PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders accepteert beslissing justitie niet



Slinger
08-03-16, 22:21
Geert Wilders verzet zich tegen de beslissing van het openbaar ministerie om hem te vervolgen.

Wilders bijt van zich af na bekend worden aanklachten (http://www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/wilders-bijt-van-zich-af-na-bekend-worden-aanklachten-1.5803366)

Eric de Blois
09-03-16, 04:56
De grote vraag is wel dat wanneer Wilders tot twee jaar cel veroordeeld zou worden (de maximale straf) hoe dit politiek gaat uitwerken. Hoe gaat de kiezer daar op reageren?

Ibrah1234
09-03-16, 05:31
De grote vraag is wel dat wanneer Wilders tot twee jaar cel veroordeeld zou worden (de maximale straf) hoe dit politiek gaat uitwerken. Hoe gaat de kiezer daar op reageren?

Het is een politiek proces. Samsom had in 2011 in NRC Handelsblad gezegd dat Marokkaanse jongeren een „etnisch monopolie” op straatoverlast hadden. Spekman had in 2008 tegen Vrij Nederland gezegd: „De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.” Volgens het OM hadden Samsom en Spekman het „over gedrag en niet over ras”.

Kwee nie maar de term "etnisch monopolie" lijkt mij ook zwaar beledigend en stigmatiserend. Is dat niet van dezelfde orde van grootte als "alle negers zijn lui en crimineel"" ?

Blijkbaar komen politici van de PVDA er ongeschonden mee weg. Zou die Spekman van de PVDA er nu echt veel anders over denken dan Wilders?

Abudhar
09-03-16, 06:28
Het is een politiek proces. Samsom had in 2011 in NRC Handelsblad gezegd dat Marokkaanse jongeren een „etnisch monopolie” op straatoverlast hadden. Spekman had in 2008 tegen Vrij Nederland gezegd: „De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.” Volgens het OM hadden Samsom en Spekman het „over gedrag en niet over ras”.

Kwee nie maar de term "etnisch monopolie" lijkt mij ook zwaar beledigend en stigmatiserend. Is dat niet van dezelfde orde van grootte als "alle negers zijn lui en crimineel"" ?

Blijkbaar komen politici van de PVDA er ongeschonden mee weg. Zou die Spekman van de PVDA er nu echt veel anders over denken dan Wilders?

Misschien wordt er een onderscheid gemaakt tussen mensen die sporadisch een opmerking maken en een wat beschaafd taalgebruik(lees;niet ophitsend en niet beledigend)hanteren en zij die consequent populistisch om zich heen slaan.
Het blijft een verwerpelijk individu en zijn achterban ook.

super ick
09-03-16, 08:06
ik ga weer kijken hoor.
Wat heb ik genoten van dat vorige proces. Wat een klucht. Die advokaat met dat staartje. Het was Jiskefet in het kwadraat.

Ook dit is weer een politiek proces. Proberen Wilders kalt te stellen. Het pakt altijd in zijn voordeel uit.

super ick
09-03-16, 08:10
Misschien wordt er een onderscheid gemaakt tussen mensen die sporadisch een opmerking maken en een wat beschaafd taalgebruik(lees;niet ophitsend en niet beledigend)hanteren en zij die consequent populistisch om zich heen slaan.
Het blijft een verwerpelijk individu en zijn achterban ook.

Ja jammer.

Het lijkt wel of er helemaal niets meer tussen hem en de politiek correcten zit.
Of je krijgt een zwammer die onfrisse dingen roept, of je krijgt een zwammer die alles weg probeert te redeneren met vergelijkingen die niet opgaan en allerlei poging tot bagatelliseren en vervolgens de boel even goed 'aanpakt' onder het genot van een kopje rooibosthee.

Samson deed die uitspraak nadat hij een tijd meegelopen had met een soort handhavingsteam en met eigen ogen had gezien dat het vrijwel alleen om Marokkanen ging. Hij deed dus een uitspraak op basis van zijn feitelijke bevinding.

Umarvlie
09-03-16, 10:27
Onzinaanklachten
Wilders reageerde als door een adder gebeten op het nieuws en steekt zijn mening via Twitter niet onder stoelen of banken: ,,Niemand zal mij doen zwijgen. Ook niet over Marokkanen. Geen terreurbedreigingen, geen OvJ met onzinaanklachten, geen rechter. Niemand." In een andere tweet van de PVV-voorman staat in capitalen het woord 'minder'.
(Bron: Tubantie)

Dus maw hij lapt het Nederlands rechtssysteem aan zijn laars zodra het hem niet uitkomt?

Hij zal ongetwijfeld zijn best doen het in een politiek process to doen ontaarden en daaruit zijn voordeel te halen, maar hij zal zich toch bij de uitspraak van de rechtbank moeten neerleggen (of in hoger beroep gaan als hij wordt vrijgesproken).

Leuk, kijken wat hij voor boek gaat schrijven als hij 2 jaar wordt opgeborgen :D

Ibrah1234
09-03-16, 12:07
Leuk, kijken wat hij voor boek gaat schrijven als hij 2 jaar wordt opgeborgen :D

Denk dat het OM een redelijke kans tot strafoplegging ziet. Alles zal dit keer wel goed uitgespit zijn ter voorkoming van een herhaling van de André van Duinshow in het eerste proces. Anders zouden ze er denk ik niet aan beginnen.

De tijd zal het leren.

super ick
09-03-16, 12:41
Denk dat het OM een redelijke kans tot strafoplegging ziet. Alles zal dit keer wel goed uitgespit zijn ter voorkoming van een herhaling van de André van Duinshow in het eerste proces. Anders zouden ze er denk ik niet aan beginnen.

De tijd zal het leren.

Dat eerste proces was door de strot gedrukt bij het OM. In eerste instantie was het afgewezen.

Er staat belediging. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Ibrah1234
09-03-16, 13:15
Dat eerste proces was door de strot gedrukt bij het OM. In eerste instantie was het afgewezen.

Er staat belediging. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Ik ben geen jurist maar wat ik ervan begrijp is dat de tenlastelegging dit keer breder is geformuleerd (belediging op grond van ras).

Tsja, geen idee hoe dat zal uitpakken.

Eric de Blois
09-03-16, 15:07
Samsom had in 2011 in NRC Handelsblad gezegd dat Marokkaanse jongeren een „etnisch monopolie” op straatoverlast hadden. Spekman had in 2008 tegen Vrij Nederland gezegd: „De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.” Volgens het OM hadden Samsom en Spekman het „over gedrag en niet over ras”.

Kwee nie maar de term "etnisch monopolie" lijkt mij ook zwaar beledigend en stigmatiserend. Is dat niet van dezelfde orde van grootte als "alle negers zijn lui en crimineel"" ?

Blijkbaar komen politici van de PVDA er ongeschonden mee weg. Zou die Spekman van de PVDA er nu echt veel anders over denken dan Wilders?

Inderdaad meten met twee maten. Zwak van het OM. Trouwens het WODC - onderdeel van het ministerie van Justitie - bedient juist die politici met het publiceren van onderzoeken en statistieken die een relatie aantonen tussen etniciteit en misdaad. Het WODC publiceert ieder jaar rapporten over misdaad waaruit blijkt dat etniciteit een factor is. Nogal hypocriet dus deze aanklacht.

Umarvlie
09-03-16, 15:50
Hof: Moslims ’fervent kontenbonkers’ noemen mag

AMSTERDAM - Het gerechtshof van Amsterdam heeft woensdag een 37-jarige PVV-aanhanger in hoger beroep vrijgesproken van het beledigen van moslims. Het Openbaar Ministerie had een boete geëist van 500 euro tegen de man. De rechtbank had de verdachte eerder vrijgesproken.

De verdachte kwam in 2010 aan het woord in een documentaire over PVV-leider Wilders. De documentairemakers onderzochten daarin de drijfveren van Wilders en zijn aanhang. De man sprak in de docu onder meer over Arabieren als 'fervent kontenbonkers' die ook 'kleine jongens neuken', 'dat is normaal in hun cultuur'.

Debat
Het hof oordeelde woensdag dat de 37-jarige man moslims heeft bedoeld toen hij over Arabieren sprak. Ook zegt het hof dat de uitlatingen die de man deed zonder meer als beledigend aan te merken zijn wegens het geloof van moslims. Maar, zo stelt het hof, het is bij de beoordeling van belang dat de uitlatingen zijn gedaan in het kader van het maatschappelijk debat. De verdachte deed zijn uitspraken namelijk tijdens een interview voorafgaand aan een anti-islamdemonstratie in Berlijn.

Verder geeft het hof aan dat iemand in een politieke context zaken van (in zijn ogen) algemeen belang aan de orde moet kunnen stellen, ook als zijn uitlatingen kunnen kwetsen, choqueren of verontrusten. Het gaat volgens het hof in deze zaak niet om onderbouwde stellingen over moslims in het algemeen in onsmakelijke bewoordignen, maar het maatschappelijke debat kenmerkt zich wel vaker door dat soort taalgebruik.

Vrijheid van meningstuiting
Het hof stelt verder: ,,Mogelijk wordt de verdachte door zijn uitlatingen door velen als een niet serieus te nemen gesprekspartner beschouwd, maar zijn uitlatingen zijn niet zodanig kwetsend dat deze moeten worden beschouwd als aanzettend tot haat, geweld, discriminatie of onverdraagzaamheid. De uitlatingen zijn niet onnodig grievend te noemen. De verdachte heeft de grenzen van zijn recht op vrijheid van meningsuiting niet overschreden.”

(Bron: Telegraaf)

Wat ik me afvraag is wat de grenzen zoals genoemd nu eigenlijk zijn: "de grenzen van zijn recht op vrijheid van meningsuiting".

mark61
09-03-16, 19:43
Dat wordt van geval tot geval bekeken. Het zal altijd lastige materie blijven.

In dit geval lijkt het me te onzinnig om er serieus straf aan te hangen.

Ik vind het trouwens straf om zo maar even van 'Arabieren' 'moslims' te maken. Met welk recht 'vertaalt' de rechtbank dat?

mark61
09-03-16, 19:55
Het is een politiek proces. Samsom had in 2011 in NRC Handelsblad gezegd dat Marokkaanse jongeren een „etnisch monopolie” op straatoverlast hadden. Spekman had in 2008 tegen Vrij Nederland gezegd: „De Marokkanen die niet willen deugen, moet je vernederen, voor de ogen van hun eigen mensen.” Volgens het OM hadden Samsom en Spekman het „over gedrag en niet over ras”.

Kwee nie maar de term "etnisch monopolie" lijkt mij ook zwaar beledigend en stigmatiserend. Is dat niet van dezelfde orde van grootte als "alle negers zijn lui en crimineel"" ?

Blijkbaar komen politici van de PVDA er ongeschonden mee weg. Zou die Spekman van de PVDA er nu echt veel anders over denken dan Wilders?

Lul niet. Een politiek proces wordt door politici / machthebbers geëntameerd en de uitslag ligt vast. Daar is hier geen sprake van. Anders dan in bijv. Turkije.

Verder, wat die PvdA-ers ook hebben gezegd, ze zetten niet aan tot discriminatie. Er is ook geen sprake van dat ze alle Marokkanen het land uit willen zetten. Dat is wat Wilders wel beweert, en wat de aanleiding voor dit tweede proces was.

Ibrah1234
10-03-16, 04:40
Verder, wat die PvdA-ers ook hebben gezegd, ze zetten niet aan tot discriminatie.

Nou, als de uitspraak van Samson dat Marokkanen een "etnisch monopolie" hebben op criminaliteit en straatoverlast niet discriminerend is dan weet ik het ook niet meer.

Door de aversie tegen Wilders is men blind en doof geworden voor andere geluiden en is hier sprake van volledige willekeur.

Het is mij een raadsel dat geen enkele Marokkaan zich beledigd voelt wanneer Samson stelt dat een Marokkaan beschikt over crimineel DNA en als Wilders roept "minder" men massaal aangifte doet.

Als er een paar duizend aangiftes tegen je liggen, wat voortkomt uit een georganiseerde actie en een oproep tot het doen van aangifte, kan het OM dat niet ignoreren.


Er is ook geen sprake van dat ze alle Marokkanen het land uit willen zetten. Dat is wat Wilders wel beweert, en wat de aanleiding voor dit tweede proces was.

Ahmed Marcouch (PVDA), zelf van oorsprong Marokkaan, pleit voor het uitzetten van criminele Marokkanen. Volgens mij komt dat overeen met het ingenomen standpunt van Wilders.

super ick
10-03-16, 07:25
Als het een op zich staande vraag zou zijn die gesteld wordt: Wil je meer of minder Marokkanen dan zou je je af moeten vragen:

Is de vraag realistisch?
Hoe bereik je het, zomaar Marokkanen uitzetten of er geen of zo min mogelijk meer toelaten?

Uitzetten ben ik voor in het geval het criminelen zijn of er onvoldoende inspanning verricht wordt om deel te nemen aan de maatschappij op welke manier dan ook. Dit is alleen mogelijk bij nieuwkomers. Ik denk dan aan een langer proces om het Nederlanderschap aan te vragen en een toets op dit gebied na een langere periode. Dit zou niet alleen moeten gelden voor Marokkanen. Als blijkt dat iemand, na bijvoorbeeld vijf jaar, het verrekt zich de taal eigen te maken en op deze manier denkt uit de ruif te kunnen vreten tot hij/zij erbij neervalt dan moet daar een stokje voor gestoken worden.

Ibrah1234
10-03-16, 12:10
Als het een op zich staande vraag zou zijn die gesteld wordt: Wil je meer of minder Marokkanen dan zou je je af moeten vragen:

Is de vraag realistisch?
Hoe bereik je het, zomaar Marokkanen uitzetten of er geen of zo min mogelijk meer toelaten?

Marokkanen welke hier illegaal verblijven zijn in de praktijk amper uitzetbaar (http://www.telegraaf.nl/binnenland/25311472/__Marokkaan_niet_uitzetbaar__.html). Ik vraag me af of het uitzetten van Marokkanen met de Nederlandse nationaliteit niet in strijd is met Europese wet- en regelgeving.

Ik ben geen jurist maar e.e.a. lijkt me zo op het eerste oog volstrekt onrealistisch.

Er ligt wel een wetsvoorstel las ik maar dat is beperkt tot Jihadgangers.

super ick
11-03-16, 09:23
Marokkanen welke hier illegaal verblijven zijn in de praktijk amper uitzetbaar (http://www.telegraaf.nl/binnenland/25311472/__Marokkaan_niet_uitzetbaar__.html). Ik vraag me af of het uitzetten van Marokkanen met de Nederlandse nationaliteit niet in strijd is met Europese wet- en regelgeving.

Ik ben geen jurist maar e.e.a. lijkt me zo op het eerste oog volstrekt onrealistisch.

Er ligt wel een wetsvoorstel las ik maar dat is beperkt tot Jihadgangers.

Onder druk wordt alles vloeibaar.

Waar iedereen 20 jaar geleden schande van sprak komt nu uit de mond van linkse politici zoals je zelf aanhaalde.

Ibrah1234
12-03-16, 07:37
Aangiften tegen Wilders blijken nep (http://www.telegraaf.nl/binnenland/25376163/__Aangiften_Wilders_blijken_nep__.html). Dit lijkt mij toch alles te maken te hebben met een georganiseerde actie. Moskeeën verspreiden geen formulieren om aangifte doen tegen Samson of die v/d Spek.

"Uit een deel van de dertien inmiddels afgenomen verhoren rijst een ontluisterend beeld van misleiding, beïnvloeding, intimidatie en onkunde bij de massale aangifte richting Wilders. „Toen ik het invulde, wist ik niet precies waar het om ging”, zegt een aangever. Anderen dachten dat er verkiezingen waren en dat er via de aangifte gestemd kon worden.

Eén van hen verklaarde dat de Haagse As Soennah-moskee aangifteformulieren verspreidde en dat hij veronderstelde dat Wilders president was. Een andere getuige vermeldde geen idee te hebben wat een aangifte zou betekenen, omdat hij niet kan lezen. „Zelfs die handtekening is niet van mij, in ieder geval herken ik hem niet.”

Bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/25376163/__Aangiften_Wilders_blijken_nep__.html)

super ick
12-03-16, 09:06
Aangiften tegen Wilders blijken nep (http://www.telegraaf.nl/binnenland/25376163/__Aangiften_Wilders_blijken_nep__.html). Dit lijkt mij toch alles te maken te hebben met een georganiseerde actie. Moskeeën verspreiden geen formulieren om aangifte doen tegen Samson of die v/d Spek.

"Uit een deel van de dertien inmiddels afgenomen verhoren rijst een ontluisterend beeld van misleiding, beïnvloeding, intimidatie en onkunde bij de massale aangifte richting Wilders. „Toen ik het invulde, wist ik niet precies waar het om ging”, zegt een aangever. Anderen dachten dat er verkiezingen waren en dat er via de aangifte gestemd kon worden.

Eén van hen verklaarde dat de Haagse As Soennah-moskee aangifteformulieren verspreidde en dat hij veronderstelde dat Wilders president was. Een andere getuige vermeldde geen idee te hebben wat een aangifte zou betekenen, omdat hij niet kan lezen. „Zelfs die handtekening is niet van mij, in ieder geval herken ik hem niet.”

Bron (http://www.telegraaf.nl/binnenland/25376163/__Aangiften_Wilders_blijken_nep__.html)

Koren op de molen voor Geert.

binloser
12-03-16, 11:22
Wilders bedoelde (natuurlijk) met minder Marokkanen: minder Marokkanen het land binnenlaten. Verreweg de meeste Marokkanen zijn Nederlander en niet uitzetbaar. Minder of geen marokkanen laten immigreren wie kan daar nu tegen zijn? Ik denk dat veel goed-willende en oppassende Marokkanen daar zelfs voor zijn omdat ze ook wel beseffen dat een groot deel der Marokkanen het voor hen verpesten door wangedrag zoals we dat al jarenlang kennen.
Dus Wilders vertolkt gewoon de mening van de overgrote meerderheid van de bevolking. Er proces daartegen voeren wordt een klucht.

H.P.Pas
12-03-16, 12:28
Wilders bedoelde (natuurlijk) met minder Marokkanen: minder Marokkanen het land binnenlaten. Verreweg de meeste Marokkanen zijn Nederlander en niet uitzetbaar. Minder of geen marokkanen laten immigreren wie kan daar nu tegen zijn?

Dan zou betekenen, dat hij uit zijn nek lult.
Het immigratiesaldo Nederland-Marokko ligt al sinds een jaar of 10 ver onder de 1000 en is ook al negatief geweest.

Slinger
12-03-16, 12:44
Wilders bedoelde (natuurlijk) met minder Marokkanen: minder Marokkanen het land binnenlaten. Verreweg de meeste Marokkanen zijn Nederlander en niet uitzetbaar. Minder of geen marokkanen laten immigreren wie kan daar nu tegen zijn? Ik denk dat veel goed-willende en oppassende Marokkanen daar zelfs voor zijn omdat ze ook wel beseffen dat een groot deel der Marokkanen het voor hen verpesten door wangedrag zoals we dat al jarenlang kennen.
Dus Wilders vertolkt gewoon de mening van de overgrote meerderheid van de bevolking. Er proces daartegen voeren wordt een klucht.

Hij bedoelde gewoon wat hij zei, daar kunnen we van uitgaan (natuurlijk).

Ibrah1234
12-03-16, 12:52
Grootschalige misleiding, beïnvloeding, intimidatie, onkunde bij aangifte tegen Wilders

'PvdA-raadslid hielp met vertalen aangifteformulier' - As Soennah-moskee deelde aangiftes uit

12-03-2016, 12:05


Een deel van de aangiften die tegen Geert Wilders zijn gedaan om zijn ’minder Marokkanen’-uitspraak rammelt. Dat blijkt uit een steekproef van de verdediging onder de 6400 meldingen. De Telegraaf heeft inzage gehad in getuigenverklaringen die naar aanleiding van de aangiften zijn afgelegd.

Uit een gedeelte van de dertien inmiddels afgenomen verhoren rijst een ontluisterend beeld van misleiding, beïnvloeding, intimidatie en onkunde bij de massale aangifte richting Wilders.

Analfabete allochtonen

Een deel van de aangiften werd gedaan door onwetende allochtonen die niet of nauwelijks Nederlands lezen of schrijven en geen flauw benul hadden van waar ze mee bezig waren. “Toen ik het invulde, wist ik niet precies waar het om ging”, zegt een aangever. Ook waren er mensen die dachten dat het verkiezingen waren en met de aangifte een stem uitbrachten tegen Wilders.
De Haagse As Soennah-moskee zou aangiftes hebben uitgedeeld. Ook kon in de moskee zogenaamd worden ‘gestemd tegen Wilders’. Moskeegangers dachten onder anderen dat Wilders president was. Anderen konden niet eens lezen of schrijven of herkennen hun eigen handtekening niet.

1200 aangiftes van As Soennah-moskeegangers

Volgens een van de ondervraagde getuigen zouden er zeker 1200 mensen via de As Soennah-moskee aangifte hebben gedaan tegen Wilders.

Tilburgs PvdA-raadslid

Nog schokkender zijn verklaringen van allochtonendie zeggen dat zowel de politie als leden van gemeenteraad hielpen met aanvullen. Een aantal mensen wilde alleen demonstreren tegen de uitspraken van Wilders maar werden overgehaald een handtekening te zetten op het aangifteformulier. De formulieren werden verder ingevuld door agenten en in één van de gevallen werd de vertaling verzorgd door een Tilburgs PvdA-raadslid.

In Tilburg konden de moskeegangers aangifte doen in de Al Fatah-moskee. Ook daar hielpen politieagenten met invullen.

Bron
(http://politiek.tpo.nl/2016/03/12/grootschalige-misleiding-beinvloeding-intimidatie-en-onkunde-aangifte-wilders/)
Oppakken dat hele zootje corrupte linkse politici en medewerkers van politie, strafrechtelijk vervolgen en de eisers in de zaak tegen Wilders niet ontvankelijk verklaren. Dit is een geënsceneerd politiek proces. Zoveel is nu wel duidelijk. Barbertje moet hangen.

Het doen van valse aangifte is strafbaar gesteld in artikel 188 Wetboek van Strafrecht (WvS). Dit artikel luidt aldus:



Hij die aangifte of klacht doet dat een strafbaar feit gepleegd is, wetende dat het niet gepleegd is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

Oiseau
12-03-16, 13:07
wilders laat zien dat hij een fascist is en zelfs de Rechtstaat heeft hij de maling aan.
die niet ziet dat hij een fascist is kan maar beter zijn verstand als een eitje laten bakken..haha of zijn ogen aan een roofvogel aanbieden.


Het is te zot voor woorden dat wij nog aangifte tegen hem moeten doen zodat hij vervolgd kan worden voor iets wat de hele wereld van hem heeft gehoord..
En terecht zou ik zeggen dat het zijn verdiende loon is om zich nergens nooit vrij te voelen..

Ibrah1234
12-03-16, 13:24
Het is te zot voor woorden dat wij nog aangifte tegen hem moeten doen zodat hij vervolgt kan worden voor iets wat de hele wereld van hem heeft gehoord..
En terecht zou ik zeggen dat het zijn verdiende loon is om zich nergens nooit vrij te voelen..

Ik kan in Wilders absoluut geen fascist herkennen. Als je hem zou betitelen als een racist kan ik je nog enigszins volgen.

Slinger
12-03-16, 14:26
Ik kan in Wilders absoluut geen fascist herkennen. Als je hem zou betitelen als een racist kan ik je nog enigszins volgen.

Beter kijken...

Oiseau
12-03-16, 18:23
Ik kan in Wilders absoluut geen fascist herkennen. Als je hem zou betitelen als een racist kan ik je nog enigszins volgen.
Dan heb jij in je opvattingen bepaalde valse trekjes die een heldere kijk op wilders de moderne fascist belemmeren.

Hoe ziet nieuw fascisme er dan in de praktijk uit? Het nieuwe fascisme gaat plaatsvinden in de macht in de handen van een totalitaire beweging . De Nederlandse samenleving wordt gegijzeld door de macht van deze fascistische beweging waarin bijna volledige controle wordt geëist op het dagelijks leven van minderheden ( lees wat mijn betreft Marokkanen en Moslims) zowel in politiek, cultureel, filosofisch, godsdienstig als in sociaal of economisch opzicht. Deze nieuwe fascistische beweging die pvv is heeft een aantal kenmerken:





1 leider/dictator, massa gedwongen tot volgzaamheid
onverdraagzaamheid t.o.v. andersdenkenden (harde onderdrukking) en vreemdelingen
geen vrijheid van meningsuiting (o.m. censuur) ( wie wat kritisch roept tegen wilders moet zijn functie van hem al neerleggen)
ontwikkelde propagandamachine ( harde oneliners en elke keer maar wat roepen in de media om de buikgevoelens bij zijn aanhang te voeden )
symboliek
racistische bijeenkomsten met bewegingen die maar haat promoten en uitsluiten van anderen.
verheerlijking van de leider..
leiderscultus (bijna religieus)
indoctrinatie (van de tokkies )
uitbuiten van de Rechtstaat en de Democratie omdat het hem goed uikkomt om de nodige bescherming af te dwingen zodat hij uiteindelijk de aan niet virtuele macht kan grijpen . En dan de democratie en rechtstaat hun nek omdraaien..haha


Er is nog meer als je wil maar blijkbaar heb jij ook veel buikgevoelens vandaar je verwarring. En wilders draagt een keppeltje en dat is best verwarrend en vertroebelt een directe link met fascisme ( want deze nieuwe fascist is een zogenaamd "Jodenvriend", nou als de zionisten zelf dat niet zijn dan is deze bastaardfascist die wilders heet zeker vriendschap en sympathie van een echte Jood niet waard is) ..maar goed , jouw wereld is de mijne niet.

Ibrah1234
12-03-16, 19:29
Het nieuwe fascisme gaat plaatsvinden in de macht in de handen van een totalitaire beweging . De Nederlandse samenleving wordt gegijzeld door de macht van deze fascistische beweging waarin bijna volledige controle wordt geëist op het dagelijks leven van minderheden ( lees wat mijn betreft Marokkanen en Moslims) zowel in politiek, cultureel, filosofisch, godsdienstig als in sociaal of economisch opzicht.

Wilders zegt het, de rest (de politiek correcten) denken het.

Oiseau
12-03-16, 19:31
Beter kijken...

Omdat wilders je opticien is die bepaalt welke bril je moet dragen moet je zeker de wereld voor mijn kijk waarschuwen..hmm
dus wilders accepteert justitie niet en de fascist in hem is woedend..lol

ik kan je 1 ding zeggen en dat is dat wilders de grootste vijand die Nederland ooit heeft gehad en hij accepteert simpelweg niet de beschaving in de Nederlandse maatschappij en Cultuur gewoon. Ik zou zeggen beter kijken want een vijand van binnen die verdeeldheid zaait en ondankbaar is is levensgevaarlijker en moeilijk te bestrijden als hij maar niet hard wordt aangepakt..
De Islam en de Marokkaan zijn de vijand niet maar zeker het zien van wilders als een politicus , eerder als een vervuilde nucleaire afval in het hart van Nl.
Hij bedreigt de Maatschappij te ontwrichten dus deze politiek criminele kamikaze onschadelijk maken en weren van de politiek.

Oiseau
12-03-16, 19:38
Wilders zegt het, de rest (de politiek correcten) denken het.
ik zeg je dat wilders niet denken kan en hij is een niet te ontmantelen bom opgegeven moment in handen van alle correcte Nederlanders die nu zwijgen. Dus, wees blij dat politiek correct zijn een vuile woord is geworden in de mond van hen die niet willen denken maar zonder correctheid zijn we nergens.

Ibrah1234
12-03-16, 20:33
ik zeg je dat wilders niet denken kan en hij is een niet te ontmantelen bom opgegeven moment in handen van alle correcte Nederlanders die nu zwijgen. Dus, wees blij dat politiek correct zijn een vuile woord is geworden in de mond van hen die niet willen denken maar zonder correctheid zijn we nergens.

Joh, ik zou niet weten wanneer ik voor het laatst heb gestemd. Het is allemaal één pot nat. Ooit eens de Stemmenwijzer ingevuld en toen kwam ik uit bij de Piratenpartij. Om nou gang voor te gaan maken naar het stemhokje :)

Slinger
12-03-16, 21:21
Omdat wilders je opticien is die bepaald welke bril je moet dragen moet je zeker de wereld voor mijn kijk waarschuwen..hmm
dus wilders accepteert justitie niet en de fascist in hem is woedend..lol

ik kan je 1 ding zeggen en dat is dat wilders de grootste vijand die Nederland ooit heeft gehad en hij accepteert simpelweg niet de beschaving in de Nederlandse maatschappij en Cultuur gewoon. Ik zou zeggen beter kijken want een vijand van binnen die verdeeldheid zaait en ondankbaar is is levensgevaarlijker en moeilijk te bestrijden als hij maar niet hard wordt aangepakt..
De Islam en de Marokkaan zijn de vijand niet maar zeker het zien van wilders als een politicus , eerder als een vervuilde nucleaire afval in het hart van Nl.
Hij bedreigt de Maatschappij te ontwrichten dus deze politiek criminele kamikaze onschadelijk maken en weren van de politiek.

Iedereen moet sowieso goed kijken, maar ik had het niet tegen jou...

binloser
13-03-16, 08:21
Hij bedoelde gewoon wat hij zei, daar kunnen we van uitgaan (natuurlijk).

Dan bedoelde hij dus inderdaad letterlijk marokkanen en niet nederlanders met een marokkaanse achtergrond.

Slinger
13-03-16, 09:00
Dan bedoelde hij dus inderdaad letterlijk marokkanen en niet nederlanders met een marokkaanse achtergrond.

Als je dat aanneemt neem je zijn woorden juist niet letterlijk. Hij zei er namelijk niet bij dat het ging om Marokkanen met een niet-Nederlandse achtergrond. En bovendien zou dat helemaal niet logisch zijn want hij had het letterlijk over Marokkanen "in deze stad en in Nederland".


''Ik vraag aan jullie. Willen jullie, in deze stad en in Nederland, meer of minder Marokkanen?”

Zestien keer schreeuwt het publiek het woord dat Wilders wil horen: minder. Het publiek wil minder Marokkanen. Wilders lacht en zegt: ''Dan gaan we dat regelen.

‘’Minder marokkanen’’-toespraak Geert Wilders op de PVV-bijeenkomst in Den Haag - NPO Geschiedenis (http://www.npogeschiedenis.nl/speeches/nederlandsespeeches/natie-in-verwarring/Minder-marokkanen-toespraak-Geert-Wilders-op-de-PVV-bijeenkomst-in-Den-Haag.html)

super ick
13-03-16, 10:31
Dan heb jij in je opvattingen bepaalde valse trekjes die een heldere kijk op wilders de moderne fascist belemmeren.

Hoe ziet nieuw fascisme er dan in de praktijk uit? Het nieuwe fascisme gaat plaatsvinden in de macht in de handen van een totalitaire beweging . De Nederlandse samenleving wordt gegijzeld door de macht van deze fascistische beweging waarin bijna volledige controle wordt geëist op het dagelijks leven van minderheden ( lees wat mijn betreft Marokkanen en Moslims) zowel in politiek, cultureel, filosofisch, godsdienstig als in sociaal of economisch opzicht. Deze nieuwe fascistische beweging die pvv is heeft een aantal kenmerken:





1 leider/dictator, massa gedwongen tot volgzaamheid
onverdraagzaamheid t.o.v. andersdenkenden (harde onderdrukking) en vreemdelingen
geen vrijheid van meningsuiting (o.m. censuur) ( wie wat kritisch roept tegen wilders moet zijn functie van hem al neerleggen)
ontwikkelde propagandamachine ( harde oneliners en elke keer maar wat roepen in de media om de buikgevoelens bij zijn aanhang te voeden )
symboliek
racistische bijeenkomsten met bewegingen die maar haat promoten en uitsluiten van anderen.
verheerlijking van de leider..
leiderscultus (bijna religieus)
indoctrinatie (van de tokkies )
uitbuiten van de Rechtstaat en de Democratie omdat het hem goed uikkomt om de nodige bescherming af te dwingen zodat hij uiteindelijk de aan niet virtuele macht kan grijpen . En dan de democratie en rechtstaat hun nek omdraaien..haha


Er is nog meer als je wil maar blijkbaar heb jij ook veel buikgevoelens vandaar je verwarring. En wilders draagt een keppeltje en dat is best verwarrend en vertroebelt een directe link met fascisme ( want deze nieuwe fascist is een zogenaamd "Jodenvriend", nou als de zionisten zelf dat niet zijn dan is deze bastaardfascist die wilders heet zeker vriendschap en sympathie van een echte Jood niet waard is) ..maar goed , jouw wereld is de mijne niet.

Ik zie erg veel overeenkomsten met de islam.

super ick
13-03-16, 10:40
Dat krijg je als je iedere keer zaken uit zijn verband rukt dan worden de woorden van Wilders ook niet meer in context geplaatst. Hij had het over criminaliteit. In die context werd zijn uitspraak gedaan. In de trant van minder Marokkanen dan ook minder crminaliteit. Marokkanen voeren nu eenmaal de lijstjes van bepaalde vormen van criminaliteit aan.
Kijk even rond en beperk je tot de steden, dus geen landelijke gemiddelden waarin Zeeland en de Veluwe ook meegenomen worden. Daar komen ook de woorden van Samson vandaan. Marokkanen hebben een monopoly op geweld. Dat kwam nav een paar meeloopdagen bij een buurtteam. Ook Rob Oudkerk deed zijn 'kutmarokkanen' vermoedelijk met deze uitwassen in zijn achterhoofd.
Behalve Wilders, dat is een Nazi en die wil de gaskamers weer openen.

Zoiets toch?

Ibrah1234
13-03-16, 12:21
Ik denk dat met de eventuele komst van Wilders in het torentje niet dat er ook maar iets veranderd.

Belastingtarieven zullen niet worden verlaagd en blijven even hoog, de uitholling van de WW en andere werknemersverzekeringen zal niet worden hersteld, de LTS komt niet terug, er zal niet ook maar één Nederlander het Nederlanderschap worden ontnomen en als werkgever blijf je gewoon 2 jaar doorbetalen voor zieke werknemers. De ouderen in verzorgingstehuizen blijven in luiers rondlopen, we blijven in Europa en de euro, de btw blijft op 21%, de vennootschapsbelasting zal niet worden verlaagd en het ontslagrecht zal niet verder worden versoepeld.

Razzia's op parkeerplaatsen langs snelwegen waarbij de politie wordt ingezet als deurwaarder van de overheid (belastingdienst) zullen ook niet verdwijnen.

binloser
14-03-16, 08:17
Als je dat aanneemt neem je zijn woorden juist niet letterlijk. Hij zei er namelijk niet bij dat het ging om Marokkanen met een niet-Nederlandse achtergrond. En bovendien zou dat helemaal niet logisch zijn want hij had het letterlijk over Marokkanen "in deze stad en in Nederland".



‘’Minder marokkanen’’-toespraak Geert Wilders op de PVV-bijeenkomst in Den Haag - NPO Geschiedenis (http://www.npogeschiedenis.nl/speeches/nederlandsespeeches/natie-in-verwarring/Minder-marokkanen-toespraak-Geert-Wilders-op-de-PVV-bijeenkomst-in-Den-Haag.html)

Nogmaals; Marokkanen die hier wonen en/of geboren zijn zijn geen Marokkanen. Dat hoefde hij er dus niet expliciet bij te zeggen want dat is bekend.

Slinger
14-03-16, 08:24
Nogmaals; Marokkanen die hier wonen en/of geboren zijn zijn geen Marokkanen. Dat hoefde hij er dus niet expliciet bij te zeggen want dat is bekend.

Je noemt ze zelf wel Marokkanen, maar het zijn geen Marokkanen? Duidelijk en consequent ben je...

binloser
14-03-16, 08:52
Je noemt ze zelf wel Marokkanen, maar het zijn geen Marokkanen? Duidelijk en consequent ben je...

Geef ik toe- dat is tegenstrijdijg - ik had het 1e woord marokkanen tussen aanhalingstekens moeten zetten.

Slinger
14-03-16, 09:17
Geef ik toe- dat is tegenstrijdijg - ik had het 1e woord marokkanen tussen aanhalingstekens moeten zetten.

Maar je weet niet hoe je ze anders moet noemen. Dat geeft al aan dat je redenering niet klopt.

binloser
14-03-16, 09:31
Je noemt ze zelf wel Marokkanen, maar het zijn geen Marokkanen? Duidelijk en consequent ben je...

Het gaat erom hoe ze formeel heten en hoe ze trouwens zichzelf vaak ook noemen nl Nederlander(met marokkaanse achtergrond). Dat maakt je geen Marokkaan want dat zit niet in je genen ofzo. Wat ben ik dan een saks ? omdat mijn (verre) voorouders tot die stam behoorden.

Slinger
14-03-16, 11:35
Het gaat erom hoe ze formeel heten en hoe ze trouwens zichzelf vaak ook noemen nl Nederlander(met marokkaanse achtergrond). Dat maakt je geen Marokkaan want dat zit niet in je genen ofzo. Wat ben ik dan een saks ? omdat mijn (verre) voorouders tot die stam behoorden.

Het gaat erom over wie Wilders het had. Dat is echt wel duidelijk.

super ick
14-03-16, 18:25
Het gaat erom over wie Wilders het had. Dat is echt wel duidelijk.

Criminele Marokkanen.

Overigens heeft Wilders alleen de vraag gesteld: Willen jullie meer of minder.

Denk dat 90% van de bevolking, in de juiste context van minder criminele Marokkanen, hetzelfde antwoord had gegeven. Want wat heb je aan criminele Marokkanen? Wil jij er meer?

Nuanceren doen we alleen als Diederik Samson of Rob Oudkerk (de heroinehoermisbruiker) onsmakelijke dingen over Marokkanen zegt.

Slinger
14-03-16, 19:06
Criminele Marokkanen.

Overigens heeft Wilders alleen de vraag gesteld: Willen jullie meer of minder.

Denk dat 90% van de bevolking, in de juiste context van minder criminele Marokkanen, hetzelfde antwoord had gegeven. Want wat heb je aan criminele Marokkanen? Wil jij er meer?

Nuanceren doen we alleen als Diederik Samson of Rob Oudkerk (de heroinehoermisbruiker) onsmakelijke dingen over Marokkanen zegt.

Dan zit hij nog fout want dan koppelde hij criminaliteit aan etniciteit. Ook dat is haatzaaien.

Dat hij een vraag stelde, daar komt hij ook niet mee weg. Wel eens van het begrip "retorische vaag" gehoord? Dat is een bewering in de vorm van een vraag. Zeker nadat hij zelf het antwoord gaf: "Dan zullen we dat regelen".

Kortom klassieke volksmennerij en haatzaaierij in de traditie van....

Wat mij betreft strafbaar. We zullen zien hoe de rechter daarover denkt.

super ick
15-03-16, 09:10
Dan zit hij nog fout want dan koppelde hij criminaliteit aan etniciteit. Ook dat is haatzaaien.

Dat hij een vraag stelde, daar komt hij ook niet mee weg. Wel eens van het begrip "retorische vaag" gehoord? Dat is een bewering in de vorm van een vraag. Zeker nadat hij zelf het antwoord gaf: "Dan zullen we dat regelen".

Kortom klassieke volksmennerij en haatzaaierij in de traditie van....

Wat mij betreft strafbaar. We zullen zien hoe de rechter daarover denkt.

Wat mij betreft niets strafbaars aan.

Hoezo criminaliteit koppelen aan afkomst? Er staan tabelletjes op de site van CBS. Soorten criminaliteit en het percentage gemeten naar afkomst van de daders. CBS ook fascisten!

Het is dom populistisch gebral. Meer of minder willen is in deze context helemaal niet aan de orde. Ervoor zorgen is onmogelijk. Een soort misplaatste rechtse humor.

binloser
18-03-16, 10:18
Minder Marokkanen willen we bijna allemaal. Het woord kutmarokkanen viel al jaren geleden door Oudkerk(PvdA)
Ik denk dat veel oppassende Nederlanders van marokkaanse afkomst (de meerderheid) ook minder "marokkanen" willen omdat het veelal 'Marokkanen' zijn die het voor hen verpesten. (zie misdaadcijfers CBS)
Laten we er niet om heen draaien 'Marokkanen' hebben een slechte naam en niet alleen in Nederland. Ze komen uit een land zonder veel cultuur en beschaving. Veel analfabetisme, bijgeloof en corruptie en weinig democratie. Dat nemen ze mee.

knuppeltje
20-03-16, 10:35
En het geleuter gaat maar door.

Wat was er aan de hand? Wilders had vooraf, met hulp van zijn medewerkers, zijn speech zorgvuldig voorbereid. De opbouw en timing, aan alle was gedacht. Uit bezorgdheid dat het publiek niet zou begrijpen wat van hen verwacht werd te doen, werden er vooraf aan de speech, enige medewerkers de zaal ingestuurd om het aanwezige publiek een en ander duidelijk te maken.

Kortom, een met voorbedachte rade georganiseerde poging tot aanzetten van..... Zover is volgens mij wel duidelijk. De rest laat ik aan de rechter over.

Maar een ding vind ik van zo een dappere krijger voor het behoud van de 'heilige vrijheid van meningsuiting' wel heel erg raar. Namelijk dat, indien iemand kritiek op je heeft, dat je dan zoveel lef hebt om gedaan te willen hebben dat die persoon uit zijn ambt wordt gezet.

Altijd al een gevaarlijke idioot gevonden die gast.

Juffrouw_Saartje
20-03-16, 10:42
Ze komen uit een land zonder veel cultuur en beschaving. Veel analfabetisme, bijgeloof en corruptie en weinig democratie. Dat nemen ze mee.

Ben je er wel eens geweest dan?

mark61
20-03-16, 16:05
En het geleuter gaat maar door.

Wat was er aan de hand? Wilders had vooraf, met hulp van zijn medewerkers, zijn speech zorgvuldig voorbereid. De opbouw en timing, aan alle was gedacht. Uit bezorgdheid dat het publiek niet zou begrijpen wat van hen verwacht werd te doen, werden er vooraf aan de speech, enige medewerkers de zaal ingestuurd om het aanwezige publiek een en ander duidelijk te maken.

Kortom, een met voorbedachte rade georganiseerde poging tot aanzetten van..... Zover is volgens mij wel duidelijk. De rest laat ik aan de rechter over.

Maar een ding vind ik van zo een dappere krijger voor het behoud van de 'heilige vrijheid van meningsuiting' wel heel erg raar. Namelijk dat, indien iemand kritiek op je heeft, dat je dan zoveel lef hebt om gedaan te willen hebben dat die persoon uit zijn ambt wordt gezet.

Altijd al een gevaarlijke idioot gevonden die gast.

Hééé, waar kom jij opeens vandaan? :hihi: Zomaar binnen komen rollen alsof je niet jaren bent weggeweest :)

Welkom terug.

mark61
20-03-16, 16:06
De vraag blijft natuurlijk of je dan een proces moet aanspannen. Het lijkt me een win/win-situatie voor Wilders. Of hij wordt vrijgesproken = winst, of hij wordt veroordeeld, = ook winst, want dan wordt hij een martelaar.

Eke
20-03-16, 16:08
KNUPPELTJE :haha: Ik zie zomaar je naam voorbij komen.... Alles goed ? welkom ! En blijf zolang je wilt...

mark61
20-03-16, 16:09
Wat mij betreft niets strafbaars aan.

Hoezo criminaliteit koppelen aan afkomst? Er staan tabelletjes op de site van CBS. Soorten criminaliteit en het percentage gemeten naar afkomst van de daders. CBS ook fascisten!

Het is dom populistisch gebral. Meer of minder willen is in deze context helemaal niet aan de orde. Ervoor zorgen is onmogelijk. Een soort misplaatste rechtse humor.

Er was geen context, dat verzon hij er later gauw bij. Eigenlijk zeg jij dus: nou ja, het hele idee is onrealistisch, dus doet het er niet toe wat ie gezegd heeft.

Laten we dat nog eens proberen. Willen jullie meer of minder joden in Nederland? Minder, minder, minder.

Hoe vind je em dan?

Of: we gaan alle joden vergassen.

Na, zeg jij dan, das dom populistisch gebral, want helemaal niet aan de orde. Ervoor zorgen is onmogelijk. Een soort misplaatste rechtse humor.

-----------------------------------

Hij impliceerde en impliceert dat alle Marokkanen crimineel zijn. Het CBS geeft desgevraagd een breakdown van criminelen naar achtergrond. Dan blijkt dat Marokkanen een beetje oververtegenwoordigd zijn, na correctie voor demografische opbouw en sociaal-economische achtergrond van de groep.

super ick
21-03-16, 09:51
Er was geen context, dat verzon hij er later gauw bij. Eigenlijk zeg jij dus: nou ja, het hele idee is onrealistisch, dus doet het er niet toe wat ie gezegd heeft.

Laten we dat nog eens proberen. Willen jullie meer of minder joden in Nederland? Minder, minder, minder.

Hoe vind je em dan?

Of: we gaan alle joden vergassen.

Na, zeg jij dan, das dom populistisch gebral, want helemaal niet aan de orde. Ervoor zorgen is onmogelijk. Een soort misplaatste rechtse humor.

-----------------------------------

Hij impliceerde en impliceert dat alle Marokkanen crimineel zijn. Het CBS geeft desgevraagd een breakdown van criminelen naar achtergrond. Dan blijkt dat Marokkanen een beetje oververtegenwoordigd zijn, na correctie voor demografische opbouw en sociaal-economische achtergrond van de groep.

Meer of minder Joden in Nederland is van precies hetzelfde kaliber. M.i. niet strafbaar om te roepen. Wel dom, kortzichtig, populistisch.

Vergassen is van een hele andere orde. Dat is hier ook niet de context.

Niet een beetje. De verhouding afkomst en criminaliteit is afwijkend groot. Het aantal jongeren dat in aanraking is geweest met justitie is schrikbarend.

Vraag is hoe je het aanpakt. Daar faalt Wilders keer op keer met zijn domme oneliners.
Snap ook niet dat mensen geen argwaan krijgen omdat Wilders nooit zijn neus laat zien bij een inhoudelijk debat in een TV programma. Een podium waar een normale politicus graag zijn verhaal kwijt wil.
Van de andere politici vind ik het een zwaktebod dat zij altijd maar roepen dat het onsmakelijk is, onfatsoenlijk, etc. in plaats van zijn verhaal op inhoud onderuit te halen. Wat gaan 'we' er aan doen. Effectief binnen wettelijke kaders. En dan niet alleen in de trant van strafrecht maar laten we beginnen bij ouders waarvan hun 10 jarigen heel de dag op straat rondzwerven. Bij aanpassing van het reguliere onderwijs door vakmensen niet meer te belasten met vakken als Duits en geschiedenis maar ze veel meer praktijklessen te geven. Op jonge leeftijd met behulp van het bedrijfsleven in die takken waar we de vacatures maar niet vervuld krijgen.
Op jonge leeftijd een druk programma bieden waarna er doorstroming naar werk is.

Voor de echte diehard criminelen werkt dit niet maar ik denk dat het voor een groot deel nalopers wel een oplossing kan bieden.
Dit geldt natuurlijk in het algemeen en niet alleen voor een bepaalde bevolkingsgroep. Wellicht is het wel verstandig, als je bepaalde groep wilt bedienen/bereiken om de benadering een beetje aan te passen.

knuppeltje
21-03-16, 10:52
De vraag blijft natuurlijk of je dan een proces moet aanspannen. Het lijkt me een win/win-situatie voor Wilders. Of hij wordt vrijgesproken = winst, of hij wordt veroordeeld, = ook winst, want dan wordt hij een martelaar.

Altijd?

Zijn advocaat wil die zogenaamde politieke context zover mogelijk oprekken, en naar ik vermoed wil de rechter dat juist niet, omwille dat dat juist het proces een politieke lading zal geven. Vandaar het afwijzen van verhoor van een aantal politici en zogenaamde getuigendeskundigen.

Ik denk dat de rechter het alleen zal laten aankomen met wat er feitelijk op die verkiezingsavond gebeurde, niet op wat hij zei, maar wel op het georganiseerde in de zaal. Namelijk dat het publiek vooraf werd duidelijk gemaakt wat het moest doen na die vraag die Wilders zou gaan stellen. Dat was wel degelijk aanzetten tot..., en niet zomaar het verkondigen door Wilders van zijn eigen mening.

Indien wilders hierop wordt veroordeeld, dan kan hij nog steeds blijven verkondigen dat hij minder Marokkanen wil, zonder een strafbaar feit te plegen, hoe men daar ook over mogen denken. Van martelaarschap zal dan niet veel spraken zijn.

Ibrah1234
21-03-16, 12:39
Dan zit hij nog fout want dan koppelde hij criminaliteit aan etniciteit. Ook dat is haatzaaien.

En als Samson en Spekman criminaliteit koppelen aan etniciteit is er niks aan de hand?

Slinger
21-03-16, 16:35
En als Samson en Spekman criminaliteit koppelen aan etniciteit is er niks aan de hand?

Ik kan wel wat verschillen met de uitspraken van Wilders opnoemen, maar dat zou erop lijken dat ik ze aan het verdedigen ben. Daar heb ik geen zin in. Ze hebben het tenslotte zelf opgeroepen.

Ideetje voor jou om aangifte tegen die twee te doen?

nacht
21-03-16, 18:20
hoe heet ook alweer die pvda'er die marokkanen collectief uitschold voor kut?
maar ja, pvda is establishment dus hun leden hoeven niet te vrezen vervolgd te worden door justitie. sterker nog, zn racistisch gescheld werd beloond met opname in het groene boekje (http://woordenlijst.org/#/?q=kut-Marokkanen).

super ick
21-03-16, 18:32
hoe heet ook alweer die pvda'er die marokkanen collectief uitschold voor kut?
maar ja, pvda is establishment dus hun leden hoeven niet te vrezen vervolgd te worden door justitie. sterker nog, zn racistisch gescheld werd beloond met opname in het groene boekje (http://woordenlijst.org/#/?q=kut-Marokkanen).

Er wordt met twee maten gemeten.

Wilders moet hangen 2.0

mark61
21-03-16, 20:32
Meer of minder Joden in Nederland is van precies hetzelfde kaliber.

Ja joh? Moet je es opletten als iemand dat roept. Je kan dat niet menen, dat dat hetzelfde zou zijn.

Dus vertel mij dan es het verschil tussen het zieken van die twee groepen


Vergassen is van een hele andere orde. Dat is hier ook niet de context.

Daar gaat het niet om. Jij zei dat die uitspraken niet erg waren, want volledig onuitvoerbaar. Dus kom ik even met een ander volledig onuitvoerbaar 'plan'. In beide gevallen is er sprake van een 'Endlösung' van een 'probleem' van raciale aard.

Ja of ja? Ik meen dat aanvankelijk in Nazi-Duitsland ook werd gespeeld met het idee om gewoon alle joden uit te wijzen. Met hier en daar zionisten die dat ook een goed idee vonden, gezien de omstandigheden.


Niet een beetje.

Wel een beetje, als je, zoals ik zeg, corrigeert voor demografische opbouw en sociaal-economische achtergrond. Immers, het soort misdaad waar het hier over gaat, is dan van 'arme', laagopgeleide jongens en jonge mannen. Daar zijn Marokkanen sowieso oververtegenwoordigd. Verder was er natuurlijk een Marokkaanse babyboom, die nu overigens al weer over is.

Wat je overhoudt is een gevolg van het verschijnsel immigratie, en discriminatie.

Uiteindelijk is het natuurlijk een klasse-verhaal. Hoeveel Marokkaanse criminelen ken jij die uit gezinnen komen die modaal of meer verdienen en hoogopgeleid zijn?

Maar ja, je moet natuurlijk wel de feiten willen kennen, en inzicht willen verwerven. Ik twijfel nu of jij dat wel wil. Het blijkt veel leuker om maar wat te schreeuwen.


Snap ook niet dat mensen geen argwaan krijgen omdat Wilders nooit zijn neus laat zien bij een inhoudelijk debat in een TV programma.

Ik snap dat prima. Zijn aanhangers willen de waarheid niet weten, ze willen hun onderbuikgevoelens kwijt. Ze willen niet nuanceren; ze willen niet weten; ze willen niet onderzoeken. Ze willen klagen.

Er wordt in Nederland gewoon helemaal niets tegen arbeidsdiscriminatie gedaan. Ook als dat maar een (klein) deel van de oplossing is, geeft dat aan dat het de powers that be eigenlijk gewoon geen ruk interesseert allemaal. Want ondernemers zijn heilig en die mag je niet lastigvallen.

Je gaat toch niet beweren dat die discriminatie niet bestaat? Vind je dat geen ernstig probleem?

Wat er verder moet gebeuren is dat je dus al op de basisschool ingrijpt als een kind dreigt af te glijden. Dat hebben ze nu eindelijk in Amsterdam bedacht, met die PIT-teams. Ik heb ooit eens gewerkt (niet inhoudelijk overigens) bij zo'n tent in Rotterdam, zelforganisatie. Deed fantastisch werk, dat waren Turkse, Marokkaanse, Kaapverdische en nog wat andere mentoren die op kinderen afgingen zodra ze gingen spijbelen en hun eerste diefstalletje pleegden. Werkten samen met politie en allerlei zorginstellingen. Ging ten onder aan slecht management en nog zo wat ruis. Een Turkse directeur die dacht dat ie, tsja, Erdo was? :hihi:

Eeuwig zonde. Tis heel simpel toch, je ziet het fout gaan? Dan moet je meteen ingrijpen. Nog voor er sprake is van criminaliteit en politie en justitie die zich ermee bemoeien.

mark61
21-03-16, 20:34
hoe heet ook alweer die pvda'er die marokkanen collectief uitschold voor kut?.

Dat leek me niet collectief. Oudkerk noemde kutmarokkanen kutmarokkanen :cheefbek: Hij had m.i. criminele jongens op het oog, niet hun ouders en zuigelingen en studentes.

Daar komt nog bij dat Oudkerk dat niet zei in een speech, om de meute op te jutten, maar juist 'privé', tegen één andere persoon, dus in de verwachting dat niemand dat zou horen.

Lijkt me nogal een andere situatie. Hypocriet wellicht, maar het tegengestelde van opjutten.

Gedachten zijn nl. altijd vrij.

mark61
21-03-16, 20:36
Altijd?

Zijn advocaat wil die zogenaamde politieke context zover mogelijk oprekken, en naar ik vermoed wil de rechter dat juist niet, omwille dat dat juist het proces een politieke lading zal geven. Vandaar het afwijzen van verhoor van een aantal politici en zogenaamde getuigendeskundigen.

Ik denk dat de rechter het alleen zal laten aankomen met wat er feitelijk op die verkiezingsavond gebeurde, niet op wat hij zei, maar wel op het georganiseerde in de zaal. Namelijk dat het publiek vooraf werd duidelijk gemaakt wat het moest doen na die vraag die Wilders zou gaan stellen. Dat was wel degelijk aanzetten tot..., en niet zomaar het verkondigen door Wilders van zijn eigen mening.

Indien wilders hierop wordt veroordeeld, dan kan hij nog steeds blijven verkondigen dat hij minder Marokkanen wil, zonder een strafbaar feit te plegen, hoe men daar ook over mogen denken. Van martelaarschap zal dan niet veel spraken zijn.

Nou ik ben benieuwd of de rechter, of eigenlijk, de openbaar aanklager dat gaat doen. Lijkt me alweer te moeilijk voor hen.

mark61
21-03-16, 20:39
Er wordt met twee maten gemeten.

Wilders moet hangen 2.0

Jij ziet het verschil niet tussen een opruiende toespraak en toevallig overhoorde 'conversatie' tussen twee individuen, die juist niet gehoord had moeten worden, maar door een microfoon werd opgepikt?

Bizar.

nacht
23-03-16, 15:42
Dat leek me niet collectief. Oudkerk noemde kutmarokkanen kutmarokkanen :cheefbek: Hij had m.i. criminele jongens op het oog, niet hun ouders en zuigelingen en studentes.

Daar komt nog bij dat Oudkerk dat niet zei in een speech, om de meute op te jutten, maar juist 'privé', tegen één andere persoon, dus in de verwachting dat niemand dat zou horen.

Lijkt me nogal een andere situatie. Hypocriet wellicht, maar het tegengestelde van opjutten.

Gedachten zijn nl. altijd vrij.

oudkerk had het over kut marokkanen zonder dat duidelijk is dat ie het expliciet over criminele nederlandse-marokkanen heeft. pas later gaf oudkerk er een interpretatie aan, maar ja dat deed wilders ook achteraf met zn gewraakte uitspraak, dus dat zegt niks.

oudkerk zei het idd niet om op te jutten en deed het niet voor een volle zaal. dat is waar. dat doet echter verder niets af aan het discriminerende gehalte van zn opmerking. ook tegen 1 persoon kan iemand een racistische opmerking maken. dat ie het sneaky half fluisterend deed onder het oog vd camera maakt het alleen maar achterbakser.

nacht
23-03-16, 15:48
Er wordt met twee maten gemeten.

Wilders moet hangen 2.0

inderdaad. en het stomme is dat ze wilders er alleen maar een dienst mee verlenen. ongeacht wat de uitspraak wordt is dat hele circus een win-win situatie voor hem. haalt het o.m bakzeil dan kan wilders zn rol als zegevierende voorvechter van de vryheid van meningsuiting uitmelken. wordt ie gestraft dan kan ie zich wentelen in het martelaarschap. either way is het winst.

Nobody36
02-04-16, 00:02
http://www.watwilwilders.nl/images/gb.png (http://www.watwilwilders.nl/indexEN.html)
Op deze website (http://www.watwilwilders.nl/contact.html) staan honderd citaten van Geert Wilders uit 2004 - 2009 waarbij sprake is van discriminatie van moslims (http://www.watwilwilders.nl/WildersdiscrimineertMoslims.html) of allochtonen (http://www.watwilwilders.nl/Wildersdiscrimineertallochtonen.html), haatzaaien (http://www.watwilwilders.nl/Wilderszaaithaat.html),vreemdelingenangst (http://www.watwilwilders.nl/Wildersmaaktbang.html), racisme (http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.html) of belediging van bevolkingsgroepen (http://www.watwilwilders.nl/Wildersbeledigtgroepen.html). Zie ook de citaten uit het verkiezingsprogramma 2012 (http://www.watwilwilders.nl/PVV2012.html) van de PVV.

In maart 2014 riep PVV-leider Wilders met een volle zaal om "minder Marokkanen". Meer dan zesduizend mensen hebben daarna aangifte gedaan tegen Wilders. Ook advocaat Goran Sluiter van Nederland Bekent Kleur en enkele Marokkaans-Nederlandse organisaties vroeg het Openbaar Ministerie een strafzaak (http://www.watwilwilders.nl/RechtszaaktegenWilders.html) tegen Wilders te starten. De PVV-leider maakt er al jaren een gewoonte van om aan te zetten tot discriminatie en haat tegen bevolkingsgroepen in ons land. De Nederlandse overheid is volgens internationale VN-verdragen verplicht om minderheden tegen discriminatie te beschermen.


Op deze website staan bij "Wie zegt wat over Wilders" (http://www.watwilwilders.nl/oudpolitici.html) ook tientallen citaten vanpolitici (http://www.watwilwilders.nl/politici.html), deskundigen (http://www.watwilwilders.nl/deskundigen.html) en bekende Nederlanders (http://www.watwilwilders.nl/bn.html) over het racisme van de PVV.

PVV-leider Wilders stond in 2011 voor de rechter (http://www.watwilwilders.nl/RechtszaaktegenWilders.html) wegens het aanzetten tot haat en discriminatie van moslims, Marokkanen en allochtonen. Momenteel loopt er een procedure bij Human Rights Committee van de VN in Genève.

Deze website is een initiatief van stichting Nederland Bekent Kleur. Steun de antiracismeorganisatie met een gift op giro 5058 (NL65INGB0000005058) van Nederland Bekent Kleur in Amsterdam.




Bron: WatwilWilders.nl

Nobody36
02-04-16, 01:14
http://www.watwilwilders.nl/images/gb.png (http://www.watwilwilders.nl/indexEN.html)
Momenteel loopt er een procedure bij Human Rights Committee van de VN in Genève.



Hoe was deze procedure tot zijn eind gekomen? Weet iemand dat? Is er uberhaupt wel een uitspraak geweest of moet die uitspraak nog gedaan worden? Ik kan het nergens terugvinden.

binloser
02-04-16, 07:28
[QUOTE=Nobody36;5516313]
http://www.watwilwilders.nl/images/gb.png (http://www.watwilwilders.nl/indexEN.html)
Op deze website (http://www.watwilwilders.nl/contact.html) staan honderd citaten van Geert Wilders uit 2004 - 2009 waarbij sprake is van discriminatie van moslims (http://www.watwilwilders.nl/WildersdiscrimineertMoslims.html) of allochtonen (http://www.watwilwilders.nl/Wildersdiscrimineertallochtonen.html), haatzaaien (http://www.watwilwilders.nl/Wilderszaaithaat.html),vreemdelingenangst (http://www.watwilwilders.nl/Wildersmaaktbang.html), racisme (http://www.watwilwilders.nl/Wilderswilracisme.html) of belediging van bevolkingsgroepen (http://www.watwilwilders.nl/Wildersbeledigtgroepen.html). Zie ook de citaten uit het verkiezingsprogramma 2012 (http://www.watwilwilders.nl/PVV2012.html) van de PVV.

In maart 2014 riep PVV-leider Wilders met een volle zaal om "minder Marokkanen". Meer dan zesduizend mensen hebben daarna aangifte gedaan tegen Wilders. Ook advocaat Goran Sluiter van Nederland Bekent Kleur en enkele Marokkaans-Nederlandse organisaties vroeg het Openbaar Ministerie een strafzaak (http://www.watwilwilders.nl/RechtszaaktegenWilders.html) tegen Wilders te starten. De PVV-leider maakt er al jaren een gewoonte van om aan te zetten tot discriminatie en haat tegen bevolkingsgroepen in ons land. De Nederlandse overheid is volgens internationale VN-verdragen verplicht om minderheden tegen discriminatie te beschermen.


Op deze website staan bij "Wie zegt wat over Wilders" (http://www.watwilwilders.nl/oudpolitici.html) ook tientallen citaten vanpolitici (http://www.watwilwilders.nl/politici.html), deskundigen (http://www.watwilwilders.nl/deskundigen.html) en bekende Nederlanders (http://www.watwilwilders.nl/bn.html) over het racisme van de PVV.

PVV-leider Wilders stond in 2011 voor de rechter (http://www.watwilwilders.nl/RechtszaaktegenWilders.html) wegens het aanzetten tot haat en discriminatie van moslims, Marokkanen en allochtonen. Momenteel loopt er een procedure bij Human Rights Committee van de VN in Genève.

Deze website is een initiatief van stichting Nederland Bekent Kleur. Steun de antiracismeorganisatie met een gift op giro 5058 (NL65INGB0000005058) van Nederland Bekent Kleur in Amsterdam.


Marokkanen in Nederland -Nederlanders- blijven zich als Marokkaan beschouwen en dat kweekt kwaad bloed. Het heeft allemaal niets met racisme te maken.

Juffrouw_Saartje
02-04-16, 09:08
Marokkanen in Nederland -Nederlanders- blijven zich als Marokkaan beschouwen en dat kweekt kwaad bloed. Het heeft allemaal niets met racisme te maken.

Ik blijf ook altijd een Nederlander waar ik me bevind, zelfs al zit ik op het topje van de Himalaya. Ik heb nooit gemerkt in andere landen dat dit kwaad bloed zet.

De uitspraak van minder minder minder heeft wel degelijk met racisme te maken. Het vervolg daarop dat gaan we regelen, staat ook nog eens haaks op de rechten van de mens.

Wilders heeft het over westerse waarden, terwijl hij zelf de westerse mensenrechten in de sloot dumpt, over een joods-christelijke cultuur, terwijl zijn uitspraken allerminst getuigen van christelijk naastenliefde.

Alles is vals aan deze man.


Ze komen uit een land zonder veel cultuur en beschaving. Veel analfabetisme, bijgeloof en corruptie en weinig democratie. Dat nemen ze mee.

Ben je er wel eens geweest dan?

Nobody36
03-04-16, 00:30
Marokkanen in Nederland -Nederlanders- blijven zich als Marokkaan beschouwen en dat kweekt kwaad bloed. Het heeft allemaal niets met racisme te maken.


Dat was de vraag ook niet,loser.