PDA

Bekijk Volledige Versie : Zuid-Korea (voornamelijk atheïstisch) kampt met groeiend probleem van seksueel kindermisbruik



Marsipulami
29-03-16, 22:28
Zuid-Korea wil zijn jeugd leren hoe ze hun kinderen moeten opvoeden

Belga - di 29/03/2016 - 23:11 Kirsten Sokol

Een opmerkelijk voorstel in de strijd tegen kindermisbruik: Zuid-Korea wil zijn jeugd al op de schoolbanken les geven over het opvoeden van kinderen. Het land hoopt de hoge misbruikcijfers naar beneden bij te stellen met zogenoemde "levenslange ouderschapscursussen", die beginnen bij de schoolgaande jeugd.

Volgens de Korea Times denkt de Zuid-Koreaanse overheid eraan om de ouderschapscursussen vroeg genoeg te starten. Geen concreet opvoedingsadvies voor pas getrouwde koppels met een kinderwens of ouders in spe dus, wel aandacht voor zogenoemde "opvoedkundige vaardigheden" op de schoolbanken.

Zuid-Korea wil ook ouderschapslessen invoeren op de universiteit, voor mannen die legerdienst doen, en tijdens de huwelijksvoorbereiding van koppels. "Een eenmalige ouderschapscursus in het kader van een huwelijk of zwangerschap is onvoldoende effectief om toekomstige ouders de juiste waarden mee te geven. Daarom hebben we nood aan een plan waarmee we jongeren in de loop van hun leven effectief gaan aanleren hoe ze een goede ouder kunnen zijn", aldus een woordvoerder van het Ministerie van Gendergelijkheid en Familie. De overlevering van dergelijke kennis van generatie op generatie gebeurt volgens de overheid nu onvoldoende.

De laatste jaren worden in Zuid-Korea steeds meer gevallen gemeld van kindermisbruik. Volgens cijfers zouden niemand minder dan de ouders betrokken zijn bij meer dan 8 op de 10 gevallen van misbruik. De overheid verstrengde daarop al zijn wet op de kinderbescherming.

Soldim
30-03-16, 08:48
Zuid-Korea (voornamelijk atheïstisch) kampt met groeiend probleem van seksueel kindermisbruik

Toch nog bijna een derde Christenen ... met 5.3 miljoen Katholieken is het natuurlijk geen wonder dat er veel kinder misbuik is.

Abudhar
30-03-16, 08:58
Haha, waarom pesten jullie Mars nou steeds weer? Hij lijkt me een fatsoenlijke christenmens.
Ik heb hem weleens gepest omdat ie Vlaming is. Omdat...nou ja, gewoon. Zo ben ik nou eenmaal. Ik mag Vlamingen niet zo. Tegenwoordig mag je dat zeggen, zie je.

knuppeltje
30-03-16, 10:28
Haha, waarom pesten jullie Mars nou steeds weer? Hij lijkt me een fatsoenlijke christenmens.
Ik heb hem weleens gepest omdat ie Vlaming is. Omdat...nou ja, gewoon. Zo ben ik nou eenmaal. Ik mag Vlamingen niet zo. Tegenwoordig mag je dat zeggen, zie je.

De vraag is: waarom pest Mars ons altijd zo.

Slinger
30-03-16, 10:38
Zuid-Korea wil zijn jeugd leren hoe ze hun kinderen moeten opvoeden

Belga - di 29/03/2016 - 23:11 Kirsten Sokol

Een opmerkelijk voorstel in de strijd tegen kindermisbruik: Zuid-Korea wil zijn jeugd al op de schoolbanken les geven over het opvoeden van kinderen. Het land hoopt de hoge misbruikcijfers naar beneden bij te stellen met zogenoemde "levenslange ouderschapscursussen", die beginnen bij de schoolgaande jeugd.

Volgens de Korea Times denkt de Zuid-Koreaanse overheid eraan om de ouderschapscursussen vroeg genoeg te starten. Geen concreet opvoedingsadvies voor pas getrouwde koppels met een kinderwens of ouders in spe dus, wel aandacht voor zogenoemde "opvoedkundige vaardigheden" op de schoolbanken.

Zuid-Korea wil ook ouderschapslessen invoeren op de universiteit, voor mannen die legerdienst doen, en tijdens de huwelijksvoorbereiding van koppels. "Een eenmalige ouderschapscursus in het kader van een huwelijk of zwangerschap is onvoldoende effectief om toekomstige ouders de juiste waarden mee te geven. Daarom hebben we nood aan een plan waarmee we jongeren in de loop van hun leven effectief gaan aanleren hoe ze een goede ouder kunnen zijn", aldus een woordvoerder van het Ministerie van Gendergelijkheid en Familie. De overlevering van dergelijke kennis van generatie op generatie gebeurt volgens de overheid nu onvoldoende.

De laatste jaren worden in Zuid-Korea steeds meer gevallen gemeld van kindermisbruik. Volgens cijfers zouden niemand minder dan de ouders betrokken zijn bij meer dan 8 op de 10 gevallen van misbruik. De overheid verstrengde daarop al zijn wet op de kinderbescherming.

Ik snap het wel, want het aantal katholieken in Zuid-Korea neemt toe, en natuurlijk ook het aantal priesters, Binnenkort is geen kind meer veilig, daar.

mark61
30-03-16, 20:00
Zuid-Korea (voornamelijk atheïstisch)

Dat is een leugen.

Het aantal katholieken neemt toe, daar heb je je verklaring.

mark61
30-03-16, 20:05
Haha, waarom pesten jullie Mars nou steeds weer? Hij lijkt me een fatsoenlijke christenmens.
Ik heb hem weleens gepest omdat ie Vlaming is. Omdat...nou ja, gewoon. Zo ben ik nou eenmaal. Ik mag Vlamingen niet zo. Tegenwoordig mag je dat zeggen, zie je.

Mars is een achterbakse gluiperd. Krapuul, heet dat daar geloof ik. En katholiek.

Dat zijn allemaal eigen keuzes.

Dat ie Vlaming is, daar kan ie niks aan doen. In tegenstelling tot jou generaliseer ik niet over hele volken. De Vlamingen die ik ken zijn over het algemeen beste mensen. Verder zijn er vervelende Vlamingen, een beetje vervelende Vlamingen, en leuke Vlamingen. Zoals bij elk volk.

Abudhar
31-03-16, 11:07
Niets goeds aan Vlaanderen. Alleen de bierindustrie daar biedt nog wat troost. Mislukt politiek beleid dat dank zij de Vlaming zijn kleingeestig dorpsmentaliteit waar ie zich maar niet kan aan onttrekken. Een grijs, depressieve ten dode geschreven cultuur die geen bestaansrecht heeft in West-Europa.

Marsipulami
31-03-16, 13:17
De vraag is: waarom pest Mars ons altijd zo.


Er is een spreekwoord dat zegt: "Plagen is om liefde vragen."

Olive Yao
31-03-16, 16:08
Alleen de bierindustrie daar biedt nog wat troost.

Dat is waar. De belgen brouwen enkele honderden kwaliteitsvolle, lokale biersoorten. Belgen gaan voor kwaliteit en diversiteit. Nederlanders, daarentegen voor smaakloze eenheidsworst / eenheidsbier. Nederlanders beperken zich meestal tot slootwater verrijkt met alcohol (Heineken) om hun feestjes te vieren.

super ick
31-03-16, 16:09
Er is een spreekwoord dat zegt: "Plagen is om liefde vragen."

O noem je dat zo? Je domme onderbuik niet in kunnen houden en kindermisbruikers verdedigen is plagen?

Gaan een baan zoeken paardelul.

mark61
31-03-16, 18:58
Er is een spreekwoord dat zegt: "Plagen is om liefde vragen."

Ik ben dol op Vlamingen, Walen en Oostkantonners. Kap nah met dat minderwaardigheidscomplex. Nederland is in niks beter dan België.

Soldim
01-04-16, 07:52
Belgen gaan voor kwaliteit en diversiteit. Nederlanders, daarentegen voor smaakloze eenheidsworst / eenheidsbier. Nederlanders beperken zich meestal tot slootwater verrijkt met alcohol (Heineken) om hun feestjes te vieren.

Is Anheuser-Busch InBev niet Belgisch? Als je het dan over eenheidsworst hebt.....

knuppeltje
01-04-16, 08:03
Er is een spreekwoord dat zegt: "Plagen is om liefde vragen."

Dan kom jij daarvan blijkbaar heel wat tekort.

Abudhar
01-04-16, 09:29
Is Anheuser-Busch InBev niet Belgisch? Als je het dan over eenheidsworst hebt.....

Ja, en? Ze zijn nog meer corporate gegaan met A-B. Waren ze al onder INBEV.
Die abdijen, bierbrouwerijen in België zijn nog steeds dezelfde. Het bierproces is in wezen onveranderd gebleven.
Heineken, zoals veel NLse merken hadden gewoon beter sales personeel. Dat hebben ze in NL ook wel voor op de Belgen.
Betere verkooppraatjes.
Je drinkt Heineken om het drinken als er niets anders voor handen is. Genieten doe je met een lekker Belgisch biertje.

Marsipulami
01-04-16, 12:05
O noem je dat zo? Je domme onderbuik niet in kunnen houden en kindermisbruikers verdedigen is plagen?

Niet verdedigen, enkel de problematiek in de juiste context plaatsen.


Gaan een baan zoeken paardelul.

Ik heb geen tijd voor twee banen.

Marsipulami
01-04-16, 12:06
Dan kom jij daarvan blijkbaar heel wat tekort.

Ik moet dan ook zelf heel veel liefde geven aan een aantal verzuurde plagers die hier rondprikken.

Marsipulami
01-04-16, 12:13
Je drinkt Heineken om het drinken als er niets anders voor handen is. Genieten doe je met een lekker Belgisch biertje.

Niet alleen ons bier, ook onze kazen zijn stukken beter.

https://youtu.be/Pl07uioqAxE

super ick
01-04-16, 18:22
Niet verdedigen, enkel de problematiek in mijn context plaatsen.

Ik heb je grammaticale fout gecorrigeerd.

mark61
01-04-16, 18:41
Is Anheuser-Busch InBev niet Belgisch? Als je het dan over eenheidsworst hebt.....

Voor de helft. Gelukkig zijn er nog veel onafhankelijke brouwerijen in België, maar ik heb wel het idee dat ze bedreigd worden.

Stella, Maes en Jupiler zijn niet te zuipen non-descripte versies uilenzeik. Misschien wat minder chemisch dan de meeste Nederlandse bieren.

Marsipulami
02-04-16, 08:36
Ik heb je grammaticale fout gecorrigeerd.

Wat spelling en grammatica betreft kan je maar beter je eigen posts nalezen in plaats van die van mij. Je kan altijd een inburgeringscursus of zo gaan volgen om je beheersing van de Nederlandse taal wat op te krikken. .