PDA

Bekijk Volledige Versie : Jambon: "Een deel van de moslimgemeenschap danste na de aanslagen. Dat is het echte probleem"



Marsipulami
16-04-16, 09:16
Jambon: "Een deel van de moslimgemeenschap danste na de aanslagen. Dat is het echte probleem"

16-04-16, 09.55u - Redactie - Bron: De Standaard

"Als we Brussel fusioneren, zal het zijn alsof we achttien kalkoenen naar het kerstdiner brengen." Makkelijk zal het niet zijn, en toch is Brussel - en bij uitbreiding België - dringend aan vereenvoudiging toe, zegt minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) in een interview in De Standaard. Maar het echte probleem, aldus Jambon, is het gefaalde migratiebeleid.

Jambon is voorstander van het Nederlandse regeringsmodel, waar staatsveiligheid de bevoegdheid is van de minister van Justitie, Veiligheid en Politie. "Bij een volgende regeringsvorming moet er worden nagedacht om zo veel mogelijk veiligheidsbevoegdheden in één hand te stoppen", zegt hij. Ook het aantal politiezones moet herbekeken worden: "België telt er 189, Nederland 10."

Vooral "de Brusselse lasagne" is aan vereenvoudiging toe, meent de N-VA-minister. "19 burgemeesters, zes politiezones, de hogere ambtenaar, de instelling Preventie en Veiligheid bij minister-president Rudi Vervoort, de federale instanties... Dat aantal moeten we reduceren", klinkt het in het interview. "Makkelijk is dat niet. Als we Brussel fusioneren, zal het zijn alsof we achttien kalkoenen naar het kerstdiner brengen."

Gefaald migratiebeleid

'Dat migranten van de derde of vierde generatie zich openlijk tegen onze samenleving keren en daarbij bereid zijn om geweld te gebruiken of goed te praten, heeft met ons beleid te maken'

"Maar met het samenvoegen van de Brusselse politiezones vermijden we niet onmiddellijk een terroristische aanslag", aldus Jambon. Het échte probleem, zo zegt hij, is het gefaalde migratiebeleid. "Gedurende jaren hebben we de knipperlichten miskend die suggereerden dat onze aanpak leidde tot miserie, dat het in bepaalde wijken helemaal fout liep. Daardoor schoot het gevaar te diep wortel. Daardoor hebben de noodzakelijke maatregelen, die we nu nemen, niet onmiddellijk effect."

"Een significant deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen. Dat is het echte probleem. Dat migranten van de derde of vierde generatie zich openlijk tegen onze samenleving keren en daarbij bereid zijn om geweld te gebruiken of goed te praten, heeft met ons beleid te maken."

Olive Yao
16-04-16, 09:49
Dat migranten van de derde of vierde generatie zich openlijk tegen onze samenleving keren en daarbij bereid zijn om geweld te gebruiken of goed te praten, (...)

... verbaast mij niet.

Marsipulami
16-04-16, 10:03
... verbaast mij niet.

Mij wel.

nacht
16-04-16, 15:47
"Een significant deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen.

oftewel, belgië is een ziekmakende natie waar de underdog uit ellende en frustratie verlangt naar zwaar geweld. hoe ongezond moet belgië dan wel niet wezen om minderheden aanleiding te geven te dansen op de muziek van terreur.

Eric de Blois
16-04-16, 17:12
"Een significant deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen. Dat is het echte probleem. Dat migranten van de derde of vierde generatie zich openlijk tegen onze samenleving keren en daarbij bereid zijn om geweld te gebruiken of goed te praten, heeft met ons beleid te maken."

Er is sinds de jaren '90 helemaal niets verandert in de politieke cultuur die bestaat uit wegkijken en goedpraten als het gaat over vraag wat moeten we doen tegen slecht gedrag van migranten. Als een autochtoon zich misdraagt is dat altijd de schuld van de autochtoon. Misdraagt een allochtoon zich is dat altijd de schuld van de samenleving (verkeerd beleid = schuld van de samenleving).

Marsipulami
16-04-16, 19:50
'Dat migranten van de derde of vierde generatie zich openlijk tegen onze samenleving keren en daarbij bereid zijn om geweld te gebruiken of goed te praten, heeft met ons beleid te maken'

Ik betwijfel of er een soort beleid bestaat dat dit soort dingen had kunnen voorkomen. Beleidsmakers kunnen ook niet bepalen wanneer de zon zal schijnen of wanneer het zal regenen. Op een aantal dingen des levens heeft politiek en beleid nu eenmaal geen vat.

Sommigen zullen natuurlijk beweren dat religieus extremisme te maken heeft met een te weinig repressief beleid en/of een te tolerante houding tgo islam en religie in het algemeen. Mooi voorbeeld is volgens mij Tsjetsjenië. Van de Sovjet-unie kan je niet zeggen dat ze een laks beleid voerden tgo degenen die niet in de pas liepen. Wat religie betreft, moskeeën werden met de grond gelijk gemaakt en religieuze leiders terechtgesteld. Niettemin stak in Tsjetsjenië een gewelddadig religieus fanatisme al veel vroeger de kop op dan in het tolerante westen met vrijheid van godsdienst.

Bofko
18-04-16, 03:36
Tsjah Mars. Goede en eervolle bedoelingen zijn niet genoeg. God eist wat meer van jou.

super ick
18-04-16, 07:49
Respect.

Marsipulami
18-04-16, 12:23
Brusselse parket heeft geen dossiers over "feestjes" na aanslagen


Belga - ma 18/04/2016 - 11:57 Belga

Er loopt bij het Brusselse parket geen enkel dossier over mensen die de aanslagen in ons land zouden gevierd hebben. De avond van 22 maart zijn in Neder-over-Heembeek wel zes mensen opgepakt die op straat stonden, maar er is geen enkele aanwijzing dat zij de aanslagen wilden vieren. Dat zegt het Brusselse parket na uitspraken van minister van Binnenlandse Zaken Jambon (N-VA).

"De avond van 22 maart kreeg de politie informatie dat mensen in de Versailles-wijk de aanslagen vierden", zegt parketwoordvoerster Ine Van Wymersch. "Ter plekke, in de Versailleslaan, troffen de agenten zes mensen, meerderjarigen en minderjarigen, aan. Zij werden opgepakt, meegenomen voor verhoor en ter beschikking gesteld van het parket. Uit niets bleek echter dat zij iets deden dat kon doen vermoeden dat ze de aanslagen aan het vieren waren. Die zes personen zijn dan ook vrijgelaten en het dossier is geseponeerd bij gebrek aan voldoende aanwijzingen."

Het Brusselse parket heeft geen weet van eventuele incidenten. Het parket reageert hiermee op de uitspraken van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon, die zei dat "een significant deel van de moslimgemeenschap danste naar aanleiding van de aanslagen".

super ick
18-04-16, 18:58
Ja wat is het nou? Wel of geen feestje?

mark61
18-04-16, 19:16
Geen. Jambon fantaseert, want voelt hete adem van VB in zijn nek.

Hij vindt dat voldoende reden om schaamteloos te gaan liegen. Wat een vent.

Abudhar
19-04-16, 10:33
Ja wat is het nou? Wel of geen feestje?

Wat zou jij leuker vinden? Of beter, wat zou passen in je beeldvorming van....nou ja, vul maar zelf aan.
Het is jouw keuze. Wat de media verkondigd is de absolute waarheid tot het weerlegt wordt. Toch?

Marsipulami
19-04-16, 11:33
De naam Jambon verwijst naar het achtereinde van een varken.


20220

super ick
19-04-16, 16:05
Wat zou jij leuker vinden? Of beter, wat zou passen in je beeldvorming van....nou ja, vul maar zelf aan.
Het is jouw keuze. Wat de media verkondigd is de absolute waarheid tot het weerlegt wordt. Toch?

Welnee.
Er zullen echt hier en daar wel wat hersenlozen een feestje vieren. Als wij het maar eens zijn dat het hersenlozen zijn die zoiets doen.

Zolang het bij een dansje op straat blijft is het alleen respectloos en irritant. Meer niet. Oja, jezelf te schande maken natuurlijk maar dat hebben zij waarschijnlijk niet door.

mark61
20-04-16, 19:12
De man liegt gewoon, maar dat schijnt geen probleem te zijn.

mark61
20-04-16, 19:15
Welnee.
Er zullen echt hier en daar wel wat hersenlozen een feestje vieren. Als wij het maar eens zijn dat het hersenlozen zijn die zoiets doen.

Zolang het bij een dansje op straat blijft is het alleen respectloos en irritant. Meer niet. Oja, jezelf te schande maken natuurlijk maar dat hebben zij waarschijnlijk niet door.

Er is stomweg geen enkel geval bekend van enig persoon in België die een feestje vierde omdat er bomaanslagen gepleegd werden. Geen enkel.

Wie zou dat leuk vinden? De aanslagplegers en hun maats. Maar die gaan echt niet op straat staan dansen. Vooral de eersten niet, die zijn dood, of zitten in de cel.

Charlus
20-04-16, 20:44
Waarom heb je 'significant' in de titel weggelaten, Marsipulami? Dat is het echte probleem.
En Mark61, waarom plak jij zo vaak 'gewoon' ervoor? In dit topic liegt Jambon gewoon, in dat andere meet super ick gewoon met twee maten. Ongeveer de woordwaarde van 'eigenlijk'? Jambon liegt eigenlijk. Super ick meet eigenlijk met twee maten. Super ick meet eigenlijk gewoon met twee maten. Super ick meet gewoon eigenlijk met twee maten (deze wringt). Nee, gewoon is banaliserend, eigenlijk preciserend.

Er is stomweg geen enkel geval
Stomweg, hmm. Geen geval. Geen enkel geval. Stomweg geen enkel geval.

Abudhar
20-04-16, 21:08
Waarom heb je 'significant' in de titel weggelaten, Marsipulami? Dat is het echte probleem.
En Mark61, waarom plak jij zo vaak 'gewoon' ervoor? In dit topic liegt Jambon gewoon, in dat andere meet super ick gewoon met twee maten. Ongeveer de woordwaarde van 'eigenlijk'? Jambon liegt eigenlijk. Super ick meet eigenlijk met twee maten. Super ick meet eigenlijk gewoon met twee maten. Super ick meet gewoon eigenlijk met twee maten (deze wringt). Nee, gewoon is banaliserend, eigenlijk preciserend.

Stomweg, hmm. Geen geval. Geen enkel geval. Stomweg geen enkel geval.

Haha! Gewoon, eigenlijk betekent in dat geval zoveel als; gedurfd, de arrogantie!,... .

super ick
21-04-16, 06:21
Er is stomweg geen enkel geval bekend van enig persoon in België die een feestje vierde omdat er bomaanslagen gepleegd werden. Geen enkel.

Wie zou dat leuk vinden? De aanslagplegers en hun maats. Maar die gaan echt niet op straat staan dansen. Vooral de eersten niet, die zijn dood, of zitten in de cel.

In Ede dansten bij 911 wel mensen op straat. Daar is toen nog heel wat over te doen geweest.

Wat nu?

Marsipulami
21-04-16, 07:30
Waarom heb je 'significant' in de titel weggelaten, Marsipulami? Dat is het echte probleem.

Ik heb niks weggelaten. Ik heb het stukje gepost zoals het te vinden was op de website van hln.be

Jambon: "Een deel van de moslimgemeenschap danste na de aanslagen. Dat is het echte probleem" - HLN.be (http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslagen-Brussel/article/detail/2677809/2016/04/16/Jambon-Een-deel-van-de-moslimgemeenschap-danste-na-de-aanslagen-Dat-is-het-echte-probleem.dhtml)


Maar ten gronde: Dansen of juichen op straat is in België geen strafbaar feit. Het is dus maar logisch dat het parket geen dossiers heeft daaromtrent.

Voor het overige zijn er vanuit België al naargelang de bron 400 jongeren naar Syrië vertrokken. Je kan er wel vanuit gaan dat rond deze harde radicale kern van mensen die de daad bij het woord voegt, nog een aantal concentrische cirkels van mensen zitten die al dan niet stilzwijgend sympathiseren met Islamitische staat. Dit ongemakkelijke gegeven vind ik net als Jambon een probleem.

De hele mediahetze rond de uitspraken van Jambon vind ik overdreven. Het getuigt van kortzichtige politiek. Men wil de NVA in de hoek van extreem rechts drukken in de hoop dat NVA kiezers zal verliezen. De vrij bizarre mededeling van het Brusselse parket dat ze geen dossiers hebben over feestvierders is mogelijk ingefluisterd door de Brussels burgemeester Mayeur dewelke geen grote vriend is van de NVA.

mark61
21-04-16, 18:41
Je kan er wel vanuit gaan dat rond deze harde radicale kern van mensen die de daad bij het woord voegt, nog een aantal concentrische cirkels van mensen zitten die al dan niet stilzwijgend sympathiseren met Islamitische staat.

Je verandert het verhaal. Jambon zei dat een significant deel van de moslims in België op straat stond te juichen. Ik weet niet wat 'significant' in het Vlaams betekent, maar hier betekent dat denk ik 30%.

Intussen kan Jambon met geen één geval komen; feiten vindt hij niet belangrijk, zegt hij. Wat is dit voor gelul?

Hij fantaseert wat; gevraagd naar onderbouwing met feiten antwoordt hij dat hij dat niet interessant vindt.

Kan het zieker? Kan het zotter?

Ze sympathiseren maar een eind weg. We hebben hier nog gedachtenvrijheid. Het wordt pas problematisch als er sprake van geweld is.

mark61
21-04-16, 18:48
In Ede dansten bij 911 wel mensen op straat. Daar is toen nog heel wat over te doen geweest.

Wat nu?

Misschien, het is nog steeds niet duidelijk wat daar gebeurde. Dat woord 'dansen' alleen al. Wat denk jij daar dan bij? Geloof je het echt? Was het een volksdans, breakdance, wat?

Wat wat nu? Tien jochies roepen wat, en het einde van de wereld is nabij?

Ik ken een keurige Iraanse die geen traan kon laten om 9/11. Die moest destijds als kind vluchten voor de Iraakse bombardementen op haar stad, Abadan. Die misdadige aanval werd ondersteund en aangemoedigd door de VS. Haar vader moest daar blijven want die deed iets in de olie-industrie en die moest doordraaien. Jarenlang had het hele gezin doodsangsten uitgestaan.

1 miljoen doden want de VS was boos op dat ongehoorzame Iran. Het hele land naar de klote.

Waarom zou zij verdrietig moeten zijn over een koekje van eigen deeg? Een kruimel van een koekje dan.

Cast Lead. Israël vermoordt 3000 Palestijnen, mannen, vrouwen en kinderen, in een concentratiekamp die nergens heen kunnen. Het is gewoon prijsschieten in een kippenren.

En niemand die er wat van zegt of er wat aan doet. Israël is heilig.

Vind je het gek dat mensen het dan leuk vinden dat er ook eens wat 'onschuldige' Amerikanen zo maar vermoord worden?

Ben jij eigenlijk in staat je in andere mensen te verplaatsen? Ook als ze niet wit zijn en hier niet wonen?

knuppeltje
22-04-16, 08:54
Misschien, het is nog steeds niet duidelijk wat daar gebeurde. Dat woord 'dansen' alleen al. Wat denk jij daar dan bij? Geloof je het echt? Was het een volksdans, breakdance, wat?

Wat wat nu? Tien jochies roepen wat, en het einde van de wereld is nabij?

Ik ken een keurige Iraanse die geen traan kon laten om 9/11. Die moest destijds als kind vluchten voor de Iraakse bombardementen op haar stad, Abadan. Die misdadige aanval werd ondersteund en aangemoedigd door de VS. Haar vader moest daar blijven want die deed iets in de olie-industrie en die moest doordraaien. Jarenlang had het hele gezin doodsangsten uitgestaan.

1 miljoen doden want de VS was boos op dat ongehoorzame Iran. Het hele land naar de klote.

Waarom zou zij verdrietig moeten zijn over een koekje van eigen deeg? Een kruimel van een koekje dan.

Cast Lead. Israël vermoordt 3000 Palestijnen, mannen, vrouwen en kinderen, in een concentratiekamp die nergens heen kunnen. Het is gewoon prijsschieten in een kippenren.

En niemand die er wat van zegt of er wat aan doet. Israël is heilig.

Vind je het gek dat mensen het dan leuk vinden dat er ook eens wat 'onschuldige' Amerikanen zo maar vermoord worden?

Ben jij eigenlijk in staat je in andere mensen te verplaatsen? Ook als ze niet wit zijn en hier niet wonen?

"Aangemoedigd", dat is wel heel zwak uitgedrukt.

Die Iraanse zou ik ook niets kwalijk kunnen nemen.

mark61
22-04-16, 19:34
"Aangemoedigd", dat is wel heel zwak uitgedrukt.

Die Iraanse zou ik ook niets kwalijk kunnen nemen.

Nou ik dacht dat het initiatief geheel bij Saddam lag. Hij kreeg vervolgens alle medewerking van de VS.

Het is een schat. Althans, ik zie haar nooit meer, is verhuisd :)

Wizdom
22-04-16, 22:43
Er komen altijd van die flauwekul verhalen over dansende migranten na een aanslag door mensen die graag polarisatie zien... Blijkbaar kun je van alles verklaren na een aanslag... Ook als het een grove leugen is... Maar voor halve en hele rascisten is het een welkome gesture... Dat is wel duidelijke...

super ick
23-04-16, 08:06
Misschien, het is nog steeds niet duidelijk wat daar gebeurde. Dat woord 'dansen' alleen al. Wat denk jij daar dan bij? Geloof je het echt? Was het een volksdans, breakdance, wat?

Wat wat nu? Tien jochies roepen wat, en het einde van de wereld is nabij?

Ik ken een keurige Iraanse die geen traan kon laten om 9/11. Die moest destijds als kind vluchten voor de Iraakse bombardementen op haar stad, Abadan. Die misdadige aanval werd ondersteund en aangemoedigd door de VS. Haar vader moest daar blijven want die deed iets in de olie-industrie en die moest doordraaien. Jarenlang had het hele gezin doodsangsten uitgestaan.

1 miljoen doden want de VS was boos op dat ongehoorzame Iran. Het hele land naar de klote.

Waarom zou zij verdrietig moeten zijn over een koekje van eigen deeg? Een kruimel van een koekje dan.

Cast Lead. Israël vermoordt 3000 Palestijnen, mannen, vrouwen en kinderen, in een concentratiekamp die nergens heen kunnen. Het is gewoon prijsschieten in een kippenren.

En niemand die er wat van zegt of er wat aan doet. Israël is heilig.

Vind je het gek dat mensen het dan leuk vinden dat er ook eens wat 'onschuldige' Amerikanen zo maar vermoord worden?

Ben jij eigenlijk in staat je in andere mensen te verplaatsen? Ook als ze niet wit zijn en hier niet wonen?

Heb jij mijn reactie nr 14 niet gelezen?

Oorlog maakt slachtoffers en wekt wraakgevoelens op. De vraag is alleen hoever je gaat en hoelang het duurt. Het moet een beetje in de cultuur zitten ook.

Hier beperkt het zich tot wat overgevoeligs tijdens Nederland-Duitsland. Daarnaast hebben de meesten het onderscheid wel kunnen maken tussen het 'volk' en het regime.

Ik geloof dat destijds de hele wereld op zijn zachtst gezegd niet blij was met Ayatollah Khomeini. Aan de andere kant zijn ze wel zo verstandig geweest om de laatste eeuwen geen expansiedrift te vertonen. Geen oorlog zijn begonnen.
Dus ja, die oorlog beginnen was dom en illegaal. De steun van de VS aan Irak was dat ook.

knuppeltje
23-04-16, 08:54
Nou ik dacht dat het initiatief geheel bij Saddam lag. Hij kreeg vervolgens alle medewerking van de VS.

Het is een schat. Althans, ik zie haar nooit meer, is verhuisd :)

Ik heb dan ook niet het tegendeel beweerd. Maar aanmoedigen is niet hetzelfde dan hem voorzien van al dat wapentuig. En dat was volgens mij gewoon vanuit wraak. Vandaar.

Had nog wel iets moois kunnen worden. :fparty:

Marsipulami
23-04-16, 10:30
Het dansen en zingen van een moslim

Vraag: “Is het Islaamitisch gezien toegestaan voor een moslim om te dansen en te zingen?”

Antwoord: “Het is voor de man niet toegestaan om te dansen en te zingen, en voor de vrouwen is het zingen tijdens een huwelijk wel toegestaan, deze zang mag geen schaamteloosheid, flirterig gedrag of fitnah bevatten, maar het mag alleen plaatsvinden tussen vrouwen onderling.

En bij Allaah is al het succes en moge Allaah gebeden en zegeningen over onze Profeet (salallaahoe ‘alayhie was sallem) en zijn familie en zijn metgezellen sturen.”

Het permanente comité voor Islaamitisch onderzoek en fataawa.

Voorzitter: Shaych `Abdoel-`Aziez bin Baaz
Vervangend voorzitter: Shaych ‘Abdur-Razzaq al-`Afiefie
Lid: Shaych `Abdoellaah bin Ghoedayaan
Lid: Shaych `Abdoellaah bin Qoe`oed

Arabische bron: Fataawa al-ladjnah ad-da`imat lil-buhuth al`ilmiyyah wal ifta, 2de druk, deel 26, pagina 219, fatwa nummer 3683

Eric de Blois
23-04-16, 12:41
Vraag: “Is het Islaamitisch gezien toegestaan voor een moslim om te dansen en te zingen?”

Antwoord: “Het is voor de man niet toegestaan om te dansen en te zingen, en voor de vrouwen is het zingen tijdens een huwelijk wel toegestaan, deze zang mag geen schaamteloosheid, flirterig gedrag of fitnah bevatten, maar het mag alleen plaatsvinden tussen vrouwen onderling.

Dus... het kan niet waar zijn. Persoonlijk denk ik ook dat het niet waar is, maar niet op grond van bovenstaande regel. Moslims houden zich namelijk ook niet altijd aan de eigen regels. Maar ik acht het wel zeer onwaarschijnlijk dat er gedanst en gezongen zou zijn vanwege de aanslagen. Niet uit te sluiten valt dat er hier en daar vreugde is over de aanslagen.

mark61
23-04-16, 20:35
Oorlog maakt slachtoffers en wekt wraakgevoelens op. De vraag is alleen hoever je gaat en hoelang het duurt. Het moet een beetje in de cultuur zitten ook.

Ik geloof dat destijds de hele wereld op zijn zachtst gezegd niet blij was met Ayatollah Khomeini. Aan de andere kant zijn ze wel zo verstandig geweest om de laatste eeuwen geen expansiedrift te vertonen. Geen oorlog zijn begonnen.
Dus ja, die oorlog beginnen was dom en illegaal. De steun van de VS aan Irak was dat ook.

Maar wat was er nou voor vreselijks aan wellicht 10 jochies die wat provoceerden? De teneur was dat dat zo vreselijk / vreselijk gevaarlijk is. Ik zie dat niet.

Dus wat nu? Nu niks.

Het duurt lang, omdat die oorlogen maar niet ophouden.

Wat doet die Khomeini ertoe? Hij was niet erger dan het Saoedische koningshuis. Voor zover ik het kan overzien was de VS gewoon pissed off over die gijzeling. Kan ik me indenken, maar een beetje kinderachtig om je buitenlandse beleid daar vervolgens 30 jaar op af te stemmen. Erg slim is het alvast niet.

Marsipulami
02-05-16, 15:49
Eigen rellen eerst? Gelukkig voor Jan Jambon zijn er nu wel beelden van dansende supporters

Marc Van Ranst

De Morgen

https://youtu.be/_FM_hhF_tnI
Een grote groep geradicaliseerde (vermoedelijk Katholieke) Antwerpse jongeren die klaarblijkelijk onze normen en waarden niet delen, waren verantwoordelijk voor deze veldslag.

Na de match Antwerp FC-Eupen en en na het verlies van de kampioenstitel, braken aan het Bosuilstadion zware rellen uit: 12 agenten raakten gewond, 13 politiecombi's werden beschadigd, één combi brandde volledig uit, verkeersborden werden ontworteld, kasseien werden uit de grond gehaald en naar de politie gegooid, en brievenbussen van buurtbewoners werden vernield.

Een grote groep geradicaliseerde (vermoedelijk Katholieke) Antwerpse jongeren die klaarblijkelijk onze normen en waarden niet delen, waren verantwoordelijk voor deze veldslag. Dezelfde soort hooligan-jongeren mochten een paar weken geleden onder politie-escorte vreedzaam naar het Beursplein in Brussel marcheren om er fascistische groeten te brengen.

Nochtans worden de Antwerp-hooligans door het stadsbestuur serieus gepamperd. "Wie kampioen speelt, verdient een ontvangst in het stadhuis en een balkonscène op de Grote Markt" zei sportschepen Ludo Van Campenhout (N-VA). Hij had al plannen om op 7 mei de duizenden supporters van Antwerp op de Grote Markt minzaam te begroeten vanop het balkon van het Schoon Verdiep, omringd door de spelers van Antwerp.

Toen in Molenbeek een aantal lokale jongeren de politie bekogelden met flesjes na de arrestatie van Salam Abdeslam, was de reactie vanuit politieke hoek onmiddellijk en hard. Geert Bourgeois (N-VA) zei: "Het wijst erop dat er een aparte samenleving is ontstaan onder onze ogen. Een samenleving die de pluralistische waarden niet deelt van de onze, waar iedereen gelijke rechten heeft. Dat is angstwekkend."

Echter, na de (veel ernstiger) rellen in Antwerpen zwegen de schepen van Sport van Antwerpen en onze minister-president in alle talen maar vooral in het Vlaams en het Hypocriets. Burgemeester Bart De Wever reageerde wel. Hij was geschokt en verbolgen over het wangedrag van "een kleine groep teleurgestelde supporters". Maar hij sprak niet over "Antwerpen op te kuisen".

Rond het voetbalstadion van White Star Brussel waren er diezelfde avond straatfeesten, geen rouwplechtigheden, straatfeesten! Gelukkig voor Jan Jambon zijn er nu wel degelijk beelden van dansende supporters.


©TOM GOYVAERTS/GMAX Agency

Slotenmaker
04-05-16, 16:25
Dansen is gezond joh, beetje calorieën verbranden. Niks mis mee.

super ick
05-05-16, 15:51
Maar wat was er nou voor vreselijks aan wellicht 10 jochies die wat provoceerden? De teneur was dat dat zo vreselijk / vreselijk gevaarlijk is. Ik zie dat niet.

Dus wat nu? Nu niks.

Het duurt lang, omdat die oorlogen maar niet ophouden.

Wat doet die Khomeini ertoe? Hij was niet erger dan het Saoedische koningshuis. Voor zover ik het kan overzien was de VS gewoon pissed off over die gijzeling. Kan ik me indenken, maar een beetje kinderachtig om je buitenlandse beleid daar vervolgens 30 jaar op af te stemmen. Erg slim is het alvast niet.

Eerst ben je drie posts aan het ontkennen dat er ook maar sprake was van een feestje.
Wijs ik op het feestje in Ede dan wordt het gemarginaliseerd.

Er zijn gewoon hersenlozen. Ook onder de moslims. Egwaar.