PDA

Bekijk Volledige Versie : Antwerpen nodigt Nederlanders uit: "Bij ons blijft Zwarte Piet gewoon zwart"



Marsipulami
03-10-15, 23:41
Antwerpen nodigt Nederlanders uit: "Bij ons blijft Zwarte Piet gewoon zwart"




03-10-15, 06.44u - Bron: Belga


"Kom met uw kinderen gewoon gezellig naar Antwerpen. Bij ons blijft Zwarte Piet gewoon zwart." Die opmerkelijke oproep doet de Antwerpse schepen Koen Kennis (N-VA) zaterdag in de Nederlandse krant De Telegraaf omdat Zwarte Piet in Nederland bijna overal wordt geweerd tijdens het Sinterklaasfeest. Dat schrijft De Gazet van Antwerpen.

Zwarte Piet lijkt in Nederland helemaal te hebben afgedaan. De steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weren de figuur zelfs uit alle scholen, omdat de zwarte knecht van Sinterklaas een symbool van westerse onderdrukking en racisme zou zijn. Tijdens de blijde intrede van Sinterklaas en Zwarte Piet vorig jaar in Gouda waren er rellen tussen voor- en tegenstanders.

"Een belachelijke discussie die niet thuishoort op een traditioneel kinderfeest als Sinterklaas", zegt Koen Kennis (N-VA) in de krant. "Heel veel Nederlanders zijn die discussie ook gewoon beu. Aan hen zeg ik: 'Wees welkom in Antwerpen'. Hier kunt u met uw kinderen genieten van een traditioneel Sinterklaasfeest. Kom naar de blijde intrede van de Sint op 14 november. We zullen ervoor zorgen dat er ook pepernoten gestrooid worden, zoals men dat in Nederland gewend is."

Self- defence
05-10-15, 02:21
Dat vind ik echt jammer dat deze feest word afgeschaft het is niet alleen voor kleine kinderen maar ook gezellig voor ouderen. Zwarte piet straalt niks slaafs uit hij is toevallig zwart omdat ie van de schoorsteen is gevallen. Ik zie geen kettingen rondom zn hals waar aangetrokken word als een slaafse hond. Mensen die tegen zijn moeten oppleuren van hier. ga maar eerst in je eigen land eerst alles op orde zetten dan pas mag je hier komen klagen. Nederlanders moeten gewoon keihard terugvechten.wie beslist hier over afschaffen van een nationale kinderfeest.

Self- defence
05-10-15, 03:00
Alles is verkankert in deze land. files zelf op zondag drukte, asielzoekers massa immigratie 200 nationaliteiten geen parkeerplekken ook in eigen straat ziekenfonds word niet meer alles vergoed bij de tandarts. criminaliteit zwarte piet afgeschaft discriminatie veel werkelozen. haat politiek wat ook begrijpelijk is. voedselbanken. alles naar de klote de schuld ligt bij de politiek ze hadden al heel lang de grenzen dicht moeten doen. De blanke die baart geen kinderen over 30 jaar krijg je fifty-fifty. dan worden gijs en dave gewoon niet meer aangenomen bij een solicitatie alleen maar omdat ze varken eten en blank zijn. eigen schuld dikke bult

super ick
05-10-15, 07:45
dan worden gijs en dave gewoon niet meer aangenomen bij een solicitatie alleen maar omdat ze varken eten en blank zijn. eigen schuld dikke bult

Amusant om te lezen. Discriminatie is dan ineens eigen schuld.
Geen spoortje van veroordeling.
:hihi:

CONTRA
05-10-15, 23:55
"Een belachelijke discussie die niet thuishoort op een traditioneel kinderfeest als Sinterklaas", zegt Koen Kennis (N-VA) in de krant.

blykbaar nog niet belachelyk genoeg dat zelfs belgen zich er mee bemoeien.

Self- defence
06-10-15, 00:04
Amusant om te lezen. Discriminatie is dan ineens eigen schuld.
Geen spoortje van veroordeling.
:hihi:

Ik kom juist op voor de nederlandse gewoontes en tradities en wil ook niet dat ze iets opgelegd krijgen. Ik ben ook een nederlander een marokkaanse nederlander en zie dit land ook een deel van mezelf. hoe kan het anders ik woon hier toch of omdat ik een andere geloof heb hoor ik er niet bij.

super ick
06-10-15, 07:16
Ik kom juist op voor de nederlandse gewoontes en tradities en wil ook niet dat ze iets opgelegd krijgen. Ik ben ook een nederlander een marokkaanse nederlander en zie dit land ook een deel van mezelf. hoe kan het anders ik woon hier toch of omdat ik een andere geloof heb hoor ik er niet bij.

Voor mij hoort iedereen die de ander zijn leven laat lijden erbij. Jij ook.

Ik interpreteerde 'eigen schuld' verkeerd.

Je slaat de spijker op zijn kop. Nederlanders denken altijd in eerste instantie 'wat kan ik er zelf aan doen' en staat erg open om de schuld bij zichzelf te zoeken. Een houding die ons in de handel overigens geen windeieren heeft gelegd. De term 'eigen volk' heeft hier een racistische wanklank. Langzamerhand is de indruk ontstaan dat 'wij' hier helemaal geen cultuur hebben. Dat we maar wat aanmodderen. Men kent de eigen geschiedenis kennelijk niet meer.
Als ik lees hoe hier kindhuwelijken van Syriėrs getolereerd gaan worden dan maak ik me echt zorgen. Een hele gevaarlijke soort Cultuurrelativisme. Ik ben voor een hele duidelijke, rechtlijnige maar rechtvaardige aanpak. Zo doen we het hier en niet anders en anders foetsie.

Marsipulami
06-10-15, 07:45
Langzamerhand is de indruk ontstaan dat 'wij' hier helemaal geen cultuur hebben. Dat we maar wat aanmodderen. Men kent de eigen geschiedenis kennelijk niet meer.

De Nederlandse cultuur is diepgeworteld in het christendom. Als dat een taboe wordt, of als men zich daarvoor gaat schamen, dan komt men inderdaad uit bij een cultuurrelativisme dat schadelijk is voor mens en samenleving.

Marsipulami
06-10-15, 07:49
blykbaar nog niet belachelyk genoeg dat zelfs belgen zich er mee bemoeien.

Dit komt neer op het doorschuiven van de zwarte piet. :fpiraat: