PDA

Bekijk Volledige Versie : duitse media geeft toe: ze vertolken vluchtelingen-postief nieuws onder instructie van overheid



Mark
18-01-16, 09:42
Duitse omroep moest positief zijn over vluchtelingen’
© AFP
De Duitse omroep WDR moest positief berichten over vluchtelingen.

Dat vertelt WDR-journaliste Claudia Zimmermann tegen de Limburgse omroep L1. Commissies die het programmabeleid bij de omroep bepalen zouden journalisten de opdracht hebben gegeven het beleid van de regering Merkel te ondersteunen.

Zimmermann vindt dat niet vreemd. "We zijn een publieke omroep, we worden betaald met belastinggeld en dat betekent dat wij het geluid van de regering vertolken en niet dat van de oppositie," zegt ze.

Sinds de massale aanrandingen in Keulen en andere Duitse steden zou het beleid zijn ’gekiept’. "Nu laten we ook kritische geluiden horen", aldus Zimmermann.

Eric de Blois
18-01-16, 16:43
Duitse omroep moest positief zijn over vluchtelingen’
© AFP
De Duitse omroep WDR moest positief berichten over vluchtelingen.

Dat vertelt WDR-journaliste Claudia Zimmermann tegen de Limburgse omroep L1. Commissies die het programmabeleid bij de omroep bepalen zouden journalisten de opdracht hebben gegeven het beleid van de regering Merkel te ondersteunen.

Zimmermann vindt dat niet vreemd. "We zijn een publieke omroep, we worden betaald met belastinggeld en dat betekent dat wij het geluid van de regering vertolken en niet dat van de oppositie," zegt ze.

Sinds de massale aanrandingen in Keulen en andere Duitse steden zou het beleid zijn ’gekiept’. "Nu laten we ook kritische geluiden horen", aldus Zimmermann.

De leugen regeert. Het verbaast mij helemaal niet. Wel een hele vooruitgang dat het nu wordt toegegeven, dat is absoluut uniek. In Nederland gebeurd dit zonder twijfel ook en vermoedelijk al heel lang. Zeker in de jaren '90 was dit het geval toen politiek correcte journalistiek nog de norm was. Het bewust weglaten en verdraaien van feiten.

mark61
18-01-16, 17:54
Media is een meervoud, en de staatstelevisie is slechts een klein onderdeel van de media.

Opzettelijke slordigheid annex gierende overdrijving. Vermoeiend. Tis net Schaap.

Eric de Blois
18-01-16, 19:43
Media is een meervoud, en de staatstelevisie is slechts een klein onderdeel van de media.

Opzettelijke slordigheid annex gierende overdrijving. Vermoeiend. Tis net Schaap.

En jij denkt dat het een uitzondering, zeg maar een incident is? Ik denk het al tientallen jaren een weloverwogen praktijk is. Liegen en verzwijgen is regeringsbeleid, weliswaar beleid wat niet publiekelijk bekend wordt gemaakt natuurlijk. Dat zou ook vreselijk stom zijn. Weglaten, liegen, verdraaien, allemaal instrumenten van de media en de politiek. Dus niet alleen de staats-tv. Ook kranten en tijdschriften doen er aan mee. En het is vaak nog op vrijwillige basis. Neem nu Joop.nl. Daarom geloof ik ook weinig van overheids berichten dat de criminaliteit gedaald zou zijn. Maar goed, de eerlijkheid gebied te zeggen dat zowel links als rechts liegen. Links wel meer, haha.

Zo wordt ons ook wijs gemaakt dat de EU in ons belang is. WC-eend toestanden.

super ick
19-01-16, 07:05
Politieke correctheid begint tirannieke trekjes te vertonen.

Wegkijken en wegrelativeren van problemen. Daar waar mogelijk in twijfel trekken.

Nieuws rondom Keulen zag ik hier ook in twijfel getrokken worden of klein gemaakt worden met de woorden 'er zou heus wel iets gebeurt zijn...', straatterroristen die hele buurten onveilig maken met overvallen en geweldplegingen betitelen als boefjes of pubers. Ik ben er klaar mee.

Sneu ook voor die enkele echte vluchteling die er tussen zit.

Terugsturen kan momenteel niet? Dan hier houden en hier atraffen. Nooit de nationaliteit verschaffen en wachten tot er een veilige regio in Syrie is en desnoods droppen.

Ibrah1234
19-01-16, 08:51
Het stikt in Duitsland van de commerciële omroepen. Of ze doen hun huiswerk niet of het Duits openbaar ministerie verstrekt de info niet (persstop).

Kan me niet voorstellen dat het hele medialandschap in handen is van de Duitse overheid.

H.P.Pas
19-01-16, 09:22
Kan me niet voorstellen dat het hele medialandschap in handen is van de Duitse overheid.

Eric wel. Sterker nog, hij is er van overtuigd.

Mark
19-01-16, 09:35
deze zaak is uiteindelijk naar buiten gekomen door de commerciele kranten. alles van de overheid kun je dus wel wegcijferen in duitsland voortaan.

grappige reacties hier, ik zou het gejank moeten horen als de NOS voortaan alleen nog pro-Rutte items uitzend en alles wat Rutte niet zint censureert onder het mom: de overheid betaalt ons dus we volgen de lijn van de regering.

Is Polen hier nu niet voor aangeklaagd?