PDA

Bekijk Volledige Versie : Militair die Palestijn standrechtelijk executeert niet vervolgd voor moord



Nobody36
01-04-16, 11:11
Militair die Palestijn doodschoot niet vervolgd voor moord

GISTEREN, 19:19
BUITENLAND (http://nos.nl/nieuws/buitenland/)



http://nos.nl/data/image/2016/03/31/270001/864x486.jpgHet lichaam van de Palestijn wordt afgedekt EPA


De Israëlische militair die vorige week een Palestijn die gewond op de grond lag doodschoot, wordt niet voor moord maar voor doodslag aangeklaagd. Dat heeft de aanklager bij een zitting van de militaire rechtbank beslist.

Vorige week (http://nos.nl/artikel/2094969-israelische-militair-opgepakt-na-executie-palestijn.html) donderdag vielen in Hebron twee Palestijnen met messen een Israëlische militair aan. Die raakte gewond. Een van de Palestijnen werd doodgeschoten, de ander werd geraakt, maar niet gedood.

Terwijl hij gewond op straat lag, werd de gewonde militair in een ambulance geladen. Een van diens collega's liep daarna op de Palestijn af en schoot hem door zijn hoofd.

Buitengerechtelijke executie

Beelden (http://nos.nl/video/2094999-het-moment-waarop-de-palestijn-wordt-doodgeschoten.html) van de gebeurtenis gingen de wereld over. Een rapporteur van de Verenigde Naties zei dat het doodschieten van de Palestijn op een buitengerechtelijke executie leek.

Ook in Israël zorgden de beelden voor beroering. De Israëlische legerleiding sprak van "ernstige schending" van de waarden van het leger.


Bron: NOS

Nobody36
01-04-16, 11:19
Een buitengerechtelijke executie wordt in Israel gekwalificeerd als ¨doodslag¨.


Ik bedoel,was het niet die Israelische extremist die zijn wapen doorl aad?
Lag die gewonde Palestijn niet op de grond?
Was hij op dat moment een gevaar voor de Israelische soldaten?


Nee,nee en nog eens nee. Dit is Israel anno 2016.

Mensenrechtenorganisaties en vredesactivisten worden onder bescherming van de een nieuwe Israelische wet aangehouden en zonder enige vorm van proces n tijdje vastgehouden.


En nu dit. Een gewonde aanvaller die geen gevaar vormde executeren ( moord) en dat kwalificeren als doodslag.




Maar goed...beter vervolgd worden dan helemaal niet vervolgd worden.

Nobody36
01-04-16, 11:46
Vorige week (http://nos.nl/artikel/2094969-israelische-militair-opgepakt-na-executie-palestijn.html) donderdag vielen in Hebron twee Palestijnen met messen een Israëlische militair aan.


En Slinger kwam vorig week bewust met n leugen aanzetten van de Israelische soldaat,die beweerde dat de Palestijn een bom-riem om had.


En dit is wat ik bedoel....extremistische zionisten die doelbewust het nieuws manipuleren met leugens om zodoende de onderdrukte Palestijnen de zwarte piet toe te schuiven.


Hier trapt niemand in Slingertje. :slaap:


*En beste mensen,wat vinden jullie van personen die een leugen (om moord) ondersteunen en verdedigen?

*Wat vinden jullie van de Israelische wetgeving en haar extremisten die explosief groeien in aantal?

*Is dat geen gevaar voor de wereldvrede?


Heel de wereld ziet hoe Amerika en het Westen met 2 maten meet in een heftig conflict dat bijna heel de wereld aangaat.


Geeft dit geen voeding voor labiele,gekken om Israelische doelen aan te vallen in en buiten Israel?

Slinger
01-04-16, 13:00
En Slinger kwam vorig week bewust met n leugen aanzetten van de Israelische soldaat,die beweerde dat de Palestijn een bom-riem om had.


En dit is wat ik bedoel....extremistische zionisten die doelbewust het nieuws manipuleren met leugens om zodoende de onderdrukte Palestijnen de zwarte piet toe te schuiven.


Hier trapt niemand in Slingertje. :slaap:


*En beste mensen,wat vinden jullie van personen die een leugen (om moord) ondersteunen en verdedigen?

*Wat vinden jullie van de Israelische wetgeving en haar extremisten die explosief groeien in aantal?

*Is dat geen gevaar voor de wereldvrede?


Heel de wereld ziet hoe Amerika en het Westen met 2 maten meet in een heftig conflict dat bijna heel de wereld aangaat.


Geeft dit geen voeding voor labiele,gekken om Israelische doelen aan te vallen in en buiten Israel?

En hoeveel mensen trappen in jouw hypocriete leugens?

Nobody36
01-04-16, 13:28
En hoeveel mensen trappen in jouw hypocriete leugens?

:haha:
Iedereen die dat na kan lezen zal zien dat jij niks inhoudelijks te melden hebt en alleen maar probeert te trollen waar je niet ver mee gaat komen.

want ...........

Hoe noemt men anders een persoon die welwillend staat tegenover het zionisme én daar zelfs zover ingaat door een leugen het forum in te slingeren om de Palestijnen zwart te maken?

Ik vind dat een extremistische zionist. En dat ben je ook.


Ik ga hier een flinke anti-zionistische geluid laten horen op nvdd. Wen er maar aan. Het wordt tijd dat de wereld Israel aan gaat spreken op haar racitische beleid ten aanzien van de Palestijnen.


Maar hey.........jij dacht zelfs dat het een strijd was tussen moslims en joden.
Typische denkwijze van extremisten.

Heb je nog wat inhoudelijks te melden behalve te trollen en provoceren wat niet helpt bij mij?:slaap:

Nobody36
02-04-16, 02:21
Standrechtelijke executie moet zijn ¨buitenrechtelijke executie¨.

Excuus.

Slinger
02-04-16, 08:07
:haha:
Iedereen die dat na kan lezen zal zien dat jij niks inhoudelijks te melden hebt en alleen maar probeert te trollen waar je niet ver mee gaat komen.

want ...........

Hoe noemt men anders een persoon die welwillend staat tegenover het zionisme én daar zelfs zover ingaat door een leugen het forum in te slingeren om de Palestijnen zwart te maken?

Ik vind dat een extremistische zionist. En dat ben je ook.


Ik ga hier een flinke anti-zionistische geluid laten horen op nvdd. Wen er maar aan. Het wordt tijd dat de wereld Israel aan gaat spreken op haar racitische beleid ten aanzien van de Palestijnen.


Maar hey.........jij dacht zelfs dat het een strijd was tussen moslims en joden.
Typische denkwijze van extremisten.

Heb je nog wat inhoudelijks te melden behalve te trollen en provoceren wat niet helpt bij mij?:slaap:

En alweer is er een leugen bijgekomen. Ik heb namelijk echt niet gezegd dat het Israël-Palestinaconflict een strijd is tussen moslims en Joden. Leugen nummero zoveel dus. Ik ga je de komende tijd vragen ook deze bewering te onderbouwen.

Van trollen en provoceren is overigens helemaal geen sprake. Maar alles wat ik zeg heb je volledig aan je zelf te wijten. Ik gaf een overzicht van de misdaden die jij hier de afgelopen dagen op het forum hebt gepleegd, waarvan ik de beschuldiging aan het adres van Eric een van de ergste vind. Zoals je hierboven gezien hebt is het al een aardig rijtje geworden. Er is er nu dus weer een bijgekomen.

Het begint pathologisch te worden. Jouw kennende denk ik dat er de komende dagen nog wel een paar zullen volgen. Ik zal er nauwkeurig verslag van doen.

Geef om te beginnen maar eens aan waar ik gezegd heb dat het Palestinaconflict een strijd is tussen moslims en Joden.

Nobody36
02-04-16, 12:12
@Slinger.............nu kan je ineens wel inhoudelijk reageren? Domme zionist. Komende dagen? Wat dacht j van komenden maanden en jaren. Ik ben hier nog wel hoor.

Maar mensen on-topic......


Zelfs een onafhankelijke nieuwszender de NOS moet het ontgelden.

Alle berichtgevingen die nadelige gevolgen hebben voor Israel wordt weggezet als...lees maar.

Waarom verstopt Israel zich voor de waarheid. Het is de d schuld van de mensenrechtenactivisten,de Palestijnen,de media,en nu de NOS.


Beste Ratna Pelle,

Dank voor uw open brief.

Er is geen onderwerp dat zoveel emotie en zoveel (tegengestelde) reacties oproept als berichtgeving over Israël en de Palestijnen. Dat is niet een recent verschijnsel, dat is al vele jaren zo en al die jaren komt de kritiek ook steeds weer van beide kanten. Tegen die achtergrond ben ik niet verbaasd over uw brief. Ik zie er ook geen nieuwe gezichtspunten in: u verwijt ons onjuiste en eenzijdige berichtgeving. Ten nadele van Israël in uw geval. Toch wil ik graag reageren, uiteenzetten wat onze beweegredenen zijn bij onze dagelijkse journalistieke keuzes en ik maak een enkele kritische opmerking in uw richting.
Laat ik beginnen met de kern van onze benadering. De redactie van NOS Nieuws is onafhankelijk en heeft – voortvloeiend uit de mediawet – de opdracht nieuwsprogramma’s te maken. We doen dat 24 uur per dag op Radio, Tv en Online.

Het belangrijkste criterium bij de selectie van onze onderwerpen is relevantie voor ons brede publiek. Als publieke omroep maken we nieuwsprogramma`s voor iedereen en kiezen we de onderwerpen die wij het meest relevant of belangrijk voor ons publiek achten. Die onderwerpen proberen we in context te plaatsen en van duiding en achtergronden te voorzien.
Het is daarbij logisch en onvermijdelijk dat we eerder en meer aandacht besteden aan nieuwsgebeurtenissen die zich dichtbij of in Nederland afspelen dan die verder weg plaatsvinden. Ons publiek zit in Nederland, niet in China of het Midden Oosten. Buitenland (en ons correspondentennetwerk) is een van de pijlers van NOS Nieuws en we zien Israël als een belangrijk onderwerp, maar dat betekent niet dat elke gebeurtenis of elk incident in Israël hier het nieuws haalt of zou moeten halen.
Onze journalistieke selectie van het nieuws over Israël wordt altijd bepaald door relevantie voor ons publiek maar ook door het overige nieuws. Iets wat vandaag nieuws is of een kort bericht, komt misschien morgen helemaal niet aan de orde door ander aanbod of juist uitgebreid, omdat we een achtergrond willen schetsen. Als nieuwsredactie doen we niet aan permanente gedetailleerde geschiedschrijving, waarbij alle betrokkenen letterlijk evenveel aandacht krijgen. We zijn op de allereerste plaats een nieuwsorganisatie.

Als Israël bombardeert in Gaza dan laten we die bombardementen zien, als er (grote) aanslagen zijn in Israël dan laten we die zien. Als Israël blijft bouwen op de Westelijke Jordaanoever berichten we daar zo nu en dan over, niet omdat we er voor of tegen zijn, maar omdat er vaak discussie over is.
Natuurlijk kan men discussiëren over onze keuzes of over fouten die we maken, maar ik hecht eraan om bovenstaande uitgangspunten te benadrukken.
U wijst op onze berichtgeving over de incidenten van de afgelopen maanden. Dat zij teveel gericht zou zijn op de ‘machteloze’ Palestijnen. Dat wij ze in de beeldvorming als het ware slachtoffers maken bij de aanvallen met messen.

Ik herken dat niet. Het is in elk geval niet ons doel. We maken een selectie vanuit nieuwswaarde. Dat een aantal mensen is doodgeschoten, wordt dan snel het zwaarst wegende nieuws.
Wij realiseren ons natuurlijk dat als we in elk bericht de Israëlische reactie het belangrijkste nieuws vinden op den duur onvoldoende aandacht voor het ontstaan van deze geweldsincidenten kan ontstaan. Dat vindt u ook in onze berichtgeving terug. We noemen de oorzaak, de aanslagen, wel degelijk, tot in de bijbehorende koppen:

Politie Israël schiet gewapende Palestijn dood | NOS (http://nos.nl/artikel/2077264-politie-israel-schiet-gewapende-palestijn-dood.html)
Israël doodt twee Palestijnen na aanval met messen | NOS (http://nos.nl/artikel/2082802-israel-doodt-twee-palestijnen-na-aanval-met-messen.html)
Palestijns meisje doodgeschoten na aanval | NOS (http://nos.nl/artikel/2082274-palestijns-meisje-doodgeschoten-na-aanval.html)

Voor zover u zou blijven beweren dat wij over deze incidenten standaard primair berichten vanuit de Israëlische reactie (“ Israël schiet Palestijn dood”), wijs ik u erop dat de Palestijnse aanvallen evenzeer benoemd worden, getuige deze voorbeelden/koppen:

Weer steekpartijen in Israël | NOS (http://nos.nl/artikel/2062101-weer-steekpartijen-in-israel.html)
Opnieuw steekpartijen in Israel | NOS (http://nos.nl/video/2062032-opnieuw-steekpartijen-in-israel.html)
Overigens, volgens de laatste tellingen zijn de afgelopen maanden 165 Palestijnen en 27 Israëliërs om het leven gekomen. Het lijkt me onvermijdelijk dat in de berichtgeving doorklinkt dat er aan Palestijnse kant meer doden zijn. Ik kan best met u meegaan dat de Palestijnen vaak de rol van underdog krijgen of aannemen, maar dat kan niet betekenen dat wij negeren wat feitelijk gebeurt.

Dan wil ik op een paar opmerkingen van u nader ingaan, omdat ze m.i. illustreren dat u eigenlijk van ons vraagt (is mijn stellige indruk) dat de NOS vanuit uw perspectief, vanuit Israëlische perspectief, bericht.
U citeert een zin uit een bericht van de NOS over een geweldsincident:

,,Volgens een mensenrechtenorganisatie heeft Israël vorig jaar 1800 huizen op de Westoever gebouwd voor Joodse kolonisten. De internationale gemeenschap is fel tegen deze uitbreidingsprojecten.”


En u stelt de vraag wat het terzake doet. Veel is mijn antwoord. Het geeft context aan het bericht. Zeker, het is niet positief voor Israël maar het zegt iets over de achtergrond van de tegenstelling tussen Israël en Palestijnen. Relevant dus.

Een andere opmerking van u gaat over een alinea van onze correspondent. Zij merkte op:

,,Weer is een Palestijnse verdachte van een terreuraanslag gedood. Joodse verdachten worden opgepakt en berecht. Huizen van Palestijnse terroristen worden met de grond gelijk gemaakt. Huizen van Joodse terroristen niet. Meten met twee maten? Ja, zeggen sommigen: Palestijnse levens zijn minder waard in Israël. Nee, zeggen anderen: de Joodse staat moet juist Joodse levens beschermen.”


U schrijft vervolgens:

Het is een valse en onterechte vergelijking. De Israëli’s doden Palestijnse/Arabische daders (als je zojuist verschillende mensen hebt neergestoken ben je geen verdachte maar een dader) om meer slachtoffers te voorkomen en wanneer zij op het leger of de politie schieten. Joodse extremisten doen dat doorgaans niet en kunnen dus makkelijker worden gearresteerd.



Vals en onterecht? Feitelijk, evenwichtig en relevant is mijn gevoel. We zeggen letterlijk hoe er met Joodse en met Palestijnse verdachten wordt omgegaan en we zeggen letterlijk dat er verschillende, tegengestelde waarderingen van bestaan. Dat spreekt u ook niet tegen valt mij op.
Overigens: in een rechtstaat is men verdachte tot de rechter heeft geoordeeld.
U zegt:

Ik wil u met klem verzoeken om zorgvuldiger en minder bevooroordeeld te berichten over dit gecompliceerde conflict.



Ik vind dit een gemakzuchtig en tendentieus verwijt, een doorzichtig frame, dat ik verre van mij werp. U hoeft het niet met onze keuzes eens te zijn, maar dat of fouten maken is heel wat anders dan onzorgvuldig en bevoordeeld ons werk doen.
Dan wil ik u nog wijzen op deze beschouwing van de Ombudsman van de NRC, Sjoerd de Jong, van enkele dagen geleden.
http://www.nrc.nl/nieuws/2016/02/20/schandalig-een-kop-die-niet-het-hele-verhaal-vert-1590087
Ik herken hier veel in. Ik denk dat het laat zien dat op allerlei redacties veel wordt nagedacht, gewikt en gewogen als het om Israël en de Palestijnen gaat. Wij hebben geen enkel belang om eenzijdig over Israël of de Palestijnen te berichten. Integendeel. Ons belang is juist recht doen aan het nieuws zoals dat tot ons komt en het te voorzien van duiding en achtergronden. Dat mag u van de journalistiek verwachten.
Wat u niet hoeft te verwachten is dat wij bij herhaling en vooropgezet zullen kiezen voor uw perspectief van het conflict. We zullen altijd vanuit onze taak als nieuwsorganisatie kiezen. Simpeler gezegd: de boodschapper de boodschap verwijten, heeft niet zoveel zin.
Mede tegen deze achtergrond ervaar ik uw waarschuwing dat onze berichtgeving zou leiden tot “kwalijke gevolgen” – namelijk tot woede tegen Israel en dus ook Joden in Nederland – als misplaatst en onheus, omdat u ons daarmee impliciet verantwoordelijk maakt voor abjecte vormen van haat en racisme, in welke hoedanigheid dan ook.
Ik zie en aanvaard uiteraard dat wij als redactie een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben voor wat wij uitzenden, maar dit kan ik niet accepteren.
Ik hoop dat ik u zo wat meer inzicht in onze afwegingen heb gegeven.


Marcel Gelauff
Hoofdredacteur NOS Nieuws

Slinger
02-04-16, 12:21
@Slinger.............nu kan je ineens wel inhoudelijk reageren? Domme zionist. Komende dagen? Wat dacht j van komenden maanden en jaren. Ik ben hier nog wel hoor.

Waar heb ik gezegd dat het Palestijns-Israëlische conflict een conflict tussen Joden en moslims is?

Nobody36
02-04-16, 12:28
Waar heb ik gezegd dat het Palestijns-Israëlische conflict een conflict tussen Joden en moslims is?


Dat heb je niet gezegd. Maar je gaat er automatisch vanuit dat ik een moslim ben omdat ik de Palestijnen steun. Ik blijf bij mijn conclusies dat jij een extremistische zionist bent en jij ziet het conflict ook als een strijd tussen de joden en moslims.

Getuige je eerder gemaakte opmerking dat je welwillend staat tegenover het zionisme. Jij bent net Wilders die zich verstopt achter woorden. Ik heb je wel door.


Het kan mij geen ene reet reet schelen hoe jij daarover denkt. Bel de politie ga aangifte doen. Meld het bij het beheer. JIj bent een zionist die het conflict ziet als een strijd tussen joden en moslims. :o


Duidelijk?




Ontopic; Waarom drukt Israel zich gelijk in de verdediging en krijgen organisaties de schuld?

Slinger
02-04-16, 12:56
Dat heb je niet gezegd.
Het kan mij geen ene reet reet schelen hoe jij daarover denkt. Bel de politie ga aangifte doen. Meld het bij het beheer. JIj bent een zionist die het conflict ziet als een strijd tussen joden en moslims. [/B]:o


Duidelijk?




Ontopic; Waarom drukt Israel zich gelijk in de verdediging en krijgen organisaties de schuld?




Je geeft toe dat ik het niet gezegd heb, maar toch frame je me weer in die hoek.

Het houdt werkelijk niet op met jou.

Ik wil excuses van je.

Nobody36
02-04-16, 13:01
Je geeft toe dat ik het niet gezegd heb, maar toch frame je me weer in die hoek.

Het houdt werkelijk niet op met jou.





Is hetzelfde. Of je het nou denkt of schrijft. Komt op hetzelfde neer. Zionistje.

Ik verwijs je terug naar reactie #10 van dit topic. Ik blijf niet herhalen. Je hebt trouwens een gedeelte weggelaten in je quote hierboven.

Mocht je niks zinnigs te melden hebben houdt dit ook voor mij op. Ik ben bezig met het lezen van een goed opiniestuk. Ik plaats m vanmiddag. Daar mag je op reageren.


Wat ik van jou vind en hoe ik over jou denk moge wel duidelijk zijn.
Ga aangifte doen als het je teveel wordt. We wonen in een vrij land. Geen Israel.


Fijne middag. :o

Slinger
02-04-16, 13:27
Is hetzelfde. Of je het nou denkt of schrijft. Komt op hetzelfde neer. Zionistje.

Ik verwijs je terug naar reactie #10 van dit topic. Ik blijf niet herhalen. Je hebt trouwens een gedeelte weggelaten in je quote hierboven.

Mocht je niks zinnigs te melden hebben houdt dit ook voor mij op. Ik ben bezig met het lezen van een goed opiniestuk. Ik plaats m vanmiddag. Daar mag je op reageren.


Wat ik van jou vind en hoe ik over jou denk moge wel duidelijk zijn.
Ga aangifte doen als het je teveel wordt. We wonen in een vrij land. Geen Israel.


Fijne middag. :o

Je blijft dus nog steeds het predicaat leugenaar waardig. Als je een kerel was bood je excuses aan. Om te beginnen aan Eric, vervolgens aan mij en aan iedereen die jouw godslasteringen heeft gezien.

Nobody36
02-04-16, 13:36
Je blijft dus nog steeds het predicaat leugenaar waardig. Als je een kerel was bood je excuses aan. Om te beginnen aan Eric, vervolgens aan mij en aan iedereen die jouw godslasteringen heeft gezien.


Ga wat nuttigs doen joh domme zionist.
Ik moet iemand excuus aan gaan bieden die door beheer is gewaarschuwd om godslastering?

Het moet niet gekker worden met zionisten. Dagenlang off-topic reageren en dan gaan huilen om excuus? Haha.

Sodemieter op joh. Vanavond plaats ik een hele interessante opinie-stuk. Ik wil je daar zien.


Ps. Ik vind dat jij de forumleden hier excuus moet aanbieden vanwege je aanwezigheid. Zionisten zijn niet populair op een Marokkaans forum.

Ik kom hier vanavond wel op terug met een nieuwe topic. Ik ga op visite. Blijf jij maar lekker tegen jezelf trollen. :stout:

Tot vanavond.

Nobody36
02-04-16, 13:40
Dit topic gaat over een Palestijn die vermoord is door een zionist. En daar vervolgens door de Israelische overheid mild voor wordt vervolgd.

Slinger
02-04-16, 14:01
Ga wat nuttigs doen joh domme zionist.
Ik moet iemand excuus aan gaan bieden die door beheer is gewaarschuwd om godslastering?

Het moet niet gekker worden met zionisten. Dagenlang off-topic reageren en dan gaan huilen om excuus? Haha.

Sodemieter op joh. Vanavond plaats ik een hele interessante opinie-stuk. Ik wil je daar zien.


Ps. Ik vind dat jij de forumleden hier excuus moet aanbieden vanwege je aanwezigheid. Zionisten zijn niet populair op een Marokkaans forum.

Ik kom hier vanavond wel op terug met een nieuwe topic. Ik ga op visite. Blijf jij maar lekker tegen jezelf trollen. :stout:

Tot vanavond.

Het wordt steeds erger met jou. Met elke post voeg je een nieuwe misdaad toe aan je record. Nu kom je alweer met een leugen.

Je beschuldiging aan mij van godslastering is wederom op niks gebaseerd. Ik daag je alweer uit. Nu om deze beschuldiging waar te maken. Waar heb ik een godslastering neergezet? Ik daag je uit om met het bericht te komen.

Dat jij je daar minstens twee keer aan hebt schuldig gemaakt is zeker. Iedereen heeft kunnen meelezen.

Dat ik een waarschuwing zou hebben ontvangen is dan ook een sprookje. Het is overigens niet te begrijpen hoe jij dat zou kunnen weten als het wel het geval zou zijn. Enige verklaring: je zuigt weer eens iets uit je dikke duim. Je zoveelste leugen dus. Van jou kun je dus met recht zeggen: hij is in zijn eerste leugen niet gebarsten. En ook niet in zijn tweede of derde. Als ik goed geteld heb is dit al je vierde bewijsbare leugen.

Dus kom maar op met het bewijs van mijn godslastering.

Zo niet, dan ben je een driedubbele, pardon vierdubbele, leugenaar.

Nobody36
02-04-16, 14:20
Je beschuldiging aan mij van godslastering is wederom op niks gebaseerd. Ik daag je alweer uit. Nu om deze beschuldiging waar te maken. Waar heb ik een godslastering neergezet? Ik daag je uit om met het bericht te komen.

.

En weer gaat de bejaarde kleuter zionist off-topic. Je bent net Wilders.

¨minder,minder Marokkanen¨ vervolgens ¨maar ik heb niks tegen Marokkanen¨
¨ ik ben tegen de uitwassen van de Islam¨ maar ¨een kopvoddentax voor de hoofddoekdragende vrouwen¨

Ik ben de rechter niet en je zit niet in de rechtbank. :vingers:


Beheer heeft je daarvoor gestraft,ja lekker voor je. Die zullen daar wel gegronde redenen voor hebben gevonden. Vraag het aan het beheer waarom ze je hebben gewaarschuwd. Oke?
En hoe ik weet dat je een berisping hebt ontvangen? :hihi:

Anywayzzzzz trollen gaat je niet helpen,het keert zich tegen je net als de misdaden die jouw zionistische vriendjes plegen in bezet Palestina.


Als jij weer in herhaling gaat vallen en off-topic gaat reageren maak ik er melding van bij het beheer. :stout:


Een jankende zionist die een grens heeft overschreden en daarvoor is gestraft speelt de ¨vermoorde¨ onschuld. Het kan dus echt gekker.




Ik roep hierbij alle forum-leden op melding te maken van Godslastering,racisme,anti-semitisme bij het beheer.

Slinger
02-04-16, 14:31
En weer gaat de bejaarde kleuter zionist off-topic. Je bent net Wilders.

¨minder,minder Marokkanen¨ vervolgens ¨maar ik heb niks tegen Marokkanen¨
¨ ik ben tegen de uitwassen van de Islam¨ maar ¨een kopvoddentax voor de hoofddoekdragende vrouwen¨

Ik ben de rechter niet en je zit niet in de rechtbank. :vingers:


Beheer heeft je daarvoor gestraft,ja lekker voor je. Die zullen daar wel gegronde redenen voor hebben gevonden. Vraag het aan het beheer waarom ze je hebben gewaarschuwd. Oke?
En hoe ik weet dat je een berisping hebt ontvangen? :hihi:

Anywayzzzzz trollen gaat je niet helpen,het keert zich tegen je net als de misdaden die jouw zionistische vriendjes plegen in bezet Palestina.


Als jij weer in herhaling gaat vallen en off-topic gaat reageren maak ik er melding van bij het beheer. :stout:


Een jankende zionist die een grens heeft overschreden en daarvoor is gestraft speelt de ¨vermoorde¨ onschuld. Het kan dus echt gekker.




Ik roep hierbij alle forum-leden op melding te maken van Godslastering,racisme,anti-semitisme bij het beheer.

In welk bericht, in welk topic heb ik een godslastering neergezet?

Jij bent een bewezen godslasteraar.

En een vierdubbele leugenaar.

Nobody36
02-04-16, 14:39
In welk bericht, in welk topic heb ik een godslastering neergezet?

Jij bent een bewezen godslasteraar.

En een vierdubbele leugenaar.

Dat heeft het beheer al verwijderd. Doen ze altijd bij een berisping op een reactie. Dan verwijderen ze ook de gewraakte citaat om de leden te beschermen.:slaap:

Waarom klaag je bij mij? Ga bij het beheer klagen.

Of let in het vervolg op je woorden. Dat helpt ook. Of log uit en keer nooit meer terug. Dat zou het meest helpen. Maar de keuze is geheel aan jou en wat jouw intenties zijn hier op het forum.

Van mij uit heeft dit onderwerp genoeg aandacht gehad. Ik ga verder met dit topic.

Leer van je fouten zou ik zeggen. Doe ik ook.

Succes.

Slinger
02-04-16, 14:48
Dat heeft het beheer al verwijderd. Doen ze altijd bij een berisping op een reactie. Dan verwijderen ze ook de gewraakte citaat om de leden te beschermen.:slaap:

Waarom klaag je bij mij? Ga bij het beheer klagen.

Of let in het vervolg op je woorden. Dat helpt ook. Of log uit en keer nooit meer terug. Dat zou het meest helpen. Maar de keuze is geheel aan jou en wat jouw intenties zijn hier op het forum.

Van mij uit heeft dit onderwerp genoeg aandacht gehad. Ik ga verder met dit topic.

Leer van je fouten zou ik zeggen. Doei ik ook.

Succes.

Je liegt alweer. De leugens komen wel erg gemakkelijk uit jouw mond. Je hebt nog steeds niet aangegeven hoe jij zou kunnen weten dat ik een berisping zou hebben gekregen?

Nobody36
02-04-16, 15:08
En nog steeds off-topic reageren.



Je hebt nog steeds niet aangegeven hoe jij zou kunnen weten dat ik een berisping zou hebben gekregen?

Ja,voor jou een vraag en voor mij een weet. Jij hebt niet opgelet afgelopen zomer he? Anders zou je deze domme vraag niet stellen. :knipoog:

Nobody36
02-04-16, 15:11
Ontopic:



*Die Israelische soldaat komt uit n rechts extremistische milieu. 1(toevoeging)
*Het laad zijn wapen door.
*De Palestijn ligt gewond op de grond met zn handen langs zn zijn.
*En dan het schot zonder dat er gevaar dreigde voor de soldaten



Zijn dit geen redenen om te twijfelen aan de aanklacht doodslag? Ik hoop dat de rechter anders ziet. Maar ik heb er geen vertrouwen in. En ik vind het laf van de aanklager door niet breed in te zetten door er de aanklacht moord aan toe te voegen.

Of heeft het niet lafheid te maken maar met racisme en radicalisme van Israelische zijde?



** 1 De verdachte soldaat is zelf ook afkomstig uit het rechts-radicale milieu dat het uitschakelen van terroristen onder alle omstandigheden geoorloofd vindt. Op zijn Facebookpagina werden racistische teksten over Arabieren aangetroffen.

Slinger
02-04-16, 15:13
En nog steeds off-topic reageren.




Ja,voor jou een vraag en voor mij een weet. Jij hebt niet opgelet afgelopen zomer he? Anders zou je deze domme vraag niet stellen. :knipoog:

Je komt niet met een antwoord.

Conclusie: je liegt al weer.

Voor mij was dat al duidelijk, maar nu dus ook (alweer) voor iedereen.

Nobody36
02-04-16, 15:20
Je valt in herhaling Slinger. Dat zei je gisteren ook al en ik antwoorden: Dat mag je vinden. Pijnlijk he?

Ontopic:






Debat: moet de Palestijnse messentrekker per se dood?

Israël reageert diep verdeeld op de ‘standrechtelijke executie’ van een stekende Palestijn. Rechts steunt de soldaat, links wil onderzoek.




Derk Walters29 maart 2016





http://images.nrc.nl/XqW7-GEtTSH61li18r0z7hbwTTU=/1280x/s3/static.nrc.nl/bvhw/files/2016/03/hebrondeze-2048x1366.jpg
Foto Reuters

(https://www.facebook.com/sharer/sharer.php?t=Debat%3A+moet+de+Palestijnse+messentr ekker+per+se+dood%3F&u=http%3A%2F%2Fwww.nrc.nl%2Fnext%2F2016%2F03%2F29% 2Fdebat-moet-de-palestijnse-messentrekker-per-se-1604127)
(https://www.linkedin.com/cws/share?lang=nl_NL&url=http%3A%2F%2Fwww.nrc.nl%2Fnext%2F2016%2F03%2F2 9%2Fdebat-moet-de-palestijnse-messentrekker-per-se-1604127)


Wat in de ogen van de één een executie was, vond de ander een heldhaftige daad. In elk geval wordt de Israëlische soldaat die eind vorige week in Hebron een al uitgeschakelde en ongewapende Palestijnse verdachte door zijn hoofd schoot (http://www.nrc.nl/nieuws/2016/03/24/video-israelische-militair-executeert-gewonde-palestijn), berecht op verdenking van moord. Een woordvoerder van het leger noemt de schietpartij een „ernstige schending van de waarden van het leger”.

Op de Israëlische sociale media is er daarentegen vrijwel uitsluitend bijval voor de soldaat. Waarom, vragen rechtse Israëliërs – onder wie enkele prominente politici – zich af, wordt de soldaat überhaupt vervolgd? Hij heeft toch de vijand uitgeschakeld? Om de gedode Palestijn, die volgens het leger elf minuten eerder een soldaat had neergestoken, wordt geen traan gelaten. Een overwegend orthodox-joodse gemeente in het centrum van het land organiseerde zelfs een tocht als steunbetuiging aan de militair.

Op links vraagt men zich juist af of dit soort ‘koelbloedige executies’ vaker voorkomt. Sinds september, toen het Israëlisch-Palestijnse conflict weer oplaaide, hebben meer dan honderd Palestijnse aanslagplegers hun daad met de dood moeten bekopen. Deze keer werden de omstandigheden op video vastgelegd door een medewerker van B’Tselem, een mensenrechtenorganisatie die misstanden in bezet Palestijns gebied documenteert. Maar wat gebeurde er al die andere keren precies?
Wat gebeurt er al die keren dat een incident niet wordt vastgelegd op video?




Ongeacht de uitkomst van de rechtszaak staat buiten kijf dat de soldaat iets verkeerd heeft gedaan, zegt Noam Zohar, een hoogleraar filosofie die betrokken was bij het opstellen van de ethische code van het Israëlische leger. „Zelfs als je rekening houdt met de mogelijkheid dat het filmpje niet de hele werkelijkheid weergeeft, is er geen rechtvaardiging voor het doodschieten van een uitgeschakelde verdachte.”

https://static.nrc.nl/images/2016/03/29/w1280/2903bui_soldaat.jpg

Het lichaam van de Palestijn die donderdag werd doodgeschoten.Foto Hazem Bader/AFP




Wat evenmin met de ethische code overeenstemt, zegt Zohar, is dat de gewonde Palestijnse verdachte geen medische hulp kreeg. „De Israëlische

Medische Assocatie heeft eind vorig jaar nog eens bevestigd dat patiënten moeten worden behandeld naar de ernst van hun verwondingen, dus niet het slachtoffer van de steekpartij eerst.” Op het filmpje is te zien hoe de neergestoken soldaat lichtgewond wordt afgevoerd, terwijl de op het oog zwaargewonde Palestijn op het asfalt ligt. Juist omdat de afhandeling van een aanslag meestal niet op beeld wordt vastgelegd, is het volgens Zohar moeilijk te zeggen of dit soort situaties vaker voorkomt. De legerwoordvoerder zegt dat neergeschoten Palestijnse verdachten gewoonlijk altijd medische hulp krijgen, een uitleg waar Zohar aan twijfelt.

Als voorbeeld van een vergelijkbare zaak als nu in Hebron noemt hij de vrouw in Afula, in het noorden van Israël, die zonder pardon werd neergeschoten toen ze met haar mes zwaaide. Ook de zaken rond Hadeel al-Hashlamoun, in september in Hebron, en rond Fadi Allon, in oktober in Jeruzalem, roepen vraagtekens op.

Soldaten worden veelvuldig aangespoord door politici, rabbijnen en een aanzienlijk deel van het Israëlische publiek om ‘te schieten om te doden’ bij een aanslag. Dit werkt eigenrichting in de hand, denkt Zohar. „En dat moet met kracht worden bestreden. Want juist dan worden er verkeerde inschattingen gemaakt.” Zo werd in oktober in Be’er Sheva, Zuid-Israël, een Eritreeër gelyncht die werd aangezien voor een aanslagpleger.
Legerchef: terughoudendheid

Legerchef Gadi Eisenkot riep begin dit jaar bij zijn troepen op tot terughoudendheid. Als voorbeeld noemde hij dat het hem onnodig leek om een heel magazijn leeg te knallen op een meisje dat met een mes zwaait. Dit was zo ongeveer het meest controversiële wat hij had kunnen zeggen, omdat hij volgens zijn rechtse critici hiermee het Palestijnse terrorisme bagatelliseerde en soldaten onnodig belasterde.

Ook nu roepen politici als Avigdor Lieberman (Yisrael Beiteinu) en Naftali Bennett (Het Joodse Huis) op de soldaat te steunen. Een petitie om de soldaat een medaille te geven, is meer dan vijftigduizend keer getekend.

De verdachte soldaat is zelf ook afkomstig uit het rechts-radicale milieu dat het uitschakelen van terroristen onder alle omstandigheden geoorloofd vindt. Op zijn Facebookpagina werden racistische teksten over Arabieren aangetroffen.

Hoogleraar Zohar wil overigens nog wel graag even gezegd hebben dat ook de Palestijnse aanslagplegers fout zitten. „Ook al lijd je onder een militaire bezetting, dat is nog geen rechtvaardiging voor het neersteken van een soldaat.”

Bron; NRC.nl

Slinger
02-04-16, 23:25
Als ik goed kijk zie ik ook in dit topic erg weinig discussie-activeiten.

Nobody36
02-04-16, 23:27
Dat zie je goed.

Het geeft aan dat er niet te discussieren valt over dit onderwerp.

Heel de wereld heeft de beelden gezien.:knipoog: