PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel sloopt in hoog tempo huizen



Nobody36
04-04-16, 00:01
http://media.nu.nl/m/mt5xrgvav0cv_wd640.jpg/israel-sloopt-in-snel-tempo-huizen-westelijke-jordaanoever.jpg


Israël sloopt in snel tempo huizen op Westelijke Jordaanoever


F
Gepubliceerd: 17 maart 2016 07:40
Laatste update: 17 maart 2016 11:28




Israël sloopt dit jaar in een ongekend tempo de huizen, scholen en andere gebouwen op de Westelijke Jordaanoever.





In een interview met de Volkskrant stelt Robert Piper, plaatsvervangend VN-gezant voor het Midden-Oosten, dat de Verenigde Naties zoiets nog niet eerder hebben gezien sinds de statistieken van woningsloop worden bijgehouden.

Sinds begin januari zijn er al meer gebouwen vernield dan in heel 2015. Van de 383 bouwwerken en tenten waren er 121 gefinancierd door internationale donoren. Zo'n vijfhonderd Palestijnen zijn hierdoor dakloos geworden, de helft van hen is nog kind.

Volgens Piper is onduidelijk wat precies de aanleiding is van het snelle slopen. Wel is het zo dat kolonisten in het Israëlische parlement druk uitoefenen om de sloop van Palestijnse woningen op te voeren.

Het Israëlische leger heeft niet gereageerd op de vragen die de Volkskrant over de sloop heeft gesteld. Onlangs nog riep België de Israëlische ambassadeur op het matje om de kwestie.

Nederland is dat niet van plan, laat een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken weten.


Door: NU.nl

Nobody36
04-04-16, 00:07
Zo'n vijfhonderd Palestijnen zijn hierdoor dakloos geworden, de helft van hen is nog kind.



In amper 3 maanden tijd ongeveer 150 kinderen dakloos geworden. En de onderukking en vernedering continueert.



Volgens Piper is onduidelijk wat precies de aanleiding is van het snelle slopen. Wel is het zo dat kolonisten in het Israëlische parlement druk uitoefenen om de sloop van Palestijnse woningen op te voeren.


Ja,komt hoogstwaarschijnlijk omdat Hamas en andere Palestijnse verzet strijders verzet bieden tegen de illegale bezetter Israel. :moe:


Nederland is dat niet van plan, laat een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken weten.



Niks nieuws onder de zon.

Bofko
04-04-16, 02:24
Israel/Palestina-conflict is DE scapegoat voor slachtofferschap.

Los van het daadwerkelijk onrecht, heb je het misbruik van dat onrecht door westerse moslims wiens morele wereldbeeld ALLEEN maar bestaat uit onrecht tegen moslims- door niet-moslims. De 3 andere onrechtposities (onrecht tegen moslims door moslims , onrecht tegen niet-moslims door niet-moslims, onrecht tegen niet-moslims door moslims) laat ze onverschillig en er wordt geen enkele engagement getoond.

M.a.w. het Israel/Palestinaconflict biedt een rationele legitimering voor slachtofferschap!

Westerlingen dienen universeel te zijn in hun morele attitude t.o.v. onrecht, anders worden ze als hypocriet en racistisch gezien . Het wordt tijd dat moslims ook wat universeler oordelen in een globaliserende wereld.Zeker als je in Europa woont!!

Nobody36
04-04-16, 11:09
Israel/Palestina-conflict is DE scapegoat voor slachtofferschap.

Los van het daadwerkelijk onrecht, heb je het misbruik van dat onrecht door westerse moslims wiens morele wereldbeeld ALLEEN maar bestaat uit onrecht tegen moslims- door niet-moslims. De 3 andere onrechtposities (onrecht tegen moslims door moslims , onrecht tegen niet-moslims door niet-moslims, onrecht tegen niet-moslims door moslims) laat ze onverschillig en er wordt geen enkele engagement getoond.

M.a.w. het Israel/Palestinaconflict biedt een rationele legitimering voor slachtofferschap!

Westerlingen dienen universeel te zijn in hun morele attitude t.o.v. onrecht, anders worden ze als hypocriet en racistisch gezien . Het wordt tijd dat moslims ook wat universeler oordelen in een globaliserende wereld.Zeker als je in Europa woont!!

Weer eentje die dit als n strijd ziet tussen moslims en joden.

Probeer het nog n keer Bofko. Ik blijf niet in herhaling vallen. Ik heb dit gisteren al aan Charlus uitgelegd. Zie andere topic.


On-topic: Wat is Israel van plan in de de bezette Palestijnse gebieden? Dat lijkt me pas een goede vraag.

Begin dit jaar hebben ze 320 hectare land gepikt,ze slopen daar huizen van de rechtmatige bewoners in hun eigen land.



Wat wil Israel? Geen vrede in ieder geval. Althans,de intenties daartoe laten ze niet zien.

Wat willen ze daar in een land dat ze al bijna een halve eeuw illegaal bezet houden?

Bofko
06-04-16, 02:27
Weer eentje die dit als n strijd ziet tussen moslims en joden.

Probeer het nog n keer Bofko. Ik blijf niet in herhaling vallen. Ik heb dit gisteren al aan Charlus uitgelegd. Zie andere topic.


On-topic: Wat is Israel van plan in de de bezette Palestijnse gebieden? Dat lijkt me pas een goede vraag.

Begin dit jaar hebben ze 320 hectare land gepikt,ze slopen daar huizen van de rechtmatige bewoners in hun eigen land.

Die midden-oosrten-shit willen wij niet in Europa.



Wat wil Israel? Geen vrede in ieder geval. Althans,de intenties daartoe laten ze niet zien.

Wat willen ze daar in een land dat ze al bijna een halve eeuw illegaal bezet houden?

320 hectare !! En dat terwijl de aardbol 500 miljoen vierkante kilometer groot is en de totale landoppervlakte 150 miljoen vierkante kilometer bedraagt.Ik adviseer je een wat ruimere view.

Israel is een paranoide land , met 8 miljoen inwoners dat probeert te overleven tussen 1,5 miljard haatdragende moslims. Die paranoia is niet helemaal onterecht denk ik dan. Verdiep je eens in psychologie en globale verhoudingen.Die moslimhaat is niet alleen terug te voeren op het huidige Israel (het zionisme) maar wordt ook nog eens gevoed door anti-semitische passages in de koran.Dat blijkt bij aanslagen. Aanslagplegers willen joden meenemen in hun aanslag.

Die midden-oosten-shit willen wij niet in Europa.

Dus ik blijf mijn scapegoat opmerking voor Europese moslims. Zoals ISIS de islam misbruikt zo wordt het Israel-Palestina conflict door veel europese moslims misbruikt voor hun eigen agenda.

Het is zo simpel. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Degenen die bij de ander willen beginnen -buiten het strijdtoneel zelf - vind ik meestal moreel niet zuiver op de graad.

Bofko
06-04-16, 04:07
Weer eentje die dit als n strijd ziet tussen moslims en joden.

Jij mag dan wel van goede wil zijn.
Maar de meeste moslims krijgen de jodenhaat met de paplepel ingegeven.

Dat blijkt overduidelijk bij mijn observaties, en ook bij de aanslagen in Europa.
Ben je blind?

Ik dacht zelf dat na WO2 de jodenhaat was verdwenen in west-europa. Maar hij is helemaal terug. Hoe komt dat ,denk je ?

Nobody36
06-04-16, 07:14
320 hectare !! En dat terwijl de aardbol 500 miljoen vierkante kilometer groot is en de totale landoppervlakte 150 miljoen vierkante kilometer bedraagt.Ik adviseer je een wat ruimere view.

Israel is een paranoide land , met 8 miljoen inwoners dat probeert te overleven tussen 1,5 miljard haatdragende moslims. Die paranoia is niet helemaal onterecht denk ik dan. Verdiep je eens in psychologie en globale verhoudingen.Die moslimhaat is niet alleen terug te voeren op het huidige Israel (het zionisme) maar wordt ook nog eens gevoed door anti-semitische passages in de koran.Dat blijkt bij aanslagen. Aanslagplegers willen joden meenemen in hun aanslag.

Die midden-oosten-shit willen wij niet in Europa.

Dus ik blijf mijn scapegoat opmerking voor Europese moslims. Zoals ISIS de islam misbruikt zo wordt het Israel-Palestina conflict door veel europese moslims misbruikt voor hun eigen agenda.

Het is zo simpel. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Degenen die bij de ander willen beginnen -buiten het strijdtoneel zelf - vind ik meestal moreel niet zuiver op de graad.


Jij mag dan wel van goede wil zijn.
Maar de meeste moslims krijgen de jodenhaat met de paplepel ingegeven.

Dat blijkt overduidelijk bij mijn observaties, en ook bij de aanslagen in Europa.
Ben je blind?

Ik dacht zelf dat na WO2 de jodenhaat was verdwenen in west-europa. Maar hij is helemaal terug. Hoe komt dat ,denk je ?

(geen enkel antwoord op mijn vragen.....???) Is niet erg.....Ik ga wel in op jouw onzin.

Wat een hoop diaree. Jodenhaat? ISIS? 1,5 miljard haatdragende moslims?

Probeer het nog eens en dit keer zonder onzin te schijten.



Het is zo simpel.

Ja Israel terugtrekken vanachter de bestandslijn van 1967. Stop met het stelen van land.
Conform de afspraken en regels. Heel simpel idd.




Ik dacht zelf dat na WO2 de jodenhaat was verdwenen in west-europa. Maar hij is helemaal terug. Hoe komt dat ,denk je ?


Dat Israel wordt gehaat heeft Israel grotendeels aan haarzelf te danken.
Heeft niks met jodenhaat te maken.

Is dit echt alles? Diarree schijten,jodenhaat?? en 1,5 miljard moslims hebben het gedaan.

Donderstraal een tyfus end op joh achterlijke debiel dat je er bent.

Jammer dat je eens per 4 dagen reageert. Ik wacht met smart op jouw tegenbericht.
Wat een hoop stront bij elkaar zeg. Een schijtende varken. Wat een stank (lees; onzin). Ongelooflijk.

Zo een achterlijke reactie heb ik van mn leven niet gelezen en/of gehoord.

( Ik vul dit vanmiddag nog even aan als ik thuis ben)

Nobody36
06-04-16, 15:17
@Bofko

Iemand die alle moslims ter wereld als haatdragend ziet is naar mijn mening compleet gestoord en weet niet waar die het over heeft. En rijp voor het gesticht. Dat ten eerste. Maar desondanks wil ik alsnog proberen tot een fatsoenlijke reactie te komen. Zoeken naar een gepaste reactie zoals de meeste dat doen houd ik niet van. Jij krijgt wat je verdiend. En dan houd ik me nog in.

Je begint ontzettend fout. Antisemitisme als kaart trekken is zwak!!!

Alle kritiek op de nederzettingenpolitiek wordt steevast aangeduid als jodenhaat. Fuckin zielig. Niet normaal meer.Bewijs dan dat ik en de 1,5 miljard moslims de joden haten zoals jij beweert. Dat kan je niet. Regelrechte bullshit. Smerig en laf ook om dat te beweren. Ik heb niks tegen joden en vele moslimjongeren, getuige een onderzoek,ook niet. En ik moet mij op jouw observaties geloven? Donderstraal een end op. Mafkees.

Dat er dan zieke individuen/groeperingen aanslagen of aanvallen plegen op Israelische of westerse doelen buiten de bezette gebieden,valt niet alleen terug te voeren naar het Israel-Palestina conflict,of de geestelijke gesteldheid van de dader(s), maar ook deels terug te voeren naar het kromme beleid van het Westen en Amerika in het bijzonder. En vooral inzake Israel-Palestina.

Tevens wil ik je graag herinneren aan het feit dat Hamas opgericht is na decennia van oneindige bezetting,vernedering en onderdrukking, EN tijdens de eerste Palestijnse intifada .
Hamas is gecreerd door Israel zelf. Dat een deel van Palestijnen Israel haten spreekt voor zich. Maar om dan de personen die kritiek leveren weg te zetten als jodenhaters of het als n strijd zien tussen moslims en joden vind ik nogmaals laf. De enige partij dat verzet bied wegzetten als een¨terreur-organisatie¨ ook. Mensen die kritiek leveren op Israel= Jodenhaters...ook.

Hoe verzin je het? .

En ik moet mij in de psychologie Israel gaan verdiepen? Kenker zielig ben jij gewoon om je daarachter te verschuilen.

En nog even op onderstaande domme opmerking reageren.

Want op de rest van je onzin,scapegoat opmerking én je ¨observaties¨ enshit ga ik niet eens op in, die verhaaltjes horen thuis in een instelling voor geesteszieken personen. Althans, icm je eerder gemaakte uitspraken.


Ik dacht zelf dat na WO2 de jodenhaat was verdwenen in west-europa. Maar hij is helemaal terug. Hoe komt dat ,denk je ?

Wat heeft dit met het slopen van huizen anno 2016 te maken? Maar goed,ik ben de slechtste niet,ik zal antwoord geven, tevens krijg je er een gratis lesje maatschappijleer en sociologie bij.

Als jij denkt dat het antisemitisme ( jodenhaat is een kutwoord trouwens,laten we het netjes houden) was verdwenen na WWII in W-Europa,dan ben je nog gestoorder dan ik al vermoeden. Echt rijp voor het gesticht dus.

Antisemitisme heeft altijd bestaan en zal altijd blijven bestaan. Racisme net zo. Haat jegens de moslims,christenen,homo´ ook. Het heeft altijd bestaan en zal het altijd blijven bestaan. Net als moord,diefstal,verkrachtingen,geweld,onrecht,etc etc. Het zal altijd blijven bestaan.
Het ligt aan de mens zelf,de individu.

En ik geloof dat niet alle joden de moslims haten en andersom ook. En niet alleen de moslims vs joden.

En als je mijn mening of standpunten wilt weten over onderwerpen als de koerden,de W-S,IS,Libie,Iran,Wilders,moet je het aan mij vragen en niet gelijk gaan zitten huilen en schijten.

Nobody36
06-04-16, 15:45
Ontopic...


Israel vernielt alle huizen in Bedoeïenendorpje




https://youtu.be/hMjASV6cmks


In drie sloopacties sinds het begin van het jaar heeft Israel alle huizen in het Bedoeïenendorpje Khirbet Tana in het noorden van de Westoever vernield. De laatste van de drie vond plaats op 23 maart. (http://www.ochaopt.org/documents/hc_statement_demolitions.khirbet%20tana_english.pd f) Daarbij werden 53 gebouwen gesloopt, waaronder 22 huizen. Een deel daarvan was geschonken, onder meer door de Europese Unie, na eerdere sloopacties. Zevenentachtig mensen werden dakloos, onder wie ongeveer de helft kinderen. Ook de school moest eraan geloven. Alleen de ruim 100 jaar oud moskee staat nog overeind. De kinderen krijgen daar nu les.

Khirbet Tana ligt in ''Area C' en OCHA, het Bureau van de VN voor de Coördinatie van Humanitaire Zaken, tekent erbij aan dat het dorp bovendien ligt één van de gebieden die door Israel begin jaren '70 tot ''militair oefengebied'' is verklaard. Het tot militair terrein verklaren van gebied is één van de manieren die Israel gebruikt om de oorspronkelijke bewoners te verdrijven.


Abu Pessoptimist: Israel vernielt alle huizen in Bedoeïenendorpje (http://abu-pessoptimist.blogspot.nl/2016/04/israel-vernielt-alle-huizen-in.html)

Panthera_Leo
10-08-19, 03:16
3 jaar en 5 maanden later..........