PDA

Bekijk Volledige Versie : hier voor pvv leden : Marokkaanse ouders uit het huis gezet door dealende zonen in Utrecht



SportFreak
21-01-16, 11:23
Vier Utrechtse broers die in harddrugs dealden, hebben hun sporen nagelaten in de wijk Lombok, waar het ouderlijk huis de uitvalsbasis voor hun 'werk' was. Hun ouders moesten het huis uit. Een broertje en zusje wisselden gedwongen van school.


Begin 2015 werden Walid (22), Chakir (19), Hamza (21) en Bilal (23) C. gearresteerd voor het vermoeden van jarenlange handel in cocaïne en heroïne.

Het was niet de eerste keer dat ze voor dergelijke feiten waren opgepakt. Het leveren van drugs en andere onverkwikkelijke zaken vanuit hun huis dicht bij de Vleutenseweg, leverde de nodige overlast in hun eigen straat op, omdat ze met dure auto's af en aan reden om bestellingen af te leveren.


Overlast
Het gezin stond ook bekend als overlastgevend. Daarom werd het ouderlijk huis bij hun arrestatie afgesloten vanwege overtreding van de Opiumwet. In het huis werden drugs, (vals) geld en andere dure goederen gevonden, zoals Rolex-horloges.

In afwachting van hun proces mochten de vier de afgelopen maanden ook niet in het nieuwe huis van hun ouders in Kanaleneiland komen, zo vertelden ze gisteren.


Niet waar
De vier broers beweerden woensdag echter dat ze helemaal geen notoire drugshandelaren waren en dat ze al helemaal niet samen handelden. Dus waren ze in hun ogen en die van hun advocaten niet de strafbare criminele organisatie zoals het Openbaar Ministerie het ziet.

Ze handelden volgens eigen zeggen allemaal apart in harddrugs als ze geld nodig hadden en dat deden ze pas vanaf september 2014 tot februari 2015, toen ze werden opgepakt.


'Bolle'
De politie had de vier echter al veel langer op de korrel. Al medio 2014 begonnen rechercheurs informatie over het kwartet te verzamelen. De vier dealers pleegden met drie telefoons, die van hand tot hand gingen, samen zo'n 27.000 telefoongesprekken. Volgens afnemers belden ze via die nummers met alle vier de broers, die allemaal opnamen met de naam 'Bolle'.


Volgens de afgetapte telefoontjes bleek ook dat ze duidelijk in ploegendienst werkten en elkaar afwisselden. De afnemers zeiden bovendien dat ze al zeker drie jaar zaken met alle broers deden.

Na hun arrestatie zaten de broers driekwart jaar in de cel. Wat betreft de aanklager komt daar nog bijna twee jaar bij, want ze eiste gisteren tegen alle vier de verdachten 2,5 jaar celstraf.

De rechtbank doet daarover op 3 maart uitspraak.

StevieK
21-01-16, 15:37
Wat heeft de PVV hier mee te maken ??

Eric de Blois
21-01-16, 15:51
Wat heeft de PVV hier mee te maken ??

Daarvan wordt verondersteld dat die meteen en als eerste met een mening klaar staan over de hierboven beschreven gebeurtenissen.

gadjo dilo
21-01-16, 16:44
Wat heeft de PVV hier mee te maken ??

PVV is een voetbalclub toch? oh nee, dat is MVV. lol

Als dit het werk van de PVV zou zijn dan kregen ze van mij een veer in de reet. Helaas staat PVV voor andere zaken dan het nieuwsbericht aangeeft.

Eric de Blois
21-01-16, 16:58
Vooreerst heb ik geen enkel probleem met dealen, want voor mij is drugshandel geen misdrijf. Ik vind het wel hypocriet dat met het gedogen van softdrugs dit strafbaar is. Natuurlijk mag de buurt geen overlast ondervinden als gevolg van de handel. Eigenlijk zouden ze een gezellig buurtwinkeltje moeten hebben, waar iedereen kan kopen. Geef die mensen de ruimte voor een toko op een industrieterrein, dan heeft de buurt nergens last van.


Het leveren van drugs en andere onverkwikkelijke zaken vanuit hun huis dicht bij de Vleutenseweg, leverde de nodige overlast in hun eigen straat op, omdat ze met dure auto's af en aan reden om bestellingen af te leveren.

Dat is nu raar. Er was sprake overlast omdat er 'met dure auto's af en aan gereden werd'. Dus dat was alles. Tja, dat heb je wanneer je aan een straat woont, waar auto's mogen rijden, dan komen er auto's langs. Ik zie toch liever dat deze mensen zich met handel bezighouden dan met stelen. Zeg maar dat de heren sucsesvolle ondernemers zijn. Juridisch ligt dat natuurlijk anders. Goed, de overheid gedoogd ook zaken die wettelijk verboden zijn, dus waarom zou je dan niet fijn mogen handelen in drugs? De staat wast crimineel geld wit, gedoogt softdrugs etc. Dus die handel in harddrugs kan er ook nog wel bij. Ik vind dealen ook zo'n naar woord. Het is gewoon handel.


Ze handelden volgens eigen zeggen allemaal apart in harddrugs als ze geld nodig hadden en dat deden ze pas vanaf september 2014 tot februari 2015, toen ze werden opgepakt.

Dat lijkt mij sterk als je rolexen en dure auto's hebt en pas net begonnen bent. Als er mensen zijn die zo graag willen snuiven of spuiten en een ander daar geld mee kan verdienen, zie ik het bezwaar niet zo. Ik vind de snuivers en spuiters eigenlijk erger dan de handelaren. De klanten zorgen er voor dat de handelaren hun waar kwijt kunnen. Als iemand zich kapot wil spuiten, moet hij dat maar zelf weten. De gevaren en risico's zijn genoeg bekend.

super ick
21-01-16, 18:42
Vooreerst heb ik geen enkel probleem met dealen, want voor mij is drugshandel geen misdrijf. Ik vind het wel hypocriet dat met het gedogen van softdrugs dit strafbaar is. Natuurlijk mag de buurt geen overlast ondervinden als gevolg van de handel. Eigenlijk zouden ze een gezellig buurtwinkeltje moeten hebben, waar iedereen kan kopen. Geef die mensen de ruimte voor een toko op een industrieterrein, dan heeft de buurt nergens last van.



Dat is nu raar. Er was sprake overlast omdat er 'met dure auto's af en aan gereden werd'. Dus dat was alles. Tja, dat heb je wanneer je aan een straat woont, waar auto's mogen rijden, dan komen er auto's langs. Ik zie toch liever dat deze mensen zich met handel bezighouden dan met stelen. Zeg maar dat de heren sucsesvolle ondernemers zijn. Juridisch ligt dat natuurlijk anders. Goed, de overheid gedoogd ook zaken die wettelijk verboden zijn, dus waarom zou je dan niet fijn mogen handelen in drugs? De staat wast crimineel geld wit, gedoogt softdrugs etc. Dus die handel in harddrugs kan er ook nog wel bij. Ik vind dealen ook zo'n naar woord. Het is gewoon handel.



Dat lijkt mij sterk als je rolexen en dure auto's hebt en pas net begonnen bent. Als er mensen zijn die zo graag willen snuiven of spuiten en een ander daar geld mee kan verdienen, zie ik het bezwaar niet zo. Ik vind de snuivers en spuiters eigenlijk erger dan de handelaren. De klanten zorgen er voor dat de handelaren hun waar kwijt kunnen. Als iemand zich kapot wil spuiten, moet hij dat maar zelf weten. De gevaren en risico's zijn genoeg bekend.

Nederland heeft verhoudingsgewijs de minste harddrugsgebruikers dus hoe krom het ook overkomt, het gedoogbeleid van softdrugs werkt niet meer harddrugs in de hand.

Harddrugs moeten verboden blijven en de handel moet aangepakt worden. Buurten lijden er onder en de handel is in handen van harde criminelen die tegenwoordig naast een schoolplein met kalashnikovs op elkaar schieten.