PDA

Bekijk Volledige Versie : Akkoord tussen Vaticaan en Palestijnen treedt in werking



Marsipulami
02-01-16, 21:22
Akkoord tussen Vaticaan en Palestijnen treedt in werking

AP - za 02/01/2016 - 17:43 Wim Deloof

Het historische akkoord tussen het Vaticaan en de Palestijnen, dat op 26 juni 2015 ondertekend is, treedt in werking. Het akkoord regelt de rechten van de Rooms-Katholieke Kerk in de Palestijnse gebieden.

Het akkoord tussen de Heilige Stoel en de Palestijnen is ondertekend, twee jaar nadat de Rooms-Katholieke Kerk de Palestijnse gebieden erkend heeft als soevereine staat. Het bestaat uit een inleiding en 32 artikels en handelt over de rechten van de Kerk en de christenen in die gebieden van het Heilige Land die onder Palestijnse controle staan.

Het akkoord bevestigt de steun van het Vaticaan voor een vreedzame oplossing voor het conflict in de regio. Het heeft ook een grote symbolische waarde. Het Vaticaan gebruikt al sinds 2013 de term "Palestijnse staat". Maar de Palestijnen zien er opnieuw een stap in op weg naar internationale erkenning.

Bij de ondertekening van het akkoord van 2015 had de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken gezegd dat het schadelijk was voor de verhoudingen tussen Israëli's en Palestijnen.

super ick
04-01-16, 08:52
Een overeenkomst met de Palestijnen klimt natuurlijk heel sympathiek. Opzettelijk zo gekozen.

In werkelijkheid is het een overeenkomst met het corrupte criminele landsbestuur. Een overeenkomst met alleen PR waarde voor de Palestijnen.
Hamas heeft een broertje dood aan alles wat geen Hamas is.
Bestuur van de Westbank verkopen hun eigen moeder als het nodig is.

Er had moeten staan: De paus laat zich voor het karretje spannen.

Al Sawt
04-01-16, 12:43
Een overeenkomst met de Palestijnen klimt natuurlijk heel sympathiek. Opzettelijk zo gekozen.

In werkelijkheid is het een overeenkomst met het corrupte criminele landsbestuur. Een overeenkomst met alleen PR waarde voor de Palestijnen.
Hamas heeft een broertje dood aan alles wat geen Hamas is.
Bestuur van de Westbank verkopen hun eigen moeder als het nodig is.

Er had moeten staan: De paus laat zich voor het karretje spannen.

Bla, bla, bla, bla, bla en nog eens bla. Dat is wat ik hoor. De P.A. zijn corrupt, klopt. Maar Israël is ook corrupt. Tal van Israelische premiers zijn in verband gebracht met corruptie en machtsmisbruik. Heb ik je daar ooit eens over horen praten? Nee. Want dat komt omdat je oogkleppen op hebt.

super ick
04-01-16, 17:40
Bla, bla, bla, bla, bla en nog eens bla. Dat is wat ik hoor. De P.A. zijn corrupt, klopt. Maar Israël is ook corrupt. Tal van Israelische premiers zijn in verband gebracht met corruptie en machtsmisbruik. Heb ik je daar ooit eens over horen praten? Nee. Want dat komt omdat je oogkleppen op hebt.

Jij kan mij ook niet horen praten.

mark61
04-01-16, 17:43
Een overeenkomst met de Palestijnen klimt natuurlijk heel sympathiek. Opzettelijk zo gekozen.

In werkelijkheid is het een overeenkomst met het corrupte criminele landsbestuur. Een overeenkomst met alleen PR waarde voor de Palestijnen.
Hamas heeft een broertje dood aan alles wat geen Hamas is.
Bestuur van de Westbank verkopen hun eigen moeder als het nodig is.

Er had moeten staan: De paus laat zich voor het karretje spannen.

Waar slaat dit nou allemaal op? Blijkbaar heb je niet gelezen waar het over gaat.

super ick
04-01-16, 18:59
Waar slaat dit nou allemaal op? Blijkbaar heb je niet gelezen waar het over gaat.

Een overeenkomst met 'de Palestijnen' is:
a) een overeenkomst met Fatah
b) een overeenkomst met Hamas,
c) een overeenkomst met Fatah EN Hamas.

Ik zou daar geen akkoord mee sluiten omdat ze corrupt en onbetrouwbaar zijn.

Wat is dat toch dat er op het Palestijnse 'bestuur' geen commentaar gegeven mag worden?
Amnesty heeft er wel een mening over.