PDA

Bekijk Volledige Versie : Dit is het antwoord van Stephen Hawking op de terreur van IS



Marsipulami
20-11-15, 09:13
Dit is het antwoord van Stephen Hawking op de terreur van IS

19-11-15, 15.10u - Door: Karen Van Eyken - Bron: Huffingtonpost.de, Focus


De aanslagen in Parijs hebben Europa veranderd. Sinds vrijdagavond kampeert de onzekerheid voortdurend in ons hoofd. De briljante fysicus Stephen Hawking waarschuwt al jaren dat het een grote vergissing zou zijn om geweld met geweld te beantwoorden.

"Onze ontwikkeling gaat met rasse schreden vooruit", schreef hij al eerder. "Onze kennis groeit exponentieel net zoals onze technologieën. Maar mensen beschikken nog steeds over hun instinct, in het bijzonder over een agressieve impuls die we ook als holbewoners al hadden. Dergelijke agressie vergrootte toen onze overlevingskansen maar wanneer onze moderne technologieën hand in hand gaan met die aloude agressie, dan is de gehele mensheid in gevaar."

Hawking vervolgt nu: "In Syrië zien we de moderne technologieën aan het werk in de vorm van bommen en chemische wapens om het 'intelligente' politieke proces vooruit te helpen. Maar het doden van 100.000 volwassenen en kinderen is niet erg intelligent. Het is buitengewoon dom dat bijvoorbeeld zo verhinderd wordt dat humanitaire hulp de hospitalen bereikt waardoor lichaamsdelen van kinderen moeten geamputeerd worden omdat andere medische middelen ontbreken."

'De menselijke eigenschap die ik het liefst zou willen versterken, is de empathie'

Volgens hem moeten we onze angst overwinnen en onze agressie aan banden leggen om IS te verslaan. In plaats van politieke doelen met wapens na te streven, zet Hawking al zijn hoop op empathie.

"De menselijke eigenschap die ik het liefst zou willen versterken, is de empathie", verklaart hij. "Ze verenigt ons in een vredige, liefdevolle toestand."

CONTRA
20-11-15, 19:30
Volgens hem moeten we onze angst overwinnen en onze agressie aan banden leggen om IS te verslaan. In plaats van politieke doelen met wapens na te streven, zet Hawking al zijn hoop op empathie.



inderdaad! :duim: heel goed van hawking! dat is nog eens wat anders dan die oorlogsretoriek van onze politici

Marsipulami
20-11-15, 19:50
inderdaad! :duim: heel goed van hawking! dat is nog eens wat anders dan die oorlogsretoriek van onze politici

Ach, Hawking komt met ouderwetse religieuze standpunten. Van Hawking als wereldvermaarde, superintelligente, verlichte wetenschapper had ik veel meer verwacht.



"In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: “Gij hebt gehoord dat er gezegd is: Gij zult uw naaste beminnen en uw vijand haten. Maar Ik zeg u: Bemint uw vijanden en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt worden van uw Vader in de hemel, die immers de zon laat opgaan over slechten en goeden en het laat regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Want als gij bemint die u beminnen, wat voor recht op loon hebt gij dan? Doen de tollenaars niet hetzelfde? En als gij alleen uw broeder groet, wat voor buitengewoons doet gij dan? Doen de heidenen dat ook niet? Weest dus volmaakt, zoals uw Vader in de hemel volmaakt is.” Matteüs 5,43-48"

Eke
20-11-15, 20:47
:duim:

Angst overwinnen,
agressie aan banden leggen
en oefenen in empathie.

Dat brengt in ieder geval de goede houding om naar vrede toe te werken.

Ibrah1234
20-11-15, 22:55
:duim:

Angst overwinnen,
agressie aan banden leggen
en oefenen in empathie.


Ze zullen bij ISIS wel sidderen van angst als deze snode plannen worden uitgevoerd. Moge Allah hen bijstaan.

Eke
20-11-15, 23:10
Ze zullen bij ISIS wel sidderen van angst als deze snode plannen worden uitgevoerd. Moge Allah hen bijstaan.

:hihi:




Nee joh, Is is heel blij dat het westen weer verder de oorlog induikt en doorgaat met het strijden in Islamitische landen.
Iedere westerse misser ( burgerslachtoffers) levert nieuwe strijders voor hen op.

Daarbij zijn ze ook blij met polarisatie in Europese landen. Dat zorgt voor interne zwakte...." Leve de tegenstellingen..leve de strijd "

Charlus
20-11-15, 23:18
De nazi's met bloemen en een vriendelijk luisterend oor tegemoet treden zou veel ellende hebben voorkomen?

Eke
20-11-15, 23:35
De nazi's met bloemen en een vriendelijk luisterend oor tegemoet treden zou veel ellende hebben voorkomen?

Je vergelijkt het binnen marcheren van een groot leger met terrorisme ?


Diegene die in ons land een misdaad begaat overtreedt de wet en zal voor de rechter komen.
Preventie is beter, Charlus !

CONTRA
20-11-15, 23:36
Ach, Hawking komt met ouderwetse religieuze standpunten. Van Hawking als wereldvermaarde, superintelligente, verlichte wetenschapper had ik veel meer verwacht.

hawking komt met ouderwetse atheïstische standpunten die honderden jaren ouder zyn dan het nieuwe testament.

"In deze wereld zal haat nooit beëindigd worden door haat, maar door liefde; dit is een eeuwige waarheid...

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede."

(gautama boeddha)

Marsipulami
21-11-15, 00:12
hawking komt met ouderwetse atheïstische standpunten die honderden jaren ouder zyn dan het nieuwe testament.

"Atheïstische standpunten" bestaan niet. Vraag maar aan SuperIck, Mark61 en de rest van het atheïstenclubje op dit forum.


"In deze wereld zal haat nooit beëindigd worden door haat, maar door liefde; dit is een eeuwige waarheid...

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede." (gautama boeddha)

Het boeddhisme is een religie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie) dewelken atheïsten proberen te recupereren omdat het atheïsme zelf geen inhoud heeft.

Marsipulami
21-11-15, 00:34
"In deze wereld zal haat nooit beëindigd worden door haat, maar door liefde; dit is een eeuwige waarheid... Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede." (gautama boeddha)

Zo ziet het boeddhisme in de praktijk er uit:



https://youtu.be/2sPHTyK1ffg


https://youtu.be/DdMWN7SR7qE


https://youtu.be/TmGOUh--m4E

Marsipulami
21-11-15, 12:18
‘Terroristen, ik bid voor jullie’

door KN/Aleteia

In een aangrijpende open brief heeft een onbekende 18-jarige Franse jongere geschreven te bidden voor de daders van de aanslagen in Parijs.

Onmogelijke zaken

In de brief, onder meer verspreid door Aleteia.org – Worldwide Catholic Network Sharing Faith Resources for those seeking Truth | Aleteia.org (http://www.aleteia.org), beschrijft de jongere hoe de beelden en het nieuws van de aanslagen het dagelijks leven dreigen te vergallen. Niet wetende waarheen te gaan zoekt de briefschrijver de maandag na de aanslagen de parochiekerk op, waar geen plek meer is bij het Maria-altaar. Die is er wel bij dat van St.-Rita, die in haar leven oude vendetta’s wist te doorbreken en daarom patrones van onmogelijke en hopeloze zaken wordt genoemd.

Bidden om vergeving

“Een evangelietekst schiet mij te binnen: ‘Ik zeg u, bemin uw vijanden en bid voor wie u vervolgen (Mt. 5, 44).’
Dus ik kreeg een idee. Ik bad niet voor de slachtoffers, voor de nabestaanden of voor de redding van mijn mooie vaderland. Vandaag bad ik voor jullie. Ik bad tot St.-Rita opdat zij ons helpt vergeven. Ik vroeg haar de Fransen te helpen jullie te vergeven. Ik bad voor de families van de slachtoffers dat zij jullie op een dag kunnen vergeven, jullie niet te rechtvaardigen barbaarse daad. Ik vroeg de Heer, met de hulp van al mijn geloof om mij, om ons te helpen vergeven. Ik heb St.-Rita gevraagd jullie te zegenen en de genade van de Heilige Geest over jullie te doen komen.”

Gebed om besef

“Ik heb de Heilige Maagd gevraagd over jullie te waken. Ik heb haar gevraagd jullie te omhullen met haar liefde. Om jullie te laten begrijpen dat wij op aarde zijn om lief te hebben en niet om te doden. Om jullie de ernst en de stompzinnigheid te laten begrijpen van wat jullie hebben aangericht. Ik heb gebeden dat jullie begrijpen dat niemand, ongeacht wie hij is, waar hij vandaan komt, wat hij gelooft of welke ideeën hij heeft verdient te sterven omdat hij zich gewoon met zijn vrienden wilde vermaken.”

Kracht van gebed

“Toen herinnerde ik mij een tweede passage uit Mattheüs: ‘Wanneer twee van u eensgezind op aarde iets vragen, het moge zijn wat het wil, zullen zij het krijgen van mijn Vader die in de hemel is. Want waar twee of drie verenigd zijn in mijn naam, daar ben ik in hun midden (Mt. 15,20).’

Ik heb gebeden dat ik niet de enige katholiek ben die voor jullie om vergeving bid. Ik heb gebeden dat jullie vergiffenis door anderen leren aanvaarden, iets dat jullie ideologie jullie niet leert. Jullie die, net als ik, in Frankrijk leven, een gezin hebben, moge de Heer Jezus Christus jullie op het rechte pad brengen. Moge Hij jullie de betekenis leren van liefde en broederschap die ons allen bindt.”

Geloof versterkt

“Want jullie hebben de Franse samenleving niet opgeblazen, maar versterkt. Jullie hebben racisme niet versterkt, maar jullie zullen het uitwissen. Jullie hebben ons geloof niet gedood, maar weer tot leven gewekt.
Ik hoop, beste terrorist, dat deze woorden je zullen bereiken, zodat je tot het besef komt dat haat en dood niet de oplossing zijn.

Een jonge katholieke die probeert te vergeven.”

super ick
21-11-15, 12:35
"Atheïstische standpunten" bestaan niet. Vraag maar aan SuperIck, Mark61 en de rest van het atheïstenclubje op dit forum.



Het boeddhisme is een religie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie) dewelken atheïsten proberen te recupereren omdat het atheïsme zelf geen inhoud heeft.

pfffff, wilde ik het bijna weet proberen uit te leggen.
Het blijkt te moeilijk voor je.

CONTRA
21-11-15, 13:33
"Atheïstische standpunten" bestaan niet. Vraag maar aan SuperIck, Mark61 en de rest van het atheïstenclubje op dit forum.

hun (en jou ook) raad ik aan het boek 'atheism for dummies' te lezen:

"A friend who heard I was writing Atheism For Dummies said it would be the the skinniest book on the shelf. "Just one sentence long," he said. "'Atheists are people who don't believe in God.'"

I replied by suggesting a book on the Grand Canyon: "'The Grand Canyon is a big hole in Arizona." Of course that sentence would miss most of what's really worth knowing about the Grand Canyon: It's geology and geography, how it came to be, its wildlife and formations, and its significance among other formations on the planet.

Atheism is about so much more than not believing in a god. Atheism For Dummies walks you through the rich history and evolution of atheist thought, delves into the relationship between atheism and science, explores the important historical moments and works of literature that have defined this secular philosophy."


Het boeddhisme is een religie (https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie) dewelken atheïsten proberen te recupereren omdat het atheïsme zelf geen inhoud heeft.

de een noemt boeddhisme een religie. de ander een filosofie of levensbeschouwing. het etiketje doet er niet veel toe. om gautama boeddha te citeren:

"Wat zegt een naam? Dat wat wij een roos noemen, zou met een andere naam even zoet ruiken"

overigens bestaan er atheistische religies. niet elke religie behelst geloof in oppermachtige transcendentale wezens. naast boeddhisme is ook jaïnisme een atheistische religie. je hebt ook de zogenoemde new religious movements waar atheistische religies tussenzitten zoals osho en tal van new age stromingen.

CONTRA
21-11-15, 13:45
Zo ziet het boeddhisme in de praktijk er uit:



wie zonder zonde is werpe de eerste steen . . .


http://www.remnantofgod.org/NaziRCC/hitler4.jpg

http://jettandjahn.com/wp-content/uploads/2012/04/cardinalh.png

http://www.remnantofgod.org/NaziRCC/NaziPriestsSaluteHitler.jpg

http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/Roman%20Catholicism/hitler_and_catholic_church.jpg

http://scienceblogs.com/gregladen/wp-content/blogs.dir/472/files/2012/04/i-45590d25273028e065586042c86ca8ed-FriedrichCoch.jpg

http://www.bibliotecapleyades.net/imagenes_vaticano/vatican46_27.jpg

Marsipulami
21-11-15, 14:43
wie zonder zonde is werpe de eerste steen . . .


Ik zie wat stokoude vooroorlogse foto's met o.m. kerkelijke figuren die de nazigroet brengen in een tijdsgewricht dat dit volstrekt normaal en acceptabel was. (zie bv ook (http://www.mokumtv.nl/oran002.htm) ) Wat is je punt ?

Ibrah1234
21-11-15, 14:57
Ik zie wat stokoude vooroorlogse foto's met o.m. kerkelijke figuren die de nazigroet brengen in een tijdsgewricht dat dit volstrekt normaal en acceptabel was. (zie bv ook (http://www.mokumtv.nl/oran002.htm) ) Wat is je punt ?

Meen je dat serieus? Het betreft hier een alleszins discutabele opvatting.

Bekennende Kirche (https://nl.wikipedia.org/wiki/Bekennende_Kirche)

Marsipulami
21-11-15, 15:13
Meen je dat serieus? Het betreft hier een alleszins discutabele opvatting.

Bekennende Kirche (https://nl.wikipedia.org/wiki/Bekennende_Kirche)


Hitler was voor de oorlog een politiek leider met voor- en tegenstanders, zoals alle politieke leiders voor- en tegenstanders hebben. Dacht je dat alle Duitsers die in de jaren 30 een nazi-groet brachten, voorstanders waren van een wereldoorlog of de uitroeiing van de joden ? Men mag een momentopname uit het verleden niet beoordelen op basis van de kennis die we nu hebben over het nazi-regime.

CONTRA
21-11-15, 15:30
kerkelijke figuren die de nazigroet brengen in een tijdsgewricht dat dit volstrekt normaal en acceptabel was.

voor dat soort lui was antisemitisme en nazisme inderdaad volstrekt normaal en acceptabel. voor mensen die het niet op antisemitisme en nazisme hebben is het daarentegen abnormaal en onacceptabel.


Wat is je punt ?

dat je niet in de positie zit om met het vingertje te wyzen naar andersgelovigen. de katholieke kerk heeft van een pacifistische kristendom een geweldadige kristendom gemaakt met eeuwen aan intolerantie, machtsmisbruik en geweld. als het op geweld aankomt staat de geschiedenis van atheïstische religies als het boeddhisme en jaïnisme in de schaduw van de kristelyke geschiedenis. de enige die op het vlak van geweld en intolerantie kan wedijveren met het kristendom is de islam. niet toevallig zyn het abrahamitische broertjes van elkaar. het zit in de familie.

Ibrah1234
21-11-15, 16:11
Hitler was voor de oorlog een politiek leider met voor- en tegenstanders, zoals alle politieke leiders voor- en tegenstanders hebben. Dacht je dat alle Duitsers die in de jaren 30 een nazi-groet brachten, voorstanders waren van een wereldoorlog of de uitroeiing van de joden ? Men mag een momentopname uit het verleden niet beoordelen op basis van de kennis die we nu hebben over het nazi-regime.

Ik ben zelf van huis uit RK maar het Vaticaan had een dubieuze rol in de jaren voorafgaand en gedurende WOII. Daden van commissie en omissie kennen een dunne scheidslijn.

Marsipulami
21-11-15, 19:27
voor dat soort lui was antisemitisme en nazisme inderdaad volstrekt normaal en acceptabel. voor mensen die het niet op antisemitisme en nazisme hebben is het daarentegen abnormaal en onacceptabel.



dat je niet in de positie zit om met het vingertje te wyzen naar andersgelovigen. de katholieke kerk heeft van een pacifistische kristendom een geweldadige kristendom gemaakt met eeuwen aan intolerantie, machtsmisbruik en geweld. als het op geweld aankomt staat de geschiedenis van atheïstische religies als het boeddhisme en jaïnisme in de schaduw van de kristelyke geschiedenis. de enige die op het vlak van geweld en intolerantie kan wedijveren met het kristendom is de islam. niet toevallig zyn het abrahamitische broertjes van elkaar. het zit in de familie.


Als je de wereldkaart bekijkt zal je merken dat het de landen zijn met een lange christelijke geschiedenis die vandaag democratisch zijn en waar godsdienst en staat gescheiden zijn, waar mensenrechten worden nagestreefd en een relatieve welvaart heerst.

Verder vinden boeddhisten het maar niks dat moderne atheïsten hun religie proberen te recupereren.

Marsipulami
21-11-15, 19:45
Ik ben zelf van huis uit RK maar het Vaticaan had een dubieuze rol in de jaren voorafgaand en gedurende WOII. Daden van commissie en omissie kennen een dunne scheidslijn.

Dat zal wel, zoals in heel de samenleving waren wellicht ook binnen de kerk de meningen over het nazisme verdeeld. Het tegendeel zou me eerder verbazen.

Eric de Blois
21-11-15, 22:25
Zo ziet het boeddhisme in de praktijk er uit:

https://scontent-gru1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12243346_1670194173225797_3537937611220996582_n.jp g?oh=75ee6355223702eb92963ef316949560&oe=56F95CD0

"Het". Als 'de' Islam en 'de' moslims. Waarom mogen boeddhisten en atheïsten wél over een kam geschoren worden en moslims niet? Niet dat ik moslims over een kam scheer en hen verantwoordelijk stel voor alle geweld begaan in naam van de islam. Ik veroordeel het salafisme en de jihad, niet alle moslims. Jij wijst soms anderen op zwart-witdenken terwijl hier duidelijk is dat jij dat juist zélf doet over bepaalde groepen.

Het Boeddhisme wat jij in drie miserabele youtube-videos hier neerzet als geweldadig doet geen recht aan al het goede van het Boeddhisme als ideologie en van de gemeenschap van Boeddhisten in de wereld. Ronduit beledigend. Datzelfde moet jij dan ook maar eens over de Islam en dus de moslims durven zeggen. Dat zou, gezien al het geweld in de wereld begaan in naam van de islam, veel logischer zijn dan Boeddhisten van geweld te beschuldigen.

Ook van Youtube - Press TV Documantaries (https://www.youtube.com/channel/UCXPFPs33B7-js4HMaoedENw/videos):


https://www.youtube.com/watch?v=q3yUL7_N174

Marsipulami
21-11-15, 23:39
Het Boeddhisme wat jij in drie miserabele youtube-videos hier neerzet als geweldadig doet geen recht aan al het goede van het Boeddhisme als ideologie en van de gemeenschap van Boeddhisten in de wereld. Ronduit beledigend.

Nou, ik plaats gewoon een linkje naar wat actuele reportages over de huidige gang van zaken in Myanmar de afgelopen jaren als antwoord op het romantische en geïdealiseerde beeld dat Contra bracht over het Boeddhisme.

Contra komt vervolgens met wat vergeelde foto's van 80 jaar geleden waar kerkfunctionarissen een fout gebaar zouden gemaakt hebben.

Als je het niet eens bent met de reportages over Myanmar en/of die reportages ongepast of beledigend vindt, dan kan je je maar beter rechtstreeks richten tot de makers ervan. Ik heb zelf niks bijgedragen aan die reportages, ik plaatste gewoon een link.


Datzelfde moet jij dan ook maar eens over de Islam en dus de moslims durven zeggen. Dat zou, gezien al het geweld in de wereld begaan in naam van de islam, veel logischer zijn dan Boeddhisten van geweld te beschuldigen.

Moslims krijgen al genoeg (meestal ongerechtvaardigde) kritiek. Ik wens daar niet aan mee te doen.


Ook van Youtube - Press TV Documantaries:

Als je bedoelt dat er ook al te goedgelovige katholieken bestaan die zich hebben laten rollen door de Italiaanse maffia, dan ga ik dat niet betwisten.

Eric de Blois
22-11-15, 01:04
Nou, ik plaats gewoon een linkje naar wat actuele reportages over de huidige gang van zaken in Myanmar de afgelopen jaren als antwoord op het romantische en geïdealiseerde beeld dat Contra bracht over het Boeddhisme.

Contra komt vervolgens met wat vergeelde foto's van 80 jaar geleden waar kerkfunctionarissen een fout gebaar zouden gemaakt hebben.

Als je het niet eens bent met de reportages over Myanmar en/of die reportages ongepast of beledigend vindt, dan kan je je maar beter rechtstreeks richten tot de makers ervan. Ik heb zelf niks bijgedragen aan die reportages, ik plaatste gewoon een link.

Moslims krijgen al genoeg (meestal ongerechtvaardigde) kritiek. Ik wens daar niet aan mee te doen.

Als je bedoelt dat er ook al te goedgelovige katholieken bestaan die zich hebben laten rollen door de Italiaanse maffia, dan ga ik dat niet betwisten.

Dat vind ik niet eerlijk. Je moet je nu niet gaan verschuilen achter de maker van een documentaire, terwijl jij dat beeldmateriaal hier weloverwogen plaatst met een zekere bedoeling. Nee, je kiest er heel bewust voor om die paar video's eruit te lichten om daar vervolens een geheel eigen conclusie uit te trekken die luidt: "Zo ziet het Boeddhisme er in de praktijk uit". Alsof alle Boeddhisten geweldadig zouden zijn, dat terwijl Boeddha mededogen leert in tegenstelling tot god uit de Bijbel en de Koran die medogenloos en geweldadig is. Je suggereert, nee je stelt (!) daarmee dat Boeddhisme geweld betekent in de praktijk. En dat op basis van enkele voorbeelden. Hoeveel méér voorbeelden zijn er niet over terreur in naam van Islam? Véél meer dan terrreur door Boeddhisten. Nimmer heb ik gesteld dat alle moslims hetzelfde zijn en de "praktijk van de Islam geweld betekent". Dat doe jij dus wél over het Boeddhisme en bewust niet over de Islam die juist veel vaker het toneel is van grof geweld.

http://boeddhistischdagblad.nl/wp-content/uploads/2013/11/recensie-boek-Vrij-van-religie-Dalai-Lama-door-Bianca-Visser.jpg

Prachtige titel. Was dat maar waar!

ps: Jammer dat de Likes op zijn. Ik zou er graag wat geven in deze topic.

Marsipulami
22-11-15, 07:03
Nee, je kiest er heel bewust voor om die paar video's eruit te lichten om daar vervolens een geheel eigen conclusie uit te trekken. .

Nou, je mag altijd komen met video's of ander materiaal dat aantoont dat de Rohingya's niks te klagen hebben over de boeddhisten in Myanmar. Ik kijk uit naar het resultaat.

Ik merk daarbij nog op dat ik het hier over de gang van zaken in Myanmar anno 2015 heb en dus niet over een passage uit het oude testament van 4000 jaar geleden.



... terwijl Boeddha mededogen leert in tegenstelling tot god uit de Bijbel en de Koran die medogenloos en geweldadig is.

Ja, laat ons de theorie van/over de ene geloofsgemeenschap vergelijken met praktijkvoorbeelden uit de andere geloofsgemeenschap. Elk hoofstuk in de koran en elk gebed van moslims begint met de woorden 'bismillah rahman rahim', wat betekent in de naam van God de barmartige, de erbarmer. Als er één godsdienst is op de planeet waarin mededogen centraal staat, dan is het wel de islam.

super ick
22-11-15, 09:43
Tja, de eeuwenoude 'kloof' tussen theorie en praktijk.

Alleen jammer dat veel gelovigen er zoveel pretenties op na houden. Zich afzetten, samenklonteren en zoveel mogelijk omgang in het eigen kringetje zoeken. En ondertussen alle zonden begaan die ieder ander begaat.
Dan moet je bijna een bord voor je kop hebben.

CONTRA
22-11-15, 14:23
Nou, ik plaats gewoon een linkje naar wat actuele reportages over de huidige gang van zaken in Myanmar de afgelopen jaren als antwoord op het romantische en geïdealiseerde beeld dat Contra bracht over het Boeddhisme.

welke romantische of geïdealiseerde beeld? ik citeerde slechts 2 citaten van boeddha om te laten zien dat hawking het by atheïstische bronnen kan houden om pacifistisch te zyn.


Als je het niet eens bent met de reportages over Myanmar en/of die reportages ongepast of beledigend vindt, dan kan je je maar beter rechtstreeks richten tot de makers ervan. Ik heb zelf niks bijgedragen aan die reportages, ik plaatste gewoon een link.

http://images.huffingtonpost.com/2009-09-18-new_testament_1.jpg

http://images.huffingtonpost.com/2009-09-18-cross_tank.jpg

ipv het vingertje naar boeddhisten te wyzen kan je beter naar je eigen kliek kyken. daar komt veel meer geweld uit voort dan uit boeddhisten. alleen al in congo hebben jullie miljoenen mensen vermoord en tienduizenden vrouwen verkracht in de afgelopen 20 jaar. veel van deze zware misdaden zyn beraamd tydens kerkdiensten. kristenen zetten het spoor van bloed onverminderd voort.

CONTRA
22-11-15, 14:33
Elk hoofstuk in de koran en elk gebed van moslims begint met de woorden 'bismillah rahman rahim', wat betekent in de naam van God de barmartige, de erbarmer. Als er één godsdienst is op de planeet waarin mededogen centraal staat, dan is het wel de islam.

ja mededogen van allah voor de moslim. niet mededogen van allah voor de kafir. je kent zelf ook wel de citaatjes uit de koran hoe allah over kafirs denkt. daar zit verdomde weinig mededogen by. het is je reinste haat. diezelfde haat die jezus in matheus heeft voor de joden die niet zyn boodschap accepteren: god zal ze straffen.

Marsipulami
23-11-15, 18:37
ipv het vingertje naar boeddhisten te wyzen kan je beter naar je eigen kliek kyken. daar komt veel meer geweld uit voort dan uit boeddhisten. alleen al in congo hebben jullie miljoenen mensen vermoord en tienduizenden vrouwen verkracht in de afgelopen 20 jaar. veel van deze zware misdaden zyn beraamd tydens kerkdiensten. kristenen zetten het spoor van bloed onverminderd voort.

Ja hoor, niet alleen allerlei oorlogen en massale verkrachtingen, ook de ondergang van de Titanic, de opwarming van het klimaat, het fileprobleem en het uitsterven van de witte neushoorn werd tijdens kerkdiensten beraamd.

super ick
24-11-15, 07:03
Ja hoor, niet alleen allerlei oorlogen en massale verkrachtingen, ook de ondergang van de Titanic, de opwarming van het klimaat, het fileprobleem en het uitsterven van de witte neushoorn werd tijdens kerkdiensten beraamd.

De bekende Marsipulamitik. Zodra het pijnlijk wordt gaan we trollen.

Marsipulami
24-11-15, 08:08
De bekende Marsipulamitik. Zodra het pijnlijk wordt gaan we trollen.


Niks trollen, eerder gewoon empathie voor de gedachtenlogica van mijn atheïstische medemens.

mark61
25-11-15, 18:51
Ja hoor, niet alleen allerlei oorlogen en massale verkrachtingen, de opwarming van het klimaat, het fileprobleem en het uitsterven van de witte neushoorn werd tijdens kerkdiensten beraamd.

Dat is correct. Alles een gevolg van de heilige fokplicht, al leidt dat tot de vernietiging van de aarde. Interesseert christenen niks, als iedereen als de aarde ten onder gaat maar christelijk is. Een zelfdestructieve godsdienst.

Een fatsoenlijk geloof zou oproepen tot kinderloosheid dan wel één kind maximaal.

Marsipulami
25-11-15, 20:44
Ja hoor, niet alleen allerlei oorlogen en massale verkrachtingen, ook de ondergang van de Titanic, de opwarming van het klimaat, het fileprobleem en het uitsterven van de witte neushoorn werd tijdens kerkdiensten beraamd.


De bekende Marsipulamitik. Zodra het pijnlijk wordt gaan we trollen.


Niks trollen, eerder gewoon empathie voor de gedachtenlogica van mijn atheïstische medemens.



Ja hoor, niet alleen allerlei oorlogen en massale verkrachtingen, ook de ondergang van de Titanic, de opwarming van het klimaat, het fileprobleem en het uitsterven van de witte neushoorn werd tijdens kerkdiensten beraamd.


Dat is correct. Alles een gevolg van de heilige fokplicht, al leidt dat tot de vernietiging van de aarde. Interesseert christenen niks, als iedereen als de aarde ten onder gaat maar christelijk is. Een zelfdestructieve godsdienst.

Een fatsoenlijk geloof zou oproepen tot kinderloosheid dan wel één kind maximaal.


kijk ! Super Ick, je atheïstische boezemvriend op dit forum geeft me gelijk !