PDA

Bekijk Volledige Versie : Veenhuizen steeds populairder bij Noorse gevangenen



Umarvlie
29-02-16, 11:46
VEENHUIZEN - Noorse veroordeelden laten zich steeds vaker vrijwillig overplaatsen naar gevangenis Norgerhaven in Veenhuizen. Eerder moest dat onder dwang, nu is er volgens de Noorse directeur Karl Hillesland zelfs sprake van een ’klein wachtlijstje’.

Dat meldt RTV Drenthe. Sinds september huurt Noorwegen de Norgerhaven.
De gevangenen in Noorwegen worden met een video voorgelicht over de Nederlandse dependance. In Nederland mogen de gevangenen vaker naar buiten dan in Noorwegen en hoeven ze minder te werken. Omdat de afstand tot het thuisland groot is, krijgen gedetineerden meer beltijd en is er een speciale ruimte ingericht om te bellen via Skype, de videobelservice via internet. Een groeiend aantal gevangen beslist daarom naar Nederland te komen

(Bron: Telegraaf)

Club Med - nieuwe stijl?

Eke
29-02-16, 18:11
Club Med ,Umarvlie ? Binnenkort gaan de potentiële bewoners ervoor betalen, om een maandje in Norgerhaven te wonen. Even Hollandse zon pakken, want wat was het weer zalig vandaag buiten...

Ze zouden een Noors café erbij moeten zetten, voor de Nederlandse toeristen..

Nederland krijgt er een nieuwe attractie bij :)

super ick
29-02-16, 18:18
Geeft te denken.

Waarom heb je het er voor over om ver weg van familie te zitten? Maakt bezoek erg moeilijk en Noorwegen is toch geen Chili ofzo qua omstandigheden?

Ik vermoed dat we wat data onthouden worden.

mark61
29-02-16, 19:10
Geeft te denken.

Waarom heb je het er voor over om ver weg van familie te zitten? Maakt bezoek erg moeilijk en Noorwegen is toch geen Chili ofzo qua omstandigheden?

Ik vermoed dat we wat data onthouden worden.

Nou ja, er staat:

In Nederland mogen de gevangenen vaker naar buiten dan in Noorwegen en hoeven ze minder te werken.

Lui volk, die Noorse criminelen :hihi:

At Norgerhaven, inmates serving long sentences can plant vegetables in the garden, raise chickens, cook and enjoy the pastoral surroundings from their cells.

“It’s a very cushy prison, a pleasant prison,” Kenneth Vimme, who is serving a 17-year sentence for murder and who volunteered for a transfer, told Norwegian public television NRK.

Norway sends prisoners to Dutch jail because its own are too full | World news | The Guardian (http://www.theguardian.com/world/2015/sep/01/norwegian-inmates-sent-to-dutch-prison-cells-too-full)

mark61
29-02-16, 21:24
Ik zie net op het nieuws een Nederlands sprekende Noorse gevangene zeggen dat Nederlandse cipiers aardiger zijn, en dat ie lekker kan hobbyen, ofzo. Verder heeft ie een uur per week of maand contact met zijn familie; in Noorwegen mag dat maar 10 minuten.

super ick
01-03-16, 21:56
Ik zie net op het nieuws een Nederlands sprekende Noorse gevangene zeggen dat Nederlandse cipiers aardiger zijn, en dat ie lekker kan hobbyen, ofzo. Verder heeft ie een uur per week of maand contact met zijn familie; in Noorwegen mag dat maar 10 minuten.

Zijn we hier nog softer dan de Sacandinaviers.

super ick
01-03-16, 21:59
Ik zie net op het nieuws een Nederlands sprekende Noorse gevangene zeggen dat Nederlandse cipiers aardiger zijn, en dat ie lekker kan hobbyen, ofzo. Verder heeft ie een uur per week of maand contact met zijn familie; in Noorwegen mag dat maar 10 minuten.

Zijn we hier nog softer dan de Scandinaviers. Dacht dat ze daar nog socialer waren dan hier.

Ibrah1234
02-03-16, 04:19
Geeft te denken.

Waarom heb je het er voor over om ver weg van familie te zitten? Maakt bezoek erg moeilijk en Noorwegen is toch geen Chili ofzo qua omstandigheden?

Ik vermoed dat we wat data onthouden worden.

Het schijnt dat het Noren betreft van buitenlandse komaf (http://www.volkskrant.nl/binnenland/noorse-gevangenis-in-drenthe-vooral-in-trek-bij-noren-van-buitenlandse-komaf~a4254802/). Bij mijn weten betreft het hier ook een halfopen inrichting.

Het belregime zal hier van doorslaggevend belang zijn?

super ick
02-03-16, 08:21
Het schijnt dat het Noren betreft van buitenlandse komaf (http://www.volkskrant.nl/binnenland/noorse-gevangenis-in-drenthe-vooral-in-trek-bij-noren-van-buitenlandse-komaf~a4254802/). Bij mijn weten betreft het hier ook een halfopen inrichting.

Het belregime zal hier van doorslaggevend belang zijn?

Dat zou ik wel een relevante verklaring geven.

In Nederland willen criminelen al dicht bij huis vast zitten ivm bezoek. Een crimineel uit Breda wil niet graag in Groningen opgesloten zitten. Vanuit die invalshoek vond ik het vreemd. Als je daar geen familie hebt dan veranderd de zaak natuurlijk.

Ik had het kunnen/moeten weten ook. De meeste gevangen zijn allochtoon. Uiteraard een gevolg van discriminatie.

mark61
02-03-16, 19:27
De vraag is wat 'buitenlands' betekent. Nergens een specificatie gezien.

Noorse allochtonen zullen over het algemeen ook gewoon deel uit maken van een familie.

Eke
02-03-16, 22:36
De vraag is wat 'buitenlands' betekent. Nergens een specificatie gezien.

Noorse allochtonen zullen over het algemeen ook gewoon deel uit maken van een familie.

De familie van hen woont in het buitenland. Waar komen zij vandaan ? Geen idee.
Meer dan 75 % van de 250 gevangenen in Veenhuizen is geen Noor .Best veel dus.

super ick
03-03-16, 08:54
De vraag is wat 'buitenlands' betekent. Nergens een specificatie gezien.

Noorse allochtonen zullen over het algemeen ook gewoon deel uit maken van een familie.

Ik denk dat het allemaal Finnen zijn.

Eric de Blois
03-03-16, 15:49
Het schijnt dat het Noren betreft van buitenlandse komaf (http://www.volkskrant.nl/binnenland/noorse-gevangenis-in-drenthe-vooral-in-trek-bij-noren-van-buitenlandse-komaf~a4254802/).

Ik had dat al verwacht. Het was gewoon voorspelbaar. Ik wilde er al wat over schrijven, maar ik dacht ik wacht wel even af tot dit doorlekt in het nieuws.