PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie kan deze vrouw en haar zoon helpen?

Sarahelpt
30-09-15, 17:15
Hallo iedereen,
Ik ga jullie vertellen over een alleenstaande moeder van 4 kinderen waarvan er één mentaal autistisch is. Deze jongen genaamd Aymane, is nu 15 jaar geworden. Hij kan niet vloeiend Nederlands spreken of schrijven door zijn stoornis. Aymane zit op een internaat. De moeder zelf weet niet hoe het daar z’n gangetje gaat, en mist haar zoon ook verschrikkelijk maar door de omstandigheden kan hij niet door de weeks thuis blijven. Ze wonen nl. In een appartement op de 5de verdieping, aldus hebben ze zowel boven als onder hun buren. Zij dienen vaak klachten in bij de makelaar over lawaai, omdat Aymane natuurlijk niet stil kan zitten. Hij is heel energievol, houdt van dansen en springen, is heel enthousiast maar door de buren kan dit niet zonder dat er geklaagd word. Vroeger woonde het gezin in een groot huis, met genoeg ruimte en een grote tuin. Daar had Aymane ook de kans om zich uit te leven met een trampoline, etc.
Daarbovenop heeft de moeder ook financiële problemen, wat alles nog moeilijker maakt. Vaak heeft ze gevraagd aan de OCMW om een huis/appartement met begaande grond te krijgen zodat niemand er last van heeft.
Weg van het geval dat hij een stoornis heeft, is Aymane ookal getest op epilepsie en die testen waren positief. Aymane heeft dus epilepsie. Vaak is het voorgekomen dat hij opeens heel zwak wordt en wegvalt, en zich niet meer bewust is van wat er is gebeurd. Hij valt flauw en wordt heel erg bleek. Soms wordt het zo erg dat de ambulance ervoor gebeld moet worden. Ook dat is een probleem met een lift van 1,5m bij 1m. Zo kunnen ze hem niet van boven komen halen.Als Aymane boos word bijt hij op z’n handen. Daar heeft hij nu erge littekens van overgehouden.
Wat mijn vraag voor jullie nu is, is of jullie misschien een apppartement/huis (als het een appartement is graag begaande grond) kennen en-/of verhuren met minstens 3 slaapkamers en een tuin. Zoals ik eerder al heb vermeld is dit om Aymane’s welzijn. Ik hoop dat dit bericht zo veel mogelijk verspreid word zodat iemand de alleenstaande moeder een handje kan helpen. Alvast bedankt iedereen! Met vriendelijke groetjes, Sara El Hamdaoui&de mama! Contact kan via het emailadres: [email protected]

Marocc_man
06-10-15, 15:28
------------------------