PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Steenbrugge over Operatie Kelk: "Het moet nog beginnen" (Voor Super Ick)



Marsipulami
05-04-16, 23:02
Van Steenbrugge over Operatie Kelk: "Het moet nog beginnen"

Belga - di 05/04/2016 - 19:57 Joris Truyts

Walter Van Steenbrugge, de advocaat van een aantal slachtoffers in het dossier Operatie Kelk, is verontwaardigd dat het federaal parket zijn eindvordering nu al naar buiten brengt. "Dit is ontoelaatbaar. Het parket spreekt voor zijn beurt", zegt hij in "De wereld vandaag" op Radio 1. De slachtoffers kunnen nog bijkomend onderzoek vragen, benadrukt hij.



lees ook: Parket: "Alle onderzochte misdrijven in Operatie Kelk zijn verjaard"


Volgens het federaal parket is de strafvordering voor alle zedenmisdrijven en alle feiten van schuldig verzuim in het dossier vervallen omdat de verdachten eerder al veroordeeld werden of overleden zijn of dat de feiten verjaard zijn. Het parket wil dan ook niemand voor de rechter brengen.

Meester Van Steenbrugge reageert verontwaardigd. "Wat nu de wereld wordt ingestuurd, is voorbarig", zegt hij. Het gaat om een vraag van het parket waarover de raadkamer zich nog moet uitspreken, benadrukt hij.

"Het is zeer merkwaardig en meer dan storend dat hier nu al over gecommuniceerd wordt. In deze stand van zaken in het dossier mag het federaal parket helemaal niet communiceren, tenzij het daarvoor de uitdrukkelijke toestemming heeft van de onderzoeksrechter. Het is ontoelaatbaar dat het parket, dat toeziet op de naleving van de wet, die nu zelf schendt."

"De koers is nog niet gereden"

Volgens de advocaat betekent deze stap van het parket niet dat het onderzoek voorbij is. "Ik zal met mijn cliënten uitvoerig de zaak bespreken en bestuderen en dan een standpunt innemen. Als wij menen dat het onderzoek onvoldoende goed of onvoldoende performant gevoerd, kunnen we bijkomende onderzoeksdaden vragen aan de onderzoeksrechter en dan is er geen sprake van een zitting van de raadkamer op 28 april." Op die zitting zou de raadkamer beslissen of ze het advies van het federaal parket volgt.

"De burgerlijke partijen zijn nu pas voor het eerst in de mogelijkheid om alle dossierstukken te lezen, te analyseren en te toetsen aan verjaring. Het is respectloos tegenover de slachtoffers om voor ze die eerste stappen kunnen zetten, nu al rond te bazuinen dat alles verjaard is", besluit Van Steenbrugge. "De koers is nog niet gereden. Meer zelfs: de koers moet nog beginnen."

"Parket is partijdig"

Van Steenbrugge neemt in "Terzake" op Canvas zelfs het woord partijdigheid in de mond. Volgens hem heeft het federaal parket in 2010, bij de start van Operatie Kelk, al geprobeerd om de zaak "te torpederen". "In dat opzicht verbaast dit mij niet."

Van Steenbrugge over Operatie Kelk: "Het moet nog beginnen" (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2621104)

Nobody36
05-04-16, 23:06
Ik vind jou echt grappig,haha. Er is maar 1 Super Ick hoor...:hihi:

Marsipulami
05-04-16, 23:31
Er is maar 1 Super Ick hoor...:hihi:

Eén Super Ick is meer dan genoeg om de bekrompenheid van atheïstisch rechts te illustreren.

Nobody36
05-04-16, 23:39
Eén Super Ick is meer dan genoeg om de bekrompenheid van atheïstisch rechts te illustreren.

Ik bedoel je hebt dit onderwerp dubbel getopict,haha.

super ick
06-04-16, 12:52
Eén Super Ick is meer dan genoeg om de bekrompenheid van atheïstisch rechts te illustreren.

Ik heb ook hele linkse standpunten. Daar ga je niet op in. Niet in het verkeerde hokje stoppen omdat het makkelijker praten is.

Ik ben zelf ook een soort profeet en ik geloof in mijzelf. Eigenlijk ben ik dus geen atheïst.

Ibrah1234
06-04-16, 15:43
Eén Super Ick is meer dan genoeg om de bekrompenheid van atheïstisch rechts te illustreren.

Bestaat er een causaal verband tussen atheïsme en lieden ter rechter zijde van het politieke spectrum?

Zou persoonlijk eerder geneigd zijn "links" te koppelen aan atheïsme.

Eric de Blois
06-04-16, 20:48
Eén Super Ick is meer dan genoeg om de bekrompenheid van atheïstisch rechts te illustreren.

Waarom ben je er zo dol op bepaalde mensen in een vakje te stoppen? Waarom mogen sommigen dat dan weer niet doen van jou? Van jou mag je bijvoorbeeld niet spreken over 'de' ******s. Jij vemijdt angstvallig bepaalde mensen in een vakje te stoppen en bij anderen doe je dat bewust weer wel. Waarom ga je daar zo dubbel mee om? Wat zijn de criteria voor jou om mensen in een vakje te mogen stoppen?

Marsipulami
07-04-16, 06:02
Waarom ben je er zo dol op bepaalde mensen in een vakje te stoppen? Waarom mogen sommigen dat dan weer niet doen van jou? Van jou mag je bijvoorbeeld niet spreken over 'de' ******s. Jij vemijdt angstvallig bepaalde mensen in een vakje te stoppen en bij anderen doe je dat bewust weer wel. Waarom ga je daar zo dubbel mee om? Wat zijn de criteria voor jou om mensen in een vakje te mogen stoppen?

Sommige mensen mag je van mij zelfs in een vakje stoppen met een ijzeren deur die alleen van de buitenkant kan geopend worden.

super ick
07-04-16, 06:23
Sommige mensen mag je van mij zelfs in een vakje stoppen met een ijzeren deur die alleen van de buitenkant kan geopend worden.

Of verbanden op een brandstapel.

Er is niet veel veranderd in de onderbuik van de gemiddelde katholiek.

Marsipulami
07-04-16, 06:32
Of verbanden op een brandstapel.

Daar ben ik tegen, teveel fijn stof is slecht voor het milieu.

Eric de Blois
07-04-16, 16:19
Sommige mensen mag je van mij zelfs in een vakje stoppen met een ijzeren deur die alleen van de buitenkant kan geopend worden.

Je erkent dus dat er vakjes bestaan en mensen daarin passen. Waarom zeg je 'sommige'? Waarom de één wél en de ander niet? Waar hangt dat vanaf?

Marsipulami
07-04-16, 20:32
Je erkent dus dat er vakjes bestaan en mensen daarin passen. Waarom zeg je 'sommige'? Waarom de één wél en de ander niet? Waar hangt dat vanaf?

Ach jongen, waar maak jij je toch druk over. Dat er op het éne moment generaliserend wordt gesproken over bepaalde groepen in de samenleving en de andere keer meer genuanceerd dat is gewoon des mensen.

Als ik zeg dat Nederlanders goed zijn in kaas maken, dan neemt niemand daar aanstoot aan. Toch is het een generalisatie die niet klopt. Er zijn vast wel een paar Nederlanders te vinden die niet eens door hebben dat kaas van melk gemaakt wordt.

Eric de Blois
07-04-16, 20:40
Ach jongen, waar maak jij je toch druk over. Dat er op het éne moment generaliserend wordt gesproken over bepaalde groepen in de samenleving en de andere keer meer genuanceerd dat is gewoon des mensen.

Ik vraag niet naar wat 'des mensen' is. Het gaat mij om wat jij daarmee doet. Het is geen discussie over wat iedereen of de meerderheid vindt of doet. Het gedrag van de meerderheid is niet noodzakelijk de juiste maat om te bepalen wat goed of niet goed is. Jij wordt hier aangesproken op het generaliseren van bepaalde mensen. Dat terwijl jij hier ook kritiek hebt op mensen die generaliserend praten over bijvoorbeeld moslims. Ga je dan niet verschuilen achter het argument dat generaliseren heel normaal is. Immers jij zegt er heel selectief soms wat van en op andere momenten doe je er zelfs aan mee. Waarom ga je daar ambivalent mee om? Waar hangt dat van af?


Eén Super Ick is meer dan genoeg om de bekrompenheid van atheïstisch rechts te illustreren.

Marsipulami
07-04-16, 23:00
Ga je dan niet verschuilen achter het argument dat generaliseren heel normaal is. Immers jij zegt er heel selectief soms wat van en op andere momenten doe je er zelfs aan mee. Waarom ga je daar ambivalent mee om? Waar hangt dat van af?

Van het onderwerp en de situatie.

super ick
08-04-16, 06:40
Van het onderwerp en de situatie.

Nee, van je onderbuik.

Ik zie datzelfde terug bij de zgn linkse 'goeden'. Zij met moraal, ethiek, zij die kunnen nuanceren.

Behalve als het gaat over bijvoorbeeld het bedrijfsleven. Dan is geld verdienen iets vies. Geld dat zij vervolgens wel graag weggeven.
Of zoals over de PVV. Allemaal tokkies.

Dan kan het wel ineens. Toch makkelijk zo'n moreel kompas.