PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ik wil dat mensen zien dat ik niet zomaar euthanasie wil'



Marsipulami
27-10-15, 22:16
'Ik wil dat mensen zien dat ik niet zomaar euthanasie wil'


Vandaag om 11:40 door cjg
. .

Voor de tweede aflevering van de Eén-reeks 'Het huis' nodigt Eric Goens vanavond rolstoelatlete Marieke Vervoort uit. De voorbije dagen behaalde Marieke Vervoort nog twee medailles op het WK in Qatar. Maar thuis, 's nachts in bed, lijdt Vervoort door haar aandoening bij momenten zeer helse pijnen. En ze wilde dat ook de kijker dat te zien kreeg.

's Nachts kampt de Belgische rolstoelatlete met tentallen aanvallen, waardoor telkens opnieuw haar hele lichaam verkrampt. De pijn is bij momenten zo moeilijk te dragen dat ze zelfs het bewustzijn verliest.

'Eigenlijk ben ik blij dat je het eens gezien hebt, dat je je kan voorstellen - voor een stukje - wat ik meemaak', vertelt de immer strijdlustige Marieke Vervoort aan Eric Goens. 'Ik wil dat mensen erbij stilstaan dat ik niet over een prulletje aan het vertellen ben, dat ik niet zomaar euthanasie wil.'

'Ik leef zo graag, maar er zijn de laatste weken veel meer slechte dan goede momenten. Wil ik nog verder leven in die pijn? Eigenlijk niet.'

Bekijk dit fragment hieronder al, en vanavond in Het huis.

VIDEO. 'Ik wil dat mensen zien dat ik niet zomaar euthanasie... - De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20151027_01940556)

mark61
28-10-15, 00:09
Lijden hoort bij het leven, niet? Gewoon een beproevinkje van god. Niet zeuren en doorlijden.

Marsipulami
28-10-15, 00:24
Lijden hoort bij het leven, niet? Gewoon een beproevinkje van god. Niet zeuren en doorlijden.

Je kan natuurlijk ook eerst eens luisteren naar wat deze mevrouw, die om euthanasie vraagt, te vertellen heeft en daar commentaar op geven.

Nadien is er nog tijd en ruimte genoeg om je vooroordelen jegens tegenstanders van euthanasie rond te spuien.