PDA

Bekijk Volledige Versie : Reportages: 'Terug naar eigen land' (Voor Eric De Blois en Super Ick)



Marsipulami
02-04-16, 23:01
Volledige afleveringen | VIER (http://www.vier.be/volledige-afleveringen/1592893)

Marsipulami
04-04-16, 00:05
Toch mooi dat de dochter van de meest gereputeerde xenofoob en islamhater van Vlaanderen -Filip Dewinter- in tranen uitbarst na een bezoek aan een vluchtelingenkamp met moslims.

Marsipulami
04-04-16, 23:42
Die Zuhal Demir vind ik maar een trut. Als dat alles is wat de 2e generatie Turken in België te vertellen heeft, dan mogen de Turken wat mij betreft nog wel een aantal generaties tweederangs bevolking blijven.

Nobody36
05-04-16, 00:04
Die Zuhal Demir vind ik maar een trut. Als dat alles is wat de 2e generatie Turken in België te vertellen heeft, dan mogen de Turken wat mij betreft nog wel een aantal generaties tweederangsbevolking blijven.

:schok:What the fuck???

Wij hebben er hier in Nederland ook een Turkse gedrocht slash drollen-legger.
Het heet Ebru Umar ofzo. Maar zij is een racist.

Maar ¨tweederangsbevolking¨? Wat betekent dat van jouw ¨Belgisch¨ naar het Nederlands (ABN) vertaalt?

Marsipulami
05-04-16, 00:37
:schok:What the fuck???

Maar ¨tweederangsbevolking¨? Wat betekent dat van jouw ¨Belgisch¨ naar het Nederlands (ABN) vertaalt?

Een soort huisnegers die hun eigen familie, land, volk, cultuur en godsdienst verloochenen om in de gunst te komen van hun meesters / eigenaars.

super ick
05-04-16, 07:00
Een soort huisnegers.

Wat een lul ben je toch. Herstel een zielige lul. Eerst andere prikkers 'in het openbaar' wegzetten in de topictitel.

Vervolgens zelf racistische scheldwoorden gebruiken die ik hier nog nooit gebruikt heb.

Marsipulami
05-04-16, 09:17
Eerst andere prikkers 'in het openbaar' wegzetten in de topictitel.

Oggotoggarme

Abudhar
05-04-16, 09:21
Die Zuhal Demir vind ik maar een trut. Als dat alles is wat de 2e generatie Turken in België te vertellen heeft, dan mogen de Turken wat mij betreft nog wel een aantal generaties tweederangs bevolking blijven.

Ik denk dat ze vooral Vlaams is. Voor dat ze wat dan ook verder is.
Volgens mij heeft ze meer affiniteit met de Koerden dan met de Turken.

Marsipulami
05-04-16, 09:34
Ik denk dat ze vooral Vlaams is. Voor dat ze wat dan ook verder is.

In de reportages is ze een stuk Vlaamser dan de andere Vlamingen in haar gezelschap.

Marsipulami
14-04-16, 16:03
Dat Zuhal Demir, zelf kind van immigranten, haar mening niet bijstelde, is niet te begrijpen

Lucienne Colpaert

De Morgen

Dat vrouwen in de politiek het beleid zouden verzachten, kon je vergeten na het zien van Terug naar eigen land. Veroniek Dewinter en Zuhal Demir staan als harde tantes in mijn geheugen gegrift. Hun tranen lieten geen sporen na op hun politieke gedachtegoed. Huilende, bijna bevroren kinderen? Voor hen bleef het in België vol. Dat Demir, zelf een kind van immigranten, haar mening niet bijstelde, is niet te begrijpen.

Wie Margriet Hermans heeft gecast voor de expeditie moet ten einde raad zijn geweest. Zingen moest ze op geen enkele plaats, haar gekende lach kon men nergens gebruiken. Haar contact met het thuisfront kon ik niet smaken. Nu gaat ze voorstellingen geven over haar ervaringen. Hebben we van haar nog niet alles gezien?

Terug naar eigen land was kort gezegd geen ode aan de vrouw.

Dan kwam Jean-Marie Dedecker duizendmaal beter over. Zijn ontroering was niet gespeeld, zijn hart veranderde zienderogen in koekenbrood. Ongelukkige kinderen vloerden hem met een ippon op de tatami.
Share
Een wonder dat de zes deelnemers niet slaags zijn geraakt

De standvastigste deelnemers waren Ish Ait Hamou en Bert Gabriëls. Zin om te entertainen hadden zij niet één keer. Medelijden bekroop hen overal. En dan moet je dat woord begrijpen in zijn beide delen. Vooral die mooie Ish leed mee.

Een wonder dat de zes deelnemers niet slaags zijn geraakt. De zachtmoedigheid van Ish was fenomenaal. Hij probeerde te snappen waarom een welvarend volk zo hard is. En Bert Gabriëls: ik zag zijn vuist branden in zijn broekzak. Natuurlijk is zo'n reeks gemonteerd en werden ernstige wrijvingen eruit gefilterd. Mij bekroop af en toe de lust om Zuhal door het scherm te trekken. Veroniek mag nog eens deelnemen als ze tot de jaren van verstand is gekomen. En voor de vacature van Margriet bied ik mezelf aan.

Ibrah1234
14-04-16, 17:29
Een soort huisnegers die hun eigen familie, land, volk, cultuur en godsdienst verloochenen om in de gunst te komen van hun meesters / eigenaars.

Gatverdamme. Hier ga ik van over mijn nek.

Je thuis is de plek of land waar jij en je gezin het goed hebben.