PDA

Bekijk Volledige Versie : Prostitutie is een mensenrecht



Marsipulami
03-10-15, 02:00
Amnesty wil overal legale prositutie

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International pleit ervoor om prostitutie overal legaal te maken. Volgens hen is dat de beste manier om sekswerkers te beschermen. De plannen zijn omstreden en kregen eerder al veel kritiek, maar toch stemden een meerderheid van de afgevaardigden voor.

Amnesty pleit er niet alleen voor om sekswerkers te decriminaliseren, maar ook hun klanten en zelfs pooiers. Vooral dat laatste zorgt voor controverse. Tegenstanders verzamelden tienduizend handtekeningen en ook Hollywoodsterren Meryl Streep en Kate Winslet hadden kritiek. Volgens hen opent dit de deur naar nog meer uitbuiting van vrouwen.

Maar de mensenrechtenbeweging wijst er op te zullen blijven strijden tegen dwangarbeid en mensenhandel. “Als twee prostituees samen een appartement huren om hun activiteit uit te oefenen, wordt diegene die het huurcontract tekent in België beschouwd als de pooier. Dat willen we uit het strafrecht halen”, vertelt woordvoerster Valérie Michaux. “Als er echter sprake is van uitbuiting door een pooier, blijven we voor bestraffing.”

super ick
03-10-15, 07:37
Goed idee.

Pragmatische oplossing niet geremd door rare religieuze hersenkronkels.

Wizdom
04-10-15, 23:07
Goed idee.

Pragmatische oplossing niet geremd door rare religieuze hersenkronkels.

Een crimineel voorstel... Iets wat een lager niveau heeft dan bekend in het dieren rijk legitimeren is wel heel erg kwaardaardig...

super ick
05-10-15, 07:51
Een crimineel voorstel... Iets wat een lager niveau heeft dan bekend in het dieren rijk legitimeren is wel heel erg kwaardaardig...

Kwaadaardig? Vertel.

Het wordt niet voor niets het oudste beroep ter wereld genoemd. Het heeft altijd bestaan en zal altijd blijven bestaan. Reguleren zodat de onderwereld er zo min mogelijk vat op krijgt.

mark61
05-10-15, 18:38
Een crimineel voorstel... Iets wat een lager niveau heeft dan bekend in het dieren rijk legitimeren is wel heel erg kwaardaardig...

Wat heeft het dierenrijk er in vredesnaam mee te maken? Hoezo is dat 'lager'? Dan wat?

Het huwelijk is gelegaliseerde prostitutie. Denk daar maar es over na.

Self- defence
05-10-15, 23:53
Het huwelijk is gelegaliseerde prostitutie. Denk daar maar es over na.
Wat een nonsens.

H.P.Pas
06-10-15, 00:04
Wat een nonsens.

Een succesvolle man is een man die meer verdient dan zijn vrouw kan uitgeven.
Een succesvole vrouw is en vrouw, diezo'n man weet te vinden.


Abonnement of losse nummers, zo groot is het verschil niet.

Ibrah1234
06-10-15, 00:14
Een crimineel voorstel... Iets wat een lager niveau heeft dan bekend in het dieren rijk legitimeren is wel heel erg kwaardaardig...

Nikahu al-mut'ah oftewel een tijdelijke islamitisch huwelijk van genot. Gelegaliseerde religieuze prostitutie. Beetje hypocriet vindt u niet? Waarin verschilt hier wereldlijke van religieuze wetgeving?

Self- defence
06-10-15, 00:28
Nikahu al-mut'ah oftewel een tijdelijke islamitisch huwelijk van genot. Gelegaliseerde religieuze prostitutie. Beetje hypocriet vindt u niet? Waarin verschilt hier wereldlijke van religieuze wetgeving?Ga je eerst verdiepen en een beetje onderzoek doen voordat je hier valse dingen komt droppen. je doet je voor als een islam geleerde maar je weet niet eens een halve procent over de religie. Mutah komt voor bij de shi ieten dat zijn geen moslims maar kuffars. tijdverlies met jullie meer niet.

Self- defence
06-10-15, 00:28
Een succesvolle man is een man die meer verdient dan zijn vrouw kan uitgeven.
Een succesvole vrouw is en vrouw, diezo'n man weet te vinden.


Abonnement of losse nummers, zo groot is het verschil niet.Wat basel jij nou weer. Zoek een vrouw man

H.P.Pas
06-10-15, 00:32
Wat basel jij nou weer. Zoek een vrouw man

:strik: Je had mijn kleinzoon kunnen wezen jongeman.
En ik prijs mij gelukkig dat dat niet het geval is.

Self- defence
06-10-15, 00:35
:strik: Je had mijn kleinzoon kunnen wezen jongeman.
En ik prijs mij gelukkig dat dat niet het geval is.Jezus man sorry als ik iets fouts heb gezegd. Ben je getrouwd?

Al Sawt
06-10-15, 15:13
Goed idee.

Pragmatische oplossing niet geremd door rare religieuze hersenkronkels.Niet alleen religieuzen bezondigen zich aan rare hersenkronkels. Ook seculiere landen als Zweden en Frankrijk, is prostitutie verboden.

Mark
06-10-15, 15:30
Niet alleen religieuzen bezondigen zich aan rare hersenkronkels. Ook seculiere landen als Zweden en Frankrijk, is prostitutie verboden.

Prostitutie is niet illegaal in Frankrijk.
Zweden is een zeer geesteziek land. Een soort gemeenschappelijke zelfhaat hebben ze daar.

Marsipulami
06-10-15, 16:26
Een succesvolle man is een man die meer verdient dan zijn vrouw kan uitgeven.
Een succesvole vrouw is en vrouw, diezo'n man weet te vinden.


Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw.
Achter elke succesvolle vrouw staat een gebroken man.

Marsipulami
06-10-15, 16:30
Het huwelijk is gelegaliseerde prostitutie.

Definitie van prostitutie is seks tegen betaling.

Marsipulami
06-10-15, 16:51
Reguleren zodat de onderwereld er zo min mogelijk vat op krijgt.

Reguleren kan ook betekenen verbieden.

Maar je hebt wel gelijk als je wil zeggen dat de meisjes (evt jongens) in de prostitutie niet gecriminaliseerd moeten worden. Die zijn eerder slachtoffer dan dader van een crimineel feit. Ik ken geen jongeren die ervan dromen om hun brood later in de prostitutie te verdienen. (Misschien bestaat dat in Nederland, maar in België komt dan niet voor.) Het is een overlevingsstrategie waartoe slachtoffers van de seksindustrie door omstandigheden gedwongen worden.

Bij wijze van de regulatie die je zelf voorstelt zou ik de klanten met naam en voornaam en foto in de krant zetten (advertentie door de klant zelf verplicht te betalen). Dan is de reguliere partner en anderen ook meteen op de hoogte. Alsook zou ik de gebruikers van de seksindustrie een bedrag van 5000 euro (per overtreding) laten storten in een fonds dat slachtoffers van de seksindustrie op weg kan zetten naar een leven dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid.

super ick
06-10-15, 17:30
Reguleren kan ook betekenen verbieden.

Maar je hebt wel gelijk als je wil zeggen dat de meisjes (evt jongens) in de prostitutie niet gecriminaliseerd moeten worden. Die zijn eerder slachtoffer dan dader van een crimineel feit. Ik ken geen jongeren die ervan dromen om hun brood later in de prostitutie te verdienen. (Misschien bestaat dat in Nederland, maar in België komt dan niet voor.) Het is een overlevingsstrategie waartoe slachtoffers van de seksindustrie door omstandigheden gedwongen worden.

Bij wijze van de regulatie die je zelf voorstelt zou ik de klanten met naam en voornaam en foto in de krant zetten (advertentie door de klant zelf verplicht te betalen). Dan is de reguliere partner en anderen ook meteen op de hoogte. Alsook zou ik de gebruikers van de seksindustrie een bedrag van 5000 euro (per overtreding) laten storten in een fonds dat slachtoffers van de seksindustrie op weg kan zetten naar een leven dat beantwoord aan de menselijke waardigheid.

Eerst ga je er vanuit dat er kinderen in het spel zijn. Laat ik duidelijk zijn: Kinderprostitutie is verboden en moet verboden blijven.

In de tweede alinea ga er vanuit dat e.e.a. stiekem gebeurt en dat er een partner in het spel is die van niets weet. Dit is een moreel probleem. Daar is geen wet voor.

Om prostituees dan maar met naam ne toenaam in de krant te vermelden is helemaal een pervers idee. Alsof zij geen recht meer hebben op privacy.

Hou je onderbuik toch eens in man. De ene volwassene biedt een dienst aan aan de andere volwassene. Zo simpel is het.

Dwang en mensenhandel moeten aangepakt worden. Dat lijkt mij duidelijk. Juist daarom is het belangrijk dat het toegestaan is.

Marsipulami
06-10-15, 20:28
Eerst ga je er vanuit dat er kinderen in het spel zijn.

Daar ging ik niet van uit. Ik zei wel: "Ik ken geen jongeren die ervan dromen om hun brood later in de prostitutie te verdienen. (...) Prostitutie is een overlevingsstrategie waartoe slachtoffers van de seksindustrie door omstandigheden gedwongen worden."



Om prostituees dan maar met naam ne toenaam in de krant te vermelden is helemaal een pervers idee. Alsof zij geen recht meer hebben op privacy.

Dat schreef ik dus niet, ik zei wel: "Bij wijze van de regulatie die je zelf voorstelt zou ik de klanten met naam en voornaam en foto in de krant zetten."


De ene volwassene biedt een dienst aan aan de andere volwassene. Zo simpel is het.

Nee, de ene volwassene maakt misbruik van de maatschappelijk kwetsbare situatie van de andere volwassene die zich moet prostitueren als overlevingsstrategie. Zo simpel is het.

The_Grand_Wazoo
06-10-15, 21:06
Reguleren kan ook betekenen verbieden.

Maar je hebt wel gelijk als je wil zeggen dat de meisjes (evt jongens) in de prostitutie niet gecriminaliseerd moeten worden. Die zijn eerder slachtoffer dan dader van een crimineel feit. Ik ken geen jongeren die ervan dromen om hun brood later in de prostitutie te verdienen. (Misschien bestaat dat in Nederland, maar in België komt dan niet voor.) Het is een overlevingsstrategie waartoe slachtoffers van de seksindustrie door omstandigheden gedwongen worden.

Bij wijze van de regulatie die je zelf voorstelt zou ik de klanten met naam en voornaam en foto in de krant zetten (advertentie door de klant zelf verplicht te betalen). Dan is de reguliere partner en anderen ook meteen op de hoogte. Alsook zou ik de gebruikers van de seksindustrie een bedrag van 5000 euro (per overtreding) laten storten in een fonds dat slachtoffers van de seksindustrie op weg kan zetten naar een leven dat beantwoord aan de menselijke waardigheid.

Briljant plan:-) Een openbare aanbesteding.
Hoewel het de grote groep brave huisvaders met onschuldige natte verlangens zal afschrikken. Het dan ook moeilijk samen, transparantie te wensen waar het geheime verlangens aangaat. En 't wordt ook wel duur zo.

Maar serieus,, ik vraag mij af hoe de legalisatie van pooiers, de infrastructuur van de prostitutie uitpakt. Een uitgepolderde CAO zie ik er toch niet snel van komen.

Misschien zal prostitutie op den duur in het decadente westen uitsterven en wordt het hebben van kortstondige seksuele ontmoetingen van gelijkstemden ondersteund door Tinder 2.0 gemeengoed.

mark61
06-10-15, 21:07
Definitie van prostitutie is seks tegen betaling.

Is klopt.

Wizdom
06-10-15, 22:25
https://www.youtube.com/watch?v=S3TR04-oIR0

Marsipulami
06-10-15, 22:30
Briljant plan:-) Een openbare aanbesteding.
Hoewel het de grote groep brave huisvaders met onschuldige natte verlangens zal afschrikken. Het dan ook moeilijk samen, transparantie te wensen waar het geheime verlangens aangaat. En 't wordt ook wel duur zo.

Maar serieus,, ik vraag mij af hoe de legalisatie van pooiers, de infrastructuur van de prostitutie uitpakt. Een uitgepolderde CAO zie ik er toch niet snel van komen.

Misschien zal prostitutie op den duur in het decadente westen uitsterven en wordt het hebben van kortstondige seksuele ontmoetingen van gelijkstemden ondersteund door Tinder 2.0 gemeengoed.

Ik begrijp eigenlijk niet op welke manier jouw reactie aansluit op mijn tussenkomst in deze discussie, nochtans is mijn tussenkomst door jou 'ge-quoted'. Kan je de door jou geciteerde tussenkomst van mijnentwege alsook je eigen reactie daarop nog eens nalezen ?

Wizdom
06-10-15, 22:32
https://www.youtube.com/watch?v=BK54NR2hwwM

The_Grand_Wazoo
07-10-15, 14:15
Ik begrijp eigenlijk niet op welke manier jouw reactie aansluit op mijn tussenkomst in deze discussie, nochtans is mijn tussenkomst door jou 'ge-quoted'. Kan je de door jou geciteerde tussenkomst van mijnentwege alsook je eigen reactie daarop nog eens nalezen ?

Ik reagerrde op dit plan.

'Bij wijze van de regulatie die je zelf voorstelt zou ik de klanten met naam en voornaam en foto in de krant zetten (advertentie door de klant zelf verplicht te betalen).'

Al Sawt
07-10-15, 14:31
Prostitutie is niet illegaal in Frankrijk.. Frankrijk ook! (http://www.opzij.nl/nl/artikel/40642/prostitutiebeleid-in-europa-gaat-op-de-schop.html)

StevieK
07-10-15, 16:38
Laatse zag ik een programma waarin men op vakantie ging naar Bali, de vrouwen mogen zich niet prostituieren,en de man mag volgens zijn geloof niet naar de hoeren, zo de oplossing was een tijdelijk huwelijk.