PDA

Bekijk Volledige Versie : Iets positiefs te melden over Saudië Arabië : Palestijnse dichter hoeft niet meer gedood te worden



SportFreak
03-02-16, 09:36
Palestinian poet Ashraf Fayadh's death sentence quashed by Saudi court

Panel of judges downgrades punishment for apostasy conviction to eight years in prison and 800 lashes

A Saudi court has overturned the death sentence of a Palestinian poet accused of renouncing Islam, imposing an eight-year prison term and 800 lashes instead. He must also repent through an announcement in official media.

The decision by a panel of judges came after Ashraf Fayadh’s lawyer argued his conviction was seriously flawed because he was denied a fair trial. In a briefing on the verdict, Abdulrahman al-Lahem said the judgment revoked the death sentence but upheld that the poet was guilty of apostasy.

In a memo posted on Twitter, Lahem details Fayadh’s new punishment. He is sentenced to eight years in prison and 800 lashes, to be carried out on 16 occasions, and must renounce his poetry on Saudi state media.

Palestinian poet Ashraf Fayadh's death sentence quashed by Saudi court | World news | The Guardian (http://www.theguardian.com/world/2016/feb/02/palestinian-poet-ashraf-fayadhs-death-sentence-overturned-by-saudi-court)

Mark
03-02-16, 09:40
klinkt als een redelijke straf

super ick
03-02-16, 10:08
Ze worden mild daar.

Mark
03-02-16, 10:18
Ze worden mild daar.

zolang dichters gestraft worden zal je mij niet horen, stelletje useless hipsters.

super ick
03-02-16, 14:15
zolang dichters gestraft worden zal je mij niet horen, stelletje useless hipsters.

100 zweepslagen vind ik niet veel.

mark61
03-02-16, 18:42
Das positief, tenslotte is 800 zweepslagen nooit dodelijk :cheefbek:

Een totaal gestoord en gewelddadig land. Hoera, wat positief.

Mark
03-02-16, 19:00
Das positief, tenslotte is 800 zweepslagen nooit dodelijk :cheefbek:

Een totaal gestoord en gewelddadig land. Hoera, wat positief.

hey, rijmt dit??? zweepslagen!!!

oh wacht was gewoon twee keer hetzelfde woord

mark61
03-02-16, 19:08
hey, rijmt dit??? zweepslagen!!!

oh wacht was gewoon twee keer hetzelfde woord

Wa rijmt? :hihi:

Mark
03-02-16, 19:09
Wa rijmt? :hihi:

positief en positief, het leek bijna een soort van haiku! of een soort moderne rijmelarij

mark61
03-02-16, 19:36
positief en positief, het leek bijna een soort van haiku! of een soort moderne rijmelarij

Oh die twee boeksteunen :)

Charlus
03-02-16, 19:53
Op geloofsafval stelt de islam de doodstraf dus in orde. Hoogstens kan men zich afvragen of de strafvermindering verdedigbaar is.

super ick
03-02-16, 20:07
Das positief, tenslotte is 800 zweepslagen nooit dodelijk :cheefbek:

Een totaal gestoord en gewelddadig land. Hoera, wat positief.

Ik heb er eens een joetoepje over gezien. Het is nauwelijks slaan te noemen. Wellicht kan het verschillen per persoon.

800 'echte zweepslagen' zijn zowiezo dodelijk. Dan liggen je organen bloot omdat al het vlees weg is. Meestal worden die zweepslagen gegeven in fases. Dus hoezo niet humaan?

Charlus
03-02-16, 20:46
totaal gestoord en gewelddadigDe islam? SA praktiseert die. Vind je de zweepslagen gestoord en gewelddadig, de doodstraf of beide?

Charlus
03-02-16, 20:49
:hihi: SA is een probleem voor moderne moslims in dito landen en verlichte islambeschouwers.

Bofko
04-02-16, 04:46
verlichte islambeschouwers.

Die bestaan wel Charlus.

Charlus
04-02-16, 10:35
Ik begrijp je reactie niet. Ik zeg niet dat ze (verlichte islambeschouwers) niet bestaan. In mijn optiek een fundie-subcategorie. De groep valt samen met niet-moslims die het in volle ernst hebben over 'zich moslims noemend tuig' en 'nepmoslims'. Een spijkerhard beeld van wat islam en moslimschap horen te behelzen, onder bezwerend herhalen dat 'de islam' niet bestaat. SA en ISIS zijn pijnlijk, aardig om te zien welke uitwegen men kiest maar de vraag is waarom. Waarom zou ik er een probleem mee hebben dat zweepslagen en doodstraffen uitgedeeld worden en aanslagen gepleegd uit naam van de islam? In eerste instantie neem ik het ter kennisgeving aan. Sommige anderen niet: oe ah, heeft niets met de islam te maken, zich moslim noemend tuig.

Tomas
04-02-16, 11:20
Afgezien van de categorie polco niet-moslims, er is een fundamenteel verschil tussen christenen en moslims in dit geval. Christenen kennen ook wel het fenomeen 'Ja, maar dat zijn geen echte christenen'. Maar die doen dat ook duidelijk en categorisch voor en naar elkaar toe, door middel van duidelijk benoemde stromingen en afscheidingen. Een christen is vaak zelfverklaard katholiek, of gereformeerd, of wat dan ook. Moslims hebben dat minder, die zijn geen soeniet of sjiit, maar echte moslim, en die andere is nep. Dat heeft denk ik iets met de oema, het belang van de eenheid, te maken. Ook zo'n onmogelijk concept dat mede oorzaak is van veel ellende.

super ick
04-02-16, 11:21
Slavernij, zweepslagen, stokslagen, afhakken van ledematen en hoofden.

Heeft allemaal niets te maken met de islam.

mark61
04-02-16, 18:19
Ik heb er eens een joetoepje over gezien. Het is nauwelijks slaan te noemen. Wellicht kan het verschillen per persoon.

800 'echte zweepslagen' zijn zowiezo dodelijk. Dan liggen je organen bloot omdat al het vlees weg is. Meestal worden die zweepslagen gegeven in fases. Dus hoezo niet humaan?

:hihi:

Meestal zijn zweepslagen in SA echte. Heel af en toe neppe. Leeft die andere vent eigenlijk nog?

Charlus
05-02-16, 18:23
Leeft die andere vent eigenlijk nog?Hij is eigenlijk gewoon dood.

Bofko
08-02-16, 01:08
Ik begrijp je reactie niet. Ik zeg niet dat ze (verlichte islambeschouwers) niet bestaan. In mijn optiek een fundie-subcategorie. De groep valt samen met niet-moslims die het in volle ernst hebben over 'zich moslims noemend tuig' en 'nepmoslims'. Een spijkerhard beeld van wat islam en moslimschap horen te behelzen, onder bezwerend herhalen dat 'de islam' niet bestaat. SA en ISIS zijn pijnlijk, aardig om te zien welke uitwegen men kiest maar de vraag is waarom. Waarom zou ik er een probleem mee hebben dat zweepslagen en doodstraffen uitgedeeld worden en aanslagen gepleegd uit naam van de islam? In eerste instantie neem ik het ter kennisgeving aan. Sommige anderen niet: oe ah, heeft niets met de islam te maken, zich moslim noemend tuig.

Mijn reaktie is niet zo moeilijk begrijpbaar. Die gaat over goedbedoelende moslims.Probleem is dat vele goedbedoelende moslims denken dat als hun persoonlijke intentie een 2 miljard maal vermenigvuldigd wordt er een prachtig kalifaat zou kunnen ontstaan voor de gehele oemma.
ISIS toont aan tot welk een catastrofe persoonlijke goede bedoelingen gecombineerd met een gebrek aan maatschappelijke en menselijke kennis kan leiden.


Er is een totaal ontbreken aan elementaire sociologische en psychologische kennis in de Islam. Die religie heeft een gigantische hekel aan individu-overstijgende kennis. Sterker nog, dat soort kennis wordt als bedreigend gezien en daarmee gedemoniseerd.


Vele moslim-gelovigen kennen het verschil tussen theorie en praktijk van de Islam niet eens meer..........


'-ismes' worden beschouwd als een westerse non-religieuze uitvinding. Ik denk dat die 'ismes' de kern van de verlichting vormen. Ze overstijgen het persoonlijke absolutisme. 'Ismes' proberen , in al hun beperktheid,het gigantische verschil tussen goede persoonlijke bedoelingen en de praktische, maatschappelijke praktijk te vangen.

Bofko
08-02-16, 01:57
Afgezien van de categorie polco niet-moslims, er is een fundamenteel verschil tussen christenen en moslims in dit geval. Christenen kennen ook wel het fenomeen 'Ja, maar dat zijn geen echte christenen'. Maar die doen dat ook duidelijk en categorisch voor en naar elkaar toe, door middel van duidelijk benoemde stromingen en afscheidingen. Een christen is vaak zelfverklaard katholiek, of gereformeerd, of wat dan ook. Moslims hebben dat minder, die zijn geen soeniet of sjiit, maar echte moslim, en die andere is nep. Dat heeft denk ik iets met de oema, het belang van de eenheid, te maken. Ook zo'n onmogelijk concept dat mede oorzaak is van veel ellende.

Yep. Moslim-zijn in de huidige tijd is vaak nog veel meer een identiteit dan een geloof.Vooral in Europa.

Voor Europa pleit ik voor christendom als cultuur en voor islam als religie.

super ick
08-02-16, 08:37
:hihi:

Meestal zijn zweepslagen in SA echte. Heel af en toe neppe. Leeft die andere vent eigenlijk nog?

Ik weet niet welke je bedoelt.

super ick
08-02-16, 08:44
Ik begrijp je reactie niet. Ik zeg niet dat ze (verlichte islambeschouwers) niet bestaan. In mijn optiek een fundie-subcategorie. De groep valt samen met niet-moslims die het in volle ernst hebben over 'zich moslims noemend tuig' en 'nepmoslims'. Een spijkerhard beeld van wat islam en moslimschap horen te behelzen, onder bezwerend herhalen dat 'de islam' niet bestaat. SA en ISIS zijn pijnlijk, aardig om te zien welke uitwegen men kiest maar de vraag is waarom. Waarom zou ik er een probleem mee hebben dat zweepslagen en doodstraffen uitgedeeld worden en aanslagen gepleegd uit naam van de islam? In eerste instantie neem ik het ter kennisgeving aan. Sommige anderen niet: oe ah, heeft niets met de islam te maken, zich moslim noemend tuig.

Ik vind dat ook een verbazingwekkend fenomeen.

Zoals ik er tegenaan kijk meten die zich een bepaalde houding aan waardoor er niet meer objectief gekeken wordt. Nee alles moet en zal nooit de schuld zijn van de islam en we doen alles om dat recht praten.

Weet je wat ik grappig vond? Vorige week zag ik TV een groepje feministen tegen Wilders protesteren. Niet om zijn politieke standpunten, nee omdat hij beweerde dat blijf-van-mijn-lijfhuizen vol zaten met moslimvrouwen en dat er nog wel wat werk aan de winkel was om te zorgen voor gelijke rechten voor deze vrouwen. Of Wilders nu echt zo begaan is betwijfel ik maar daar gaat het hier niet om.
De feministen vonden niet dat dit niet waar was. Ze ontkenden het niet, ze hadden het er niet eens over. Ze waren daar omdat ze vonden dat Geert hun feminisme kaapte. Daar demonstreerden ze tegen. Dus eigenlijk wáren ze er niet voor het probleem dat zij voorstaan te bestrijden.

Ik vond het lachwekkend.

Slinger
08-02-16, 11:03
Ik vind dat ook een verbazingwekkend fenomeen.

Zoals ik er tegenaan kijk meten die zich een bepaalde houding aan waardoor er niet meer objectief gekeken wordt. Nee alles moet en zal nooit de schuld zijn van de islam en we doen alles om dat recht praten.

Weet je wat ik grappig vond? Vorige week zag ik TV een groepje feministen tegen Wilders protesteren. Niet om zijn politieke standpunten, nee omdat hij beweerde dat blijf-van-mijn-lijfhuizen vol zaten met moslimvrouwen en dat er nog wel wat werk aan de winkel was om te zorgen voor gelijke rechten voor deze vrouwen. Of Wilders nu echt zo begaan is betwijfel ik maar daar gaat het hier niet om.
De feministen vonden niet dat dit niet waar was. Ze ontkenden het niet, ze hadden het er niet eens over. Ze waren daar omdat ze vonden dat Geert hun feminisme kaapte. Daar demonstreerden ze tegen. Dus eigenlijk wáren ze er niet voor het probleem dat zij voorstaan te bestrijden.

Ik vond het lachwekkend.

Maar eigenlijk ben je het helemaal met ze eens, zo blijkt uit dit bericht.

mark61
08-02-16, 17:44
Ik weet niet welke je bedoelt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Raif_Badawi

super ick
08-02-16, 17:49
https://nl.wikipedia.org/wiki/Raif_Badawi

Pfff, die pa is ook een sympathiek figuur.

super ick
08-02-16, 17:51
Maar eigenlijk ben je het helemaal met ze eens, zo blijkt uit dit bericht.

Haal er maar uit wat je eruit wilt halen.

Succes ermee.

:zwaai:

Charlus
08-02-16, 18:13
Mijn reaktie is niet zo moeilijk begrijpbaar. Die gaat over goedbedoelende moslims.Probleem is dat vele goedbedoelende moslims denken dat als hun persoonlijke intentie een 2 miljard maal vermenigvuldigd wordt er een prachtig kalifaat zou kunnen ontstaan voor de gehele oemma.
ISIS toont aan tot welk een catastrofe persoonlijke goede bedoelingen gecombineerd met een gebrek aan maatschappelijke en menselijke kennis kan leiden.<...>
IS bestaat naar jouw mening uit overwegend goedbedoelende moslims? In het nieuws wordt IS consequent neergezet als terreurorganisatie. Kan nog steeds, goedbedoelende moslims die zich manifesteren als terroristen.

super ick
09-02-16, 06:59
IS bestaat naar jouw mening uit overwegend goedbedoelende moslims? In het nieuws wordt IS consequent neergezet als terreurorganisatie. Kan nog steeds, goedbedoelende moslims die zich manifesteren als terroristen.

Iedereen mag erbij. Dat is de goede bedoeling.

Als je niet mee wilt doen, tja......

mark61
09-02-16, 19:15
Pfff, die pa is ook een sympathiek figuur.

Ja lekkere vent is dat.