PDA

Bekijk Volledige Versie : Werkstraf voor opruiing over vluchtelingen



Nobody36
06-04-16, 15:38
http://media.nu.nl/m/m1oxf0sa0pbo_wd640.jpg/werkstraf-opruiing-vluchtelingen-facebook.jpg


Werkstraf voor opruiing tegen vluchtelingen op Facebook

Gepubliceerd: 06 april 2016 15:31Laatste update: 06 april 2016 15:31



De rechter heeft een 37-jarige man uit Assen veertig uur werkstraf gegeven voor het verspreiden van opruiende taal op Facebook over de opvang van vluchtelingen.



Hij had op zijn Facebookpagina berichten geplaatst als: ''De gemeente gaat door, vluchtelingen in de TT-hal, dit lijkt mij niet de bedoeling."

En: ''Mensen, we moeten in opstand komen, en niet als een stel kuddedieren gewoon lekker alles laten gaan!!!" Ook postte hij: ''Met 100 man daarheen, rommel in de brand, en alle 100 man ontkennen.''

Het Openbaar Ministerie had ook veertig uur werkstraf geëist. De aanklager beschuldigde de man uit Assen van het opruien van mensen tot geweld tegen vluchtelingen, namelijk brandstichting.




Door: ANP

Nobody36
06-04-16, 15:39
Sommige mensen hebben echt niks te doen. Wat een idioot.

super ick
06-04-16, 16:57
Alleen het woord al.... 'WERKSTRAF'

Dan heb ik godverdomme al meer dan 30 jaar straf.

H.P.Pas
07-04-16, 09:28
Alleen het woord al.... 'WERKSTRAF'

Dan heb ik godverdomme al meer dan 30 jaar straf.

Betaald of onbetaald ?
Wat mij betreft een niet te verwaarlozen verschil.

Tomas
07-04-16, 09:55
Je kan de straf ook opleggen als een geldboete. Dus ja, een werkstraf is betaald. En misschien nog wel beter dan de collega's die tot dan nog niet wisten dat ze een straf aan het uitdienen waren.

Ik vind het principe van een werkstraf een belediging tov het vak/beroep. Niet elk beroep wordt gebruikt als werkstraf. Het is veel vaker schoonmaker, congierge of plantsoenendienst dan manager of CEO.

Tevens is het vaak zo dat werk ansich al door de veroordeelde als straf wordt gezien. Dat had wat mij betreft niet zo mogen zijn, maar justitie gaat daar met het fenomeen werkstraf dus wel in mee.

Nee, ik heb een hekel aan het fenomeen.

Ibrah1234
07-04-16, 10:01
Alleen het woord al.... 'WERKSTRAF'

Dan heb ik godverdomme al meer dan 30 jaar straf.

:haha: Hilarisch

Nobody36
07-04-16, 11:29
:haha: Hilarisch

Ja he? Grappig he?

Als dit een persoon betrof die exact hetzelfde had gezegd over Joden,dan was de uitspraak van de rechter heel anders uitgevallen.

Óf als het een persoon was met een islamitische achtergrond die dat zei maar dan over kerken??

Ik ben niet tegen het Westen,maar er wordt wel op dit soort gevoelige onderwerpen met 2 maten gemeten.

Heel grappig allemaal idd.

Ibrah1234
07-04-16, 11:41
Als dit een persoon betrof die exact hetzelfde had gezegd over Joden,dan was de uitspraak van de rechter heel anders uitgevallen.

Nee, ik vind dat alles gezegd moet kunnen worden. De vrijheid van meningsuiting prevaleert m.i. boven de eventuele geleden schade van een belediging.

Of het nu over haatpredikers, Joden of christenen gaat doet wat mij betreft niet ter zake. De krijtlijnen van de randen van het speelveld worden overschreden bij het oproepen of aanzetten tot geweld.

Magoe, dat is slechts mijn mening.

super ick
07-04-16, 13:31
Betaald of onbetaald ?
Wat mij betreft een niet te verwaarlozen verschil.

Daar snij je wat aan!

Een werkstraf zou mij veel geld kosten terwijl iemand zonder werk er financieel geen pijn aan heeft. Dat is een ongelijkheid.

mark61
07-04-16, 19:01
Daar snij je wat aan!

Een werkstraf zou mij veel geld kosten terwijl iemand zonder werk er financieel geen pijn aan heeft. Dat is een ongelijkheid.

Bij mijn weten worden werkstraffen altijd / vaak in weekenden 'uitgediend'. Vandaar dat het best forse straffen zijn; je bent je vrije weekenden / zaterdagen voor een lange tijd kwijt.

Het heeft natuurlijk geen zin om iemand doordeweeks die straf te laten uitdienen, dan is ie zijn reguliere baan kwijt. Dat is een te zware straf.

Althans, zoals ik begrijp dat het gaat.

Nobody36
07-04-16, 19:24
Bij mijn weten worden werkstraffen altijd / vaak in weekenden 'uitgediend'. Vandaar dat het best forse straffen zijn; je bent je vrije weekenden / zaterdagen voor een lange tijd kwijt.

Het heeft natuurlijk geen zin om iemand doordeweeks die straf te laten uitdienen, dan is ie zijn reguliere baan kwijt. Dat is een te zware straf.

Althans, zoals ik begrijp dat het gaat.

En ook nog publiekelijk.:hihi:

Denk daarbij aan parken schoonmaken,papier prikken,onkruid wieden. Koffie zetten,en rondbrengen in een verzorgingstehuis.