PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘Onze Marokkanen hebben de boel recht gehouden’



Marsipulami
01-04-16, 16:12
‘Onze Marokkanen hebben de boel recht gehouden’


Vandaag om 15:40 door poj | Bron: De Tijd
. .

De ceo van Aviapartner Laurent Levaux reageert in de krant De Tijd razend op de open brief van politievakbondsmilitanten. ‘Onze allochtone bagagisten hebben de “Belgische” passagiers uit de nood geholpen. Het zijn hardwerkende mensen, geen criminelen.’

Vakbondsmilitanten van de luchthavenpolitie op Zaventem lanceerden woensdag via een open brief een noodkreet na de aanslagen van 22 maart. Ze waren daarin bijzonder scherp, vooral voor de werknemers van afhandelaars Aviapartner en Swissport. ‘Veel werknemers op de luchthaven zijn gekend voor één of meerdere (zware) criminele feiten’, luidde het. ‘Code rood is vooral het gerechtelijk verleden van personeel van de trieer- en bagagezalen. (...) Het feit dat deze individuen anno 2016 kunnen en mogen blijven werken op extreem veiligheidsgevoelige plaatsen is hallucinant.’

Ceo van Aviapartner Laurent Levaux is woedend over die uitspraken. Volgens hem zijn ze afkomstig van ‘racisten’ binnen de politievakbonden en getuigen ze van een ‘onacceptabel’ extremisme. Dat zegt hij in De Tijd. ‘Het klopt dat ruim twee derden van ons bagagepersoneel van allochtone origine is, meestal Marokkaanse. Maar dat zijn ernstige, hardwerkende mensen, die hun best doen zich te integreren. Geen criminelen.’

‘Het is te danken aan hun vrijwillige inzet op de luchthavens van Luik en Oostende dat de meeste Belgische passagiers op hun (vakantie) bestemming zijn geraakt en dat de impact van de sluiting van Zaventem op de paasexodus minimaal was’, besluit hij.

Nobody36
01-04-16, 16:22
Het valt me ontzettend mee dat Laurent Levaux niet voor een ¨leugenaar¨ is uitgemaakt.

Maar voor de rest vind ik het een goed stuk. Men moet tegenwicht kunnen bieden aan onwaarheden.

mark61
01-04-16, 19:48
Ik begrijp het hele artikeltje niet.