PDA

Bekijk Volledige Versie : Man uit vliegtuig gehaald om woord 'gebed'



Umarvlie
04-03-16, 16:59
LUTON - Een in Nigeria geboren man is op de luchthaven van het Britse Luton uit een vliegtuig gehaald omdat een medepassagier op zijn telefoon het woord 'gebed' in een bericht zag verschijnen. De gewaarschuwde politie haalde de 40-jarige Laolu Opebiyi van boord en nam hem mee voor ondervraging.

Daaruit bleek dat de man onschuldig was aan wat dan ook. Hij bleek een Britse christen die met vrienden per telefoon had willen bidden. Maar nadat de politie hem had laten gaan, weigerde de gezagvoerder van het toestel van de Britse maatschappij easyJet de man terug aan boord te nemen voor de vlucht naar Amsterdam. Opebiyi moest drie uur wachten eer hij de volgende vlucht naar Nederland kon nemen.

De bedrijfsanalist Opebiyi was boos. ,,Iemand die me niet kent, heeft binnen twee minuten een oordeel over me. En zelfs al was ik een moslim, dan nog zou de behandeling onterecht zijn geweest." Een woordvoerder van easyJet zei tegen The Guardian dat de maatschappij veiligheid voor alles laat gaan en elk verdenking onderzoekt.

(Bron: Telegraaf)

Welja, geef de terroristen hun zin.