PDA

Bekijk Volledige Versie : Rellen in Parijs



Marsipulami
29-11-15, 16:28
Klimaatmanifestatie Parijs loopt uit de hand

VRT - zo 29/11/2015 - 15:08 - Gianni Paelinck


In Parijs zijn rellen uitgebroken bij een klimaatbetoging in de marge van de Klimaattop in de Franse hoofdstad. Om en rond de Place de la République raakten honderden betogers slaags met de de politie. "De betogers gooien zelfs met de kaarsjes die de slachtoffers van de aanslagen herdenken", getuigt VRT-journaliste Kathleen Bracke ter plaatse. Zo'n 100 mensen zijn opgepakt.


De Franse autoriteiten hadden alle manifestaties in Parijs verboden wegens de noodtoestand na de aanslagen, maar toch waren duizenden mensen samengekomen om een mensenketting te vormen in de straten van Parijs.

In de buurt van Place de la République kwam het tot onlusten tussen de politie en honderden betogers. "Ze zullen ons het recht om te manifesteren niet afnemen", zeiden de manifestanten.

De politie stond klaar om in te grijpen. Honderden betogers, velen gemaskerd begonnen te gooien met allerhande projectielen naar de politie: flessen, schoenen, stenen en kennelijk zelfs de kaarsjes die op het plein waren gezet om de slachtoffers van de aanslagen van 13 november te herdenken.

De politie zette traangas in om de betogers uiteen te drijven. Nadien werd de Place de la République volledig ontruimd. Zo'n 50 mensen werden opgepakt.

CONTRA
29-11-15, 16:55
Zo'n 100 mensen zijn opgepakt.

Zo'n 50 mensen werden opgepakt.

:vreemd:

Tomas
29-11-15, 17:39
We’re not sure what’s exactly is going on inside the town of Beaverton, Tom, but we’re reporting that there’s looting, raping and, yes, even acts of cannibalism.

super ick
30-11-15, 08:49
In de huidige omstandigheden zou ik mijn onbedwingbare drang om 'te strijden' voor een betere wereld even in de koelkast zetten.

mark61
30-11-15, 18:47
In de huidige omstandigheden zou ik mijn onbedwingbare drang om 'te strijden' voor een betere wereld even in de koelkast zetten.

Dit is gewoon de rest van het tuig. De niet-islamitische :slaap:

Onbedwingbare drang om tegen autoriteit tekeer te gaan.

super ick
01-12-15, 08:57
Dit is gewoon de rest van het tuig. De niet-islamitische :slaap:

Onbedwingbare drang om tegen autoriteit tekeer te gaan.

Ik probeer niet iedere demonstrant tuig te noemen. Er zijn zeker zaken die ik een warm hart toedraag alleen waar ik het te druk voor heb om............kutsmoes dus.

Ik zet wel vraagtekens bij die demonstranten die hele wereld over gaan. Waar halen die lui de poen vandaan? Die duiken iedere week ergens anders op.

In deze situatie aan laten komen op rellen, ja dan zou het woord tuig wel eens juist gekozen kunnen zijn.