PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor wie moeten we nu het bangst zijn



knuppeltje
25-04-16, 10:32
http://www.volkskrant.nl/buitenland/noorse-f-16-neemt-per-ongeluk-eigen-verkeerstoren-onder-vuur~a4288994/

Ibrah1234
25-04-16, 14:54
Dat gebeurt vaker op oefeningen Knuppeltje. Door slaapgebrek krijg je dat vaak. Een reprimande zit er zelfs vaak niet in.

Is mij ook ooit eens overkomen. Op de schietbaan Bergen-Hohne (Duitsland) moesten we droogoefenen en mijn lader stopt een echte pantsergranaat in het kanon van de Leopard 2. Ik had toevallig net mijn linkerhand uit de buurt van het sluitstuk gehaald toen de granaat werd afgevuurd door mijn schutter.

De baan was niet vrijgegeven en de baancommissaris (een Duitser) en die sloeg helemaal op tilt. Naar ik meen zat er zelfs geen standje in richting de lader.

super ick
25-04-16, 20:39
Bij raketbeschietingen met gebruikmaking van targettechniek kan dit niet gebeuren.
Ik denk dat dit gebeurt is met een beschieting op zicht. Laagvliegend wordt dan een doel, een dummietoren, met het boordkanon onder vuur genomen. Dan gebeuren dergelijke fouten.

Ik kan de topictitel niet plaatsen.

Wizdom
25-04-16, 21:21
1 - Voor de EU die de democratie om zeep helpt en een Elite aan dictatoriale macht helpt
2 - Voor Israel die gebruik maakt van proxies
3 - Voor IS die is opgericht is door een internationale INLICHTINGENDIENST
4 - Voor het Stalinistische Noord-Korea

Slinger
25-04-16, 22:59
1 - Voor de EU die de democratie om zeep helpt en een Elite aan dictatoriale macht helpt
2 - Voor Israel die gebruik maakt van proxies
3 - Voor IS die is opgericht is door een internationale INLICHTINGENDIENST
4 - Voor het Stalinistische Noord-Korea

Voor gewelddadige extremistische fundamentalisten.

Wizdom
25-04-16, 23:48
Voor gewelddadige extremistische fundamentalisten.

Dat is puntje nummer 3...

Slinger
25-04-16, 23:55
Dat is puntje nummer 3...

Er zijn er nog meer...

knuppeltje
26-04-16, 08:55
Sjezus, als er zoveel miskleunen zijn, dan zijn de Russen nog het minst gevaarlijk voor ons.

Slinger
26-04-16, 09:55
Sjezus, als er zoveel miskleunen zijn, dan zijn de Russen nog het minst gevaarlijk voor ons.

Maar die dreigen dan weer openlijk met kernwapens.