PDA

Bekijk Volledige Versie : Emotionele brief aan Samsom: „Jouw TSN-reactie was dolksteek”



Umarvlie
16-03-16, 10:41
Emotionele brief aan Samsom: „Jouw TSN-reactie was dolksteek”

AMSTERDAM - Een medewerkster van TSN heeft een emotionele brief aan Diederik Samsom geschreven. Ze is boos en teleurgesteld over een uitspraak van de PvdA-voorman, die stelde dat het „ niet zo erg is” dat het thuiszorgbedrijf is omgevallen. „Dat is de dolksteek in de rug van veel thuiszorgers.”

„Ik ben geschrokken van uw reactie. Eens: groot, groter, grootst is niet altijd goed. Maar dat kun je verwachten als je zorg in de markt gooit”, schrijft Anja Midden in een Facebookbericht.

TSN was de grootste thuiszorgorganisatie van Nederland met 12.000 medewerkers en ruim 40.000 cliënten. Het bedrijf kwam echter in financiële nood en moest veel werknemers op straat zetten. Het bedrijf wordt waarschijnlijk dinsdag of woensdag failliet verklaard, denkt Martin van Oosten van CNV Zorg & Welzijn.

Diederik Samsom stelde dat het faillissement „niet zo erg” is. Zijn opmerking over de „karige zorg” die TSN leverde, schiet in het verkeerde keelgat bij Anja. Ze stelt dat TSN juist met gekwalificeerd en zeer ervaren personeel werkt. „Ongelofelijk dat een partij als de PvdA zulke dingen kan roepen. Wij zijn ook kiezers en inwoners van Nederland. Ik ben boos en verdrietig.”

De brief zit boordevol spelfouten, maar dat heeft volgens Anja een reden. „Ik schrijf in emotie en zoals u kunt zien aan het tijdstip, slaap ik er ook niet van.” De vrouw, die zichzelf aanduidt als „zeer goed thuiszorger”, eindigt de brief met een vraag om excuses. „Maar ik verwacht het niet, want u zult toch wel achter uw woorden blijven staan.”

(Bron: Telegraaf)

Umarvlie
16-03-16, 10:49
Reactie Samsom: ik wilde niet kwetsen

AMSTERDAM - Diederik Samsom heeft een reactie gegeven op een emotionele brief van een thuiszorgmedewerker. Hij zegt dat het niet zijn bedoeling was om medewerkers van TSN te kwetsen, maar hij neemt zijn woorden niet terug.

In een brief vertelt Anja Midden hoe boos en verdrietig ze is door Samsoms uitlatingen. Hij had gezegd dat het „niet zo erg” is dat TSN failliet gaat. Anja: „Ongelofelijk dat een partij als de PvdA zulke dingen kan roepen. Ik ben geschrokken van uw reactie.”

Diederik Samsom stelde dat het faillissement „niet zo erg” is. Ook zijn opmerking over de „karige zorg” die TSN leverde, schiet in het verkeerde keelgat bij Anja. Ze stelt dat TSN juist met gekwalificeerd en zeer ervaren personeel werkt.

In een reactie op de brief van Anja Midden schrijft Samsom: „Soms valt er een mail in je inbox die je recht in het hart treft. Ik heb meteen met mevrouw Midden gebeld. Ik heb haar verteld dat het natuurlijk nooit mijn bedoeling was de werknemers van TSN te kwetsen. Ik heb juist het grootste respect voor hen en vind de onzekerheid vreselijk voor iedereen.”

Vervolgens somt Samsom argumenten op die zijn eerdere uitspraken onderbouwen. Hij stelt dat het management van TSN gefaald heeft, net als overheden. Die fouten kunnen „in de komende tijd verbeterd worden” nu de taken van TSN worden overgeheveld naar andere zorgaanbieders, stelt hij.

(Bron: Telegraaf)

Tja - volgende keer eens nadenken wat je boert ... anders ben je niet beter dan Wilders.

Olive Yao
17-03-16, 11:47
Hij stelt dat het management van TSN gefaald heeft, net als overheden.

Hoe heeft het management dan gefaald? Welke overheden? Hoe hebben die gefaald?

Jolan
17-03-16, 11:57
Iedereen, ook gemeentes willen voor het laagst mogelijke tarief zorg inkopen. Aan goede zorg hangt een prijskaartje, maar kennelijk moet zorg zo goedkoop mogelijk, en ja dan krijgen we dit soort taferelen.

Umarvlie
17-03-16, 12:53
Nee, niet iedereeen. En gemeentes hebben ook niet veel keus nadat het budget van de rijksoverheid eerst is gekort voordat het via de gemeente kon worden besteed.

Soldim
17-03-16, 13:53
Hoe heeft het management dan gefaald?

Ze zijn er niet in geslaagd voldoende inkomsten te genereren om de uitgaven te dekken, en hebben vervolgens de uitgaven niet aangepast.



Welke overheden? Hoe hebben die gefaald?

Ik neem aan de overheden verantwoordelijk voor de zorg; cq. de gemeenten.

Soldim
17-03-16, 14:12
En gemeentes hebben ook niet veel keus nadat het budget van de rijksoverheid eerst is gekort voordat het via de gemeente kon worden besteed.

Tsja, ook de overheid moet proberen uitgaven en inkomsten in overeenstemming te brengen.

mark61
17-03-16, 17:43
Tsja, ook de overheid moet proberen uitgaven en inkomsten in overeenstemming te brengen.

Dat gaat moeilijk als de landelijke overheid de gemeenten met een probleem opzadelt.

De VVD-zoek-het-zelf-maar-uit-cultuur. En de PvdA doet er vrolijk aan mee.

De sociale woningbouw is afgebroken; de AWBZ-zorg wordt op de gemeenten afgewenteld, met minder geld.

En de hypotheekrenteaftrek blijft ongemoeid. Er wordt niets gedaan aan de nodige verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op kapitaal; aan de herstructurering van het pensioenstelsel; aan de ombouw naar duurzame energie-opwekking.

Regeren door niets te doen.

Leve de VVD. Over de PvdA begin ik maar niet eens.