PDA

Bekijk Volledige Versie : Oekraïne een van de corruptste landen ter wereld; voor wie is dit beoogde verdrag?



Olive Yao
27-03-16, 13:19
.
SP zegt nee tegen associatieverdrag met Oekraïne

14 oktober 2015, bron (https://www.sp.nl/nieuws/2015/10/sp-zegt-nee-tegen-associatieverdrag-met-oekraine)

Het referendum over het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is een feit. Woensdag maakte de Kiesraad bekend dat op basis van hun steekproef blijkt dat er voldaan is aan de eis van minstens 300.000 geldige handtekeningen. SP-Kamerlid Harry van Bommel, woordvoerder Europese Zaken, noemt het referendum 'een geweldige kans voor burgers om zich uit te spreken over de toekomst van de EU.'

Volgens Van Bommel zou de EU eerst de crisis in eigen huis op moeten lossen in plaats van de vlucht naar voren te kiezen: 'Het is nog heel spannend wat er gaat gebeuren met Griekenland en het Verenigd Koninkrijk binnen de EU. Ondertussen kampt Europa met een vluchtelingencrisis en nemen de armoede en ongelijkheid op het continent toe. Uitbreiding of associatie met nieuwe landen is dan niet wenselijk.'

Het is alweer tien jaar geleden dat er een referendum plaatsvond over de Europese grondwet, die toen met een stevige ‘nee’ door de burger verworpen werd. De rest is geschiedenis: de grondwet kwam er 2 jaar later alsnog, alleen in een ander jasje genaamd het Verdrag van Lissabon. Dit keer is het onduidelijk wat er precies gebeurt als Nederland het verdrag niet ratificeert – zoiets is in de geschiedenis nog niet voorgekomen. Bovendien is het referendum niet bindend, maar raadgevend. Des te meer reden om een duidelijk geluid te laten horen: nee tegen het associatieverdrag met Oekraïne.

● Het associatieverdrag heeft indirect bijgedragen aan het ontstaan van de burgeroorlog in Oekraïne. Met het associatieverdrag kiest Oekraïne om zich sterker te verbinden met de EU. Dat zal de stabiliteit en eenheid in het land niet ten goede komen.

● Het verdrag intensiveert de economische en politieke betrekkingen met Oekraïne op een moment dat de regering in Kiev verantwoordelijk gehouden wordt voor ernstige mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden. Oekraïne heeft bovendien nog heel veel huiswerk te doen als het gaat om democratie, de fundamentele rechten van de mens en de rechtsstaat. Een associatieverdrag zou dan niet aan de orde moeten zijn.

● Door het verdrag zal er nog meer geld naar het door corruptie geplaagde Oekraïne vloeien. Er zijn al miljarden van de EU naar Oekraïne overgemaakt, terwijl de kans aanzienlijk is dat EU-geld verdwijnt in de zakken van corrupte oligarchen.

● Een associatieverdrag betekent niet automatisch lidmaatschap van de EU, maar veel EU-lidstaten gingen Oekraïne wel voor. Feit is dat het verdrag in Oekraïne nadrukkelijk wordt opgevat als opstapje naar het EU-lidmaatschap.

De SP zal daarom volop campagne voeren tegen het associatieverdrag. De stabiliteit in Oekraïne en Europa mag niet verder in gevaar worden gebracht.


http://i67.tinypic.com/zoiy36.jpg

EU-politici voelen zich geroepen om in Oekraïne te agiteren

mark61
27-03-16, 13:27
Ik denk dat hier iets onuitgesprokens aan ten grondslag ligt. Als wij niets met Oekraïne doen en de boel op zijn beloop laten, heb je straks 45 miljoen Oekraïners op onze drempel. Das nog es wat anders dan 1 miljoen Syriërs.

Dus kies je het minste van twee kwaden.

De SP is wat bijziend, vrees ik.

Verder is het absurd om buitenlands beleid per referendum te voeren. Verdragen worden door staten afgesloten, in dit geval zelfs door een 'statenbond'. Wat 'het volk' ook gaat roepen, het slaat nergens op. Nederland kan dat verdrag NIET herroepen. Het is volledige onzin. Als dat verdrag je niet aanstaat moet je uit de EU treden.

Olive Yao
27-03-16, 13:36
Als wij niets met Oekraïne doen en de boel op zijn beloop laten, heb je straks 45 miljoen Oekraïners op onze drempel. Das nog es wat anders dan 1 miljoen Syriërs.

Er kunnen Oekraïnse (?) vluchtelingen komen, er zijn ook al mensen gevlucht. Maar 45 miljoen is de gehele bevolking. Daarvan is 17% etnisch russisch en 30% spreekt russisch. Die associëren zich juist met Rusland. Er waren al 2 miljoen vluchtelingen, daarvan is 1 miljoen naar Rusland gevlucht.

Dit wijst op tweespalt binnen de bevolking. Wat brengt dat verder met zich mee?

(Voor de goede orde: ik denk hier nu voor het eerst een beetje over na, omdat dat referendum eraan komt, waar ik waarschijnlijk toch niet voor mag stemmen).

Olive Yao
27-03-16, 13:46
.
GroenLinks schetst een rooskleurig, optimistisch beeld:

Negen vragen en antwoorden over het Samenwerkingsakkoord met Oekraïne

3 februari 2016, bron (https://groenlinks.nl/nieuws/negen-vragen-en-antwoorden-over-het-samenwerkingsakkoord-met-oekra%C3%AFne)

Op 6 april stemt Nederland in een referendum over de Associatie-overeenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. GroenLinks is voor het Samenwerkingsakkoord en gaat actief campagne voeren voor een ja-stem. Dit zijn acht veelgestelde vragen en antwoorden over het Samenwerkingsakkoord met Oekraïne.

1. Wat vindt GroenLinks van het Samenwerkingsakkoord met Oekraïne?

GroenLinks is voor het Samenwerkingsakkoord. Nederland heeft er belang bij dat dit land aan onze Europese buitengrenzen* welvarender, rechtvaardiger en stabieler wordt. Het Samenwerkingsakkoord is een vreedzame manier om Oekraïne te steunen op weg naar welvaart, mensenrechten en democratie. We vinden het niet meer dan logisch dat we als goede buren met elkaar samenwerken.

(* Het land grenst aan EU-landen Polen, Slowakije, Hongarije en Roemenië.)

2. Wat staat er precies in het Samenwerkingsakkoord?

Het akkoord heeft als doel de mensenrechten beter te beschermen en de democratie en rechtstaat te versterken. Het verplicht Oekraïne tot het stellen en handhaven van duidelijke en eerlijke regels. Het akkoord zorgt ervoor dat we beter kunnen samenwerken op allerlei terreinen. Hiermee helpt het akkoord Oekraïne om armoede, corruptie en rechteloosheid te bestrijden. Het wordt daarnaast gemakkelijker voor bedrijven om producten te im- en exporteren.

(...)

4. Betekent het Samenwerkingsakkoord dat Oekraïne lid wordt van de EU?

Nee, het Samenwerkingsakkoord gaat op geen enkele manier over lidmaatschap van de EU. We hebben ook associatieovereenkomsten afgesloten met landen als Marokko en Israël. De laatste associatieovereenkomst die volledig goed is gekeurd, is met Chili.

5. Is een tegenstem een goede manier om het democratisch tekort van Europa aan te kaarten?

Het is mooi dat burgers zich via een referendum kunnen uitspreken over belangrijke Europese vraagstukken. GroenLinks pleit al jaren voor democratisering van Europa, maar door het tegenhouden van een betere samenwerking met Oekraïne wordt Europa niet democratischer. Het is wel nadelig voor Nederland en Oekraïne.

6. Wat hebben gewone Oekraïners aan dit akkoord?

Het akkoord steunt de Oekraïners in het verminderen van corruptie en het verbeteren van hun rechtstaat. De economische situatie in Oekraïne is slecht, veel Oekraïners leven in armoede of zitten zonder werk. Het Samenwerkingsakkoord stimuleert investeringen en economisch herstel; dat zorgt voor meer banen en belastinginkomsten, zodat de economie weer kan gaan draaien.

7. Wat wil de bevolking van Oekraïne?

Bij de verkiezingen van 2014 is het overgrote deel van de zetels in het Oekraïense parlement gewonnen door partijen die voor samenwerking met Europa zijn. Ook in de jaren van de pro-Russische regering van Viktor Janoekovytsj werd er onderhandeld over het Samenwerkingsakkoord, totdat hij op het laatste moment onder Russische druk afzag van ondertekening. Daarop kwam de bevolking in opstand op het Maidanplein.

8. Is het Samenwerkingsakkoord een onnodige provocatie van Rusland?

Oekraïners hebben het recht om zelf te kiezen welke betrekkingen ze met hun buurlanden willen aangaan. In tegenstelling tot de president van Rusland, Vladimir Poetin, dwingt de Europese Unie Oekraïne niet om te kiezen. Oekraïners brachten in eerlijke verkiezingen hun steun uit voor het Samenwerkingsakkoord. Ook is het verdrag wat de EU betreft geen belemmering voor handel met Rusland.

(...)

mark61
27-03-16, 13:54
Er kunnen Oekraïnse (?) vluchtelingen komen, er zijn ook al mensen gevlucht. Maar 45 miljoen is de gehele bevolking. Daarvan is 17% etnisch russisch en 30% spreekt russisch. Die associëren zich juist met Rusland. Er waren al 2 miljoen vluchtelingen, daarvan is 1 miljoen naar Rusland gevlucht.

Dit wijst op tweespalt binnen de bevolking. Wat brengt dat verder met zich mee?

(Voor de goede orde: ik denk hier nu voor het eerst een beetje over na, omdat dat referendum eraan komt, waar ik waarschijnlijk toch niet voor mag stemmen).

Ja ach, 45 miljoen, 30 miljoen, ik bedoel maar. Massale chaos, en opeens de hete adem van Rusland echt in je nek :)

Voorzover ik weet wordt hier door de 'extremen' iets op de spits gedreven, terwijl de overgrote meerderheid van de Oekraïners, ook de 'naar Rusland neigenden', gewoon in het midden willen blijven. Associatieverdrag met de EU, goede betrekkingen met Rusland.

Het is ook verkeerd te veronderstellen dat daar etniciteit / taal automatisch de mening bepaalt. Genoeg 'Russische' Oekraïners op de buis zien verklaren wat ik hierboven schets.

Verder denk ik wel degelijk dat er een halt moet worden toegeroepen aan Poetin's vrolijke landjepik. Hoe, is een tweede.

mark61
27-03-16, 13:58
Het is natuurlijk een hopeloos corruptie oligarchie met een non-economie, maar niets doen is geen optie. Als 1% van de bedoelingen van het Akkoord bewaarheid worden is dat al winst.

Oekraïne wordt pas 'beschaafd' wanneer het welvarend wordt. En dat kan nog wel even duren.

Intussen zitten we met Roemenië en Bulgarije al aan de taks qua corrupte crimi-staten. En Hongarije en Polen niet te vergeten, de niet-economische criminelen. Maja, een mens moet wat.

knuppeltje
27-03-16, 19:19
Het ergste is nog dat ze bij de SP alsmaar doen alsof het gaat om de toetreding tot de EU.

Zolang Rusland blijft doen wat ze nu doen, alsmaar conflicten veroorzaken met Oekraïne, is die toetreding van Oekraïne statutair onmogelijk.

Immers, een niet-EU-land dat een conflict heeft met een buurland, kan volgens de EU-statuten geen lid van de EU worden. Vandaar dat Georgië, hoe graag ze dat daar ook willen, hiervoor geen enkele kans maakt.

Als het aan de SP ligt, leveren we Oekraïne gewoon uit aan Putin. Als je wilt weten wat er dan daar met de corruptiebestrijding gebeurt, moet je eens naar Putins creatie, Tsjetsjenië, kijken. Of liever nog, naar Rusland zelf.

In ieder geval wil zo'n 80% van de bevolking van Oekraïne van die corrupte bende af, en wil het daarvoor hulp van de EU.

Wie hen gewoon wil laten verrekken, kan daarover beter eerst nadenken voor hij of zij straks tegen stemt.

Ik stem voor.

knuppeltje
27-03-16, 19:20
Het ergste is nog dat ze bij de SP alsmaar doen alsof het gaat om de toetreding tot de EU.

Zolang Rusland blijft doen wat ze nu doen, alsmaar conflicten veroorzaken met Oekraïne, is die toetreding van Oekraïne zelfs statutair onmogelijk.

Maar het gaat helemaal niet om toetreding.

Immers, een niet-EU-land dat een conflict heeft met een buurland, kan volgens de EU-statuten geen lid van de EU worden. Vandaar dat Georgië, hoe graag ze dat daar ook willen, hiervoor geen enkele kans maakt.

Als het aan de SP ligt, leveren we Oekraïne gewoon uit aan Putin. Als je wilt weten wat er dan daar met de corruptiebestrijding gebeurt, moet je eens naar Putins creatie, Tsjetsjenië, kijken. Of liever nog, naar Rusland zelf.

In ieder geval wil zo'n 80% van de bevolking van Oekraïne van die corrupte bende af, en wil het daarvoor hulp van de EU.

Wie hen gewoon wil laten verrekken, kan daarover beter eerst daarover nadenken voor hij of zij straks tegen stemt.

Ik stem voor.

TonH
27-03-16, 20:29
.
[SIZE=3]
● Het associatieverdrag heeft indirect bijgedragen aan het ontstaan van de burgeroorlog in Oekraïne. Met het associatieverdrag kiest Oekraïne om zich sterker te verbinden met de EU. Dat zal de stabiliteit en eenheid in het land niet ten goede komen.


Dit is eigenlijk de kern van het hele verhaal. Viktor Janoekovytsj kreeg een volksopstand om de oren omdat hij ineens dat verdrag niet meer wilde teken. Maidan begon als een echte volksopstand. Maar helaas veranderde dat redelijk snel toen allerlei oud- en neofascistische organisaties het roer daar overnamen. Als dan uiteindelijk mensen als Van Balen (waaraan ook nog altijd de geur van het Oud Strijders Legioen hangt) en Guy Verhofstad op dat plein komen ageren is het volkse al lang uit de opstand vandaan.

Het grootste dilemma is dat een brede volksbeweging in 2013 dat associatieverdrag wilde. Toen Svoboda in de regering kwam zou je daar echt niets mee te maken moeten willen hebben.

Inmiddels lijkt Svoboda echter gemarginaliseerd en zou het eigenlijk weer moeten gaan over waar het in 2013 allemaal mee begon...

Daarvan uitgaande zou ik voor stemmen. Maar ik moet bekennen dat ik, gelet op het verleden en bovenstaande, de boel voor geen meter vertrouw en mijn gevoel zegt dat ik tegen zou moeten stemmen. Dilemma dus. *zucht*

Wizdom
28-03-16, 01:07
Ik stem tegen omdat de ontwikkeling is geregisseerd van bovenaf... Overigens heeft Oekraine historisch niets met West Europa te maken... De agenda is expansie tegen elke prijs waar de eu burger alleen nadeel aan heeft... Als je stemt voor Oekraiene expansie dan stem je als eu burger tegen je eigen belang... Omdat het de eu burger geld kost maar ook kost het de eu burger vrede...

Eu moet zich niet bemoeien met landen waar het historisch slechts marginaal banden mee heeft... Het liefst zie ik de eu zich weer terigtrekken tot een economische samenwerkingsverband...

knuppeltje
28-03-16, 08:24
Het liefst zie ik de eu zich weer terigtrekken tot een economische samenwerkingsverband...

Tja, helaas lijkt het daar nog steeds veel te veel op. Het is nog steeds geen politieke unie gekoppeld aan een monetaire unie. Van een Europese Defensie is ook nog steeds geen sprake. Vandaar dat de buitengrenzen bewaken nog steeds zo'n beetje ieder voor zich is, al gaat daar misschien verandering in komen.

Maar los van dat: een stabiel Oekraïne aan onze buitengrens - ook al wordt het geen EU, is alleen maar winst. ook voor ons.

Wat jij daar op tegen kan hebben snap ik niet. Als Putin zijn zin krijgt wordt het daar zeker nooit stabiel.

super ick
28-03-16, 08:52
45 miljoen inwoners en een economie zo groot als Noord Holland.

Wat komt er na oekraine? Heel de wereld bij Europa? Omdat ze graag willen? Omdat ze anders naar hier komen?

Riskante buitenlandpolitiek voor een unie zonder tanden. Rusland belangen? Daar hebben 'wij' geen boodschap aan.

In dat associatieverdrag worden ook politieke en militaire afspraken gemaakt. Waarom lees ik daar nergens iets over?

Slinger
28-03-16, 09:34
.
SP zegt nee tegen associatieverdrag met Oekraïne

14 oktober 2015, bron (https://www.sp.nl/nieuws/2015/10/sp-zegt-nee-tegen-associatieverdrag-met-oekraine)

Het referendum over het associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne is een feit. Woensdag maakte de Kiesraad bekend dat op basis van hun steekproef blijkt dat er voldaan is aan de eis van minstens 300.000 geldige handtekeningen. SP-Kamerlid Harry van Bommel, woordvoerder Europese Zaken, noemt het referendum 'een geweldige kans voor burgers om zich uit te spreken over de toekomst van de EU.'

Volgens Van Bommel zou de EU eerst de crisis in eigen huis op moeten lossen in plaats van de vlucht naar voren te kiezen: 'Het is nog heel spannend wat er gaat gebeuren met Griekenland en het Verenigd Koninkrijk binnen de EU. Ondertussen kampt Europa met een vluchtelingencrisis en nemen de armoede en ongelijkheid op het continent toe. Uitbreiding of associatie met nieuwe landen is dan niet wenselijk.'

Het is alweer tien jaar geleden dat er een referendum plaatsvond over de Europese grondwet, die toen met een stevige ‘nee’ door de burger verworpen werd. De rest is geschiedenis: de grondwet kwam er 2 jaar later alsnog, alleen in een ander jasje genaamd het Verdrag van Lissabon. Dit keer is het onduidelijk wat er precies gebeurt als Nederland het verdrag niet ratificeert – zoiets is in de geschiedenis nog niet voorgekomen. Bovendien is het referendum niet bindend, maar raadgevend. Des te meer reden om een duidelijk geluid te laten horen: nee tegen het associatieverdrag met Oekraïne.

● Het associatieverdrag heeft indirect bijgedragen aan het ontstaan van de burgeroorlog in Oekraïne. Met het associatieverdrag kiest Oekraïne om zich sterker te verbinden met de EU. Dat zal de stabiliteit en eenheid in het land niet ten goede komen.

● Het verdrag intensiveert de economische en politieke betrekkingen met Oekraïne op een moment dat de regering in Kiev verantwoordelijk gehouden wordt voor ernstige mensenrechtenschendingen en oorlogsmisdaden. Oekraïne heeft bovendien nog heel veel huiswerk te doen als het gaat om democratie, de fundamentele rechten van de mens en de rechtsstaat. Een associatieverdrag zou dan niet aan de orde moeten zijn.

● Door het verdrag zal er nog meer geld naar het door corruptie geplaagde Oekraïne vloeien. Er zijn al miljarden van de EU naar Oekraïne overgemaakt, terwijl de kans aanzienlijk is dat EU-geld verdwijnt in de zakken van corrupte oligarchen.

● Een associatieverdrag betekent niet automatisch lidmaatschap van de EU, maar veel EU-lidstaten gingen Oekraïne wel voor. Feit is dat het verdrag in Oekraïne nadrukkelijk wordt opgevat als opstapje naar het EU-lidmaatschap.

De SP zal daarom volop campagne voeren tegen het associatieverdrag. De stabiliteit in Oekraïne en Europa mag niet verder in gevaar worden gebracht.


http://i67.tinypic.com/zoiy36.jpg

EU-politici voelen zich geroepen om in Oekraïne te agiteren

SP zijn poetinvriendjes.

knuppeltje
28-03-16, 10:54
45 miljoen inwoners en een economie zo groot als Noord Holland.

Wat komt er na oekraine? Heel de wereld bij Europa? Omdat ze graag willen?

Omdat ze anders naar hier komen?

Riskante buitenlandpolitiek voor een unie zonder tanden.

Rusland belangen? Daar hebben 'wij' geen boodschap aan.

In dat associatieverdrag worden ook politieke en militaire afspraken gemaakt. Waarom lees ik daar nergens iets over?

Wordt hoog tijd dat dat beter wordt.

Nou ja, zoveel landen komen daar echt niet voor in aanmerking. Niet eens Georgië zolang Putin daar blijft etteren.

Daar zouden ze allang reden voor hebben.

Tja, dat krijg je met al die kortzichtige EU-haters.

Als we toch geen boodschap aan Ruslands belangen hebben, waarom dan tegen dat handelsverdrag?

Volgens mij zijn internationale handelsverdragen altijd politieke beslissingen. So What? En zolang wij niet eens een gezamenlijke EU-Defensie hebben, zal er van militaire overeenkomsten weinig tot niets terecht komen.

Ik zie eigenlijk juist alleen maar ongefundeerde angst bij al die tegenstemmers.

Maar ja, in Amerika werd destijds massaal de swingende heupen van Elvis Presly als heel gevaarlijk voor de jeugd gevonden. De kranten stonden er vol vol mee. Maar misschien was dat wel een reële angst.

Olive Yao
28-03-16, 15:05
45 miljoen inwoners en een economie zo groot als Noord Holland.

Wat komt er na oekraine? Heel de wereld bij Europa? Omdat ze graag willen? Omdat ze anders naar hier komen?

Riskante buitenlandpolitiek voor een unie zonder tanden. Rusland belangen? Daar hebben 'wij' geen boodschap aan.

In dat associatieverdrag worden ook politieke en militaire afspraken gemaakt. Waarom lees ik daar nergens iets over?

Uit de verhalen van GroenLinks en mark61 krijg ik de indruk:

Wij moeten dit verdrag sluiten omdat we Oekraïne moeten helpen. Dat is ook in ons eigen belang. Zozeer, dat Oekraïne niet helpen geen optie is. Het gaat dus wel om helpen.
Een ander argument dat ik hoor is "samenwerken is sowieso goed".


In dat associatieverdrag worden ook politieke en militaire afspraken gemaakt. Waarom lees ik daar nergens iets over?

Dat is het punt.
In dit soort verdragen zitten vaak tal van onderdelen. Die worden alle in eens afgesproken.

Associatie-overeenkomst EU-Oekraïne (http://www.europa-nu.nl/id/vjeveyp2hkjv/associatie_overeenkomst_eu_oekraine)

(...)

3. Argumenten voor het associatieverdrag

(...)
– Oekraïne moet volgens het associatieverdrag haar economie moderniseren en overheidssteun aan bedrijven afbouwen. (...)

Aha, daar komt de neolib. kap. agenda uit de mouw. Ik stem tegen dit associatieverdrag. Ik stuur ze terug naar de onderhandelingstafel.

Slinger
28-03-16, 17:59
Uit de verhalen van GroenLinks en mark61 krijg ik de indruk:

Wij moeten dit verdrag sluiten omdat we Oekraïne moeten helpen. Dat is ook in ons eigen belang. Zozeer, dat Oekraïne niet helpen geen optie is. Het gaat dus wel om helpen.
Een ander argument dat ik hoor is "samenwerken is sowieso goed".



Dat is het punt.
In dit soort verdragen zitten vaak tal van onderdelen. Die worden alle in eens afgesproken.

Associatie-overeenkomst EU-Oekraïne (http://www.europa-nu.nl/id/vjeveyp2hkjv/associatie_overeenkomst_eu_oekraine)

(...)

3. Argumenten voor het associatieverdrag

(...)
– Oekraïne moet volgens het associatieverdrag haar economie moderniseren en overheidssteun aan bedrijven afbouwen. (...)

Aha, daar komt de neolib. kap. agenda uit de mouw. Ik stem tegen dit associatieverdrag. Ik stuur ze terug naar de onderhandelingstafel.

Dat is wel een erg dun argument om tegen te stemmen.

Slinger
28-03-16, 18:06
45 miljoen inwoners en een economie zo groot als Noord Holland.

Wat komt er na oekraine? Heel de wereld bij Europa? Omdat ze graag willen? Omdat ze anders naar hier komen?

Riskante buitenlandpolitiek voor een unie zonder tanden. Rusland belangen? Daar hebben 'wij' geen boodschap aan.

In dat associatieverdrag worden ook politieke en militaire afspraken gemaakt. Waarom lees ik daar nergens iets over?

Wat is er mis met een economie ter grootte van Noord-Holland? Daar zitten wel Amsterdam en, niet te vergeten, Bergen aan Zee in. Waarom zou je daar geen handelsverdrag mee willen?

De militaire bepalingen in het verdrag stellen niets voor, de EU is geen militaire organisatie.

Aan belangen van Rusland hebben wij inderdaad geen boodschap. Wij laten onze oren niet hangen naar de dictator en de machtspoliticus Vladimir Poetin.

Olive Yao
28-03-16, 20:28
Dat is wel een erg dun argument om tegen te stemmen.

Ik stem nu tegen, maar niet definitief, ik stuur ze terug naar de onderhandelingstafel.
De geopolitieke argumenten (GL + m61) maken wel een sterke indruk. Maar de koppelverkoop aanvaard ik niet. Dergelijke koppelverkoop is een standaardmethode bij zulke verdragen. Neoliberaal kapitalisme is niet nodig om Oekraïne te helpen, en ik doe daar geen concessies aan. Eerst dat eruit, dan praten we verder.
Zo is het referendum in te zetten als wapen tegen neoliberaal kapitalistische praktijken in het verdrag. Prima.

Slinger
28-03-16, 20:34
Ik stem nu tegen, maar niet definitief, ik stuur ze terug naar de onderhandelingstafel.
De geopolitieke argumenten (GL + m61) maken wel een sterke indruk. Maar de koppelverkoop aanvaard ik niet. Dergelijke koppelverkoop is een standaardmethode bij zulke verdragen. Neoliberaal kapitalisme is niet nodig om Oekraïne te helpen, en ik doe daar geen concessies aan. Eerst dat eruit, dan praten we verder.
Zo is het referendum in te zetten als wapen tegen neoliberaal kapitalistische praktijken in het verdrag. Prima.

Wat zijn dan die neoliberale kapitalistische praktijken? Je baseert dat toch niet op dat ene zinnetje dat je citeerde?

Olive Yao
28-03-16, 20:41
Wat zijn dan die neoliberale kapitalistische praktijken? Je baseert dat toch niet op dat ene zinnetje dat je citeerde?

Dát is dun, dát geef ik toe, maar de zin komt van een degelijke site.
Ik heb wel kennis van andere internationale verdragen van deze aard, en EU-afspraken, met name van de Europese Commissie. Daarop rust mn verwachting van dit verdrag.

mark61
28-03-16, 21:46
Daarvan uitgaande zou ik voor stemmen. Maar ik moet bekennen dat ik, gelet op het verleden en bovenstaande, de boel voor geen meter vertrouw en mijn gevoel zegt dat ik tegen zou moeten stemmen. Dilemma dus. *zucht*

Hé joh je kan toch niet zomaar zonder introductie weer op komen duiken :hihi:

Welkom terug!

mark61
28-03-16, 22:02
45 miljoen inwoners en een economie zo groot als Noord Holland.

Wat komt er na oekraine? Heel de wereld bij Europa? Omdat ze graag willen? Omdat ze anders naar hier komen?

Riskante buitenlandpolitiek voor een unie zonder tanden. Rusland belangen? Daar hebben 'wij' geen boodschap aan.

In dat associatieverdrag worden ook politieke en militaire afspraken gemaakt. Waarom lees ik daar nergens iets over?

Er komt voorlopig niks na Oekraïne. En besides, associatieverdragen stellen werkelijk niet veel voor. Hebben we met Turkije al een halve eeuw; kwam verder niks van. Heeft de EU ook met China.

Ik denk dat wij er belang bij hebben 'onze manier van leven' te propageren. Dat levert stabiliteit op, en handel. Persoonlijk denk ik dat over een eeuw de EU als 'waardengemeenschap' zich uitbreidt rond de Middellandse Zee, dat van oudsher eigenlijk het centrum van onze beschaving was: Griekenland en het Romeinse Rijk. Dus ik vind het niet gek als van Marokko en Turkije uit de cirkel wordt rond gemaakt.

Ooit, langzamerhand.

Het alternatief is dat de EU uiteenvalt en Europa wegzinkt in onbetekenendheid. Wij gaan het niet meer meemaken, maar voor de mensen die dan leven zal het geen pretje zijn, wennen aan minder, armoede en chaos.

Rusland heeft geen 'belangen' daar, Poetin loopt te zieken voor binnenlands gebruik.

Aangezien de EU militair al niks voorstelt, stellen eventuele afspraken daarover nog minder voor.

Oekraïne (regering en volk) heeft al die tijd nadrukkelijk op het standpunt gestaan geen NAVO-lid te willen worden. Dat zou een ernstige verstoring van het 'evenwicht' zijn. Zoals ik het zie heeft Poetin de rest allang opgegeven, Finland, de Baltische staten, Oost-Europa. Maar Wit-Rusland en Oekraïne inpalmen zou de afspraken van WOII doorbreken.

Niet dat dat nog ergens op slaat; niets is eeuwig.

Bofko
28-03-16, 22:18
Ik wou tegenstemmen.

Maar Mark is een linksslimpie die me altijd weer aan het twijfelen kan brengen.

mark61
28-03-16, 22:38
Ik wou tegenstemmen.

Maar Mark is een linksslimpie die me altijd weer aan het twijfelen kan brengen.

Ik vind mezelf helemaal niet links. Ik geloof ook niet dat de EU een links project was of is. Er wordt ter linkerzijde juist een hoop geklaagd over hoe rechts de EU is, als voertuig van het 'neoliberalisme', zie TTIP bijvoorbeeld, en gezien de macht van de lobbies van de multinationals etc.

De EU ging over nooit meer oorlog tussen F en D, en in Europa als geheel. En over nooit meer honger in Europa. En dus over vrede, welvaart >> stabiliteit.

Het begon met het coördineren van de kolen- en staalproduktie, om te voorkomen dat de oorspronkelijke lidstaten elkaar zouden doodconcurreren. Van het één kwam het ander. De landbouwpolitiek, om te zorgen dat er altijd voldoende voedsel zou zijn, en boeren een bestaansrecht zouden houden. Ja, dat liep volledig uit de hand. Maar een makkelijke oplossing was en is er niet.

Ik denk dat samenwerken altijd beter is dan ieder voor zich en god tegen ons allen. En dat daar inderdaad altijd nadelen aan zullen zitten. Maar dat in het grotere geheel de nadelen niet opwegen tegen de voordelen, en het alternatief voor een EU.

En als je Oekraïne nu volledig negeert, kan je er zeker van zijn dat de situatie daar erger zal worden, niet beter. Poetin zal niet spontaan ophouden met zieken; de oligarchen en de corruptie gaan niet spontaan weg; de Oekraïense economie zal niet spontaan beter worden.

De tijd dat het buitenland ver weg bleef als je de luiken maar dicht deed, die is toch echt voorgoed voorbij.

Die tijd is trouwens gedroomd verleden. Nederland zat altijd in het brandpunt van de 'woedende krachten' van Engeland, Duitsland en Frankrijk. Al zeker 500 jaar. En daarvoor had je Karel de Grote, en daarvoor de Romeinen. Je kan wel je hoofd in de zompige poldergrond stoppen, maar daar gaat de wereld niet van weg.

mark61
28-03-16, 22:41
Ik ga trouwens niet stemmen omdat ik het volkomen absurd vind dat buitenlandse politiek nu opeens per referendum zou moeten worden bedreven.

Wat een zooitje zou dat worden.

Komt nog bij dat NL echt niets te zeggen heeft in de EU. Dacht er hier iemand echt dat ze sidderen in Berlijn, Parijs en Londen omdat de Hollanders 'nee' zeggen? Hoe zien die lui dat voor zich?

Thierry Baudet en zijn maats zijn volksverlakkers van de eerste orde. Ze venten een nihilisme uit dat werkelijk nergens toe leidt, alleen maar tot meer gemor, onvrede, frustratie, en erger.

Slinger
28-03-16, 22:44
Ik ga trouwens niet stemmen omdat ik het volkomen absurd vindt dat buitenlandse politiek nu opeens per referendum zou moeten worden bedreven.

Wat een zooitje zou dat worden.

Komt nog bij dat NL echt niets te zeggen heeft in de EU. Dacht er hier iemand echt dat ze sidderen in Berlijn, Parijs en Londen omdat de Hollanders 'nee' zeggen? Hoe zien die lui dat voor zich?

Thierry Baudet en zijn maats zijn volksverlakkers van de eerste orde. Ze venten een nihilisme uit dat werkelijk nergens toe leidt, alleen maar tot meer gemor, onvrede, frustratie, en erger.

Als je niet gaat stemmen speel je dus het nee-kamp in de kaart.

Bofko
28-03-16, 22:54
Ik vind mezelf helemaal niet links. Ik geloof ook niet dat de EU een links project was of is. Er wordt ter linkerzijde juist een hoop geklaagd over hoe rechts de EU is, als voertuig van het 'neoliberalisme', zie TTIP bijvoorbeeld, en gezien de macht van de lobbies van de multinationals etc.

De EU ging over nooit meer oorlog tussen F en D, en in Europa als geheel. En over nooit meer honger in Europa. En dus over vrede, welvaart >> stabiliteit.

Het begon met het coördineren van de kolen- en staalproduktie, om te voorkomen dat de oorspronkelijke lidstaten elkaar zouden doodconcurreren. Van het één kwam het ander. De landbouwpolitiek, om te zorgen dat er altijd voldoende voedsel zou zijn, en boeren een bestaansrecht zouden houden. Ja, dat liep volledig uit de hand. Maar een makkelijke oplossing was en is er niet.

Ik denk dat samenwerken altijd beter is dan ieder voor zich en god tegen ons allen. En dat daar inderdaad altijd nadelen aan zullen zitten. Maar dat in het grotere geheel de nadelen niet opwegen tegen de voordelen, en het alternatief voor een EU.

En als je Oekraïne nu volledig negeert, kan je er zeker van zijn dat de situatie daar erger zal worden, niet beter. Poetin zal niet spontaan ophouden met zieken; de oligarchen en de corruptie gaan niet spontaan weg; de Oekraïense economie zal niet spontaan beter worden.

De tijd dat het buitenland ver weg bleef als je de luiken maar dicht deed, die is toch echt voorgoed voorbij.

Die tijd is trouwens gedroomd verleden. Nederland zat altijd in het brandpunt van de 'woedende krachten' van Engeland, Duitsland en Frankrijk. Al zeker 500 jaar. En daarvoor had je Karel de Grote, en daarvoor de Romeinen. Je kan wel je hoofd in de zompige poldergrond stoppen, maar daar gaat de wereld niet van weg.

Prachtige VOOR-redenering.

mark61
28-03-16, 23:01
Als je niet gaat stemmen speel je dus het nee-kamp in de kaart.

Dat hangt geheel van het opkomstpercentage af, en is daarmee een gok.

Na ampele overweging wens ik geen legitimatie aan deze slechte grap te verlenen.

mark61
28-03-16, 23:07
Prachtige VOOR-redenering.

Nou dank u :)


Maar helpen doet het niet. Mensen stemmen teugen vanuit de onderbuik. Dat hele Europa moet weg, en Den Haag, en die moslims, en die Russen, en die Amerikanen, het moet gewoon weg en we moeten weer gaan leven als in de jaren 50. De schouders eronder, tevreden rokende fabrieksschoorstenen en arbeiders en iedereen kende zijn plaats en het was rustig en we waren allemaal vriendjes.

Maar helaas, dat was nooit zo. Toen ook al niet :cheefbek:

Umarvlie
29-03-16, 07:32
Ik stem tegen

Maar waartegen stem je nu precies?

knuppeltje
29-03-16, 09:15
Ik vind het argument, nou ja...argument, dat je met een corrupt land geen handelsverdrag mag sluiten, zo hypocriet als maar zijn kan.

Ik heb die verrekte SPers nog nooit horen pleiten tot een verbod op het kopen van olie van SA, bijvoorbeeld.

En wat hebben we al niet aan militair materieel verkocht aan generaals- en kolonelsregimes.

Welke koninklijke pief hebben we al niet als handelaar op pad gestuurd, en om de vruchten van zijn arbeid zeer geprezen?

En is er hier iemand die pleit voor een verbod op het afnemen van Russisch gas? Notabele een land dat letterlijk een schoolvoorbeeld is betreffende connectie en corruptie. Waar Put en zijn vriendjes in enkele jaren tijd multimiljardair zijn geworden, en ondertussen alle mensenrechten hebben geschonden die je kunt bedenken.

En maar blijven uitroepen dat je sport niet als drukmiddel mag gebruiken. Dat je juist wel daaraan moet deelnemen, want dan kun je met hen in gesprek blijven. Wat een ontstellende schijnheilige hypocrisie allemaal.

Als we nu alle handel met alle landen waar corruptie heerst stoppen, dan dondert hier de hele economie in no time in elkaar en worden we zelf een derdewereldland.

super ick
29-03-16, 14:54
Eerst de corruptie zoveel mogelijk uitbannen en daarna pas een handelsverdrag sluiten. Dat is goed gedrag belonen. Niet vooraf maar afsluiten en dan hopen dat het afneemt.

Buitenlandse bedrijven worden daar geconfisqueerd door criminelen. Gewapende mannen trappen de directie de deur uit met het argument dat het bezit illegaal is.
Dag bedrijf. Vijf jaar procederen verder kan je een uitgemergeld casco terugkrijgen. Dat moet eerst stoppen voordat je daar een verdrag mee sluit. eerst gedragen!

knuppeltje
29-03-16, 15:58
Eerst de corruptie zoveel mogelijk uitbannen en daarna pas een handelsverdrag sluiten. Dat is goed gedrag belonen. Niet vooraf maar afsluiten en dan hopen dat het afneemt.

Buitenlandse bedrijven worden daar geconfisqueerd door criminelen. Gewapende mannen trappen de directie de deur uit met het argument dat het bezit illegaal is.
Dag bedrijf. Vijf jaar procederen verder kan je een uitgemergeld casco terugkrijgen. Dat moet eerst stoppen voordat je daar een verdrag mee sluit. eerst gedragen!

Dat is in Rusland al zo veel gebeurd. Toch zegt niemand dat we nog met die Russen geen handel moeten drijven.

Wie heeft er trouwens het recht om zoiets te verbieden?

Die twee die op pas tv kwamen raakten hun handel kwijt toen Janakovich er nog de baas was. Volgens mij zit die allang ergens in Rusland.

En er hebben zich al zo'n 250 ondernemers gemeld die er wel zin in hebben. Die hebben misschien nog de echte VOC-mentaliteit.

Wizdom
29-03-16, 23:34
Maar waartegen stem je nu precies?

1 - Ik stem tegen omdat dit onderdeel is van het project Verenigd Europa waar ik als burger totaal niets aan
heb...
Burgers worden tegen elkaar uitgespeeld... In het voordeel van Corporate en Overheid...
Een burger van Bulgarije of Polen die het werk van een Nederlander overneemt omdat zijn kosten basis veel
lager is dan van een Nederlander... De enige lachende 3e is het bedrijfsleven maar de burgers gaan er op
achteruit...

Bestaande systeem wordt uitgehold omdat er gaten worden geschoten in bestaand systeem...
Het geld in omloop blijft steeds meer in de zakken van de elite wat armoede in de hand werkt...

2 - Het project Europa is slechts een geopolitiek project bedoeld om de macht en rijkdom van een kleine elite te
vergroten en te verdiepen...
Denk aan een Europese Grondwet die lokale wetgeving overstijgt wat betekent dat de lokale burger en lokale
omstandigheden worden ondergesneeuwd...

3 - Het project Europa wordt gebruikt om de stem van de burger te marginaliseren... Omdat Europa zo groot
wordt, wordt de stem van de burger microscopisch klein... Zo klein dat je gerust kunt spreken over het
bureaucratiseren van het systeem dusdandig dat manipulatie een kinderspel wordt voor de elite...
Er ontstaan zoveel lagen die tot de centrale macht leiden dat het begrip democratie en invloed uitoefenen
slecht in leven wordt gehouden door een illusie te kweken...

4 - Harmoniseren van Europa betekent dat burgers van rijke landen armer worden omdat zij degenen zijn die
moeten betalen voor arme landen... Daarvoor terug krijgen deze burgers hogere belastingen omdat zij
opdraaien voor de financiering van de harmonisatie... De armere landen gaan goedkope arbeid leveren
aan rijkere landen waardoor de burgers van rijkere landen ook moeten inboeten op salaris... "Zij worden
te duur"... Het is net een paard van troje...

5 - Bevorderen van Handel is misschien wel zo... Alleen komt dat voordeel niet in de portemonnee
van de burger maar in de portemonnee van Corporate of de (lokale) Overheid... Wet van
vraag en aanbod bepaalt namelijk dat loon van burger omlaag moet waardoor alleen Corporate
en Overheid hun handen in elkaar wrijven... Dat is al sinds het begin van EU project
zichtbaar... Burgers worden steeds meer uitgeknepen door hogere belastingen aan 1 kant en
meer competitie op arbeidsmarkt aan de andere kant...

6 - Mensen als Miljardair Soros zijn fanatieke supporters van het Project Europa omdat zij het
zien als een middel om hun Miljarden verder te verruimen... Soros heeft onlangs een grote
portefeuille Sociale Koopwoningen opgekocht van een voormalige wooncorporatie met het
oogmerkt om flinke winst te maken over de ruggen van gewone burgers... Het ironische is dat
die woningen portefeuille is opgebouwd met geld opgebracht door diezelfde burgers en het
wordt nu verkocht alsof dezelfde burgers er geen enkel recht op hebben...

Umarvlie
30-03-16, 07:04
Dus jouw stemgedrag heeft niet veel met het handelsverdrag an-sich te maken maar met jouw kritische houding jegens Europa in het algemeen?

mark61
30-03-16, 19:17
Dus jouw stemgedrag heeft niet veel met het handelsverdrag an-sich te maken maar met jouw kritische houding jegens Europa in het algemeen?

Net wat ik zeg. Mensen stemmen niet als antwoord op de gestelde vraag, maar om hun onderbuik eens lekker uit te laten.

Antwoord op een niet-gestelde vraag.

mark61
30-03-16, 19:37
1 - Ik stem tegen omdat dit onderdeel is van het project Verenigd Europa waar ik als burger totaal niets aan heb...Burgers worden tegen elkaar uitgespeeld... In het voordeel van Corporate en Overheid...Een burger van Bulgarije of Polen die het werk van een Nederlander overneemt omdat zijn kosten basis veel lager is dan van een Nederlander... De enige lachende 3e is het bedrijfsleven maar de burgers gaan er op achteruit...

Ten eerste is er geen project verenigd Europa meer. Ten tweede maakt dit verdrag daar geen deel van uit, ook als het nog zou bestaan.

Ten derde worden Bulgaren en Polen daar beter van. Jouw solidariteit is dus nul. Lekkere moslim ben jij. Je bent gewoon een enorme egoïst. Ik denk niet de je profeet en je god dat goed vinden.

Verder is het verboden om mensen via schijnconstructies hier voor hongerloontjes te laten werken. De EU werkt momenteel aan regelgeving om dat te verbieden. Nederland hobbelt er wat achteraan, maar zal ook gedwongen worden dit 'lek' te dichten.

Het is volkomen stompzinnig om te beweren dat je niks aan een verenigd Europa hebt. Wat je hebt, is 70 jaar geen oorlog. Wat je hebt, is ongekende welvaart. Nog nooit vertoond in de geschiedenis van de wereld.

Zozeer zelfs, dat jij en nog tig miljoen mensen van buiten Europa hier welkom zijn geheten en alle kansen hebben gekregen, en er allemaal enorm op zijn vooruitgegaan ten opzichte van wat ze hadden gekregen en bereikt in het land van herkomst.

Je bent ondankbaar. Je hebt geen respect. En maar lullen over allah.


2 - Het project Europa is slechts een geopolitiek project bedoeld om de macht en rijkdom van een kleine elite te vergroten en te verdiepen... Denk aan een Europese Grondwet die lokale wetgeving overstijgt wat betekent dat de lokale burger en lokale omstandigheden worden ondergesneeuwd...

Gelul. Het project Europa gaat over vrede en welvaart voor iedereen. En dat is zeer goed gelukt.

Elke grondwet overstijgt lokale regels. Jouw dorp (voor mijn part in Marokko) heeft ook niks te zeggen over de wetten van de landelijke overheid.


3 - Het project Europa wordt gebruikt om de stem van de burger te marginaliseren... Omdat Europa zo groot wordt, wordt de stem van de burger microscopisch klein... Zo klein dat je gerust kunt spreken over het bureaucratiseren van het systeem dusdandig dat manipulatie een kinderspel wordt voor de elite...Er ontstaan zoveel lagen die tot de centrale macht leiden dat het begrip democratie en invloed uitoefenen slecht in leven wordt gehouden door een illusie te kweken...

Ja, lullig hè dat je in een democratie maar één stem hebt. Je bent tegen grote landen? In India heb je meer te zeggen? Volgens alle studies is de EU-bureaucratie relatief klein, goedkoop, en zeer effectief.

Onderbuikgelul.


4 - Harmoniseren van Europa betekent dat burgers van rijke landen armer worden omdat zij degenen zijn die moeten betalen voor arme landen...

Nee, zij worden niet armer. Zij delen hun toenemende welvaart met de armeren. Een zeer goede zaak. Alleen al praktisch: je bent zelf de exponent van het verschijnsel dat de armen toch wel rijkdom komen halen bij de rijken. Kan je dat proces beter reguleren.

Je bent dus volkomen asociaal, ondanks je eindeloze quasi-islamitische gelul. Wel eens van zakaat gehoord? Wat ben jij voor nepmoslim? Je hebt schijt aan de basisprincipes van je eigen geloof, dat je hier elke dag uittettert.

Je valt ongelooflijk door de mand. Zogenaamd moslim, maar eigenlijk PVV-er / VVD-er. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Ik kom net binnenzeilen uit Marokko, maar weiger mijn in no time verworven welvaart te delen met andere Europeanen. Marokkanen über alles, laat die Bulgaren in de stront zakken.

Wat ben jij er voor eentje?

Je begrijpt blijkbaar ook niet dat regionale extreme welvaartsverschillen onherroepelijk tot oorlog en/of chaos leiden.


5 - Bevorderen van Handel is misschien wel zo... Alleen komt dat voordeel niet in de portemonnee van de burger maar in de portemonnee van Corporate of de (lokale) Overheid...

Nog een keer: die bevordering van de handel heeft tot een ongekende welvaartsstijging geleid, sinds 1960. Ongeëvenaard in de wereldgeschiedenis. Noem me één plaats of tijd waar zoiets is gebeurd. En bespaar me je leugens over de 'islamitische geschiedenis'. Dat is volstrekt gelogen fantasie.

Belastingen zijn er om de dingen die je elke dag gebruikt te financieren. Om oude mensen, zieken en armen te helpen.

Wat ben jij voor een moslim? Derde keer.


6 - Soros heeft onlangs een grote portefeuille Sociale Koopwoningen opgekocht van een voormalige wooncorporatie met het oogmerk om flinke winst te maken over de ruggen van gewone burgers...

Dat weet jij helemaal niet, dus dat is laster. Laster is onislamitisch. Wat ben jij voor een moslim? Het is onbekend waarom Soros dat heeft gedaan, en het gaat om koud 600 woningen. Waarvan overigens maar de helft sociaal. Over het algemeen beleg je in laagrenderend onroerend goed (de exploitatie van die woningen is met handen en voeten gebonden aan wetten en regels) voor een veilig, maar laag rendement.

Wat dat met de EU te maken heeft ontgaat me volledig. Je raaskalt.

Je moet overigens bij jouw favoriete partij, de VVD, zijn, voor klachten over de afbraak van de sociale woningbouw / wbv's.

Maar eigenlijk ben je dus een ordinaire moslim-PVV'er :haha:

Wat een loser.

The_Grand_Wazoo
30-03-16, 19:41
Dat moest er even uit, geloof ik.:rolleyes:

Lucht het op?

mark61
30-03-16, 19:49
Best wel.

Zo'n fanatiek-übervrome moslim die als ie zijn jellaba uittrekt eigenlijk gewoon Geertje Wilders blijkt te zijn.

Blijft toch altijd boeiend hoe les extrèmes se touchent.

Bovendien is het fascinerend hoe immigranten zich vrijwel onmiddellijk het lokale xenofobe vertoog eigen maken.

Na mij de deur dicht.

Slinger
30-03-16, 19:50
Eerst de corruptie zoveel mogelijk uitbannen en daarna pas een handelsverdrag sluiten. Dat is goed gedrag belonen. Niet vooraf maar afsluiten en dan hopen dat het afneemt.

Buitenlandse bedrijven worden daar geconfisqueerd door criminelen. Gewapende mannen trappen de directie de deur uit met het argument dat het bezit illegaal is.
Dag bedrijf. Vijf jaar procederen verder kan je een uitgemergeld casco terugkrijgen. Dat moet eerst stoppen voordat je daar een verdrag mee sluit. eerst gedragen!

Als je dergelijke praktijken wilt stoppen zul je moeten proberen meer invloed af te dwingen en zeker een regering steunen die dat ook niet wil. Dat kun je onder andere doen dmv het associatieverdrag.

mark61
30-03-16, 19:53
Eerst de corruptie zoveel mogelijk uitbannen en daarna pas een handelsverdrag sluiten.

Terwijl jij zit te wachten neemt Poetin de tent over.

Way to go.

Corruptie wordt nooit zo maar 'uitgebannen'. Je hebt de wortel en de stok. Een stok hebben we niet, maar wel een wortel.

Slinger
30-03-16, 19:56
Best wel.

Zo'n fanatiek-übervrome moslim die als ie zijn jellaba uittrekt eigenlijk gewoon Geertje Wilders blijkt te zijn.

Blijft toch altijd boeiend hoe les extrèmes se touchent.

Bovendien is het fascinerend hoe immigranten zich vrijwel onmiddellijk het lokale xenofobe vertoog eigen maken.

Na mij de deur dicht.


Nu komt er een filmpje met een iman.

mark61
30-03-16, 20:02
Ik schat 10 joetjoepjes.

Iman betekent (gevoeld) geloof.

Imam is een dienstvoorganger.

Maar ja, jij hebt wel vaker OCD-spellingsproblemen :hihi: Zoals de elysie van de eerste klinker in een zeker Midden-Oosters acroniem.

Wizdom
30-03-16, 21:04
Ten eerste is er geen project verenigd Europa meer. Ten tweede maakt dit verdrag daar geen deel van uit, ook als het nog zou bestaan.

Ten derde worden Bulgaren en Polen daar beter van. Jouw solidariteit is dus nul. Lekkere moslim ben jij. Je bent gewoon een enorme egoïst. Ik denk niet de je profeet en je god dat goed vinden.

Verder is het verboden om mensen via schijnconstructies hier voor hongerloontjes te laten werken. De EU werkt momenteel aan regelgeving om dat te verbieden. Nederland hobbelt er wat achteraan, maar zal ook gedwongen worden dit 'lek' te dichten.

Het is volkomen stompzinnig om te beweren dat je niks aan een verenigd Europa hebt. Wat je hebt, is 70 jaar geen oorlog. Wat je hebt, is ongekende welvaart. Nog nooit vertoond in de geschiedenis van de wereld.

Zozeer zelfs, dat jij en nog tig miljoen mensen van buiten Europa hier welkom zijn geheten en alle kansen hebben gekregen, en er allemaal enorm op zijn vooruitgegaan ten opzichte van wat ze hadden gekregen en bereikt in het land van herkomst.

Je bent ondankbaar. Je hebt geen respect. En maar lullen over allah.



Gelul. Het project Europa gaat over vrede en welvaart voor iedereen. En dat is zeer goed gelukt.

Elke grondwet overstijgt lokale regels. Jouw dorp (voor mijn part in Marokko) heeft ook niks te zeggen over de wetten van de landelijke overheid.



Ja, lullig hè dat je in een democratie maar één stem hebt. Je bent tegen grote landen? In India heb je meer te zeggen? Volgens alle studies is de EU-bureaucratie relatief klein, goedkoop, en zeer effectief.

Onderbuikgelul.



Nee, zij worden niet armer. Zij delen hun toenemende welvaart met de armeren. Een zeer goede zaak. Alleen al praktisch: je bent zelf de exponent van het verschijnsel dat de armen toch wel rijkdom komen halen bij de rijken. Kan je dat proces beter reguleren.

Je bent dus volkomen asociaal, ondanks je eindeloze quasi-islamitische gelul. Wel eens van zakaat gehoord? Wat ben jij voor nepmoslim? Je hebt schijt aan de basisprincipes van je eigen geloof, dat je hier elke dag uittettert.

Je valt ongelooflijk door de mand. Zogenaamd moslim, maar eigenlijk PVV-er / VVD-er. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Ik kom net binnenzeilen uit Marokko, maar weiger mijn in no time verworven welvaart te delen met andere Europeanen. Marokkanen über alles, laat die Bulgaren in de stront zakken.

Wat ben jij er voor eentje?

Je begrijpt blijkbaar ook niet dat regionale extreme welvaartsverschillen onherroepelijk tot oorlog en/of chaos leiden.



Nog een keer: die bevordering van de handel heeft tot een ongekende welvaartsstijging geleid, sinds 1960. Ongeëvenaard in de wereldgeschiedenis. Noem me één plaats of tijd waar zoiets is gebeurd. En bespaar me je leugens over de 'islamitische geschiedenis'. Dat is volstrekt gelogen fantasie.

Belastingen zijn er om de dingen die je elke dag gebruikt te financieren. Om oude mensen, zieken en armen te helpen.

Wat ben jij voor een moslim? Derde keer.



Dat weet jij helemaal niet, dus dat is laster. Laster is onislamitisch. Wat ben jij voor een moslim? Het is onbekend waarom Soros dat heeft gedaan, en het gaat om koud 600 woningen. Waarvan overigens maar de helft sociaal. Over het algemeen beleg je in laagrenderend onroerend goed (de exploitatie van die woningen is met handen en voeten gebonden aan wetten en regels) voor een veilig, maar laag rendement.

Wat dat met de EU te maken heeft ontgaat me volledig. Je raaskalt.

Je moet overigens bij jouw favoriete partij, de VVD, zijn, voor klachten over de afbraak van de sociale woningbouw / wbv's.

Maar eigenlijk ben je dus een ordinaire moslim-PVV'er :haha:

Wat een loser.

Ik respecteer ieder zijn mening... Al worden hier en daar naar mijn mening zeer zeker verkeerde conclusies getrokken... Project Europa is geen liefdadigheidsproject... Dat heb je helemaal mis MARK61... Het project Europa is niet opgericht om de burger te verrijken... Het project Europa is bedoeld om de greep op de macht te verstevigen en te centraliseren en te versimpelen... Het project Europa heeft sinds dat het zich heeft omgevormd van economische samenwerking naar een soort van superstaat geen welvaart meer gebracht maar armoede...

Vrede en samenwerking kan worden bewerkstelligd door samen te werken op het gebied van handel en kennis... Je hoeft niet meteen niet uitwisselbare systemen te harmoniseren... Dat kan niet want dat gaat altijd ten koste van 1 partij...

En nee, ik ben niet egoistisch maar je moet wel de zaken bij de naam noemen... Als het uitverkoop is prima maar zeg het dan wel eerlijk tegen de bevolking en als de meerderheid voor uitverkoop is dan ben ik ook van de partij... Maar ga niet uitverkoop houden en het welvaart bevorderen noemen... Dat is tegen de bevolking liegen en dat zint mij niet...

Overigens heeft de lokale overheid een zorgplicht jegens haar bevolking... Je kunt niet de bevolking blootstellen aan oneerlijke concurrentie en mensen met hoge vaste lasten ineens vertellen dat ze te duur zijn omdat de overheid zelf dweilt met de kraan open... Dat is niet eerlijk... Aan de ene kant gaan de belastingen omhoog en de uitgaven lopen de spuigaten uit vanwege het project Europa... De grenzen gaan open om de concurrentie aan te gaan met de eigen werkende bevolking die vervolgens "te duur" wordt... Dat zint jou blijkbaar wel of heb ik je verkeerd begrepen? Hoe gaat dat de Nederlandse bevolking verrijken? Of in ieder geval niet verarmen? De vaste lasten blijven gewoon bestaan MARK61 die gaan echt niet omlaag?

Dat heeft niets te maken met eerlijk delen... Dat is mensen om de tuin leiden... Enz. enz. enz....

Dat de PVV dat ook inziet betekent niet dat ik het eens ben met de PVV... De drijfveren van de PVV zijn heel anders dan mijn drijfveer... PVV heeft een discrimanatoire en mensen uitsluitende grondslag... PVV gebruikt Europa slecht om zich te profileren omdat bijna alle andere partijen eurofiel zijn en zij op dit punt toch echt een PUNT hebben...

Ik meen dat soevereine staten op basis van hun eigen systeem, belastingen en welvaart niveau een gelijk speelveld moeten bewerkstelligen voor dat zij hun eigen ecosysteem met eigen bevolking als inzet gaan slachtofferen... Zo moet iemand uit Roemenie hetzelfde verdienen als iemand in Nederland en moet hij dezelfde kosten betalen als een Nederlander... Andersom moet er in Roemenie dezelfde werkgelegenheid en kansen gecreeerd worden voor Nederlanders in Nederland met dezelfde lonen zodat er daadwerkelijk wat te kiezen valt en er echt sprake is van vrij verkeer van mensen en goederen... Het moet niet eenrichtingsverkeer worden van geld en mensen... Als de belastingen nu in Nederland naar beneden zouden gaan net als in Roemenie en Polen dan zou ik ook van de partij zijn... Maar Nederland mag alleen de lasten dragen van Europa en niet de lusten...

Al die andere mooie praatjes zijn mooi voor de buhne maar daar schiet de Nederlandse belasting betaler niets mee op...

The_Grand_Wazoo
30-03-16, 22:50
Nee, Wizdom, er is veel mis met de EU, maar de wortels van de EU en de grootste verdienste is geen oorlog op het continent dat waarschijnlijk de meeste oorlogen in de afgelopen twee millenia heeft gekend. Economie was het middel. Zorgen dat de economische belangen te groot waren. Dat is heel goed gelukt.

knuppeltje
31-03-16, 09:36
Eigenlijk zie ik alleen maar bange mensen bij die nee-stemmers.

Totaal niets geen VOC-mentaliteit meer.

Olive Yao
31-03-16, 10:06
Eigenlijk zie ik alleen maar bange mensen bij die nee-stemmers.

Totaal niets geen VOC-mentaliteit meer.

Dat zie je dan verkeerd.
Ik stem tegen het associatieverdrag vanwege de koppelverkoop. De kapitalisten gebruiken dit associatieverdrag om hun neoliberaal kapitalistische agenda te pushen. Daar ben ik tegen.

zie over dit soort koppelverkoop ttip = koppelverkoop = manipulatie (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/148832-silent-takeover-post5482629.html#post5482629)

Ik ben dus niet tegen elk associatieverdrag, maar tegen de koppelverkoop.
Eerst houden de europese commissie en consorten daarmee op, dan praten we verder.

knuppeltje
31-03-16, 12:18
Dat zie je dan verkeerd.
Ik stem tegen het associatieverdrag vanwege de koppelverkoop. De kapitalisten gebruiken dit associatieverdrag om hun neoliberaal kapitalistische agenda te pushen. Daar ben ik tegen.

zie over dit soort koppelverkoop ttip = koppelverkoop = manipulatie (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/148832-silent-takeover-post5482629.html#post5482629)

Ik ben dus niet tegen elk associatieverdrag, maar tegen de koppelverkoop.
Eerst houden de europese commissie en consorten daarmee op, dan praten we verder.

Sinds wanneer heeft dat associatieverdrag met die ttip, dat een verdrag moet worden tussen Europa en Amerika, te
maken? Je haalt twee totaal verschillende bedragen door elkaar.

Olive Yao
31-03-16, 12:21
Sinds wanneer heeft dat associatieverdrag met die ttip, dat een verdrag moet worden tussen Europa en Amerika, te maken? Je haalt twee totaal verschillende bedragen door elkaar.

Nee knuppeltje, dat doe ik niet. Ik wijs op de koppelverkoop (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/148832-silent-takeover-post5482629.html#post5482629) die zowel bij ttip als bij dit beoogde associatieverdrag voorkomt.

Slinger
31-03-16, 12:56
Nee knuppeltje, dat doe ik niet. Ik wijs op de koppelverkoop (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/148832-silent-takeover-post5482629.html#post5482629) die zowel bij ttip als bij dit beoogde associatieverdrag voorkomt.

Ik heb al veel ongeloofwaardige argumenten gehoord vanuit het nee-kamp.

Maar dit slaat wel alles.

super ick
31-03-16, 16:16
Terwijl jij zit te wachten neemt Poetin de tent over.

Way to go.

Corruptie wordt nooit zo maar 'uitgebannen'. Je hebt de wortel en de stok. Een stok hebben we niet, maar wel een wortel.

Dat zou beter zijn ook voor ze. De handel met Rusland was veel groter. Tot de EU zich ermee ging bemoeien.
Die mensen hebben niets te besteden, er is totaal geen economie. Qua grootte vergelijkbaar met de economie van Noord Holland. Zo'n verdrag maakt alleen een klein groepje corrupte rijken nog rijker. Grote bedrijven, zoals Olive terecht opmerkt, spinnen er wat garen bij.

Slinger
31-03-16, 17:05
Dat zou beter zijn ook voor ze. De handel met Rusland was veel groter. Tot de EU zich ermee ging bemoeien.
Die mensen hebben niets te besteden, er is totaal geen economie. Qua grootte vergelijkbaar met de economie van Noord Holland. Zo'n verdrag maakt alleen een klein groepje corrupte rijken nog rijker. Grote bedrijven, zoals Olive terecht opmerkt, spinnen er wat garen bij.

Ik begin wel te twijfelen aan je democratische gezindheid...

Olive Yao
31-03-16, 17:13
Ik begin wel te twijfelen aan je democratische gezindheid...

Ik twijfel niet aan de democratische gezindheid van de Europese Commissie: die toont zich bij diverse gelegenheden antidemocratisch.

mark61
31-03-16, 17:56
Nee knuppeltje, dat doe ik niet. Ik wijs op de koppelverkoop (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/148832-silent-takeover-post5482629.html#post5482629) die zowel bij ttip als bij dit beoogde associatieverdrag voorkomt.

Ik denk dat mijn argumenten toch wel wat belangrijker zijn dan jouw hersenspinsel. Dit verdrag heeft niets met TTIP te maken. Waar ik, zoals bekend, ook tegen ben.

Maar omdat je zo tegen TTIP bent kunnen van jou dus 45 miljoen mensen de tering krijgen, en Poetin lekker doorbaggeren. Ik geloof dat je de verhoudingen even uit het oog bent verloren.

Ik dacht trouwens dat je niet mocht stemmen? :hihi:

mark61
31-03-16, 18:25
Dat zou beter zijn ook voor ze. De handel met Rusland was veel groter. Tot de EU zich ermee ging bemoeien.
Die mensen hebben niets te besteden, er is totaal geen economie. Qua grootte vergelijkbaar met de economie van Noord Holland. Zo'n verdrag maakt alleen een klein groepje corrupte rijken nog rijker. Grote bedrijven, zoals Olive terecht opmerkt, spinnen er wat garen bij.

Je denkt echt dat Poetin goed voor ze is? Nooit geweten dat jij zo'n Poetinfan bent. Bizar.

Rusland heeft ze niets te bieden. Het is zelf eigenlijk straatarm en heeft geen economie, zoals jij dacht ik wel weet.

Oekraïne is de 50e economie van de wereld, vlak achter Noorwegen, voor pakweg Israël, Qatar, Koeweit, Denemarken, Portugal etc.

Transparency International is vóór het verdrag. Het schept verplichtingen; er komen regelmatige controles op de voortgang; het biedt een hefboom.

Ik snap niet hoe jij zo kortzichtig kan zijn.

Olive Yao
01-04-16, 00:50
Ik denk dat mijn argumenten toch wel wat belangrijker zijn dan jouw hersenspinsel. Dit verdrag heeft niets met TTIP te maken. Waar ik, zoals bekend, ook tegen ben.

Maar omdat je zo tegen TTIP bent kunnen van jou dus 45 miljoen mensen de tering krijgen, en Poetin lekker doorbaggeren. Ik geloof dat je de verhoudingen even uit het oog bent verloren.

Ik dacht trouwens dat je niet mocht stemmen? :hihi:

Mag inderdaad niet stemmen, zag ik tot mn teleurstelling.

Ik ben niet tegen een associatieverdrag, maar tegen de koppelverkoop en de neoliberale agenda.

Het element koppelverkoop is aanwezig in ttip. Afgaande op de text op p. 1 is dat element ook aanwezig in het associatieverdrag. Het is niet vreemd maar juist courant dat bepaalde elementen in meer verdragen voorkomen. 'ratchet clauses' (die bijvoorbeeld privatisering onomkeerbaar maken) komen vaak voor in verdragen die verder inderdaad niets met elkaar te maken hoeven hebben.
Ik verwijs dan ook alleen naar het stuk over ttip om de werking van koppelverkoop uit te leggen.

De neoliberaal kapitalistische agenda van de europese commissie is ook standaard. Die maakt hier deel uit van de koppelverkoop.
Dit zijn zaken die ik afwijs.

Ik aanvaard dit niet en daar geef ik zeer zeker voorrang aan.


Maar omdat je zo tegen TTIP bent kunnen van jou dus 45 miljoen mensen de tering krijgen, en Poetin lekker doorbaggeren.

Nee, dat heeft niets met ttip te maken. :hihi: En nee, niet kunnen die mensen en Poetin enz.

De koppelverkoop is niet nodig voor een associatieverdrag. Ik zeg niet 'laat Oekraïne barsten', ik zeg de europese unie moet een goed associatieverdrag in elkaar zetten.

Als het goed is om een associatieverdrag met Oekraïne te sluiten, hoeft het daarom nog niet zo te zijn dat de EC zn neoliberale agenda daarin doorvoert.

Er zit een element van chantage in de benadering van de europese commissie. De EC kan opsodemieteren met zn dwingelandij.
Ik ben voor een sterk Europa voor de burgers. Maar de europese commissie beschouw ik als een volstrekt onaanvaardbaar orgaan, en hij moet in deze vorm afgeschaft worden. De EC is schadelijk voor de EU, en een goede EU heeft voor mij prioriteit.

De opstellers van het associatieverdrag hoeven de text alleen maar even te herschrijven op een manier die ik goedkeur. Hier zet ik als burger mn handtekening niet onder.

super ick
01-04-16, 06:35
Ik begin wel te twijfelen aan je democratische gezindheid...

Twijfel is goed. Wel jammer dat jij alleen durft te twijfelen als het om een donkere mening over personen gaat. Voor de rest breng je je standpunten met een zeer pedante zelfverzekerdheid die nauwelijks grenzen kent.

Ik twijfel niet aan democratie maar ik twijfel wel aan het uitventen van democratie. Kennelijk is het geen wereldwijd werkend systeem zoals wel gebleken is in sommige landen waar wij de democratie wilden brengen.
Ik vind het dan ook een simplistische ideologische gedachte dat wij Oekraïne kunnen hervormen tot een democratische staat.
Daarnaast vind ik het ook nog wel een beetje vreemd dat ik diverse figuren hier ineens voor zie zijn terwijl dit handelsverdrag vrijwel alleen voordeel heeft voor de grote bedrijven. Ineens blijken EU-adepten ook kapitalistenlovers te zijn. Alles voor 'de goede zaak'.

super ick
01-04-16, 06:36
Ik begin wel te twijfelen aan je democratische gezindheid...

Twijfel is goed. Wel jammer dat jij alleen durft te twijfelen als het om een donkere mening over personen gaat. Voor de rest breng je je standpunten met een zeer pedante zelfverzekerdheid die nauwelijks grenzen kent.

Ik twijfel niet aan democratie maar ik twijfel wel aan het uitventen van democratie. Kennelijk is het geen wereldwijd werkend systeem zoals wel gebleken is in sommige landen waar wij de democratie wilden brengen.
Ik vind het dan ook een simplistische ideologische gedachte dat wij Oekraïne kunnen hervormen tot een democratische staat.
Daarnaast vind ik het ook nog wel een beetje vreemd dat ik diverse figuren hier ineens voor zie zijn terwijl dit handelsverdrag vrijwel alleen voordeel heeft voor de grote bedrijven. Ineens blijken EU-adepten ook kapitalistenlovers te zijn. Alles voor 'de goede zaak'.

super ick
01-04-16, 06:53
Je denkt echt dat Poetin goed voor ze is? Nooit geweten dat jij zo'n Poetinfan bent. Bizar.

Ik ben geen Poetinfan maar het is wel belangrijk om rekening te houden met beslissingen die voor de Russen als vernederend kunnen worden ervaren. Intelligent politiek opereren heet zoiets.


Oekraïne is de 50e economie van de wereld, vlak achter Noorwegen, voor pakweg Israël, Qatar, Koeweit, Denemarken, Portugal etc.

IK weet niet welke lijstjes jij hebt:
‘Economie Oekraïne is net zo groot als die van Noord-Holland’ - NRC (http://www.nrc.nl/next/2016/01/26/economie-oekraine-is-net-zo-groot-als-die-van-noo-1581058)


Transparency International is vóór het verdrag. Het schept verplichtingen; er komen regelmatige controles op de voortgang; het biedt een hefboom.

Eerst zien en dan geloven. Als Oekraïne zo graag wilt dan moeten ze vooraf maar verbetering laten zien.


Ik snap niet hoe jij zo kortzichtig kan zijn.

Ik ben niet goedgelovig, dat is heel wat anders. Ik ben niet kapot van het geopolitieke aspect dat er aan vast zit.
De EU is een grote flater op buitenlands beleid. Landen doen waar ze zelf zin in hebben en nemen hun eigen standpunten als het een beetje heet onder de voeten wordt. Je zag dat bij internationale conflicten, je ziet het nu bij de vluchtelingen.

Waar jij de wijsheid vandaan haalt dat het stopt bij Oekraïne ontgaat mij volledig. Zeker als ik enekele regels verderop lees dat Noord-Afrika in jouw visie in de toekomst ook toegevoegd gaan worden.

Utopia.

Als de NAVO beter geluisterd had naar Rusland - NRC (http://www.nrc.nl/next/2015/11/27/als-de-navo-beter-geluisterd-had-naar-rusland-1559861)
Had dit anders geregeld of slimmer rekening houdend met de belangen en invloedsfeer van Rusland en niet er overheen denderend. Dat kan nog meer mensenlevens kosten.

Umarvlie
01-04-16, 07:11
'Verdeeldheid EU over lidmaatschap Oekraïne'

RIJSWIJK - Een groep van vijf EU-landen, waaronder Nederland, heeft zich tijdens de onderhandelingen over het associatieverdrag met Oekraïne verzet tegen een EU-lidmaatschap voor dat land. Dat zegt de Franse topdiplomaat Pierre Vermont vrijdag in een interview met de Volkskrant.

"Er was steeds dezelfde discussie. Een groep landen, waartoe de Baltische staten, Polen, Groot-Brittannië en Zweden behoren, wilde in de eindtekst steevast een notie opnemen over vooruitzicht op lidmaatschap", aldus Vermont. "Maar een tweede groep landen bestaande uit Frankrijk, Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk, verzette zich ertegen. Die groep weigerde zich vast te leggen op enige belofte voor de toekomst."

Op woensdag 6 april stemt Nederland in een referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. Mocht er een nee uitkomen, dan kan het verdrag door de partijen eventueel worden opgedeeld, meldt Vermont: "Voor het handelsverdrag is alleen een meerderheid van stemmen nodig. Je kunt het politieke deel, waarvoor unanimiteit nodig is, in een apart verdrag gieten." Daar hoeft Nederland dan niet aan mee te doen.

(Bron: Telegraaf)

Volgens mij heeft die fransoos 2 landen omgedraaid en is Groot-Brittannië tegen en Frankrijk voor.

Slinger
01-04-16, 07:39
Ik ben geen Poetinfan maar het is wel belangrijk om rekening te houden met beslissingen die voor de Russen als vernederend kunnen worden ervaren. Intelligent politiek opereren heet zoiets.



IK weet niet welke lijstjes jij hebt:
‘Economie Oekraïne is net zo groot als die van Noord-Holland’ - NRC (http://www.nrc.nl/next/2016/01/26/economie-oekraine-is-net-zo-groot-als-die-van-noo-1581058)



Eerst zien en dan geloven. Als Oekraïne zo graag wilt dan moeten ze vooraf maar verbetering laten zien.



Ik ben niet goedgelovig, dat is heel wat anders. Ik ben niet kapot van het geopolitieke aspect dat er aan vast zit.
De EU is een grote flater op buitenlands beleid. Landen doen waar ze zelf zin in hebben en nemen hun eigen standpunten als het een beetje heet onder de voeten wordt. Je zag dat bij internationale conflicten, je ziet het nu bij de vluchtelingen.

Waar jij de wijsheid vandaan haalt dat het stopt bij Oekraïne ontgaat mij volledig. Zeker als ik enekele regels verderop lees dat Noord-Afrika in jouw visie in de toekomst ook toegevoegd gaan worden.

Utopia.

Als de NAVO beter geluisterd had naar Rusland - NRC (http://www.nrc.nl/next/2015/11/27/als-de-navo-beter-geluisterd-had-naar-rusland-1559861)
Had dit anders geregeld of slimmer rekening houdend met de belangen en invloedsfeer van Rusland en niet er overheen denderend. Dat kan nog meer mensenlevens kosten.

Poetin-argument. Ik snap die tegenstanders van het associatieverdrag niet. Dat ze zich in gijzeling laten nemen door dictator Poetin.

knuppeltje
01-04-16, 08:07
Nee knuppeltje, dat doe ik niet. Ik wijs op de koppelverkoop (http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/148832-silent-takeover-post5482629.html#post5482629) die zowel bij ttip als bij dit beoogde associatieverdrag voorkomt.

Volgens heb je totaal geen benul waar je het over hebt.

knuppeltje
01-04-16, 08:16
Dat zou beter zijn ook voor ze. De handel met Rusland was veel groter.

Tot de EU zich ermee ging bemoeien.

Die mensen hebben niets te besteden, er is totaal geen economie. Qua grootte vergelijkbaar met de economie van Noord Holland. Zo'n verdrag maakt alleen een klein groepje corrupte rijken nog rijker.

Grote bedrijven, zoals Olive terecht opmerkt, spinnen er wat garen bij.

En daarvan profiteerden alleen de oligarchen. Moeten we vooral zo houden.

Waar ze alleen maar beter van kunnen worden. Wat op tegen?

Totale onzin. Dit verdrag gaat ook over de hulp bij het bestrijden van die massale corruptie.

Die is helemaal de kluts kwijt.

knuppeltje
01-04-16, 08:46
Ik twijfel niet aan democratie maar ik twijfel wel aan het uitventen van democratie.

Kennelijk is het geen wereldwijd werkend systeem zoals wel gebleken is in sommige landen waar wij de democratie wilden brengen.

Ik vind het dan ook een simplistische ideologische gedachte dat wij Oekraïne kunnen hervormen tot een democratische staat.

Daarnaast vind ik het ook nog wel een beetje vreemd dat ik diverse figuren hier ineens voor zie zijn terwijl dit handelsverdrag vrijwel alleen voordeel heeft voor de grote bedrijven.

Ineens blijken EU-adepten ook kapitalistenlovers te zijn. Alles voor 'de goede zaak'.

Sterker nog, het aantal democratische landen in de wereld, is ver in de minderheid, maar de democratie in die landen werkt wel veel beter voor hun bevolking dan in die andere landen het geval is. Of twijfel je daaraan?

Welnee. We wilden daar een regime-change om om onze belangen veilig te stellen. Helemaal niet om er democratie te brengen. Je gelooft toch zeker niet dat de motieven echt edelmoedig waren? Het moest gewoon een mooi etiket hebben en heroïsch klinken. Maar het was nog minder dan ordinair boerenbedrog.

Uiteindelijk maken ze dat zelf uit. Maar voorlopig wil 80% van de bevolking dat. Dat heeft een lange weg te gaan. Met de hulp van de EU kan dat een stuk minder lang worden. Wat op tegen?
Bovendien kan dat verdrag altijd nog worden opgezegd, als die vooruitgang geen meter vooruitgaat. Dus waarom zouden we zeuren.

Ook dat is onzin. Je kunt het met geen mogelijkheid aantonen dat het alleen om grote bedrijven gaat. Tenzij jij kunt bewijzen dat die zo'n 250 stuks die gemeld hebben er wel brood in te zien, allemaal grote bedrijven zijn.

Weer een nergens op gebaseerde beschuldiging. Ga zo door.

Wizdom
01-04-16, 14:00
Ik hoor de volgende argumenten om te stemmen voor een verdere uitbreiding van de EU met nog eens koppelverkoop wat Olive Yao zo mooi noemt... Dat zal de gemiddelde EU burger en daarboven vast ontgaan zijn...

1 - Poetin is een schurk...
2 - Uitbreiding van EU is een garantie voor vrede in EU
3 - Bevorderen democratisering?

Argument 1:

Poetin kan dan wel een schurk zijn maar het is niet de schurk die Europa bedreigt... Het initiatief komt van Europa en Putin ziet Europa als bedreiging... Dat is een zorgelijke ontwikkeling want het betekent dat je een schurk uit zijn slaap haalt en hem schurken streken laat uithalen... Als ie schurk is in zijn controoien uitoefent hebben wij er geen last van... Maar als je een schurk gaat uitdagen dan krijgen we er wel last van... Nu wil toeval dat Rusland niet het meest machteloze landje is op deze aardbol... Ze kunnen Europa naar de middeleeuwen bombarderen als ze zich echt bedreigd voelen.... Niet een mooi vooruitzicht...

Argument 2:

Uitbreiding is totaal geen garantie voor vrede en stabiliteit voor Europa... Het is ook een haard van onvrede en misschien wel een opmaat voor toekomstige conflicten... Kijk naar de financiele crisis en hoe dat opgelost is waarbij de welvaart van het ene land uitgeruild wordt aan het falen van de ander....

Argument 3:

Een groter Europa ondermijnt de democratische besluitvorming waardoor je straks een soort bureacratisch moloch krijgt die bestuurd gaat worden door een eilite die alles bepaald... Dus eigenlijk krijg je het tegenovergestelde... Democratie wordt ondermijnd....

Wizdom
01-04-16, 14:01
Ik hoor de volgende argumenten om te stemmen voor een verdere uitbreiding van de EU met nog eens koppelverkoop wat Olive Yao zo mooi noemt... Dat zal de gemiddelde EU burger en daarboven vast ontgaan zijn...

1 - Poetin is een schurk...
2 - Uitbreiding van EU is een garantie voor vrede in EU
3 - Bevorderen democratisering?

Argument 1:

Poetin kan dan wel een schurk zijn maar het is niet de schurk die Europa bedreigt... Het initiatief komt van Europa en Putin ziet Europa als bedreiging... Dat is een zorgelijke ontwikkeling want het betekent dat je een schurk uit zijn slaap haalt en hem schurken streken laat uithalen... Als ie schurk is in zijn controoien uitoefent hebben wij er geen last van... Maar als je een schurk gaat uitdagen dan krijgen we er wel last van... Nu wil toeval dat Rusland niet het meest machteloze landje is op deze aardbol... Ze kunnen Europa naar de middeleeuwen bombarderen als ze zich echt bedreigd voelen.... Niet een mooi vooruitzicht...

Argument 2:

Uitbreiding is totaal geen garantie voor vrede en stabiliteit voor Europa... Het is ook een haard van onvrede en misschien wel een opmaat voor toekomstige conflicten... Kijk naar de financiele crisis en hoe dat opgelost is waarbij de welvaart van het ene land uitgeruild wordt aan het falen van de ander....

Argument 3:

Een groter Europa ondermijnt de democratische besluitvorming waardoor je straks een soort bureacratisch moloch krijgt die bestuurd gaat worden door een eilite die alles bepaald... Dus eigenlijk krijg je het tegenovergestelde... Democratie wordt ondermijnd....

super ick
01-04-16, 18:17
Uitbreiding is totaal geen garantie voor vrede en stabiliteit voor Europa... Het is ook een haard van onvrede en misschien wel een opmaat voor toekomstige conflicten... Kijk naar de financiele crisis en hoe dat opgelost is waarbij de welvaart van het ene land uitgeruild wordt aan het falen van de ander.....

Duimpje voor Wizdom.

Dit kan wel eens heel verkeerd uitpakken.

Nobody36
02-04-16, 01:39
Argument 3:

Een groter Europa ondermijnt de democratische besluitvorming waardoor je straks een soort bureacratisch moloch krijgt die bestuurd gaat worden door een eilite die alles bepaald... Dus eigenlijk krijg je het tegenovergestelde... Democratie wordt ondermijnd....


Ik vrees ook meer een botsing tussen het oude Oost-Europa en het moderne West-Europa . En niet alleen op het gebied van democratische besluitvorming.


Dus ook een nee.

Slinger
02-04-16, 08:13
Duimpje voor Wizdom.

Dit kan wel eens heel verkeerd uitpakken.

Het is het Poetinargument. Wij laten ons gijzelen door een immorele dicator die een schrikbewind uitoefent in zijn eigen land en in de buurlanden.

Historisch analogie: wie zei ook alweer "It's peace in our time"? Check München 1938.

NPS | De Oorlog - Mappen - Verdrag van m?nchen 1938 (http://deoorlog.nps.nl/page/mappen/780320/Verdrag%20van%20München%201938?afl=1&d=780316)

mark61
02-04-16, 11:32
Ik aanvaard dit niet en daar geef ik zeer zeker voorrang aan.

...

En nee, niet kunnen die mensen en Poetin enz.

Je geeft daar voorrang aan; de situatie is wat hij is, nu in april 2016, ergo, die Oekraïners kunnen van jou de tering krijgen.

Heel simpel. Dit is de realiteit, nu. Er is de keuze uit ja of nee, en jij zegt nee.

Wizdom
02-04-16, 11:33
Het is het Poetinargument. Wij laten ons gijzelen door een immorele dicator die een schrikbewind uitoefent in zijn eigen land en in de buurlanden.

Historisch analogie: wie zei ook alweer "It's peace in our time"? Check München 1938.

NPS | De Oorlog - Mappen - Verdrag van m?nchen 1938 (http://deoorlog.nps.nl/page/mappen/780320/Verdrag%20van%20München%201938?afl=1&d=780316)

Dat is klinkklare onzin... Putin regeert op grond van historische wijze in zijn eigen land... Zijn voorgangers waren niet anders... Dat mag het Westen niet gezind zijn maar hij heeft geen inval gepleegd op westers grondgebied... Het Westen doet dat wel op een achterbakse wijze... Je kunt je niet bemoeien met andermans zaken en vervolgens de zwarte piet uitdelen aan de ander... Je moet je realiseren dat het Westen actief probeert Rusland zijn dominantie op zijn grondgebied te ondermijnen... Een tegenreactie is onvermijdbaar... Blijkbaar zijn ZIONISTEN tot alles in staat... Zelfs het bedreigen van vrede en rust om tot een "hoger" doel te komen... Het zal de ZIONISTEN een zorg zijn als geheel Europa wordt geslachtofferd voor een Superstaat met Wereldmacht... Want dat is het doel... De ZIONISTEN kunnen van mij de pot op... Derhalve raad ik de burger alert te zijn want de ZIONISTEN hebben met de 1e Wereldoorlog en de 2e Wereldoorlog aangetoond dat ze het niet nauw nemen met mensen levens... Het zal ze een zorg zijn... Als het ultieme doel van macht en rijkdom maar bereikt wordt....

Wizdom
02-04-16, 11:37
Terwijl jij zit te wachten neemt Poetin de tent over.

Way to go.

Corruptie wordt nooit zo maar 'uitgebannen'. Je hebt de wortel en de stok. Een stok hebben we niet, maar wel een wortel.

Je draait de feiten om... Putin probeert niet actief de tent over te nemen... Op dit moment is het Westen bezig om de tent over te nemen en Putin pikt het niet... Niet liegen Mark61... De feiten spreken voor zich... Het is George Soros die de NGO bewegingen in Oekraine heeft opgericht om onrust te stoken en de mensen met allerlei beloftes op te hitsen... En dat allemaal om grondgebied van voormalige oost-blok in te lijven... Dat is puur machtspolitiek...

mark61
02-04-16, 11:38
Duimpje voor Wizdom.

Dit kan wel eens heel verkeerd uitpakken.

Behalve dat het een stropopredenering is, want Oekraïens lidmaatschap is helemaal niet aan de orde.

Kan jij even uitleggen wat hij met zijn laatste zin bedoelde? Want ik begrijp er geen jota van.

Ben je het ook nog eens met zijn antisemitische 'analyse'? :haha:

Jezus super, kan je niet nadenken? Had jou nooit aangezien voor iemand die bang is voor Poetin.

Slinger
02-04-16, 11:48
Dat is klinkklare onzin... Putin regeert op grond van historische wijze in zijn eigen land... Zijn voorgangers waren niet anders... Dat mag het Westen niet gezind zijn maar hij heeft geen inval gepleegd op westers grondgebied... Het Westen doet dat wel op een achterbakse wijze... Je kunt je niet bemoeien met andermans zaken en vervolgens de zwarte piet uitdelen aan de ander... Je moet je realiseren dat het Westen actief probeert Rusland zijn dominantie op zijn grondgebied te ondermijnen... Een tegenreactie is onvermijdbaar... Blijkbaar zijn ZIONISTEN tot alles in staat... Zelfs het bedreigen van vrede en rust om tot een "hoger" doel te komen... Het zal de ZIONISTEN een zorg zijn als geheel Europa wordt geslachtofferd voor een Superstaat met Wereldmacht... Want dat is het doel... De ZIONISTEN kunnen van mij de pot op... Derhalve raad ik de burger alert te zijn want de ZIONISTEN hebben met de 1e Wereldoorlog en de 2e Wereldoorlog aangetoond dat ze het niet nauw nemen met mensen levens... Het zal ze een zorg zijn... Als het ultieme doel van macht en rijkdom maar bereikt wordt....

Het gaat helemaal niet over het grondgebied van Poetin. De Oekraïene is een souverein land. Poetin heeft dus een inval gedaan in een souverein land. Tot twee keer toe zelfs, de eerste keer de Krim, de tweede keer Oost-Oekraïene.

Daarvoor ook al in Georgië (Abchazië) en Moldavië.

Zijn eigen bevolking onderdrukt hij met harde hand.

Ik begrijp werkelijk niet hoe mensen gevoelig kunnen zijn voor het Poetin-argument.

mark61
02-04-16, 13:45
Je draait de feiten om... Putin probeert niet actief de tent over te nemen... Op dit moment is het Westen bezig om de tent over te nemen en Putin pikt het niet... Niet liegen Mark61... De feiten spreken voor zich... Het is George Soros die de NGO bewegingen in Oekraine heeft opgericht om onrust te stoken en de mensen met allerlei beloftes op te hitsen... En dat allemaal om grondgebied van voormalige oost-blok in te lijven... Dat is puur machtspolitiek...

Poetin heeft de Krim veroverd, en een deel van Oekraïne. Dit terwijl hij volgens het Boedapestmemorandum (https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances) van 1994 verplicht is de Oekraïense onafhankelijkheid te beschermen.

Het westen neemt niks over. Je liegt. Je lult gewoon maar uit je nek. Geen enkele eerlijkheid of oprechtheid.

mark61
02-04-16, 13:48
Blijkbaar zijn ZIONISTEN tot alles in staat... Zelfs het bedreigen van vrede en rust om tot een "hoger" doel te komen... Het zal de ZIONISTEN een zorg zijn als geheel Europa wordt geslachtofferd voor een Superstaat met Wereldmacht... Want dat is het doel... De ZIONISTEN kunnen van mij de pot op... Derhalve raad ik de burger alert te zijn want de ZIONISTEN hebben met de 1e Wereldoorlog en de 2e Wereldoorlog aangetoond dat ze het niet nauw nemen met mensen levens... Het zal ze een zorg zijn... Als het ultieme doel van macht en rijkdom maar bereikt wordt....

Oekraïne is Russisch grondgebied? Sinds wanneer? Je bazelt.

Hoe kom je opeens aan een antisemitische draai? Totaal geschift en totaal immoreel. Je bent een immorele leugenaar.

Godskelere. Hoe ben je zo gestoord geworden? Het zal toch niet genetisch zijn?

mark61
02-04-16, 13:50
Ik

Dit is zoveel gelul bij elkaar dat me de moed en energie ontbreekt erop in te gaan.

Nobody36
02-04-16, 13:59
Dat is klinkklare onzin... Putin regeert op grond van historische wijze in zijn eigen land... Zijn voorgangers waren niet anders... Dat mag het Westen niet gezind zijn maar hij heeft geen inval gepleegd op westers grondgebied... Het Westen doet dat wel op een achterbakse wijze... Je kunt je niet bemoeien met andermans zaken en vervolgens de zwarte piet uitdelen aan de ander... Je moet je realiseren dat het Westen actief probeert Rusland zijn dominantie op zijn grondgebied te ondermijnen... Een tegenreactie is onvermijdbaar... Blijkbaar zijn ZIONISTEN tot alles in staat... Zelfs het bedreigen van vrede en rust om tot een "hoger" doel te komen... Het zal de ZIONISTEN een zorg zijn als geheel Europa wordt geslachtofferd voor een Superstaat met Wereldmacht... Want dat is het doel... De ZIONISTEN kunnen van mij de pot op... Derhalve raad ik de burger alert te zijn want de ZIONISTEN hebben met de 1e Wereldoorlog en de 2e Wereldoorlog aangetoond dat ze het niet nauw nemen met mensen levens... Het zal ze een zorg zijn... Als het ultieme doel van macht en rijkdom maar bereikt wordt....


Mooi betoog van je Wizdom. :duim:


Wat mij opvalt is bijna overal waar Slingertje reageert het woord ¨zionist¨ valt.

Slinger
02-04-16, 14:10
Wat mij opvalt is bijna overal waar Slingertje reageert het woord ¨zionist¨ valt.

Daar heb ik geen enkel bezwaar tegen hoor.

Nobody36
02-04-16, 14:30
Daar heb ik geen enkel bezwaar tegen hoor.


De overgrote meerderheid van de leden hebben dan weer wel bezwaar tegen een zionistische aanwezigheid op het forum. Ik ga daar een topic en poll over openen op WSDB vanavond.
Even peilen hoe onze mede forumleden daar over denken.


Jouw aanwezigheid inspireert mij tot grootse dingen. Dank daarvoor. :o

Slinger
02-04-16, 14:53
De overgrote meerderheid van de leden hebben dan weer wel bezwaar tegen een zionistische aanwezigheid op het forum. Ik ga daar een topic en poll over openen op WSDB vanavond.
Even peilen hoe onze mede forumleden daar over denken.


Jouw aanwezigheid inspireert mij tot grootse dingen. Dank daarvoor. :o

Grootse dingen, zeg dat wel:

4 leugens,
2 valse beschuldigingen
2 (aantoonbare en waarschijnlijk meerdere) godslasteringen

't Is maar wat je grootse dingen noemt.

:haha:

Nobody36
02-04-16, 14:55
Grootse dingen, zeg dat wel:

4 leugens,
2 valse beschuldigingen
2 (aantoonbare en waarschijnlijk meerdere) godslasteringen

't Is maar wat je grootse dingen noemt.

:haha:


En weer gaat de zwaar geraakte zionist off-topic. Ga aangifte doen.


(excuus hoor Olive Yao)


Ik zal Slingertje verder geen billenkoek geven in dit topic. :o

Slinger
02-04-16, 15:00
En weer gaat de zwaar geraakte zionist off-topic. Ga aangifte doen.


(excuus hoor Olive Yao)


Ik zal Slingertje verder geen billenkoek geven in dit topic. :o

Waar je onder andere nog steeds niet op gereageerd hebt is mijn constatering dat je zeker twee keer zware vloekwoorden hebt gebruikt.

Hoe zit dat daarmee? Hoe kun je dat bij je zelf verantwoorden terwijl je anderen (nog onterecht ook) beschuldigt van godslastering?

Hoe kan iemand zo hypocriet zijn?

Kun jij jezelf nog in de spiegel aankijken?

Geef daar eens antwoord op?

Hoe kun jij met je zelf leven?

Nobody36
02-04-16, 15:30
Ik heb wel een stempas gekregen zag ik net. Ik ga ook stemmen.


Goeie topic Olive Yao. Zonder dit topic zou ik niet gaan stemmen. Ik stem nee.


Is er eigenlijk wel een referendum geweest bij het toelaten van landen als Polen,Roemnie,Bulgarije etc etc?
Of is dit een domme vraag?

Wizdom
02-04-16, 15:33
Poetin heeft de Krim veroverd, en een deel van Oekraïne. Dit terwijl hij volgens het Boedapestmemorandum (https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances) van 1994 verplicht is de Oekraïense onafhankelijkheid te beschermen.

Het westen neemt niks over. Je liegt. Je lult gewoon maar uit je nek. Geen enkele eerlijkheid of oprechtheid.

Flauwekul... Oekraine is altijd een strategische bondgenoot geweest van Rusland... Op eiland de Krim staat 1 van de grootste oorlogshavens van Rusland... Dat de Krim zou worden ingenomen was door vriend en vijand bekend... Het Westen is gewoon op agressief uitbreidingspad en dat is zo klaar als een klontje... Men heeft het risico bewust genomen... Bluf poker heet dat... De worst democratie wordt de mensen van Oekraine voor de neus gehouden maar hier in het Westen wordt het met dezelfde tempo afgebroken... Het is allemaal misleiding en machtspolitiek... Dat jij dat niet door hebt zegt iets over jou...

Wizdom
02-04-16, 16:01
Oekraïne is Russisch grondgebied? Sinds wanneer? Je bazelt.

Hoe kom je opeens aan een antisemitische draai? Totaal geschift en totaal immoreel. Je bent een immorele leugenaar.

Godskelere. Hoe ben je zo gestoord geworden? Het zal toch niet genetisch zijn?

Oekraine is al decennia onder Russische invloeds sfeer... Niet grondgebied... Dat historisch besef heb je toch wel... ZIONISME is onlosmakelijk verbonden met de huidige wereldpolitiek... Zij zijn de kaptialisten van deze tijdsgeest en hebben hele diepe zakken... Zo diep dat ze oneindig geld kunnen drukken om hun agenda door te zetten... Dat doen ze al in de VS en doen nu een absolute greep naar de geldpers in de EU met een ECB a la blauwdruk FED in de VS... Daar is de machtsovername al compleet inclusief het recht op geld drukken en uitlenen aan de staat met het terug betalen inclusief rente... Zover reikt de macht nog niet in EU maar alles is er nu op gericht om de ECB op dezelfde wijze in te lijven als destijds met de FED is gebeurt... Het spijt me om te moeten vernemen dat de sporen van de mensen achter deze agenda bijna altijd leiden tot netwerken van VRIJMETSELAARS... De hoogste in rang van de VRIJMETSELAARS bleken in de geschiedenis op enigerlei wijze verbonden met ZIONISTEN... Wat weer betekent dat er een nauwe relatie bestaat tussen de 2...

Olive Yao
02-04-16, 17:08
Volgens heb je totaal geen benul waar je het over hebt.

Deze keer wijs ik je er nog op dat je een holle, inhoudsloze kreet slaakt, verder negeer ik ze.
Je geeft er geen blijk van gehinderd te worden door kennis op dit gebied, je zet wel een grote bek op, teken van waardeloosheid.

Slinger
02-04-16, 17:21
Oekraine is al decennia onder Russische invloeds sfeer... Niet grondgebied... Dat historisch besef heb je toch wel... ZIONISME is onlosmakelijk verbonden met de huidige wereldpolitiek... Zij zijn de kaptialisten van deze tijdsgeest en hebben hele diepe zakken... Zo diep dat ze oneindig geld kunnen drukken om hun agenda door te zetten... Dat doen ze al in de VS en doen nu een absolute greep naar de geldpers in de EU met een ECB a la blauwdruk FED in de VS... Daar is de machtsovername al compleet inclusief het recht op geld drukken en uitlenen aan de staat met het terug betalen inclusief rente... Zover reikt de macht nog niet in EU maar alles is er nu op gericht om de ECB op dezelfde wijze in te lijven als destijds met de FED is gebeurt... Het spijt me om te moeten vernemen dat de sporen van de mensen achter deze agenda bijna altijd leiden tot netwerken van VRIJMETSELAARS... De hoogste in rang van de VRIJMETSELAARS bleken in de geschiedenis op enigerlei wijze verbonden met ZIONISTEN... Wat weer betekent dat er een nauwe relatie bestaat tussen de 2...

Dar heb je vast wel een filmpje van...

Olive Yao
02-04-16, 17:27
Je geeft daar voorrang aan; de situatie is wat hij is, nu in april 2016, ergo, die Oekraïners kunnen van jou de tering krijgen.

Heel simpel. Dit is de realiteit, nu. Er is de keuze uit ja of nee, en jij zegt nee.

:geld: Neem aan wat je schrijft: er is de keuze uit 'ja' of 'nee'

Wie heeft ons in die keuzesituatie geplaatst? Niet wijzelf. De europese commissie plaatst ons in deze keuzesituaties. En dat is politiek. De EC kan daar in een handomdraai mee ophouden. En dat eis ik als burger van de EC, dat is een democratisch recht. We hoeven ons niet te laten manipuleren.

stap 1 We worden in die keuzesituatie gemanoeuvreerd.
stap 2 Als we dan 'nee' zeggen krijgen we het verwijt dat we Oekraïne laten barsten.

Dit is een poging tot politieke chantage van burgers en betekent niet anders dan dat de EC burgers besodemietert.

:geld: Anders gezegd, de keuze hoeft niet tussen 'ja' of 'nee' te zijn. Dat maakt de EC ervan. Maar dat hoeft niet. Mensen die graag een associatieverdrag met Oekraïne willen, moeten boos zijn op de EC met zn politieke manipulatie.

Het antidemocratisch gehalte van de EC vind ik te hoog en te ernstig om daaraan mee te werken.

„Wir beschließen etwas, stellen das dann in den Raum und warten einige Zeit ab, was passiert“, verrät der Premier des kleinen Luxemburg über die Tricks, zu denen er die Staats- und Regierungschefs der EU in der Europapolitik ermuntert. „Wenn es dann kein großes Geschrei gibt und keine Aufstände, weil die meisten gar nicht begreifen, was da beschlossen wurde, dann machen wir weiter – Schritt für Schritt, bis es kein Zurück mehr gibt.“

J. Juncker toen premier van Luxemburg en voorzitter van de Eurogroep, Der Spiegel nr. 52, 1999, pagina 136

http://magazin.spiegel.de/EpubDelivery/spiegel/pdf/15317086

super ick
02-04-16, 17:50
Behalve dat het een stropopredenering is, want Oekraïens lidmaatschap is helemaal niet aan de orde.

Kan jij even uitleggen wat hij met zijn laatste zin bedoelde? Want ik begrijp er geen jota van.

Ben je het ook nog eens met zijn antisemitische 'analyse'? :haha:

Jezus super, kan je niet nadenken? Had jou nooit aangezien voor iemand die bang is voor Poetin.

Ik quote ook alleen argument 2.

Vraag het hem.

Ik probeer zoveel mogelijk meningen tot mij te nemen. Ik grasduin van GeenStijl tot Joop en overal pik ik wat mee. Ik ga er vanuit dat niemand alleen onzin praat net zoals niemand altijd gelijk heeft zoals Sliner en Knuppel zich hier presenteren. Het lijken wel tweelingbroers.

Het heeft niet direct met angst te maken. Wel met rekening houden met de belangen van andere landen. Met de machtspolitiek die de Russen eigen is. Ik zit niet te wachten op weer een koude oorlog omdat de EU zonodig Rusland tegen de schenen moet schoppen.

En de VS zijn de lachende derde. Er is eigenlijk maar 1 ding waar zij echt bang voor zijn. Dat de EU en Rusland nader tot elkaar komen. Echt economisch gaan samenwerken. Dan zou er een blok kunnen ontstaan waar zij niet tegenop kunnen. Ik ben juist voor toenadering met Rusland.

Antisemitisme kan hem niet ontzegd worden. Dat maakt hij echter ruimschoots goed met zijn Islamitische platentektoniek. Er moet tenslotte wel iets te lachen blijven.

super ick
02-04-16, 17:52
Ik heb wel een stempas gekregen zag ik net. Ik ga ook stemmen.


Goeie topic Olive Yao. Zonder dit topic zou ik niet gaan stemmen. Ik stem nee.


Is er eigenlijk wel een referendum geweest bij het toelaten van landen als Polen,Roemnie,Bulgarije etc etc?
Of is dit een domme vraag?

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden.

Er is geen referendum over geweest. De EU is niet democratisch en ook niet democratisch tot stand gekomen.

Wizdom
02-04-16, 18:02
Oekraine is al decennia onder Russische invloeds sfeer... Niet grondgebied... Dat historisch besef heb je toch wel... ZIONISME is onlosmakelijk verbonden met de huidige wereldpolitiek... Zij zijn de kaptialisten van deze tijdsgeest en hebben hele diepe zakken... Zo diep dat ze oneindig geld kunnen drukken om hun agenda door te zetten... Dat doen ze al in de VS en doen nu een absolute greep naar de geldpers in de EU met een ECB a la blauwdruk FED in de VS... Daar is de machtsovername al compleet inclusief het recht op geld drukken en uitlenen aan de staat met het terug betalen inclusief rente... Zover reikt de macht nog niet in EU maar alles is er nu op gericht om de ECB op dezelfde wijze in te lijven als destijds met de FED is gebeurt... Het spijt me om te moeten vernemen dat de sporen van de mensen achter deze agenda bijna altijd leiden tot netwerken van VRIJMETSELAARS... De hoogste in rang van de VRIJMETSELAARS bleken in de geschiedenis op enigerlei wijze verbonden met ZIONISTEN... Wat weer betekent dat er een nauwe relatie bestaat tussen de 2...

http://henrymakow.com/upload_images/clintonbowstobush.jpg
(Left. The U.S. does not have a two-party system of government. This is the Masonic Party's system of government and they are having quite a party. U.S. President Bill Clinton (Democrat, 42nd U.S. Pres.) bows down to his Masonic Lodge Master, previous and Luciferian Freemason U.S. President George H.W. Bush (Republican, 41st U.S. Pres.).

Slinger
02-04-16, 18:20
:geld: Neem aan wat je schrijft: er is de keuze uit 'ja' of 'nee'

Wie heeft ons in die keuzesituatie geplaatst? Niet wijzelf. De europese commissie plaatst ons in deze keuzesituaties. En dat is politiek. De EC kan daar in een handomdraai mee ophouden. En dat eis ik als burger van de EC, dat is een democratisch recht. We hoeven ons niet te laten manipuleren.

stap 1 We worden in die keuzesituatie gemanoeuvreerd.
stap 2 Als we dan 'nee' zeggen krijgen we het verwijt dat we Oekraïne laten barsten.

Dit is een poging tot politieke chantage van burgers en betekent niet anders dan dat de EC burgers besodemietert.

:geld: Anders gezegd, de keuze hoeft niet tussen 'ja' of 'nee' te zijn. Dat maakt de EC ervan. Maar dat hoeft niet. Mensen die graag een associatieverdrag met Oekraïne willen, moeten boos zijn op de EC met zn politieke manipulatie.

Het antidemocratisch gehalte van de EC vind ik te hoog en te ernstig om daaraan mee te werken.

„Wir beschließen etwas, stellen das dann in den Raum und warten einige Zeit ab, was passiert“, verrät der Premier des kleinen Luxemburg über die Tricks, zu denen er die Staats- und Regierungschefs der EU in der Europapolitik ermuntert. „Wenn es dann kein großes Geschrei gibt und keine Aufstände, weil die meisten gar nicht begreifen, was da beschlossen wurde, dann machen wir weiter – Schritt für Schritt, bis es kein Zurück mehr gibt.“

J. Juncker toen premier van Luxemburg en voorzitter van de Eurogroep, Der Spiegel nr. 52, 1999, pagina 136

http://magazin.spiegel.de/EpubDelivery/spiegel/pdf/15317086

Als je maar uitkijkt dat jij je niet laat manipuleren door anti-EU-populisten en Poetinvriendjes.

Wizdom
02-04-16, 18:30
Als je maar uitkijkt dat jij je niet laat manipuleren door anti-EU-populisten en Poetinvriendjes.

Ik heb niemand op dit forum kunnen betrappen op Putin sympathien... Wel symapthisanten voor een anti-democratische EC die maar al te graag haar agenda van uitgebreidelde en ongecontroleerde expansie van Europa als onderdeel van een Geopolitieke agenda om opponenten uit te schakelen...

Heeft niets te maken met democratisering... Heeft alles te maken met pure medogenloze en bloeddorstige dorst naar hegemonie... Ik zie het project EU als een stap terug naar de Middeleeuwen waar je vroeger de Adel had die het voor het zeggen had en het voetvolk... Adel is nu slechts ingewisseld door een Satanistische elite en het voetvolk zijn de belastingbetalers die onder zware belastingen en schulden gebukt zullen gaan als slaven van deze elite... We zijn nog niet eens aan het begin van de onderdrukking... Want wat er komen gaat is naar mijn mening nog veel verschrikkelijker... De financiele crisis was daar slechts een voorproefje van...

Slinger
02-04-16, 18:34
Ik heb niemand op dit forum kunnen betrappen op Putin sympathien.

Ik wel, jou namelijk.

Wizdom
02-04-16, 18:35
Kan iemand mij vertellen hoe het democratische proces van 9 EEG landen geexplodeerd is naar 28 en welk democratisch proces hier aan ten grondslag heeft gelegen?

Veranderingen
Jaar Land Aantal
landen
1958 Vlag van België België, Vlag van Frankrijk Frankrijk (inclusief Algerije) , Vlag van Italië Italië, Vlag van Luxemburg Luxemburg, Vlag van Nederland Nederland en Vlag van Duitsland Duitsland (exclusief DDR) (oprichtende lidstaten) 6
1973 Vlag van Denemarken Denemarken (inclusief Groenland), Vlag van Ierland Ierland en Vlag van Verenigd Koninkrijk Verenigd Koninkrijk (inclusief Gibraltar) 9
1981 Vlag van Griekenland Griekenland 10
1985 Groenland (deel van Denemarken) verlaat de EEG 10
1986 Vlag van Portugal Portugal en Vlag van Spanje Spanje 12
1990 Vlag van Duitsland Duitsland breidt uit door de toetreding van de deelstaten van de voormalige DDR 12
1995 Vlag van Finland Finland (inclusief Vlag van Åland Åland) , Vlag van Oostenrijk Oostenrijk en Vlag van Zweden Zweden 15
2004 Vlag van Cyprus Cyprus, Vlag van Estland Estland, Vlag van Hongarije Hongarije, Vlag van Letland Letland, Vlag van Litouwen Litouwen, Vlag van Malta Malta, Vlag van Polen Polen, Vlag van Slovenië Slovenië, Vlag van Slowakije Slowakije en Vlag van Tsjechië Tsjechië 25
2007 Vlag van Bulgarije Bulgarije en Vlag van Roemenië Roemenië 27
2012 Saint-Barthélemy (deel van Frankrijk) verandert status van ultraperifere regio naar overzees gebied en verlaat daarmee de EU[1] 27
2013 Vlag van Kroatië Kroatië 28
2014 Mayotte (deel van Frankrijk) verandert status van overzees gebied naar ultraperifere regio en treedt daarmee toe tot de EU[2] 28

Wizdom
02-04-16, 18:39
Ik wel, jou namelijk.

Nou dan zal ik je van die illusie af helpen want ik geloof dat Putin een berekenende en koelbloedige moordenaar is die de mensen van Tjetsjenie heeft laten zien dat een mensen leven voor hem net zoveel waard is als het leven van een mug... Putin is net als zijn tegenstanders een koelbloedige moordernaar... En dat maakt het allemaal zo gevaarlijk... Zowel Putin als zijn tegenstanders deinzen niet terug voor een slachting...

Slinger
02-04-16, 18:44
Nou dan zal ik je van die illusie af helpen want ik geloof dat Putin een berekenende en koelbloedige moordenaar is die de mensen van Tjetsjenie heeft laten zien dat een mensen leven voor hem net zoveel waard is als het leven van een mug... Putin is net als zijn tegenstanders een koelbloedige moordernaar... En dat maakt het allemaal zo gevaarlijk... Zowel Putin als zijn tegenstanders deinzen niet terug voor een slachting...

Dan snap ik niet dat je precies in zijn straatje redeneert. Poetin, de agressor, die het al jarenlang op Oekraïne heeft gemunt, viert feest als de uitslag van het referendum een nee wordt.

Wizdom
02-04-16, 18:44
Ik veronderstelde een tijd geleden dat de Europeanen een weerbaar volk is wat wel zijn mannetje stond als het ging om hun democratische rechten... Ik moet zeggen dat ik daar heel zwaar op ben terug gekomen omdat ik nu de ontstaans geschiedenis van Europa beter ken... Het is nooit het volk wat democratie had verworven... Het volk was altijd slechts een pion en democratie was slechts een gereedschap voor de elite om haar doelen te verwezenlijken... Weldra zal democratie niet meer nodig zijn en zal er slechts een wisseling van de ene dictatoriale elite zijn door een andere dictatoriale elite... Die van weleer was gebaseerd op Aristocratie en de Kerk... Die van de toekomst van Bankiers en Satan...

Wizdom
02-04-16, 18:48
Dan snap ik niet dat je precies in zijn straatje redeneert. Poetin, de agressor, die het al jarenlang op Oekraïne heeft gemunt, viert feest als de uitslag van het referendum een nee wordt.

Putin interesseert me niet... Putin heeft slechts zijn status quo gehandhaaft... Waar ik mij zorgen om maak is dat het andere kwaad... de Bankiers en Satanisten de overhand krijgen... Want die zijn net zo erg of misschien wel erger... Als Putin door een Ortodoxe Priester nog tot de orde kan worden geroepen? Wie moet er in hemels naam de Bankiers of Satanisten tot de orde roepen?

Slinger
02-04-16, 18:55
Putin interesseert me niet... Putin heeft slechts zijn status quo gehandhaaft... Waar ik mij zorgen om maak is dat het andere kwaad... de Bankiers en Satanisten de overhand krijgen... Want die zijn net zo erg of misschien wel erger... Als Putin door een Ortodoxe Priester nog tot de orde kan worden geroepen? Wie moet er in hemels naam de Bankiers of Satanisten tot de orde roepen?

En als Poetin wint, wat denk je dat hij dan doet tegen "de bankiers en de satanisten"?

Nobody36
02-04-16, 18:58
.

Er is geen referendum over geweest. De EU is niet democratisch en ook niet democratisch tot stand gekomen.


Dank u. Dat vermoeden had ik al.

Ik ben van mening dat heel de West-Europese bevolking erover had mogen en moeten stemmen. Heel ondemocratisch inderdaad.



Al die landen uit Oost-Europa profiteren alleen maar. Maar de rechten van de mens hebben ze niet hoog zitten. Kan je net zo goed landen als Israel en Rusland ook toevoegen bij de E.U.

Laten we er maar een Ondemocratische Unie van maken. Al het geld sturen naar corrupte Oost-Europese landen.
De E.U. barst nu al uit zijn voegen. Ik zie geen garantie voor de toekomst dat het ook echt n ¨Unie¨ blijft.

Ik ga toch lekker ¨nee¨ stemmen.




Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden


:hihi:

Wizdom
02-04-16, 19:08
En als Poetin wint, wat denk je dat hij dan doet tegen "de bankiers en de satanisten"?

Putin wint niet... Het enige wat ie doet is zichzelf handhaven... Als Oekraine wel in handen komt van EU dan voorspel ik actieve bemoeienis van Rusland tegen het Westen... Want Putin zal het niet erbij laten zitten... Volgens mij is status quo en samenwerking gebaseerd op wederzijds respect en opbouwen van vertrouwen beter dan dit achterbakse landje pik met stromannen en valse beloftes...

Actieve bemoeienis van Rusland in Syrie was daar volgens mij een voorproefje van... Rusland heeft zijn spierballen laten rollen en laten zien dat het niet terugdeinst voor een militair avontuur om zichzelf te doen gelden... Misschien een hint van Putin...

Slinger
02-04-16, 19:20
Putin wint niet... Het enige wat ie doet is zichzelf handhaven... Als Oekraine wel in handen komt van EU dan voorspel ik actieve bemoeienis van Rusland tegen het Westen... Want Putin zal het niet erbij laten zitten... Volgens mij is status quo en samenwerking gebaseerd op wederzijds respect en opbouwen van vertrouwen beter dan dit achterbakse landje pik met stromannen en valse beloftes...

Actieve bemoeienis van Rusland in Syrie was daar volgens mij een voorproefje van... Rusland heeft zijn spierballen laten rollen en laten zien dat het niet terugdeinst voor een militair avontuur om zichzelf te doen gelden... Misschien een hint van Putin...

Als de uitslag nee wordt, dan wint Poetin.

Wizdom
02-04-16, 19:24
Als de uitslag nee wordt, dan wint Poetin.

Het gaat mij niet om het winnen of verliezen van Putin... Het gaat mij om wat goed is voor de burgers van Europa en dat is niet een ongebreidelde en ongecontroleerde groei van Europa ter dienste van een Elitaire en Satanistische elite... Dat is namelijk de doodskist voor Europa...

Slinger
02-04-16, 19:27
Het gaat mij niet om het winnen of verliezen van Putin... Het gaat mij om wat goed is voor de burgers van Europa en dat is niet een ongebreidelde en ongecontroleerde groei van Europa ter dienste van een Elitaire en Satanistische elite... Dat is namelijk de doodskist voor Europa...

De burgers van Europa zijn goed af met een verdrag met de Oekraïene en de burgers van Oekraïene ook. Win-win situatie. Alleen Poetin verliest, niks mis mee.

Wizdom
02-04-16, 19:34
De burgers van Europa zijn goed af met een verdrag met de Oekraïene en de burgers van Oekraïene ook. Win-win situatie. Alleen Poetin verliest, niks mis mee.

Europa krijgt er weer een arm land bij en Nederland moet met haar pensioenen weer een nieuw land financieren... De ECB moet meer geld drukken en de rente moet omlaag om de schulden te kunnen blijven handhaven... De inflatie neemt toe en wat de ouderen hebben gespaard is niets meer waard... De belastingen nemen toe omdat de schulden toenemen... Concurrentie op de arbeidsmarkt wordt heviger waardoor de lonen omlaag gaan... Huren gaan omhoog door toestroom van gelukszoekers... Het is een opeenstapeling van problemen... Uitbreiding van Europa is burgers van rijkere Europese landen uitkleden... Het proces is in volle gang... Een recept voor armoede...

Wizdom
02-04-16, 20:03
Dar heb je vast wel een filmpje van...

https://www.youtube.com/watch?v=oMR3gpJh82s

Wizdom
02-04-16, 20:14
Dar heb je vast wel een filmpje van...

https://www.youtube.com/watch?v=raU4utEUte4

Nobody36
02-04-16, 20:26
De burgers van Europa zijn goed af met een verdrag met de Oekraïene en de burgers van Oekraïene ook. Win-win situatie. Alleen Poetin verliest, niks mis mee.


Europa krijgt er weer een arm land bij en Nederland moet met haar pensioenen weer een nieuw land financieren... De ECB moet meer geld drukken en de rente moet omlaag om de schulden te kunnen blijven handhaven... De inflatie neemt toe en wat de ouderen hebben gespaard is niets meer waard... De belastingen nemen toe omdat de schulden toenemen... Concurrentie op de arbeidsmarkt wordt heviger waardoor de lonen omlaag gaan... Huren gaan omhoog door toestroom van gelukszoekers... Het is een opeenstapeling van problemen... Uitbreiding van Europa is burgers van rijkere Europese landen uitkleden... Het proces is in volle gang... Een recept voor armoede...


Geweldig topic dit. Genieten....

De highlights: Zie boven...


Wizdom, zie ik zijn punt(en) duidelijk maken met vele argumenten. Sterk!!!

Slinger daarentegen komt met n polderboeren-achtige reactie en geen sterke argument. Niet eens één. Het zegt alleen ¨win-win situatie zonder te beargumenteren waarom.. Zwak!



Trouwens....

De hele bouw-sector is al ¨gegijzeld¨ door Oost-Europa. Sinds 4 jaar ook nog eens de productie en logistieke branche. Ik zie het in mijn eigen omgeving gebeuren. Marokkaanse,Nederlandse,Turkse zelfs Surinaamse personeel wordt ingeruild voor goedkopere arbeidskrachten uit Oost-Europa. Ongeacht of je C.V nou beter is of niet.

Wizdom
02-04-16, 20:37
Dar heb je vast wel een filmpje van...

https://www.youtube.com/watch?v=cZzOXqxNmFI

Wizdom
02-04-16, 21:27
Dit spreekt boekdelen...


Dar heb je vast wel een filmpje van...

https://www.youtube.com/watch?v=1aTtHH32Ycc

Nobody36
02-04-16, 21:55
. Uitbreiding van Europa is burgers van rijkere Europese landen uitkleden... Het proces is in volle gang... Een recept voor armoede...


Dit dus. :duim:

Slinger
02-04-16, 23:12
https://www.youtube.com/watch?v=oMR3gpJh82s

Het slaat zoals gewoonlijk weer als een tang op een varken.

Slinger
02-04-16, 23:13
Dit spreekt boekdelen...



https://www.youtube.com/watch?v=1aTtHH32Ycc

En ook deze gaat over een heel ander onderwerp.

Slinger
02-04-16, 23:15
https://www.youtube.com/watch?v=raU4utEUte4

Leg eens uit in hoeverre dit filmpje je beweringen steunt.

Wizdom
02-04-16, 23:15
En ook deze gaat over een heel ander onderwerp.

Je bent niet 1 van de meest scherpe analisten... Dat is me in de loop van de tijd wel duidelijk geworden...

Nee-stem Oekraïne wint
Gisteren, 05:30

Amsterdam - Nederland zal woensdag tegen het goedkeuren van het associatieverdrag van de EU met Oekraïne stemmen, en de opkomst wordt hoog genoeg om de uitslag van het referendum geldig te maken.

Dat zijn de belangrijkste conclusies van een representatieve steekproef die TNS-Nipo heeft uitgevoerd in opdracht van De Telegraaf. Van de mensen die zeker gaan stemmen, is 62 procent tegen het verdrag. Wanneer de voorkeur van mensen die waarschijnlijk gaan stemmen hierbij wordt opgeteld, dan vormen de tegenstanders nog net de meerderheid. Ruim een derde geeft aan zeker te gaan stemmen, nog eens bijna een kwart zegt dit waarschijnlijk te gaan doen.

Officieel is het verdrag geen opstapje naar een EU-lidmaatschap. Vicepremier Asscher zegt vandaag in een interview in deze krant dat wat hem betreft de EU zelfs helemaal niet wordt uitgebreid. „Ik vind de EU met 28 landen al groot genoeg.”

Wizdom
02-04-16, 23:18
Het slaat zoals gewoonlijk weer als een tang op een varken.

Je kop in het zand steken gaat ook niet helpen...

Slinger
02-04-16, 23:19
Je bent niet 1 van de meest scherpe analisten... Dat is me in de loop van de tijd wel duidelijk geworden...

Nee-stem Oekraïne wint
Gisteren, 05:30

Amsterdam - Nederland zal woensdag tegen het goedkeuren van het associatieverdrag van de EU met Oekraïne stemmen, en de opkomst wordt hoog genoeg om de uitslag van het referendum geldig te maken.

Dat zijn de belangrijkste conclusies van een representatieve steekproef die TNS-Nipo heeft uitgevoerd in opdracht van De Telegraaf. Van de mensen die zeker gaan stemmen, is 62 procent tegen het verdrag. Wanneer de voorkeur van mensen die waarschijnlijk gaan stemmen hierbij wordt opgeteld, dan vormen de tegenstanders nog net de meerderheid. Ruim een derde geeft aan zeker te gaan stemmen, nog eens bijna een kwart zegt dit waarschijnlijk te gaan doen.

Officieel is het verdrag geen opstapje naar een EU-lidmaatschap. Vicepremier Asscher zegt vandaag in een interview in deze krant dat wat hem betreft de EU zelfs helemaal niet wordt uitgebreid. „Ik vind de EU met 28 landen al groot genoeg.”

Leg nu eens uit hoe de filmpjes en dit plaksel je beweringen ondersteunen.

Nobody36
03-04-16, 00:05
Peilingen: nee-kamp steeds sterker, opkomst boven 30 procent-grens

GISTEREN, 12:42
BINNENLAND (http://nos.nl/nieuws/binnenland/), POLITIEK (http://nos.nl/nieuws/politiek/)



http://nos.nl/data/image/2016/03/12/264253/xxl.jpgStevige campagne-dag voor referendum Oekraïne


Video afspelen
01:24
(http://nos.nl/video/2096726-stevige-campagne-dag-voor-referendum-oekraine.html)



Een halve week voor het Oekraïne-referendum wijzen peilingen uit dat het nee-kamp zijn voorsprong verder heeft uitgebouwd. Uit een onderzoek dat TNS-Nipo voor De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/25522996/__Nee-stem_Oekraine_wint__.html) heeft uitgevoerd, blijkt dat 62 procent van de mensen die zeker gaan stemmen, 'nee' zegt tegen tegen het associatieverdrag met Oekraïne, aanstaande woensdag.
Als de mensen die waarschijnlijk gaan stemmen worden meegeteld, komt het aantal nee-stemmers uit op 51 procent. De voorstemmers blijven steken op 37 procent, terwijl 12 procent er nog niet uit is.
Die uitkomst ligt dichtbij de resultaten van de peiling van de Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/ja-kamp-referendum-moet-hopen-op-veel-thuisblijvers~a4274294/) in samenwerking met I&O Research. Daar komt uit dat 47 procent 'nee' zegt tegen het verdrag, terwijl 36 procent de banden met Oekraïne juist wil aanhalen. Van de ondervraagden zegt 18 procent geen mening te hebben.




Overzicht peilingen Oekraïne-referendum


Het referendum trekt voldoende mensen naar de stembus om geldig te zijn, blijkt uit de peilingen. De kritische grens is gesteld op 30 procent, en die wordt ruimschoots gehaald met een verwachte opkomst van 35 procent (Telegraaf) of zelfs 43 procent (Volkskrant).
De kiezers blijken ook meer vertrouwen te hebben in de tegenargumenten van het nee-kamp, dan in de motieven van de voorstanders van het verdrag. Uit een onderzoek van Ipsos, Kieskompas en Trouw (http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article/detail/4274624/2016/04/02/Voorstanders-moeten-nog-flink-aan-de-slag.dhtml) komt naar voren dat maar liefst 51 procent van de Nederlanders denkt dat het verdrag leidt tot een migratiestroom van Oekraïners naar de EU.
Ook het tweede grote tegenargument, dat het verdrag met Oekraïne leidt tot spanningen met Rusland, vindt gehoor bij ruim 45 procent.


http://nos.nl/data/image/2016/03/26/268671/xxl.jpgVoor of tegen het associatieverdrag met Oekraïne?


Video afspelen
01:21
(http://nos.nl/video/2095392-voor-of-tegen-het-associatieverdrag-met-oekraine.html)



Overigens blijken nog steeds weinig mensen te weten waar het precies om draait bij het referendum. Slechts 3 procent van de ondervraagden in de Volkskrantpeiling zegt 'goed op de hoogte' te zijn van het verdrag, 64 procent weet 'een klein beetje' tot 'helemaal niet' waar het verdrag over gaat.


De peiling in opdracht van De Telegraaf toont aan dat het percentage ja-stemmers groeit onder de aanhang van de coalitiepartijen VVD en PvdA. Bijna de helft van VVD- en PvdA-stemmers zal woensdag een 'ja'-stem' uitbrengen, een derde van de aanhang van de regeringspartijen stemt tegen.

Bron: Nos

Wizdom
03-04-16, 00:19
Leg nu eens uit hoe de filmpjes en dit plaksel je beweringen ondersteunen.

1 - Macht verdwijnt van lokaal (Soevereine Staten) naar centraal (Superstaat)
2 - Burgers voelen zich niet gehoord (apathie) omdat politici alleen het Systeem dienen
3 - Burgers vertrouwen politici niet en omgekeerd (ondermijning van democrate)
4 - Het systeem is een netwerk van bankiers, globale bedrijven, accountants, advocaten, media bestuurd door
een elite die dezelfde doelen nastreeft en onderdeel is van een relatief kleine elite die met elkaar diensten
uitruilen
5 - Modale burger laag verarmt en er ontstaat alleen een gigantische onderlaag en een kleine bovenlaag die alles
dicteert...
6 - De onderlaag wordt tegen elkaar uitgespeeld om lage kosten en hoge winsten voor de elite te garanderen ten
koste van kwaliteit van leven voor de burger die inmiddels een lage kaste is geworden
7 - De relatief kleine elite wordt aangestuurd door een illuminatie laag die de hedonistische moraal dicteert en
die de agenda bepalen voor machtspolitiek en de onderwerping en voorbereiding van de komst van Dajjaal
Alles is er op gericht om de mensheid te knechten en van zijn spiritualiteit te ontdoen zodat wanneer de
Dajjaal zich presenteert de mensheid verworden is tot zombies zonder enige spirituele kracht om enige
oppositie te tonen. Ontdaan van moraal en wilskracht zullen ze allen de Dajjaal aanbidden... Fanatieke atheisten
die dan ineens het licht zullen gaan zien in de valse Messias... Dat is het lot van de mensheid wanneer zij zich
zich niet verzetten tegen deze weg naar de HEL...

Slinger
03-04-16, 07:23
1 - Macht verdwijnt van lokaal (Soevereine Staten) naar centraal (Superstaat)
2 - Burgers voelen zich niet gehoord (apathie) omdat politici alleen het Systeem dienen
3 - Burgers vertrouwen politici niet en omgekeerd (ondermijning van democrate)
4 - Het systeem is een netwerk van bankiers, globale bedrijven, accountants, advocaten, media bestuurd door
een elite die dezelfde doelen nastreeft en onderdeel is van een relatief kleine elite die met elkaar diensten
uitruilen
5 - Modale burger laag verarmt en er ontstaat alleen een gigantische onderlaag en een kleine bovenlaag die alles
dicteert...
6 - De onderlaag wordt tegen elkaar uitgespeeld om lage kosten en hoge winsten voor de elite te garanderen ten
koste van kwaliteit van leven voor de burger die inmiddels een lage kaste is geworden
7 - De relatief kleine elite wordt aangestuurd door een illuminatie laag die de hedonistische moraal dicteert en
die de agenda bepalen voor machtspolitiek en de onderwerping en voorbereiding van de komst van Dajjaal
Alles is er op gericht om de mensheid te knechten en van zijn spiritualiteit te ontdoen zodat wanneer de
Dajjaal zich presenteert de mensheid verworden is tot zombies zonder enige spirituele kracht om enige
oppositie te tonen. Ontdaan van moraal en wilskracht zullen ze allen de Dajjaal aanbidden... Fanatieke atheisten
die dan ineens het licht zullen gaan zien in de valse Messias... Dat is het lot van de mensheid wanneer zij zich
zich niet verzetten tegen deze weg naar de HEL...

Nee, maar nu begrijp ik het. Het associatieverdrag van de EU met Oekraïne is opgezet door de illuminatie, die weer worden aangestuurd door de Joden die tot doel hebben de komst van de valse Messias dichterbij te brengen. Maar we hebben gelukkig iemand als jij die dat allemaal doorziet, daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Mooi dat we hun scheme in de war kunnen gooien door woensdag as nee te stemmen.

super ick
03-04-16, 08:30
Nee, maar nu begrijp ik het. Het associatieverdrag van de EU met Oekraïne is opgezet door de illuminatie, die weer worden aangestuurd door de Joden die tot doel hebben de komst van de valse Messias dichterbij te brengen. Maar we hebben gelukkig iemand als jij die dat allemaal doorziet, daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Mooi dat we hun scheme in de war kunnen gooien door woensdag as nee te stemmen.

Hij sluit wat ongelukkig af. Dat is uiteraard het enige wat jij er uit pikt en gretig en onbeschoft op inhaakt.

Ik zie jou alleen nog maar achterlijke denigrerende opmerkingen maken en pedant vragen om toelichting. Wat doe je hier eigenlijk nog/weer?

Slinger
03-04-16, 08:52
Hij sluit wat ongelukkig af. Dat is uiteraard het enige wat jij er uit pikt en gretig en onbeschoft op inhaakt.

Ik zie jou alleen nog maar achterlijke denigrerende opmerkingen maken en pedant vragen om toelichting. Wat doe je hier eigenlijk nog/weer?

Ongelukkig afgesloten, ja dat kun je wel zeggen. Maar de rest van zijn redenering vind je wel ok?

Nobody36
03-04-16, 11:54
Ik zie jou alleen nog maar achterlijke,denigrerende opmerkingen maken en pedant vragen om toelichting.
Wat doe je hier eigenlijk nog?

:duim:

Kenmerkend voor Slinger. Ik vrees dat Slinger het niet lang gaat volhouden hier. Ik heb er melding van gemaakt bij het beheer. Forum-leden op WSDB vinden hem ook een troll en provocateur pur sang.


Alle lof naar jou Super Ick. Kritisch en neutraal. Respect.

mark61
03-04-16, 12:17
Slechts 3 procent van de ondervraagden in de Volkskrantpeiling zegt 'goed op de hoogte' te zijn van het verdrag,

Meer hoef je niet te weten.

Het verontrustende is dat er dus een meerderheid van mensen is die ondanks dat ze geen idee hebben waar het over gaat, zich toch gekwalificeerd vinden om te gaan stemmen. Bovendien hebben ze niet door dat ze genaaid worden door die Roos en zijn maats.

Brrrr.

mark61
03-04-16, 12:35
Het heeft niet direct met angst te maken. Wel met rekening houden met de belangen van andere landen. Met de machtspolitiek die de Russen eigen is. Ik zit niet te wachten op weer een koude oorlog omdat de EU zonodig Rusland tegen de schenen moet schoppen. Ik ben juist voor toenadering met Rusland.

Het is heel simpel: Rusland is onze buurman. Ik heb daar ook liever goede betrekkingen mee. Dat ging een tijd goed; op een gegeven moment was er zelfs even sprake van Russisch NAVO-lidmaatschap, wat ik prima had gevonden: een definitief eind aan de grote scheiding tussen oost en west. Dat is denk ik door de VS getorpedeerd. Europa had dat nooit moeten pikken; wij moeten hier samenleven met de buren, wat de Amerikanen daarvan vinden is niet relevant.

Hoe het ook zij, Poetin heeft vervolgens de Krim geannexeerd en een teringzooi geschopt in Oost-Oekraïne. Ongetwijfeld was het andere kamp ook niet fris, maar Rusland was volgens het door hen ondertekende Boedapestmemorandum (zie mijn link) verplicht de soevereiniteit van Oekraïne te ondersteunen, en deed het tegengestelde. Zoals het overal aan de randen (Georgië, Abchazië) zit te zieken. Het is gewoon een type van, geef hem één vinger, en hij neemt je hele hand.

Ik vind intussen ook dat de EU een en ander echt wel wat handiger had kunnen aanpakken. Maar het is ook niet makkeliijk als je eigenlijk geen echte politieke unie met een gemeenschappelijk buitenlands beleid hebt. Die zou er moeten zijn, maar dat is een revolutionaire verandering na 2000 jaar geharrewar.

Dat gedrag van Poetin kunnen we gewoon niet accepteren. Verder is bij mijn weten het Oekraïense parlement gewoon democratisch verkozen. De steun voor het 'kamp Janoekovitsj' is weggeëbt, al was het alleen al omdat de man ervandoor ging. Driekwart van de Oekraïense bevolking is voor toenadering tot Europa, ook als het misschien geen lidmaatschap wil, en ook goede relaties met Rusland wil. Het is Poetin die de zaak op de spits drijft, en hij heeft geen 'positieve lange-termijvisie'. Gewoon primitieve machtspolitiek en op niks gebaseerd nationalisme. Zijn doelen en methoden zijn stomweg uit de tijd; dat willen we niet meer.

Rusland heeft geen 'belangen' in de Oekraïne, anders dan primitief landjepik. Het belang van Rusland is, of zou moeten zijn, welvaart en vrede voor zijn inwoners. Daar doet Poetin werkelijk geen ruk aan. Hij dobbert dom en machteloos op zijn olie en gas.

De Russische economie is verder bijna non-existent. Wat doet hij daaraan? Niks. Renault trekt al decennia aan het halfdode paard Lada, om maar een voorbeeld te geven, maar het lukt ze daar niet eens om een soort Dacia of Skoda te produceren die je in het buitenland kan verkopen. Ik vind dat symptomatisch.

In plaats van zijn dolle avonturen in het buitenland zou hij es wat zinnigs moeten gaan doen in eigen land. Wat heeft Oekraïne aan zo'n disfunctionele, Badr Hari-achtige buurman?

Rusland zou gewoon weer es een normale leider moeten krijgen, van het type Gorbatsjov of zelfs maar Jeltsin. Als de mensen stug op Poetin blijven stemmen is dat blijkbaar hun 'mening'. Zucht.

Wizdom
04-04-16, 00:46
NOS weigert opkomst referendum te melden


Minister Ronald Plasterk van Binnenlandse Zaken begrijpt niet waarom de NOS bij deze verkiezingen geen onderzoek laat doen naar tussentijdse opkomstpercentages van referendum over het handelsverdrag met Oekraïne. Eerder meldde de omroep dat het geen opkomstpercentages wil brengen, omdat het de gedrag van de kiezer niet wil beïnvloeden.

‘Wij willen geen nieuwsfeiten creëren door zelf actief onderzoek te laten doen dat het verloop kan beïnvloeden,’ zei hoofdredacteur Marcel Gelauff tegen zijn eigen NOS.

Verbaasd

Plasterk snapt de beslissing niet. Volgens hem is de pers vrij om eigen keuzes te maken, maar is de verklaring van de NOS een unicum: ‘Het verbaast me een beetje, het is een novum dat een omroep hier een opvatting over heeft’.

Op dit moment is 32 procent van de stemgerechtigden van plan te gaan stemmen bij het referendum over een associatieverdrag tussen de Europese Unie en Oekraïne. Daarmee wordt de kiesdrempel van 30 procent nipt gehaald, blijkt uit een peiling waarover Elsevier beschikt. Lees meer >2016-03-26 10:48:51 HILVERSUM - GeenPeil-voorman Jan Roos tijdens de aftrap van de landelijke bustour van GeenPeil in aanloop naar het referendum over het associatieverdrag met Oekraine. ANP REMKO DE WAAL

Volgens de minister hebben de stembureaus op woensdag 6 april tijdens het referendum zelf de vrijheid om gedurende de dag de percentages te geven aan wie daar om vraagt. ‘Ik heb ze laten weten dat ze net zo mogen handelen als bij gewone verkiezingen,’ aldus Plasterk.

Marcel van Lingen, hoofdredacteur van het ANP, geeft aan dat zijn persbureau ook gewoon handelt zoals bij andere verkiezingen. De ANP Verkiezingsdienst is verantwoordelijk voor het brengen van voorlopige uitslagen en eindresultaten, maar doet normaal gesproken geen onderzoek naar opkomstcijfers.

‘Ik begrijp de overweging van de NOS, maar ik had hem zelf niet zo gemaakt,’ zegt Van Lingen tegen Elsevier.nl. Het ANP zal op 6 april gedurende de dag proberen te peilen wat de opkomst is, en zal er ‘journalistiek werk’ van maken als er concrete conclusies uit te trekken zijn, aldus van Lingen.

Invloed

Gelauff van de NOS zei eerder: ‘Wij willen verkiezingen niet beïnvloeden, maar ze verslaan’. Hij zegt wel dat als een andere organisatie ervoor kiest wél verslag te doen van de opkomstcijfers, dat de NOS dat dan wel meldt.

Het opkomstpercentage is belangrijk voor strategische stemmers: als de kiesdrempel van 30 procent niet wordt gehaald is het referendum namelijk ongeldig en heeft de uitslag geen invloed. Stemmers uit het ja-kamp kunnen, wanneer het er op lijkt dat de kiesdrempel niet wordt gehaald, dan dus beter thuis blijven. Voor het publiek zijn de opkomstpercentages dus wel degelijk van belang.

super ick
04-04-16, 08:04
Het is heel simpel: Rusland is onze buurman. Ik heb daar ook liever goede betrekkingen mee. Dat ging een tijd goed; op een gegeven moment was er zelfs even sprake van Russisch NAVO-lidmaatschap, wat ik prima had gevonden: een definitief eind aan de grote scheiding tussen oost en west. Dat is denk ik door de VS getorpedeerd. Europa had dat nooit moeten pikken; wij moeten hier samenleven met de buren, wat de Amerikanen daarvan vinden is niet relevant.

Hoe het ook zij, Poetin heeft vervolgens de Krim geannexeerd en een teringzooi geschopt in Oost-Oekraïne. Ongetwijfeld was het andere kamp ook niet fris, maar Rusland was volgens het door hen ondertekende Boedapestmemorandum (zie mijn link) verplicht de soevereiniteit van Oekraïne te ondersteunen, en deed het tegengestelde. Zoals het overal aan de randen (Georgië, Abchazië) zit te zieken. Het is gewoon een type van, geef hem één vinger, en hij neemt je hele hand.

Ik vind intussen ook dat de EU een en ander echt wel wat handiger had kunnen aanpakken. Maar het is ook niet makkeliijk als je eigenlijk geen echte politieke unie met een gemeenschappelijk buitenlands beleid hebt. Die zou er moeten zijn, maar dat is een revolutionaire verandering na 2000 jaar geharrewar.

Dat gedrag van Poetin kunnen we gewoon niet accepteren. Verder is bij mijn weten het Oekraïense parlement gewoon democratisch verkozen. De steun voor het 'kamp Janoekovitsj' is weggeëbt, al was het alleen al omdat de man ervandoor ging. Driekwart van de Oekraïense bevolking is voor toenadering tot Europa, ook als het misschien geen lidmaatschap wil, en ook goede relaties met Rusland wil. Het is Poetin die de zaak op de spits drijft, en hij heeft geen 'positieve lange-termijvisie'. Gewoon primitieve machtspolitiek en op niks gebaseerd nationalisme. Zijn doelen en methoden zijn stomweg uit de tijd; dat willen we niet meer.

Rusland heeft geen 'belangen' in de Oekraïne, anders dan primitief landjepik. Het belang van Rusland is, of zou moeten zijn, welvaart en vrede voor zijn inwoners. Daar doet Poetin werkelijk geen ruk aan. Hij dobbert dom en machteloos op zijn olie en gas.

De Russische economie is verder bijna non-existent. Wat doet hij daaraan? Niks. Renault trekt al decennia aan het halfdode paard Lada, om maar een voorbeeld te geven, maar het lukt ze daar niet eens om een soort Dacia of Skoda te produceren die je in het buitenland kan verkopen. Ik vind dat symptomatisch.

In plaats van zijn dolle avonturen in het buitenland zou hij es wat zinnigs moeten gaan doen in eigen land. Wat heeft Oekraïne aan zo'n disfunctionele, Badr Hari-achtige buurman?

Rusland zou gewoon weer es een normale leider moeten krijgen, van het type Gorbatsjov of zelfs maar Jeltsin. Als de mensen stug op Poetin blijven stemmen is dat blijkbaar hun 'mening'. Zucht.

Grotendeels eens.

Het gevolg van de geopolitieke aspiraties van de EU (nooit doen zonder adequaat leger!) in oekraine is dat Putin nog steviger in het zadel komt te zitten.

Nog even over de handel. Het land is in en in corrupt daar waren we het over eens. Die handel komt grotendeels ten goede van de corrupte eigenaren van grote bedrijven. Je hebt daar geen eerlijke eigenaren van grote bedrijven.

In zijn algemeenheid vind ik dat er eerlijke internationale regels moeten komen voor onafhankelijkheid per referendum. Als Oost-Oekranie nu vol zit met Russen die graag bij Rusland willen? GO!

De Krim was voor 90% Russisich. Een groot deel van de Russisiche marinevloot ligt daar gestationeerd. Iedereen kon weten dat Rusland dat zo terug zou pakken. De VS hadden hetzelfde gedaan alleen met een handige rotsmoes.

Russen krijgen de leiders die ze verdienen. Kennelijk willen die graag voorgelogen worden en geilen ze op foto's van hun dictator in Judopak en halfbloot op een paard. :hihi:
Putin raakt de goede snaar.

knuppeltje
04-04-16, 12:34
Grotendeels eens.

Het gevolg van de geopolitieke aspiraties van de EU (nooit doen zonder adequaat leger!) in oekraine is dat Putin nog steviger in het zadel komt te zitten.

Nog even over de handel. Het land is in en in corrupt daar waren we het over eens. Die handel komt grotendeels ten goede van de corrupte eigenaren van grote bedrijven. Je hebt daar geen eerlijke eigenaren van grote bedrijven.

In zijn algemeenheid vind ik dat er eerlijke internationale regels moeten komen voor onafhankelijkheid per referendum. Als Oost-Oekranie nu vol zit met Russen die graag bij Rusland willen? GO!

De Krim was voor 90% Russisich. Een groot deel van de Russisiche marinevloot ligt daar gestationeerd. Iedereen kon weten dat Rusland dat zo terug zou pakken. De VS hadden hetzelfde gedaan alleen met een handige rotsmoes.

Russen krijgen de leiders die ze verdienen. Kennelijk willen die graag voorgelogen worden en geilen ze op foto's van hun dictator in Judopak en halfbloot op een paard. :hihi:
Putin raakt de goede snaar.

Onzin. Put zit zo stevig, nog wel, omdat hij alle tegenstanders continu uit de weg laat ruimen, en omdat hij de hele media controleert zodat de gewone Rus niet eens weet wat er allemaal fout is aan wat meneer Put doet. Laat staan dat die weet wat Put wel allemaal doet. En het feit dat domme massa's altijd gaan voor een zogenaamde sterke figuur.
Dat gedoe in Oekraïne is daarvoor in Rusland zelf niet eens zo belangrijk.

Vooral in het land van Put. Wat nu? Geen gas meer kopen van Put?

De Krim blijft nog steeds ordinaire landjepik dat staatsrechtelijk niet door de beugel kan. En gegeven is gegeven. Die basis hadden ze gewoon kunnen blijven huren, als ze dat zouden willen. Dit geëtter dient alleen maar om te verhinderen dat Oekraïne ooit lid word van de EU of de NATO.

Dan komen we misschien eindelijk van die katholieke Limburgers af. Toch maar niet doen.

Goede snaar? Dat is maar net hoe je het bekijkt. Zoiets deden wel meer despoten. Liep allemaal niet best af.

Ibrah1234
04-04-16, 14:38
Het enige wat ik weet van de Oekraïne is dat ze er Wodka drinken. Ik ga er in elk geval er niet voor naar de stembus.

Geen idee of ik voor of tegen een handelsverdrag zou moeten stemmen.

knuppeltje
04-04-16, 15:15
Het enige wat ik weet van de Oekraïne is dat ze er Wodka drinken. Ik ga er in elk geval er niet voor naar de stembus.

Geen idee of ik voor of tegen een handelsverdrag zou moeten stemmen.

Geeft niet. Het gaat slechts over een handelsverdrag. Daarvoor is er geen uniforme overeenstemming van de lidstaten nodig. Er hebben al 27 van de 28 lidstaten getekend. Of wij nu voor of tegen zijn, maakt dus niets meer uit. Dat verdrag is al geldig.

Die miljoenen die er nu aan dat referendum worden besteed, zijn dus weggegooid geld. Dat hadden ze bij 'Geen stijl' ook kunnen weten, als ze het al niet wisten. Maar die maakten gewoon misbruik van het door de tuinkabouters van D66 veroorzaakte recht op een raadgevend referendum.

Maar het ging hen dus niet eens om de Oekraïne. Ze wilden gewoon een boel rotzooi trappen. Die gasten hebben de democratie echt hoog in het vaandel, dus.

De uitkomst van de stemming bepaalt misschien alleen nog hoe hard wij tegen Put gaan blaffen als hij weer vervelend doet. Dat is het zogenaamde politieke deel van het verdrag, en dat is alles wat we politiek, anders dan sancties, kunnen doen. Maar ik zie niet gebeuren dat we dan geen gas meer van hem kopen, wat die flikker ook doet.

Maar al dat geld had ook naar het kontwassen van de bejaarden kunnen gaan. Dan was het tenminste nog goed besteed.

Onmiddellijk een eind maken dat maffe referendum.

super ick
04-04-16, 15:28
Onzin.

Waarvan akte.
Bedankt mijnheer G.J.B. Hilterman.

Eric de Blois
04-04-16, 16:09
1 - Macht verdwijnt van lokaal (Soevereine Staten) naar centraal (Superstaat)
2 - Burgers voelen zich niet gehoord (apathie) omdat politici alleen het Systeem dienen
3 - Burgers vertrouwen politici niet en omgekeerd (ondermijning van democrate)
4 - Het systeem is een netwerk van bankiers, globale bedrijven, accountants, advocaten, media bestuurd door
een elite die dezelfde doelen nastreeft en onderdeel is van een relatief kleine elite die met elkaar diensten
uitruilen
5 - Modale burger laag verarmt en er ontstaat alleen een gigantische onderlaag en een kleine bovenlaag die alles
dicteert...
6 - De onderlaag wordt tegen elkaar uitgespeeld om lage kosten en hoge winsten voor de elite te garanderen ten
koste van kwaliteit van leven voor de burger die inmiddels een lage kaste is geworden
7 - De relatief kleine elite wordt aangestuurd door een illuminatie laag die de hedonistische moraal dicteert en
die de agenda bepalen voor machtspolitiek en de onderwerping en voorbereiding van de komst van Dajjaal
Alles is er op gericht om de mensheid te knechten en van zijn spiritualiteit te ontdoen zodat wanneer de
Dajjaal zich presenteert de mensheid verworden is tot zombies zonder enige spirituele kracht om enige
oppositie te tonen. Ontdaan van moraal en wilskracht zullen ze allen de Dajjaal aanbidden... Fanatieke atheisten
die dan ineens het licht zullen gaan zien in de valse Messias... Dat is het lot van de mensheid wanneer zij zich
zich niet verzetten tegen deze weg naar de HEL...


Nee, maar nu begrijp ik het. Het associatieverdrag van de EU met Oekraïne is opgezet door de illuminatie, die weer worden aangestuurd door de Joden die tot doel hebben de komst van de valse Messias dichterbij te brengen. Maar we hebben gelukkig iemand als jij die dat allemaal doorziet, daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Mooi dat we hun scheme in de war kunnen gooien door woensdag as nee te stemmen.


Hij sluit wat ongelukkig af. Dat is uiteraard het enige wat jij er uit pikt en gretig en onbeschoft op inhaakt.

Ik zie jou alleen nog maar achterlijke denigrerende opmerkingen maken en pedant vragen om toelichting. Wat doe je hier eigenlijk nog/weer?

Dat is een opmerking die ik van jou niet verwacht had Super Ick. Is het allemaal zo geweldig dan wat Wizdom stelt in #7? "Ontdaan van moraal en wilskracht zullen ze allen de Dajjaal aanbidden... Fanatieke atheisten"... En dat is allemaal fatsoenlijk?

Eric de Blois
04-04-16, 16:18
Het verontrustende is dat er dus een meerderheid van mensen is die ondanks dat ze geen idee hebben waar het over gaat, zich toch gekwalificeerd vinden om te gaan stemmen.

Dat is bij verkiezingen niet anders. Een pleidooi voor het afschaffen van de democratie?

De groei van de EU wordt angstvallig buiten de invloed van de burger gehouden. Immers de meerderheid weet niet waar het over gaat, dus hoeven ze zich er ook niet mee te bemoeien. Hoe komt het dan dat de elite Griekenland er kosten wat het kost bij wilde hebben en de domme meerderheid dat anders zag? Wat is er terecht gekomen van het gelijk van een kleine elite die Griekenland in de euro heeft getrokken?

super ick
04-04-16, 16:23
Dat is een opmerking die ik van jou niet verwacht had Super Ick. Is het allemaal zo geweldig dan wat Wizdom stelt in #7? "Ontdaan van moraal en wilskracht zullen ze allen de Dajjaal aanbidden... Fanatieke atheisten"... En dat is allemaal fatsoenlijk?

Jij weet best dat ik niets heb met onheilsboodschappen op basis van een verzonnen god. Daarom liet ik ook de afsluiting buiten beschouwing.

Punt 7 heb ik daarmee over het hoofd gezien.

super ick
04-04-16, 16:28
Dat is bij verkiezingen niet anders. Een pleidooi voor het afschaffen van de democratie?

De groei van de EU wordt angstvallig buiten de invloed van de burger gehouden. Immers de meerderheid weet niet waar het over gaat, dus hoeven ze zich er ook niet mee te bemoeien. Hoe komt het dan dat de elite Griekenland er kosten wat het kost bij wilde hebben en de domme meerderheid dat anders zag? Wat is er terecht gekomen van het gelijk van een kleine elite die Griekenland in de euro heeft getrokken?

Die hoor je helaas nog steeds hoog van de toren blazen.

Ook over de uitbreiding van Oost Europese landen is niet eerlijk gestemd. Die EU moet koste wat kost zo groot mogelijk worden.

Oost Europese landen die alleen vooraan staan als er te halen valt en niet thuis geven als er pijn gedeeld moet worden. Die zelf hun grenzen hermetisch dicht proberen te gooien en er nog mee wegkomen ook.
Onder het motto 'zij zijn er (nog) niet aan toe' ipv ze ongenadig hard te straffen voor hun anti-Europese houding.

De EU keer op keer falend als het moeilijk wordt. Beschamend.

Eric de Blois
04-04-16, 17:01
Sorry, ik gaf jou per ongeluk een dislike, terwijl ik een like wilde geven.

super ick
04-04-16, 17:28
Sorry, ik gaf jou per ongeluk een diskike, terwijl ik een like wilde geven.

Dat zal ik je betaald zetten kale.

Olive Yao
05-04-16, 21:23
De president van Oekraine zat daar toch ook tussen? :hihi:

Precies. Panama Papers: Porosjenko sluist geld weg naar een belastingparadijs.
De fiscus in Oekraïne laat al weten het niet te onderzoeken.

Oekraïne is een van de corruptste landen ter wereld. Het schijnt dat de EU daar iets aan wil doen.
“Daarom moeten we een associatieverdrag met Oekraïne sluiten”, zeggen ze.

De logica daarvan ontgaat me.

Als de president van Oekraïne belasting ontduikt moet hij opstappen, zoals de premier van IJsland.
Moeten we een associatieverdrag sluiten om Porosjenko te helpen opstappen?

Of dient het om de fiscus te helpen het wel te onderzoeken?

Of vindt de europese commissie belastingparadijzen niet zo erg?

De inspanningen van de EC om tisa, een verdrag mede voor financiële deregulering tot stand te brengen, waar ook Panama actief bij betrokken is en groot belang bij heeft, wijst op het laatste.

Praatjes voor de Bühne ten spijt.

Slinger
05-04-16, 22:08
Precies. Panama Papers: Porosjenko sluist geld weg naar een belastingparadijs.
De fiscus in Oekraïne laat al weten het niet te onderzoeken.

Oekraïne is een van de corruptste landen ter wereld. Het schijnt dat de EU daar iets aan wil doen.
“Daarom moeten we een associatieverdrag met Oekraïne sluiten”, zeggen ze.

De logica daarvan ontgaat me.

Als de president van Oekraïne belasting ontduikt moet hij opstappen, zoals de premier van IJsland.
Moeten we een associatieverdrag sluiten om Porosjenko te helpen opstappen?

Of dient het om de fiscus te helpen het wel te onderzoeken?

Of vindt de europese commissie belastingparadijzen niet zo erg?

De inspanningen van de EC om tisa, een verdrag mede voor financiële deregulering tot stand te brengen, waar ook Panama actief bij betrokken is en groot belang bij heeft, wijst op het laatste.

Praatjes voor de Bühne ten spijt.

Als de president van Oekraïene de wet heeft overtreden (wat overigens nog niet helemaal duidelijk is) moet hij aangepakt worden. daarvoor is het nodig dat de rechterlijke macht, het rechtssysteem goed functioneert en versterkt wordt. Dat wordt bevorderd door het associatieverdrag. Stem dus morgen Ja. (Of blijf thuis).

Nobody36
05-04-16, 23:00
Precies. Panama Papers: Porosjenko sluist geld weg naar een belastingparadijs.
De fiscus in Oekraïne laat al weten het niet te onderzoeken.

Oekraïne is een van de corruptste landen ter wereld. Het schijnt dat de EU daar iets aan wil doen.
“Daarom moeten we een associatieverdrag met Oekraïne sluiten”, zeggen ze.

De logica daarvan ontgaat me.

Als de president van Oekraïne belasting ontduikt moet hij opstappen, zoals de premier van IJsland.
Moeten we een associatieverdrag sluiten om Porosjenko te helpen opstappen?

Of dient het om de fiscus te helpen het wel te onderzoeken?

Of vindt de europese commissie belastingparadijzen niet zo erg?

De inspanningen van de EC om tisa, een verdrag mede voor financiële deregulering tot stand te brengen, waar ook Panama actief bij betrokken is en groot belang bij heeft, wijst op het laatste.

Praatjes voor de Bühne ten spijt.

:duim:

Normaal gesproken vind ik een financieel/politiek schandaal niet zo erg interessant maar deze wel.

Ik wist niet dat Oekraine een van de corruptste landen ter wereld is. Laten ze maar eerst maar wat aan de corruptie doen dan.

Maar als ik het allemaal goed begrijp Olive, gaat dat associatieverdrag met Oekraine er toch komen. Of?

Olive Yao
05-04-16, 23:25
Als de president van Oekraïene de wet heeft overtreden (wat overigens nog niet helemaal duidelijk is) moet hij aangepakt worden. daarvoor is het nodig dat de rechterlijke macht, het rechtssysteem goed functioneert en versterkt wordt.

Dat is waar.

Je las:


Als de president van Oekraïne belasting ontduikt moet hij opstappen, zoals de premier van IJsland.

Dat moet zo snel mogelijk duidelijk worden, en als, dan enz. IJslands premier is opgestapt, dat zou P. in zo'n situatie ook moeten doen. Dat doet hij niet. Het lijkt me toch terecht om dan geen associatieverdrag te sluiten?

Met Turkije zou ik op dit moment ook geen associatieverdrag willen, vanwege Erdogan. Eerst maar eens de deuren open in de rechtszaak tegen de journalisten. Zulke zaken zijn ernstig. Maar ook belastingontduiking als macro-verschijnsel brengt economieën en de globale economie ernstige schade toe. Het brengt parlementaire democratieën ook ernstige schade toe. (Zijn er belangen gebaat bij zwakke parlementaire democratieën?)

Anyways, ik vind dit niet een volkomen krachteloos argument tegen het associatieverdrag.

Olive Yao
05-04-16, 23:52
Maar als ik het allemaal goed begrijp Olive, gaat dat associatieverdrag met Oekraine er toch komen. Of?

Het deel dat onder uitsluitende bevoegdheid van de EU valt, is al van kracht.

Het belangrijkste is dat burgers zich ertegen of ervoor uitspreken, dus dat het voorwerp is van een democratisch proces en aandacht krijgt. Het helpt om burgers te mobiliseren. Dat is heel belangrijk, want op dit moment lopen de brusselse politici, vooral aan de kant van de EC, over burgers heen. Daar komt nog bij dat Brussel bezet is door een leger lobbyisten. Brussel = Lobby City.

Daarom ben ik het niet met Slinger eens. Slinger, ik vind het goed dat je voor het associatieverdrag stemt. Dat betekent namelijk dat je stemt, dus je stem als burger laat horen. Goed dat je stemt.

Slinger
06-04-16, 06:16
Dat is waar.

Je las:



Dat moet zo snel mogelijk duidelijk worden, en als, dan enz. IJslands premier is opgestapt, dat zou P. in zo'n situatie ook moeten doen. Dat doet hij niet. Het lijkt me toch terecht om dan geen associatieverdrag te sluiten?



De komende tijd zullen we zien wat er in Oekraïene gaat gebeuren. Ik begrijp dat de belastingdienst nu al achter hem aam zit om te zien wat ze nog te goed hebben. Dat soort bewegingen moeten we steunen.

super ick
06-04-16, 12:43
Het land is corrupt.
De leiding is corrupt.
Er is een burgeroorlog aan de gang.
Het land is arm en stelt voor de handel niets voor.
Het land is in conflict met Rusland.

Denken dat het goed komt als we er een contract mee sluiten is luchtfietsen / wensdenken.

Vooraf belonen werkt niet.

Slinger
06-04-16, 14:37
Het land is corrupt.
De leiding is corrupt.
Er is een burgeroorlog aan de gang.
Het land is arm en stelt voor de handel niets voor.
Het land is in conflict met Rusland.

Denken dat het goed komt als we er een contract mee sluiten is luchtfietsen / wensdenken.

Vooraf belonen werkt niet.

Weet je wie we vooral belonen als we nee zeggen: dat is Poetin.

Hij is tot twee keer toe Oekraïne binnen gevallen, heeft gebieden geannexeerd en het land in een chaos gestort.

Wat corruptie betreft, we zijn verplicht de mensen die een ander Oekraïne willen te steunen. We mogen ze niet in de steek laten.

Laten we als Europese democraten, die waarheid als vrijheid en democratie hoog in het vaandel hebben staan, gaan voor steun aan Oekraïne en ons teweer stellen tegen de dictatuur van Poetin.

Soldim
06-04-16, 15:01
Daarvan is 17% etnisch russisch en 30% spreekt russisch. Die associëren zich juist met Rusland.

Want het zijn allemaal simpele zielen die geen flauw benul hebben van wat Poetin allemaal uitspookt?

Je hebt een, laat ik het voorzichtig zeggen, nogal simpel wereldbeeld.

mark61
06-04-16, 18:36
Oekraïne is een van de corruptste landen ter wereld. Het schijnt dat de EU daar iets aan wil doen.
“Daarom moeten we een associatieverdrag met Oekraïne sluiten”, zeggen ze.

De logica daarvan ontgaat me.

Hoezo ontgaat de logica daarvan je?

In het verdrag zit een onderdeel corruptiebestrijding. Er zullen regelmatige bijeenkomsten zijn om de voortgang van de bestrijding te monitoren. De EU zet Oekraïne aan tot wetgeving, en ondersteunt Oekraïense anti-corruptie-NGO's. Die zijn dan ook erg voor het associatieverdrag.

Transparency International is er daarom ook voor.

Het helpt als je je informeert voordat je iets roept.



In de associatieovereenkomst zijn onder andere de volgende afspraken opgenomen:

Het verminderen of opheffen van import- en exporttarieven
Samenwerking op vlak van het buitenlandse beleid en veiligheidsbeleid
Duurzame ontwikkeling en stimulering van multilaterale relaties
Het bestrijden van corruptie en georganiseerde criminaliteit
Versterking van democratie en mensenrechten in Oekraïne, o.a. van LHBT gemeenschappen.
Goed bestuur en rechtsorde
Het tegengaan van de verspreiding van massavernietigingswapens


Wat houdt het associatieverdrag met Oekraïne in? - Oekraïne referendum (http://www.oekraine-referendum.nl/wat-houdt-het-associatieverdrag-in/)

-----------------------------------

...

Mensenrechten, corruptiebestrijding en verantwoordingsplicht

Als je een gemiddelde Oekraïener vraagt waar Euromaidan om ging, zouden ze je zeggen dat het ging om mensenrechten, corruptiebestrijding en de verantwoordingsplicht van de regering. Het ging niet om het lidmaatschap van de Europese Unie. Maar het betrof wel de Europese droom, als je onder “Europees” democratie en rechtsstaat verstaat.

De Revolutie van de Waardigheid lijkt misschien iets uit het verleden, maar de strijd gaat nog steeds door, zij het niet op straat dan wel binnen overheidsinstellingen. Oekraïne heeft de associatieovereenkomst hard nodig, want het biedt het land een cruciaal stappenplan om een regeringsbeleid van hoog niveau in te voeren. Dit is waar zo veel Oekraïners hun leven voor hebben gegeven. Ook zonder de associatieovereenkomst kan Oekraïne de corruptie bestrijden, de mensenrechten verdedigen en de economie moderniseren, maar mét dit verdrag kan de omslag van de Oekraïense economie en samenleving veel sneller en effectiever plaatsvinden.

De associatieovereenkomst is niet ondertekend omdat dit door Brussel en de Europese Unie is opgelegd. Het verdrag werd ondertekend omdat de Oekraïense bevolking gedurende drie lange wintermaanden de moed had om de straat op te gaan om hun eisen kracht bij te zetten.

...


“Help ons een betere toekomst te hebben”

Aljona Getmantsjoek, directeur van de denktank “Institute of World Policy”

Irina Bekesjkina, directrice van het Instituut voor Democratisering Ilko Koetsjeriv

Ihor Kolioesjko, bestuursvoorzitter van het Centre of Policy and Legal Reform

Oleh Rybatsjoek, voorzitter van de NGO “Centre UA”

Oleksij Chmara, uitvoerend directeur van Transparency International Oekraïne

Jevhen Fedsjenko, medeoprichter en directeur van StopFake

Sergei Sidorenko, redacteur van de ngo “Europese Pravda”

Bogdan Globa, uitvoerend directeur van LHBT-organisatie “Totsjka Opory” | Fulcrum

Alya Shandra, hoofdredacteur van Euromaidan Press

Oleksandra Matvijtsjoek, directeur van het Centre for Civil Liberties

Anna Goloebovska-Onisimova, voorzitter van de Oekraïense milieu-NGO “MAMA-86”

Oleksij Matsoeka, directeur van de ngo “Donetsk Institute of Information”

Oproep aan het Nederlandse volk vanuit Oekraïne - Transparency International Nederland (http://www.transparency.nl/2016/03/oproep-aan-nederland-vanuit-oekraine/)

mark61
06-04-16, 18:38
2. De inhoud

De Europese Unie heeft de afgelopen jaren veel werk gemaakt van het samenwerken met Oost-Europese landen. Het doel van deze partnerschappen is om politieke stabiliteit aan de buitengrenzen van de EU te bevorderen en de economische samenwerking met buurlanden te stimuleren. De voornaamste doelstelling van dit associatieverdrag is het verdiepen van de politieke en economische banden tussen de Europese Unie en Oekraïne. Belangrijke onderdelen van het verdrag zijn:

- het bevorderen van vrede en stabiliteit op regionaal en internationaal niveau

- het versterken van economische en handelsrelaties zodat Oekraïne beter integreert in de Europese markt. Beide partijen moeten daardoor import- en exporttarieven afbouwen.

- het intensiveren van de samenwerking op het gebied van justitie en veiligheid ter versterking van rechtsstaat, democratie en respect voor fundamentele rechten en vrijheden.

In het akkoord zijn onder meer bepalingen opgenomen over meer samenwerking op het gebied van buitenlands en veiligheidsbeleid, het tegengaan van de verspreiding van massavernietigingswapens, duurzame ontwikkeling, het bevorderen van goed bestuur en het bestrijden van corruptie.

Associatie-overeenkomst EU-Oekraïne - Europa Nu (http://www.europa-nu.nl/id/vjeveyp2hkjv/associatie_overeenkomst_eu_oekraine#p2)

mark61
06-04-16, 19:00
Grotendeels eens.

Het gevolg van de geopolitieke aspiraties van de EU (nooit doen zonder adequaat leger!) in oekraine is dat Putin nog steviger in het zadel komt te zitten.

De EU heeft helemaal geen geopolitieke aspiraties, hoe kom je daarbij? De EU streeft naar een veilig en stabiel Europa, inclusief die landen die geen lid van de EU zijn. Wat is daar in vredesnaam op tegen?


Nog even over de handel. Het land is in en in corrupt daar waren we het over eens. Die handel komt grotendeels ten goede van de corrupte eigenaren van grote bedrijven. Je hebt daar geen eerlijke eigenaren van grote bedrijven.

Daar moet wat aan gedaan worden, en een verdrag dat ten doel heeft onze regels en moraal over te dragen op Oekraïne helpt althans iets. Je dacht toch niet dat aan de zijlijn blijven zitten en roepen dat ze het zelf maar uit moeten zoeken helpt? Of wel?

De mensen die in de exportbranche werken verdienen alvast meer dan de mensen die dat niet doen. Corrupte oligarchen of niet.


In zijn algemeenheid vind ik dat er eerlijke internationale regels moeten komen voor onafhankelijkheid per referendum. Als Oost-Oekranie nu vol zit met Russen die graag bij Rusland willen? GO!

Dat is iets dat landen zelf aangaat. De EU heeft zegt ook niets over de aspiraties van Basken en Catalanen. In het Schotse geval vindt de EU het niet zo'n goed idee dat ze zich afscheiden. Maar als GB voor uittreding uit de EU stemt eist Schotland zeer beslist een nieuw referendum, waarvan de uitkomst dan waarschijnlijk onafhankelijkheid is, waarna, is de algemene verwachting, Schotland onmiddellijk EU-lidmaatschap gaat aanvragen.


De Krim was voor 90% Russisich.

Wat bedoel je daar in vredesnaam mee? Etnisch is dat al niet waar. Politiek is nog een heel ander verhaal. Niet elke 'etnische Rus' is automatisch voor Anschluss bij Rusland.

Dacht je dat dat referendum vrij was? De Krim-Tataren, die daar horen, waren alvast collectief te bang om tegen te stemmen.


Een groot deel van de Russisiche marinevloot ligt daar gestationeerd. Iedereen kon weten dat Rusland dat zo terug zou pakken. De VS hadden hetzelfde gedaan alleen met een handige rotsmoes.

Die vloot lag daar best en niemand viel ze lastig. Volgens het Boedapest-memorandum had Rusland zich verplicht de territoriale eenheid van Oekraïne te verdedigen.

Hoezo vind jij het normaal dat Poetin dat even pakt? Dus regels en afspraken tellen niet voor jou? Voorbij Maastricht ofzo is het een wilde wereld en 'kan je verwachten dat iedereen maar wat doet'?

Poetin pleegt misdaden, en iemand moet hem een halt toeroepen.

mark61
06-04-16, 19:06
Dat is bij verkiezingen niet anders. Een pleidooi voor het afschaffen van de democratie?

De groei van de EU wordt angstvallig buiten de invloed van de burger gehouden. Immers de meerderheid weet niet waar het over gaat, dus hoeven ze zich er ook niet mee te bemoeien. Hoe komt het dan dat de elite Griekenland er kosten wat het kost bij wilde hebben en de domme meerderheid dat anders zag? Wat is er terecht gekomen van het gelijk van een kleine elite die Griekenland in de euro heeft getrokken?

Bij verkiezingen is dat wel anders, omdat je dan op een partij stemt waarmee je het in grote trekken eens bent, bijv. qua mate van gewenst overheidsingrijpen, voorzieningen <> lage belastingen. Dat is vrij algemeen, en daar kan je makkelijk een standpunt in bepalen. Of je stemt op de partij van jouw godsdienst :cheefbek:

De EU groeit niet meer, of je moest helemaal ondersteboven zijn van het lidmaatschap van Kroatië.

Als de meerderheid te beroerd en te lui is om zich in de zaken te verdiepen, hebben ze ook geen valide mening, nee.

Met een 'mening' komt de verplichting tot kennis van zaken. Anders heb je geen 'mening', maar een onderbuikgevoel.

Welke elite? Dat woordje wordt altijd maar rondgeslingerd. Er bestond en bestaat een vrij algemene opinie dat Griekenland de 'bakermat van onze beschaving' is, een misvatting, maar wel wijdverbreid.

Dat gegil over Griekenland is zwaar overtrokken; het doet er allemaal niet zoveel toe.

super ick
07-04-16, 06:51
De EU heeft helemaal geen geopolitieke aspiraties, hoe kom je daarbij? De EU streeft naar een veilig en stabiel Europa, inclusief die landen die geen lid van de EU zijn. Wat is daar in vredesnaam op tegen?

Erg goedkope retoriek. Veiligheid en stabiliteit. Wie wil dat niet.
Het gaat om de manier waarop en op het rekening houden met invloed van anderen als je zelf invloed uit wilt gaan oefenen.


Daar moet wat aan gedaan worden, en een verdrag dat ten doel heeft onze regels en moraal over te dragen op Oekraïne helpt althans iets. Je dacht toch niet dat aan de zijlijn blijven zitten en roepen dat ze het zelf maar uit moeten zoeken helpt? Of wel?

Bemoeienis kan wel eens contraproductief uitpakken. Onze regels en moraal zijn niet universeel toepasbaar. Culturen verschillen. Wij moeten eens stoppen met het spelen van een soort zedenmeester en anderen proberen ons heilig verklaarde systeem op te leggen. Het werkt eenvoudigweg niet overal. Ik dacht dat we die conclusie toch wel getrokken hadden? Leren wij niet van de geschiedenis?


Dat is iets dat landen zelf aangaat. De EU heeft zegt ook niets over de aspiraties van Basken en Catalanen. In het Schotse geval vindt de EU het niet zo'n goed idee dat ze zich afscheiden. Maar als GB voor uittreding uit de EU stemt eist Schotland zeer beslist een nieuw referendum, waarvan de uitkomst dan waarschijnlijk onafhankelijkheid is, waarna, is de algemene verwachting, Schotland onmiddellijk EU-lidmaatschap gaat aanvragen.

Schotten worden niet onderdrukt of gediscrimineerd. Mooi dat Schotland zich per referendum los kan maken van GB. Ongeacht of ik of jij dat een goede zaak vinden.
Basken en Catalanen zijn Spanjaarden. Die grenzen bestaan al eeuwen. De achtergrond is daar heel anders. Als Spanje geen dictatoriaal verleden had gekend waarin zij achtergesteld waren dan waren de kantjes ook een stuk minder scherp geweest nu. Appels met peren.


Die vloot lag daar best en niemand viel ze lastig. Volgens het Boedapest-memorandum had Rusland zich verplicht de territoriale eenheid van Oekraïne te verdedigen.

Ik hoef jou geen geschiedenisles te geven over Krim. Dat jij vindt dat die vloot daar best lag zegt helemaal niets. Ik heb rechtvaardigheid hoog in het vaandel staan en ben daarom tegen de annexatie van Krim. Gezien de belangen zie ik wel onrechtvaardige logica in de annexatie. Iedereen met een half werkend brein zag het van veraf aankomen.


Dacht je dat dat referendum vrij was? De Krim-Tataren, die daar horen, waren alvast collectief te bang om tegen te stemmen.

Al die aannames heb ik niets mee. Op zoek naar zoveel mogelijk losse eindjes om de eigen mening mee te onderbouwen. Goed recht maar ik vind ze niet sterk.
Overigens verschillen we volgens mij niet zoveel over rechtvaardigheid alleen verschillen we meer in de manier van aanpak en wat werkt of niet werkt en waar de grenzen van de EU liggen. Geologisch en ideologisch.


Hoezo vind jij het normaal dat Poetin dat even pakt? Dus regels en afspraken tellen niet voor jou? Voorbij Maastricht ofzo is het een wilde wereld en 'kan je verwachten dat iedereen maar wat doet'?


Niet normaal maar wel te verwachten.
Weet je wat niet normaal is? S.A. dat Jemen helemaal de afgrond in bombardeert terwijl ik nagenoeg niemand hoor. Dat vind ik van een andere orde van grootte van landjepik van Poetin.


Poetin pleegt misdaden, en iemand moet hem een halt toeroepen.

China en de VS ook. Wellicht nog wel meer.

Poetin is ongelofelijk populair in eigen land. Het westen afschilderen als kwade genius die alles doet om Rusland te dwarsbomen. Het gaat er bij de Russen in als een lul in een weduwvrouw.
Al jaren trappen wij erin. De VS is de lachende derde. Wij moet juist de banden aanhalen met Rusland. Daar hebben we veel meer aan voor onze stabiliteit en veiligheid. Waarom denk je dat de VS alles in het werk stellen omdat te voorkomen?
Waarom denk je dat zij op diverse plaatsen in Europa hun troepen aan het versterken zijn?

Wizdom
09-04-16, 15:03
Dit is wat elite wil... Druk op lonen zodat de elite meer geld over houdt... Dat is goed voor de elite naast 0% belasting die ze betalen...


Foreign workers ARE dragging down UK wages: Bank of England's shock warning to Britain
BRITISH wages are being kept artificially low because of the TWO MILLION migrants working for peanuts in the UK, the Bank of England warned last night.
By Tom Batchelor
PUBLISHED: 08:36, Thu, May 14, 2015 | UPDATED: 11:09, Thu, May 14, 2015




The number of EU migrants working in the UK increased by 283,000 to 1.91 million

The number of foreigners now working in the UK rose by almost 300,000 in the last year, with the Bank of England boss Mark Carney warning that immigration was not only crushing wage rises but threatening economic growth.

Shock new figures show that one in ten of the UK workforce is from overseas – up from just 3 per cent when the last Labour government took office.

Ten years after accession we still find very large numbers of workers arriving from Eastern Europe, mainly to work in low paid jobs

Alp Mehmet, Vice-Chairman of Migration Watch UK

Governor of the Bank of England Mr Carney said immigration had contributed to a wages stagnating, with thousands of migrants coming from Eastern Europe.

Amazingly, half of the 1.91 million European workers in the UK hail from just a handful of countries in the former Eastern bloc, while those from outside the EU account for a further 1.18 million.

The proportion of people now in work has risen to its highest point since records began, yet data released by the Office for National Statistics suggests many jobs are being taken by migrant workers.

The latest report from the Bank saw the forecast for earnings growth dramatically cut from 3.5 per cent to 2.5 per cent, with inflation expected to hit 2 per cent in two years’ time.

Mr Carney warned that an influx of foreign workers had kept wages stagnating in part because people were able to search for jobs online before travelling to the UK.

The appeal of the jobs market was such that EU migrants found more jobs in Britain than UK nationals, in a fresh blow for David Cameron who promised to bring net migration down to the tens of thousands.

UK border controlGETTY
The proportion of people now in work has risen to its highest point since records began

The number of non-UK nationals working in Britain jumped by 294,000 to reach 3.09 million in the last year, while the number of Britons working increased by 279,000 to reach 27.91 million.

Since 1997, close to a million migrants have found work in the UK.

The biggest increase was from migrants in eight Eastern European states, including Poland, the Czech Republic and Baltic states - up from 803,000 to 929,000 from the first three months of 2014 compared to the same period this year.

Border officerGETTY
The number of Romanians and Bulgarians working in the UK was up by a third in the last year

According to the figures, the number of Romanians and Bulgarians working in the UK was up by a third in the last year.

There were 173,000 from those two countries employed in Britain in the first three months of the year.

Alp Mehmet, Vice-Chairman of Migration Watch UK, said: "Ten years after accession we still find very large numbers of workers arriving from Eastern Europe, mainly to work in low paid jobs.

"This puts growing pressure on wages and housing. It simply cannot be allowed to continue."
Related articles

EU must send migrants back to homelands and STOP them from coming to Britain, urges May
No migrant benefits for FOUR years as Tories' vow to end benefit tourism is set in stone
EU migrants' jobs rise: 10 times faster than for Britons

The Bank of England’s report paints a bleak picture for Britons searching for work, cautioning that “it may have become easier to recruit employees for some occupations from outside the United Kingdom”.

Commenting on the report, Chancellor George Osborne said: “Ultimately, the credibility of our economic policy rests on the strength of our public finances.

“This new government now has a clear mandate to take the steps needed to return them to surplus and ensure continued economic security.”

Police officers attempt to stop illegal migrants from jumping onto trucks headed for Britain

Bofko
12-04-16, 01:29
Dit is wat elite wil...

Elite...


joden?
blanken?
atheisten?
amerikanen?
rozekruizers?
oligarchen?
neo-liberalen?
rijken?


salafisten?
arabieren?

de ander?

Als je je niet verder wil verdiepen in wie de elite nu eigenlijk is verdenk ik je ervan dat je de elite nodig hebt voor een gemakkelijke en geruststellende legitimering van je eigen domme wereldbeeld.

Ibrah1234
12-04-16, 06:27
Individuele EU landen sluiten aan de lopende band verdragen met andere landen op allerlei gebied. Vanwaar die hele heisa rondom de Oekraïne?

Rusland is ook een relatief kleine speler met een economie niet eens zo groot als die van Italië. Niet te vergelijken met de trans-Atlantische handel. Rusland is niet bepaald een 'wirtschaftswunder' gebleken na beëindiging van de koude oorlog. De Russische beer is verworden tot een Russisch muisje?