PDA

Bekijk Volledige Versie : Foto van tiener die bidt bij dakloze gaat viraal op Facebook



Marsipulami
14-03-16, 06:26
Foto van tiener die bidt bij dakloze gaat viraal op Facebook

Kerknet-redactie

Soms is bidden al wat je kunt doen en zelfs een sterk teken van barmhartigheid. Dat begreep een jonge kerel uit Baltimore en de agent die hem kiekte.

20201



Eric Gaines
about 2 weeks ago

I watched as this young kid was walking pass, stopped and walked over to this sleeping homeless man; touched him and began praying over him... This was an amazing sight! I pray this kid becomes a leader amongst his peers, and continues on this path!! Not all Baltimore youth are lost!!
I HAD to post this!!


Ik vond het een verbazend gezicht, zei de politieman aan de krant Baltimore Sun, toen zijn foto op Facebook een week later al 35.000 keer gedeeld was. Wat die jongen daar deed, was ongelooflijk sterk.

Gepubliceerd op vrijdag 11 maart 2016 - 14:46

Eric de Blois
14-03-16, 14:36
Soms is bidden al wat je kunt doen en zelfs een sterk teken van barmhartigheid.

Al wat je kunt doen? Als nu niemand wat zou doen voor die dakloze, en er verandert niets aan de situatie, zegt dat iets over het bestaan van god en gesteld dat god zou bestaan zegt dat dan iets over de barmhartigheid van god? Als mensen het laten afweten en ook god niets doet voor die dakloze, wat zegt dat over god en over het geloof in god?

Umarvlie
14-03-16, 16:02
Ik zie hem niet bidden maar kijken of de schoenen van de daklozen beter waren dan die van hem?

Erg veel aannames zonder grond hoor....

Marsipulami
14-03-16, 16:27
Als mensen het laten afweten en ook god niets doet voor die dakloze, wat zegt dat over god en over het geloof in god?


Of het iets zegt over God weet ik niet. Maar het zegt wel iets over de empathie en het mededogen van gelovigen jegens hun lijdende medemens.

super ick
14-03-16, 17:18
Of het iets zegt over God weet ik niet. Maar het zegt wel iets over de empathie en het mededogen van gelovigen jegens hun lijdende medemens.

Hypocriet.

Eric de Blois
14-03-16, 17:50
Of het iets zegt over God weet ik niet. Maar het zegt wel iets over de empathie en het mededogen van gelovigen jegens hun lijdende medemens.

Hoezo, "weet ik niet". Je hebt anders een duidelijk mening over gelovigen die mededogen hebben met de lijdende mens. Als mededogen iets zegt over de gelovigen, waarom zegt het niet hebben van mededogen dan niets? Dat is toch niet consequent?

Marsipulami
14-03-16, 19:50
Hypocriet.

Mocht je behalve ordinair gescheld iets inhoudelijks mede te delen hebben, dan verneem ik dat ten gepasten tijde wel van jou.

Marsipulami
14-03-16, 20:42
Hoezo, "weet ik niet". Je hebt anders een duidelijk mening over gelovigen die mededogen hebben met de lijdende mens. Als mededogen is zegt over de gelovigen, waarom zegt het niet hebben van mededogen dan niets? Dat is toch niet consequent?

Ik weet niet of ik je ietwat warrige opmerking of vraag helemaal begrijp.

Maar goed, ik heb gezegd dat het gedrag van deze tiener weinig zegt over allerlei filosofische vragen omtrent (het bestaan van) God en allerlei andere.

Het gedrag van deze tiener is wel een bevestiging van mijn -eigen en wetenschappelijk onbewezen- overtuiging dat gelovigen gevoelig zijn voor het lijden van hun medemens.

Volgens mij kan geloof in God en empathie en mededogen met onze lijdende medemens heel goed samen gaan, mogelijks versterken geloof en empathie elkaar zelfs.

Daarmee heb ik heel bewust geen uitspraak gedaan over de empathie van niet-gelovigen jegens mensen in nood. Dat moeten atheïsten maar voor zichzelf uitmaken.

Ter vergelijking (met het gedrag van deze tiener in confrontatie met een dakloze man) en meer concreet stel ik vast dat naar aanleiding van de huidige vluchtelingencrisis in Europa noch gelovigen, noch ongelovigen een pasklare (en humaan verantwoorde) oplossing hebben.

Sommige zelfverklaarde ongelovigen (zoals bv. HP Pas) geven blijk van een groot empatisch vermogen inzake de huidige vluchtelingenproblematiek.

Sommige gelovigen (zoals deze tiener) zwijgen en bidden voor hun lijdende medemens.

Anderen -zowel gelovigen als ongelovigen- geven blijk van een gebrek aan mededogen en houden pleidooien voor het sluiten van grenzen, prikkeldraad, inzet militairen, terugdrijven van wanhopige vluchtelingen, enz.

In deze context kan ik me best identificeren met deze tiener. Ik bedoel stilstaan bij het lijden van onze medemensen, zwijgen en bidden in de hoop dat God (die geen andere handen, ogen, oren en verstand heeft dan onze handen, ogen, oren en verstand) de deur opent naar een betere toekomst voor de mens in nood die ons levenspad kruist.

super ick
15-03-16, 07:55
Mocht je behalve ordinair gescheld iets inhoudelijks mede te delen hebben, dan verneem ik dat ten gepasten tijde wel van jou.

Sinds wanneer is het enkele woordje hypocriet ordinair gescheld?

Het is niet ordinair en het is geen scheldwoord.

Je bent echt van het padje af.

nacht
15-03-16, 14:45
Foto van tiener die bidt bij dakloze gaat viraal op Facebook

Kerknet-redactie

Soms is bidden al wat je kunt doen en zelfs een sterk teken van barmhartigheid. Dat begreep een jonge kerel uit Baltimore en de agent die hem kiekte.

20201



Eric Gaines
about 2 weeks ago

I watched as this young kid was walking pass, stopped and walked over to this sleeping homeless man; touched him and began praying over him... This was an amazing sight! I pray this kid becomes a leader amongst his peers, and continues on this path!! Not all Baltimore youth are lost!!
I HAD to post this!!




Ik vond het een verbazend gezicht, zei de politieman aan de krant Baltimore Sun, toen zijn foto op Facebook een week later al 35.000 keer gedeeld was. Wat die jongen daar deed, was ongelooflijk sterk.

Gepubliceerd op vrijdag 11 maart 2016 - 14:46

heel barmhartig deze hulp. daar zal de nietsvermoedende dakloze persoon erg veel aan hebben gehad. ipv geld of voedsel te geven kan je inderdaad beter in jezelf wat mompelen over god en amen. dat helpt veel meer dan concrete hulp bieden.