PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Rusland schendt luchtruim Turkije opnieuw'



Wizdom
30-01-16, 20:31
'Rusland schendt luchtruim Turkije opnieuw'


Gepubliceerd: 30 januari 2016 17:22

Laatste update: 30 januari 2016 20:05

Turkije heeft zaterdag de Russische ambassadeur op het matje geroepen nadat Rusland vrijdag het Turkse luchtruim geschonden zou hebben.

Volgens het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft het vliegtuig in het Engels en Russisch gewaarschuwd dat het het luchtruim binnenging, melden verschillende media. Verder noemt Rusland de claim van Turkije "propaganda", aldus AFP.

In een verklaring zegt Turkije dat dit een signaal is dat Rusland er op uit lijkt de situatie te willen doen escaleren. Turkse president Recep Tayyip Erdogan zegt dat er "consequenties zullen volgen, mocht Rusland de Turkse soevereiniteit blijven schenden".

De spanningen tussen Turkije en Rusland zijn hoog opgelopen nadat Turkije in november van vorig jaar een Russisch gevechtsvliegtuig, dat het Turkse luchtruim schond, neerschoot. Het vliegtuig had een Syrisch dorp aan de Turkse grens gebombardeerd.

Sancties

Rusland kondigde daarna economische sancties af tegen Turkije. De Russische overheid laat bijvoorbeeld vanaf 1 januari geen werk meer uitvoeren door Turkse ondernemingen in de bouw, in de toerisme- of in de dienstensector.

Jens Stoltenberg, secretaris-generaal van de NAVO, roept Rusland op om ''verantwoordelijk te handelen en het NAVO-luchtruim volledig te respecteren''. ''Eerdere incidenten hebben aangetoond hoe gevaarlijk dergelijk gedrag is'', zegt hij verder in een verklaring.

Stoltenberg vraagt Rusland alle nodige maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat dergelijke schendingen niet weer gebeuren. ''De NAVO is solidair met Turkije en steunt de territoriale integriteit van onze bondgenoot.''

Christen1
30-01-16, 23:02
Welnu, sinds Rusland eind september militair betrokken is geraakt bij het Syrische- of Amerikaanse conflict, krijgt het publiek filmpjes ná filmpjes te zien van aanvallen door Rusland op o.a. IS-stellingen. Maar ook oliekonvooien van Turkije òf IS worden flink geraakt, door Russische aanvallen. Foto’s en filmpjes op internet zijn daar het bewijs van. Dankbaar is Amerika niet. Het land, dat ook wel Uncle Sam wordt genoemd, is ironisch genoeg juist steeds kritischer naar Rusland toe. De manier van berichtgeving over Rusland evenals de anti-Rusland houding; liegen daar niet om.


Op 30 januari jongstleden schond Rusland het Turkse luchtruim, met een zogeheten multifunctionele Su-34 gevechtsvliegtuig. De Turken hebben de moderne jager niet neergehaald. In tegenstelling tot oktober 2015, toen haalden de Turken een oude Su-24 bommenwerper neer. Let wel: een bommenwerper, want westerse media wilden maar al te graag de lezer doen laten geloven dat het om een Russisch gevechtsvliegtuig ging. Wat uiterst opvallend is. De grote vraag blijft: waarom wilden westerse media de lezer doen geloven dat het toen om een gevechtsvliegtuig ging? De deelvraag luidt: En waarom haalde Turkije vandaag de geavanceerde en uiterst moderne Su-34 niet neer?

Wizdom
30-01-16, 23:55
Welnu, sinds Rusland eind september militair betrokken is geraakt bij het Syrische- of Amerikaanse conflict, krijgt het publiek filmpjes ná filmpjes te zien van aanvallen door Rusland op o.a. IS-stellingen. Maar ook oliekonvooien van Turkije òf IS worden flink geraakt, door Russische aanvallen. Foto’s en filmpjes op internet zijn daar het bewijs van. Dankbaar is Amerika niet. Het land, dat ook wel Uncle Sam wordt genoemd, is ironisch genoeg juist steeds kritischer naar Rusland toe. De manier van berichtgeving over Rusland evenals de anti-Rusland houding; liegen daar niet om.


Op 30 januari jongstleden schond Rusland het Turkse luchtruim, met een zogeheten multifunctionele Su-34 gevechtsvliegtuig. De Turken hebben de moderne jager niet neergehaald. In tegenstelling tot oktober 2015, toen haalden de Turken een oude Su-24 bommenwerper neer. Let wel: een bommenwerper, want westerse media wilden maar al te graag de lezer doen laten geloven dat het om een Russisch gevechtsvliegtuig ging. Wat uiterst opvallend is. De grote vraag blijft: waarom wilden westerse media de lezer doen geloven dat het toen om een gevechtsvliegtuig ging? De deelvraag luidt: En waarom haalde Turkije vandaag de geavanceerde en uiterst moderne Su-34 niet neer?

Meteen een 2e vliegtuig neerhalen na de 1ste lijkt me een groffe provocatie... Ik geloof dat de Turken eerst een serieuze protest willen laten horen voordat er weer een vliegtuig wordt neergehaald... Verder geloof ik dat dit een gevaarlijke ontwikkeling is... Ik hoop niet dat we met een nieuwe generatie 3e WWW leiders nu te kampen hebben want dat zou wel heel slecht nieuws betekenen....

Christen1
31-01-16, 00:12
Meteen een 2e vliegtuig neerhalen na de 1ste lijkt me een groffe provocatie... Ik geloof dat de Turken eerst een serieuze protest willen laten horen voordat er weer een vliegtuig wordt neergehaald... Verder geloof ik dat dit een gevaarlijke ontwikkeling is... Ik hoop niet dat we met een nieuwe generatie 3e WWW leiders nu te kampen hebben want dat zou wel heel slecht nieuws betekenen....


De Turkse F-16 maakt totaal geen kans tegen de Su-34. Het is te vergelijken met StormvogelsTelstar tegen Barcelona in de voetbalwereld. Ik merk ook dat journalisten dikwijls heel onwetend zijn als het over defensie en militair materiaal gaat, helaas. O ja, de Turkse F-16 is Telstar en De Su-34 is FC Barcelona met Messi als belangrijkste speler. De Su-34 kan manoeuvres maken die uitermate verbluffend zijn. Ook kan het gevechtstoestel als bommenwerper dienen, daarom staat het toestel ook bekend als zeer modern en geavanceerd. De raketten dat het toestel kan afschieten, komen precies aan en zeker niet onbelangrijk: vanuit een langere afstand dan de F-16. De SU-24 die de Turken wel neerhaalden was een oude bommenwerper, uit de jaren 70. Hoop dan ook dat het nu duidelijk is voor u.

Een oorlog tegen Rusland, is voor de Turken sterk af te raden. Rusland kan letterlijk binnen 5 minuten klaar zijn met Turkije, als Rusland onder meer de ballistische raketten voorziet van nucleaire kernkoppen. Ook zonder kernkoppen, is Rusland superieur. Rusland beschikt over het sterkste leger ter wereld.

Wizdom
31-01-16, 00:24
De Turkse F-16 maakt totaal geen kans tegen de Su-34. Het is te vergelijken met StormvogelsTelstar tegen Barcelona in de voetbalwereld. Ik merk ook dat journalisten heel onwetend zijn als het om defensie en militair materiaal gaat, helaas. O ja, de Turkse F-16 is Telstar en De Su-34 is FC Barcelona met Messi als belangrijkste speler. De Su-34 kan manoeuvres maken die uitermate verbluffend zijn. Ook kan het gevechtstoestel als bommenwerper dienen, daarom staat het toestel ook bekend als zeer modern en geavanceerd. De raketten die het toestel kan afschieten, komen precies aan en zeker niet onbelangrijk: vanuit een langere afstand dan de F-16. De SU-24 die de Turken wel neerhaalden was een oude bommenwerper, uit de jaren 70. Hoop dan ook dat het nu duidelijk is voor u.

Een oorlog tussen Rusland en Turkije is voor de Turken af te raden. Rusland kan letterlijk binnen 5 minuten klaar zijn met Turkije, als Rusland onder meer de ballistische raketten voorziet van nucleaire kernkoppen. Ook zonder kernkoppen, is Rusland superieur. Rusland beschikt over het sterkste leger ter wereld.

In deze wereld van Nucleair zullen er alleen maar verliezers zijn... Geen winnaars...

Christen1
31-01-16, 00:33
In deze wereld van Nucleair zullen er alleen maar verliezers zijn... Geen winnaars...


Daar heb je gelijk in. Hoewel bij een eventuele conventionele oorlog, zonder kernwapens, tussen Turkije en Rusland; maakt Turkije totaal geen kans.

Ibrah1234
31-01-16, 08:49
Rusland beschikt over het sterkste leger ter wereld.

Hoe kom je daar nu bij. Sinds het ineenstorten van de Sovjet-Unie zijn de militaire uitgaven teruggeschroefd. Het geeft nog minder uit aan defensie dan bijvoorbeeld Saoedi-Arabië. De onderliggende zwakke Russische economie kan zich ook helemaal geen sterk leger veroorloven.

Je kunt het Russisch militair apparaat absoluut niet meer vergelijken met die ten tijde van de koude oorlog.

Snap dat hele gedoe met Turkije niet zo. Ook boven Nederland wordt het luchtruim met enige regelmaat geschonden. Onlangs hebben Nederlandse F-16's van de Baltic Quick Reaction Force (gestationeerd in Polen) twee SU-34's onderschept.


https://youtu.be/-bNBSGVYERI

super ick
31-01-16, 16:55
Hoe kom je daar nu bij. Sinds het ineenstorten van de Sovjet-Unie zijn de militaire uitgaven teruggeschroefd. Het geeft nog minder uit aan defensie dan bijvoorbeeld Saoedi-Arabië. De onderliggende zwakke Russische economie kan zich ook helemaal geen sterk leger veroorloven.

Je kunt het Russisch militair apparaat absoluut niet meer vergelijken met die ten tijde van de koude oorlog.

Snap dat hele gedoe met Turkije niet zo. Ook boven Nederland wordt het luchtruim met enige regelmaat geschonden. Onlangs hebben Nederlandse F-16's van de Baltic Quick Reaction Force (gestationeerd in Polen) twee SU-34's onderschept.


https://youtu.be/-bNBSGVYERI

Turkije speelt een smerig dubbelspelletje.

Kopen olie van IS en bombarderen de Koerden. Russen bombarderen alles wat tegen Assad vecht. Ook de aanvoerlijnen van IS-olie naar Turkije .

Ibrah1234
31-01-16, 22:23
Turkije speelt een smerig dubbelspelletje.

Kopen olie van IS en bombarderen de Koerden. Russen bombarderen alles wat tegen Assad vecht. Ook de aanvoerlijnen van IS-olie naar Turkije .

Die kerels in de F16 zal het dun door de broek hebben gelopen zo dicht bij een SU-34. Voor zover dat mogelijk is in een drukpak. ;)

super ick
01-02-16, 08:45
De spanning neemt behoorlijk toe kan ik mij zo voorstellen. Zeker als je het signaal krijgt dat je locked bent.

Ik vind het lastig oordelen over wat de betere jager is. In dit geval was dat ook nutteloos. Die Rus was zich van geen kwaad bewust. De Turkse jager kreeg de order hem neer te halen. Andersom was het resultaat dus hetzelfde geweest.

Umarvlie
01-02-16, 08:45
Turkeije noch Rusland kan zich een oorlog veroorloven, om verschillende redenen dus zover gaat het niet komen.

super ick
01-02-16, 08:47
Turkeije noch Rusland kan zich een oorlog veroorloven, om verschillende redenen dus zover gaat het niet komen.

Dat is precies de reden waarom Turkije die jager uit de lucht schoot. Anders hadden ze dat nooit in hun hoofd gehaald.

Overigens zou het, gezien dergelijke acties, goed zijn Turkije per direct uit de NAVO te flikkeren. Het is een dictatuur geworden met een knettergekke dictator.
Strategische ligging is leuk maar ik zie Turkije eerder voor problemen zorgen.

H.P.Pas
01-02-16, 08:49
Turkeije noch Rusland kan zich een oorlog veroorloven, om verschillende redenen dus zover gaat het niet komen.

WO I kon niemand zich pemitteren; dat heeft ook niet geholpen.j

super ick
01-02-16, 08:56
WO I kon niemand zich pemitteren; dat heeft ook niet geholpen.j

Men vergist zich vaak aan het begin van het conflict. Of men weet niet wat men los maakt of men denkt dat e.e.a. zo gepiept is.
Rationeel gezien denk ik dat zowel Rusland als Turkije de gevolgen wel overziet. Men weet wat men los maakt en dat het niet zo gepiept is.

Wat tegen deze gedachte speelt is dat Rusland langzamerhand steeds armer aan het worden is en er een onberekenbare populaire dictator aan de macht is. Een goede combi om bovenstaande rationele redenen aan de laars te lappen.

You never know.

Umarvlie
01-02-16, 08:57
WO I kon niemand zich pemitteren; dat heeft ook niet geholpen.j

Er is natuurlijk altijd een (heel kleine) kans dat er iets mis gaat, Erdogan en Putin zijn beide onberekenbaar - maar de situarie is niet vergelijkbaar met die tijd.