PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders blokkeren bussen met asielzoekers



Marsipulami
07-10-15, 07:29
Nederlanders blokkeren bussen met asielzoekers




07-10-15, 03.59u - Bewerkt door: redactie - Bron: anp/ad.nl/nos.nl

Boze inwoners van het Nederlandse Midden-Drenthe hebben de staatssecretaris voor asielzaken belaagd nadat die de gemeente had opgedragen 700 asielzoekers extra op te vangen. De inwoners sloten ook toegangswegen af, waardoor twee bussen met honderden vluchtelingen rechtsomkeer maakten. Na middernacht werden de blokkades opgeheven, zodat de bussen vannacht toch de opvanglocatie konden bereiken.


Ook Nederland kampt met een enorme toeloop aan vluchtelingen en zoekt nieuwe plaatsen om deze mensen onder te brengen. In een vakantiepark in deelgemeente Oranje van Midden-Drenthe worden zo 700 asielzoekers opgevangen, terwijl Oranje zelf maar ongeveer 150 inwoners telt. Maar staatssecretaris Klaas Dijkhoff besliste om er nog eens 700 extra onder te brengen, tot woede van de inwoners en de burgemeester van Midden-Drenthe.


Confrontatie

De voorbije avond kwam het tot een confrontatie toen Dijkhoff zijn besluit hoogstpersoonlijk kwam toelichten. Boze inwoners van Oranje probeerden te verhinderen dat de staatssecretaris wegreed. Ze blokkeerden de weg, waarna de wagen omkeerde om een andere route te nemen.

Daarna ging een vrouw voor de auto staan om hem alsnog tegen te houden. Zij werd weggetrokken door een agent, waardoor ze viel. Een man sloeg daarop tegen de autospiegel en schopte tegen het voertuig.

Blokkade

De bewoners blokkeerden alle toegangswegen tot het dorp. In de loop van de avond moesten de eerste drie- tot vierhonderd nieuwe asielzoekers aankomen in Oranje. Boze inwoners wilden dat in eerste instantie voorkomen.

In onderhandelingen met de politie boden de bewoners aan dat de vluchtelingen wel mochten komen als zij het laatste stuk zouden lopen en de bussen niet het dorp zouden inrijden. Volgens een verslaggever van het Nederlandse RTV Drenthe keerden de bussen om.

De blokkades werden na middernacht opgeheven, waarna twee bussen toch naar het vakantiepark konden rijden. De bussen reden onder politiebeleiding door Oranje, maar de sfeer was er ondertussen rustig. Veel mensen die wegen hadden geblokkeerd, waren inmiddels al naar huis. De bussen hadden een tijdje op een plek buiten Oranje gewacht.

Balans

Het is de eerste keer dat Dijkhoff een dergelijk besluit oplegt aan een gemeente. Hij deed dat nadat burgemeester Ton Baas had geweigerd in te stemmen met de extra asielzoekers, bovenop de 700 die er al zitten.

Baas begrijpt de opgelopen emoties en betreurt de gang van zaken. "We hadden de balans gevonden en dat wordt bij pennenstreek tenietgedaan", zegt hij over het dwingende besluit van Dijkhoff.

Wat Baas betreft moet de noodopvang van de 700 extra asielzoekers zo kort mogelijk duren. Hij gaat daarover met de staatssecretaris in gesprek, kondigde hij aan in actualiteitenprogramma 'Nieuwsuur'.

Self- defence
07-10-15, 07:42
Eigen schuld moesten ze maar niet lid worden van 1 europa dat heeft alleen voor problemen gezorgd. de euro is niks meer waard asielzoekers weinig banen alleen maar nadelig geen 1 voordeel. Ze hadden voorbeeld moeten nemen van zwitserland je hoort nooit slechte nieuws over dat land. Dat land trekt ook nooit op als er een oorlog uitbreekt in de wereld of dat ze in crisis of dat ze het economisch moeilijk hebben. Een voorbeeld land voor alle europese landen.

elive39
07-10-15, 11:34
Ik zat dat net kijken. Ik vind het een goed plan om ze op te vangen in een vakantiepark. Als er nog plek over is, geef dat bed aan een vluchteling. Maar wat kan ik mij woest maken over sommige mensen die de vluchtelingen gewoon als criminelen zien. " ik voel mij niet meer veilig op straat"

Hoe het in de toekomst eruit gaat zien moeten we maar afwachten.
We zijn met zijn alle op deze wereld en we moeten met zijn tot oplossingen komen.

Mark
07-10-15, 13:50
ik heb even op het asielzoekerskaartje gekeken, in Delft vangen wij er 0 op :fpiraat:

fijn dat zo'n dorp met 150 man een groep van 1400 asielzoekers gaat opvangen.

elive39
07-10-15, 14:44
Noem eens een plek in Delft waar de vluchtelingen terecht zouden kunnen.

In limburg is ook een vakantiepark afgehuurt door de overheid voor deze mensen.


ik heb even op het asielzoekerskaartje gekeken, in Delft vangen wij er 0 op :fpiraat:

fijn dat zo'n dorp met 150 man een groep van 1400 asielzoekers gaat opvangen.

mark61
07-10-15, 19:10
1400 man in een dorp van exact 132 inwoners. Geen ruk te doen, eerstvolgende echte dorp 5 km verderop. Je mag niet werken en niet naar school.

Psychologische oorlogvoering.

Marsipulami
07-10-15, 19:45
1400 man in een dorp van exact 132 inwoners. Geen ruk te doen, eerstvolgende echte dorp 5 km verderop. Je mag niet werken en niet naar school.

Psychologische oorlogvoering.

Het is niet de deelgemeente Oranje (met 132 inwoners) die deze (1400) asielzoekers opvangt maar de NL staat en die zijn met ruim 16.000 000 inwoners. De NL staat huurt / koopt een blijkbaar weinig succesvol -gelet op overvloed aan ruimte en huisvesting- vakantiepark. De 'Oranjenaren' hoeven dus geen asielzoekers (10 per inwoner) thuis op te vangen en het zal hen evenmin geld kosten. Het is wel mogelijk dat de omzet van de lokale middenstand (bakkers, slagers, supermarkt, café's,...) in de komende maanden zal verdrievoudigen.

mark61
07-10-15, 20:26
Het is niet de deelgemeente Oranje (met 132 inwoners) die deze (1400) asielzoekers opvangt maar de NL staat en die zijn met ruim 16.000 000 inwoners. Het is wel mogelijk dat de omzet van de lokale middenstand (bakkers, slagers, supermarkt, café's,...) in de komende maanden zal verdrievoudigen.

Het is een gehucht met 132 mensen die te maken krijgen met 1400 mensen. Dat is het feitelijke 'opvangen'. Niet de staat of 17 miljoen mensen die ergens anders wonen. Er is geen middenstand. De dichtstbijzijnde winkel is 5 km verderop. Drenthe is de sulligste en leegste Nederlandse provincie. En ook heel mooi.

https://www.google.nl/maps/place/9416+Oranje/@52.9094944,6.4475068,16z/data=!4m2!3m1!1s0x47c83da9a8f4d2b3:0xfa5a4f8773dbe db4

Lul niet zo ongenadig.

Mark
07-10-15, 20:38
Noem eens een plek in Delft waar de vluchtelingen terecht zouden kunnen.

In limburg is ook een vakantiepark afgehuurt door de overheid voor deze mensen.

Nergens, Delft is vol. Er komen al genoeg van die kut hagenezen onze kant op.

Ibrah1234
07-10-15, 21:28
Het is een gehucht met 132 mensen die te maken krijgen met 1400 mensen. Dat is het feitelijke 'opvangen'. Niet de staat of 17 miljoen mensen die ergens anders wonen. Er is geen middenstand. De dichtstbijzijnde winkel is 5 km verderop. Drenthe is de sulligste en leegste Nederlandse provincie. En ook heel mooi.

https://www.google.nl/maps/place/9416+Oranje/@52.9094944,6.4475068,16z/data=!4m2!3m1!1s0x47c83da9a8f4d2b3:0xfa5a4f8773dbe db4

Lul niet zo ongenadig.

Ben wel eens met de kids in speelparadijs Oranjestad geweest van Hennie v/d Most. Oranje is inderdaad niet meer dan wat huizen aan weerszijden van een kanaal.

Lachende derde is denk ik die Hennie v/d Most. Oranjestad zou de deuren sluiten na de zomer vanwege geringe bezoekersaantallen en het personeel was al ontslag aangezegd.

Telefoontje van Hennie naar het COA, zijn vakantiepark was toch onbezet, en de deal was beklonken.

Gewiekste Hennie :rolleyes:

mark61
07-10-15, 22:04
Hennie is van een faillissement gered. De komende tijd dan toch. Hij mag Assad wel commissie betalen :slaap:

Ik denk alleen niet dat het personeel ff omgeschoold kan worden tot asielzoekerdompteur. Dus die zullen daar langs het kanaal wel in de steun verdwijnen.

H.P.Pas
07-10-15, 23:08
Nergens, Delft is vol. Er komen al genoeg van die kut hagenezen onze kant op.

Ik ga er volgende week ook nog heen. Sorry. :slaap:

Mark
08-10-15, 08:45
Ik ga er volgende week ook nog heen. Sorry. :slaap:

we zullen je opwachten met fakkels en hooivorken :wijs:

Marsipulami
08-10-15, 10:08
Er is geen middenstand.

Eetcafe Oranjestein

Nummer 15
9416TB Oranje
Nederland
Telefoon: (+31) 0592459308


20013

Marsipulami
08-10-15, 10:30
Ondernemer Hennie van der Most verdient aan opvang vluchtelingen in Oranje

Gepubliceerd: 07 oktober 2015 10:58 | Laatste update: 07 oktober 2015 10:59


Het Drentse dorp Oranje dat 140 inwoners telt, moet 1.400 asielzoekers opvangen van staatssecretaris Dijkhoff. Die worden gehuisvest in het vakantiedorp van ondernemer Hennie van der Most.

Dat is goed zaken doen

Vlakbij het Drentse gehucht ligt Speelstad Oranje, een attractiepark dat een vakantiedorp heeft met 250 vakantiehuisjes en al jaren in financiële problemen verkeert. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) sloot eind vorig jaar met eigenaar Hennie van der Most en de gemeente Midden-Drenthe een overeenkomst om daar 1.400 vluchtelingen op te vangen.

Speelstad Oranje was één van de pretparken van Van der Most, de Overijsselse ondernemer die daarvoor actief was in de ijzerhandel en de bouw. Hij werd landelijk bekend door het recreatiecentrum De Bonte Wever in Slagharen, dat door brand in 2001 volledig werd verwoest.

Van der Most kocht in de jaren tachtig de voormalige fabriek in het piepkleine Drentse dorp Oranje (140 inwoners) van aardappelzetmeelfabrikant Avebe. De fabriek, gelegen aan het Oranjekanaal, bouwde hij uit tot een overdekte speeltuin die in grote delen van Nederland bekendheid genoot. De attractie werd in 1992 geopend.

‘Geschenk uit de hemel’

Bij het pretpark werd later een vakantiedorp gebouwd, dat vanwege de vrolijke vormgeving bekend werd als het Pipodorp. Vanaf 2010 kwam de klad erin. Bezoekersaantallen liepen terug en het speelparadijs maakte verlies. in 2014 werd een eerste ontslagronde bekend gemaakt. Begin 2015 maakte Van der Most bekend dat hij de attractie definitief zou sluiten.

Van der Most maakte begin dit jaar een afspraak met het COA om het aan de attractie gelieerde Vakantiepark Oranje beschikbaar te stellen voor de opvang van asielzoekers. “Het is een geschenk uit de hemel”, zei hij daarover tegenover Het Financieele Dagblad. Van der Most is blij met de extra inkomsten, maar hij speelt naar eigen zeggen net quitte.

Bron: Z24/ANP

Ibrah1234
08-10-15, 10:32
Hou maar op Marsipulami. Daar is niks. Je rijdt in 10 seconden helemaal door Oranje heen.



Eetcafe Oranjestein

Nummer 15
9416TB Oranje
Nederland
Telefoon: (+31) 0592459308


20013

Marsipulami
08-10-15, 10:36
https://youtu.be/bCGRFBCHQIA

Mark
08-10-15, 10:41
het lijkt mij redelijk dat die dorpen in overijsel, groningen, gelderland en al die andere boerenprovincies alle asielzoekers opnemen.

In zuid holland hebben we nu al 90% van alle buitenlanders die in Nederland wonen.

Marsipulami
08-10-15, 11:15
https://youtu.be/bCGRFBCHQIA


33 Syrische vluchtelingen weigeren opvang


Vandaag om 16:03 door Wim Winckelmans
. .

Een groep van 33 Syrische vluchtelingen heeft gisteren de opvang geweigerd die hen werd aangeboden. Dat zegt staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). ‘Er zijn grenzen aan onze gastvrijheid’, reageert Francken op het voorval.

De vluchtelingen, families met kinderen, werden naar een camping van Caritas International gebracht nabij Sart-lez-Spa in de Ardennen, maar waren niet tevreden met de opvang daar. De vluchtelingen hadden, volgens de staatssecretaris, foto’s op zak van een opvangplek die er veel beter uitzag. Dat verhaal wordt bevestigd door Johanna Vanraes, woordvoerster van Caritas. ?'Hun verwachtingen lagen veel hoger dan wat ze te zien kregen, maar geen flauw idee waar ze die vandaan haalden.'

De families weigerden vervolgens om de bus te verlaten die hen vervoerde. Ze werden dan onverrichter zake terug naar Brussel gebracht. De standaardprocedure is dat ze nu 3 dagen geen opvang kunnen krijgen. Daarna zullen ze opnieuw naar dezelfde plaats gevoerd worden.

'Dit getuigt van ondankbaarheid en gebrek aan respect', vindt Theo Francken. Zijn antwoord op het voorval is duidelijk: 'Er zijn grenzen aan onze gastvrijheid.' De staatssecretaris is momenteel met zijn collega's Jambon en Vandeput op rondreis in Noord-Afrika op zoek naar samenwerking.

Mark
08-10-15, 12:34
33 Syrische vluchtelingen weigeren opvang


Vandaag om 16:03 door Wim Winckelmans
. .

Een groep van 33 Syrische vluchtelingen heeft gisteren de opvang geweigerd die hen werd aangeboden. Dat zegt staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). ‘Er zijn grenzen aan onze gastvrijheid’, reageert Francken op het voorval.

De vluchtelingen, families met kinderen, werden naar een camping van Caritas International gebracht nabij Sart-lez-Spa in de Ardennen, maar waren niet tevreden met de opvang daar. De vluchtelingen hadden, volgens de staatssecretaris, foto’s op zak van een opvangplek die er veel beter uitzag. Dat verhaal wordt bevestigd door Johanna Vanraes, woordvoerster van Caritas. ?'Hun verwachtingen lagen veel hoger dan wat ze te zien kregen, maar geen flauw idee waar ze die vandaan haalden.'

De families weigerden vervolgens om de bus te verlaten die hen vervoerde. Ze werden dan onverrichter zake terug naar Brussel gebracht. De standaardprocedure is dat ze nu 3 dagen geen opvang kunnen krijgen. Daarna zullen ze opnieuw naar dezelfde plaats gevoerd worden.

'Dit getuigt van ondankbaarheid en gebrek aan respect', vindt Theo Francken. Zijn antwoord op het voorval is duidelijk: 'Er zijn grenzen aan onze gastvrijheid.' De staatssecretaris is momenteel met zijn collega's Jambon en Vandeput op rondreis in Noord-Afrika op zoek naar samenwerking.

tja kan me voorstellen dat je dat weigert, je staat flink voor lul op je selfies op je syrische whatsapp groep als je zo'n tweederangs belgenpark erop hebt staan.

Marsipulami
08-10-15, 12:59
... als je zo'n tweederangs belgenpark erop hebt staan.

Tja, die campings in de Belgische Ardennen zijn nu eenmaal ingericht naar de smaak van de grootste gebruikersgroep ervan, dat zijn nu eenmaal Hollanders, voor wie het allemaal zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Mark
08-10-15, 13:25
Tja, die campings in de Belgische Ardennen zijn nu eenmaal ingericht naar de smaak van de grootste gebruikersgroep ervan, dat zijn nu eenmaal Hollanders, voor wie het allemaal zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Ja en bij goedkoop denken wij aan Belgie. :)

Marsipulami
08-10-15, 13:54
Ja en bij goedkoop denken wij aan Belgie. :)

Ik vind dit een goedkoop antwoord van je. Typisch Nederlands.

Mark
08-10-15, 14:44
Ik vind dit een goedkoop antwoord van je. Typisch Nederlands.

Ja, als je nu Amerikaans was geweest dan had ik je een duur antwoord gegeven.

Marsipulami
08-10-15, 15:32
Ja, als je nu Amerikaans was geweest dan had ik je een duur antwoord gegeven.

Jazeker, gebakken lucht verkopen aan een veel te hoge prijs, de typisch Nederlandse handelsgeest. Dat gebruik beoefen je beter met Amerikanen, die zijn daar dom genoeg voor.

mark61
08-10-15, 19:27
Die frustratie hè, daar moet je toch eens wat aan doen.

Zo zielig. Zo zinloos.

Bekeerde34
09-10-15, 19:44
Tja ergens begrijp ik die mensen wel een beetje.

De impact is veel groter in een dorp dan als je asielzoekers in een grote stad huisvest.

Samir75017
09-10-15, 20:09
De staatssecretaris is momenteel met zijn collega's Jambon en

Lovely name.

super ick
10-10-15, 08:51
Hennie is van een faillissement gered. De komende tijd dan toch. Hij mag Assad wel commissie betalen :slaap:

Ik denk alleen niet dat het personeel ff omgeschoold kan worden tot asielzoekerdompteur. Dus die zullen daar langs het kanaal wel in de steun verdwijnen.

Zowiezo hebben wij niet voldoende asielzoekersdompteurs. Je krijgt straks onvermijdelijk uitwassen. Dan blijkt er weer van alles niet te kloppen.
Het eten, de accomodaties, geen Nederlandse les, teveel op 1 locatie, etc, etc, etc.

super ick
10-10-15, 08:52
Jazeker, gebakken lucht verkopen aan een veel te hoge prijs, de typisch Nederlandse handelsgeest. Dat gebruik beoefen je beter met Amerikanen, die zijn daar dom genoeg voor.

Calimero.