PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland is afgelopen 7 jaar 50 miljard EURO armer geworden door afdrachten aan EU...



Wizdom
19-03-16, 21:35
Nederlandse EU-bijdrage daalt: 48 miljard naar Brussel

Nederland zal naar verwachting de komende jaren netto iets minder kwijt zijn aan de Europese Unie (EU). In de periode 2014-2020 zal ons land 48,1 miljard euro afdragen een Brussel.

Dat schrijft minister Frans Timmermans (PvdA) van Buitenlandse Zaken woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
'EPA'
Akkoord

In de voorgaande periode van zeven jaar droeg Nederland nog 49,9 miljard euro af. Nederland krijgt deze periode ook iets meer terug uit Brussel. Het gaat om 14,8 miljard euro, een stijging van 500 miljoen euro.

Pro Europa, dus tegen de EU

Thierry Baudet schetst een alternatief voor de Europese Unie dat meer recht doet aan de democratie en de culturele diversiteit van het continent. Bestel een uitgebreide, geïllustreerde weergave van zijn lezing voor slechts 5 euro!

Met de brief geeft Timmermans antwoord op de vragen van de oppositie naar aanleiding van de Europese meerjarenbegroting. Regeringsleiders van EU-lidstaten bereikten daar eerder deze maand een akkoord over.
Bedrijven

Nederland houdt volgens het akkoord een korting op de afdracht aan Brussel van ongeveer één miljard euro per jaar. Een deel van het geld komt terug naar Nederland in de vorm van landbouwsubsidies.

Hoeveel ons land precies terugkrijgt, hangt ook af van Nederlandse bedrijven en de mate waarin zij Europese subsidies aanvragen.


Nederlandse EU-bijdrage daalt: 48 miljard naar Brussel - Elsevier.nl (http://www.elsevier.nl/europese-unie/news/2013/02/nederlandse-eu-bijdrage-daalt-48-miljard-naar-brussel-1185999W/)

Voor de 7 komende jaren wordt Nederland weer voor 50 Miljard Euro uitgezogen...

Wizdom
19-03-16, 21:38
Weten we ook meteen waarom het slechter gaat met Nederland... Uitgeknepen worden door Belasting en daarna afdragen aan Europa... Daarna komen er goedkope arbeiders uit de wereld waar je als Nederlandse arbeider op basis van de vaste kosten niet tegen kunt concurreren...

Wizdom
19-03-16, 21:45
Europa gaat VS achterna... Wat overblijft is een continent die is opgezadeld met schulden en mensen met 3 baantjes om te overleven... Een zombie staat op leven na dood... Geldpersen draaien op volle toeren om de Europese economie om zeep te helpen... Pensioenen die als sneeuw voor de zon verdwijnen... Productie die wegsijpelt... etc. etc.

super ick
20-03-16, 07:46
Die geldpersen die baren mij wel zorgen. Zeker als je er bij optelt dat er nu een Italiaan met zijn handjes aan zit. Tel daarbij op dat Nederland en Duitsland, de twee economisch sterken, het ook niet eens waren met de laatste renteverlaging.

Een Italiaan. Hoe verzinnen ze het?

Die afdrachten moet je wel de inkomsten tegenover zetten.

H.P.Pas
21-03-16, 00:30
Een Italiaan. Hoe verzinnen ze het?



Wat is dit voor gelul ? Wat in naam van Zeus en zijn gevolg weet jij van Italianen ?i
Het bankwezen is een Italiaanse uitvinding.
Vandaar dat we nu nog stees van debet, credit, disconto, bankroet (= banco rotto), Lombard-krediet en wat dies meer zij spreken.

Sorry. Ik heb er in mijn jeugd een tijd lang gewoond en gestudeerd en spreek de taal redelijk vlot. Ik heb een zwak voor Italië.

Umarvlie
21-03-16, 06:55
Hoeveel ons land precies terugkrijgt, hangt ook af van Nederlandse bedrijven en de mate waarin zij Europese subsidies aanvragen.

Ja ja, en vergeet niet hoeveel minder kosten bedrijven hebben door de vrije handel, open grensen, een munteenheid. Meer toerisme, meer belastingopbrengsten door eerder genoemde zaken door meer omzet etc. etc.. optelsommetje is wat uitgebreider dan aanvragen van subsidies.

Umarvlie
21-03-16, 06:57
Het bankwezen is een Italiaanse uitvinding.

Ehh.. het waren toch de tempeliers die het instituut bank hadden uitgevonden? Als je er dan een nationaliteit aan wil hangen zou ik eerder zeggen Frans.

super ick
21-03-16, 08:16
Wat is dit voor gelul ? Wat in naam van Zeus en zijn gevolg weet jij van Italianen ?i
Het bankwezen is een Italiaanse uitvinding.
Vandaar dat we nu nog stees van debet, credit, disconto, bankroet (= banco rotto), Lombard-krediet en wat dies meer zij spreken.

Sorry. Ik heb er in mijn jeugd een tijd lang gewoond en gestudeerd en spreek de taal redelijk vlot. Ik heb een zwak voor Italië.

De koningen van de inflatie. De grote bijdrukkers van Europa.
Tekenend ook dat uitgerekend de twee landen die het meest verantwoordelijke economische beleid hebben gevoerd tegen waren. Dan gaat er een alarmbelletje rinkelen en ben ik geneigd Nerderland en Duitsland eerder te volgen in betrouwbaar economisch beleid dan Italie.

Ik ben er diverse keren geweest. Mooi land, mooie mensen.

H.P.Pas
21-03-16, 09:30
De koningen van de inflatie.

Een groot probleem van de Eurozone is de te lage inflatie; niet de te hoge.
Als de ECB-politiek iets met Draghi's inflatoire genen van doen zou hebben (een rijkelijke fantastische theorie), blijkt dat in ieder geval nergens uit.

super ick
21-03-16, 17:55
Een groot probleem van de Eurozone is de te lage inflatie; niet de te hoge.
Als de ECB-politiek iets met Draghi's inflatoire genen van doen zou hebben (een rijkelijke fantastische theorie), blijkt dat in ieder geval nergens uit.

IK heb het over het Italiaanse economisch politieke beleid van voor de euro.

mark61
21-03-16, 18:29
De koningen van de inflatie.

Ja, want alle Italianen zijn hetzelfde :moe:

Draghi is zo'n Amerikaans geval, gestudeerd aan MIT, bij Goldman Sachs gewerkt.

Italië is de vijfde economie van de G8 (de rijkste landen van de wereld), de zevende economie van de wereld gemeten naar nominaal bruto nationaal product (= BNP) en de tiende op basis van purchasing power parity of koopkrachtpariteit (= PPP); de zesde exporteur van de wereld en de tweede van de EU (na Duitsland); een van de oprichters en de derde netto betaler van de Europese Unie (na Duitsland en Frankrijk); heeft de vierde goudreserve van de wereld (2451,8 ton).

Dus omdat ooit in de geschiedenis Italië (http://nl.global-rates.com/economische-statistieken/inflatie/consumentenprijzen/cpi/italie.aspx) wel es hoge inflatie heeft gehad is het een land waar de inflatie altijd hoog is, en dat was altijd de schuld van de overheid, alle centrale-bankdirecteuren, alle regeringen en alle politici.

Heeft iemand aan je hersens zitten mieren?