PDA

Bekijk Volledige Versie : "Israël bestaat niet, het is Palestina!"



Marsipulami
31-03-16, 15:05
Medewerker crisiscentrum die joodse vrijwilliger schoffeerde, is ontslagen

https://youtu.be/dAaFWSvrTHg


31-03-16, 15.20u - Bron: Belga

Een operator die bij een oproep naar het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken systematisch 'Palestina' gebruikt als naam voor het land Israël, is door de firma IPG aan de deur gezet. "Gezien de ernst van de feiten is de samenwerking met de betrokken medewerker onmiddellijk beëindigd", zegt Jac Vermeer, CEO van IPG.

IPG is de firma waar het crisiscentrum mee samenwerkt voor het contact center bij noodsituaties. Een medewerker van het contact center, genaamd Zakharia, had in een gesprek over de repatriëring van Israëlische slachtoffers het bestaan van Israël ontkend. De operator veranderde tijdens het gesprek systematisch Israël in Palestina. Dat meldde Joods Actueel, die een opname van het gesprek online zette, vandaag.

Onaanvaardbaar

Bij het crisiscentrum zaten ze heel verveeld met de zaak. "We distantiëren ons hiervan. Dit is onaanvaardbaar. We betreuren dit ten zeerste. We hebben stappen gezet zodat dit niet meer kan gebeuren", legde woordvoerder Peter Mertens uit aan Belga. Volgens Mertens werd er ook meteen contact opgenomen met IPG, waar het crisiscentrum een raamcontract mee heeft voor het contact center, om ervoor te zorgen dat het niet meer zou gebeuren.

Intussen heeft IPG het contract met de betrokken operator al stopgezet. CEO Jac Vermeer: "IPG betreurt ten zeerste dat een medewerker bij de behandeling van een oproep naar het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken systematisch 'Palestina' gebruikt als naam voor het land Israël, en zo de confrontatie zoekt met een Joodse vrijwilliger. IPG distantieert zich volledig van deze misplaatste handelwijze." Vermeer benadrukt dat het gaat om een "strikt individueel incident, dat helemaal niet strookt met de waarden en de gedragsregels binnen IPG".

De firma verontschuldigt zich nog "tegenover alle personen die aanstoot hebben kunnen nemen aan het optreden van haar ex-medewerker".

Nobody36
31-03-16, 15:29
Belachelijk dat hij daarvoor ontslagen is. Een berisping was wel op zijn plek geweest.

super ick
31-03-16, 15:57
Belachelijk dat hij daarvoor ontslagen is. Een berisping was wel op zijn plek geweest.

Die man zit op een crisiscentrum om hulp te verlenen en niet zijn eigen mening aan anderen op te dringen. Een waarschuwing was wat mij betreft voldoende geweest.

Slinger
31-03-16, 17:03
Medewerker crisiscentrum die joodse vrijwilliger schoffeerde, is ontslagen

https://youtu.be/dAaFWSvrTHg


31-03-16, 15.20u - Bron: Belga

Een operator die bij een oproep naar het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken systematisch 'Palestina' gebruikt als naam voor het land Israël, is door de firma IPG aan de deur gezet. "Gezien de ernst van de feiten is de samenwerking met de betrokken medewerker onmiddellijk beëindigd", zegt Jac Vermeer, CEO van IPG.

IPG is de firma waar het crisiscentrum mee samenwerkt voor het contact center bij noodsituaties. Een medewerker van het contact center, genaamd Zakharia, had in een gesprek over de repatriëring van Israëlische slachtoffers het bestaan van Israël ontkend. De operator veranderde tijdens het gesprek systematisch Israël in Palestina. Dat meldde Joods Actueel, die een opname van het gesprek online zette, vandaag.

Onaanvaardbaar

Bij het crisiscentrum zaten ze heel verveeld met de zaak. "We distantiëren ons hiervan. Dit is onaanvaardbaar. We betreuren dit ten zeerste. We hebben stappen gezet zodat dit niet meer kan gebeuren", legde woordvoerder Peter Mertens uit aan Belga. Volgens Mertens werd er ook meteen contact opgenomen met IPG, waar het crisiscentrum een raamcontract mee heeft voor het contact center, om ervoor te zorgen dat het niet meer zou gebeuren.

Intussen heeft IPG het contract met de betrokken operator al stopgezet. CEO Jac Vermeer: "IPG betreurt ten zeerste dat een medewerker bij de behandeling van een oproep naar het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken systematisch 'Palestina' gebruikt als naam voor het land Israël, en zo de confrontatie zoekt met een Joodse vrijwilliger. IPG distantieert zich volledig van deze misplaatste handelwijze." Vermeer benadrukt dat het gaat om een "strikt individueel incident, dat helemaal niet strookt met de waarden en de gedragsregels binnen IPG".

De firma verontschuldigt zich nog "tegenover alle personen die aanstoot hebben kunnen nemen aan het optreden van haar ex-medewerker".

Wat een hork. Niet geschikt voor het werken bij een crisiscentrum dat hulp moet verlenen. Goed dat ze hem buiten de deur hebben gezet.

Nobody36
31-03-16, 18:16
Die man zit op een crisiscentrum om hulp te verlenen en niet zijn eigen mening aan anderen op te dringen. Een waarschuwing was wat mij betreft voldoende geweest.

Ik durf te wedden dat als dat een zionist was geweest en die hetzelfde had gezegd over Palestina er niks was gebeurd. Valt niet te bewijzen,maar ik zegt het toch.


Als je wat over de zionisten zegt krijg je snel de beschuldiging van een anti-semiet te zijn,maar als je wat over de moslims zegt valt het ineens onder de vrijheid van meningsuiting.... Weird....

Maar ik kan helaas mijn opmerking niet bewijzen maar ik vrees dat het in een aantal gevallen wel in de praktijk zo werkt.:p


Maar ik ben het voor de rest wel met je eens hoor. Die man had zich moeten beperken tot zijn werk.
Maar ontslag vind ik wel heel erg zwaar. Een gesprek een berisping/waarschuwing volstond.

Nobody36
01-04-16, 21:07
Hier.......een reactie op het nieuwsartikel door iemand.

Ik vind dat die opmerking hier niet mag ontbreken;




maar ergens heeft hij toch gewoon gelijk!? het land was al van de palestijnen en fillistijnen voordat de Israeli's het land cadeau kregen als genoegdoening voor de holocaust!? maar de screening van het crisiscentrum zal wat beter moeten, want zo'n mening mag je wel hebben...maar niet tentoonspreiden! raar eigenlijk dat je als persoon dus niet mag beslissen of je Israel erkend als land of niet!? er zijn al problemen daar sinds Israel's oprichting...en de schuldige aan de problemen (de VN) lost zelf niks op!


Het gaat mij om zijn laatste zin.....

¨en de schuldige aan de problemen (de VN) lost zelf niks op!¨


Waarom bestaat de VN eigenlijk nog? Gewoon opheffen dat zinloze instituut.


Tjah,die opmerking had hij niet mogen maken maar mag hij die mening niet hebben?

Waarvoor is hij eigenlijk ontslagen? Ik snap hier geen alle moer van.