PDA

Bekijk Volledige Versie : PvdA-voorman vindt Wilders gevaarlijk



Umarvlie
09-02-16, 09:27
DEN HAAG - De voorzitter van de PvdA, Hans Spekman, vindt dat PVV-leider Geert Wilders democratie en rechtsstaat in gevaar brengt. Wilders oproep om in verzet te komen tegen asielzoekerscentra, haalt volgens Spekman "de geest uit de fles".

De sociaaldemocratische voorman zegt dat in de NRC. De krant sprak met Spekman in verband met het 70-jarig bestaan van zijn partij. De PvdA-voorman laakt ook de voorspelling van Wilders dat er een revolte komt, mocht zijn partij de grootste worden en niemand met hem wil samenwerken.

Spekman zegt in de krant dat er veel te nuchter is gereageerd op de woorden van Wilders. "Die opmerking over 'revolte' is een heel domme, onverstandige uitspraak." De PvdA-voorzitter wil dat Wilders zijn woorden terugneemt: "De geest moet terug in de fles, en daar heeft Wilders een rol in."

Wilders reageerde dinsdagochtend via Twitter: "Eerst ons land naar de afgrond brengen en dan zeggen dat ík een gevaar ben? #niksgeleerdvanpimfortuyn."

Spekman toont zich ook bezorgd over de incidenten rond inspraakavonden over asielzoekerscentra. Hij ziet levensgevaarlijke ontwikkelingen: "Er worden milities opgericht in het land om samen, in hetzelfde outfit, op vergaderingen te voorkomen dat mensen kunnen spreken." De bedreigingen van raadsleden en wethouders raken de democratische besluitvorming, aldus de PvdA'er.

Spekman voelt niets voor een quotum voor asielzoekers. Hij wijst dit mogelijke noodscenario in de vluchtelingencrisis af en noemt het fout. "Je kunt niet tegen mensen die vluchten voor oorlog en geweld zeggen: jij ineens niet." Volgens hem is het niet meer dan een maatregel voor de schijn.

(Bron: Telegraaf)

super ick
09-02-16, 10:40
Ik vind Spekman een groter gevaar met zijn 'nivelleren is een feest'.

Soldim
09-02-16, 10:48
Ik vind Spekman een groter gevaar met zijn 'nivelleren is een feest'.

Ik heb niet zoveel met Spekman; maar hij staat in mijn achting mijlen ver boven Wilders.

Mark
09-02-16, 11:01
Ik vind het gevaarlijk dat blijkbaar de mening van de bevolking en de regerende partijen zover uit elkaar ligt dat op dit moment in de peilingen de regering slechts 18% van de stemmers vertegenwoordigt.

Eke
09-02-16, 11:02
Ik deel die bezorgdheid van Spekman.

Geert Wilders moet die boodschap niet persoonlijk aantrekken maar wel kijken naar de invloed die zijn uitspraken op de democratie hebben !

Getsiederrie...milities met zelfde pakjes aan. Waar zijn we mee bezig, jongens.

Asielzoekers...niemand heeft erom gevraagd. De asielaanvragers ook niet..om die verwoestende oorlog !!!!
Dus...wat doe je dan als de buurlanden overstromen qua aantallen ? Nou ?

Eke
09-02-16, 11:09
TOEGEVOEGD : de meerderheid aan de macht....:cheefbek:

Democratie is geen populariteitswedstrijd
door Ian Buruma


:https://www.nrc.nl/handelsblad/2016/02/06/democratie-is-geen-populariteitswedstrijd-1588633

Soldim
09-02-16, 12:16
in de peilingen

Ik hecht niet zoveel waarde aan peilingen; de dag voor de vorige 2e kamer verkiezingen hadden de PvdA en VVD samen ook maar een 45 zetels, ipv een meerderheid. Schijnbaar hebben vooral PVV stemmende tokkies tijd om aan peilingen mee te doen.

Umarvlie
09-02-16, 12:35
Ik hecht niet zoveel waarde aan peilingen; de dag voor de vorige 2e kamer verkiezingen hadden de PvdA en VVD samen ook maar een 45 zetels, ipv een meerderheid. Schijnbaar hebben vooral PVV stemmende tokkies tijd om aan peilingen mee te doen.

Inderdaad, de enige betrouwbare peiling zijn de verkiezingen zelf.

Umarvlie
09-02-16, 13:33
Wilders: bij kogel van links, is die van PvdA

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders heeft dinsdag fel gereageerd op de kritiek van PvdA-voorman Hans Spekman. Volgens Wilders demoniseert de PvdA hem nu zoals eerder Pim Fortuyn: ,,Als die kogel van links komt dan weet heel Nederland dat aan de zijkant de letters PvdA staan geschreven'', zei hij tegen BNR nieuwsradio.

Eerder dinsdag had Wilders al op Twitter gereageerd: ,,Eerst ons land naar de afgrond brengen en dan zeggen dat ík een gevaar ben? #niksgeleerdvanpimfortuyn.'' Volgens hem heeft Spekman niets geleerd van het verleden.

De PvdA-voorzitter vindt dat Wilders democratie en rechtsstaat in gevaar brengt. Wilders' oproep om in verzet te komen tegen asielzoekerscentra, haalt ,,de geest uit de fles'', aldus de sociaaldemocratische voorman in de NRC.

(Bron: Telegraaf)

Ja ja .. en als de kogel van rechts komt heeft dat niets met Wilders te maken natuurlijk....

JaquesDeMolay
09-02-16, 14:28
Geert Wilders is niet het probleem. Geert Wilders is het gevolg...


Gebeurd wel vaker dat mensen oorzaak en gevolg omdraaien.

super ick
09-02-16, 15:20
Geert is handig in een gat gesprongen. Een gat dat is ontstaan door ontkenning, onder het kleed vegen en politieke correctheid.

Tomas
09-02-16, 15:22
En niet te vergeten xenofobie en racisme.

Ibrah1234
09-02-16, 15:37
En niet te vergeten xenofobie en racisme.

Frits Bolkestein was op inhoud niet zoveel anders dan Wilders of Fortuyn maar hij sprak met een hete aardappel in de mond en in driedelig grijs gold hij als gerespecteerd politicus.

Tomas
09-02-16, 16:00
Gotja, dat was me helemaal ontschoten toen ik dat opschreef.

The_Grand_Wazoo
09-02-16, 16:02
Maar wat is die oorzaak dan?

Een gat ontstaan door ontkenning, onder het kleed vegen en politieke correctheid vind ik te nietszeggend. Wat werd onder het kleed geveegd? En daarnaast, gedurende de verzuiling werd niet anders gedaan dan onder kleden geschoven; de hele politiek vond plaats in achterkamertjes. Dus het is niet alleen de politiek die is gewijzigd. De samenleving is gewijzigd, individualisering, ontkerstening, enorme, niet voor te stellen en wereldwijd nog altijd ongeevenaarde, welvaartsgroei (die vanaf ca. halverwege de 70-er jaren misschien alleen in stand heeft kunnen blijven door het oprekken van de kredietfaciliteiten) het lijken mij allemaal factoren te jn en een aantal ervan wellicht van veel grotere invloed dan het gekonkel van de hedendaagse politieke elite.

Speculatieve voorzet: een brisante mix van een langzaam indalend besef dat de vette jaren definitief voorbij zijn, verregaand individualisme en een samenhangende erosie van autoriteit en de gedachte van het recht op geluk gepaard aan een wens tot directe behoeftebevrediging (en aangezien beschaving nog wel eens wordt gedefinieerd als het vermogen tot het uitstellen van de directe behoefte, dus een afname van beschaving).

The_Grand_Wazoo
09-02-16, 16:07
Frits Bolkestein was op inhoud niet zoveel anders dan Wilders of Fortuyn maar hij sprak met een hete aardappel in de mond en in driedelig grijs gold hij als gerespecteerd politicus.

Maar Bolkenstein deed iets wat Fortuyn in veel mindere en Wilders al helemaal niet doet: het leveren van een analyse en een deugdelijke argumentatie. Je kon het al dan niet met hem eens zijn, maar door zijn toon bleef het beschaafd. Je kon met hem in debat. Dat is met Wilders volstrekt onmogelijk. Hij stelt dingen en wie het niet met hem eens is, die krijgt de wind van voren.

mark61
09-02-16, 18:01
de voorspelling van Wilders dat er een revolte komt, mocht zijn partij de grootste worden en niemand met hem wil samenwerken.

Hij gaat dreigen. Hij gaat de Sturmabteilung inzetten?

mark61
09-02-16, 18:01
Ik vind Spekman een groter gevaar met zijn 'nivelleren is een feest'.

Sorry, maar je bent niet wijs.

mark61
09-02-16, 18:02
Ik vind het gevaarlijk dat blijkbaar de mening van de bevolking en de regerende partijen zover uit elkaar ligt dat op dit moment in de peilingen de regering slechts 18% van de stemmers vertegenwoordigt.

De vraag is wie er gevaarlijk is.

Die 'peilingen' zijn onzinnig. Enerzijds omdat ze niet voldoen aan de eisen van representativiteit; anderszijds omdat tussentijds mensen een hoop kankeren, en in het stemhokje toch maar gewoon aan hun portemonnee denken.

mark61
09-02-16, 18:04
Geert is handig in een gat gesprongen. Een gat dat is ontstaan door ontkenning, onder het kleed vegen en politieke correctheid.

Een gat gevuld met hysterische, kwaadaardige nitwits. Ontkenning van wat? Onder het kleed vegen van wat? Welke politieke correctheid?

Tis allemaal geklets.

mark61
09-02-16, 18:11
Speculatieve voorzet: een brisante mix van een langzaam indalend besef dat de vette jaren definitief voorbij zijn, verregaand individualisme en een samenhangende erosie van autoriteit en de gedachte van het recht op geluk gepaard aan een wens tot directe behoeftebevrediging (en aangezien beschaving nog wel eens wordt gedefinieerd als het vermogen tot het uitstellen van de directe behoefte, dus een afname van beschaving).

Plus angst voor de globalisering. De wereld was altijd ver weg, en Nederland kon, dacht men, bestaan zonder zich met de wereld te bemoeien.

Verder zijn we zo rijk dat de meerderheid nu voelt iets te verliezen te hebben. Vroeger hadden de meerderheid iets te winnen.

Simpel gezegd: zodra arbeiders niet meer strijden voor meer (omdat ze te weinig hebben), maar willen behouden wat ze hebben (omdat ze tot de middenklasse zijn gaan behoren), en de welvaartsgroei stopt, dan breekt de pleuris uit.

Ik vind het 'eng' dat we blijkbaar de top van de welvaart hebben bereikt, in 2008 ofzo? Niet op zich, maar omdat dat botst met het algemeen aanvaarde en aangemoedigde idee van eeuwige groei.

Dat is een fundamentele verandering; we moeten gaan wennen aan minder. Wanneer ging dat ooit goed?

mark61
09-02-16, 18:14
Maar Bolkenstein deed iets wat Fortuyn in veel mindere en Wilders al helemaal niet doet: het leveren van een analyse en een deugdelijke argumentatie.

Bolkestein sloeg ook al wartaal over 'duh islam' uit, alleen luisterde toen nog niemand.

En het was inderdaad natuurlijk in driedelig krijtstreep grijs. Dat scheelt :)

super ick
10-02-16, 07:05
Sorry, maar je bent niet wijs.

Ik heb de paardelul eens aangehoord in een interview waarin hij de vrije teugel kreeg. Als die het voor het zeggen krijgt dan ga ik morgen op de bank liggen en kom ik er niet meer van af. Die wil de boodschappen in de supermarkt nog inkomensafhankelijk maken.

Kim Jung is er niets bij.

super ick
10-02-16, 07:08
Een gat gevuld met hysterische, kwaadaardige nitwits. Ontkenning van wat? Onder het kleed vegen van wat? Welke politieke correctheid?

Tis allemaal geklets.

Die discussie is uitentreure gevoerd. Die hoeft niet over.

Alle PVV stemmers zijn dom. Fortuijn en Wilders waren kwaadaardig. Bolkestein niet goed wijs of immoreel varken.
Doorlopen mensen.

Over de opmerking van Sturmtroepen gesproken......... Volgens mij heeft dat AFA-tuig veel meer uitgevreten. Die zijn beter vertegenwoordigd dan extreem rechts.

Bart.NL
10-02-16, 08:05
Een gat gevuld met hysterische, kwaadaardige nitwits. Ontkenning van wat? Onder het kleed vegen van wat? Welke politieke correctheid?

Tis allemaal geklets.

Dat is in ieder geval niet politiek correct taalgebruik.

Ibrah1234
10-02-16, 08:49
Een linkse werkschuwe nozem met een door zijn oma gebreide trui op een Zündapp brommer. Het enige geld wat hij ooit heeft ontvangen was waarschijnlijk zakgeld van zijn moeder.

Als dat tuig het voor het zeggen krijgt kun je wel stoppen met werken.

Mark
10-02-16, 08:56
Plus angst voor de globalisering. De wereld was altijd ver weg, en Nederland kon, dacht men, bestaan zonder zich met de wereld te bemoeien.

Verder zijn we zo rijk dat de meerderheid nu voelt iets te verliezen te hebben. Vroeger hadden de meerderheid iets te winnen.

Simpel gezegd: zodra arbeiders niet meer strijden voor meer (omdat ze te weinig hebben), maar willen behouden wat ze hebben (omdat ze tot de middenklasse zijn gaan behoren), en de welvaartsgroei stopt, dan breekt de pleuris uit.

Ik vind het 'eng' dat we blijkbaar de top van de welvaart hebben bereikt, in 2008 ofzo? Niet op zich, maar omdat dat botst met het algemeen aanvaarde en aangemoedigde idee van eeuwige groei.

Dat is een fundamentele verandering; we moeten gaan wennen aan minder. Wanneer ging dat ooit goed?

Het percentage niet-westerse allochtonen in Nederland is gegroeid van 1% in de jaren 70 naar 10% in 2003 en de verwachting is dat dat uiteindelijk naar 20% gaat. Ik denk dat de psychologie van die getallen en de zichtbaarheid (zeker met concentraties in grote steden) een psychologisch effect heeft dat leidt tot noodzaak van meer nationalisme en Wilders speelt daar op in.

Ik begrijp niet goed waarop jij de stelling baseert dat 2008 het hoogtepunt was en dat we nu moeten wennen aan minder. De economie en techniek blijft zich ontwikkelen en het welvaart niveau zal ook blijven stijgen, voorlopig wat langzamer dan in de jaren 90 maar er zijn nog grote stappen te maken met effectiever werken, digitisering, robots etc waardoor we nog steeds een grotere mate van welvaart voor grotere gedeeltes van de bevolking zullen krijgen.

Ik heb niet het idee dat Wilders stemmers door economie getriggerd worden, immers de komende 2 jaar zal de economie weer groeien, de belastingen gaan omlaag en de werkeloosheid ook.

H.P.Pas
10-02-16, 10:55
Het percentage niet-westerse allochtonen in Nederland is gegroeid van 1% in de jaren 70 naar 10% in 2003 en de verwachting is dat dat uiteindelijk naar 20% gaat Ik denk dat de psychologie van die getallen en de zichtbaarheid (zeker met concentraties in grote steden) een psychologisch effect heeft dat leidt tot noodzaak van meer nationalisme en Wilders speelt daar op in.



Dan zou je verwachten dat hij dáár hoog scoort waar die zichtbaarheid het grootst is.
Ik haal het er niet echt uit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid#/media/File:Pvv.png).
In Zwitserland scoort de SVP, de partij die 'massa-immigratie' en 'Überfremdung' als hoofdthema heeft, veruit het slechtst is de grotere steden, dwz daar waar zich deze rampen aan het voltrekken zouden zijn.

Soldim
10-02-16, 11:05
Dan zou je verwachten dat hij dáár hoog scoort waar die zichtbaarheid het grootst is.
Ik haal het er niet echt uit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid#/media/File:Pvv.png).
In Zwitserland scoort de SVP, de partij die 'massa-immigratie' en 'Überfremdung' als hoofdthema heeft, veruit het slechtst is de grotere steden, dwz daar waar zich deze rampen aan het voltrekken zouden zijn.

Persoonlijk durf ik dan altijd een beetje te denken dat het de bekrompen geesten zijn, die op het platteland achter gebleven zijn :hihi:

H.P.Pas
10-02-16, 11:21
Persoonlijk durf ik dan altijd een beetje te denken dat het de bekrompen geesten zijn, die op het platteland achter gebleven zijn :hihi:

Dat is politiek uitermate incorrect. :student:

Mark
10-02-16, 12:28
Dan zou je verwachten dat hij dáár hoog scoort waar die zichtbaarheid het grootst is.
Ik haal het er niet echt uit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid#/media/File:Pvv.png).
In Zwitserland scoort de SVP, de partij die 'massa-immigratie' en 'Überfremdung' als hoofdthema heeft, veruit het slechtst is de grotere steden, dwz daar waar zich deze rampen aan het voltrekken zouden zijn.

Dat hoeft natuurlijk niet per se.

Iemand die in een "blank" dorp woont en ziet hoe de samenstelling van de bevolking verandert in de grote steden krijgt een soort van angst dat dit ook ben "hen" gaat gebeuren.

In de grote steden maken autochtonen sowieso een lager percentage uit van de bevolking dus hoeveel mensen zullen dan op wilders stemmen in de stad.

super ick
10-02-16, 14:00
Dan zou je verwachten dat hij dáár hoog scoort waar die zichtbaarheid het grootst is.
Ik haal het er niet echt uit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid#/media/File:Pvv.png).
In Zwitserland scoort de SVP, de partij die 'massa-immigratie' en 'Überfremdung' als hoofdthema heeft, veruit het slechtst is de grotere steden, dwz daar waar zich deze rampen aan het voltrekken zouden zijn.

IK heb jaren in Rotterdam gewerkt en gesport. Middenin de slechtste buurt.

Mensen van buiten Rotterdam reageerden altijd ongeloofwaardig als ik het zei. Iets in de trant van 'hoe overleef je daar in godsnaam' terwijl ik er zelf nooit onder gebukt ging.

Soldim
10-02-16, 15:05
Een linkse werkschuwe nozem met een door zijn oma gebreide trui op een Zündapp brommer. Het enige geld wat hij ooit heeft ontvangen was waarschijnlijk zakgeld van zijn moeder.

Als dat tuig het voor het zeggen krijgt kun je wel stoppen met werken.

Toch niet echt een zegen denk ik, die onderbuik van je.

H.P.Pas
10-02-16, 15:28
Zündapp brommer
Die was 250 gulden duurder dan een Puch. Onverwerkt jeugdtrauma ?

H.P.Pas
10-02-16, 15:34
Dat hoeft natuurlijk niet per se.



Het zou je aanname wel een stuk plausibeler maken.

H.P.Pas
10-02-16, 15:35
IK heb jaren in Rotterdam gewerkt en gesport. Middenin de slechtste buurt.

Mensen van buiten Rotterdam reageerden altijd ongeloofwaardig als ik het zei. Iets in de trant van 'hoe overleef je daar in godsnaam' terwijl ik er zelf nooit onder gebukt ging.

Koren op mijn molen.
:slaap: Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen, dat ik denk dat je je postuur mee hebt.

Ibrah1234
10-02-16, 15:40
Die was 250 gulden duurder dan een Puch. Onverwerkt jeugdtrauma ?

Nee, nooit een brommer gehad. ;)

super ick
10-02-16, 16:54
Die was 250 gulden duurder dan een Puch. Onverwerkt jeugdtrauma ?

Ben jij mal?

Een Puch was rond de 1.000 een Zundapp twee keer zo duur!

super ick
10-02-16, 17:03
Koren op mijn molen.
:slaap: Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen, dat ik denk dat je je postuur mee hebt.

Ik denk eerder dat het komt omdat ik met iedereen contact heb gelegd. Zo voetbalde ik een paar keer per week s 'avonds met die gasten. Een deel van hen heb ik getraind en die zie ik nu nog wel eens. Die hebben dat ook gezegd. 'Jij was een van de weinigen die met ons meedeed en met ons sprak'.

Denk dat het respect uit alle twee voortkomt.

Waar ik nu woon klaagden de bewoners over overlast. In de buurt hingen jongelui rond. die trokken stenen uit de stoep en gooiden die in de sloot en maakten herrie. Mensen gingen er een straatje voor om en irriteerden zich eraan terwijl er daadwerkelijk nooit iemand geïntimideerd werd voelden ze zich wel onveilig.
Een normaal gesprek deed wonderen. Gewoon aanspreken op gedrag. Alle jongens en meisjes kwamen uit de buurt. Het werden natuurlijk niet op slag koorknaapjes maar het ergste was wel over.

Als mensen er met een wijde boog omheen lopen dan wordt het van kwaad tot erger. Ze zien niemand en niemand zegt er iets van. Het zijn pubers. Daar moet je mee in contact blijven.

mark61
10-02-16, 19:49
Het percentage niet-westerse allochtonen in Nederland is gegroeid van 1% in de jaren 70 naar 10% in 2003 en de verwachting is dat dat uiteindelijk naar 20% gaat. Ik denk dat de psychologie van die getallen en de zichtbaarheid (zeker met concentraties in grote steden) een psychologisch effect heeft dat leidt tot noodzaak van meer nationalisme en Wilders speelt daar op in.

Ik geloof dat niet, omdat het alleen over Marokkanen / moslims gaat. Niet over de andere helft van de allochtonen. Je hoort nooit (meer) iemand over Surinamers. Of over Chinezen. In any case is het % nu iets van 12%, waarvan de helft Turken en Marokkanen. En eigenlijk denkt niemand bij 'moslims' ooit aan Iraniërs of Irakezen. Afgezien van immigratie, zoals nu misschien even, denk ik niet dat het naar 20% gaat. Wie beweert dat, en op grond van wat?

Het is wel zo dat er een link is (gelegd) tussen moslims in Nederland en heisa in het Midden-Oosten. Maar op zich heeft dat bitter weinig met elkaar te maken, behalve dan 100 man in Syrië nu.


Ik begrijp niet goed waarop jij de stelling baseert dat 2008 het hoogtepunt was

Eh, op de feiten? Het is geen stelling, het is een constatering.


Zelfs in Spanje daalden de lonen niet zo hard als in Nederland

Sinds midden 2010 daalde het gemiddelde reële uurloon in Nederland met bijna 6 procent. Alleen in Griekenland en Portugal daalden de lonen harder.

https://nrccarriere.nl/artikelen/zelfs-in-spanje-daalden-de-lonen-niet-zo-hard-als-in-nederland/

http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/84862C49-4EB7-4663-9238-2CDB53AD5039/0/2013040101nesg1.gif

CBS - Beschikbaar inkomen van huishoudens daalt met 2,4 procent - Artikel (http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/inkomen-bestedingen/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-04-01-01-ne-s.htm)

Nederland is sinds 2008 armer geworden. Het BNP zal wel doen; de CAO's die de laatste jaren zijn afgesloten voorzien in reële loonsverlagingen, is je dat niet opgevallen? De percentages loonstijging zijn lager dan de inflatie.


De economie en techniek blijft zich ontwikkelen en het welvaart niveau zal ook blijven stijgen, voorlopig wat langzamer dan in de jaren 90 maar er zijn nog grote stappen te maken met effectiever werken, digitisering, robots etc waardoor we nog steeds een grotere mate van welvaart voor grotere gedeeltes van de bevolking zullen krijgen.

Huh? Die processen leiden tot meer werkloosheid, dus grotere armoede. Jij bekijkt het van de kant van de 1%.


Ik heb niet het idee dat Wilders stemmers door economie getriggerd worden, immers de komende 2 jaar zal de economie weer groeien, de belastingen gaan omlaag en de werkeloosheid ook.

Jij denkt echt in termen van het BNP, niet in termen van wat mensen verdienen. Het geval wil namelijk dat de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt. Jij zit aan de goede kant, dus jou valt dat blijkbaar niet op.

mark61
10-02-16, 19:51
Dan zou je verwachten dat hij dáár hoog scoort waar die zichtbaarheid het grootst is.
Ik haal het er niet echt uit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid#/media/File:Pvv.png).

Ik zie wel een correlatie met armoede / arme streken.

mark61
10-02-16, 19:53
Een linkse werkschuwe nozem met een door zijn oma gebreide trui op een Zündapp brommer. Het enige geld wat hij ooit heeft ontvangen was waarschijnlijk zakgeld van zijn moeder.

Als dat tuig het voor het zeggen krijgt kun je wel stoppen met werken.

Godallemachtig. VVD-onderbuik 1965.

mark61
10-02-16, 19:54
angst

Zeg ik. Irreële gevoelens.

mark61
10-02-16, 19:56
Wat deed een Kreidler eigenlijk?

super ick
10-02-16, 20:33
Wat deed een Kreidler eigenlijk?

Dat was de duurste. Die koste nog net iets meer dan een Zundapp.

Ik weet het nog precies. Mijn ouders hadden het niet breed en mijn vader zei dat hij op tafel zou leggen wat ik op tafel kon leggen voor de aankoop van een brommer als ik 16 werd.
Destijds zette iedere wijk zijn grove vuil op een vaste avond in de maand op de stoep. Ik wist de data uit mijn hoofd. Ik concentreerde mij op metalen. Vooral rood koper uit elektromotoren, kabels en die oude verwarmingsketels. Pampers had destijds een actie voor gratis luiers. Die bonnen zaten op de doos waar die dingen in zaten. Laten mensen die dozen nu net gebruiken om de oude kranten in te doen en veel van die bonnen zaten er nog gewoon op. Bergen luiers bestelde ik en die gingen voor de halve prijs naar tantes en buurvrouwen.

Wij naar de fietsenmaker, 1 weekje voor ik 16 werd. Mijn vader dacht hooguit aan de Puch want die koste hem 500. De andere 500 moest ik ophoesten. Ik zie nog zijn gezicht toen ik naar achter in de winkel liep waar de Kreidlers stonden. :hihi:
Ik heb die brommer zelf betaald en hield er nog dik geld aan over. Echt, het geld lag destijds op straat.
Oude brommers als Mobylette en Sparta werden zo bij het vuil gezet als er een nieuwe werd aangeschaft. Het kwam regelmatig voor dat je er zo op weg kon rijden! Opknappen en verkopen dus.

Ik heb nu soms nog de neiging als ik ergens een berg rotzooi zie liggen om erin te neuzen.

mark61
10-02-16, 20:45
:hihi:

Ik verkocht die oude kranten aan een buurman die bij de veiling werkte. Moest je ze alleen even netjes openslaan en opstapelen :)

The_Grand_Wazoo
10-02-16, 20:53
Tjee, ik mis die ondernemers zin. Ik zie het gewoon niet. Ben maar het beste af als loonslaaf.

Heb me suf gewerkt in de kassen. Verlang daar nog wel eensnaarterug. Gewoon lekker blik op oneindig kunnen zetten en lekker door handarbeiden.

mark61
10-02-16, 22:29
Tjee, ik mis die ondernemers zin. Ik zie het gewoon niet. Ben maar het beste af als loonslaaf.

Heb me suf gewerkt in de kassen. Verlang daar nog wel eensnaarterug. Gewoon lekker blik op oneindig kunnen zetten en lekker door handarbeiden.

Jah, als dat beter betaalde vond ik dat ook best. Wel zonder chemicaliën s.v.p.

Mark
10-02-16, 22:33
ik had gewoon een honda - MB

Mark
10-02-16, 22:33
kreidler en zundap dat waren al fossielen voor mij
puch voor homos

mark61
10-02-16, 23:26
Tomos voor neppers.

super ick
11-02-16, 06:43
Tjee, ik mis die ondernemers zin. Ik zie het gewoon niet. Ben maar het beste af als loonslaaf.

Heb me suf gewerkt in de kassen. Verlang daar nog wel eensnaarterug. Gewoon lekker blik op oneindig kunnen zetten en lekker door handarbeiden.

Volgens mij zoeken ze nog mensen.

Ik heb datzelfde gevoel alleen dan in een buitenbaantje. Boswachter ofzo.

super ick
11-02-16, 06:43
ik had gewoon een honda - MB

De beste Japanner.

The_Grand_Wazoo
11-02-16, 07:06
Ik een Suzuki. Was niet zo heel goed.

Charlus
11-02-16, 10:06
niet zo heel goed= goed?

Soldim
11-02-16, 11:16
ik had gewoon een honda - MB

De opvolgeners noemden wij MT-plastic -- tot verontwaardiging van de bezitters.

Ik ging gewoon op de fiets :ego:

The_Grand_Wazoo
11-02-16, 11:41
= goed?

= niet heel erg goed.

Rij eigenschappen: goed.
Onderhoudsgevoeligheid: hoog
Onderhoudsgemak: laag

Resultaat: niet heel erg goed.

Mark
11-02-16, 12:14
De opvolgeners noemden wij MT-plastic -- tot verontwaardiging van de bezitters.

Ik ging gewoon op de fiets :ego:

? MT en MB waren gewoon twee aparte modellen ))

Eric de Blois
12-02-16, 06:19
Katwijkse PvdA-politicus op matje na Wilders-tweets

Bron : Trouw (http://%3Cem%3E%3Cstrong%3Etrouw%3C/strong%3E%3C/em%3E) - ANP - 11 februari 2016

https://pbs.twimg.com/profile_images/743203621/WP_lach_kl__400x400.jpg

De landelijke PvdA roept de voorzitter van de partijafdeling in Katwijk op het matje. Willem den Hertog schreef op Twitter een doodsverwensing aan het adres van politicus Geert Wilders. De afdeling Katwijk distantieert zich van de uitspraak en komt later later vanmiddag bijeen in spoedberaad.

Den Hertog schreef twee dagen geleden op Twitter een doodsverwensing aan politicus Geert Wilders. Hij meldde te hopen dat 'Wilders sterft aan een hartaanval in bed (al dan niet tussen de benen van een links kamerlid)'. Op dit bericht volgde nog een tweet: 'Maar als er dan toch een kogel aan te pas komt, dan groot genoeg om er 'Van het dankbare Nederlandse volk' op te graveren''.

Hij verwijst daarmee naar de uitspraak van Wilders deze week dat áls er een kogel komt, deze van links komt 'met de letters PvdA op de zijkant' geschreven. Wilders zei dat naar aanleiding van uitspraken van PvdA-voorzitter Hans Spekman dat de PVV'er een gevaar voor de democratie en rechtsstaat zou zijn. Den Hertog liet donderdag aan Omroep West weten dat het niet in hem was opgekomen om de tweets te verwijderen, maar kort daarna laat hij toch op zijn eigen account weten: 'Er is commotie ontstaan over door mij verzonden tweets over Wilders. Die tweets had ik gezien de reacties niet moeten versturen.' Wilders noemt de tweets "schokkend''. "Misschien dat PvdA-voorzitter Spekman nu begrijpt wat ik bedoelde.'' Hans Spekman laat weten de tweets van Den Hertog afschuwelijk te vinden. "Ze zijn misplaatst en fout. Hier nemen wij afstand van. Wij voeren het debat op inhoud.'' De landelijke PvdA gaat de voorzitter van de Katwijkse partijafdeling ter verantwoording roepen voor zijn uitlatingen.

http://static0.trouw.nl/static/photo/2016/0/11/1/20160211152045/media_xl_3593641.jpg

Slinger
12-02-16, 07:50
Katwijkse PvdA-politicus op matje na Wilders-tweets

Bron : Trouw (http://%3Cem%3E%3Cstrong%3Etrouw%3C/strong%3E%3C/em%3E) - ANP - 11 februari 2016

https://pbs.twimg.com/profile_images/743203621/WP_lach_kl__400x400.jpg

De landelijke PvdA roept de voorzitter van de partijafdeling in Katwijk op het matje. Willem den Hertog schreef op Twitter een doodsverwensing aan het adres van politicus Geert Wilders. De afdeling Katwijk distantieert zich van de uitspraak en komt later later vanmiddag bijeen in spoedberaad.

Den Hertog schreef twee dagen geleden op Twitter een doodsverwensing aan politicus Geert Wilders. Hij meldde te hopen dat 'Wilders sterft aan een hartaanval in bed (al dan niet tussen de benen van een links kamerlid)'. Op dit bericht volgde nog een tweet: 'Maar als er dan toch een kogel aan te pas komt, dan groot genoeg om er 'Van het dankbare Nederlandse volk' op te graveren''.

Hij verwijst daarmee naar de uitspraak van Wilders deze week dat áls er een kogel komt, deze van links komt 'met de letters PvdA op de zijkant' geschreven. Wilders zei dat naar aanleiding van uitspraken van PvdA-voorzitter Hans Spekman dat de PVV'er een gevaar voor de democratie en rechtsstaat zou zijn. Den Hertog liet donderdag aan Omroep West weten dat het niet in hem was opgekomen om de tweets te verwijderen, maar kort daarna laat hij toch op zijn eigen account weten: 'Er is commotie ontstaan over door mij verzonden tweets over Wilders. Die tweets had ik gezien de reacties niet moeten versturen.' Wilders noemt de tweets "schokkend''. "Misschien dat PvdA-voorzitter Spekman nu begrijpt wat ik bedoelde.'' Hans Spekman laat weten de tweets van Den Hertog afschuwelijk te vinden. "Ze zijn misplaatst en fout. Hier nemen wij afstand van. Wij voeren het debat op inhoud.'' De landelijke PvdA gaat de voorzitter van de Katwijkse partijafdeling ter verantwoording roepen voor zijn uitlatingen.

http://static0.trouw.nl/static/photo/2016/0/11/1/20160211152045/media_xl_3593641.jpg

Het zou wel mooi zijn als we op deze manier van blonde Geert af zouden kunnen komen...

super ick
12-02-16, 08:01
Het zou wel mooi zijn als we op deze manier van blonde Geert af zouden kunnen komen...

Ja, doodschieten. Dat is de oplossing!

Eric de Blois
12-02-16, 08:04
Het zou wel mooi zijn als we op deze manier van blonde Geert af zouden kunnen komen...

Ik gun je van harte de samenleving die wilders niet wenst.

Klootzak.

Slinger
12-02-16, 08:21
Ja, doodschieten. Dat is de oplossing!

Wat zou de wereld beter af zijn geweest als Hitler in WOI was gesneuveld...

Slinger
12-02-16, 08:23
Ik gun je van harte de samenleving die wilders niet wenst.

Klootzak.

Ik gun niemand de samenleving waar Wilders nu mee bezig is gestalte aan te geven.

Wat je laatste opmerking betreft: Ik wens je niet toe dat je je hier op het forum gaat misdragen.

Eric de Blois
12-02-16, 20:10
Ik gun niemand de samenleving waar Wilders nu mee bezig is gestalte aan te geven.

Wat je laatste opmerking betreft: Ik wens je niet toe dat je je hier op het forum gaat misdragen.

Jij schreef "Het zou wel mooi zijn als we op deze manier van blonde Geert af zouden kunnen komen..." als reactie op de tweets van Den Hertog. En dan wil jij het hebben over 'misdragen' en fatsoen. Hoe noem je iemand die wenst dat een politicus de kogel krijgt vanwege politieke opvattingen? Da's toch gewoon een klootzak of niet?

Ik heb het al vaker gezegd, schelden is nog heel netjes vergeleken met wat sommige mensen hier ventileren.

Slinger
12-02-16, 21:00
Jij schreef "Het zou wel mooi zijn als we op deze manier van blonde Geert af zouden kunnen komen..." als reactie op de tweets van Den Hertog. En dan wil jij het hebben over 'misdragen' en fatsoen. Hoe noem je iemand die wenst dat een politicus de kogel krijgt vanwege politieke opvattingen? Da's toch gewoon een klootzak of niet?

Ik heb het al vaker gezegd, schelden is nog heel netjes vergeleken met wat sommige mensen hier ventileren.

In de eerste plaats heeft Den Hertog dat niet gezegd. Maar als ik eerlijk ben zou ik het niet erg vinden. Zoals ik al zei zou de wereld ook beter af zijn geweest als Hitler vroegtijdig gesneuveld zou zijn.

super ick
13-02-16, 08:22
Wat zou de wereld beter af zijn geweest als Hitler in WOI was gesneuveld...

Ja vergelijking met Hitler. Ook goed.

Slinger
13-02-16, 09:02
Ja vergelijking met Hitler. Ook goed.

De vergelijking van Geert Wilders met Adolf Hitler ligt voor de hand.

super ick
13-02-16, 14:50
De vergelijking van Geert Wilders met Adolf Hitler ligt voor de hand.

Voor de simpelen onder ons gaat dat zeker op.

Ibrah1234
13-02-16, 16:03
De PVDA is een schim van wat ze ooit was. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Tsja, de concurrentie overhoop schieten geeft slechts aan in welk een deplorabele toestand de partij verkeert.

Charlus
13-02-16, 16:49
Wat zou de wereld beter af zijn geweest als Hitler in WOI was gesneuveld...
Zo werkt het niet.

Slinger
13-02-16, 17:37
De PVDA is een schim van wat ze ooit was. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Tsja, de concurrentie overhoop schieten geeft slechts aan in welk een deplorabele toestand de partij verkeert.

Niemand bij de PvdA schiet de concurrentie overhoop.

Slinger
13-02-16, 17:56
Voor de simpelen onder ons gaat dat zeker op.

Degenen die hun ogen sluiten zien het niet.

StevieK
14-02-16, 06:21
Geert Wilders is niet het probleem. Geert Wilders is het gevolg...


Gebeurd wel vaker dat mensen oorzaak en gevolg omdraaien.

Maar dat snappen de meesten niet , dat Geert Wilders het gevolg is van het falende beleid van de regering en het niet luisteren naar de bevolking.

Slinger
14-02-16, 08:17
Maar dat snappen de meesten niet , dat Geert Wilders het gevolg is van het falende beleid van de regering en het niet luisteren naar de bevolking.

Dè bevolking bestaat niet.

super ick
14-02-16, 09:36
Toen ze Fortijun door zijn kop schoten is er een zucht van opluchting door de achterkamertjes gegaan. Als ze Wilders doodschieten zou dat niet anders zijn.
Politici zijn erg hardleers. Ze staren zich blind op het poppetje maar kunnen niets met het verschijnsel.

Ja, de PVV stemmers wegzetten als domme tokkies en aso's maar diezelfde mensen stemden 10 jaar geleden PvdA. Wat waren zij toen?

Het is de schuld van Wilders, de tijdsgeest, sociale media, noem maar op behalve van de PvdA zelf natuurlijk.

Slinger
14-02-16, 10:03
Toen ze Fortijun door zijn kop schoten is er een zucht van opluchting door de achterkamertjes gegaan. Als ze Wilders doodschieten zou dat niet anders zijn.
Politici zijn erg hardleers. Ze staren zich blind op het poppetje maar kunnen niets met het verschijnsel.

Ja, de PVV stemmers wegzetten als domme tokkies en aso's maar diezelfde mensen stemden 10 jaar geleden PvdA. Wat waren zij toen?

Het is de schuld van Wilders, de tijdsgeest, sociale media, noem maar op behalve van de PvdA zelf natuurlijk.

Slecht onderwijs is een van de oorzaken...

Bart.NL
14-02-16, 10:07
Ik denk dat als we een correctief referendum hadden gehad, veel van deze problemen voorkomen hadden kunnen worden. De behoefte aan een sterke leider komt voort uit een gevoel van onmacht. Politici hebben te lang gedacht dat ze het beter wisten en daarom de mening van de bevolking konden negeren. Uiteraard zullen er fouten worden gemaakt als er een correctief referendum is, maar dan zal de bevolking daar onder lijden, en daarvan kunnen leren.

Slinger
14-02-16, 10:14
Ik denk dat als we een correctief referendum hadden gehad, veel van deze problemen voorkomen hadden kunnen worden. De behoefte aan een sterke leider komt voort uit een gevoel van onmacht. Politici hebben te lang gedacht dat ze het beter wisten en daarom de mening van de bevolking konden negeren. Uiteraard zullen er fouten worden gemaakt als er een correctief referendum is, maar dan zal de bevolking daar onder lijden, en daarvan kunnen leren.

Correctief referendum waarover?

The_Grand_Wazoo
14-02-16, 10:23
Toen ze Fortijun door zijn kop schoten is er een zucht van opluchting door de achterkamertjes gegaan. Als ze Wilders doodschieten zou dat niet anders zijn.
Politici zijn erg hardleers. Ze staren zich blind op het poppetje maar kunnen niets met het verschijnsel.


Toen 'ze' Fortuyn door zijn kop schoten? Leg dat eens uit.

Politici zijn hardleers? Niet hardleerser dan het electoraat wat hen in positie brengt.

Zoals Wilders niet de oorzaak is, zo zijn ook de politici niet de oorzaak en hun zogenaamde falen geen oorzaak, maar een gevolg. Er is niet eens één oorzaak, maar een waaier aan oorzaken en iedere keer dat je wijst naar de politici hou je jezelf onnoemelijk voor de gek.

Eén hele belangrijke oorzaak in mijn ogen, is dat wij, alle burgers in Nederland, meer willen, dan wij verdienen; wij consumeren meer dan wij aan reeele waarde toevoegen. Wij creeren waarden, met name in de diensten sector, die eigenlijk niets waard zijn, maar waar je aan het eind van de dag wel een reeele iPhone voor kan kopen.
Wij eisen een gezondsheidszorg, maar weigeren te discusieren over waarde. Hoeveel is een nieuwe heupkop waard, hoeveel is de menswaardige verzorging van het groeiend aantal dementerende mensen waard. Niet alleen in economische termen, ook in ethische. De verzorging van een demente bejaarde kost aandacht, opleiding, infrastructuur en geld dat niet aan het onderwijs van een kleuter kan worden uitgegeven. Wat zou moeten prevaleren? Waarom?

Het is in de eerste plaats niet de politici waar wij naar moeten wijzen, maar naar ons zelf. Want de politici die deze vragen opwerpen komen niet bovendrijven.

Bart.NL
14-02-16, 10:27
Correctief referendum waarover?

Vergelijkbaar met Zwitserland, moet het mogelijk zijn om ieder onderwerp aan een bindend referendum te onderwerpen, als daar genoeg mensen voor zijn. Als er bijvoorbeeld 1 miljoen mensen het belangrijk genoeg vinden om ergens een referendum over te houden, dan moet het er ook komen, en is de regering ook gebonden het uit te voeren.

Een referendum moet op het juiste niveau gehouden worden. Je kunt niet alleen in Nederland een referendum houden over een Europees associatieverdrag met Oekraïne. Dat moet op Europees niveau. In Nederland zou je een referendum kunnen houden of Nederland in de EU moet blijven als op Europees niveau een dergelijk besluit genomen wordt.

Bart.NL
14-02-16, 10:30
Eén hele belangrijke oorzaak in mijn ogen, is dat wij, alle burgers in Nederland, meer willen, dan wij verdienen; wij consumeren meer dan wij aan reeele waarde toevoegen. Wij creeren waarden, met name in de diensten sector, die eigenlijk niets waard zijn, maar waar je aan het eind van de dag wel een reeele iPhone voor kan kopen.

Tja, wat is reële waarde? Een lulverhaal van een consultant is vaak meer waard dan een jaar werk van een fabrieksarbeider. Waarde wordt door de markt bepaald.

The_Grand_Wazoo
14-02-16, 10:49
Tja, wat is reële waarde? Een lulverhaal van een consultant is vaak meer waard dan een jaar werk van een fabrieksarbeider. Waarde wordt door de markt bepaald.

Je bedoelt te zeggen dat er mensen zijn die bereid zijn een jaarsalaris van een arbeider neer te leggen voor een lulverhaal van een consultant.
Je noemt het zelf een lulverhaal, dus je zegt zelf al dat het dat in feite niet zo veel waard is.
Dus die markt blijkt geen goede graadmeter voor het vaststellen van de waarde. Da's alvast duidelijk. Zullen we dan ook alsjeblieft de illusie van die zgn. regulerende en waarde bepalende principe van de markt overboord zetten.

Slinger
14-02-16, 10:56
Vergelijkbaar met Zwitserland, moet het mogelijk zijn om ieder onderwerp aan een bindend referendum te onderwerpen, als daar genoeg mensen voor zijn. Als er bijvoorbeeld 1 miljoen mensen het belangrijk genoeg vinden om ergens een referendum over te houden, dan moet het er ook komen, en is de regering ook gebonden het uit te voeren.

Een referendum moet op het juiste niveau gehouden worden. Je kunt niet alleen in Nederland een referendum houden over een Europees associatieverdrag met Oekraïne. Dat moet op Europees niveau. In Nederland zou je een referendum kunnen houden of Nederland in de EU moet blijven als op Europees niveau een dergelijk besluit genomen wordt.

Een probleem met referenda is het feit dat ze in de beleving van de mensen ergens anders over gaan dan de letterlijke vraag. Zie het referendum over het Oekraiense associatieverdrag.

Bart.NL
14-02-16, 11:24
Je bedoelt te zeggen dat er mensen zijn die bereid zijn een jaarsalaris van een arbeider neer te leggen voor een lulverhaal van een consultant.
Je noemt het zelf een lulverhaal, dus je zegt zelf al dat het dat in feite niet zo veel waard is.
Dus die markt blijkt geen goede graadmeter voor het vaststellen van de waarde. Da's alvast duidelijk. Zullen we dan ook alsjeblieft de illusie van die zgn. regulerende en waarde bepalende principe van de markt overboord zetten.

Waarde is subjectief. Dus ieder ander systeem van waarde bepaling is dat ook. Het gevaar bestaat dat het alternatief lijkt op de Sovjetunie van weleer. Als je vindt dat de markt niet goed reguleert, is het alternatief waardering per decreet van bovenaf opleggen.

Als de inhuurder van de consultant denkt dat hij door het opvolgen van een advies dat € 50.000 kost, € 500.000 kan verdienen, dan kun je hem toch niet tegenhouden? En als het verhogen van het salaris van een arbeider van € 20.000 naar € 30.000 betekent, dat hij zijn baan verliest omdat het product goedkoper in China kan worden gemaakt, schieten we er ook niets mee op.

Bart.NL
14-02-16, 11:31
Een probleem met referenda is het feit dat ze in de beleving van de mensen ergens anders over gaan dan de letterlijke vraag. Zie het referendum over het Oekraiense associatieverdrag.

De praktijk in Zwitserland leert dat het goed kan werken. Je kunt niet zeggen dat Zwitserland slecht bestuurd wordt. Onvrede over de politiek, die vaak de zogenaamde beleving bepaalt, kunnen de Zwitsers logischerwijs niet hebben, omdat zij uiteindelijk altijd zelf de door hen gewenste beslissingen kunnen afdwingen. Dreigen met een referendum is vaak al genoeg.

Ibrah1234
14-02-16, 12:59
Tja, wat is reële waarde? Een lulverhaal van een consultant is vaak meer waard dan een jaar werk van een fabrieksarbeider. Waarde wordt door de markt bepaald.

Helemaal mee eens. Fabrieksarbeiders worden steeds zeldzamer. Nog even en we verlenen nog slechts diensten aan elkaar.

Onze spullen worden door Aziaten geproduceerd met als uiteindelijk resultaat dat dientengevolge de welvaart ook die kant op zal schuiven. Binnen enkele decennia van producent naar consument.

D66 horrorscenario de "kenniseconomie" geeft al aan dat politici volledig de weg kwijt zijn.

Het eerste gebouw met een pijp waar rook uit komt tref ik pas aan als ik hier de grens met Duitsland passeer. Die stonden hier vroeger in Groningen ook en volgens mij noemden wij die dingen fabrieken maar ik kan me vergissen.

Als ik nu richting de stad Groningen rij dan tref je het ene na de andere glimmende kantoorgebouw aan volgepropt met pennenlikkers achter een bureau.

super ick
14-02-16, 20:38
Helemaal mee eens. Fabrieksarbeiders worden steeds zeldzamer. Nog even en we verlenen nog slechts diensten aan elkaar.

Onze spullen worden door Aziaten geproduceerd met als uiteindelijk resultaat dat dientengevolge de welvaart ook die kant op zal schuiven. Binnen enkele decennia van producent naar consument.

D66 horrorscenario de "kenniseconomie" geeft al aan dat politici volledig de weg kwijt zijn.

Het eerste gebouw met een pijp waar rook uit komt tref ik pas aan als ik hier de grens met Duitsland passeer. Die stonden hier vroeger in Groningen ook en volgens mij noemden wij die dingen fabrieken maar ik kan me vergissen.

Als ik nu richting de stad Groningen rij dan tref je het ene na de andere glimmende kantoorgebouw aan volgepropt met pennenlikkers achter een bureau.

Dan komt de drogreden weer dat 'we' te duur zijn. Ja voor het produceren van lucifersdoosjes wellicht maar Duitsland bewijst toch dat er een markt is voor kwalitatief hoogstaande produkten.
Chinezen zijn dol op Mercedes, BMW en Audi.

Als we superjachten kunnen bouwen dan moet bijvoorbeeld een superauto ook mogelijk zijn.

StevieK
14-02-16, 22:59
Als we superjachten kunnen bouwen dan moet bijvoorbeeld een superauto ook mogelijk zijn.

En wat te denken van SUPER ICK :)

super ick
15-02-16, 07:37
En wat te denken van SUPER ICK :)

Inderdaad ook een topproduct. Gebouwd door Nederlanders.

super ick
15-02-16, 07:48
Plaatselijke referenda. Op gemeenteniveau. Daar zie ik wel de voordelen van in.

Politici zitten met een probleem. Een steeds groter deel van de bevolking gaat er een niet politiek correcte mening op nahouden. Politici vertolken die niet.
Het is erg pijnlijk om te zien hoe zij de grootse leugens vertellen om moeilijkheden te verdoezelen. 'Het zijn merendeels hoogopgeleiden die wij heel goed kunnen gebruiken' was er zo 1.

Ik zag de premier van Tjechie op TV. Onomwonden werd er gesteld dat er geen moslim in kwam. Niet zo politiek correct maar waarschijnlijk wel breed gedragen. Terecht of onterecht verwoordt hij wel het standpunt van de meerderheid. Ook een vorm van democratie.

H.P.Pas
15-02-16, 07:48
Inderdaad ook een topproduct. Gebouwd door Nederlanders.

Jij bent toch consultant ?

super ick
15-02-16, 07:53
Jij bent toch consultant ?

Nee, zo wil ik mij niet noemen.

Maar voel je vrij om een opmerking te maken over dat 'd-tje' of was je dat niet van plan?

Soldim
15-02-16, 11:05
De praktijk in Zwitserland leert dat het goed kan werken. Je kunt niet zeggen dat Zwitserland slecht bestuurd wordt. Onvrede over de politiek, die vaak de zogenaamde beleving bepaalt, kunnen de Zwitsers logischerwijs niet hebben, omdat zij uiteindelijk altijd zelf de door hen gewenste beslissingen kunnen afdwingen. Dreigen met een referendum is vaak al genoeg.

Dat toont dan aan de Zwitsers niet logisch zijn; onvrede over de politiek is legio.

mark61
15-02-16, 18:52
Plaatselijke referenda. Op gemeenteniveau. Daar zie ik wel de voordelen van in.

Politici zitten met een probleem. Een steeds groter deel van de bevolking gaat er een niet politiek correcte mening op nahouden. Politici vertolken die niet.
Het is erg pijnlijk om te zien hoe zij de grootse leugens vertellen om moeilijkheden te verdoezelen. 'Het zijn merendeels hoogopgeleiden die wij heel goed kunnen gebruiken' was er zo 1.

Ik zag de premier van Tjechie op TV. Onomwonden werd er gesteld dat er geen moslim in kwam. Niet zo politiek correct maar waarschijnlijk wel breed gedragen. Terecht of onterecht verwoordt hij wel het standpunt van de meerderheid. Ook een vorm van democratie.

In dit verband is het alleen lastig dat gemeenten niet over internationale verdragen gaan. Hou je over: nimby-spelletjes.

super ick
16-02-16, 07:14
In dit verband is het alleen lastig dat gemeenten niet over internationale verdragen gaan. Hou je over: nimby-spelletjes.

Zo zou ik alles wat buiten internationale verdragen om ter stemming opgevoerd kan worden niet noemen. Er blijft genoeg over.

Dit referendum veranderd niets. Er is al besloten. De EU kijkt verlekkerd naar een nog grotere markt. Er wordt geld overgemaakt in ruil voor veranderingen. Een soort voortraject tot deelname.
Het land is arm als Job en zo corrupt als de pest tot in de haarvaten. Internationaal ligt het gevoelig bij Rusland maar he....daar hebben we schijt aan. Rusland is tenslotte de grote vijand, de satan, de boosdoener.

De EU begint een beetje op de VS te lijken. De VS doet het met wapens. Na de bevrijding gaan ze zich als Amerikaantjes gedragen en zetten ze een mooie democratie op poten.
De EU doet het met geld. Wij geven ze geld en dan gaan ze zich als Europeaantjes gedragen en leven we nog lang en gelukkig.
We zien het aan de diverse Oost Europese landen, die toch een stukje dichterbij liggen, met de vluchtelingencrisis. Moslims komen er bij ons niet in, punt. Ondertussen wel miljarden soepsidie aanpakken natuurlijk maar dat is logisch.

Zodra er pijn verdeeld moet worden geven ze niet thuis. Met zulke uniegenoten heb je helemaal geen vijanden nodig.