PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanslagen in Brussel



Morosian
22-03-16, 13:15
Bij aanslagen in Brussel op luchthaven Zaventem en bij metrostation Maalbeek zijn dinsdagochtend in totaal zeker 34 mensen omgekomen en tientallen anderen gewond geraakt.

Zeker 34 doden en veel gewonden door aanslagen in Brussel | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (http://www.nu.nl/buitenland/4234405/zeker-34-doden-en-veel-gewonden-aanslagen-in-brussel.html)

Gelukkig heeft het allemaal niets met de islam te maken.

Al Sawt
22-03-16, 13:40
Yep! Het heeft niets maar dan ook niets met de islam.

Morosian
22-03-16, 14:58
Yep! Het heeft niets maar dan ook niets met de islam.

Behalve dan hooguit dat het zoals altijd fundamentalistische moslims zijn, maar dat is een detail.

Al Sawt
22-03-16, 15:17
Behalve dan hooguit dat het zoals altijd fundamentalistische moslims zijn, maar dat is een detail.
Absoluut. Genocides in Europa en Ruanda werden ook geïnitieerd door Godvrezende christenen. Maar toch heeft het niets zoveel te maken met christendom. O, wacht. Het christendom is verlicht.

Tomas
22-03-16, 15:31
Absoluut. Genocides in Europa en Ruanda werden ook geïnitieerd door Godvrezende christenen. Maar toch heeft het niets zoveel te maken met christendom. O, wacht. Het christendom is verlicht.

Het enige dat deze terroristen wereldwijd verbind is de islam. Ze worden ook alleen begrepen en geholpen door moslims. Geen andere ideële of politieke-overtuiging of nationaliteit. Alleen de Islam. Blijf vooral je kop in het zand steken. Mark61 zal later wel komen helpen met scheppen.

Eric de Blois
22-03-16, 16:12
Het zal je famlilie maar betreffen. Hoe ga je dan reageren? Heeft de politiek hieraan schuld? Ja! Was het voorspelbaar? Ja. Heeft het gelvolgen voor de politiek? Ja. Gaan we de oorlog verklaren aan dit tuig? Ja, absoluut. Ik hoop er op.

Slinger
22-03-16, 16:20
Yep! Het heeft niets maar dan ook niets met de islam.

Maar misschien toch wel geïnspireerd door een zekere profeet die begon als karavaanrover, en wiens rechtgeleide opvolgers daarna een groot rijk bij elkaar veroverden?

Al Sawt
22-03-16, 16:21
Het enige dat deze terroristen wereldwijd verbind is de islam. Ze worden ook alleen begrepen en geholpen door moslims. Geen andere ideële of politieke-overtuiging of nationaliteit. Alleen de Islam. Blijf vooral je kop in het zand steken. Mark61 zal later wel komen helpen met scheppen.

Trek alles maar in simplisme. Heerlijk comfortabel. Bespaart je ook veel inzet van hersenscellen. Het is moeilijk en heel moeilijk om soms de vinger naar jezelf te wijzen.

Al Sawt
22-03-16, 16:23
Maar misschien toch wel geïnspireerd door een zekere profeet die begon als karavaanrover, en wiens rechtgeleide opvolgers daarna een groot rijk bij elkaar veroverden?

Doel je op zelfde inspiratie van de christen die zijn andere wang toekeerde, omdat een zekere zoon van God dat ook deed?

Joesoef
22-03-16, 16:31
Terroristen zijn mensen. Fuck de mens.

Morosian
22-03-16, 17:08
Trek alles maar in simplisme.

Simpel is beter dan ingewikkeld. De islam heeft een virtueel monopolie op terreuraanslagen door burgers op burgers. Iedere dag weer, overal in de wereld. Zo simpel kan het helaas zijn.

Morosian
22-03-16, 17:13
Absoluut. Genocides in Europa en Ruanda werden ook geïnitieerd door Godvrezende christenen. Maar toch heeft het niets zoveel te maken met christendom. O, wacht. Het christendom is verlicht.

Wederom getuig je hier van weinig historisch besef. De genocide in Rwanda had een etnische oorsprong, geen religieuze. De katholieke kerk heeft een dubieuze rol gespeeld in de rassenkwesties die al eeuwen speelden, maar de slachting heeft niet plaatsgevonden uit naam van het christendom, hoe graag je dat ook zou willen.

Gelukkig laten de moslimterroristen er geen twijfel over bestaan wat hen tot hun daden heeft gebracht - ook vandaag riepen de terroristen in Brussel Allahu Akbar alvorens ze hun bommen tot ontploffing brachten. Maar met de islam heeft het uiteraard niets te maken.

Slinger
22-03-16, 17:19
Doel je op zelfde inspiratie van de christen die zijn andere wang toekeerde, omdat een zekere zoon van God dat ook deed?

Jij snapt dus precies het essentiële verschil tussen de twee geloven. Dan hoef ik niets meer te zeggen.

Al Sawt
22-03-16, 17:48
Simpel is beter dan ingewikkeld. De islam heeft een virtueel monopolie op terreuraanslagen door burgers op burgers. Iedere dag weer, overal in de wereld. Zo simpel kan het helaas zijn.

De islam doet niets. De mensen plegen aanslagen uit wanhoop en/of onderdrukking. Moorden uit haat, dat is iets meer christelijk. Kijk maar naar holocaust, Balkan en Ruanda. Zelfs Breivik die door niemand onderdrukt wordt of gemarginaliseerd, sloeg aan het moorden.

Al Sawt
22-03-16, 17:48
Jij snapt dus precies het essentiële verschil tussen de twee geloven. Dan hoef ik niets meer te zeggen.

Yep, ik snap het. Maar ga jij het verschil uitleggen aan de overlevenden van de Holocaust?

Slinger
22-03-16, 18:57
Yep, ik snap het. Maar ga jij het verschil uitleggen aan de overlevenden van de Holocaust?

Als je wijst naar een andere godsdienst in een ander geval geef je toe dat in het geval van de aanslagen van vandaag ook de godsdienst (in dit geval de islam dus) een inspiratiebron is. Dat heb je mij nog niet horen zeggen.

Morosian
22-03-16, 18:57
Yep, ik snap het. Maar ga jij het verschil uitleggen aan de overlevenden van de Holocaust?

Ah, nog een godwin.

Je zou een punt hebben als Hitler zijn gruweldaden uit naam van een god had gepleegd, maar dat is, in tegenstelling tot alle islamitische zelfmoordaanslagen (Allahu Akbar!), bepaald niet het geval. De overlevenden van de holocaust weten dat ook, dus dat is niet eens een issue. Maar leuk geprobeerd.

Morosian
22-03-16, 19:10
De islam doet niets. De mensen plegen aanslagen uit wanhoop en/of onderdrukking. Moorden uit haat, dat is iets meer christelijk. Kijk maar naar holocaust, Balkan en Ruanda. Zelfs Breivik die door niemand onderdrukt wordt of gemarginaliseerd, sloeg aan het moorden.

Ik heb je in een vorig topic al uitgelegd dat de genocide in Rwanda een etnische zuivering betreft die niet primair ingegeven is door religie - dat maak jij er weer van.

Verder zijn er in de wereld legio volkeren die wanhopig zijn of onderdrukt, maar het zijn vrijwel zonder uitzondering alleen islamitische burgers die die wanhoop en onderdrukking uiten door dagelijks onschuldige burgers op te blazen. Jij weigert dat verschil te zien, maar je wordt er iedere dag weer aan herinnerd.

Op een school in Nederland gingen islamitische kinderen vandaag applaudisseren toen ze van de aanslagen hoorden, en de leraar kreeg de politie op bezoek toen hij daarover op Twitter berichtte. Dat is het grote verschil. Het extremistische gedachtegoed van moslimterroristen wordt in de islamitische wereld breed gesteund - daarom zijn er ook zoveel islamitische zelfmoordaanslagen in zoveel verschillende landen. Breivik was vijf jaar geleden en sindsdien is het aantal aanslagen uit rechts-extremistische hoek op een hand te tellen. De islamitische aanslagen daarentegen...

Al Sawt
22-03-16, 19:21
Als je wijst naar een andere godsdienst in een ander geval geef je toe dat in het geval van de aanslagen van vandaag ook de godsdienst (in dit geval de islam dus) een inspiratiebron is. Dat heb je mij nog niet horen zeggen. Als iemand de islam verantwoordelijk houdt voor terreurdaden. Dan voel ik mij verplicht om onderwijzend en te wijzen op zijn blinde vlekken.

Slinger
22-03-16, 19:37
Als iemand de islam verantwoordelijk houdt voor terreurdaden. Dan voel ik mij verplicht om onderwijzend en te wijzen op zijn blinde vlekken.

Een godsdienst kan nooit verantwoordelijk zijn voor terreurdaden want het is slechts een min of meer samenhangend geheel van leerstellingen. Alleen mensen, individuele personen of een groep, kunnen verantwoordelijk worden gesteld.
Wel kan een godsdienst een inspiratiebron vormen voor misdaden. Is dat met de huidige terreurgolf het geval? Halen de terroristen hun inspiratie aantoonbaar uit de islam? Durf jij daar antwoord op geven zonder te jijbakken?

Al Sawt
22-03-16, 19:38
Ah, nog een godwin.

Je zou een punt hebben als Hitler zijn gruweldaden uit naam van een god had gepleegd, maar dat is, in tegenstelling tot alle islamitische zelfmoordaanslagen (Allahu Akbar!), bepaald niet het geval. De overlevenden van de holocaust weten dat ook, dus dat is niet eens een issue. Maar leuk geprobeerd.
Hitler was een uitzondering in Europa met zijn antisemitisme zeker? Nazi gedachtegoed is voortgekomen uit joods-christelijke traditie. Namelijk dat joden verraad hadden gepleegd aan Jezus en dat ze niet te vertrouwen zijn. Dergelijke antisemitisme heeft jouw bejubelde verlichting overleeft en was stevig verankerd in Europees bewustzijn. Daarnaast zag de katholieke kerk Hitler, Franco en Mussolini als verdedigers van de christelijke waarden. Het is ook niet verwonderlijk dat zowel de nazi's als Italiaanse en Kroatische fascisten nauwe relaties hadden met R.K. en zelfs praktiserende christenen zijn.

Umarvlie
22-03-16, 19:42
Nazi gedachtegoed is voortgekomen uit joods-christelijke traditie.

Voor de 2e wereldoorlog bestond die befaamde joods-christelijke traditie niet. Er was alleen een chirstelijke traditie die negatief voor joden uitviel. Pas na de 2e wereldoorlog, ingegeven door schuld- en schaamte gevoel, is er opeens psrake van jood-christelijke traditie.

Tomas
22-03-16, 20:03
Europees jodenhaat is grotendeels gebaseerd op de bijbel. Maar dat is nu wel redelijk onder controle. Dat is niet bepaald aktueel. Meer iets om de aandacht af te leiden..

IbnRushd
22-03-16, 20:46
Je zou een punt hebben als Hitler zijn gruweldaden uit naam van een god had gepleegd, maar dat is, in tegenstelling tot alle islamitische zelfmoordaanslagen (Allahu Akbar!), bepaald niet het geval. De overlevenden van de holocaust weten dat ook, dus dat is niet eens een issue. Maar leuk geprobeerd.

Dus, omdat terroristen na 't ontsteken van bommen Allahu Akbar riepen is de islam de veroorzaker? Post hoc ergo propter hoc is een drogreden. Post hoc -> 'Allahu Akbar', ergo propter hoc -> islam. Is dat wat je wilde aankaarten?

Morosian
22-03-16, 21:02
Dus, omdat terroristen na 't ontsteken van bommen Allahu Akbar riepen is de islam de veroorzaker?

Als terroristen na 't ontsteken van bommen Allahu Akbar konden roepen, dan zou ik spontaan moslim worden.

Zolang iedere terrorist voor het plegen van een aanslag Allahu Akbar roept, zou het nogal dommig van mij zijn om niet te denken dat ze worden gedreven door de islam.

Toen Breivik zei dat hij onder andere een aanhanger was van Wilders, dacht jij toen dat dat niet zo was? Dat hij geen echte Wilders-aanhanger was? En wat als er iedere dag ergens een Breivik een aanslag zou plegen die een Wilders-aanhanger was, zou jij dan volhouden dat het niets met het gedachtegoed van Wilders te maken heeft? Nog even los van het feit dat Wilders nergens oproept tot geweld.

binloser
22-03-16, 21:06
Nix met de Islam te maken? In ieder geval is de Islam niet in staat gebleken beschaving te brengen in de landen waar het heerst; integendeel malaise alom. Het christendom daarentegen bracht de verlichting enz. hoewel ze eerst ook tegenwerkten. De wortel van het kwaad zit'm in het besef bij de Islam wereld dat ze boot van de geschiedenis hebben gemist en ook niet meer halen. Dan richten ze zich maar overdreven op het hiernamaals en hebben nu de cultus des doods. De zgn jihad brengt ze niets; het zijn wanhoopsdaden onder het motto; wij gaan eraan, dan jullie met ons. Ze hebben nu ongeveer iedereen tegen zich - Rusland , China, Europa. De VS, enz. maar de grootste vijand van de Islam is nu de Islam. Ik vind het best; we krijgen een soort implosie te zien van deze 'çultuur' begeleid door explosies.

IbnRushd
22-03-16, 21:07
Als terroristen na het ontsteken van bommen Allahu Akbar konden roepen, dan zou ik spontaan moslim worden.

Hmm, niet alle terroristen zijn zelfmoordterroristen. Als ik me niet vergis wordt de ontsteker van bommen in Brussel nog gezocht.

Morosian
22-03-16, 21:12
Europees jodenhaat is grotendeels gebaseerd op de bijbel. Maar dat is nu wel redelijk onder controle. Dat is niet bepaald aktueel. Meer iets om de aandacht af te leiden..

Zo'n beetje alle onverdraagzaamheid en haat uit de bijbel is nu wel redelijk onder controle. Dat is ook meteen het grote verschil tussen het christendom en de islam - die volgen hun woestijnboek nog naar de letter.

Morosian
22-03-16, 21:14
Hmm, niet alle terroristen zijn zelfmoordterroristen. Als ik me niet vergis wordt de ontsteker van bommen in Brussel nog gezocht.

Twee van die gasten hebben zich toch temidden van onschuldige burgers opgeblazen?

knuppeltje
22-03-16, 21:15
Maar misschien toch wel geïnspireerd door een zekere profeet die begon als karavaanrover, en wiens rechtgeleide opvolgers daarna een groot rijk bij elkaar veroverden?

Daar kreeg hij in eerste instantie wel veel hulp bij. Maar daar hebben we het al eens over gehad.

knuppeltje
22-03-16, 21:27
Europees jodenhaat is grotendeels gebaseerd op de bijbel. Maar dat is nu wel redelijk onder controle. Dat is niet bepaald aktueel. Meer iets om de aandacht af te leiden..

Ook bij de nazi's? Volgens mij werden ze niet die treinen ingejaagd onder begeleiding van kreten die daarop sloegen.

Volens mij werden joden toen gewoon voor untenmenschen uitgemaakt.

Ook de grote zuivering in Spanje na 1492 speelde dat geen rol. Los Reyos Catholicos vonden niets meer of minder dat iedereen katholiek moest zijn. Wie niet wilde ging de brandstapel op.

De Romeinen hielden een paar keer gruwelijk onder hen huis omdat ze ook de keizer alsmaar niet wilden aanbidden. Maar ook dat had totaal niets met de bijbel te maken.

Maar je hebt gelijk, allemaal niet meer actueel.

Tomas
22-03-16, 21:34
Ja, ook bij de nazi's. Het zal je verbazen, maar de nazi's kwamen niet uit de ruimte. Nee het waren Europeanen, kinderen van christelijke duitse ouders.

Maar ik waardeer je poging om de aandacht verder te verzwakken ten zeerste. Je ziet dat zelden dat er hard gewerkt wordt om het vooral Niets Met De Islam Te Maken Laten Hebben. Kosten noch moeite mogen worden gespaard. Aandacht moet afgeleid worden. Hoe dan ook.

IbnRushd
22-03-16, 21:37
Als terroristen na 't ontsteken van bommen Allahu Akbar konden roepen, dan zou ik spontaan moslim worden.

Zolang iedere terrorist voor het plegen van een aanslag Allahu Akbar roept, zou het nogal dommig van mij zijn om niet te denken dat ze worden gedreven door de islam.

Toen Breivik zei dat hij onder andere een aanhanger was van Wilders, dacht jij toen dat dat niet zo was? Dat hij geen echte Wilders-aanhanger was? En wat als er iedere dag ergens een Breivik een aanslag zou plegen die een Wilders-aanhanger was, zou jij dan volhouden dat het niets met het gedachtegoed van Wilders te maken heeft? Nog even los van het feit dat Wilders nergens oproept tot geweld.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat ieder moslim vlak voor zijn dood een islamitische (strijd)kreet / leus uitspreekt / roept. De achterliggende gedachte van uitspreken van leuzen kan verschillend zijn. Dat wil niet zeggen dat er een verband bestaat tussen die twee.

De islam jaagt niemand op om aanslagen te plegen. De islam kan wel valselijk gebruikt worden, en dat is naar mijn mening ook gebeurd bij moslims in Brussel en elders. Wat drijft hen dan wel tot aanslagen? Ik denk beloftes van zondeloos de dood tegemoet komen. Het gaat hier immers om jongeren met criminele verleden en, acceptabel aan te nemen, excessief gedrag. Criminelen en consorten zoeken wel altijd de kortste weg, en dus lijkt het me niet vergezocht dat de gedachte van beloning in hiernamaals door slechts op een knopje te drukken aannemelijk is.

Wilders met een wereldgodsdienst vergelijken? :/

IbnRushd
22-03-16, 21:40
Twee van die gasten hebben zich toch temidden van onschuldige burgers opgeblazen?

Geen idee. De ontsteker wordt nog steeds gezocht: Dit zijn de verdachten van de aanslag in Zaventem: verstopten twee van hen ontsteker in handschoen? - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslagen-Brussel/article/detail/2654485/2016/03/22/Dit-zijn-de-verdachten-van-de-aanslag-in-Zaventem-verstopten-twee-van-hen-ontsteker-in-handschoen.dhtml)

knuppeltje
22-03-16, 22:01
Ja, ook bij de nazi's. Het zal je verbazen, maar de nazi's kwamen niet uit de ruimte. Nee het waren Europeanen, kinderen van christelijke duitse ouders.

Maar ik waardeer je poging om de aandacht verder te verzwakken ten zeerste. Je ziet dat zelden dat er hard gewerkt wordt om het vooral Niets Met De Islam Te Maken Laten Hebben. Kosten noch moeite mogen worden gespaard. Aandacht moet afgeleid worden. Hoe dan ook.

Ook niet uit de bloemkool.

Dat waarderen zal ik maar met een paar pond zout op de kop toenemen.

De enige echt zinnige dingen die ik vandaag van diverse commentators over de zogenaamde inbreng van de islam in deze, was van Rik Thorps, de rector magnificus van universiteit Leuven. Die ook christen is.

Segers wilde een verbod op het salafisme. Thors vroeg toen hoe je gedachten kunt verbieden. Dat wist Segers natuurlijk ook niet.

Terwijl Segers van de CU samen met iemand van een islamitische organisatie opriepen tot gebed voor de slachtoffers, zei Thorps te willen bidden voor een betere politie. "Misschien dat dat helpt", zei hij.

Maar als je het mij vraagt gaat het weer eens om gevaarlijke criminelen die een achterlijke interpretatie van de islam erop nahouden om als kapstok te dienen om hun frustraties een misdadige manier te kunnen uiten.

Nog jij, of wie dan ook, kan deze onzin werkelijk met de koran legitimeren.

Als jij dat wel kan, dan moet ik minstens in staat zijn om al dat kindermisbruik door priester met de bijbel te legitimeren. Maar ik vrees dat iedereen me meteen voor gek of straalbezopen zal verklaren.

Bofko
22-03-16, 22:31
Ook niet uit de bloemkool.

Dat waarderen zal ik maar met een paar pond zout op de kop toenemen.

De enige echt zinnige dingen die ik vandaag van diverse commentators over de zogenaamde inbreng van de islam in deze, was van Rik Thorps, de rector magnificus van universiteit Leuven. Die ook christen is.

Segers wilde een verbod op het salafisme. Thors vroeg toen hoe je gedachten kunt verbieden. Dat wist Segers natuurlijk ook niet.

Terwijl Segers van de CU samen met iemand van een islamitische organisatie opriepen tot gebed voor de slachtoffers, zei Thorps te willen bidden voor een betere politie. "Misschien dat dat helpt", zei hij.

Maar als je het mij vraagt gaat het weer eens om gevaarlijke criminelen die een achterlijke interpretatie van de islam erop nahouden om als kapstok te dienen om hun frustraties een misdadige manier te kunnen uiten.

Nog jij, of wie dan ook, kan deze onzin werkelijk met de koran legitimeren.

Als jij dat wel kan, dan moet ik minstens in staat zijn om al dat kindermisbruik door priester met de bijbel te legitimeren. Maar ik vrees dat iedereen me meteen voor gek of straalbezopen zal verklaren.

Nou knuppel, je retraite heeft je niet echt goed gedaan.Maar ik zal je niet gelijk als gek of straalbezopen verklaren. Of allebei, kan ook.

Hint voor knuppeltje: proberen te scoren met kindermisbruik door priests is zoooooo 1976 ...En dat in 2016!!!!

A. Le Roy
22-03-16, 23:01
Wat een zielige jaloerse beinvloedbare gehersenspoelde laffe mannetjes. Bah ....
Minderwaardig. Ik voel plaatsvervangende schaamte. Hoe ver kan je zakken. Zoooo dom

knuppeltje
22-03-16, 23:04
Nou knuppel, je retraite heeft je niet echt goed gedaan.Maar ik zal je niet gelijk als gek of straalbezopen verklaren. Of allebei, kan ook.

Hint voor knuppeltje: proberen te scoren met kindermisbruik door priests is zoooooo 1976 ...En dat in 2016!!!!

Maak je je over mij niet bezorgd.

Huh, 1976? Een tip voor jou. Toen werd alles nog onder het tapijt geveegd. Het is nog maar enkele jaren geleden dat Alferink voor de tv verklaarde: "Ik weet dat het een beladen woord is, maar ik zeg het toch: "ik heb het niet gewust.'

Bofko
22-03-16, 23:12
Maak je je over mij niet bezorgd.

Huh, 1976? Een tip voor jou. Toen werd alles nog onder het tapijt geveegd. Het is nog maar enkele jaren geleden dat Alferink voor de tv verklaarde: "Ik weet dat het een beladen woord is, maar ik zeg het toch: "ik heb het niet gewust.'
anno 2016,
Je 2e wereldoorlog-associaties zijn reeds lang achterhaald knuppel

mark61
22-03-16, 23:25
Nou knuppel, je retraite heeft je niet echt goed gedaan.Maar ik zal je niet gelijk als gek of straalbezopen verklaren. Of allebei, kan ook.

Hint voor knuppeltje: proberen te scoren met kindermisbruik door priests is zoooooo 1976 ...En dat in 2016!!!!

Ik geloof niet dat je begrijpt wat hij schreef. Het tegendeel van wat jij leest.

Bofko
22-03-16, 23:35
Ik geloof niet dat je begrijpt wat hij schreef. Het tegendeel van wat jij leest.

Nee, bij teruglezen nog steeds niet. Leg uit, Mark.

Bart.NL
23-03-16, 07:12
Het is makkelijk om een simplistisch verhaal te houden over dat het allemaal door Islam komt, of alleen door achterstelling en discriminatie. Daar schieten we weinig mee op. Het heeft mogelijk iets met cultuur te maken, maar dat is wel een erg vaag begrip. Religie kan daar een rol in spelen. Waarom is er in de VS bijna elke dag wel een schietpartij? Waarom is er in de Islamitische wereld bijna elke week wel een bomaanslag? Maar cultuur verandert en de omstandigheden veranderen. Je mag je ook de vraag stellen waarom het vijftig jaar geleden heel anders was.

binloser
23-03-16, 08:01
Aanslagen zijn islam geispireerd. Het geweld is daar normaal. Kijk naar de vele ecexuties in Iran en SA- met middeleeuwse methoden. Moord is niet de ergste misdaad; die kun je afkopen! Men is voor een groot deel analfabeet en niet in staat tot reflectie. Door internet staan de fundamenten van hun religie aan erosie bloot. Het westen is in toenemende mate de vijand geworden. Jongeren uit alle islam landen en daarbuiten trekken naar IS. Dat toont de gekte aan die in die hoofden leeft. Het heeft in die zin overeenkomsten met het nationaal socialisme van in Duitsland. Totale verblinding door een ideologie die nergens op sloeg. Dit leidt tot een end-game in de vorm van een beslissende oorlog. Kan niet anders. Concentratiekampen in europa voor moslims acht ik niet onmogelijk. Dat kun je alleen voorkomen als moslims in grote getale bereid zijn tegen IS te vechten.

knuppeltje
23-03-16, 08:26
anno 2016,
Je 2e wereldoorlog-associaties zijn reeds lang achterhaald knuppel

Vandaar de jaarlijkse herdenkingen zeker.

super ick
23-03-16, 08:36
Volens mij werden joden toen gewoon voor untenmenschen uitgemaakt.

.


Precies hoe fundimoslims over ongelovigen denken, herstel.....eigenlijk over alles wat geen moslim is.

Het grote verband.

super ick
23-03-16, 08:44
Dit moet ook aan ons liggen.

Laten we op zoek gaan naar de oorzaak. Naar wat wij gedaan hebben. Het geeft niets als we eventueel 200 of 300 jaar terug moeten als wij maar de schuldigen zijn.

Of Israel dat mag natuurlijk ook.

Alleen moeten we nog op zoek naar de reden waarom islamitische landen er ook, of beter gezegd nog meer onder te lijden hebben.

Rest de vraag van willekeur. De kans is natuurlijk groot dat er ook moslims in de metro zaten. Of hebben die geluk dat ze dan martelaars zijn?

knuppeltje
23-03-16, 09:09
Precies hoe fundimoslims over ongelovigen denken, herstel.....eigenlijk over alles wat geen moslim is.

Het grote verband.

Speelde die moslims toen een rol?

Nou ja, er vochten toen wel duizenden Noord-Afrikaanse moslims mee tegen de Duitsers, dat weer wel. Maar ik geloof niet zat ze er later veel waardering voor kregen.

Verder wil ik het nog wel weer voor je herhalen. Het uitmoorden van joden om hun geloof, is altijd al veruit met stip een christelijk Europese aangelegenheid geweest.

Geschiedenisboeken zijn aan jou niet besteed , blijkt maar weer.

Over het grote verband, zou ik als ik jou was beter niet beginnen.

SportFreak
23-03-16, 10:19
Hoofddader is zo juist aangehouden in Brussel

super ick
23-03-16, 10:31
Speelde die moslims toen een rol?

Nou ja, er vochten toen wel duizenden Noord-Afrikaanse moslims mee tegen de Duitsers, dat weer wel. Maar ik geloof niet zat ze er later veel waardering voor kregen.

Verder wil ik het nog wel weer voor je herhalen. Het uitmoorden van joden om hun geloof, is altijd al veruit met stip een christelijk Europese aangelegenheid geweest.

Geschiedenisboeken zijn aan jou niet besteed , blijkt maar weer.

Over het grote verband, zou ik als ik jou was beter niet beginnen.

Daar heb ik het niet over. Ik maak een vergelijking tussen het wegzetten van andersdenkenden, andersgelovigen.

Nergens heb ik het gehad over de rol van moslims tijdens WO2.

super ick
23-03-16, 10:32
Hoofddader is zo juist aangehouden in Brussel

Mooi.

Jammer dat we de doodstraf niet meer hebben.

SportFreak
23-03-16, 10:48
Mooi.

Jammer dat we de doodstraf niet meer hebben.


Voor zulke gasten heb ik maar 1 ding

Ophangen of nekschot voor deze gasten


Terroristen (alle soorten terroristen)
Pedo's
Verkrachters
Moordenaars

Ibrah1234
23-03-16, 11:39
Denk eerder de schuld van de ouders. Totaal geen interesse in de opleiding van hun kinderen. De westerse maatschappij verfoeien omdat ze zelf niet kunnen meedraaien en veel meer hadden verwacht in het beloofde land. Nooit het kip met de gouden eieren gevonden in El Dorado.

Een hele generatie Molukkers is ook zo verknald. Ze menen gedisst door de NL overheid want ons was een vrij en onafhankelijk Molukken beloofd. Hele generaties daaropvolgend zijn daarmee nog emotioneel belast met als gevolg en triest dieptepunt de treinkapingen en diverse bezettingen.

Wat hebben de nazaten van gastarbeiders nu van doen met de oorlog en Irak, Syrië of het gezeik in Israël? Volgens mij kan het merendeel het niet eens op de kaart aanwijzen.

Ben je lekker geslaagd als ouders als het merendeel van de jeugd de eerste plaats bezet in de criminaliteitststatistieken.

Mijn zoon kon het één keer proberen en dan maakte ik het hem wel duidelijk dat het tevens de laatste keer is geweest.

Kinderen van sommige prikkers op WSDB kun je het amper kwalijk nemen dat ze radicaliseren. Creëer een wijk zoals Molenbeek en de ellende is niet te overzien.

knuppeltje
23-03-16, 12:31
Daar heb ik het niet over. Ik maak een vergelijking tussen het wegzetten van andersdenkenden, andersgelovigen.

Nergens heb ik het gehad over de rol van moslims tijdens WO2.

Een probleem bij alle godsdiensten van het boek, de PVV en gelijkwaardige groeperingen.

Vroeger hadden we hier daarvoor de inquisitie. Die deed heel ijverig haar best en roeide alles uit wat anders dacht, anders geloofde, of anders geaard was. En zo ijverig als ze waren, namen meteen heksen, alchimisten en homoseksuelen in dat proces mee.

Gelukkig zijnn wij hier daarvan af, maar dat alleen omdat wij die zwartrokken hun macht hebben ontnomen. Maar dat is nog niet zo heel lang geleden. De residuen waar we nu nog mee zitten houden zich aardig koest. Maar toch hebben ze nog steeds rare ideeën.

Nu nog die maffe PVV en haar knotsgekke aanhang, en dan zijn we weer een stuk verder.

Mwa het was een andere prikker die over de oorlog begon, vandaar.

nacht
23-03-16, 14:14
:fplet: typisch maroc.nl. tientallen doden door gruwelijke aanslagen maar geen greintje empathie voor de slachtoffers. daarentegen lekker kiften over kristendom versus islam, waar de romeinen, hitler, 2e wo, profeet mohammed, de pvv en de inquisitie met de haren erbij worden gesleept. alles is geoorloofd zolang het maar niet over de slachtoffers gaat.

Bart.NL
23-03-16, 15:19
Voor zulke gasten heb ik maar 1 ding

Ophangen of nekschot voor deze gasten

Dat zal echt indruk maken bij zelfmoord terroristen.

Al Sawt
23-03-16, 16:34
Voor de 2e wereldoorlog bestond die befaamde joods-christelijke traditie niet. Er was alleen een chirstelijke traditie die negatief voor joden uitviel. Pas na de 2e wereldoorlog, ingegeven door schuld- en schaamte gevoel, is er opeens psrake van jood-christelijke traditie.

Mijn verwijzing naar judeo-christelijke traditie, was ook cynisch.

Al Sawt
23-03-16, 17:07
Ik heb je in een vorig topic al uitgelegd dat de genocide in Rwanda een etnische zuivering betreft die niet primair ingegeven is door religie - dat maak jij er weer van.

Verder zijn er in de wereld legio volkeren die wanhopig zijn of onderdrukt, maar het zijn vrijwel zonder uitzondering alleen islamitische burgers die die wanhoop en onderdrukking uiten door dagelijks onschuldige burgers op te blazen. Jij weigert dat verschil te zien, maar je wordt er iedere dag weer aan herinnerd.


Op een school in Nederland gingen islamitische kinderen vandaag applaudisseren toen ze van de aanslagen hoorden, en de leraar kreeg de politie op bezoek toen hij daarover op Twitter berichtte. Dat is het grote verschil.
Leraar was yogadocent. Ik kan mij niet herinneren dat Yoga onderdeel is van lespakket van primair onderwijs en V.O. Overigens blijkt zijn berichtgeving vals en leugenachtig te zijn. Hij had zelfs via een tweet zijn excuses aangeboden.

Maar ik ken andere docenten die worstelden met reacties van autochtone leerlingen, die de moslimdoden in Palestina of elders vergoelijken. Het zijn kinderen en die denken helaas in zwart en wit.


Het extremistische gedachtegoed van moslimterroristen wordt in de islamitische wereld breed gesteund - daarom zijn er ook zoveel islamitische zelfmoordaanslagen in zoveel verschillende landen.Omdat wij verkeren in een politiek proces. In Europa werden extreme ideologieën als fascisme en communisme breed gesteund. Maar oorlog en 50 miljoen doden later, was de steun als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Bij ons zal dat ook plaatsvinden. Uiteindelijk zullen mensen beseffen dat radicale gedachtegoed nergens naar toe zal leiden. Maar afgezien van paar onthoofdingen, bomaanslagen, paar shariarechtbanken en een pseudo kalifaat, zal onze politieke proces goedkoop zijn. Want we hoeven geen 50 miljoen doden te betreuren.


Breivik was vijf jaar geleden en sindsdien is het aantal aanslagen uit rechts-extremistische hoek op een hand te tellen. De islamitische aanslagen daarentegen...Nog nooit gehoord van Donermoorden? Nog nooit gehoord van een man die een jaar geleden met een samoerai zwaard links en rechts mensen vermoorde op een Zweedse school? Misschien moet je verdiepen in rapporten van de Amerikaanse en Duitse veiligheidsdiensten, die extreem rechts beschuldigen van tal van onopgeloste moorden.

Maar het grootste verschil tussen Breivik en co met moslimextremisten, is de oorzaken van de steun. Moslims (absolute minderheid) steunen extreme organisaties omdat zij onderdrukking, corruptie en agressie van het Westen en Arabische regeringen, beu zijn.


Breivik en diens gelijkgestemden, komen uit zeer welvarende en vrije samenlevingen. Desalniettemin plegen zij aanslagen. Niet uit sociale ellende of onderdrukking. Maar uit pure haat. Zelfde haat dat 6 miljoen joden naar de gaskamers had gestuurd. Zelfde haat die miljoenen Slaviers, Zigeuners en andere inferieure rassen, over de kling joeg. Ja, het was lang geleden. Maar niet zo lang geleden. Aangezien er nog overlevenden van de Holocaust.

super ick
23-03-16, 18:58
.

Mwa het was een andere prikker die over de oorlog begon, vandaar.

Aandachtig lezen en een open mind houden.

barfly
23-03-16, 21:21
Denk eerder de schuld van de ouders. Totaal geen interesse in de opleiding van hun kinderen. De westerse maatschappij verfoeien omdat ze zelf niet kunnen meedraaien en veel meer hadden verwacht in het beloofde land. Nooit het kip met de gouden eieren gevonden in El Dorado.

Een hele generatie Molukkers is ook zo verknald. Ze menen gedisst door de NL overheid want ons was een vrij en onafhankelijk Molukken beloofd. Hele generaties daaropvolgend zijn daarmee nog emotioneel belast met als gevolg en triest dieptepunt de treinkapingen en diverse bezettingen.

Wat hebben de nazaten van gastarbeiders nu van doen met de oorlog en Irak, Syrië of het gezeik in Israël? Volgens mij kan het merendeel het niet eens op de kaart aanwijzen.

Ben je lekker geslaagd als ouders als het merendeel van de jeugd de eerste plaats bezet in de criminaliteitststatistieken.

Mijn zoon kon het één keer proberen en dan maakte ik het hem wel duidelijk dat het tevens de laatste keer is geweest.

Kinderen van sommige prikkers op WSDB kun je het amper kwalijk nemen dat ze radicaliseren. Creëer een wijk zoals Molenbeek en de ellende is niet te overzien.

De Molukkers zijn dan wel aardig een oor aangenaaid. Dat dan weer wel.

Wizdom
23-03-16, 21:33
Maar misschien toch wel geïnspireerd door een zekere profeet die begon als karavaanrover, en wiens rechtgeleide opvolgers daarna een groot rijk bij elkaar veroverden?

En de grootste rover ben jij want jij rooft nogal wat waarheid uit de werkelijkheid...

Wizdom
23-03-16, 21:36
Het is heel simpel zowel de slachtoffers als de daders zijn slachtoffer van de leugenachtige en hypocriete tijd waarin we leven... Hierdoor zijn de daders in hun eigen wereld gaan leven los van de werkelijkheid en de slachtoffers zijn slachtoffer van deze waanzin....

Ibrah1234
23-03-16, 22:35
De Molukkers zijn dan wel aardig een oor aangenaaid. Dat dan weer wel.

Daar ben ik het volledig mee eens.

mark61
23-03-16, 23:59
Nee, bij teruglezen nog steeds niet. Leg uit, Mark.

Er is net zo'n verband tussen islam en terrorisme als tussen katholicisme en pedofilie. Inhoudelijk nul. Het verband is hoogstens 'circumstantial'. Omdat het één toevallig aanwezig is, wordt het gebruikt voor het andere. Je gaat al snel een verband leggen dat er niet is. En waar een wil is is een weg, dus je kan alles aan elkaar lullen, als je wilt.

Maar alleen als je wilt. Niet als je neutraal beschouwt.

binloser
24-03-16, 06:34
Er is net zo'n verband tussen islam en terrorisme als tussen katholicisme en pedofilie. Inhoudelijk nul. Het verband is hoogstens 'circumstantial'. Omdat het één toevallig aanwezig is, wordt het gebruikt voor het andere. Je gaat al snel een verband leggen dat er niet is. En waar een wil is is een weg, dus je kan alles aan elkaar lullen, als je wilt.

Maar alleen als je wilt. Niet als je neutraal beschouwt.

Er is een verband tussen fantasieideologieen zoals religies, communisme, facisme en grootschalige schadelijke uitwassen in gedrag van individuen en groepen. Een (bijna) objectieve wetenschappelijke benadering van de werkelijkheid a la Popper en dergelijke gecombineerd met de vrijheid om te experimententen op allerlei vlak bijv kunst maar ook ideeen i.h.a.. functioneert het beste (zie Nederland al eeuwen). De Islam met name grossiert in waanideeen en zinloze rituelen. Nu is het de zgn Jihad waar men heil van verwacht Dat zal duidelijk contraproductief blijken te zijn voor haar eigen belangen.

super ick
24-03-16, 06:39
Voor zulke gasten heb ik maar 1 ding

Ophangen of nekschot voor deze gasten


Terroristen (alle soorten terroristen)
Pedo's
Verkrachters
Moordenaars

Met jou kan ik praten.

Huppa weg ermee.

Slinger
24-03-16, 08:26
Het is heel simpel zowel de slachtoffers als de daders zijn slachtoffer van de leugenachtige en hypocriete tijd waarin we leven... Hierdoor zijn de daders in hun eigen wereld gaan leven los van de werkelijkheid en de slachtoffers zijn slachtoffer van deze waanzin....

Jawel hoor, de daders zijn slachtoffers. En laat me eens raden: de echte daders zijn vast en zeker de Joden...

Slinger
24-03-16, 08:29
De Molukkers zijn dan wel aardig een oor aangenaaid. Dat dan weer wel.

En dat geeft altijd ellende, zoals we hebben gezien.

Slinger
24-03-16, 08:32
En de grootste rover ben jij want jij rooft nogal wat waarheid uit de werkelijkheid...

Soms kan ik je wel begrijpen maar hier snap ik helemaal niets van.

Ibrah1234
24-03-16, 08:52
En dat geeft altijd ellende, zoals we hebben gezien.

Alleen als je tot in de 100e generatie je kinderen ermee emotioneel belast. Ik denk niet dat de vader van Ahmed Aboutaleb dat heeft gedaan.

Poisoned minds.

Slinger
24-03-16, 09:14
Alleen als je tot in de 100e generatie je kinderen ermee emotioneel belast. Ik denk niet dat de vader van Ahmed Aboutaleb dat heeft gedaan.

Poisoned minds.

We hadden van die Molukse zaak kunnen leren dat terrorisme altijd een voedingsbodem heeft. Helaas is dat opnieuw misgegaan.

knuppeltje
24-03-16, 09:20
Er is een verband tussen fantasieideologieen zoals religies, communisme, facisme en grootschalige schadelijke uitwassen in gedrag van individuen en groepen. Een (bijna) objectieve wetenschappelijke benadering van de werkelijkheid a la Popper en dergelijke gecombineerd met de vrijheid om te experimententen op allerlei vlak bijv kunst maar ook ideeen i.h.a.. functioneert het beste (zie Nederland al eeuwen). De Islam met name grossiert in waanideeen en zinloze rituelen. Nu is het de zgn Jihad waar men heil van verwacht Dat zal duidelijk contraproductief blijken te zijn voor haar eigen belangen.

Ook hier zie ik waanideeën en een zinloos ritueel.

Afgezien van het feit dat dat alle religiën zijn gebaseerd op fantasie en aannames, verschillen zij wat dat betreft heel weinig tot niets van elkaar.
Het is dus onzinnig om de islam daarin een uitzonderingspositie toe te kennen. Veel teveel eer voor die gasten.

Dat er in Nederland al eeuwen vrijheid heerst, is met al die oorlogen die er ondertussen in Europa zijn gevoerd, ver bezijden de waarheid. Vraag het maar eens aan joden, homoseksuelen en zigeuners, bijvoorbeeld.

Door de tijd heen kregen - en krijgen woorden, als ze dat al niet hadden vaak meerdere, zo niet totaal andere betekenissen.

De oorspronkelijk betekenis van het woord 'Jihad' was 'de innerlijke strijd die elke moslim dagelijks moest voeren om voor zichzelf te palen of hij met zijn handelen zich wel als een goed moslim betoont.'
Dat onderzoeksproces en afweging aan de hand van het raadplegen van de bron, de koran en de soenna, is de 'sharia'.

Dat geld dus ook voor de moslimse rechter. Die heeft geen islamitisch wetboek van strafrecht ter beschikking, want zoiets bestaat er niet, en heeft nooit bestaan. Ook hij moet bij zijn werk de bron raadplegen en dan zijn afweging maken.

Beide woorden, jihad en sharia hebben ondertussen een betekenis gekregen die heel ver af ligt van de oorspronkelijke religieuze betekenis.

Zo is het ook met het woord 'oorlog'. Volgens velen mag je nog steeds alleen spreken van oorlog als er sprake is van een gewapend conflict tussen twee of meerdere landen. Voor hen mag je daarom bij de strijd tegen terrorisme niet van oorlog spreken, maar gewoon 'strijd' tegen dat fenomeen. Een uitzondering die al zo is ingeburgerd is het woord 'stammenoorlog', daarover maakt niemand zich nog druk.

De docent Tekstwetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, Jan Renkema, stelt in zijn boek 'Schrijfwijzer' dat, als veranderde woordbetekenissen eenmaal zijn ingeburgerd, het weinig zin heeft om je daar tegen te verzetten.

Maar toch lijkt mij het niet verkeerd om ook die oorspronkelijke betekenissen in gedachten te houden als de fantasieën weer eens op hol slaan en zich evalueren in zinloze rituelen. Vanuit welke hoek die ook mogen komen. Ze hebben dan ook vaak niets met religie te maken, al kan het heel religieus beleden worden.

Maar sinds Rinus Michels voetbal oorlog noemde, hebben we al heel wat ellende binnen en buiten het veld gezien. Ik vond - en vind ik nog steeds, dat hij dat veel beter niet had gezegd. Veel teveel idioten die sinds die tijd handelden alsof het nog waar was ook.

"Schrijfwijzer' is een fantastisch boek om te lezen. Ik kan het iedere prikker hier aanprijzen. In dat geval, zou ik echter wel ergens in de titel een spatie en een uitroepteken aanbrengen. Maar dat even terzijde.

Olive Yao
24-03-16, 11:48
"Schrijfwijzer' is een fantastisch boek om te lezen. Ik kan het iedere prikker hier aanprijzen.

Heb het doorgenomen, staat in mn ouders' boekenkast. Je ziet het fantastische resultaat.


als veranderde woordbetekenissen eenmaal zijn ingeburgerd, het weinig zin heeft om je daar tegen te verzetten.

Maar je hoeft er niet aan mee te doen.

Slinger
24-03-16, 12:19
Heb het doorgenomen, staat in mn ouders' boekenkast. Je ziet het fantastische resultaat.



Maar je hoeft er niet aan mee te doen.

Jawel, je moet wel, als je tenminste wilt dat mensen je nog begrijpen.

Morosian
24-03-16, 13:38
Ik heb je in een vorig topic al uitgelegd dat de genocide in Rwanda een etnische zuivering betreft die niet primair ingegeven is door religie - dat maak jij er weer van.

Je zei dit:


Genocides in Europa en Ruanda werden ook geïnitieerd door Godvrezende christenen. Maar toch heeft het niets zoveel te maken met christendom. O, wacht. Het christendom is verlicht.



Verder zijn er in de wereld legio volkeren die wanhopig zijn of onderdrukt, maar het zijn vrijwel zonder uitzondering alleen islamitische burgers die die wanhoop en onderdrukking uiten door dagelijks onschuldige burgers op te blazen. Jij weigert dat verschil te zien, maar je wordt er iedere dag weer aan herinnerd.



Leraar was yogadocent. Ik kan mij niet herinneren dat Yoga onderdeel is van lespakket van primair onderwijs en V.O. Overigens blijkt zijn berichtgeving vals en leugenachtig te zijn. Hij had zelfs via een tweet zijn excuses aangeboden.

Leraar blijkt tweet van de dochter van Mariska Hulscher te hebben getweet. TV-ploeg was gisteren op de school waar het gejuich klonk. De meeste kinderen namen afstand van het voorval, maar er waren ook begripvolle reacties te horen. Als je als 15-jarig kind begrip kan opbrengen voor terreuraanslagen op onschuldige burgers, dan kan dat maar een ding betekenen: je bent thuis vergiftigd met haat.


Maar ik ken andere docenten die worstelden met reacties van autochtone leerlingen, die de moslimdoden in Palestina of elders vergoelijken.

Moslimdoden, dat is nogal een breed begrip. IS-strijders zijn ook moslims. Als die, liefst op grote schaal, worden gedood, dan lijkt mij dat goed nieuws. Hoe minder terroristen, hoe beter. Als het echter onschuldige burgers betreft die doelbewust (en dat woord is belangrijk) zijn gedood, dan is diezelfde reactie walgelijk.


Het zijn kinderen en die denken helaas in zwart en wit.

Maar het zijn de ouders die de denkprocessen van hun kinderen vormen. Dat verklaart ook waarom alle gelovigen, jij ook, geloven in de god van hun ouders. Ik neem die kinderen dan ook niet veel kwalijk, maar hun ouders des temeer.


In Europa werden extreme ideologieën als fascisme en communisme breed gesteund. Maar oorlog en 50 miljoen doden later, was de steun als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Of het communisme een extreme ideologie betreft, daar verschillen de meningen nogal over. Er zijn nog hele volksstammen die het zien als een eerlijk alternatief voor het kapitalisme. En met die brede steun voor het fascisme loopt het ook wel los, zeker op bevolkingsniveau.


Uiteindelijk zullen mensen beseffen dat radicale gedachtegoed nergens naar toe zal leiden. Maar afgezien van paar onthoofdingen, bomaanslagen, paar shariarechtbanken en een pseudo kalifaat, zal onze politieke proces goedkoop zijn. Want we hoeven geen 50 miljoen doden te betreuren.

Gelukkig is Abu Bakr al-Baghdadi niet zo intelligent als Adolf, en heeft hij niet de macht en de wapens die Hitler had. Had hij dat wel, dan is er geen mens die eraan twijfelt wat hij zou doen. De gaskamers in Auschwitz waren nog humaan vergeleken bij de gruwelijke executie-methodes die IS wekelijks trots op internet zet. Wat denk je, als Abu de beschikking had gehad over een atoomwapen, of een van zijn debiele volgelingen, zou hij aarzelen om de VS of Israël compleet van de aardbodem te vegen?

Het is goed dat je geen comment kunt schrijven zonder WO II erbij te halen, want dat is in dit kader interessant. Het westen heeft geleerd van de manier van oorlogvoeren, dat heb ik je eerder ook al proberen uit te leggen. In plaats van met massavernietigingswapens complete steden te verwoesten, wordt er nu vooral geprobeerd met precisiewapens het aantal burgerdoden zoveel mogelijk te voorkomen. Had het westen nu dezelfde mentaliteit gehad als toen, dan was heel Irak inmiddels met een paar drukken op de knop veranderd in een smeulende krater. De slagkracht is er, maar de mentaliteit is veranderd. Bij IS en bijvoorbeeld Hamas hebben ze niets geleerd van de geschiedenis. Hamas schiet nog altijd ongeleide projectielen af op woonwijken, hopend op zoveel mogelijk slachtoffers. Dat er aan Israëlische kant zoveel minder doden vallen, heeft dan ook vooral te maken met het gebrekkige wapentuig van de Palestijnen, maar niets met hun intenties.


Nog nooit gehoord van Donermoorden? Nog nooit gehoord van een man die een jaar geleden met een samoerai zwaard links en rechts mensen vermoorde op een Zweedse school? Misschien moet je verdiepen in rapporten van de Amerikaanse en Duitse veiligheidsdiensten, die extreem rechts beschuldigen van tal van onopgeloste moorden.

Geloof me Al, je wilt niet in een situatie belanden waar jij een paar racistische moorden opnoemt en ik de duizenden terroristische aanslagen door moslimextremisten, uit naam van hun geloof, ga opsommen. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er ook aan de rechterzijde van het spectrum extremistische gekken rondlopen, maar hun aantallen verdampen ten opzichte van de overweldigende hoeveelheid aanslagen door islamitische burgers op andere burgers. Zelfs jij kunt dat zien.


Maar het grootste verschil tussen Breivik en co met moslimextremisten, is de oorzaken van de steun. Moslims (absolute minderheid) steunen extreme organisaties omdat zij onderdrukking, corruptie en agressie van het Westen en Arabische regeringen, beu zijn.

Ja, da's gek, maar ik vind het steunen van terroristische organisaties onder alle omstandigheden niet goed te praten. Jij denkt daar duidelijk anders over.


Breivik en diens gelijkgestemden, komen uit zeer welvarende en vrije samenlevingen.

Wie zijn die gelijkgestemden precies? Ik heb in de aftermath van Breivik's aanslag geen mens gehoord die het probeerde goed te praten. Dat in tegenstelling tot de reacties na afloop van de aanslagen in Parijs en in Brussel: ja maar het westen dit en het westen dat en de joden en achterstand en geen stageplekken en werkloos en racisme en ga zo maar door. Honderden redenen worden er aangedragen om toch vooral te begrijpen waarom die jongens dit soort gruweldaden begaan.

Hoeveel volgelingen heeft Breivik eigenlijk? En waarom horen we er nooit van? Na iedere succesvolle aanslag van IS, staan er weer honderden gefrustreerde Noord-Afrikaanse jongeren te popelen om naar het kalifaat af te reizen, maar de extreem-rechtse jeugd komt niet veel verder dan een steen door de ruiten van een moskee of een varkenskop op de stoep.


Desalniettemin plegen zij aanslagen. Niet uit sociale ellende of onderdrukking. Maar uit pure haat. Zelfde haat dat 6 miljoen joden naar de gaskamers had gestuurd. Zelfde haat die miljoenen Slaviers, Zigeuners en andere inferieure rassen, over de kling joeg. Ja, het was lang geleden. Maar niet zo lang geleden. Aangezien er nog overlevenden van de Holocaust.

De appels met peren Godwin, heel creatief.

Morosian
24-03-16, 13:39
Dubbele post verwijderd.

super ick
24-03-16, 14:03
Ook hier zie ik waanideeën en een zinloos ritueel.

Afgezien van het feit dat dat alle religiën zijn gebaseerd op fantasie en aannames, verschillen zij wat dat betreft heel weinig tot niets van elkaar.
Het is dus onzinnig om de islam daarin een uitzonderingspositie toe te kennen. Veel teveel eer voor die gasten.

Dat er in Nederland al eeuwen vrijheid heerst, is met al die oorlogen die er ondertussen in Europa zijn gevoerd, ver bezijden de waarheid. Vraag het maar eens aan joden, homoseksuelen en zigeuners, bijvoorbeeld.

Door de tijd heen kregen - en krijgen woorden, als ze dat al niet hadden vaak meerdere, zo niet totaal andere betekenissen.

De oorspronkelijk betekenis van het woord 'Jihad' was 'de innerlijke strijd die elke moslim dagelijks moest voeren om voor zichzelf te palen of hij met zijn handelen zich wel als een goed moslim betoont.'
Dat onderzoeksproces en afweging aan de hand van het raadplegen van de bron, de koran en de soenna, is de 'sharia'.

Dat geld dus ook voor de moslimse rechter. Die heeft geen islamitisch wetboek van strafrecht ter beschikking, want zoiets bestaat er niet, en heeft nooit bestaan. Ook hij moet bij zijn werk de bron raadplegen en dan zijn afweging maken.

Beide woorden, jihad en sharia hebben ondertussen een betekenis gekregen die heel ver af ligt van de oorspronkelijke religieuze betekenis.

Zo is het ook met het woord 'oorlog'. Volgens velen mag je nog steeds alleen spreken van oorlog als er sprake is van een gewapend conflict tussen twee of meerdere landen. Voor hen mag je daarom bij de strijd tegen terrorisme niet van oorlog spreken, maar gewoon 'strijd' tegen dat fenomeen. Een uitzondering die al zo is ingeburgerd is het woord 'stammenoorlog', daarover maakt niemand zich nog druk.

De docent Tekstwetenschappen aan de Universiteit van Tilburg, Jan Renkema, stelt in zijn boek 'Schrijfwijzer' dat, als veranderde woordbetekenissen eenmaal zijn ingeburgerd, het weinig zin heeft om je daar tegen te verzetten.

Maar toch lijkt mij het niet verkeerd om ook die oorspronkelijke betekenissen in gedachten te houden als de fantasieën weer eens op hol slaan en zich evalueren in zinloze rituelen. Vanuit welke hoek die ook mogen komen. Ze hebben dan ook vaak niets met religie te maken, al kan het heel religieus beleden worden.

Maar sinds Rinus Michels voetbal oorlog noemde, hebben we al heel wat ellende binnen en buiten het veld gezien. Ik vond - en vind ik nog steeds, dat hij dat veel beter niet had gezegd. Veel teveel idioten die sinds die tijd handelden alsof het nog waar was ook.

"Schrijfwijzer' is een fantastisch boek om te lezen. Ik kan het iedere prikker hier aanprijzen. In dat geval, zou ik echter wel ergens in de titel een spatie en een uitroepteken aanbrengen. Maar dat even terzijde.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen grote en kleine jihad.

Waar heb je de bewering vandaan dat het pas veel later de betekenis van heilige oorlog kreeg?

Marsipulami
24-03-16, 14:28
'Nederland was op de hoogte van uitlevering El Bakraoui' 

Laatste update: 24 maart 2016 14:59

Nederland was ervan op de hoogte dat een van de aanslagplegers in Brussel dinsdag, Ibrahim el Bakraoui, vanuit Turkije naar Nederland was uitgezet. Dat meldt NRC Handelsblad op basis van Haagse bronnen.

El Bakraoui zou op 14 juli vorig jaar als terreurverdachte zijn uitgezet en de Belgische ambassade in Ankara zou een dag later Nederland op de hoogte hebben gesteld van de uitzetting. De Belgen gaven niet door wat de reden van de uitzetting van El Bakraoui was.

NRC tekent op dat Nederland minimale informatie kreeg van de Belgen, wat nader onderzoek naar de Syrieganger bemoeilijkte.

El Bakraoui zou pas na de aanslagen in Parijs van november vorig jaar bij de Belgen in beeld zijn gekomen als terreurverdachte, maar was toen al van de radar van de veiligheidsdiensten.


Waarschuwing Erdogan

De Turkse president Erdogan uitte woensdag felle kritiek op België en Nederland. Turkije zou El Bakraoui in de kraag hebben gevat toen hij de grens tussen Turkije en Syrië wilde oversteken. De Belg zou zelf hebben gevraagd hebben om naar Nederland uitgezet te worden.

De Belgische minister van Justitie Koen Geens bevestigde kort na de persconferentie van Erdogan dat Turkije een van de verdachten heeft teruggewezen naar Nederland. Volgens hem was er geen sprake van uitlevering. ''Ik weet niet zeker of België op de hoogte was'', zei Geens woensdagavond tegen de Vlaamse omroep VRT. ''Ik weet wel dat hij naar Nederland is teruggewezen door Turkije. Op dat moment was de betrokkene bij ons niet bekend voor terrorisme.''

Op dit moment zoekt het ministerie van Veiligheid en Justitie de gang van zaken uit rond de uitlevering. Later donderdag volgt een Kamerbrief. Vanavond debatteert de Tweede Kamer over de aanslagen in Brussel. De kwestie rond de uitlevering van een van de aanslagplegers zal voor de nodige vragen in de Kamer zorgen.

knuppeltje
24-03-16, 15:31
Jawel, je moet wel, als je tenminste wilt dat mensen je nog begrijpen.

Ik zou eerst even nadenken. Het staat echt niet slim als je een van de betekenissen van een woord gebruikt in de verkeerde context.

Je kunt doen alsof je van niets weet, maar dat helpt ook niet.

knuppeltje
24-03-16, 15:32
Er wordt onderscheid gemaakt tussen grote en kleine jihad.

Waar heb je de bewering vandaan dat het pas veel later de betekenis van heilige oorlog kreeg?

Dat is een kwestie van veel lezen.

knuppeltje
24-03-16, 15:33
Heb het doorgenomen, staat in mn ouders' boekenkast. Je ziet het fantastische resultaat.



Maar je hoeft er niet aan mee te doen.

Vandaar dat zei dat je oorspronkelijke betekenissen beter in gedachten kunt houden.

Tomas
24-03-16, 17:16
Ik denk beloftes van zondeloos de dood tegemoet komen. Het gaat hier immers om jongeren met criminele verleden en, acceptabel aan te nemen, excessief gedrag. Criminelen en consorten zoeken wel altijd de kortste weg, en dus lijkt het me niet vergezocht dat de gedachte van beloning in hiernamaals door slechts op een knopje te drukken aannemelijk is.

We weten allemaal wie dan gekozen worden als slachtoffer. Dat hoeft niet uitgesproken worden. Dat is zo vanzelfsprekend dat ook de slachtoffers mee knikken; Ja, zou zomaar kunnen. Dat heeft dus niets met de islam te maken.

Tomas
24-03-16, 17:17
Oh god, knuppeltje heeft ook een islam. En natuurlijk beter dan die van de andere. Fascinerend.

Charlus
24-03-16, 19:39
Verder zijn er in de wereld legio volkeren die wanhopig zijn of onderdrukt, maar het zijn vrijwel zonder uitzondering alleen islamitische burgers die die wanhoop en onderdrukking uiten door dagelijks onschuldige burgers op te blazen.
Criminaliteit, uitzichtloze situatie, werkloosheid = jezelf opblazen met zoveel mogelijk anderen? Geen van de gevallen is steekhoudend. Neem bv. criminaliteit. Zich opblazen met het oogmerk zoveel mogelijk schade aan te richten / mensen dood te maken komt niet logisch voort uit wat een mens tot crimineel gedrag brengt. Mafiosi die na een dagje drugshandelen en afpersen zich in publieke ruimtes opblazen? Er zijn bovendien vele (zelfmoord-)terroristen die geen crimineel verleden hebben en ook voor het overige ogenschijnlijk een probleemloos leven geleden hebben tot hun radicalisering en daad. Een aardige afspiegeling van de maatschappij.
De enige overstijgende factor is het moslimschap. Wat voor sommigen vreemd genoeg een trigger is om een verband uit te sluiten. Wie dan waagt een verband niet uit te sluiten, is een islamofoob volgens wie barbertje moet en zal hangen.

Bofko
24-03-16, 19:44
Het is heel simpel zowel de slachtoffers als de daders zijn slachtoffer van de leugenachtige en hypocriete tijd waarin we leven... Hierdoor zijn de daders in hun eigen wereld gaan leven los van de werkelijkheid en de slachtoffers zijn slachtoffer van deze waanzin....

De islam is wel veruit van alle godsdiensten en overtuigingen het meest vatbaar voor misbruik , vind je niet?

Kijk maar eens naar ISIS bijv.

Hoe komt dat?

Charlus
24-03-16, 19:52
Er is net zo'n verband tussen islam en terrorisme als tussen katholicisme en pedofilie.
Waar ben jij nu weer mee bezig? Is niet net zo'n verband. Enkele katholieken zijn pedofiel, enkele pedofielen katholiek. Voor katholiek kun je ook postzegelverzamelaar invullen.
Alle zelfmoordterroristen en verreweg de meeste terroristen zijn zelfverklaarde moslims.

Charlus
24-03-16, 19:54
Oh god, knuppeltje heeft ook een islam. En natuurlijk beter dan die van de andere. Fascinerend.
:student: Het plegen van terroristische aanslagen is niet te legitimeren vanuit de koran dus geen verband met de islam!

Bofko
24-03-16, 20:09
Dat is een kwestie van veel lezen.

Lul toch niet zo ongenadig dom , idioot! Met je grote en kleine jihad.....

Zouden de aanspagplegers in Brussels bezig geweest met de grote of de kleine jihad , achterlijke intellectuele cobold dat je daar bent!!

Ik heb Wizdom 10 keer liever dan knuppeltje.....

Slinger
24-03-16, 20:12
Dat is een kwestie van veel lezen.

Je bent het gemakkelijk lullen nog niet verleerd, zie ik.

Bofko
24-03-16, 20:26
He Knuppel, anno 2016 hebben we de term 'white privilege'. In eerste instantie snapte ik hem niet helemaal, maar ik zie nu dat het met name gaat om linkse betuttel-autochtonen die menen te weten hoe een allochtoon in NL zich voelt.
Ik kan je verzekeren : ik strijd samen schouder-aan-schouder met de allochtonen tegen de betuttel-autochtonen.

Abudhar
24-03-16, 21:18
Ik vermoed dat die bom jochies met, wat zij denken, een free out of jail card rondlopen. Hun leven lang al.
Zoiets. (https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjT2tGlndrLAhUEvBQKHeg3AmAQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fbillmuehlenberg.com%2F2014%2F11%2 F19%2Fnot-just-a-get-out-of-jail-free-card%2F&psig=AFQjCNHWJ7oTImrxnYFJ0GGDnMpRKL9oFA&ust=1458940033082313)
Als het wat economisch of sociaal wat tegenvalt in hun leven dan komt die kaart tevoorschijn.
Eventuele slachtoffers zijn geen beletsel. Sterker nog; hun "pijn" moet het liefst gedragen worden door een zo groot mogelijk aantal slachtoffers. Er moet namelijk wel een nalatenschap zijn.

Bofko
24-03-16, 21:25
Ik vermoed dat die bom jochies met, wat zij denken, een free out of jail card rondlopen. Hun leven lang al.
Zoiets. (https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjT2tGlndrLAhUEvBQKHeg3AmAQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fbillmuehlenberg.com%2F2014%2F11%2 F19%2Fnot-just-a-get-out-of-jail-free-card%2F&psig=AFQjCNHWJ7oTImrxnYFJ0GGDnMpRKL9oFA&ust=1458940033082313)
Als het wat economisch of sociaal wat tegenvalt in hun leven dan komt die kaart tevoorschijn.
Eventuele slachtoffers zijn geen beletsel. Sterker nog; hun "pijn" moet het liefst gedragen worden door een zo groot mogelijk aantal slachtoffers. Er moet namelijk wel een nalatenschap zijn.

Yes, Abudhar!




!

Bofko
24-03-16, 22:18
De knuppelltjes van deze wereld zijn niet in staat om de niet-knuppeltjes van deze wereld als volwaardige mensen te zien........De helpreflex is onontkoombaar en killing.

Wizdom
24-03-16, 22:27
De islam is wel veruit van alle godsdiensten en overtuigingen het meest vatbaar voor misbruik , vind je niet?

Kijk maar eens naar ISIS bijv.

Hoe komt dat?

De Islam wordt gezien als het meest bedreigend voor de heersende ideologien omdat het een stevig fundament heeft... Het enige wapen is leugen en bedrog... Daar is ISIS een onderdeel van... De term 'Zwaard van de Islam' bestaat als sinds de middeleeuwen en is het enige antwoord van verwoedde tegenstanders van de Islam... Zij proberen mensen af te schrikken en gebruiken misstanden van oorlog en propaganda als strohalm om mensen te misleiden... ISIS is tot stand gebracht door de CIA en kanaliseert de woede van door oorlog verscheurde landen als Irak en Syrie veroorzaakt door VS en Israel... Deze geheime bewegingen gebruiken woede en frustratie als middel om ongeduldige mensen te bewegen tot misdrijven... Heeft niets te maken met Islam... De Islam wordt erbij gesleept om hun daden goed te praten maar de Islam staat er ver van af...

Het handelen in de Islam wordt niet bepaald door ongeduld en persoonlijke frustraties... Dat is onder het niveau van een overtuigde Moslim... Sterker nog... Toen Ali (Radiaa Allahu 3anhu) op het slagveld werd bespuugd door zijn tegenstander weigerde hij om zijn tegenstander te doden omdat hij dat zag als toegeven aan eigen frustratie en daarmee zou hij de zaak van de Islam verzaken... Wie de Islam goed heeft begrepen zal zich niet verlagen tot persoonlijke frustraties en ongeduld... Een goede Moslim weet dat persoonlijke frustraties, ongeduld en misplaatste trots slechts misleidingen zijn van de Satan...

Onschuldige mensen doden is een misdaad...

Slinger
24-03-16, 23:17
De Islam wordt gezien als het meest bedreigend voor de heersende ideologien omdat het een stevig fundament heeft... Het enige wapen is leugen en bedrog... Daar is ISIS een onderdeel van... De term 'Zwaard van de Islam' bestaat als sinds de middeleeuwen en is het enige antwoord van verwoedde tegenstanders van de Islam... Zij proberen mensen af te schrikken en gebruiken misstanden van oorlog en propaganda als strohalm om mensen te misleiden... ISIS is tot stand gebracht door de CIA en kanaliseert de woede van door oorlog verscheurde landen als Irak en Syrie veroorzaakt door VS en Israel... Deze geheime bewegingen gebruiken woede en frustratie als middel om ongeduldige mensen te bewegen tot misdrijven... Heeft niets te maken met Islam... De Islam wordt erbij gesleept om hun daden goed te praten maar de Islam staat er ver van af...

Het handelen in de Islam wordt niet bepaald door ongeduld en persoonlijke frustraties... Dat is onder het niveau van een overtuigde Moslim... Sterker nog... Toen Ali (Radiaa Allahu 3anhu) op het slagveld werd bespuugd door zijn tegenstander weigerde hij om zijn tegenstander te doden omdat hij dat zag als toegeven aan eigen frustratie en daarmee zou hij de zaak van de Islam verzaken... Wie de Islam goed heeft begrepen zal zich niet verlagen tot persoonlijke frustraties en ongeduld... Een goede Moslim weet dat persoonlijke frustraties, ongeduld en misplaatste trots slechts misleidingen zijn van de Satan...

Onschuldige mensen doden is een misdaad...

Nou, jullie profeet liet wel iets anders zien...

7asousind
24-03-16, 23:47
Nou, jullie profeet liet wel iets anders zien...Je bent gewoon op je plek gezet dus kom je met deze zwakke argument. pathetic !

Slinger
25-03-16, 00:27
Je bent gewoon op je plek gezet dus kom je met deze zwakke argument. pathetic !

Ja hoor...

super ick
25-03-16, 08:00
Dat is een kwestie van veel lezen.

Dat is geen antwoord.
Jij stelt iets dus graag de bron.

En ja, ik weet dat er gelukkig van word om jezelf hier enorm te profileren als intelligent, beschaafd, correct, weldenkend. Zie mij eens, ik tik even op dat ik regelmatig een boek lees.

Geef gewoon antwoord, clown.

knuppeltje
25-03-16, 08:09
Oh god, knuppeltje heeft ook een islam. En natuurlijk beter dan die van de andere. Fascinerend.

Volens mij jij ook, en niet bepaald fascinerend, moet ik zeggen.

super ick
25-03-16, 08:10
De knuppelltjes van deze wereld zijn niet in staat om de niet-knuppeltjes van deze wereld als volwaardige mensen te zien........De helpreflex is onontkoombaar en killing.

In 1 zin perfect weergegeven.

knuppeltje
25-03-16, 08:10
De knuppelltjes van deze wereld zijn niet in staat om de niet-knuppeltjes van deze wereld als volwaardige mensen te zien........De helpreflex is onontkoombaar en killing.

Last van een minderwaardigheidscomplex?

knuppeltje
25-03-16, 08:11
Dat is geen antwoord.
Jij stelt iets dus graag de bron.

En ja, ik weet dat er gelukkig van word om jezelf hier enorm te profileren als intelligent, beschaafd, correct, weldenkend. Zie mij eens, ik tik even op dat ik regelmatig een boek lees.

Geef gewoon antwoord, clown.

Leer lezen. Het staat er duidelijk genoeg om het te kinnen begrijpen.

knuppeltje
25-03-16, 08:14
In 1 zin perfect weergegeven.

Zolang je niet snapt wat ik zei, is dit een nogal botte uitspraak.

super ick
25-03-16, 08:24
Leer lezen. Het staat er duidelijk genoeg om het te kinnen begrijpen.

Ik begrijp uitstekend wat er staat. Net zoals jij mijn vraag uitstekend begrijpt.

Geef gewoon antwoord.

knuppeltje
25-03-16, 08:52
Ik begrijp uitstekend wat er staat. Net zoals jij mijn vraag uitstekend begrijpt.

Geef gewoon antwoord.

Het antwoord stond al in het stuk, je hoeft enkel maar goed te lezen.

Waar het om ging was dat woordbetekenissen evalueren, en dat het daarom goed is dat je in de gaten houdt dat niet elke betekenis in een bepaalde context de juiste is.

En als je wilt weten welke religieuze betekenis bepaalde woorden hadden, of nog hebben, dan kun je beter niet bij de PVV of aanverwante groeperingen te raden gaan.

super ick
25-03-16, 10:03
Het antwoord stond al in het stuk, je hoeft enkel maar goed te lezen.

Waar het om ging was dat woordbetekenissen evalueren, en dat het daarom goed is dat je in de gaten houdt dat niet elke betekenis in een bepaalde context de juiste is.

En als je wilt weten welke religieuze betekenis bepaalde woorden hadden, of nog hebben, dan kun je beter niet bij de PVV of aanverwante groeperingen te raden gaan.

Zoals gewoonlijk praat je er weer handig omheen.

Geef eens een bron voor je bewering over Jihad.
Dat er twee soorten zijn was al bekend.

Wizdom
25-03-16, 10:30
Nou, jullie profeet liet wel iets anders zien...

Jij weet helemaal niets over onze Profeet... Jij bent slechts vol blinde haat...

Slinger
25-03-16, 10:34
Jij weet helemaal niets over onze Profeet... Jij bent slechts vol blinde haat...

Dankzij Ibn Ishaaq en Karen Armstrong, en natuurlijk zijn voortbrengsel, de koran, weet ik heel veel over jullie profeet. Zowel zijn daden als zijn gedachten zijn eigenlijk een open boek.

Charlus
25-03-16, 12:23
Leer lezen. Het staat er duidelijk genoeg om het te kinnen begrijpen.
Zolang je niet snapt wat ik zei

je hoeft enkel maar goed te lezen.
Ojee, het wachten is alleen nog op je "leer begrijpend lezen". Je hebt vast iets beters te doen dan hier prikken. Don't let me detain you.

Wizdom
25-03-16, 13:38
Dankzij Ibn Ishaaq en Karen Armstrong, en natuurlijk zijn voortbrengsel, de koran, weet ik heel veel over jullie profeet. Zowel zijn daden als zijn gedachten zijn eigenlijk een open boek.

Jou probleem is dat jij jezelf herkent in de HEL gangers... En dat is jouw zwakke plek... Je identificeert jezelf met het kwaad... En daar zal vast wel een reden voor zijn... Die zal jij beter weten dan ik...

Marsipulami
25-03-16, 14:27
Verdachte neergeschoten bij antiterreuroperatie in Schaarbeek

Auteur: Joris Truyts


Bij het begin van de inval, iets na 13 uur, klonken twee explosies. Er waren ook schoten te horen. De omgeving is afgesloten door zwaarbewapende agenten met bivakmutsen en door trucks van het leger. Omstreeks 14.30 uur was er een nieuwe explosie. Wellicht was dat een verdacht pakket dat tot ontploffing werd gebracht.

Wie die "geneutraliseerde" verdachte is, is niet bekend. Hij zou gewond zijn.

Omstreeks 15 uur was de operatie grotendeels voorbij. "De zwaarbewapende politie en de legertrucks zijn intussen vertrokken. De veiligheidszone is er wel nog steeds", meldt VRT-journalist Marijn Trio, die ter plaatse is.

De ontmijningsdienst van het leger DOVO kwam ter plaatse en zette een robot in. Dat is de standaardprocedure als men vermoedt dat er explosieven zijn. Op beelden is te zien dat een ontmijner van DOVO een verdachte rugzak onderzoekt, vermoedelijk van de verdachte.

Volgens Bernard Clerfayt, de burgemeester van Schaarbeek, houdt de actie verband met de aanslagen in Brussel en de arrestatie van een terreurverdachte gisteren in Argenteuil, in Frankrijk. Het federaal parket geeft geen commentaar.

Gisteravond en vanochtend zijn in Brussel alles samen al 7 mensen opgepakt. Over hun identiteit is voorlopig niets geweten.

VRT © 2016

knuppeltje
25-03-16, 16:46
Ojee, het wachten is alleen nog op je "leer begrijpend lezen". Je hebt vast iets beters te doen dan hier prikken. Don't let me detain you.

Haha. Nog zo'n bange PVVer.

IbnRushd
27-03-16, 00:11
We weten allemaal wie dan gekozen worden als slachtoffer. Dat hoeft niet uitgesproken worden. Dat is zo vanzelfsprekend dat ook de slachtoffers mee knikken; Ja, zou zomaar kunnen. Dat heeft dus niets met de islam te maken.

Wie is 'we'?

Vertel, wat zit je dwars? Je komt onbegrepen over. Zelfmoordterroristen zijn geen slachtoffers, maar daders. Er is niets mis met uitleggen waarom ze voor een zinloze dood kiezen.

super ick
27-03-16, 09:18
Wie is 'we'?

Vertel, wat zit je dwars? Je komt onbegrepen over. Zelfmoordterroristen zijn geen slachtoffers, maar daders. Er is niets mis met uitleggen waarom ze voor een zinloze dood kiezen.

Is daar dan 1 reden voor te vinden?

Die zinloze dood vind ik niet erg. Meer mensen kiezen voor een zinloze dood. Waarom nemen ze zo graag onschuldigen mee?

zou dat iets met de islam te maken kunnen hebben?

Marsipulami
27-03-16, 19:52
Antwerpse Syriëstrijder eist aanslagen op en executeert gevangene in nieuwe IS-video

Rechterhand Belkacem executeert gevangene in propagandafilmpje

De Morgen

In een nieuwe door IS vrijgegeven video is te zien hoe de Belg Hicham Chaib (34), de voormalige rechterhand van Sharia4Belgium kopstuk Fouad Belkacem, de aanslagen in Brussel verheerlijkt en dreigt met meer terreur. Op het einde van de video schiet Chaib een IS-gevangene door het hoofd. De echtheid van de beelden is bevestigd.

De video werd vandaag op YouTube gezet. Het filmpje van 9 minuten en 22 seconden toont eerst beelden van na de aanslagen in Parijs en een Franstalige speech van een gemaskerde jihadist. Later komen daar beelden van de bomaanslag in Maalbeek en die in de vertrekhal in Zaventem bij, en korte interviews in de straten van Raqqa, de 'hoofdstad' va het kalifaat.

In de tweede helft van de film komt Hicham Chaib aan het woord. Chaib, 'strijdersnaam' Abu Hanifah Al-Belgiki, is een dertiger die lange tijd als lijfwacht van Belkacem optrad en bij verstek tot 15 jaar veroordeeld op het grote terreurproces tegen Sharia4Belgium. Chaib trok in 2013 samen met zijn echtgenote naar Raqqa en schopte het daar tot hoofd van de religieuze politie van IS. Hij brengt - met Antwerps accent - een boodschap 'aan de Belgische bevolking en gans Europa'. "Jullie komen ons dagelijks bombarderen met onze F16's (...) Jullie bestrijden ons met alle ijzer en vuur die jullie kunnen vinden. De vraag is: heeft het jullie iets opgeleverd?"

Hicham Chaib

Chaib staat in een drukke straat van een stad, zeer waarschijnlijk gaat het om het Syrische Raqqa, het bolwerk van IS in Syrië. Hij zegt dat de bombardementen Raqqa niet klein hebben kunnen krijgen en wijst naar de straat met veel bedrijvigheid. "Maar bij jullie: na één aanval zijn jullie geterroriseerd en jullie leven bang."

Opmerkelijk: Chaib vermeldt dat het Belgische dreigingsniveau gestegen is naar 4 wat erop wijst dat de beelden dinsdag, woensdag of donderdag gemaakt zijn, de dagen dat in België dreigingsniveau 4 van kracht was.

Op het einde van de nieuwe video is te zien hoe Hicham Chaib van achter een gevangene in een oranje overall benadert die op zijn knieën zit. Vervolgens verkondigt hij dat nog meer aanslagen tegen het Westen zullen volgen en dat Westerse spionnen zullen vermoord worden. Chaib richt zijn pistool op het hoofd van de man en vuurt twee maal. De man valt voorover op de grond.

15 jaar cel

Chaib stond bij de Antwerpse politiediensten jarenlang bekend als een van de jongelui uit de directe entourage van Fouad Belkacem van Sharia4Belgium. Hij verscheen als lijfwacht van Belkacem op debatten en betogingen, onder meer na de arrestatie van een vrouw met een boerka in Molenbeek in 2012. Sinds de arrestatie van Belkacem ging Chaib hem bijna wekelijks opzoeken in de gevangenis. Hij nam bevelen in ontvangst en regelde betalingen van advocaten.

In september 2012 lag Chaib aan de basis van een gewelddadig treffen tussen de politie en aanhangers van Sharia4Belgium aan de Turnhoutsebaan in Borgerhout. Het was Chaib die jongelui opriep om vlaggen in brand te steken. Hij werd opgepakt, zou ook tot één jaar cel worden veroordeeld wegens aanzetten tot haat, maar had allang andere plannen.

Chaib groeide in een mum van tijd uit tot uithangbord van Islamitische Staat. Hij dook eerder al op in propagandafilmpjes van IS. Hij liet onder andere spelende kinderen en kermisattracties zien in de straten van Raqqa. Dat filmpje was grotendeels Engelstalig, behalve daar waar Chaib kort het woord neemt, in het Antwerps: "Ik bevind me in de stad Ar-Raqqah en we passen de sharia hier toe zonder enig compromis. Ik heb me nog nooit zozeer moslim gevoeld."


©Bas Bogaerts

knuppeltje
27-03-16, 22:09
Was vanmiddag een jammerlijke toestand in Brussel.

super ick
28-03-16, 08:58
Was vanmiddag een jammerlijke toestand in Brussel.

Jij hebt hier nog een vraag open staan.