PDA

Bekijk Volledige Versie : "Stuur radicaliserende jongeren op internaat"



Marsipulami
13-02-16, 08:47
Bonte: "Stuur radicaliserende jongeren op internaat"

Belga - za 13/02/2016 - 07:23 Belga

Jongeren die radicaliseren zouden beter op internaat worden gestuurd, waar ze discipline leren, en leren studeren en samenleven. Dat zegt burgemeester van Vilvoorde Hans Bonte (SP.A) in Het Nieuwsblad en De Standaard.

"Zonder uitzondering komen die geradicaliseerde jongeren uit een problematische opvoedingssituatie", zegt Bonte, op basis van de ervaringen in zijn stad. "Door de zware moeilijkheden thuis raken die jongeren op een dwaalspoor. Ze belanden in de criminaliteit en radicaliseren."

"Er moeten meer betaalbare internaten komen, vooral in het secundair onderwijs", aldus de burgemeester. "Zo kan je die jongeren uit hun milieu weghalen en discipline aanleren. In een internaat leren ze met andere mensen samenleven. Ze leren er ook studeren, sporten en gezond eten", zegt hij. "Hun schoolresultaten kunnen er alleen maar op verbeteren en het is een beter milieu om op te groeien dan in een huis waar voortdurend conflicten zijn."

Hoe die jongeren naar een internaat zouden moeten worden gestuurd, weet Bonte nog niet. "Het is een delicate kwestie", zegt hij.

Bonte benadrukt dat er dringend iets moeten gebeuren, aangezien de jeugdbescherming en de CLB's onderbemand zijn en zich niet over de jongeren kunnen bekommeren.

Samir75017
13-02-16, 17:00
It's not clear what type of extremism it's being referred to in this article.

Ibrah1234
13-02-16, 17:33
It's not clear what type of extremism it's being referred to in this article.

Geradicaliseerde fans van Justin Bieber.

Samir75017
13-02-16, 18:54
Geradicaliseerde fans van Justin Bieber.

There's no mention of that in the article. If you know the answer, let me know where you found it.

StevieK
14-02-16, 06:18
It's not clear what type of extremism it's being referred to in this article.

waarom zou dat type belangrijk zijn, jij hoopt vurig dat men hier radical moslim jongeren bedoelt waarop jij dan weer gelijk 3 meter in de lucht springt met jouw "radical" protest.

Zou het niet kunnen dat het radicalen op ieder vlak hier bedoelt is ?, zou dat kunnen ?, misschien je denkvermogen wat uitbreiden ??

super ick
14-02-16, 09:38
Geradicaliseerde fans van Justin Bieber.

:hihi: :hihi:

Samir75017
14-02-16, 09:56
waarom zou dat type belangrijk zijn, jij hoopt vurig dat men hier radical moslim jongeren bedoelt waarop jij dan weer gelijk 3 meter in de lucht springt met jouw "radical" protest.

Zou het niet kunnen dat het radicalen op ieder vlak hier bedoelt is ?, zou dat kunnen ?, misschien je denkvermogen wat uitbreiden ??

So, how do you think that would work ? Extreme-right/neonazi, Islamic extremists, and all other types in the same place ? Or one for each category ?

Slinger
14-02-16, 10:22
So, how do you think that would work ? Extreme-right/neonazi, Islamic extremists, and all other types in the same place ? Or one for each category ?

Het gedachtengoed van deze groepen verschilt in de kern heel weinig. Allemaal samen dus...

StevieK
14-02-16, 15:23
So, how do you think that would work ? Extreme-right/neonazi, Islamic extremists, and all other types in the same place ? Or one for each category ?

Slinger was me al voor met je antwoord. Of dat het antwoord is dat je graag hoort .....????

Samir75017
14-02-16, 21:23
Of dat het antwoord is dat je graag hoort .....????

Why would I not ? Everyone's free to have their own opinion.

Samir75017
14-02-16, 21:34
Het gedachtengoed van deze groepen verschilt in de kern heel weinig. Allemaal samen dus...

How do you make people who hate each other live together in a closed or nearly closed environment ?

Slinger
14-02-16, 21:48
How do you make people who hate each other live together in a closed or nearly closed environment ?

Spreek je moers taal...

StevieK
14-02-16, 22:56
Why would I not ? Everyone's free to have their own opinion.

Gelukkig leef je hier in een omgeving waar je je opinie vrij kan weergeven, er zijn echter een aantal gebieden in de wereld waar je weergeven/uitspreken van een opinie met de dood moet bekopen

super ick
15-02-16, 07:50
Why would I not ? Everyone's free to have their own opinion.

Alleen wanneer die niet zo lekker uitpakt voor de profeet dan gaat het niet meer op.

Samir75017
15-02-16, 13:56
Gelukkig leef je hier in een omgeving waar je je opinie vrij kan weergeven, er zijn echter een aantal gebieden in de wereld waar je weergeven/uitspreken van een opinie met de dood moet bekopen

Yes, thank you so much. Thank you. For being born in France and not in China. Thank you. Thank you. Thank you. Thank you so much. Thanks.













Did I forget to say thank you ?









Thank you.



















Thanks.

Samir75017
15-02-16, 13:57
Alleen wanneer die niet zo lekker uitpakt voor de profeet dan gaat het niet meer op.

:zwaai:

Slinger
15-02-16, 14:05
Yes, thank you so much. Thank you. For being born in France and not in China. Thank you. Thank you. Thank you. Thank you so much. Thanks.













Did I forget to say thank you ?









Thank you.



















Thanks.

En niet in Marokko natuurlijk...

Samir75017
15-02-16, 14:07
En niet in Marokko natuurlijk...

Oh hell no. Thank you so much.

Slinger
15-02-16, 14:20
Oh hell no. Thank you so much.

Je begint het al een beetje te snappen...

Samir75017
15-02-16, 14:25
Je begint het al een beetje te snappen...

Yes, thanks to you guys.

Eke
15-02-16, 14:59
Yes, thanks to you guys.

:haha:

Ruilhandeltje ? ;)

Kun je ons Nederlands sprekende prikkers geen Frans leren, Samir ? Ik loop maar rond met het idee dat al m'n kennis is verdampt en dat ik er wat aan moet gaan doen...et voila ! Zie ik een Franse prikker !!!

Zou je voortaan weer in het Frans willen prikken, 's il-vous-plait ?

Et maintenant : au revoir. Je DOIS promener parceque je vois LA SOLEIL !!!!!!!! :nijn::nijn::nijn:

Ibrah1234
15-02-16, 15:31
Kun je ons Nederlands sprekende prikkers geen Frans leren, Samir ? Ik loop maar rond met het idee dat al m'n kennis is verdampt en dat ik er wat aan moet gaan doen...et voila ! Zie ik een Franse prikker !!!

Zou je voortaan weer in het Frans willen prikken, 's il-vous-plait ?

Dat was het eerste vak wat ik heb laten vallen op de middelbare school.

Volgens mij is het ook geen taal maar een spraakgebrek. Frankrijk is ook wel een mooi land alleen is het zo jammer dat er zoveel Fransen wonen. :)

StevieK
15-02-16, 19:53
Yes, thank you so much. Thank you. For being born in France and not in China. Thank you. Thank you. Thank you. Thank you so much. Thanks.













Did I forget to say thank you ?









Thank you.



















Thanks.

Ben toch wel blij dat ik je wat kon bijbrengen, had altijd gehacht , hopeloos, maar Samir, je begint het steeds meer te snappen,.... bedankt dat je me bedankt heb,

Eke
15-02-16, 20:37
Dat was het eerste vak wat ik heb laten vallen op de middelbare school.

Volgens mij is het ook geen taal maar een spraakgebrek.

Smoesje :haha:

Vergelijk : GhoedendaGgggh met Bonjour. Waar zit het gebgrek, Ibrah ?

Samir75017
15-02-16, 21:04
Kun je ons Nederlands sprekende prikkers geen Frans leren, Samir ?

Eke, that's funny that you say that because my first contact with your country was during my gap year, my university 'offered' me to go and teach French in a secondary school (in Friesland).

The contrast between Paris and that Frisian village almost got me depressed. Wouldn't wish that on my worst enemy :hihi:


Zou je voortaan weer in het Frans willen prikken, 's il-vous-plait (s'il vous (te) plaît) ?

Hum, je ne suis pas sûr que ce soit une bonne idée. Créer une section "en français" serait plus approprié ;-)


Et maintenant : au revoir. Je DOIS (vais me) promener parce qu ('il y a du soleil) je vois LA SOLEIL

J'espère que tu as apprécié ta petite balade sous le soleil. A la prochaine !

Eke
18-02-16, 16:28
Eke, that's funny that you say that because my first contact with your country was during my gap year, my university 'offered' me to go and teach French in a secondary school (in Friesland).

The contrast between Paris and that Frisian village almost got me depressed. Wouldn't wish that on my worst enemy :hihi:



Hum, je ne suis pas sûr que ce soit une bonne idée. Créer une section "en français" serait plus approprié ;-)



J'espère que tu as apprécié ta petite balade sous le soleil. A la prochaine !


:haha: Heureusement je vois cette response, Samir...Merci beaucoup !!!

Un professeur en Friesland...de Paris. Cést un choque de culture !!! Un moment, j' arette en ecrier de Francais. Excusez-moi. Het ijs voelt wel errug glad waarop ik schaats..Mais c'est normal, n'est-ce pas !

Wat enig dat je in Nederland op een Friese school hebt gewerkt. Zit daar geen goed verhaal in (boek) ?
Wat deed jou zo naar Parijs verlangen ?

Cést un bon idee de creer un section francais a WSDB. Je le demande immediatement !? (ik vraag het ogenblikkelijk)

Leuk,man, om van jou af en toe les te krijgen. ALLEEN ALS JE HET WILT !!! En ik hoop ...samen met anderen. Dan val ik niet zo op met m'n gestuntel. Dat begrijp je zeker wel.

La petite balade sous le soleil etait splendide. :) Merci.

A la prochaine, Samir !





PS.Fries is sinds deze maand nu op internet te vertalen naar iedere willekeurige taal !

PS.PS, "Je vais me promener" Cést vrai ? Je vais me promener.Ik laat mezelf uit om te wandelen ?
Okay. Accepte. Totalement. Je vais me promener sous la soleil.

Repeter cést la mere de la memoire.

Slinger
20-02-16, 18:40
Eke, that's funny that you say that because my first contact with your country was during my gap year, my university 'offered' me to go and teach French in a secondary school (in Friesland).

The contrast between Paris and that Frisian village almost got me depressed. Wouldn't wish that on my worst enemy :hihi:






Tsja, de oprechtheid en eerlijkheid van Friezen, daar kunnen sommigen niet tegen.

Samir75017
20-02-16, 20:44
Wat deed jou zo naar Parijs verlangen ?


La vie :hihi:

La famille, les amis, les magasins ouverts jusqu'à très tard et à proximité immédiate, la vie / la beauté nocturne, les terrasses, les jardins, les rues étroites, les quartiers secrets, les activités improbables, l'architecture (à Paris, il faut toujours lever les yeux ;-), l'anonymat, la diversité de la population, les centres commerciaux, la nourriture ..........

Et bien sûr, une mosquée !

Slinger
20-02-16, 21:13
La vie :hihi:

La famille, les amis, les magasins ouverts jusqu'à très tard et à proximité immédiate, la vie / la beauté nocturne, les terrasses, les jardins, les rues étroites, les quartiers secrets, les activités improbables, l'architecture (à Paris, il faut toujours lever les yeux ;-), l'anonymat, la diversité de la population, les centres commerciaux, la nourriture ..........

Et bien sûr, une mosquée !

En wat vind je van de ellende, chaos en wetteloosheid in de banlieues?

Ibrah1234
20-02-16, 21:18
:haha: Heureusement je vois cette response, Samir...Merci beaucoup !!!

Un professeur en Friesland...de Paris. Cést un choque de culture !!! Un moment, j' arette en ecrier de Francais. Excusez-moi. Het ijs voelt wel errug glad waarop ik schaats..Mais c'est normal, n'est-ce pas !

Wat enig dat je in Nederland op een Friese school hebt gewerkt. Zit daar geen goed verhaal in (boek) ?
Wat deed jou zo naar Parijs verlangen ?

Cést un bon idee de creer un section francais a WSDB. Je le demande immediatement !? (ik vraag het ogenblikkelijk)

Leuk,man, om van jou af en toe les te krijgen. ALLEEN ALS JE HET WILT !!! En ik hoop ...samen met anderen. Dan val ik niet zo op met m'n gestuntel. Dat begrijp je zeker wel.

La petite balade sous le soleil etait splendide. :) Merci.

A la prochaine, Samir !





PS.Fries is sinds deze maand nu op internet te vertalen naar iedere willekeurige taal !

PS.PS, "Je vais me promener" Cést vrai ? Je vais me promener.Ik laat mezelf uit om te wandelen ?
Okay. Accepte. Totalement. Je vais me promener sous la soleil.

Repeter cést la mere de la memoire.

Sambal bij?