PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan schorst priester die homoseksualiteit onthult



Marsipulami
03-10-15, 18:59
Vaticaan schorst priester die homoseksualiteit onthult


Vandaag om 16:24 door mtm, jvt | Bron: BELGA, reuters
. .
Daags voor de start van de Bisschoppensynode over het huwelijk en het gezin heeft een theoloog uit het Vaticaan meegedeeld dat hij homoseksueel is. Het Vaticaan heeft hem geschorst.

‘Ik wil dat de Kerk en mijn gemeenschap weten wie ik ben: een homoseksuele priester, gelukkig en trots op mijn eigen identiteit’, zei de Poolse theoloog Krzysztof Charamsa (43) aan de krant Corriere della Sera.

Volgens de Italiaanse krant is het de eerste theoloog met een actieve rol binnen het Vaticaan die openlijk uitkomt voor zijn homoseksuele geaardheid. Hij zegt dat hij de houding van de Kerk tegenover homoseksualiteit wil aanklagen. 'Het is tijd dat de Kerk haar ogen opendoet en realiseert dat homoseksuelen een leven met totale onthouding van liefde laten leven onmenselijk is.'

Charamsa woont al zeventien jaar in Rome, is assistent-secretaris van de Internationale Theologische Commissie en doceert onder meer Theologie aan de Pauselijke Universiteit Gregoriana. Hij heeft een partner.

‘Onverantwoord’

De woordvoerder van het Vaticaan liet in een reactie verstaan dat de daad van de priester om zich te outen als homo vlak voor de start van de Bisschoppensynode over het huwelijk en het gezin, ‘zeer erg’ en ‘onverantwoord’ is. De theoloog wordt geschorst uit zijn functie bij de Heilige Stoel. Charamsa is naar eigen zeggen bereid de professionele gevolgen van zijn coming-out te dragen.

De Poolse priester had de schorsing bij de Theologische Commissie, die de leer van de Kerk verdedigt, verwacht. Zijn toekomst als priester moet door een lokale bisschop beslist worden, zei het Vaticaan.

Self- defence
03-10-15, 22:49
wat maakt het uit homo-priester of normaal priester zijn toch alle twee dwalenden. islam is de enige geloof die jou gaat redden van het vuur

Marsipulami
03-10-15, 22:56
https://youtu.be/umkFrsM1V28

Self- defence
03-10-15, 23:10
kan nooit de wil van god zijn anders had god adam en herman geschapen dit is de wil van de duivel

Ibrah1234
04-10-15, 00:13
wat maakt het uit homo-priester of normaal priester zijn toch alle twee dwalenden. islam is de enige geloof die jou gaat redden van het vuur

Dat zeggen de andere religies ook. Wie heeft er gelijk? Wereldwijd gelooft men in honderden Goden. De Islam is ook een copy (Jodendom en christendom) & paste (islam) resultaat.

Het meest succesvol zijn tot dusverre van oorsprong christelijke, Joodse en boeddhistische stromingen.

Dit klemt temeer daar veel moslim vluchtelingen hun heil zoeken in christelijke landen.

Maar ook christenen worden steeds schaarser met de voortdurende ontkerkelijking. Bestaan ze nog?

StevieK
04-10-15, 05:58
islam is de enige geloof die jou gaat redden van het vuur

Dat is ook duidelijk te zien , oa in het M.O. , ze vluchten met duizenden naar het verderfelijke westen waar het schijnbaar toch veiliger is .........

H.P.Pas
04-10-15, 08:56
. islam is de enige geloof die jou gaat redden van het vuur

Zo werken hard-drugs ook.
Het enige medicijn tegen de angsttoestanden die ze zelf veroorzaken.

Marsipulami
04-10-15, 09:18
Vaticaan schorst priester die homoseksualiteit onthult

Alweer zo'n leugenachtig bericht. Een meer juiste titel zou zijn 'Vaticaan schorst priester die celibaatsgelofte niet naleeft'. Er lopen nog wel meer priesters rond in Rome die geen geheim maken van hun homoseksuele geaardheid (cfr. bv. Antoine Bodar) zonder dat hen wat in de weg gelegd wordt. Voor het niet naleven van de celibaatsgelofte worden ook hetero-priesters geschorst.

Enkel pausen mogen het celibaat naast zich neerleggen (cfr. bv. Alexander VI)
(https://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Alexander_VI)

Marsipulami
04-10-15, 09:29
wat maakt het uit homo-priester of normaal priester zijn toch alle twee dwalenden. islam is de enige geloof die jou gaat redden van het vuur

Pff, gered worden van het vuur om dan tot in de eeuwigheid in het Paradijs samen aan de feesttafel te zitten met allerlei ongeschoren, sadistische moordenaars, slavendrijvers en kinderverkrachters, zijnde de martelaren van Islamitische Staat. Geef mij dan toch maar het vuur.

Self- defence
04-10-15, 21:45
Dat welles en nietes spelletjes daar heb ik het nu niet over. Ik heb het over de islam dat is het geloof dat zal je redden v an de vuur na je dood. Als je de 5 pilaren van de islam niet volgt zal je eeuwig verbranden en doe je het wel dan gaat ALLAH jou rijk belonen in de hemel eeuwig genot is dat. je zal nooit meer oud worden of zorgen maken. Je geniet van elke secondes in het paradijs. heel anders dan deze planeet waar we nu in leven. Als je niet wilt zoeken naar de waarheid of erger nog je ontkent het bestaan van ALLAH hoewel je weet dat ie er is dan kom je er pas achter de waarheid wanneer je dood gaat. probeer morgen gewoon mee te doen ik zal hieronder de gebedstijden zetten dan kan je straks al beginnen met salaat el fajr te bidden als je niet weet hoe je moet bidden dan kan je mij een mailtje sturen.

Islamitische Gebedstijden Rotterdam Oktober 2015 (http://www.islamproducten.nl/gebedstijden?plaats=Rotterdam)

Self- defence
04-10-15, 22:37
1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden

Self- defence
04-10-15, 22:38
lees vooral regel 7 dat gaat over christenen joden en atheisten. atheist bestond vroeger niet dat is het nieuwe geloof

Self- defence
04-10-15, 22:39
toorn is joden
dwalenden is christus mensen

The_Grand_Wazoo
05-10-15, 09:32
... atheist bestond vroeger niet dat is het nieuwe geloof

Dat lijkt mij, in alle redelijkheid, een aanvechtbare stelling.

H.P.Pas
05-10-15, 11:18
atheist bestond vroeger niet dat is het nieuwe geloof

2 x mis.
-het is niet nieuw
-het is is geen geloof

Iznogoodh
05-10-15, 12:02
Dat welles en nietes spelletjes daar heb ik het nu niet over. Ik heb het over de islam dat is het geloof dat zal je redden v an de vuur na je dood. Als je de 5 pilaren van de islam niet volgt zal je eeuwig verbranden en doe je het wel dan gaat ALLAH jou rijk belonen in de hemel eeuwig genot is dat. je zal nooit meer oud worden of zorgen maken. Je geniet van elke secondes in het paradijs. heel anders dan deze planeet waar we nu in leven. Je stelt je paradijs voor waarin je continu een erectie hebt en maagden mag ontmaagden?

Ibrah1234
05-10-15, 12:12
toorn is joden

Hoe kom je daar nu bij. Allah heeft de Joden verkozen tot het uitverkoren volk en hun Israël toegezegd.

Allah zegt tevens dat de Joden Israël met hand en tand dienen te verdedigen.

Allah heeft het Heilige Land toegewezen aan de kinderen van Israël tot aan de Oordeelsdag (Koran, soera 5 – “De soera van de tafel,” vers 21). Ook staat in soera 26 – “De soera van de dichters,” vers 59: “Wij maakten de kinderen van Israël de erfgenamen (van het land).”

Je zou kunnen stellen dat Israël en de Joden, conform hetgeen de koran stelt, onder persoonlijke bescherming van Allah staan.

Koran:
21. “O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat Allah voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.”

“59. Zo geschiedde het; en Wij gaven die als een erfenis aan de kinderen van Israël.”

mark61
05-10-15, 18:35
atheist bestond vroeger niet

Computers en internet bestonden vroeger niet, dus snel wegwezen hier.

En dat quasi-geen-Nederlands-kennen is alleen maar vermoeiend. Niet grappig.

Self- defence
05-10-15, 23:39
« Voorwaar, de hypocrieten zullen in de laagste verdieping van de Hel zijn. » (Soerate 4 vers 145)

« Zij trachten Allah en degenen die geloven te bedriegen, maar zij bedriegen niemand dan zichzelf, terwijl zij het niet beseffen. In hun hart is een ziekte (twijfel en hypocrisie) en Allah heeft deze ziekte doen verergeren, en voor hen is er een pijnlijke bestraffing vanwege wat zij plachten te loochenen.» (Soerate 2 verzen 9-10)

Dit is wat ALLAH over jullie zegt. Wie kent jou van binnen en buiten beter dan degene die jou heeft geschapen. Er is geen weg meer terug voor jullie. ik heb echt medelijden met jullie arrogantie. Gewoon 5 keer per dag knielen voor allah en als je twijfelt of er iets is na de dood dan so be it je hebt in ieder geval gebeden en gevast.

Self- defence
05-10-15, 23:40
Computers en internet bestonden vroeger niet, dus snel wegwezen hier.

En dat quasi-geen-Nederlands-kennen is alleen maar vermoeiend. Niet grappig.
kben dan ook niet hier om jou te vermaken a lella mimoena