PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokko behoort tot de beste 35 beste landen ter wereld



Nobody36
10-04-16, 13:33
Marokko 35e beste land ter wereld

22 januari 2016 - 16:00 - Marokko (http://www.bladna.nl/marokko.html) - Door: Fouad Badel
http://img0.bladna.nl/IMG/local/cache-gd2/bb/be7410fe52c83abb3f975a63c18692.jpg?1453474846


Marokko is het 35e beste land ter wereld om te wonen. Dat blijkt uit een ranglijst van het Amerikaans blad U.S. News & World Report die woensdag op het World Economic Forum in het Zwitserse Davos werd gepresenteerd.

Het onderzoek werd in opdracht van het tijdschrift door BAV Consulting en de Universiteit van Pennsylvania uitgevoerd. De ranglijst is een compilatie van 24 onderzoeken uitgevoerd bij een steekproef van ruim 16.000 mensen in 36 landen wereldwijd.

Scores van Marokko
Avontuur: 3,6/10 - 23e plaats

Cultuur: 1,9/10 - 30e plaats

Erfgoed: 4,6/10 - 17e plaats

Redenen om Marokko te bezoeken: 6,4/10 - 12e plaats

Zaken doen: 4,5/10 - 31e plaats

Burgerzin: 0,1/10 - 54e plaats

Ondernemerschap - 0,4/10 - 46e plaats

Macht: 0,2/10 - 52e plaats

Levenskwaliteit: 0,9/10 - 44e plaats
Het rapport uit kritiek op de Marokkaanse onderwijs- en gezondheidssystemen, de inkomensongelijkheid en de ongunstige arbeidsmarkt. Toch heeft de "Marokkaanse regering de privatiseringen en economische hervormingen sinds de jaren 1980 voortgezet en heeft nu een open en gediversifieerde markteconomie, met als belangrijke sectoren de landbouw, ruimtevaart, fosfaten en textiel en snel groeiende sectoren zoals toerisme en telecommunicatie".

Duitsland voert de ranglijst aan, gevolgd door Canada en Groot-Brittannië. Turkije is 30e, Egypte 39e, Tunesië 47e en Algerije sluit de lijst af op de 60e plaats.

Bron: Bladna.nl

knuppeltje
10-04-16, 13:37
Over een paar weken ga ik er naar toe. Ik zal eens kijken of het allemaal waar is.

Nobody36
10-04-16, 13:57
Over een paar weken ga ik er naar toe. Ik zal eens kijken of het allemaal waar is.



Ik vond het ook wel verrassend hoor toen ik dit artikel las.

Kan je gelijk tegen M6 zeggen dat ie van het geld van zijn volk moet afblijven. Die gast heeft 5,8 miljard en nog wil hij het volk benadelen. Zie topic over de miljarden contract met Renault.

Wedden dat er een gedeelte van dat geld naar zijn prive rekening wordt overgemaakt?

Veel plezier als je in Marokko bent. Mooie tijd van het jaar ook. :o

knuppeltje
10-04-16, 14:34
Ik vond het ook wel verrassend hoor toen ik dit artikel las.

Kan je gelijk tegen M6 zeggen dat ie van het geld van zijn volk moet afblijven. Die gast heeft 5,8 miljard en nog wil hij het volk benadelen. Zie topic over de miljarden contract met Renault.

Wedden dat er een gedeelte van dat geld naar zijn prive rekening wordt overgemaakt?

Veel plezier als je in Marokko bent. Mooie tijd van het jaar ook. :o

Ik zal hem eens vragen of hij ok op de Panama-lijst staat.:stout:

super ick
10-04-16, 18:30
Over een paar weken ga ik er naar toe. Ik zal eens kijken of het allemaal waar is.

Ojee, je plaatst toch af en toe nog wel 1 van je oneindig wijze reacties anders gaan wij hier helemaal naar de klote.