ik het nog niet eens over tig duizenden uren van ontwikkeling door technici en wetenschappers, die het proces moeten begeleiden.

En de Amerikanen en hun bondgenoten gaan ook niet stilzitten als hun vliegtuigen, satellieten, spionnen, verdachte (bouw)activiteiten waarnemen.

Produceren van chemische en/of biologische wapens kan! Je kan mosterdgas of antrax maken. Maar dat is het. Maar met simpele productietechnieken moet je grote hoeveelheden produceren om dodelijke te slachtoffers te maken. En het heeft nauwelijks effect als de wind van richting draait.


Nee, iets beweren zonder verstand van zaken is heel simpel. Zeker als je dat in een koor met andere idioten roept.

Ibrah1234
01-10-15, 19:24
Want wie genuanceerd en kritisch kan nadenken, komt algauw tot volgende conclusie: Verspreiding van radioactief materiaal, vooral in staten zonder productiemogelijkheden (zoals Irak), wordt nauwkeurig gedocumenteerd. Mocht dergelijke materiaal in handen vallen van onwelwillende figuren, dan had International Atomic Energy Agency (IAEA) allang aan de bel getrokken. Daarnaast patrouilleren vliegtuigen, drones en satellieten boven Irak en Syrië die radioactieve stralingen kunnen detecteren. Kans is dus heel klein dat IS een radioactieve bom kan maken en vervolgens 5000 km naar het westen kan smokkelen.

Overigens horen wij sinds ineenstorting van Sovjet Unie dat terroristen kernwapens zullen bemachtigen. Maar bijna 30 jaar na dato, is het niets meer dan een valse voorwendsel om evangelie van preventieve oorlogen en regiem change te prediken.
We hebben het niet over hoogradioactief materiaal maar over radioactief afval uit bijvoorbeeld ziekenhuizen zoals radium en cesium. Dat verschijnt vaak niet op de radar het van International Atomic Energy Agency. Die zitten meer bovenop plutonium en verrijkt uranium.

Hoogradioactief materiaal kan niet door terroristen worden verwerkt, dat zullen ze niet overleven.

Een vuile bom kan afval zijn van bijvoorbeeld ziekenhuizen (bestraling kankerpatiënten) wat met gewone explosieven tot ontploffing kan worden gebracht. Een niet geheel onrealistisch scenario. Een paar gram is voldoende. Met een afgeschermde mantel hoeft een dergelijke container niet groter te zijn dan een voetbalbokaal. Dat neem je zo mee. Geen satelliet die het detecteert.

Al Sawt
01-10-15, 19:25
Een vuile bom maken kan.

En vertel mij meneer de deskundige: Hoe?

Al Sawt
01-10-15, 19:25
Een vuile bom maken kan.

En vertel mij meneer de deskundige: Hoe?

Ibrah1234
02-10-15, 09:23
En vertel mij meneer de deskundige: Hoe?

Stolen 88 pounds of uranium compounds from Mosul University
(http://www.foxnews.com/world/2014/07/19/stolen-uranium-compounds-not-only-dirty-bomb-ingredients-within-isis-grasp/)
Anyone Can Build a Dirty Bomb (http://www.wired.com/2007/07/anyone-can-buil/)

Isis's dirty bomb
(http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/isiss-dirty-bomb-jihadists-have-seized-enough-radioactive-material-to-build-their-first-wmd-10309220.html)

super ick
02-10-15, 16:54
En vertel mij meneer de deskundige: Hoe?

Ik denk er niet aan. Voordat k mijn antwoord plaatste had ik het zelf binnen 5 minuten. Een hyperslim figuur als jij moet dat in drie minuten kunnen.

Ik heb eerder een inhoudelijke discussie met jou proberen te voeren. Eerst heel hooghartig anderen voor idioot uitschelden en vervolgens je reet er onderuit proberen te draaien.

Een vuile bom maken is voor IS mogelijk.

Al Sawt
06-10-15, 15:10
Ik denk er niet aan. Voordat k mijn antwoord plaatste had ik het zelf binnen 5 minuten. Een hyperslim figuur als jij moet dat in drie minuten kunnen.

Ik heb eerder een inhoudelijke discussie met jou proberen te voeren. Eerst heel hooghartig anderen voor idioot uitschelden en vervolgens je reet er onderuit proberen te draaien.

Een vuile bom maken is voor IS mogelijk.Tuurlijk denk jij er niet aan. Want je hebt totaal geen verstand van zaken. Desalniettemin voel je niet geremd om beweringen te uiten.

Misschien moet je kritisch nadenken. Want als IS een vuile bom kan maken. Waarom heeft een terroristische organisatie nooit een vuile bom gemaakt?

O, wacht. Misschien is het maar een doembeeld dat alleen op waarde wordt geschat door een onkritische geesten.