PDA

Bekijk Volledige Versie : Dieven brengen gestolen auto terug omdat mama boos is



Marsipulami
17-03-16, 11:48
Dief brengt auto terug omdat zijn mama boos is

Kristof Hermans uit Diepenbeek heeft zondagmiddag raar opgekeken toen de dieven van zijn auto aan zijn voordeur stonden. De moeder van een van de twee had hem gedwongen de gestolen auto terug te brengen.


Kristof Hermans uit Diepenbeek bracht zaterdagavond een bezoek aan Labyrinth Club in Hasselt. 's Nachts stelde hij vast dat zijn witte Audi A3 gestolen was op de nabijgelegen parking van de Versuz. Hij deed onmiddellijk aangifte bij de politie en plaatste zondagochtend op Facebook nog een oproep naar getuigen van de diefstal. Daarna kroop hij in zijn bed.

Zondagmiddag rond 13 uur werd Hermans gewekt door de deurbel. Hij trok grote ogen toen niemand minder dan de twee dieven aan zijn voordeur stonden. "We hadden je autosleutel gevonden op de parking en zijn ervandoor gegaan met je auto", was de uitleg van de twee Maasmechelaren.

Sleutel gestolen

De moeder van een van de twee daders had zondagochtend de vreemde wagen op de oprit opgemerkt. Ze vroeg waar die vandaan kwam en dwong hen de gestolen wagen terug te brengen.

Zelf gelooft Hermans niet veel van het verhaal. "Ik had mijn sleutel in mijn jaszak gestoken én die vervolgens afgegeven aan de vestiaire", zegt Hermans die wel opgelucht is dat hij zijn auto terug heeft. "Wat er nu met die twee mannen zal gebeuren, weet ik niet. De klacht bij de politie blijft."

Bij de politiezone Limburg Regio Hoofdstad onderzoeken ze de feiten. Wellicht zullen de twee jongeren zich bij de correctionele rechtbank moeten verantwoorden voor het stelen van de Audi. (MMM)