PDA

Bekijk Volledige Versie : Bejaarde vrouw (88) opgelicht door tuinman: 3525 euro



Umarvlie
17-02-16, 12:11
ZOETERMEER - In de regio Den Haag zijn malafide klusjesmannen actief. Een 88-jarige vrouw betaalde vorige week 3525 euro aan een beun, die zijn werk niet heeft afgemaakt. De politie kan niets doen: „Wij zijn aan handen en voeten gebonden.”

Wijkagenten Gerard Kiffen en Rob Doorneveld gingen langs bij de hoogbejaarde vrouw in Zoetermeer. Ze kreeg vorige week een klusjesman aan de deur, die als eenmansbedrijf opereerde. „We waarschuwen ervoor om niet in zee te gaan met figuren die op de bonnefooi langskomen”, vertelt een woordvoerder van de politie.

Toch kan de politie in dit geval niets doen. Zolang er geen juridische basis is voor oplichting, zoals een spookfactuur, gaat het om een civiele zaak: een zaak tussen burgers. „Wij zijn aan handen en voeten gebonden”, vertelt een woordvoerder.

Op social media spreken mensen hun walging uit over het voorval. „Wat een bedrag.... Hoe kun je iemand zoiets aandoen? Laf”, oordeelt iemand op Twitter. „Zo denken wij er ook over”, antwoorden de wijkagenten, die woensdagochtend langskwamen bij de vrouw.

(Bron: Telegraaf)

Niet leuk wat die vrouw overkwam maar toch.... (https://www.youtube.com/watch?v=7j8cKvJTeKU)

Charlus
17-02-16, 12:18
De politie kan niets doen: „Wij zijn aan handen en voeten gebonden.”
Pardon?

„Wij zijn aan handen en voeten gebonden”, vertelt een woordvoerder.
Ah.

Eke
17-02-16, 16:27
ZOETERMEER - In de regio Den Haag zijn malafide klusjesmannen actief. Een 88-jarige vrouw betaalde vorige week 3525 euro aan een beun, die zijn werk niet heeft afgemaakt

. Zolang er geen juridische basis is voor oplichting, zoals een spookfactuur, gaat het om een civiele zaak: een zaak tussen burgers. „Wij zijn aan handen en voeten gebonden”, vertelt een woordvoerder.




Het beleid van het kabinet zorgt ervoor dat ouderen klappen gaan krijgen.
Hoogbejaard en alleen in huis....
Terwijl de maatschappij er onvoldoende op voorbereid/ingericht is. De politie is aan handen en voeten gebonden :tranen:


PS Koot en Bie blijft leuk, Umarvlie !

mark61
17-02-16, 18:55
Gevalletje scheurgras.

Tsja, hoe bescherm je mensen die alleen wonen maar niet (meer) in staat zijn helder te denken.

Eke
17-02-16, 19:55
Gevalletje scheurgras.

Tsja, hoe bescherm je mensen die alleen wonen maar niet (meer) in staat zijn helder te denken.

Hoe zou jij dat willen, Mark ? Hoe zie je dat voor je ?
Enerzijds zelfstandig en eigengereid, anderzijds te kwetsbaar en/of te weinig energiek/net iets te traag van begrip om de zaakjes te regelen en het kaf van het koren te scheiden.





Ik heb een tante van tegen de negentig die nog net op tijd---voordat de nieuwe regels voor opvang in verzorgingshuizen kwamen- een eigen betaalbaar appartement daar kon huren.. Met verzorging, zelfs nachtzuster, zo nodig.

En met veel plezierige kontakten in het centrum...dus op 'loopafstand'.
Nu is het ook wel een heel positieve tante. Ze trekt mensen aan :)

Maar ze is ook kwetsbaar....te kwetsbaar om nog alleen alles te regelen.Ondanks haar positiviteit vereenzaamde ze in haar vorige huis.En zo zijn er heel veel mensen.




Ik ben ongelukkig met het feit dat mensen thuis moeten blijven wonen terwijl het ze eigenlijk net teveel is. Ze verslechteren met dat ene ochtendje hulp terwijl dat niet zo snel zou hoeven !!!!

Er zijn wel vitale ouderen van negentig met een stevig geheugen, maar daar kun je niet van uitgaan met je overheidsbeleid. Die mensen redden zich sowieso wel.

mark61
17-02-16, 20:04
Hoe zou jij dat willen, Mark ?

Ik heb een tante van tegen de negentig die nog net op tijd---voordat de nieuwe regels voor opvang in verzorgingshuizen kwamen- een eigen betaalbaar appartement daar kon huren.. Met verzorging, zelfs nachtzuster, zo nodig.

En met veel plezierige kontakten in het centrum...dus op 'loopafstand'.
Nu is het ook wel een heel positieve tante. Ze trekt mensen aan :)

Willen? Voor mezelf of al die mensen waar het hier om gaat?

Ik heb geen idee hoe je mensen beschermt zonder hun autonomie aan te tasten. Misschien een maximum op uitgaven, dat er ergens een alarmbel gaat rinkelen als iemand opeens 3.000 euro uit wil geven?

Zal altijd lastig blijven.

Aan de andere kant hebben oude mensen al dat geld niet meer nodig; als ze erfgenamen hebben moeten die maar oppassen dat hun erfenis niet verdwijnt :haha:

Eke
17-02-16, 20:24
Willen? Voor mezelf of al die mensen waar het hier om gaat?

Ik heb geen idee hoe je mensen beschermt zonder hun autonomie aan te tasten. Misschien een maximum op uitgaven, dat er ergens een alarmbel gaat rinkelen als iemand opeens 3.000 euro uit wil geven?

Zal altijd lastig blijven.

Aan de andere kant hebben oude mensen al dat geld niet meer nodig; als ze erfgenamen hebben moeten die maar oppassen dat hun erfenis niet verdwijnt :haha:

Leef in dat je 88 jaar bent. Je krachten nemen af. Je geheugen werkt nog knarsend...zand in de raderen.
Je bent wat onzekerder in je loop en je ziet niet zo snel meer wie er voor je staat,
Een reflex : Komt u binnen , mijnheer ! Wat fijn dat u m'n tuin wilt doen. Ik voel me zo machteloos, als ik zie hoe ze er nu bijligt....enz.enz.

En dan zo'n verkoper er overheen......Met mooie praatjes.



't Zou kunnen. Overleg met X...boven de 100 euro.

Tja, een erfenis. Die kan heel snel verdwijnen, hoor, als je pa of ma ergens opgenomen is !
Ik koop 1 x per jaar een lot :ego: Voor de kinderen. En een beetje om van te genieten :haha:




Trusten, jongeman, ik ga aan de thee en dan...lezen of slapen !Wat het wordt weet ik nog niet.

super ick
18-02-16, 06:55
Een dergelijke oplichter moet direct leeggetrokken worden en deze mevrouw schadeloos stellen op straffe van een gevangenisstraf van een week voor iedere €100 die hij die mevrouw schuldig is.
Als een soort voetbalwet. Direct opsluiten of betalen.


Trusten, jongeman, ik ga aan de thee en dan...lezen of slapen !Wat het wordt weet ik nog niet.

Waar is je man dan?

Eke
18-02-16, 09:58
Een dergelijke oplichter moet direct leeggetrokken worden en deze mevrouw schadeloos stellen op straffe van een gevangenisstraf van een week voor iedere €100 die hij die mevrouw schuldig is.
Als een soort voetbalwet. Direct opsluiten of betalen.



Waar is je man dan?

1) Ja, zulke mensen mogen er niet mee wegkomen.

2) vergadering in het dorpshuis, Superick !

Nee hoor, hij zit gewoon in de nor..de lieverd. :p

super ick
19-02-16, 05:14
1) Ja, zulke mensen mogen er niet mee wegkomen.

2) vergadering in het dorpshuis, Superick !

Nee hoor, hij zit gewoon in de nor..de lieverd. :p

Dorpshuis?

Ik begin het te begrijpen.