PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets'



Marsipulami
07-12-15, 19:41
'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets'

Laatste update: 07 december 2015 20:33

De resultaten van de eindtoets van leerlingen op islamitische en reformatorische basisscholen zijn beter dan scholieren van soorten scholen.

Dat blijkt uit berekeningen van RTL Nieuws.

Leerlingen op reformatorische scholen halen gemiddeld een 7,24. Dit is het beste resultaat in het rijtje van soorten scholen waarvan er meer dan honderd in Nederland zijn.

In het lijstje met minder dan honderd stuks behalen de islamitische scholen het beste resultaat. Leerlingen op islamitische scholen hebben voor hun toets gemiddeld een 7,42 gehaald. In Nederland zijn 42 islamitische scholen.

In voorgaande jaren behaalden leerlingen van de algemene bijzondere scholen de beste score. De openbare scholen doen het het minst. Daar halen leerlingen gemiddeld een 6,89 voor de eindtoets.

Provincies

RTL vergeleek ook de resultaten per provincie. Scholieren in Limburg doen het aanmerkelijk beter dan leerlingen in de rest van Nederland. De Limburgse tieners behaalden voor hun eindtoets gemiddeld een 7,3.

Scholieren in Flevoland halen van alle provincies de laagste scores. In de twaalfde provincie behalen leerlingen gemiddeld een 6,88 voor hun eindtoets. Vorige jaar was Drenthe nog de slechtste provincie, met een gemiddelde score van 6,2.

Het landelijke gemiddelde cijfer voor de eindtoets is iets lager dan een 7.

Bofko
07-12-15, 20:32
[QUOTE=Marsipulami;5490487]33

De resultaten van de eindtoets van leerlingen op islamitische en reformatorische basisscholen zijn beter dan scholieren van soorten scholen. [QUOTE]

:vreemd:

Het geciteerde nederlands klopt niet........

Uit 'Puk en Muk' citeren help niet, beste mensen. Internet is GEEN autoriteit,.

Bofko
07-12-15, 20:45
Religieuze kinderen blijken helemaal niet beter te zijn dan niet-religieuze kinderen.........

Sorry Mars ik heb daar geen verwijzing voor...

Marsipulami
07-12-15, 23:30
'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/4178619/islamitische-basisscholen-behalen-beste-resultaten-eindtoets.html)

mark61
14-12-15, 19:38
'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (http://www.nu.nl/binnenland/4178619/islamitische-basisscholen-behalen-beste-resultaten-eindtoets.html)

Waarom geef je de bron niet direct?

De resultaten van de eindtoets van leerlingen op islamitische en reformatorische basisscholen zijn beter dan resultaten van scholieren van andere soorten scholen.

Kopiëren en plakken is best moeilijk.

Charlus
14-12-15, 22:17
Gelovigen zijn dus intelligenter dan atheïsten.

Benieuwd welke 'reasoning phallacy' ik hierboven bega. Misschien zelfs een combinatie van verschillende.

H.P.Pas
14-12-15, 22:54
Gelovigen zijn dus intelligenter dan atheïsten.

Benieuwd welke 'reasoning phallacy' ik hierboven bega. Misschien zelfs een combinatie van verschillende.

Non sequitur.

Charlus
15-12-15, 11:38
Okay. Hopelijk ook welbesteed aan Marsipulami, de oude rakker.

Shinny
15-12-15, 19:03
Ja is ook zo. (:

CONTRA
15-12-15, 20:19
Benieuwd welke 'reasoning phallacy' ik hierboven bega.

freudiaanse verspreking?

CONTRA
15-12-15, 20:23
De resultaten van de eindtoets van leerlingen op islamitische en reformatorische basisscholen zijn beter dan scholieren van soorten scholen.



de auteur van dit stukje zal wel niet op een islamitische of reformatorische school gezeten hebben.

H.P.Pas
15-12-15, 20:38
Ja is ook zo. (:

:wat?!: Wat is hoe ?

Eke
15-12-15, 21:49
:wat?!: Wat is hoe ?

Je leest de topic-titel 'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets '

en je reageert : Ja is ook zo (:


Mij trof het omgedraaide smile-tekentje, Shinny. Kan ook :)

Charlus
15-12-15, 22:32
freudiaanse verspreking?
Ik schreef phallacy, niet phallusy.

CONTRA
15-12-15, 23:38
Ik schreef phallacy, niet phallusy.


phallacy is amerikaanse slang en betekent opscheppen over de lengte van je lul. vandaar mn vraag of het mischien een freudiaanse verspreking was toen je reasoning fallacy spelde als phallacy.

Marsipulami
16-12-15, 05:58
Allerlei geneuzel over bronnen en termen en ander chagrijnig gedoe.

Ondertussen heeft nog niemand de NL moslims gefeliciteerd met het succes van hun basisscholen.

super ick
16-12-15, 06:59
Hebben ze nu weer gefraudeerd op die islamitische scholen?

Charlus
16-12-15, 09:04
phallacy is amerikaanse slang en betekent opscheppen over de lengte van je lul. vandaar mn vraag of het mischien een freudiaanse verspreking was toen je reasoning fallacy spelde als phallacy.
So it is. Wist ik niet. Ik dacht dat phallacy de reguliere term was.

The notion that people who disagree with you must be stupid/insane is a phallacy.

In the Darwin case, the phallacy is that the original proponent’s continued belief in a theory is somehow necessary for its acceptance.
bron (https://www.wordnik.com/words/phallacy)