PDA

Bekijk Volledige Versie : President Erdogan: ¨ Israel barbaarser dan Hitler¨



Nobody36
03-04-16, 00:47
Erdogan: Israël 'barbaarser dan Hitler'


ANKARA - Volgens de Turkse premier Tayyip Erdogan getuigt het Israëlische geweld tegen Gaza van een "barbaarsheid die erger is dan die van Hitler".



"Israëliërs hebben geen geweten, geen eer en geen trots," zei de regeringsleider zaterdag op een politieke bijeenkomst in Ordu. "Zij die Hitler zo veroordelen hebben hem voorbijgestreefd op het gebied van barbaarsheid."

Hij beschuldigde de Verenigde Staten ervan de Israëlische "disproportionele" acties te verdedigen en riep de moslimwereld op om een agressievere houding aan te nemen.

Tegelijkertijd riep hij het volk op om hun woede niet te richten op de ongeveer 17000 Joodse Turken. "Dat zijn burgers van dit land," zei hij.


Bron: Telegraaf

Nobody36
03-04-16, 00:53
Hij beschuldigde de Verenigde Staten ervan de Israëlische "disproportionele" acties te verdedigen en riep de moslimwereld op om een agressievere houding aan te nemen.

Dat is geen beschuldiging maar een feit. Die zionistische lobby in Amerika is ook om te kotsen.

Ook ik vind dat dat de Islamitische wereld een agressievere (geweldloze) houding moet gaan aannemen tegen de zionisten in Israel en daarbuiten.

mark61
03-04-16, 14:15
De man is een gevaarlijke, misdadige idioot. Ik zou het prettig vinden als je eens volledig kennis nam van zijn ideeën en daden, in plaats van one-liners op pb te kwakken die je wel leuk vindt.

Het is een monster, in alle opzichten.

Verder moet ik je erop wijzen dat de Turks-Israëlische relaties de laatste tijd weer steeds beter worden en Turkije bijv. olie verkoopt aan Israël. Olie uit Koerdistan, en naar alle waarschijnlijkheid ook uit IS-gebied.

De man is corrupt tot op het bot. En presenteert zich dan als vrome moslim en leider van de islamitische wereld. Het is een absoluut varken, hoe je het ook bekijkt. Vanuit moslim-oogpunt, westers oogpunt, of neutraal oogpunt.

Hij en zijn maats hadden al levenslange gevangenisstraf moeten kijken. Hij overtreedt dagelijks de grondwet; hij heeft eigenlijk een coup gepleegd door als president, die volgens de Turkse grondwet nauwelijks meer dan een ceremoniële functie heeft, die functie uit te bouwen tot een soort dictatorschap. Als president voert hij ook nog eens campagne voor zijn partij, terwijl de president boven de partijen hoort te staan.

Zijn zoon en vriendjes zijn door en door corrupt en hebben miljoenen, zo niet honderden miljoenen van het volk gestolen. Na hun arrestatie heeft hij gezorgd dat ze vrijkwamen en de politie en justitiële autoriteiten die achter die arrestaties zaten opgesloten, ontslagen of overgeplaatst.

Zijn knokploegen vallen de redacties van kranten aan. Hij laat iedereen opsluiten die met een enigzins kritisch artikel komt.

Etc. etc. etc.

Slinger
03-04-16, 14:28
De man is een gevaarlijke, misdadige idioot. Ik zou het prettig vinden als je eens volledig kennis nam van zijn ideeën en daden, in plaats van one-liners op pb te kwakken die je wel leuk vindt.

Het is een monster, in alle opzichten.

Verder moet ik je erop wijzen dat de Turks-Israëlische relaties de laatste tijd weer steeds beter worden en Turkije bijv. olie verkoopt aan Israël. Olie uit Koerdistan, en naar alle waarschijnlijkheid ook uit IS-gebied.

De man is corrupt tot op het bot. En presenteert zich dan als vrome moslim en leider van de islamitische wereld. Het is een absoluut varken, hoe je het ook bekijkt. Vanuit moslim-oogpunt, westers oogpunt, of neutraal oogpunt.

Hij en zijn maats hadden al levenslange gevangenisstraf moeten kijken. Hij overtreedt dagelijks de grondwet; hij heeft eigenlijk een coup gepleegd door als president, die volgens de Turkse grondwet nauwelijks meer dan een ceremoniële functie heeft, die functie uit te bouwen tot een soort dictatorschap. Als president voert hij ook nog eens campagne voor zijn partij, terwijl de president boven de partijen hoort te staan.

Zijn zoon en vriendjes zijn door en door corrupt en hebben miljoenen, zo niet honderden miljoenen van het volk gestolen. Na hun arrestatie heeft hij gezorgd dat ze vrijkwamen en de politie en justitiële autoriteiten die achter die arrestaties zaten opgesloten, ontslagen of overgeplaatst.

Zijn knokploegen vallen de redacties van kranten aan. Hij laat iedereen opsluiten die met een enigzins kritisch artikel komt.

Etc. etc. etc.

Er zijn nog een paar zaken op te noemen. Voor mij is hij definitief door de mand gevallen toen hij vorig jaar een complete oorlog tegen de Koerden ontketende nadat hij de verkiezingen had verloren.

mark61
03-04-16, 14:42
Er zijn nog een paar zaken op te noemen. Voor mij is hij definitief door de mand gevallen toen hij vorig jaar een complete oorlog tegen de Koerden ontketende nadat hij de verkiezingen had verloren.

Nou, zo zat dat niet helemaal. De PKK was zo dom om weer met aanslagen te beginnen toen de vredesbesprekingen weer eens vastliepen. Dat leidde ertoe dat de partij die met de Koerden wordt geassocieerd, de HDP, overigens de enige fatsoenlijke partij in Turkije, en die net was begonnen aan een electorale opmars, stemmen verloor waardoor de AKP juist won en geen coalitie hoefde te vormen, wat na de vorige verkiezingen trouwens al niet lukte.

Dat ie daarna een all-out oorlog begon was erg dom. Of de PKK even dom of nog dommer is laat ik even in het midden.

The_Grand_Wazoo
03-04-16, 19:46
Het is bovendien een volstrekte lul bewering van die Erdogan.
De palestijnen hebben het zwaar kut, ze gaan dood, maar de Entlösung was van een andere orde.

Nobody36
03-04-16, 20:39
De man is een gevaarlijke, misdadige idioot. Ik zou het prettig vinden als je eens volledig kennis nam van zijn ideeën en daden, in plaats van one-liners op pb te kwakken die je wel leuk vindt.



Akkoord. Ik zal me er aan houden.

Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik niet de vlag uithang om zijn opmerking ¨Israel is barbaarser dan Hitler¨.
Hij trekt tenminste zijn bek open. De wereld wakker schudden,zo zie ik dat.


Het is bovendien een volstrekte lul bewering van die Erdogan.
De palestijnen hebben het zwaar kut, ze gaan dood, maar de Entlösung was van een andere orde.

Eens. Verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Maar dat was gelukkig na 6 jaar voorbij. En dat de mensheid dat nooit meer mee hoeft te maken.

Maar het gaat om de boodschap,hoe ´barbaars´ Erdogan m ook brengt...

De boodschap is:

Israel schend mensen rechten,pleegt oorlogsmisdaden en het onderdrukt en vernederd een volk.


Ik zou het zo hebben gedaan: ¨Israel treed barbaars op tegen de Palestijnen¨.


( en hij maakte die opmerking om zijn hardliners tevreden te houden).. Het is allemaal politiek.



Maar wat Israel aanricht en doet in de bezetten gebieden,buiten het feit dat het een volk al bijna een halve eeuw onderdrukt en vernederd,heeft niks met politiek te maken.

Slinger
03-04-16, 21:17
Het is bovendien een volstrekte lul bewering van die Erdogan.
De palestijnen hebben het zwaar kut, ze gaan dood, maar de Entlösung was van een andere orde.

Je kunt je bovendien afvragen wie het moeilijker hebben, de Palestijnen onder Israël of de Koerden onder Erdogan. Sterker nog, soms lijkt het erop dat hij zelf met en Endlösung bezig is.

Nobody36
03-04-16, 21:29
Je kunt je bovendien afvragen wie het moeilijker hebben, de Palestijnen onder Israël of de Koerden onder Erdogan. Sterker nog, soms lijkt het erop dat hij zelf met en Endlösung bezig is.


Palestijnen onder Israel natuurlijk.

Daar hoef je als mens niet eens over na te gaan nadenken. Ik zal later op de avond deze opmerking aanvullen en ondersteunen met argumenten.

Topic gaat over Israel de agressor en de onderdrukte Palestijnen in Palestina. Maar ik wel later op de avond wel even kort toelichten waarom. En dan gaan we weer verder over het smerige,laffe beleid van Israel.

Ook dit gaat je niet helpen je gezichtverlies die je hebt geleden te camoufleren. Open een topic over de koerden,kunnen we er met zn allen over discussieren. Zo werkt het op een forum. Een oud gefrustreerd ventje als jij zou dat toch wel moeten weten?http://img.maroc.nl/forums/images/smilies/redface.png



Ik ga even eten. Tot straks.

Charlus
03-04-16, 22:05
Palestijnen onder Israel natuurlijk.<...>
Topic gaat over Israel de agressor en de onderdrukte Palestijnen in Palestina.
Niet noodzakelijk. Het kan heel goed zoniet beter gaan over Erdogan en met welk recht hij zijn uitspraken doet.
Uhm...
Koerden zijn geen moslims (of tweederangsmoslims) en Erdoğan is moslim terwijl Israël=Joden en Palestijnen=moslims. Daar zit 'm de crux? Er moet een reden zijn.

Nobody36
03-04-16, 23:05
Niet noodzakelijk. Het kan heel goed zoniet beter gaan over Erdogan en met welk recht hij zijn uitspraken doet.
Uhm...



Weet je wat? Ik ben de slechtste niet. Je maakt ten slotte wel een punt. Ik wil een compromis sluiten met jou. Jij gaat in dit topic verder met het aan de kaak stellen van de onderdrukking van de Koerden door Erdogan/Turkije en alle daarbij behorende overtredingen/misdaden/fouten etc etc, en ik ga in de andere topic verder met de misdaden die Israel begaat en haar achterbakse weigering om niet terug te trekken uit bezet Palestijns gebied.

Een nobele zaak,vind je niet? Mijn zegen heb je.
We ¨vertegenwoordigen¨ allebei ten slotte wat de onderwerpen betreft in deze ¨het goede¨.


Hebben we een deal?





Koerden zijn geen moslims (of tweederangsmoslims) en Erdoğan is moslim terwijl Israël=Joden en Palestijnen=moslims. Daar zit 'm de crux? Er moet een reden zijn.

Ja er is een reden (zie boven) maar niet de reden die jij denkt. Ik kijk niet naar het geloof. Afspraken,wetten,resoluties moeten gewoon nageleefd worden. Door elk land. En niet alleen Irak of Libie om maar wat op te noemen.

Jij snapt?

super ick
04-04-16, 09:50
Hee gezellig. Een Israeltopic.

Lang geleden.

Ibrah1234
04-04-16, 11:01
Hee gezellig. Een Israeltopic.

Lang geleden.

Gemeenschappelijke noemer lijkt wel een collectieve anti-Israël fetisj. Zijn daar geen pillen voor of therapieën?

Nobody36
04-04-16, 11:35
Gemeenschappelijke noemer lijkt wel een collectieve anti-Israël fetisj. Zijn daar geen pillen voor of therapieën?

Maar dat is het niet.

Het enige dat helpt is dat Israel zich aan de regels moet houden en terugtrekken uit Bezet Palestijnse land.

Moet ik echt wéér in herhaling vallen Ibrahimpje? Ga Wilders zijn kont kussen,dat is jouw fetisj.
Dit topic heb ik aan Charlus gegund. Hij zou het hebben over Erdogan en zijn misdaden.


Charlus,je ziet het,de leden willen het graag hebben over israel.:o