PDA

Bekijk Volledige Versie : Is eenzijdige erkenning van een Palestijnse staat de enige oplossing?



Nobody36
30-03-16, 20:16
http://media.nu.nl/m/1boxiohalmbn_wd640.jpg/pvda-wil-kabinet-frans-voorbeeld-van-erkenning-palestina-volgt.jpg


PvdA wil dat kabinet Frans voorbeeld van erkenning Palestina volgt



Foto: ANP


Gepubliceerd: 03 februari 2016 14:26Laatste update: 03 februari 2016 18:22





De PvdA wil dat het kabinet net als Frankrijk erkenning van de Palestijnse staat gaat overwegen, als er geen tweestatenoplossing komt in het conflict tussen Israël en Palestina.




"De laatste onderhandelingspogingen van de Amerikanen in 2014 zijn jammerlijk vastgelopen. Sindsdien is er niets gebeurd om een oplossing van het conflict dichterbij te brengen", zegt PvdA-Kamerlid Michiel Servaes.
"Als perspectief op een oplossing uit het zicht blijft, is het een kwestie van tijd voordat er een nieuwe escalatie tussen Palestijnen en Israëli's zich zal voordoen," waarschuwt de PvdA'er.
Minister Bert Koenders (Buitenlandse Zaken) heeft in eerdere debatten gezegd dat erkenning van de Palestijnse staat "op een strategisch moment" in het vredesproces moet gebeuren. Dat is een verandering ten opzichte van de eerdere stellingname van zijn voorganger, Frans Timmermans, die erkenning als slotstuk van de vredesonderhandelingen zag.
Frankrijk

Voor de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, is dat strategische moment er als nieuwe vredesonderhandelingen klappen. Hijorganiseert (http://www.nu.nl/buitenland/4206303/frankrijk-wil-palestijnse-staat-erkennen-als-er-geen-tweestatenoplossing-komt.html) over een paar weken een internationale vredestop met Europese, Amerikaanse en Arabische partners om te komen tot een tweestatenoplossing.
Als deze diplomatieke route onbegaanbaar blijkt, rest hem niets anders dan de Palestijnse staat te erkennen. "Het is onze verantwoordelijkheid als permanent lid van de VN-Veiligheidsraad om tot een oplossing te komen", zei hij.


Signaal

Servaes vindt dat de minister het Franse voorbeeld moet volgen. "De Fransen steken hun nek uit, dat zouden wij volop moeten steunen", aldus Servaes. Hij wijst erop dat de Fransen ook als standpunt hebben om de Palestijnse staat op een strategisch moment te erkennen. Voor Fabius is dat dus als het nieuwe vredesproces vastloopt.

Servaes stelt dat erkenning van de Palestijnse staat een signaal is dat het vredesproces een impuls kan geven. "Je brengt de Palestijnen in een minder ongelijke onderhandelingspositie en maakt ze een gelijkwaardige onderhandelingspartner."

De PvdA'er is het met secretaris-generaal van de Verenigde Naties, Ban Ki-moon, eens dat de huidige situatie onhoudbaar is. Ban Ki-moon luidde in eenopinieartikel (http://www.nytimes.com/2016/02/01/opinion/dont-shoot-the-messenger-israel.html?_r=0) in The New York Times de noodklok. In het artikel haalde hij hard uit naar de illegale Israëlische nederzetting in Palestijns gebied.

Deze "vernederende" bezetting zorgt er volgens de VN-baas voor dat jonge Palestijnen hoop op een betere toekomst verliezen, maar zich altijd zullen verzetten. "De geschiedenis leert ons dat mensen altijd in opstand komen tegen een bezetting", aldus Ban Ki-moon.

Hij vreest dat de nederzettingenpolitiek het conflict in een fase stort die onomkeerbaar is en een tweestatenoplossing verder ondermijnt.

De Tweede Kamer debatteert donderdag met minister Koenders over onder andere het Israelisch-Palestijns conflict.


Door: NU.nl/Avinash Bhikhie

Nobody36
30-03-16, 20:28
Deze "vernederende" bezetting zorgt er volgens de VN-baas voor dat jonge Palestijnen hoop op een betere toekomst verliezen, maar zich altijd zullen verzetten. "De geschiedenis leert ons dat mensen altijd in opstand komen tegen een bezetting", aldus Ban Ki-moon.


Netanyahu beschuldigde onlangs Ban Ki Moon nog van het ¨steunen van terrorisme¨. :aanwal:




Hij vreest dat de nederzettingenpolitiek het conflict in een fase stort die onomkeerbaar is en een tweestatenoplossing verder ondermijnt.


En dat is precies wat ze willen.


Maar ik vind dat dus ook.

Dat als Israel als zich maar bezig blijft houden met het aan de laars lappen van VN resoluties en zich maar bezig blijft houden met het schenden van de afspraken met de internationale gemeenschap er een eenzijdige erkenning van de staat Palestina moet komen.

1. Terugtrekken uit de bezette gebieden. 2. De VN regels naleven. Wat veiligheidseisen?

DE Palestijnen zijn degene die veiligheidseisen nodig hebben. Het moet niet gekker worden.

Maar het begint allemaal bij het terugtrekken van Israelische soldaten uit bezet Palestijns gebied.
Ontmanteling van de illegale nederzettingen.
En het terugsturen van die kolonisten slash tiener/kinder/baby moordenaars.:fplet:

Nobody36
30-03-16, 20:52
Ban Ki-moon luidde in eenopinieartikel (http://www.nytimes.com/2016/02/01/opinion/dont-shoot-the-messenger-israel.html?_r=0) in The New York Times de noodklok. In het artikel haalde hij hard uit naar de illegale Israëlische nederzetting in Palestijns gebied.


Netanyahu zette Ban Ki-Moon vervolgens weg als ´terrorisme-steuner´....

Kan het nog erger?



Als deze diplomatieke route onbegaanbaar blijkt, rest hem niets anders dan de Palestijnse staat te erkennen

Ik ben het gewoon eens met de Franse minister van buitenlandse zaken......


En de overgrote meerderheid van de landen in de wereld zullen het Franse voorbeeld dan opvolgen.


Griekenland is er een van. Die heeft de staat Palestina ook erkent. Haha.:p

Marsipulami
30-03-16, 21:32
Ach, die Hollanders lopen zoals gewoonlijk achter op de rest van de wereld.

Zelfs het Vaticaan (dat er moeilijk verdacht van kan worden de eigen inzichten lichtzinnig aan te passen) heeft Palestina al officieel erkend als staat, naast 130 andere landen. Enkel de vazalstaten van de VS, de grote broer van Israël durven Palestina niet te erkennen.

Vaticaan erkent Palestina officieel als staat - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/2572973/2016/01/02/Vaticaan-erkent-Palestina-officieel-als-staat.dhtml)

Nobody36
30-03-16, 21:50
Ach, die Hollanders lopen zoals gewoonlijk achter op de rest van de wereld.

Zelfs het Vaticaan (dat er moeilijk verdacht van kan worden de eigen inzichten lichtzinnig aan te passen) heeft Palestina al officieel erkend als staat, naast 130 andere landen. Enkel de vazalstaten van de VS, de grote broer van Israël durven Palestina niet te erkennen.

Vaticaan erkent Palestina officieel als staat - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/2572973/2016/01/02/Vaticaan-erkent-Palestina-officieel-als-staat.dhtml)

Dit wist ik niet. Weer wat geleerd. Dank u.:slaap:

The_Grand_Wazoo
30-03-16, 22:47
Oplossing waarvoor?
Afgezien van mijn eigen positie, maar wat hoe zou een erkenning van de Palestijnse staat door NL bijdragen aan het oplossen van het conflict.
Overigens denk ik niet dat een erkenning het conflict zou verdiepen, maar oplossen, nee, dat zie ikniet gebeuren.

Nobody36
30-03-16, 23:15
Oplossing waarvoor?
Afgezien van mijn eigen positie, maar wat hoe zou een erkenning van de Palestijnse staat door NL bijdragen aan het oplossen van het conflict.
Overigens denk ik niet dat een erkenning het conflict zou verdiepen, maar oplossen, nee, dat zie ikniet gebeuren.

Met ¨oplossing¨ bedoeld de Franse minister denk ik niet het probleem zelf oplossen maar eerder een eigen alternatieve oplossing kiezen . ¨Voor de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, is dat strategische moment er als nieuwe vredesonderhandelingen klappen¨


Zo van; ¨ Of jullie gaan oprecht onderhandelen en tot n oplossing komen of wij kondigen eenzijdig een Palestijnse staat uit zonder jullie inspraak¨. Met andere woorden kappen met het vertragen en saboteren van het vredesproces en ga praten. Of wij gaan iets doen wat jullie niet leuk gaan vinden.

En terecht want;

Israel saboteert bewust het vredesproces. Het wil niet verder onderhandelen blijkens haar houding jegens de Palestijnse bevolking. ( ik hoef al die pesterijen,nederzettingenpolitiek,aanvallen van kolonisten in Palestijns land,etc etc niet te vermelden).

De Fransen nemen het voor touw en zeggen ​¨Wij zijn het zat¨.

Nobody36
30-03-16, 23:32
Er komt hoe dan ook een oplossing;

* Een oplossing waar Israel aan mee kan werken.......... óf
* Een oplossing bedenken zonder dat Israel er aan hoeft mee te werken.

En zo moeten n paar westerse landen zich ook opstellen richting Israel,de onbetwiste kampioen van het schenden van VN-regels,resoluties en afspraken.


En men moet ook niet zwaar gaan tillen aan de woorden van Minister Laurent Fabuis.
Ik zie zijn opmerking eerder als n stevig signaal naar Amerika en Israel.

Ik ben benieuwd wat ze in Mei gaan afspreken. Wordt vervolgd dus.

super ick
31-03-16, 06:51
Netanyahu zette Ban Ki-Moon vervolgens weg als ´terrorisme-steuner´....

Kan het nog erger?




Ik ben het gewoon eens met de Franse minister van buitenlandse zaken......


En de overgrote meerderheid van de landen in de wereld zullen het Franse voorbeeld dan opvolgen.


Griekenland is er een van. Die heeft de staat Palestina ook erkent. Haha.:p

IK heb die Banki gisteren op TV gehoord. Hij vond dat we veel meer vluchtelingen toe moesten laten omdat ze een verrijking zijn voor de economie.

Die man is niet goed. De meesten hebben nauwelijks een opleiding, spreken de taal niet en hebben een totaal andere cultuur. Die gaan voorlopig onevenredig zwaar op onderwijs en sociale voorzieningen leunen.

Los daarvan denk ik niet dat het veel uithaalt als Nederland overgaat tot erkenning. Ik denk dat de sleutel bij de VS ligt en bij Hamas. Het geweld van Hamas legitimeert altijd weer het geweld van Israël of omgedraaid. Het is een spiraal. Los gezien van aan welke kant je staat en wat rechtvaardig is denk ik dat de Palestijnen meer hadden bereikt zonder aanslagen.

Alleen de focus leggen op Israël is niet reëel. Aan de andere kant grenst hun gebeid aan het land van de Arabische broeders Egypte. Wat hebben die gedaan? Die hebben de grens hermetisch afgesloten, inclusief een strook niemandsland. Die doen helemaal niets. Medicijnen, voedsel, water, etc. Alles komt met tonnen tegelijk via Israël. Zieke Palestijnen worden geholpen in Israëlisch ziekenhuizen. Niets daarover. Gek genoeg hoor ik niemand over het hermetisch afsluiten door Egypte. Als Israël hetzelfde zou doen was er sprake van hongersnood en epidemieën.

Israël moet onmiddellijk stoppen met die nederzettingen en zich terugtrekken achter de grenzen van 1967.

Nog even over erkennen als afsluiting dan. Ook een eenzijdig verhaal. Waarom erkent Hamas Israël niet en haalt ze vernietiging van Israël niet uit het handvest? Dat lijkt mij wel een voorwaarde om een Palestijnse staat te erkennen.
Hamas is een criminele organisatie waarvan de kopstukken multimiljonair zijn geworden door de misère in stand te houden. Zij hebben zuiveringen uitgevoerd op andersdenkenden. Critici verdwijnen en komen nooit meer terug.

Het 1 is een gevolg van het ander. Begonnen met de oprichting van Israël en de poging van buurlanden om het direct daarna van de kaart te vegen.

Olive Yao
31-03-16, 11:36
Oplossing waarvoor?
Afgezien van mijn eigen positie, maar wat hoe zou een erkenning van de Palestijnse staat door NL bijdragen aan het oplossen van het conflict.
Overigens denk ik niet dat een erkenning het conflict zou verdiepen, maar oplossen, nee, dat zie ikniet gebeuren.

Wat ik dacht toen ik de topictitel las. Zeker ben ik voor onmiddellijke erkenning van Palestina. Maar wat dat op korte termijn zou oplossen?

(Waarom heet dat trouwens 'eenzijdig'? Betekent dat 'zonder instemming van Israël'?)




Zelfs het Vaticaan (dat er moeilijk verdacht van kan worden de eigen inzichten lichtzinnig aan te passen) (...)

:hihi:

Zeker goed van het Vaticaan, hoor.

Nobody36
31-03-16, 15:25
(Waarom heet dat trouwens 'eenzijdig'? Betekent dat 'zonder instemming van Israël'?)



.

Exact.....


Israel is niet nodig voor het erkennen van een soevereine staat Palestina.

Opzouten met hun vieze politiek.

Nobody36
02-04-16, 20:07
IK heb die Banki gisteren op TV gehoord. Hij vond dat we veel meer vluchtelingen toe moesten laten omdat ze een verrijking zijn voor de economie.

Die man is niet goed. De meesten hebben nauwelijks een opleiding, spreken de taal niet en hebben een totaal andere cultuur. Die gaan voorlopig onevenredig zwaar op onderwijs en sociale voorzieningen leunen.

Los daarvan denk ik niet dat het veel uithaalt als Nederland overgaat tot erkenning. Ik denk dat de sleutel bij de VS ligt en bij Hamas. Het geweld van Hamas legitimeert altijd weer het geweld van Israël of omgedraaid. Het is een spiraal. Los gezien van aan welke kant je staat en wat rechtvaardig is denk ik dat de Palestijnen meer hadden bereikt zonder aanslagen.

Alleen de focus leggen op Israël is niet reëel. Aan de andere kant grenst hun gebeid aan het land van de Arabische broeders Egypte. Wat hebben die gedaan? Die hebben de grens hermetisch afgesloten, inclusief een strook niemandsland. Die doen helemaal niets. Medicijnen, voedsel, water, etc. Alles komt met tonnen tegelijk via Israël. Zieke Palestijnen worden geholpen in Israëlisch ziekenhuizen. Niets daarover. Gek genoeg hoor ik niemand over het hermetisch afsluiten door Egypte. Als Israël hetzelfde zou doen was er sprake van hongersnood en epidemieën.

Israël moet onmiddellijk stoppen met die nederzettingen en zich terugtrekken achter de grenzen van 1967.

Nog even over erkennen als afsluiting dan. Ook een eenzijdig verhaal. Waarom erkent Hamas Israël niet en haalt ze vernietiging van Israël niet uit het handvest? Dat lijkt mij wel een voorwaarde om een Palestijnse staat te erkennen.
Hamas is een criminele organisatie waarvan de kopstukken multimiljonair zijn geworden door de misère in stand te houden. Zij hebben zuiveringen uitgevoerd op andersdenkenden. Critici verdwijnen en komen nooit meer terug.

Het 1 is een gevolg van het ander. Begonnen met de oprichting van Israël en de poging van buurlanden om het direct daarna van de kaart te vegen.


Ik zie deze door jou naderhand gewijzigd reactie nu pas. Excuus voor de late reactie.


Ik denk dat de sleutel bij de VS ligt en bij Hamas.

En Israel niet? Want Israel heeft totaal niks met het conflict te maken.


Alleen de focus leggen op Israël is niet reëel. Aan de andere kant grenst hun gebeid aan het land van de Arabische broeders Egypte. Wat hebben die gedaan?

Wat heeft dit te maken met de eisen van de VN en de internationale gemeenschap dat Israel zich moet terugtrekken uit de bestandslijn van 1967?



Ook een eenzijdig verhaal. Waarom erkent Hamas Israël niet en haalt ze vernietiging van Israël niet uit het handvest? Dat lijkt mij wel een voorwaarde om een Palestijnse staat te erkennen.

Dat lijkt zo maar zo is het niet. VN resoluties geven aan dat Israel zich moet terugtrekken. Nergens staat er wat over Hamas. ( Israel heeft na de oprichting van Hamas de eisen eenzijdig en met instemming van Amerika aangevuld en bijgesteld).


Hamas is een criminele organisatie


Israel heeft Hamas zelf gecreeerd door de bezetting en onderdrukking te continueren. :slaap:

Ik ben tegen aanvallen op doelen buiten de bezette gebieden.
Ik ben tegen het illegaal vasthouden en aanklagen van personen en/of laten verdwijnen. Doet Israel ook trouwens. ( zie topics van mij).
Ik ben voor vrede. Maar er heerst oorlog en de Palestijnen worden bezet en onderdrukt. Het is makkelijk om dan de enige partij die met geweld verzet kan bieden weg te zetten als n ¨criminele organisatie¨.

En Hamas overdrijft met die handvest dat Israel van de kaart geveegd moet worden.. ZE overdrijven om een punt te maken. Wat hebben ze? Israel heeft een atoombom. Wat publiekelijk geheim is. Waar hebben we het over?

Israel is de bezetter en Hamas is onderdeel van het Palestijnse verzet. Ik ben er heilig van overtuigd dat als Israel zich terugtrekt uit de bezette gebieden conform de VN resoluties dat Hamas de extreme standpunten in haar handvest gaat schrappen. Vriendjes zullen het nooit worden. Maar vrede zal bereikt worden. En het bloedvergieten zal stoppen.


Zij hebben zuiveringen uitgevoerd op andersdenkenden

Israel doet dat ook. Ze vermoorden zelfs Palestijnen die het M-O uit zijn gevlucht. De Mossad is een zuster-organisatie van ¨Terres Des Hommes¨,nou goed?......
Zie mijn andere topics...Lees je wel mee of lees je alleen wat je wilt lezen?



Israël moet onmiddellijk stoppen met die nederzettingen en zich terugtrekken achter de grenzen van 1967.



En hier zit het probleem. Dat willen ze al 49 jaar niet. Nog vóór de opkomst van Hamas.

Met als gevolg opkomst van Hamas,aanvallen op Israelische doelen,Palestijnen die tot op heden nog heldhaftig verzet plegen etc etc.


Al met al kan ik concluderen dat we het op één cruciale maar tevens heel belangrijke punt eens zijn.
Namelijk dat Israel zich moet terugtrekken achter de grenzn van 1967.

Als ze dan worden aangevallen mogen ze zich zelf verdedigen. Maar een land een half eeuw bezet houden is geen oplossing en draagt alleen bij aan meer haat en bloedvergieten.

Raar he?

Nobody36
02-04-16, 21:14
IK heb die Banki gisteren op TV gehoord. Hij vond dat we veel meer vluchtelingen toe moesten laten omdat ze een verrijking zijn voor de economie.

Die man is niet goed.



Ik vrees dat we langs elkaar heen communiceren Super Ick...Ik refereerde aan een toespraak van Ban Ki-Moon die geheel in het teken stond van de illegale nederzettingenpolitiek en de daarbij door Israel gepleegde schendingen van de rechten van de mens.

En niet over vluchtelingen. Dat is een discussie apart. Palestijnen zijn geen vluchtelingen.
¨Vluchtelingen¨ in hun eigen land ja.

Hier de toespraak van Ban- Ki-Moon. ( Sorry Slinger,het is in het Engels :stout:).


Don’t Shoot the Messenger, Israel

By BAN KI-MOONJAN. 31, 2016





United Nations — IN Israel (http://topics.nytimes.com/top/news/international/countriesandterritories/israel/index.html?inline=nyt-geo) and the occupied Palestinian (http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/subjects/p/palestinians/index.html?inline=nyt-classifier) territories, 2016 has begun much as 2015 ended — with unacceptable levels of violence and a polarized public discourse. That polarization showed itself in the halls of theUnited Nations (http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/organizations/u/united_nations/index.html?inline=nyt-org) last week when I pointed out a simple truth: History proves that people will always resist occupation.

Some sought to shoot the messenger — twisting my words into a misguided justification for violence. The stabbings, vehicle rammings and other attacks by Palestinians targeting Israeli civilians are reprehensible. So, too, are the incitement of violence and the glorification of killers.
Nothing excuses terrorism. I condemn it categorically.

It is inconceivable, though, that security measures alone will stop the violence. As I warned the Security Council last week, Palestinian frustration and grievances are growing under the weight of nearly a half-century of occupation. Ignoring this won’t make it disappear. No one can deny that the everyday reality of occupation provokes anger and despair, which are major drivers of violence and extremism and undermine any hope of a negotiated two-state solution.

Israeli settlements keep expanding. The government has approved (http://www.france24.com/en/20160125-israel-approves-more-150-new-settler-homes-west-bank-peace-now) plans for over 150 new homes in illegal settlements in the occupied West Bank (http://topics.nytimes.com/top/news/international/countriesandterritories/west_bank/index.html?inline=nyt-geo). Last month, 370 acres in the West Bank were declared (http://www.timesofisrael.com/israel-to-announce-major-land-seizure-in-jordan-valley/) “state land,” a status that typically leads to exclusive Israeli settler use.
At the same time, thousands of Palestinian homes in the West Bank riskdemolition (http://www.aljazeera.com/news/2015/09/report-reveals-scale-israel-home-demolitions-150906143116488.html) because of obstacles that may be legal on paper but are discriminatory in practice. Palestinians — especially young people — are losing hope over what seems a harsh, humiliating and endless occupation. Israelis are also reeling from near-daily attacks and losing sight of the possibility of a comprehensive peace with the Palestinians.
Phot
ohttps://static01.nyt.com/images/2016/02/01/opinion/01kimoonWeb/01kimoonWeb-articleLarge.jpg

A Palestinian man protesting Israeli settlements in the West Bank. CreditAlaa Badarneh/European Pressphoto Agency

Along with the United States, the European Union and the Russian Federation, the United Nations is calling for substantial changes in policy to strengthen the economic, institutional and security pillars of the Palestinian Authority (http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/organizations/p/palestinian_authority/index.html?inline=nyt-org). We are engaging with Arab countries in the region to harness the support that both sides need to bring peace and security to Israelis and Palestinians alike.

We continue to work with Israel and the Palestinian Authority to rebuildGaza (http://topics.nytimes.com/top/news/international/countriesandterritories/gaza_strip/index.html?inline=nyt-geo) and prevent another devastating conflict, and to press Palestinians for genuine national reconciliation. Of course, a lasting agreement between Israel and Palestine will require difficult compromises by leaders and peoples on both sides. Israeli authorities need to unequivocally support the Palestinian Authority and Palestinian institutions. This requires significant shifts in policies toward the West Bank and Gaza, while safeguarding Israel’s legitimate security concerns.

Such steps can start with housing, water, energy, communications, agriculture and access to natural resources. Specifically, they should include immediate approval of master plans proposed (http://www.btselem.org/planning_and_building/restrictions_on_palestinian_planning_and_building) by Palestinian communities in the Israeli-controlled Area C of the West Bank, which will enable investment and development.
For their part, Palestinians must make political compromises to bring Gaza and the West Bank under a single, democratic governing authority according to principles laid down by their national umbrella organization, the Palestine Liberation Organization. This also means consistently and firmly denouncing terrorism and taking preventive action to end attacks on Israelis, including an immediate stop to Gaza tunnel construction.

I will always stand up to those who challenge Israel’s right to exist, just as I will always defend the right of Palestinians to have a state of their own. That is why I am so concerned that we are reaching a point of no return for the two-state solution. And I am disturbed by statements from senior members of Israel’s government that the aim should be abandoned altogether.

Criticism of the United Nations — or attacks against me — comes with the territory. But when heartfelt concerns about shortsighted or morally damaging policies emanate from so many sources, including Israel’s closest friends, it cannot be sustainable to keep lashing out at every well-intentioned critic.The stalemate carries grave risks for both sides: a continuation of the deadly wave of terrorism and killings; the collapse of the Palestinian Authority; greater isolation of and international pressure on Israel; and a corrosion of the moral foundation of Israeli and Palestinian societies, ever more inured to the pain of the other.

Everyone is free to pick and choose what they like or dislike from speeches. But the time has come for Israelis, Palestinians and the international community to read the writing on the wall: The status quo is untenable.
Keeping another people under indefinite occupation undermines the security and the future of both Israelis and Palestinians.


Ban Ki-moon is the secretary general of the United Nations.

Nobody36
02-04-16, 21:30
Een paar belangrijke citaten pik ik eruit voor de mensen die de toespraak niet in zn geheel willen of kunnen lezen.



Some sought to shoot the messenger — twisting my words into a misguided justification for violence. The stabbings, vehicle rammings and other attacks by Palestinians targeting Israeli civilians are reprehensible. So, too, are the incitement of violence and the glorification of killers.
Nothing excuses terrorism. I condemn it categorically.

Hier reageert hij op Netanyahu die hem beschuldigde van het steunen van terrorisme...
En let op de woorden twisting my words..........Welke zionist doet dat hier ook op het forum?



Palestinians — especially young people — are losing hope over what seems a harsh, humiliating and endless occupation. Israelis are also reeling from near-daily attacks and losing sight of the possibility of a comprehensive peace with the Palestinians

Bloedvergieten gaat door als de bezetting continueert.



I will always stand up to those who challenge Israel’s right to exist, just as I will always defend the right of Palestinians to have a state of their own. That is why I am so concerned that we are reaching a point of no return for the two-state solution. And I am disturbed by statements from senior members of Israel’s government that the aim should be abandoned altogether.

Hier geeft Ban Ki-Moon duidelijk aan neutraal te staan en voor beide partijen vrede wil met als doel een 2-statenoplossing. En een paar leden van de Israelische overheid beschuldigen hem weer van partijdigheid.

Typisch zionistisch gedrag......


En tot slot;



Keeping another people under indefinite occupation undermines the security and the future of both Israelis and Palestinians.


Aldus Ban Ki-Moon.

Ik zie geen steun voor terroristen zoals Netanyahu de wereld wil doen laten geloven.
Zionisten willen zelfs mensen die voor vrede zijn de mond snoeren en zwart maken. Hoort bij hun politiek.
Zolang ze maar de Palestijnen kunnen onderdrukken en verjagen. Alles voor een Groot-Israel.



Alle kritiek op de illegale nederzettingen politiek en de bezetting wordt gepareerd met de magische zionistische woorden........ ¨terroristen-sympathisant¨.

Slinger
02-04-16, 23:21
Weinig respons, zo te zien...

Nobody36
02-04-16, 23:26
Weinig respons, zo te zien...



Onderwerp is al uitgekauwd. Mensen zijn moe. Begrijpelijk ook. Zolang ze het maar lezen. Meer dan 400 keer. Ik ben tevreden als mijn topic al de 100 vieuws haalt.


Nog iets inhoudelijks te melden Slingertje wat betreft dit onderwerp?

super ick
03-04-16, 08:53
Onderwerp is al uitgekauwd. Mensen zijn moe. Begrijpelijk ook. Zolang ze het maar lezen. Meer dan 400 keer. Ik ben tevreden als mijn topic al de 100 vieuws haalt.


Nog iets inhoudelijks te melden Slingertje wat betreft dit onderwerp?

Nobody,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft respecteren van de grens en stoppen/opheffen nederzettingen. Volgens mij zijn de meesten het daar wel over eens.

Ik geloof niet dat het voor Israel de oplossing gaat zijn. Ze blijven gehaat ongeacht de Palestijnse kwestie.

Slinger
03-04-16, 10:44
Nobody,

Ik geloof niet dat het voor Israel de oplossing gaat zijn. Ze blijven gehaat ongeacht de Palestijnse kwestie.

Daarmee raak je inderdaad de kern van de zaak. De grenzen van 1967 zijn alleen maar een voorwendsel. De Jodenhaat van de nobody's van deze wereld is zo groot dat ze niet zullen rusten voordat Isra"el vernietigd is. Dat heeft hij ook al toegegeven.

Nobody36
03-04-16, 11:45
Nobody,

Je hebt helemaal gelijk wat betreft respecteren van de grens en stoppen/opheffen nederzettingen. Volgens mij zijn de meesten het daar wel over eens.

Ik geloof niet dat het voor Israel de oplossing gaat zijn. Ze blijven gehaat ongeacht de Palestijnse kwestie.

Ze proberen het niet eens. Al met al,denk ik niet dat Israel wat te vrezen heeft. Wat wil Hamas doen?
Geef vrede een kans. Worden ze dan aangevallen door een onafhankelijk Palestina,dan mogen ze zichzelf verdedigen als natie of schakel de VN en de Internationale gemeenschap in zoals het hoort bij een conflict. Want daar is de Vn en haar voorganger de Volkerenbond in eerste instantie voor opgezet.

Heel de wereld zal dan toekijken,ik ben er heilig van overtuigd dat de Palestijnen zich als n soeverein land zich zullen opstellen. Betrek landen als Jordanie en Egypte er dan bij,of Marokko. De Palestijnen zijn het ook zat. Die willen vrede maar trots ( en terecht) blokkeert om het initiatief te nemen.

De bal ligt bij Israel. Geven ze een signaal van ¨good will¨ af? Landroof en het dagelijks schenden van de rechten van de Palestijnen zal daar zeker niet aan bijdragen.

Als zelfs ik mijn afschuw en walging over het Israelische optreden in bezet Palestijns gebied opzij kan zetten zullen


Daarmee raak je inderdaad de kern van de zaak. De grenzen van 1967 zijn alleen maar een voorwendsel. De Jodenhaat van de nobody's van deze wereld is zo groot dat ze niet zullen rusten voordat Isra"el vernietigd is. Dat heeft hij ook al toegegeven.


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSTI7c-avWDBG09ASY_gJamXj8ITFeWycBJ7E2TbuvU4lq3G0QKwA

Nobody36
03-04-16, 11:45
En niet alleen de moslimjongeren.........


Moslimjongeren zijn niet tegen Joden, maar tegen zionisten'

Robin de Wever − 03/11/15, 19:59
http://static2.trouw.nl/static/photo/2015/1/2/6/20151103145750/media_xl_3386181.jpg
© anp.



Moslimjongeren en Joden, dat botert lang niet altijd, constateerde het ministerie van sociale zaken deze zomer. In een vervolgonderzoek probeert ze nu scherp te krijgen wat die groep precies tegen Joden heeft. De resultaten daarvan zijn niet representatief, maar wel opmerkelijk.



Zionisten zijn de slechteriken en ze zijn tegen moslims. Zionisten pikken land in van de Palestijnen en vermoorden onschuldige mensen en kinderen
Een van de jongeren uit het onderzoek



12 procent van de islamitische jongeren van 15 tot 23 jaar is 'niet zo positief' over Joden in Nederland, bleek uit het onderzoek (http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/article/detail/4078184/2015/06/16/Antisemitisme-rapport-toch-openbaar.dhtml) dat minister Asscher (Sociale Zaken) in juni presenteerde. Dat was in vergelijking met christelijke en niet-gelovige leeftijdsgenoten aan de hoge kant. Van die andere groepen was 2 procent 'niet zo positief'.

Wat heeft die 12 procent toch tegen Joden? Voor een zojuist gepubliceerd vervolgonderzoek presenteren het Verwey-Jonker Instituut en de Anne Frank Stichting een verrassend antwoord op die vraag: moslimjongeren zouden niets hebben tegen de Joden zelf. Het gaat ze nadrukkelijk om zionisme.

In het 'Nader onderzoek beelden van islamitische jongeren over zionisten en Joden (https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2015/10/28/kamerbrief-beleidsreactie-discriminatie-en-antisemitisme)' beschrijven de organisaties hoe de jongeren Joden en zionisten als twee min of meer verschillende groepen zien. Ze baseren zich op uitgebreide gesprekken met 12 moslimjongeren en online kwalitatief onderzoek bij 102 geloofsgenoten.

Joden zijn in de ogen van de geënquêteerde jongeren gewoon aanhangers van een ander geloof. Maar zionisten zijn al snel 'extremisten' die willen dat de staat Israël groter en machtiger moet worden, desnoods ten koste van onschuldige burgers. Er is overlap, vinden ze, maar die moet niet overschat worden. Slechts een klein deel van de Joden is zionist, en lang niet alle zionisten zijn Jood. Er zijn ook genoeg seculiere en christelijke zionisten.

'Samen geven onderzoeken een beter inzicht'
Representatief is het onderzoek zeker niet, zegt het ministerie, al is het wel een mooie aanvulling op het onderzoek uit juni. 'Gezamenlijk geven deze onderzoeken een beter inzicht in het conflict in het Midden-Oosten als voedingsbodem voor antisemitisme in Nederland', schrijft Asscher in een begeleidende brief aan de Tweede Kamer.


Dat 12 procent van de moslimjongeren 'niet zo positief' is over Joden, was niet de enige zorgwekkende uitkomst van het onderzoek in juni. De groepen niet-gelovige en christelijke jongeren die 'niet zo positief' waren over moslims, Turken en Marokkanen was veel groter. Zij vormden een vijfde tot ruim een derde van het totaal aantal niet-gelovige en christelijke jongeren. Dat het ministerie daar verder geen onderzoek naar heeft gedaan, komt door de opzet van het onderzoek: dat ging vooral over antisemitisme.



Het zou in ieder geval duidelijk zijn dat een 'grote meerderheid' negatief tot zeer negatief tegenover zionisten staat. 'Zionisten zijn de slechteriken en ze zijn tegen moslims', citeert het rapport een van de jongeren. 'Ze zijn niet gelijk aan de Joden. Joden zijn mensen die in het Jodendom geloven maar die hoeven niet Zionisten te zijn. Zionisten pikken land in van de Palestijnen en vermoorden onschuldige mensen en kinderen.'

Zionisme is iets agressiefs
De jongeren zouden de ideologie niet alleen zien als het streven naar een Joodse staat en als steun voor het bestaansrecht van Israël. Zionisme is voor hen iets agressievers: een streven naar een grotere en machtiger Israëlische staat. Dat gaat in hun ogen bijna vanzelfsprekend gepaard met geweld. 'Oorlogszuchtig', noemen sommigen de zionisten. En 'bloeddorstig'.

Helemaal zuiver is dat onderscheid tussen Joden en zionisten niet. Stereotypen zijn populair, blijkt uit het onderzoek. Zo dichten veel moslimjongeren zionisten een grote 'invloed op politiek, media en de financiële wereld' toe. Dat stereotype wordt doorgaans geprojecteerd op Joden, maar zien we dus terug in de islamitische karakterschetsen van zionisten.

Die negatieve denkbeelden worden 'in zeer sterke mate gekoppeld aan de negatieve beelden die jongeren hebben over het Israël-Palestinaconflict, menen de onderzoekers. "Veel jongeren geven aan dat ze via (sociale) media beelden van het conflict te zien krijgen, zoals oorlogsverwoestingen, onschuldige kinderen die slachtoffer zijn en Palestijnen die huis en haard zijn kwijtgeraakt. Jongeren gebruiken het begrip 'bloeddorstig' om hun afschuw over het daderschap hiervan te uiten."


Bron: Trouw.nl

mark61
03-04-16, 13:45
Ze blijven gehaat ongeacht de Palestijnse kwestie.

Die mening van jou is op niets gebaseerd. Of wil je daar anders argumenten voor aanvoeren?

De enige reden dat Israël gehaat wordt is het feit dat het een staat is die bovenop de inboorlingen is geplempt, onder locale uitroeiing, opsluiting en verdrijving van die inboorlingen. De rest is tweederangsburger, of, in de bezette gebieden, geen burger. Nulderangs.

Dat er hier en daar ook nog antisemitische bagger wordt gespuid is treurig, maar ligt nogal voor de hand. Er zijn altijd kleine extremen.

Charlus
03-04-16, 18:42
De enige reden dat Israël gehaat wordt is het feit dat het een staat is die bovenop de inboorlingen is geplempt, onder locale uitroeiing, opsluiting en verdrijving van die inboorlingen. De rest is tweederangsburger, of, in de bezette gebieden, geen burger. Nulderangs.
De onderdrukkers zijn Joden en de onderdrukten overwegend moslims. Hoe durven Joden moslims te onderdrukken?
Ik zie geen vergelijkbare haat jegens China omdat ze Tibetanen onderdrukken. Uitgerekend jij gaf regelmatig dergelijke voorbeelden van selectieve verontwaardiging.

Nobody36
03-04-16, 19:27
De onderdrukkers zijn Joden en de onderdrukten overwegend moslims. Hoe durven Joden moslims te onderdrukken?

.

Een loser eersteklas dit.

Weer zo een ¨Joden vs Moslims¨ strijd. Dat is het niet. Israel moet zich terugtrekken uit bezet. Palestijns gebied.

Alleen de extremisten zien dat als een strijd tussen moslims en joden.



Ik zie geen vergelijkbare haat jegens China omdat ze Tibetanen onderdrukken. Uitgerekend jij gaf regelmatig dergelijke voorbeelden van selectieve verontwaardiging.

Haat zegt ie dan. Wat een uilskuiken is dit zeg. Ik haat niemand en uit post van Mark61 kan ik concluderen dat hij dat ook niet doet.

Iemand aanvallen/aanspreken op eerder gemaakte uitspraken doe je maar in de topic waarin de persoon die je aanspreekt/aanvalt ook daadwerkelijk heeft geplaatst.
Dat heb ik van de week nog geleerd hier.

Dit gaat over Palestina en Israel.

super ick
04-04-16, 08:57
Die mening van jou is op niets gebaseerd. Of wil je daar anders argumenten voor aanvoeren?

De enige reden dat Israël gehaat wordt is het feit dat het een staat is die bovenop de inboorlingen is geplempt, onder locale uitroeiing, opsluiting en verdrijving van die inboorlingen. De rest is tweederangsburger, of, in de bezette gebieden, geen burger. Nulderangs.

Dat er hier en daar ook nog antisemitische bagger wordt gespuid is treurig, maar ligt nogal voor de hand. Er zijn altijd kleine extremen.

Inboorlingen?

Veruit de meesten zijn tot Palestijnen omgedoopte Egyptenaren en Jordaniërs. Het is een politieke agenda die er achter schuil gaat. Landen die een broertje dood hebben aan mensenrechten en er zelf op los slachten schreeuwen ineens moord en brand. Rara.

De VS teruggeven aan de Indianen en Australie terug naar de Aboriginals.

Ibrah1234
04-04-16, 09:58
Daarmee raak je inderdaad de kern van de zaak. De grenzen van 1967 zijn alleen maar een voorwendsel. De Jodenhaat van de nobody's van deze wereld is zo groot dat ze niet zullen rusten voordat Isra"el vernietigd is. Dat heeft hij ook al toegegeven.

Ook al trekt Israël zich terug en handelt het conform resoluties VN zal de haat en antisemitisme blijven bestaan. Het is volstrekt selectieve verontwaardiging ingegeven door ordinair antisemitisme.

Nobody36
04-04-16, 10:49
Ook al trekt Israël zich terug en handelt het conform resoluties VN zal de haat en antisemitisme blijven bestaan.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je wat van de mens en haar denken en handelen hebt geleerd maar haat zal altijd blijven bestaan. In elke kamp. Bij de moslims,christenen. etc etc. De extremisten zullen niet rusten.

Ze hoeven geen vriendjes te worden. En door je te verstoppen zoals jij dat doet, achter slappe excuses als ¨ de haat en antisemitisme zal altijd blijven bestaan,ook al trekt Israel zich terug¨ ondermijnt alleen het gezag van de VN en bewijst Israel dat ze geen vrede wil.

Terugtrekken zoals wordt geeist . Het is allemaal heel simpel. Niet met slappe cliché excuses komen aub.

Ps......Antisemitisme zal altijd blijven bestaan net zoals islamofobie en racisme. Het is maar net hoe je denkt.

En jij denkt krom en fout.

Ibrah1234
04-04-16, 10:54
En jij denkt krom en fout.

De wereldgemeenschap heeft zich ook uitgesproken over Marokko en de westelijke Sahara en de bezetting van Tibet door de Chinezen. Geen haan die er naar kraait. Hypocriete selectieve verontwaardiging.

Heeft m.i. niets met de Palestijnen te maken. Die worden slechts misbruikt voor propaganda-doeleinden om het Palestijns fabeltje en het anti-Israël sentiment in stand te houden.

Arabische leiders, zoals koning Hoessein van Jordanië hebben ook erkend dat de Palestijnse identiteit nooit heeft bestaan en dat het allemaal slechts voor PR-doeleinden in stand is gehouden. De Palestijnen zijn slechts aangewend als excuus om Israël in meerdere oorlogen van de kaart te vegen.

Nobody36
04-04-16, 10:56
Het is volstrekt selectieve verontwaardiging ingegeven door ordinair antisemitisme

Een hele ernstige beschuldiging. Ik stel voor dat je hier als allereerst óf met bewijzen komt ´of je bekkie houdt.

Excuses hoef ik niet van je,want ik weet dat je niet echt sociaal en beschaafd ingesteld bent.


Bewijs of houd je bekkie dicht? Capice? Zo werkt het.

Nobody36
04-04-16, 10:58
De wereldgemeenschap heeft zich ook uitgesproken over Marokko en de westelijke Sahara en de bezetting van Tibet door de Chinezen. Geen haan die er naar kraait.

Laat me raden,dat er geen haan naar kraait is zeker de schuld van de Palestijnen?

Open er een topic over zou ik zeggen,dan wil ik je best mijn mening geven ,maar k ga niet verder met mensen discussieren die mij een antisemiet noemen.

Daar ben ik heel principieel in.


Het is volstrekt selectieve verontwaardiging ingegeven door ordinair antisemitisme



Eerst deze smerige opmerking bewijzen en dan wil ik wel verder met je kletsen.

Anders ga je maar ergens anders diarree schijten.

Ibrah1234
04-04-16, 11:23
Laat me raden,dat er geen haan naar kraait is zeker de schuld van de Palestijnen?

Open er een topic over zou ik zeggen,dan wil ik je best mijn mening geven ,maar k ga niet verder met mensen discussieren die mij een antisemiet noemen.

Daar ben ik heel principieel in.

Eerst deze smerige opmerking bewijzen en dan wil ik wel verder met je kletsen.

Anders ga je maar ergens anders diarree schijten.

Het begint lachwekkende vormen aan te nemen. Miljoenen moslims op de vlucht voor geweld en tirannieke dictators richting fort Europa waarbij duizenden op zee verdrinken in wrakke bootjes en men blijft maar mekkeren over Israël.

Er verzuipen maandelijks meer moslims in de Middellandse Zee dan er Palestijnen door toedoen van Israël worden gedood over een periode van jaren.

Ik zou de oogkleppen eens verwijderen als ik jou was.

Nobody36
04-04-16, 11:27
de Palestijnse identiteit nooit heeft bestaan

De geschiendenis leert ons toch anders. Uit welke steen kom jij vandaan? Maar ik hoef hier geen antwoord op. Niet eromheen lullen.



Het is volstrekt selectieve verontwaardiging ingegeven door ordinair antisemitisme.



Hier eis ik een antwoord op met citaten en opmerkingen dat ik een antisemiet ben.

GO! Of houd je vingertjes bij je.

Nobody36
04-04-16, 11:31
Het begint lachwekkende vormen aan te nemen. Miljoenen moslims

Daar heb je gelijk in. Het begint zeker lachwekkende vormen aan te nemen. Want je betrekt weer moslims erbij terwijl ik het echt over de Palestijnen heb. :haha:




Het is volstrekt selectieve verontwaardiging ingegeven door ordinair antisemitisme.


Ik eis het nog een keer van je,anders heb je voor mij afgedaan en de aandacht proberen af te leiden met andere problemen gaat je niet helpen.


Kom met bewijzen om je bovenstaande leugen en beschuldiging waar te maken. Anders...ssssssssssssssst.

knuppeltje
04-04-16, 11:49
Inboorlingen?

Veruit de meesten zijn tot Palestijnen omgedoopte Egyptenaren en Jordaniërs. Het is een politieke agenda die er achter schuil gaat. Landen die een broertje dood hebben aan mensenrechten en er zelf op los slachten schreeuwen ineens moord en brand. Rara.

De VS teruggeven aan de Indianen en Australie terug naar de Aboriginals.

Lijkt weer nergens op. Nog tijdens het Ottomaanse rijk waren alle inwoners in Palestina, een gebied dat groter was dan Israël en Jordanië, landen die toen niet eens bestonden, Palestijnen, of ze nu joods, christelijk, moslim, of wat dan ook waren, maakt daarvoor totaal niets uit. Er waren dus toen veel verschillende Palestijnen, en nu nog. Hen nu Turken noemen, omdat die over dat gebied heersten, lijkt mij te ver gaan.

De naam Palestina is al zeer oud. DE Grieken noemde het gebied al zo. De Romeinen namen dat over. En zo is het gebleven tot de uitroeping van de staat Israël.

Met het uitroepen van de joodse staat, per definitie al een racistische apartheidsstaat, het moest immers een joods tehuis worden - geen multireligieus huis - en zeker niet multicultureel, werd door de joden het bijbels Hebreeuwse 'Israël' gekozen als naam voor hun staat.

Meteen met het uitroepen van de staat Israël werd er maar meteen iets meer dan 400 Palestijnse dorpen met de grond gelijk gemaakt, en daarbij aardig wat Palestijnen zijn vermoord.

Alle Palestina die daarbij niet naar het buitenland vluchtten, maar naar familie in andere dorpen, verging het daarna niet best.
Van alle Palestijnse dorpen zijn in 1961, bij het opnieuw in kaart brengen van Israël, er slecht 124 als legaal bestempeld. De rest werd tot illegaal bestempeld, inclusief de bewoners, ongeacht het feit dat die er net als hun ouders en grootouders geboren waren, en dat hun familie er altijd al had gewoond, al ver voor de stichting van de staat Israël.
Al die bewoners, inmiddels meer dan 4 miljoen, hebben nog steeds geen staatsburgerschap gekregen, zijn al hun grond al vele decennia kwijt, hebben geen enkele rechten, vallen onder het militair gezag en worden officieel aangeduid als "Niet geregistreerde aanwezigen." Welke gek heeft dat verzonnen
Reden: het kunstmatig overwicht van het joodse bevolkingsdeel te kunnen handhaven.

Ik ben benieuwd waar je het bewijs voor die zogenaamde omgedoopte Egyptenaren en Jordaniërs vandaan haalt? Het stikt in die landen van de Palestijnen, maar andersom?

Zowel in Amerika als in Australië is dat op bepaalde plaatsen dan ook gebeurt, geld en grond. Moet je bijvoorbeeld in Amerika eens kijken hoe die indianen aan de casino's zijn gekomen. Maar in beide gevallen is het met al wat is gegeven, toch heel schamel.

super ick
04-04-16, 15:37
Lijkt weer nergens op.

Wat en prachtige openingszin.

Interview met PLO topman Zahir Muhsein. Trouw, 31 maart 1977.

Palestina bestaat niet
“Palestina bestaat niet. Het woord is een uitvinding van de Zionisten. Wij kennen het niet.” Arabische leider Auni Bey Abdul Hadi tot de Britse onderzoekscommissie Peel, 1937.

NB Er circuleert op internet een andere tekstversie, dat is echter een terugvertaling uit de Engelse vertaling. Hieronder staat de letterlijke tekst zoals die in Trouw stond. Een scan van het artikel is bij ons op te vragen.

Volgens Mohsen bestaat er namelijk in feite geen apart Palestijns volk. “Tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Wij maken deel uit van één volk, de Arabische natie. …. Wij zijn één volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit. Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme.

Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identitieit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd tegen Israël en voor de Arabische eenheid voort te zetten.”

De logica van Mohsen is eigenlijk heel eenvoudig: “Omdat Golda Meir stelt dat er geen Palestijns volk bestaat, zeg ik dat er wel een Palestijns volk bestaat, dat zich van Jordanie onderscheid.”

Ook de strategie die Mohsen wil volgen is vrij simpel: “Jordanië is een staat met bepaalde grenzen. Het kan geen aanspraken maken op Haifa, Jaffa, Jeruzalem en Beërsheva, terwijl ik wèl recht heb op Haifa, Jaffa, Jeruzalem en Beërsheva. De Palestijnse staat zou het recht hebben om op te treden namens alle Palestijnen in de Arabische wereld en elders. Als wij eenmaal al onze rechten in geheel Palestina hebben verworven, moeten wij de hereniging van Jordanië en Palestina geen moment uitstellen.”

Ibrah1234
04-04-16, 16:38
NB Er circuleert op internet een andere tekstversie, dat is echter een terugvertaling uit de Engelse vertaling. Hieronder staat de letterlijke tekst zoals die in Trouw stond. Een scan van het artikel is bij ons op te vragen.

20214

Nobody36
04-04-16, 16:46
Topic krijgt een hele andere wending....zeer interessant...maar zinloos.



De naam Palestina is al zeer oud. DE Grieken noemde het gebied al zo. De Romeinen namen dat over. En zo is het gebleven tot de uitroeping van de staat Israël.


De échte waarheid over Palestina

Israëlische oud-staatssecretaris van Buitenlandse Zaken, Danny Ayalon: 'Palestina heeft nooit bestaan' ... Ehh... Of toch wel?


De Israëlische oud-staatssecretaris van Buitenlandse Zaken, Danny Ayalon, probeert in een video de illegale bouw van nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever goed te praten. Zo beweert hij onder meer dat de bezetting van de Westelijke Jordaanoever is ontstaan uit zelfverdediging van Israël tegen de omringende Arabische landen. De enge Arabieren vielen Israël eerst aan, toen móest het zichzelf wel verdedigen. Bovendien heeft het land ‘Palestina’ nooit bestaan, aldus Ayalon.

De twee dames in bovenstaande video besloten de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken eens een lesje in geschiedenis te geven. Palestijnse geschiedenis, wel te verstaan.n de tussentijd gaat Israël doodleuk verder met het bouwen van huizen in bezet Palestijns gebied.

Dinsdag maakte de Israëlische organisatie Peace Now bekend dat Israël 20.000 huizen op de Westelijke Jordaanoever en 4000 in Oost-Jeruzalem wil bouwen. Het Israëlische ministerie van Volkshuisvesting zou de aanbesteding hebben uitgeschreven voor de bouwplannen. Hoewel de plannen nog in een zeer vroeg stadium zijn, denkt Peace Now dat de realisatie in enkele jaren een voldongen feit kan zijn.

De Israëlische premier Netanyahu heeft laten weten dat de bouw van de nederzettingen toch wordt gestaakt. De Palestijnen dreigden uit de vredesonderhandelingen te stappen, als de bouw door zou gaan. De Palestijnse hoofdonderhandelaar Saeb Erekat, liet dinsdag weten:

Ik heb ze meegedeeld dat als Israël deze plannen doorzet, dat het einde van de onderhandelingen en het einde van het vredesproces betekent.”

Ook de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, heeft Israël gewaarschuwd voor de gevolgen van de bouw van de illegale nederzettingen.


Check deze geweldige video...... Er wordt geen spaander heel gelaten van de uitlatingen van Dany Ayalon tevens ontkracht het de post van Super Ick.


https://youtu.be/MBYkBqY1-LM

Nobody36
04-04-16, 16:49
20213


Jij bent mij nog een antwoord schuldg virtuele blaaskaak. Een mietje ben jij. Ga fietsen. Ik verwijs je door naar post#31 en #32


Anders sssssssssssssssssssst.


Alle kritiek op de illegale bezetting van Israel wordt als antisemitisme afgedaan.

Heb jij letterlijk bewezen op de vorige pagina en wij moeten jou hier serieus nemen?

Ga Wilders zn kontje likken joh.....idioot.



Ik wacht op antwoord.....kan je dat niet dan moet je je bek houden. En dit topic links laten liggen. Heel simpel of je kan het moeilijker maken voor jezelf. De keus is aan jou.

Nobody36
04-04-16, 16:51
De echte waarheid over Palestina

Nienke Schipper − 12/11/13, 17:00
http://static2.trouw.nl/static/photo/2013/5/15/13/20131112171559/media_xl_1944883.jpg
© Youtube.
VIDEO


Gehakt maken ze van de Israëlische staatssecretaris van buitenlandse zaken Danny Ayalon. Twee Arabische schoonheden leggen in perfect Engels uit dat Palestina wel degelijk bestaat en al heel lang ook. Het lesje geschiedenis is het antwoord op een filmpje dat Ayalon in 2011 maakte met als titel Israël Palestinian Conflict: The Truth About the West Bank.

In zijn filmpje ontkent Ayalon het bestaan van Palestina en concludeert hij met de vaststelling dat de bezetting van de Westelijke Jordaanoever is ontstaan uit zelfverdediging van Israël tegen de omringende Arabische landen.

De dames leggen in hun video The REAL truth about the Palestine aan de hand van historische feiten uit dat de streek Palestina al heel oud is.

Het begint bij de grote Griekse filosofen, en gaat via de geboorte van Jezus in Betlehem (Palestina) over naar Ariel Sharon (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharon) die geboren werd in het Britse mandaatgebied Palestina.

Ook de claim dat de bezetting van de Jordaanoever is ontstaan uit zelfverdediging is volgens de Palestijnse vrouwen onzin. Volgens Menachem Begin, de 6e premier van Israel, was het Israël die besloot aan te vallen in juni 1967, zonder dat bewezen was dat er echt gevaar dreigde vanuit de omliggende Arabische landen.

De uitspraak van Begin vonden ze op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken, "het zelfde ministerie dat uw propagandavideo heeft betaald, meneer Ayalon. En uw beeld van Arabieren, als religieuze fanatici is een racistisch stereotype. Niet lang geleden gebeurde in Europa hetzelfde met Joden. En we weten allemaal wat daarvan is gekomen."


<font color="#000000"><span style="font-family: Arial">
https://youtu.be/XGYxLWUKwWo

Nobody36
04-04-16, 16:54
Het begint bij de grote Griekse filosofen, en gaat via de geboorte van Jezus in Betlehem (Palestina) over naar Ariel Sharon (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharon) die geboren werd in het Britse mandaatgebied Palestina.


Brits mandaat gebied ¨Palestina¨.

Palestina heeft toch nooit bestaan? Bestond Israel toen wel?



Of is er iets mis met mijn beheersing van de Nederlandse taal? Ik lees toch echt Palestina.

super ick
04-04-16, 17:36
Brits mandaat gebied ¨Palestina¨.

Palestina heeft toch nooit bestaan? Bestond Israel toen wel?



Of is er iets mis met mijn beheersing van de Nederlandse taal? Ik lees toch echt Palestina.

Het gebied wordt al sinds de oudheid zo genoemd.

Palestijnen die er nu wonen zijn net zo goed import als veel Joden in Israël. Wat overigens niets afdoet aan hun recht. Al waren ze met zijn tienen.

Arafat zelf was ook een Egyptenaar.

Eric de Blois
04-04-16, 17:54
Het gebied wordt al sinds de oudheid zo genoemd.

Palestijnen die er nu wonen zijn net zo goed import als veel Joden in Israël. Wat overigens niets afdoet aan hun recht. Al waren ze met zijn tienen.

Arafat zelf was ook een Egyptenaar.

Het hangt er van af hoe ver je terug gaat in de tijd om je claim te rechtvaardigen. Ik denk dat we in het heden moeten kijken voor oplossingen. Israël is als staat een feit, datzelfde geldt in de praktische zin ook voor Palestina. Ik vind het wel verwerpelijk dat Israël zomaar ongestraft zijn gang kan gaan door huizen te slopen en land in te nemen. Het moet een keer ophouden. Vrede kun je niet krijgen door steeds meer grond te bezetten en huizen te slopen. Die huizen stonden daar eerder. Het is een politiek van langzame invasie. Het gaat zo langzaam dat Israël daar telkens mee wegkomt. Maar het gaat wel steeds verder tot er niks meer over blijft voor de ander. Ook het verdelen van land in kleine enclaves is een pest-strategie. Palestina bestaat uit kleine eilandjes in de woestijn. Daar kun je niets mee. Het wordt de palestijnen onmogelijk gemaakt iets te maken van hun land op deze manier.

Nobody36
04-04-16, 18:34
Het hangt er van af hoe ver je terug gaat in de tijd om je claim te rechtvaardigen. Ik denk dat we in het heden moeten kijken voor oplossingen. Israël is als staat een feit, datzelfde geldt in de praktische zin ook voor Palestina. Ik vind het wel verwerpelijk dat Israël zomaar ongestraft zijn gang kan gaan door huizen te slopen en land in te nemen. Het moet een keer ophouden. Vrede kun je niet krijgen door steeds meer grond te bezetten en huizen te slopen. Die huizen stonden daar eerder. Het is een politiek van langzame invasie. Het gaat zo langzaam dat Israël daar telkens mee wegkomt. Maar het gaat wel steeds verder tot er niks meer over blijft voor de ander. Ook het verdelen van land in kleine enclaves is een pest-strategie. Palestina bestaat uit kleine eilandjes in de woestijn. Daar kun je niets mee. Het wordt de palestijnen onmogelijk gemaakt iets te maken van hun land op deze manier.

Dit dus.....

Eric de Blois
04-04-16, 18:53
Ach, die Hollanders lopen zoals gewoonlijk achter op de rest van de wereld.

Zelfs het Vaticaan (dat er moeilijk verdacht van kan worden de eigen inzichten lichtzinnig aan te passen) heeft Palestina al officieel erkend als staat, naast 130 andere landen. Enkel de vazalstaten van de VS, de grote broer van Israël durven Palestina niet te erkennen.

Vaticaan erkent Palestina officieel als staat - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Palestina/article/detail/2572973/2016/01/02/Vaticaan-erkent-Palestina-officieel-als-staat.dhtml)

"Achter lopen de rest van de wereld" en daarbij het Vaticaan als voorbeeld geven is wel erg mager. Pas in juni 2015 tekende het Vaticaan een akkoord. Er waren toen al 135 landen akkoord gegaan. Geen rol van betekenis dus. Het klopt dat Nederland erg traag is in deze. Ik vind dat beschamend en een dieptepunt voor Nederland. Maar suggeren dat het Vaticaan dat niet zou zijn is niet juist.

Met het legaliseren van zaken als abortus en het homohuwelijk had Nederland juist een voortrekkersrol.

Lijst landen die de Palestijnse Staat erkend hebben (https://en.wikipedia.org/wiki/International_recognition_of_the_State_of_Palestin e). Dat deze wikipedia info niet in het nederlands bestaat is veelzeggend!

Nobody36
04-04-16, 22:26
Het hangt er van af hoe ver je terug gaat in de tijd om je claim te rechtvaardigen. Ik denk dat we in het heden moeten kijken voor oplossingen. Israël is als staat een feit, datzelfde geldt in de praktische zin ook voor Palestina. Ik vind het wel verwerpelijk dat Israël zomaar ongestraft zijn gang kan gaan door huizen te slopen en land in te nemen. Het moet een keer ophouden. Vrede kun je niet krijgen door steeds meer grond te bezetten en huizen te slopen. Die huizen stonden daar eerder. Het is een politiek van langzame invasie. Het gaat zo langzaam dat Israël daar telkens mee wegkomt. Maar het gaat wel steeds verder tot er niks meer over blijft voor de ander. Ook het verdelen van land in kleine enclaves is een pest-strategie. Palestina bestaat uit kleine eilandjes in de woestijn. Daar kun je niets mee. Het wordt de palestijnen onmogelijk gemaakt iets te maken van hun land op deze manier.

Je had hier wel honderden likes op mogen krijgen van mij. Dat bewijst maar weer eens weer hoeveel leden hier selectief handelen op het ¨ikmagjegehalte¨ ipv op wat er daadwerkelijk wordt gezegd en bedoeld.

Het gaat inderdaad om het heden. Wat eist de I.G. en de V.N. van Israel? De Palestijnen moeten ook stappen zetten maar de bal ligt toch echt bij Israel. Terugtrekken uit de bezette gebieden en het stoppen en ontmantelen van de nederzettingen is een vereiste daarin.


Ik denk dat we in het heden moeten kijken voor oplossingen. Israël is als staat een feit, datzelfde geldt in de praktische zin ook voor Palestina


Israel wil geen oplossing.


Ik vind het wel verwerpelijk dat Israël zomaar ongestraft zijn gang kan gaan door huizen te slopen en land in te nemen. Het moet een keer ophouden. Vrede kun je niet krijgen door steeds meer grond te bezetten en huizen te slopen

En stelen...Want ik denk niet dat veel mensen wisten dat Israel afgelopen januari 320 hectare land heeft toegeeigend ( lees;gestolen) en dat ze sinds begin dit jaar meer huizen hebben gesloopt dan in heel het jaar 2015 bij elkaar ( zie andere topic).


Het is een politiek van langzame invasie. Het gaat zo langzaam dat Israël daar telkens mee wegkomt. Maar het gaat wel steeds verder tot er niks meer over blijft voor de ander.

Ook dat heb jij heel scherp gezien. Nederzettingenpolitiek. Alleen een debiel ziet dat niet. Of een persoon die denkt ¨ach ja, dat is normaal daar,we zijn niks anders gewend¨. Israel moet tot orde worden geroepen. Zelfs op het matje roepen van de ambassadeur (niet dat het ooit wat uitmaakte in veel gevallen) is nu niet meer aan de orde.


Ook het verdelen van land in kleine enclaves is een pest-strategie.

En niet alleen dat. Ook de binnenlandse economie van de Palestijnen ( wat er daar nog van over is) frustreren en kapot maken door landbouwwerk-voertuigen in beslag te nemen,vliegvelden slopen, (zie topic onder) etc etc. Het is gewoon barbaars en onmenselijk.



http://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/385533-waarom-palestinian-airlines-2015-gestopt-vliegen.html

knuppeltje
05-04-16, 08:34
Wat en prachtige openingszin.

Interview met PLO topman Zahir Muhsein. Trouw, 31 maart 1977.

Palestina bestaat niet
“Palestina bestaat niet. Het woord is een uitvinding van de Zionisten. Wij kennen het niet.” Arabische leider Auni Bey Abdul Hadi tot de Britse onderzoekscommissie Peel, 1937.

NB Er circuleert op internet een andere tekstversie, dat is echter een terugvertaling uit de Engelse vertaling. Hieronder staat de letterlijke tekst zoals die in Trouw stond. Een scan van het artikel is bij ons op te vragen.

Volgens Mohsen bestaat er namelijk in feite geen apart Palestijns volk. “Tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen bestaan er geen verschillen. Wij maken deel uit van één volk, de Arabische natie. …. Wij zijn één volk. Alleen maar om politieke redenen onderschrijven wij zorgvuldig onze Palestijnse identiteit. Het is namelijk van nationaal belang voor de Arabieren om het bestaan van de Palestijnen aan te moedigen tegenover het zionisme.

Ja, het bestaan van een aparte Palestijnse identitieit is er alleen om tactische redenen. De stichting van een Palestijnse staat is een nieuw middel om de strijd tegen Israël en voor de Arabische eenheid voort te zetten.”

De logica van Mohsen is eigenlijk heel eenvoudig: “Omdat Golda Meir stelt dat er geen Palestijns volk bestaat, zeg ik dat er wel een Palestijns volk bestaat, dat zich van Jordanie onderscheid.”

Ook de strategie die Mohsen wil volgen is vrij simpel: “Jordanië is een staat met bepaalde grenzen. Het kan geen aanspraken maken op Haifa, Jaffa, Jeruzalem en Beërsheva, terwijl ik wèl recht heb op Haifa, Jaffa, Jeruzalem en Beërsheva. De Palestijnse staat zou het recht hebben om op te treden namens alle Palestijnen in de Arabische wereld en elders. Als wij eenmaal al onze rechten in geheel Palestina hebben verworven, moeten wij de hereniging van Jordanië en Palestina geen moment uitstellen.”

Die dromer had een Pan-Arabische gedachte in zijn knars alla Nasser. Een groot Arabische mogendheid. Daarin paste geen aparte bevolkingsgroepen. Daarbij was de PLO slechts een instrument, volgens hem.

Heeft dus allemaal niets met de werkelijkheid te maken. De Palestijnen zijn wel degelijk een aparte bevolkingsgroep.

In plaats van zo te leuteren, had je ook iets kunnen zeggen over die status aparte van inmiddels meer dan 4 miljoen rechteloze Palestijnen in Israël. Misschien komen we dan ook nog een keer toe aan al de discriminatie van de wel geregistreerde Palestijnen daar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zoehair_Mohsen

knuppeltje
05-04-16, 09:08
Het gebied wordt al sinds de oudheid zo genoemd.

Palestijnen die er nu wonen zijn net zo goed import als veel Joden in Israël. Wat overigens niets afdoet aan hun recht. Al waren ze met zijn tienen.

Arafat zelf was ook een Egyptenaar.

Tja, dat zei ik al eerder. Maar volgens jou zijn er dus geen Palestijnen?
Overigen waren de Palestijnen ooit inderdaad import. Maar dat was al meer dan 3 duizend jaar geleden. Het waren zeevaarders die vanuit Cyprus de Gaza binnentrokken, en zich van daaruit verspreidden.
Het zelfde geldt voor de joden. ook zij zijn import. Ooi waren het nomadische stammen die vanuit de vlakte van Libanon afdaalde en het Huidige Israël binnentrokken. Dat mooie exodusverhaal is allang een fabeltje gebleken.

Weer een bewering zonder onderbouwing. Nou ja, wat die Palestijnen betreft dus sinds. Daarvan leven er nu meer in de diaspora dan tuis. Maar ja, die mogen van Israël niet meer naar huis terugkeren. Ook al waren het oorlogsvluchtelingen.
De joden daar zijn voor meer dan driekwart het gevolg van import. Vooral vanaf 1945.
Daarom is het zo totaal bezopen dat iedereen die waar ter wereld woont en een joodse grootmoeder heeft, nu zomaar het recht heeft op het Israëlische staatsburgerschap. Die kan daar gratis gebruik van maken en wordt daarbij in alles geholpen door de Israëlische overheid.
Het Rabbinaat in Israël is niet al te best over te spreken, en verwijt de regering een verkeerde definitie van het joods zijn, louter om politieke redenen.
Los van de vluchtelingen en hun kroost in de diaspora, hebben uit racistische redenen zo'n 4 miljoen Palestijnen in Israël zelf nog steeds geen staatsburgerschap. Niet omdat ze dat niet willen, maar omdat hen dat nog steeds wordt geweigerd.

Een tenenkrommende uitspraak. En dat weet je zelf heel goed. De Vader van Jasser emigreerde vanuit de Gaza naar Egypte nadat hij van een familielid die daar al woonde, een erfenis had gekregen. Jasser was toen nog Jassertje.
Hij was dus van Palestijnse afkomst. Jij suggereert iets heel anders.

Soldim
05-04-16, 10:49
Die dromer had een Pan-Arabische gedachte in zijn knars alla Nasser. Een groot Arabische mogendheid. Daarin paste geen aparte bevolkingsgroepen. Daarbij was de PLO slechts een instrument, volgens hem.

Heeft dus allemaal niets met de werkelijkheid te maken.


Mensen die het niet met je standpunt eens zijn als 'dromers' en 'buiten de werkelijkheid' neerzetten is een zwakte bod.

Voor mij is een twee staten oplossing een gedrocht dat zowel op korte als lange termijn voor nieuwe conflicten zal zorgen.

Nobody36
05-04-16, 11:18
. De Vader van Jasser emigreerde vanuit de Gaza naar Egypte nadat hij van een familielid die daar al woonde, een erfenis had gekregen. Jasser was toen nog Jassertje.
Hij was dus van Palestijnse afkomst. .

Hier kwam ik van de week ook achter. Yasser Arafat bleef weliswaar wel volhouden dat hij in Jeruzalem is geboren,maar kwam daar later op terug. Dit doet niks af van het feit dat het een Palestijn is. Maar ik wilde hier niet op ingaan omdat de topic een andere wending krijgt.

Het gaat om een oplossing,of beter gezegd,hoe wil Israel tot een oplossing gaan komen als ze destructief tekeer gaan in een land dat Israel al meer dan een halve eeuw bezet houdt? En dan nemen we post#41 als basis.

Want de hamvraag tevens topic vraag is;

Hoe nu verder als Israel het vredesproces blijft ondermijnen met illegale activiteiten in bezet Palestijns land?

En laten we aub de (low-level) reactie van Soldim niet serieus nemen. Door zulke types ontstaan en escaleren conflicten juist. Echt een constructieve bijdrage kan ik dat niet noemen. Eerder een aanmoediging voor Israel om dezelfde voet verder te gaan...

Maar goed....hoe nu verder...


@ Knuppeltje....ik neem je o.t. over als je het niet erg vind. Ik vind die text wel boekdelen spreken. :o

Slinger
05-04-16, 11:20
Tja, dat zei ik al eerder. Maar volgens jou zijn er dus geen Palestijnen?
Overigen waren de Palestijnen ooit inderdaad import. Maar dat was al meer dan 3 duizend jaar geleden. Het waren zeevaarders die vanuit Cyprus de Gaza binnentrokken, en zich van daaruit verspreidden.
Het zelfde geldt voor de joden. ook zij zijn import. Ooi waren het nomadische stammen die vanuit de vlakte van Libanon afdaalde en het Huidige Israël binnentrokken. Dat mooie exodusverhaal is allang een fabeltje gebleken.

Weer een bewering zonder onderbouwing. Nou ja, wat die Palestijnen betreft dus sinds. Daarvan leven er nu meer in de diaspora dan tuis. Maar ja, die mogen van Israël niet meer naar huis terugkeren. Ook al waren het oorlogsvluchtelingen.
De joden daar zijn voor meer dan driekwart het gevolg van import. Vooral vanaf 1945.
Daarom is het zo totaal bezopen dat iedereen die waar ter wereld woont en een joodse grootmoeder heeft, nu zomaar het recht heeft op het Israëlische staatsburgerschap. Die kan daar gratis gebruik van maken en wordt daarbij in alles geholpen door de Israëlische overheid.
Het Rabbinaat in Israël is niet al te best over te spreken, en verwijt de regering een verkeerde definitie van het joods zijn, louter om politieke redenen.
Los van de vluchtelingen en hun kroost in de diaspora, hebben uit racistische redenen zo'n 4 miljoen Palestijnen in Israël zelf nog steeds geen staatsburgerschap. Niet omdat ze dat niet willen, maar omdat hen dat nog steeds wordt geweigerd.

Een tenenkrommende uitspraak. En dat weet je zelf heel goed. De Vader van Jasser emigreerde vanuit de Gaza naar Egypte nadat hij van een familielid die daar al woonde, een erfenis had gekregen. Jasser was toen nog Jassertje.
Hij was dus van Palestijnse afkomst. Jij suggereert iets heel anders.

Palestina ligt op een soort landbrug tussen drie continenten, het aantal mensen dat in de loop der eeuwen is binnengetrokken, doorgetrokken weer is weggetrokken is immens. Het land is ook een aantal keren bijna ontvolkt geweest. Dat de huidige Palestijnen van de "Palestijnen" van 3000 jaar geleden afstammen is dan ook een fabeltje. Tamelijk recent (19e en 20e eeuw) is er nog een enorme instroom uit omliggende Arabische landen geweest.

Nobody36
05-04-16, 11:24
Het hangt er van af hoe ver je terug gaat in de tijd om je claim te rechtvaardigen. Ik denk dat we in het heden moeten kijken voor oplossingen. Israël is als staat een feit, datzelfde geldt in de praktische zin ook voor Palestina. Ik vind het wel verwerpelijk dat Israël zomaar ongestraft zijn gang kan gaan door huizen te slopen en land in te nemen. Het moet een keer ophouden. Vrede kun je niet krijgen door steeds meer grond te bezetten en huizen te slopen. Die huizen stonden daar eerder. Het is een politiek van langzame invasie. Het gaat zo langzaam dat Israël daar telkens mee wegkomt. Maar het gaat wel steeds verder tot er niks meer over blijft voor de ander. Ook het verdelen van land in kleine enclaves is een pest-strategie. Palestina bestaat uit kleine eilandjes in de woestijn. Daar kun je niets mee. Het wordt de palestijnen onmogelijk gemaakt iets te maken van hun land op deze manier.


.....

Nobody36
05-04-16, 11:26
Israël wereldkampioen schendingen VN-Resoluties

Een goede maatstaf om te meten wat de wereld werkelijk denkt over Israël zijn de VN-Resoluties, die het geweld van Israël tegen zijn buren telkens weer hebben veroordeeld. Geen enkel ander land ter wereld heeft zoveel VN-resoluties met de voeten getreden als Israël.


https://www.paypalobjects.com/en_US/i/scr/pixel.gif
http://www.dewereldmorgen.be/images/cache/large/2014/07/29/vn-resoluties.jpg (http://www.dewereldmorgen.be/images/cache/xl/2014/07/29/vn-resoluties.jpg)Bij de stemming van 22 juli 2014 in de VN-Commissie voor Mensenrechten stemde alleen de VS tegen. Onderwerp van de stemming was een verzoek aan alle partijen om het internationaal recht te respecteren in Gaza (formeel in the PT = Palestinian territories, het woord 'occupied' mag niet van de VS). Vermits de VS één van de vijf permanente leden is van deze Raad met vetorecht, werd het voorstel verworpen.


De onderstaande lijst is gebaseerd op een studie van Steven Zunes, professor politieke wetenschappen aan de San Francisco University. Sinds 1968 heeft Israël 32 resoluties geschonden die het officiële overheidsbeleid en/of specifieke acties van Israël veroordeelden. In zijn studie vermeed Zunes VN-Resoluties op te nemen die zo vaag of onduidelijk waren dat ze voor verschillende interpretaties vatbaar waren.

Daarom zijn de bekende VN-Resolutie 242 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_242) en 338 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_338) niet opgenomen in zijn lijst. VN-Resoluties die alleen maar veroordelingen uitspraken werden evenmin meegeteld. Alleen die VN-Resoluties die opriepen voor specifieke veranderingen (100 procent vergeefs) werden meegerekend. Meestal gaat het dan over de annexatie van Oost-Jeruzalem en over de koloniale nederzettingen in de bezette gebieden.
Israël heeft ook altijd systematisch alle VN-Resoluties geschonden die opriepen om te stoppen met wrede maatregelen tegen de Palestijnse bevolking en om te stoppen met de uitwijzing van Palestijnen. Volgens journalist Chris Hedges heeft Israël alleen al over Gaza bijna honderd VN-Resoluties overtreden.

Dit is een gedeeltelijke selectie van VN-Resoluties van de Veiligheidsraad over het beleid van Israël:


Resolutie 106 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_106) (29 maart 1955) "... ‘veroordeelt' Israël voor een inval in Gaza"
Resolutie 111 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_111) (19 januari 1956) "... ‘veroordeelt' Israël voor een inval in Syrië die 56 mensen doodde"
Resolutie 127 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_127) (22 januari 22 1958) "... ‘beveelt Israël aan' zijn ‘no-man’s zone’ in Jeruzalem op te heffen"
Resolutie 162 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_162) (11 april 1961) "... ‘dringt er bij Israël op aan’ zich te schikken naar de VN-beslissingen"
Resolutie 171 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_171) (9 april 9 1962)"... 'stelt flagrante schendingen vast door Israël bij zijn aanval op Syrië"
Resolutie 228 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_228) (25 November 1966) "... ‘berispt’ Israël voor de aanval op Samu (http://en.wikipedia.org/wiki/Samu_Incident)op de Westelijke Jordaanoever (toen nog Jordaans niet bezet grondgebied)"
Resolutie 237 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_237) (14 juni 1967) "... ‘dringt er bij Israël op aan' nieuwe Palestijnse vluchtelingen sinds 1967 te laten terugkeren en roept Israël op de veiligheid en het welzijn te vrijwaren van de bewoners van de gebeiden waar werd gevochten"
Resolutie 248 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_248) (24 maart 1968)"... ‘veroordeelt' Israël voor de massieve aanval op Karameh (http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Karameh) in Jordanië”
Resolutie 256 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_256) (16 augustus 1968)"... ‘veroordeelt’ de invallen van Israël in Jordanië als 'flagrante schendingen'"
Resolutie 258 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_258) (18 september 1968)"... ‘drukt zijn bezorgdheid uit' over de welvaart van de inwoners van de door Israël bezette gebieden (http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli-occupied_territories), vraagt het zenden van een speciaal vertegenwoordiger om de implementatie van VN-Resolutie 237 te controleren en vraagt dat Israël hier aan meewerkt"
Resolutie 259 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_259) (27 september 1968) "... ‘betreurt' de weigering van Israël om de VN-missie te aanvaarden om de bezetting te onderzoeken"
Resolutie 262 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_262) (31 december 1968) "... ‘veroordeelt' Israël voor de aanval op de luchthaven van Beiroet (http://en.wikipedia.org/wiki/1968_Israeli_raid_on_Lebanon)"
Resolutie 265 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_267) (1 april 1969) "... ‘veroordeelt’ Israël voor de luchtaanvallen opSalt (http://en.wikipedia.org/wiki/Salt,_Jordan)"
Resolutie 270 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_270) (26 augustus 1969) "... ‘veroordeelt’ Israël voor luchtaanvallen op dorpen in Zuid-Libanon"
Resolutie 279 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_279) (12 mei 1970)"... 'eist' de onmiddellijke terugtrekking van alle Israëlische gewapende strijdkrachten uit het Libanees grondgebied"
Resolutie 280 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_280) (19 mei 1970) "... ‘veroordeelt' de aanvallen van Israël tegen Libanon"
Resolutie 285 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_285) (5 september 1970) "... ‘eist' de onmiddellijke terugtrekking van Israël uit Libanon"
Resolutie 298 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_298) (25 september 1971)"... ‘betreurt' de verandering van de status van Jeruzalem door Israël"
Resolutie 316 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_316) (26 juni 1972)"... ‘veroordeelt' de herhaalde aanvallen van Israël tegen Libanon"
Resolutie 317 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_317) (21 juli 1972) ” … ‘betreurt’ de weigering van Israêl om Arabieren vrij te laten die in Libanon werden ontvoerd”
Resolutie 332 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_331) (21 april 1973) ” … ‘veroordeelt’ de herhaalde aanvallen van Israël tegen Libanon”
Resolutie 337 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_337) (5 augustus 1973) ” … ‘veroordeelt’ Israel voor het schenden van de soevereiniteit en de territoriale integriteit van Libanon en voor de gedwongen afleiding en inbeslagname van een Libanees passagiersvliegtuig uit het Libanese luchtruim”
Resolutie 347 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_347) (24 april 1974)” … ‘veroordeelt’ de aanvallen van Israël op Libanon”
Resolutie 444 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_444) (19 january 1979) ” … ‘betreurt’ het gebrek van samenwerking door Israël met de VN-vredestroepen”
Resolutie 446 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_446) (22 maart 1979) “ … ‘bepaalt’ dat de Israëlische koloniale nederzettingen (http://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_settlement) een ernstige belemmering voor de vrede zijn en roept Israël op om de Vierde Conventie van Genève te respecteren;
Resolutie 450 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_450) (14 juni 1979) ” … ‘roept’ Israël op om te stoppen met de aanvallen tegen Libanon”
Resolutie 452 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_452) (20 juli 1979) … ‘roept’ Israël op om te stoppen met de bouw van koloniale nederzettingen in de bezette gebieden”
Resolutie 465 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_465) (1 maart 1980) ” … ‘betreurt’ de koloniale nederzettingen en verzoekt alle VN-lidstaten geen assistentie te geven aan het programma van Israël voor deze nederzettingen”
Resolutie 467 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_467) (24 april 1980) ” … ‘betreurt zeer sterk’ de militaire interventie van Israël in Libanon”
Resolutie 468 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_468) (8 mei 1980) ” … ‘roept’ Israël op de illegale uitwijzing van twee Palestijnse burgemeesters en een rechter in te trekken en hun terugkeer te faciliteren”

Nobody36
05-04-16, 11:29
Vervolg: :hihi:





Resolutie 469 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_469) (20 mei 1980) ” … ‘betreurt ten sterkste’ de weigering van Israël om de bevelen van de VN-Veiligheidsraad niet op te volgen om geen Palestijnen te deporteren”
Resolutie 471 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_471) (5 juni 1980) ” … ‘drukt zijn grote bezorgdheid uit' over de weigering van Israël om de Vierde Conventie van Genève te respecteren”
Resolutie 478 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_478) (20 augustus 1980): ‘berispt (Israël) in de strengste bewoordingen voor zijn claim op Jerusalem (http://en.wikipedia.org/wiki/Jerusalem) in zijn Basic Law”
Resolutie 487 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_487) (19 juni 1981) ” … ‘veroordeelt (Israël) ten strengste' voor zijn aanval op een kernenergiecentrale in Irak”
Resolutie 497 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_497) (17 december 1981) “... verklaart de annexatie van de Syrische Golan-hoogvlakte 'nul en onbestaand' en eist dat Israël zijn beslissing (tot annexatie) onmiddellijk intrekt”
Resolutie 501 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_501) (25 februari 1982) ” … ‘roept Israël op' om te stoppen met aanvallen tegen Libanon en om zijn troepen terug te trekken”
Resolutie 515 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_515) (29 juli 1982) ” … ‘eist’ dat Israël de bezetting van (de Libanese hoofdstad) Beoroet opheft en toelaat dat voedselvoorraden de stad bereiken”
Resolutie 516 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_516) (1 augustus 1982) “... eist de onmiddellijke stopzetting van alle militaire activiteiten in Libanon en neemt nota van de schendingen van het staakt-het-vuren in Beiroet (http://en.wikipedia.org/wiki/Beirut)”
Resolutie 517 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_517) (4 augustus 1982) ” … ‘berispt’ Israël omdat het weigert VN-Resoluties te gehoorzamen en eist dat Israël zijn troepen terugtrekt uit Libanon”
Resolutie 520 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_520) (17 september 1982) ” … ‘veroordeelt’ de aanval van Israël op West-Beiroet”
Resolutie 573 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_573) (4 oktober 1985) ” … ‘veroordeelt ten strengste’ Israël voor het bombarderen van het hoofdkwartier van de PLO in (de Tunesische hoofdstad) Tunis”
Resolutie 592 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_592) (8 december 1986) ” … ‘keurt het doden van Palestijnse studenten aan de universiteit van Birzeit (http://en.wikipedia.org/wiki/Birzeit_University) door Israëlische troepen af”
Resolutie 605 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_605) (22 december 1987) ” … ‘keurt ten strengste het beleid en de praktijk van Israël af om de mensenrechten van de Palestijnen te schenden”
Resolutie 607 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_607) (5 januari 1988) ” … roept Israël op om geen Palestijnen te deporteren en dringt er ten strengt op aan dat Israël de Vierde Conventie van Genève respecteert”
Resolutie 608 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_608) (14 januari 1988) ” … ‘betreurt ten zeerste dat Israël de VN heeft genegeerd en Palestijnse burgers heeft gedeporteerd”
Resolutie 611 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_611) (25 april 1988) “… veroordeelt de moord door Israël van Khalil al-Wazir (http://en.wikipedia.org/wiki/Khalil_al-Wazir) als een ‘flagrant verkrachting van het VN-Charter”
Resolutie 636 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_636) (16 juli 989) ” … ‘betreurt' ten zeerste de deportatie door Israël van Palestijnse burgers”
Resolutie 641 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_641) (30 augustus 1989): ” … keurt de voortdurende deportatie van Palestijnen door Israël af”
Resolutie 672 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_672) (12 oktober 1990): ” … ‘veroordeelt’ Israël voor het “geweld tegen Palestijnen (http://en.wikipedia.org/wiki/1990_Temple_Mount_riots)” aan de Haram al-Sharif/Tempelberg”
Resolutie 673 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_673) (24 oktober 1990): ” … ‘betreurt de weigering van Israël om samen te werken met de VN”
Resolutie 681 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_681) (20 december 1990): ” … ‘betreurt’ de hervatting door Israël van de deportatie van Palestijnen”
Resolutie 694 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_694) (24 mei 1991): ” … ‘betreurt' de deportatie van Palestijnen door Israël en roept op il hun veligie en onmiddellijke terugkeer te verzekeren”
Resolutie 726 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_726) (6 januari 1992): ” … ‘veroordeelt ten strengste de deportatie van Palestijnen door Israël”
Resolutie 799 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_799) (18 december 1992): “. . . ‘veroordeelt ten strengste de deportatie door Israël van 413 Palestijnen en eist hun onmiddellijke terugkeer”
Resolutie 904 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_904) (18 maart 1994) “... (over de moord op 27 Palestijnse moskeegangers door een Israëlische kolonist in Hebron (http://en.wikipedia.org/wiki/Cave_of_the_Patriarchs_massacre))
Resolutie 1322 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1322) (7 oktober 2000) keurt het bezoek af van Ariel Sharon (http://en.wikipedia.org/wiki/Ariel_Sharon)‘s aan de Tempelberg (http://en.wikipedia.org/wiki/Temple_Mount) en het geweld dat er op volgde;
Resolutie 1435 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1435) (24 september 2002) eist het stopzetten van de maatregelen, die Israël heeft genomen in en rond (de Palestijnse stad) Ramallah (http://en.wikipedia.org/wiki/Ramallah) (in de bezette gebieden) en de terugtrekking van Israël naar de stellingen van voor september 2000;
Resolutie 1544 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1544) (19 mei 2004) “…‘doet een oproep’ aan Israël om zijn internationaalrechterlijke verplichtingen na te komen en dringt er in het bijzonder op aan geen (Palestijnse) huizen (in de bezette gebieden) meer te vernietigen in overtreding van het internationaal recht”
Resolutie 1860 (http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_1860) (8 januari 2009) “…‘doet een oproep’ tot een onmiddellijk, duurzaam en volledig gerespecteerd staakt-het-vuren, die moet leiden tot de volledige terugtrekking van de Israëlische strijdkrachten uit Gaza; 'doet een oproep' om humanitaire hulp ongehinderd toe te laten in Gaza, waaronder voedsel, brandstof en medisch hulpmateriaal”

Bronnen:


Foreign Policy Journal: Rogue State: Israeli Violations of U.N. Security Council Resolutions (http://www.foreignpolicyjournal.com/2010/01/27/rogue-state-israeli-violations-of-u-n-security-council-resolutions/view-all/)
Haaretz: Study: Israel leads in ignoring Security Council resolutions (http://www.haaretz.com/print-edition/news/study-israel-leads-in-ignoring-security-council-resolutions-1.31971)
Truthdig: Elites Will Make Gazans of Us All (http://www.truthdig.com/report/item/elites_will_make_gazans_of_us_all_20121119)
Wikipedia: List of the UN resolutions concerning Israel and Palestine (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_Nations_resolutions_concerning_Isra el)

Slinger
05-04-16, 11:40
Die dromer had een Pan-Arabische gedachte in zijn knars alla Nasser. Een groot Arabische mogendheid. Daarin paste geen aparte bevolkingsgroepen. Daarbij was de PLO slechts een instrument, volgens hem.

Heeft dus allemaal niets met de werkelijkheid te maken. De Palestijnen zijn wel degelijk een aparte bevolkingsgroep.

In plaats van zo te leuteren, had je ook iets kunnen zeggen over die status aparte van inmiddels meer dan 4 miljoen rechteloze Palestijnen in Israël. Misschien komen we dan ook nog een keer toe aan al de discriminatie van de wel geregistreerde Palestijnen daar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zoehair_Mohsen

De Palestijnen vormen geen aparte bevolkingsgroep of een apart volk of natie. De verschillende groepen hebben niks met elkaar gemeen, op de taal na. Er is ook nooit een Palestijnse staat geweest.

Nobody36
05-04-16, 15:02
http://static.uglyhedgehog.com/upload/2012/9/18/1348014610126-don_t_feed_the_troll_252520__252520b.jpg


Slinger op klaagprikbord...

http://www.powned.tv/images/fotos/Zionist_gr.jpg

Nobody36
05-04-16, 15:20
Palestina



:moe:


Palestina kan verwijzen naar:


Palestina (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(staat))(Staat), een de jure erkende soevereine staat in het Midden-Oosten
Palestina (regio) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(regio)), landstreek in het Midden-Oosten
Mandaatgebied Palestina (https://nl.wikipedia.org/wiki/Mandaatgebied_Palestina), Brits mandaatgebied van de Volkenbond (1920-1948)
zie ook: Palestijnen (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen)

Brazilië:


Palestina (Alagoas) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(Alagoas)), gemeente in de staat Alagoas
Palestina (São Paulo) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(S%C3%A3o_Paulo)), gemeente in de staat São Paulo

Colombia:


Palestina (Caldas) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(Caldas)), gemeente in departement Caldas
Palestina (Huila) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(Huila)), gemeente in departement Huila

Nederland:


Palestina (Nijkerk) (https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina_(Nijkerk)), buurtschap in de Nederlandse gemeente Nijkerk

super ick
05-04-16, 17:08
Een tenenkrommende uitspraak. En dat weet je zelf heel goed. De Vader van Jasser emigreerde vanuit de Gaza naar Egypte nadat hij van een familielid die daar al woonde, een erfenis had gekregen. Jasser was toen nog Jassertje.
Hij was dus van Palestijnse afkomst. Jij suggereert iets heel anders.

Knippen/plakken WIKI: (maar jij weet het ongetwijfeld beter)

Over zijn geboorteplaats en -datum bestond tot voor kort geen zekerheid. Vaak noemden mensen die hem van jongs af kenden Caïro in Egypte (op 24 augustus, 1929) als zijn geboorteplaats en ook zijn duidelijke Egyptisch-Caïroese accent duidde hierop, maar Arafat stelde steevast te zijn geboren in Jeruzalem (op 4 augustus 1923) 'zoals een Palestijns leider past'. Ook werd de stad Gaza wel eens genoemd als zijn geboorteplaats. Een latere vondst van zijn geboortebewijs maakte een einde aan die onduidelijkheid hoewel Arafat aanvankelijk volhield dat dit een vervalsing betrof. Arafat bleek toch in Caïro te zijn geboren.

Arafat was de vierde van zeven kinderen van een kleine winkelier Abdel Rauf al-Qudwa, die omstreeks 1927 uit Gaza naar Egypte was gekomen omdat hij land in Egypte had geërfd. Hij kreeg uiteindelijk dit stuk land nooit in zijn bezit door juridische verwikkelingen. Zijn moeder Zahwa was een Husseini. Arafat groeide op in een wijk van de middenklasse van Caïro tussen Joden en Libanese christenen.

Waarom loog Arafat? Zoals hij over zoveel dingen gelogen had?

Zijn weduwe leeft nu nog in rijkdom van geld voor 'zijn volk' bedoelt was.

knuppeltje
06-04-16, 08:31
Mensen die het niet met je standpunt eens zijn als 'dromers' en 'buiten de werkelijkheid' neerzetten is een zwakte bod.

Voor mij is een twee staten oplossing een gedrocht dat zowel op korte als lange termijn voor nieuwe conflicten zal zorgen.

Hold your horses, sir.

Die Palestijn waarmee Super aankwam was wel zeker een dromer. Het hele Pan-Arabische idee was niets anders dan een niet te realiseren natte droom.

Zoals ik al veel eerder heb gesteld, maakt het mij ook niet uit of het een twee staten wordt, of een staat, zolang er dan ieder maar gelijke rechten krijgt.

Gezien het feit dat dat in de apartheisstaat Israël zelf al helemaal niet het geval is, verre van daar, en het in de bezette gebieden ook steeds meer dezelfde kant op gaat, en ook daar steeds meer Palestijnen rechteloos worden; is voor de Palestijnen een eigen staat nog de beste optie. Maar dat zal Israël nooit toestaan. Het Bijbelse 'Erets Israël' is voor de zionisten de enige optie.

Zoals het er nu uit ziet, vrees ik het ergste. Een grote kweekvijver voor nog meer terrorisme.

knuppeltje
06-04-16, 08:37
Palestina ligt op een soort landbrug tussen drie continenten, het aantal mensen dat in de loop der eeuwen is binnengetrokken, doorgetrokken weer is weggetrokken is immens. Het land is ook een aantal keren bijna ontvolkt geweest.

Dat de huidige Palestijnen van de "Palestijnen" van 3000 jaar geleden afstammen is dan ook een fabeltje.

Tamelijk recent (19e en 20e eeuw) is er nog een enorme instroom uit omliggende Arabische landen geweest.

Het was maar een lesje geschiedenis.

Dat heb ik dan ook niet beweerd. Onze Friezen stammen ook niet af van de eens zo roemruchtige Friezen. Maar dat maakt helemaal niet uit. Maar dat er geen Palestijnen zijn, is ronduit een fabeltje.

Toon dat eens aan?

knuppeltje
06-04-16, 08:47
De Palestijnen vormen geen aparte bevolkingsgroep of een apart volk of natie. De verschillende groepen hebben niks met elkaar gemeen, op de taal na. Er is ook nooit een Palestijnse staat geweest.

In geen duizenden jaren voor 1947 ook een joodse staat. Toch heeft men het alsmaar over het joodse volk.
Als je nu elke bevolkingsgroep hun identiteit afmeet aan de staat die ze hebben, dan blijver er niet veel meer over.
Er zijn staten waar het een heel ratjetoe is aan bevolkingsgroepen.

Dat waren de joden in de oudheid ook al niet. Het waren in eerste instantie nomadische stammen die tot dezelfde bevolkingsgroep hoorden als de stedelingen destijds. Lange tijd aanbaden ze dan ook dezelfde goden.

Verder vind ik dat ieder de de wandaden van wat voor regime ook ten opzichte van haar inwoners verdedigt, dus ook die van Israël, niet zomaar van zijn moreel kompas het noorden kwijt is, maar dat die niet eens een moreel kompas heeft.

super ick
06-04-16, 12:46
Jammer.

Tot nog toe geen nieuwe of andere invalshoeken.

Nobody36
06-04-16, 15:19
Jammer.

Tot nog toe geen nieuwe of andere invalshoeken.

Is ook allemaal niet zo belangrijk. Ik hoef je zeker niet uit te leggen wat belangrijk is. Jullie dwalen af.