PDA

Bekijk Volledige Versie : Terror row sees France's justice minister Taubira quit



Oiseau
27-01-16, 18:26
http://www.thelocal.fr/userdata/images/article/w468/5a1fc4e513c98292516e8a84820426fa2bc51dea30764fc133 cca7e05a330b7f.jpg (http://www.thelocal.fr/20160127/french-justice-minister-christiane-taubira-resigns) French Justice Minister Christiane Taubira quits in terror row. Photo: AFP
Terror row sees France's justice minister Taubira quit Published: 27 Jan 2016 09:16 GMT+01:00
(http://www.thelocal.fr/20160127/french-justice-minister-christiane-taubira-resigns#)

France's Justice Minister Christiane Taubira quit the French government on Wednesday in opposition to a plan to strip dual nationals of French citizenship if they are convicted of terror offences.
Taubira's resignation was accepted by President François Hollande with immediate effect. She justified the decision by saying she was being "faithful" to her values.
The announcement, which may not come as a shock to many in French politics, was made in a statement from the Elysée on Wednesday morning.
"Madame Christiane Taubira, Minister of Justice presented her resignation to the President of the Republic on January 27th, who accepted it.

"They agreed on the need to terminate her functions at the time when the debate on the revision of the constitution opens at the National Assembly," the statement added.

Hollande's plan to change the constitution has proved divisive and controversial. (http://www.thelocal.fr/20160105/why-stripping-jihadists-of-french-passports-wont-work)

Taubira, one of the country's only high raking black politicians, has made it clear she was against Hollande's plan to strip dual nationals of French citizenship if they were found guilty of terror offences.

She was lambasted by the right for prematurely suggesting live on radio that Hollande had decided to ditch the plan. Opposition MPs, not for the first time, demanded that she resign over her show of dissent.

But Taubira, who was heralded for her role in pushing through a law to legalize gay marriage, took to Twitter on Wednesday morning, with a defiant message.

"Sometimes to resist means staying, sometimes resisting means leaving. Out of loyalty to oneself, to us," she wrote.


Parfois résister c'est rester, parfois résister c'est partir. Par fidélité à soi, à nous. Pour le dernier mot à l'éthique et au droit. ChT
— Christiane Taubira (@ChTaubira) January 27, 2016

http://www.thelocal.fr/20160127/french-justice-minister-christiane-taubira-resigns (https://twitter.com/ChTaubira/status/692259706572795905)

Eric de Blois
27-01-16, 18:34
Ze heeft er ook voor gezorgd dat het homohuwelijk in Frankrijk legaal is. Daar hoor ik je nooit over in positieve zin. Deugt Taubira nu wél, nu ze het opneemt voor rechten van terroristen?


Taubira (63) is het openlijk oneens met de plannen van de regering om veroordeelde terroristen met dubbele nationaliteit hun Franse staatsburgerschap af te pakken.

Bron : Trouw

Daar ging het je om.

Oiseau
27-01-16, 18:35
Hier in Nl zou een Marcouche of Abou eerder het tegenovergestelde doen en deze vrouw voor ondankbaar uitmaken.
Echt een wereldverschil. Echt onbetrouwbaar politici hebben we in onze midden ! ( ga wat anders doen als je geen principes en ballen hebt a 3ibad Allah)

Eric de Blois
27-01-16, 18:40
Hier in Nl zou een Marcouche of Abou eerder het tegenovergestelde doen en deze vrouw voor ondankbaar uitmaken.
Echt een wereldverschil. Echt onbetrouwbaar politici hebben we in onze midden ! ( ga wat anders doen als je geen principes en ballen hebt a 3ibad Allah)

Ah, je doet een beroep op loyaliteit met 'eigen volk'? Wat is er moreel onjuist aan terroristen die een dubbele nationaliteit hebben, het Franse staatsburgerschap af te nemen?

Ik zou zeggen welkom op nvvd, waar nog maar weinig moslims zich laten zien.

Oiseau
27-01-16, 18:53
Ze heeft er ook voor gezorgd dat het homohuwelijk in Frankrijk legaal is. Daar hoor ik je nooit over in positieve zin. Deugt ze nu wél?

Je redenatie deugt niet want in mijn belevenis heeft Frankrijk als staat geen geloof en dus homo's daar mogen hun trouw vinger ook in het gaatje van een ring stoppen.
Bovendien als de homo's niet in een Moskee zouden gaan trouwen dan doen ze maar en gaat mij zoiets niet opvallen.

Ja ze deugt want ze heeft ballen die jij niet hebt in alle opzichten. Je zou meer iets doen aan je gevoel van respecteren van rechten en integriteit van de ander die niet in jouw cultureel smaakspectrum past.. Trouwens veranderen van de spelregels door een rechtstaat is een teken van zwakte in deze.
Onder moeilijke omstandigheden juist moet het gevoel van rechtvaardigheid zege vieren, dat is Karakter.

Oiseau
27-01-16, 18:57
Ah, je doet een beroep op loyaliteit met 'eigen volk'? Wat is er moreel onjuist aan terroristen die een dubbele nationaliteit hebben, het Franse staatsburgerschap af te nemen?

Ik zou zeggen welkom op nvvd, waar nog maar weinig moslims zich laten zien.
Loyaliteit voor Rechtvaardigheid onder alle omstandigheden is jou vreemd. Trouwens het zijn kinderen van Maman La France en had ook Ma Nederland gekund.. Je moet gewoon eigen shit accepteren en niet elders willen dumpen.

Eric de Blois
27-01-16, 19:03
Je redenatie deugt niet want in mijn belevenis heeft Frankrijk als staat geen geloof en dus homo's daar mogen hun trouw vinger ook in het gaatje van een ring stoppen.
Bovendien als de homo's niet in een Moskee zouden gaan trouwen dan doen ze maar en gaat mij zoiets niet opvallen.

Dat Frankrijk een seculiere staat is, staat niet ter discussie. Wat mij opvalt is dat jij nu ineens met deze vrouw komt als voorbeeld voor iemand die principes heeft. Ze neemt het namelijk op voor rechten van terroristen. Toen Taubira het opnam voor het legaliseren van het homohuwelijk werd daar door jou geen positieve topic over gestart. Daarmee maak je dus een statement. Het is helemaal geen toeval dat uitgerekend een moslim het geweldig vind dat een zwarte minister opstapt uit protest tegen een wet die het mogelijk maakt terroristen hun staatsburgerschap af te pakken. Terreur is tegenwoordig vooral gelieerd aan de islam. En eh, over dat gegeven ga ik niet met jou discussiëren, want dat heeft niet zoveel zin. We vinden beiden iets anders, zullen we maar zeggen. Wat mij weinig overtuigd is je oprechtheid. Je hebt veel te zeggen over Wilders, nationalisme etc. Daar deugt volgens jou allenmaal niets van. Echter terrorisme is in mijn beleving toch wel een graadje erger dan nationalisme. Wilders mag van jou veroordeeld worden, maar zodra terroristen hun status gaat worden afgepakt srping jij voor hen op de bres. Iets met loyaliteit jegens het eigen volk misschien?

Eric de Blois
27-01-16, 19:22
Loyaliteit voor Rechtvaardigheid onder alle omstandigheden is jou vreemd.

Als bedoelt 'rechtvaardigheid' in de context van de islam is mij dat inderdaad vreemd. In jouw wereld wordt rechtvaardigheid louter gemeten langs islamitische normen. Ik ben loyaal aan mijn principes. Dat ben jij ook, maar onze principes zijn vermoedelijk niet op alle onderdelen compatibel. Rechtvaardig is trouwens ook heel subjectief. Je wou toch niet beweren dat 'rechtvaardigheid' zoals beschreven in de sharia geheel overkomt met de opvattingen over humanisme?

Samir75017
28-01-16, 00:43
Deugt Taubira nu wél, nu ze het opneemt voor rechten van terroristen?



Just shut it, you talk too much shit. All the time.

Samir75017
28-01-16, 01:30
If a terrorist wants to kill and die, will this measure prevent them from doing so ?

The goal is to revoke the French citizenship of criminals so they can be expelled to the country where their parents or grandparents were born. They're wrong because the country of origin will never accept a terrorist that was born and raised abroad. Those people were born and raised in France, they're French, why should another country deal with them ? That's a French problem. Why should Algeria accept Merah ? Why would Morocco accept Mohamed B. ?

The other goal is, in the mid/long-term, to extend this law to other types of crimes.

This measure creates two kinds of citizens. The French that can lose their citizenship and those that can't. The ones that are French, and the ones that are ..... not really French. The ones whose ID cards are like a driving licence with a penalty point system.

If you commit a crime, should you be doubly punished because you have 2 citizenships ? Shouldn't all citizens be equally treated ?

Taubira left. Not because she's defending the terrorists. But because she's got true left-wing values. And amending the French Constitution to adopt this law raises a lot of fundamental questions.

The last time France wanted to revoke citizenship was under the Vichy regime, and it was aimed at persecuting the Jews.